خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۲۷

  • نشست عمومی هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد آغاز به کار کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان جوان تاکید فرمودند: برجام به نفع آمریکاست اگرآن را پاره کند ما ریزریز می‌کنیم
  • آیت‌الله غروی: استقلال حوزه‌ نباید در هر صورتی زیر سؤال رود
  • آیت‌‌الله رجبی: جامعه مدرسین در بحث انقلابی گری و مسایل کشور از مسئولان مطالبه گری می کند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: ترامپ ، مظهر تمامی زشتی‌هاست
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: اروپا باید به صورت عملی با آمریکا مقابله کند

** جام جم ۹۶/۷/۲۷
*  توضیحات دادستان کل کشور درباره اجرای حکم اعدام بابک زنجانی
دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت اجرای حکم اعدام بابک زنجانی گفت: باید منتظر باشیم، ان‌شاءالله زودتر حقوق مردم برگردد.
حجت‌الاسلام منتظری در پاسخ به این سوال که قاضی مقیسه در آخرین جلسه دادگاه گفته بود حکم این فرد برای اجرا در دست مسئولان است، آیا واحد اجرای احکام زمانی را برای اجرای حکم تعیین کرده، گفت: آنها به‌دنبال اجرای حکم هستند، ولی مقدمات اجرای حکم باید فراهم شود.
*  برجام تا زمانی که خاصیت داشته باشد برای ایران معتبر است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی برجام برای ما معتبر است که خاصیت داشته باشد و اگر فقط بخواهد ما را از فعالیت‌های هسته‌ای منع کند دیگر خود به خود لغو شده است.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره مذاکره دوباره درموضوع برجام گفت: ما درباره برجام با هیچ کس، نه آمریکا و نه اروپا مذاکره نخواهیم کرد و در صورتی که کوچک‌ترین نقضی صورت گیرد حتما برخورد مناسبی خواهیم کرد، چراکه ادامه برجام مرده و بی‌روح و بی اثر برای ما فایده ندارد.
** همشهری ۹۶/۷/۲۷
*  توصیه مشاور رئیس جمهور به جامعه روحانیت مبارز
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور با اشاره به دیدار وی با جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز می‌تواند نه فقط با بخشی از جامعه که با اقشار و سلایق مختلف تعامل کند. به شرط آنکه با بازنگری هوشمندانه در شیوه شناخت خوداز جامعه بزرگ منشانه برای جناح‌های سیاسی پدری کند.
*  واکنش علی لاریجانی به ماجرای شورای شهر یزد
علی لاریجانی، رئیس مجلس در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اظهارات الویری، عضو این شورا درباره عضویت یک زرتشتی در شورای شهر یزد، گفت: از ابتدا گفتم که این روش مورد قبول ما نیست. در گفت‌وگوی خود با آیت‌الله جنتی، دبیر محترم شورای نگهبان نیز صحبت کردم و تاکید داشتم که تشکیل شوراها باید براساس مر قانون باشد.
وی افزود: اگر این موضوع حل نشود بر اساس مکانیسمی که وجود دارد موضوع از طریق ارسال نامه به شورای حل اختلاف قوا پیگیری می شود.
** کیهان ۹۶/۷/۲۷
*  برجام به نفع آمریکاست اگرآن را پاره کند ما ریزریز می‌کنیم
رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان جوان تاکید فرمودند:
– نباید بلاهت نشان دادن رئیس جمهور آمریکا، موجب شود که از مکر و توطئه دشمن غافل شویم و آن را حقیر بشماریم، بلکه باید همه با تدبیرو هوشیاری و آمادگی کامل در صحنه باشیم.
– توان موشکی باید به کوری چشم دشمن هر روز افزایش یابد.
– بارها گفته‌ایم که با سرمایه گذاری خارجی از جمله غربی‌ها مشکلی نداریم اما نباید اقتصاد کشور به ستونی متکی باشد که با نعره شخصی مثل ترامپ بلرزد.
– اقتصاد ایران باید به «ستون توان و ظرفیت داخلی» تکیه کند و سیاست‌های اعلام شده اقتصاد مقاومتی، پیگیری و اجرا شود.
– در برجام دشمن القا می‌کرد اگر توافق حاصل شود دشمنی‌ها برطرف می‌شود، توافق کردیم اما دشمنی‌ها بیشتر هم شد.
– برجام به نفع آمریکاست، اگر آن راپاره کند ما ریزریز می‌کنیم.
– اروپایی‌ها باید از هم صدایی با آمریکایی‌ها در مسائلی نظیر قدرت دفاعی ایران و حضور ایران در منطقه بپرهیزند چرا که ما مطلقا هم آوازی اروپایی‌ها با زورگویی‌های آمریکا را قبول نمی‌کنیم.
– آنهایی که موشک و سلاح اتمی دارند ملت ایران را از داشتن موشک ۲ یا ۳ هزار کیلومتری نهی می‌کنند، این موضوع و دیگر مسائل مربوط به ایران به شما چه ربطی دارد؟
*  در برابر بزک کردن‌ها هوشیار باشیم
استاد درس خارج حوزه گفت: از طرفی دشمن تحریم‌ها را شدت می‌بخشید و از طرفی دیگر برخی مدام تبلیغات می‌کردند که برجام درست کردیم، امروز هم می‌گویند که اروپا با ما است و می‌گوید که برجام را قبول داریم، مگر اروپا چه کسانی هستند؟ آلمان، انگلیس و فرانسه و اروپا با آمریکا هستند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی با ‌اشاره به یاوه‌گویی‌های مستکبران علیه ایران، ادامه داد: امروز وضع سیاسی بسیار حساس است و باید توجه کنیم، متأسفانه کسانی سعی کردند آمریکا و اروپا و مستکبران را بزک کنند و به این سمت رفتند که با آنها قراردادی ببندند، در حالی که قرآن می‌فرماید به ظالمین اعتماد نکنید.
** شرق ۹۶/۷/۲۷
*  جهانگیری به ترکیه رفت
معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس کشورهای در حال توسعه اسلامی (۸D)، عصر دیروز به ترکیه سفر کرد. اسحاق جهانگیری در این سفر که تا روز جمعه ادامه دارد، علاوه بر شرکت در اجلاس کشورهای در حال توسعه اسلامی، با مقامات کشور ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان درباره گسترش روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.
** ایران ۹۶/۷/۲۷
*  ایران آماده تأمین انرژی ازبکستان است
رئیس جمهوری روز گذشته با «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر خارجه ازبکستان دیدار و در آن تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را با ازبکستان بیش از پیش توسعه و تعمیق دهد و در این مسیر هیچ مانعی وجود ندارد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی تصریح کرد: روابط تاریخی و نزدیک دو ملت، فرصت گسترده‌ای را برای تقویت و تحکیم روابط دو دولت در همه زمینه‌ها فراهم کرده و بی تردید توسعه این روابط به نفع دو ملت و منطقه است.
*  ادعاهای بی‌اساس بحرین علیه ایران
وزارت کشور بحرین ضمن حمایت از سیاست جدید امریکا علیه ایران، بار دیگر مدعی شد که ایران از تروریست‌ها حمایت می‌کند.
وزارت کشور بحرین که سیاست سلب تابعیت علیه مخالفان داخلی را دنبال می‌کند، این افراد را تروریست خوانده و مدعی شده است که ایران به بیش از ۱۶۰ نفر از این عناصر پناه داده است.
وزارت کشور بحرین در این بیانیه، دولت ایران را متهم کرده است که به تروریست‌ها در پایگاه‌هایی تولید مواد منفجره و استفاده از آنها را آموزش می‌دهد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲۷
*  تکذیب شایعه وجود اختلاف بین اعضای دولت
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد که اکنون بین آقای جهانگیری و همه اعضای دولت صمیمیت وجود دارد.
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص مطرح شدن برخی مباحث مبنی بر وجود اختلافاتی در دولت، گفت: هیچ اختلافی بین آقای جهانگیری و دولت و اعضای دولت وجود ندارد. ما الحمدالله در این دولت روابط صمیمی و نزدیکی داشتیم.
*  ایران و نروژ قرارداد ۲ میلیارد یورویی در بخش انرژی امضا کردند
شرکت‌های نروژی و ایرانی قرارداد ۲ میلیارد یورویی برای تولید ۲ گیگاوات انرژی خورشیدی را امضا کردند.
این قرارداد توسط «جان اریک ویکاسا» مدیرعامل سگا انرژی نروژ و «مجید شهرستانی» مدیرعامل شرکت امین انرژی و با حضور «لارنس نوردرم» سفیر نوروز در محل سفارت نروژ در تهران به امضا رسید.
بر اساس این قرارداد کنسرسیوم سگا انرژی نروژ مبلغ ۲ میلیارد یورو برای تولید و راه اندازی واحدهای تولید انرژی خورشیدی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲۷
*  اروپا باید به صورت عملی با آمریکا مقابله کند
علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که عملکرد و همکاری کشورهای اروپایی را بعد از برجام با جمهوری اسلامی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ما با حفظ اصول و ارزش‌های خود هیچگاه محدودیتی در توسعه روابط با اروپا نداشته‌ایم اما واقعیت این است که اروپا پس از برجام نتوانسته انتظارات مردم ایران را برآورده کند و بیشتر اقدامات انجام شده از سوی کشورهای اروپایی جنبه نمایشی داشته است. مخالفت کشورهای اروپایی با رفتار ترامپ در قبال برجام موضوعی مثبت و قابل توجه است اما کافی نیست و باید اقدامات و گام‌های عملی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی در مخالفت با رویکرد دولت آمریکا برداشته شود.
*  مجبور شویم از ایران می‌رویم
شرکت فرانسوی نفتی توتال اعلام کرد: اگر ایران، اتحادیه اروپا، چین و روسیه به برجام پایبند بمانند، این معنا را دارد که تحریم‌های آمریکا یک‌جانبه است و در این شرایط به دنبال تضمینی خواهیم بود که بتوانیم حضور خود در پارس جنوبی را ادامه بدهیم.
به گزارش یورونیوز، پاتریک پویانه، مدیر شرکت توتال گفت: «توتال به قوانین احترام می‌گذارد، بنابراین اگر قوانین ما را مجبور به خروج از ایران کند، ما از ایران خارج خواهیم شد.»
** جوان ۹۶/۷/۲۷
*  جانشین فرمانده کل سپاه: امریکا به پایان کار رسیده است
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، طی سخنانی در گردهمایی بزرگ رزمندگان سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)، گفت: شاید به ظاهر حالت رئیس‌جمهور امریکا تهاجمی نشان می‌داد اما سرشار از عجز و شکست بود و در ابتدای سخنانش فهرست شکست‌های امریکا را اظهار کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: وقتی ترامپ سمبل جامعه امریکا می‌شود، یعنی آن جامعه فرو ریخته است. وقتی رئیس‌جمهور امریکا حرفی می‌زند وزیر خارجه و دفاعش او‌ را تحقیر می‌کنند و همه سیاستمداران جهان حرف او را رد می‌کنند، این نشان می‌دهد امریکا به پایان کار رسیده است.
*  دشمن باور نمی‌کرد مردم ما این گونه با قدرت به مسیر خود ادامه دهند
آیت‌الله احمد جنتی در آغاز نشست هفتگی اعضای شورای نگهبان، ایام شهادت امام سجاد(ع) را تسلیت گفت و تاکید کرد: دلیل دشمنی بدخواهان ایران اسلامی با مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی، ترس آنها از قدرت برخاسته ازپایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی است، البته دشمنان باور نمی‌کردند مردم مسلمان ایران بتوانند پس از پیروزی انقلاب اسلامی اینچنین باقدرت به مسیر خود ادامه دهند که بی‌گمان پیروی مردم از امام راحل و مقام معظم رهبری مهم‌ترین عامل حفظ این قدرت بوده است.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲۷
*  عدم تغییر برجام یک پیام برای کره شمالی دارد
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در صفحه توئیتر خود نوشت: تغییر ندادن توافق هسته‌ای ایران یک پیام قاطع به رژیم کیم جونگ اون است که می‌توان آمریکا را به یک توافق بد تطمیع کرد.
این اظهار نظر در حالی مطرح می‌شود که اغلب رهبران جهان و کارشناسان معتقدند که درصورت تغییر در برجام پیام بدی به رژیم کره شمالی مخابره می‌شود و این رژیم دیگر هرگزپای میز مذاکره نمی‌آید.
** رسالت ۹۶/۷/۲۷
*  آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود با بیان اینکه آمریکا می‌گوید ایران به روح برجام عمل نکرده ولی همه دنیا می‌گویند عمل کرده است، گفت: برخی افراد بیان می‌کردند ممکن است زمانی برسد که ما بتوانیم با آنها کنار بیاییم و روابط به دوستی تبدیل شود ولی روزبه‌روز مشخص می‌شود که اینها وجود ما را نمی‌پسندند بنابراین به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنها از همه پیمان‌ها یک‌طرفه خارج می‌شوند منافع نامشروع آنها در هر مکانی نباشد عهد را می‌شکنند، بنابراین در این دوران انسجام ملت بیش از همه می‌تواند توی دهن دشمنان بزند و آنها را مأیوس کند و پیروزی‌های پی‌درپی را به همراه داشته باشد.
*  ترامپ ، مظهر تمام زشتی‌هاست
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمودرضا جمشیدی با اشاره به سخنان بی‌پایه و اساس رئیس جمهور آمریکا گفت: دشمنی استکبار جهانی با ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست و سخنان رئیس جمهور آمریکا نیز نشان‌دهنده این دشمنی‌هاست، البته دشمنان به ویژه آمریکا باید بدانند که هرگونه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران بی پاسخ نخواهد ماند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ترامپ، مظهر تمام صفات زشت و نازیباست، اظهار کرد: نخستین بار نیست که با یاوه‌گویی‌های دشمنان و سردمداران کفر مواجه می‌شویم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی دلیل این دشمنی‌هاست.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲۷
*  ابراز علاقه‌مندی کشورهای اروپایی برای همکاری دریایی با ایران
تعدادی از فرماندهان دریایی اروپا در اجلاس قدرت‌های دریایی منطقه‌ای در ونیز با امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ضیافت شام اجلاس قدرت‌های دریایی منطقه‌ای در و نیز که امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش کشورمان به عنوان مهمان ویژه دعوت شده بود، فرماندهان دریایی بلغارستان، یونان، اسپانیا، پرتغال، آفریقای جنوبی و دیگر نقاط جهان با امیر دریادار سیاری دیدار و گفت‌وگو کردند.
*  محکومیت احمدی‌نژاد به جبران ۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان
روز گذشته با انتشار گزارش کمیسیون بودجه مجلس، رئیس جمهور دولت دهم در سال ۸۸ محکوم به جبران ۰۱۰/۴۶ میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به خزانه شد.
بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد محکوم به جبران مبلغ ۰۱۰/۴۶ میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به حساب ۹۳۱ خزانه شده است.
** آرمان ۹۶/۷/۲۷
*  برجام کاملا ضروری است
دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه برجام برای حفظ ثبات و صلح جهانی لازم است، گفت این توافق باید اجرایی بماند. «آنتونیو گوتیرش» دیروز بار دیگر بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد. وی پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: «همان‌طور که پیش از این هم گفته‌ام، برای من روشن است که این توفق ضروری است و چیزی است که باید حفظ شود.»
** فرهیختگان ۹۶/۷/۲۷
*  استقرار ۶ لایه امنیتی منتهی به مرز مهران
سردار محسن فتحی‌زاده‌، رئیس کمیته امنیتی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه در تمامی مرزها لایه‌های امنیتی برای اعمال کنترل مجوزهای قانونی ورویت مدارک افراد و زائرین در نظر گرفته‌ایم، گفت: «استقرار ۶ لایه امنیتی منتهی به مرز مهران بخشی از این کنترل‌هاست.»
** آفرینش ۹۶/۷/۲۷
*  هیچ کشوری نمی‌تواند برجام را یکجانبه لغو کند
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر اینکه ایران طی دو سال گذشته به مفاد برجام پایبند بوده است، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند برجام را یکجانبه لغو کند. وی گفت: توافق هسته‌ای پیروزی برای ما و ملت ایران است.
موگرینی در ادامه گفت: توافق هسته ای تضمین کننده مصلحت ما و جهان است. ما حدود دو سال پیش در یکی از پیچیده ترین پرونده ها توانستیم با ایران به توافقی بر اساس قاعده «بُرد ـ بُرد» دست پیدا کنیم. در طول این مدت ایران نه تنها هیچگاه از مفاد برجام عدول نکرد، بلکه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هشت بار پایبندی آن به توافق را اعلام کرده است.
*  فرمان مهاجرتی ترامپ برای سومین بارتعلیق شد
سومین فرمان ترامپ که قرار بود اجرا شود و طی آن شهروندان ایران و چند کشور دیگر از دریافت ویزای ورود به آمریکا منع می شوند، توسط یک قاضی فدرال تعلیق شد. قاضی فدرال هاوایی که قبلا هم یک فرمان اجرایی ترامپ را لغو کرده بود، حکم موقت برای توقف اجرایی فرمان ترامپ صادر کرد و در حکم نوشت به نظر می‌رسد این طرح بر خلاف قوانین مهاجرتی فدرال آمریکا باشد. این سومین فرمان ترامپ است. دو فرمان اجرایی قبلی او هم توسط قضات فدرال تعلیق شده بود.
** قدس ۹۶/۷/۲۷
*  نتانیاهو بیجا کرد!
محمد جواد ظریف در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو بیجا کرده! نتانیاهو روز سه شنبه در پیامی تصویری در واکنش به توییتر وزیر خارجه کشورمان که گفته بود امروز ایرانیان از زن و مرد و پیر و جوان همگی جزو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، گفت: برای ظریف یک پیام شفاف دارد، اکانت خود راپاک کن.
*  تجاوز اسرائیل به سوریه پذیرفتنی نیست
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان که به دمشق سفر کرده در دیدار با ژنرال ایوب همتای سوری خود تاکید کرد: پذیرفتنی نیست که رژیم صهیونیستی هر وقت بخواهد از طریق هوایی و زمینی به خاک و آسمان سوریه تجاوز کند.سرلشکر باقری اظهار داشت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌هایی که خود با آن روبرو هستند در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده‌اند و من در سوریه هستم تا اعلام کنم که در مبارزه با تروریسم کنار هم هستیم.
** خراسان ۹۶/۷/۲۷
*  حجت‌الاسلام اکرمی ابقا شد
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری ، درباره این که آیا در دولت دوازدهم نیز در سمت خود ابقا شده است یا خیر، اظهار کرد: بله، بنده در دولت دوازدهم نیز رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری هستم.
*  ترامپ قدرت سپاه را از نظامیان خود در منطقه سؤال کند
سردار صفوی گفت: به رئیس جمهورآمریکا پیشنهاد می‌کنم، قدرت سپاه را از نظامیان خودش در خلیج فارس سوال کند و بداند که پیوستگی ملت با سپاه و نیروهای مسلح، اساس اقتدار نیروهای مسلح ایران است.
** اعتماد ۹۶/۷/۲۷
*  به‌شدت با جدایی هر قسمتی از خاک عراق مخالفیم
امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی و دفاع و امنیت با بیان اینکه روندها در آینده‌پژوهی جایگاه ویژه‌ای دارند، با اشاره به وضعیت فعلی عراق تصریح کرد: به جد قایل به استقلال عراق یکپارچه هستیم و با جدایی هر قسمتی از خاک عراق به‌شدت مخالفیم.
امریکا داعش را برای مصونیت اسراییل درست کرد اما با مقاومت رزمندگان مقاومت امروز رو به احتضار است.
*  وجوهات شرعی را به من ندهید به فقرا مساعدت دهید
حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی گفته است: آخرین دیدارم با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، به دو هفته قبل برمی‌گردد.
حضرت آیت‌الله نکته مهمی را یادآور شدند که فکر می‌کنم در تاریخ مرجعیت بی‌سابقه باشد و آن اینکه به مقلدان ساکن در عراق فرموده‌اند لزومی ندارد وجوهات شرعی را به نمایندگان ایشان بدهند یا برای ایشان بفرستند، بلکه می‌توانند در هر کاری که خود مصلحت می‌دانند، خرج کنند و از جمله به فقرا مساعدت کنند. در پرتو همین اجازه عام، حرکت‌های بزرگی در آن شرایط بحرانی صورت گرفته است که در غیر این صورت خودش مشکلی می‌شد.
** شهروند ۹۶/۷/۲۷
*  گفت‌وگوی پوتین و نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای
رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای، سوریه و نتایج همه‌پرسی کردستان عراق گفت‌وگو کردند.
کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل درباره مسائل مختلف ازجمله توافق هسته‌ای ایران و ١+۵، سوریه و همه‌پرسی کردستان عراق رایزنی کردند».
*  اعزام بیکاران به ۴ کشور
محمد اکبرنیا، مدیرکل دفتر هدایت نیرو و کاریابی‌ها درباره اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: در ۴ کشور استرالیا، عمان، ترکیه و تاجیکستان دفاتر اعزام نیرو به خارج از کشور را راه‌اندازی کردیم تا از این طریق بتوانیم نیرو به آن کشورها اعزام کنیم.
به گفته او، با همکاری وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشورهایی که احتمال اعزام نیروی کار به آن‌جا وجود دارد، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت
** اخبار خبرگزای ها و سایت های اینترنتی
تفکیک جنسیت، سبب عفت بیشتر جوانان می شود
رسا/آیت الله سبحانی رئیش دانشگاه آزاد اسلامی تفکیک جنسیت در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: اگر تفکیک جنسیت به صورت محترمانه انجام شود از نظر اسلامی بسیار خوب است و به عفت و دیانت جوانان کمک می کند.وی همچنین با بیان این که رشته هایی باید تدریس شود که در جامعه کاربرد داشته باشد، اظهار داشت: این رشته ها باید گره موجود در جامعه را حل کند، باید به این رشته ها بیشتر عنایت وجود داشته باشد و برای آن شاگرد گرفت.
استقلال حوزه‌ نباید در هر صورتی زیر سؤال رود
رسا/آیت الله غروی، در کمیسیون حوزه و روحانیت اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد در تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدام شورای عالی حوزه بر بحث تحول در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: این روند به صورت جدی با رعایت برخی اصول پیگیری می شود. عضو جامعه مدرسین  همچنین با تأکید بر تعریف منابع مالی پایدار برای حوزه های علمیه، گفت: استقلال حوزه‌های علمیه نباید با اجرا شدن طرح تحول زیر سؤال رود.
جامعه مدرسین در بحث انقلابی گری و مسایل کشور از مسئولان مطالبه گری می کند
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجبی، با اشاره به تاکید فراوان مقام معظم رهبری بر تقویت انقلابی گری در جامعه، اظهار داشت: بی شک حوزه و روحانیت در این خصوص رسالت کلیدی دارد و باید اولا در سطح حوزه و ثانیا در سطح جامعه به حفظ و تقویت روحیه انقلابی اهتمام ورزد.وی تصریح کرد: جامعه مدرسین نه فقط در بحث انقلابی گری بلکه در مسایل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی از مسئولان مطالبه گری می کند و هدفش حفظ و حراست از ارزش های اسلامی و تقویت نظام و رهبری است.
نشست عمومی هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در مصلی تبریز آغاز به کار کرد
اختصاصی/نشست عمومی هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد با حضوربرخی اعضای محترم جامعه مدرسین و علما و روحانیون محترم استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل صبح روز پنج شنبه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز آغاز به کار کرد. در ابتدای این اجلاس حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم بعنوان میزبان این اجلاس به مهمانان و شرکت کنندگان این اجلاس خوش آمد گفتند.سپس استاندار محترم آذربایجان شرقی به ایراد سخن و خیر مقدم پرداخت.در ادامه آیت الله حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین و دبیر هشتمین اجلاس منطقه‌ای به ایراد سخن پرداخت.لازم به ذکر است، بر اساس برنامه پیش بینی شده، نشست عمومی هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، و ضمن ارائه گزارش مصوبات کمیسیون های سه گانه این اجلاس جمعی از علما و شخصیت های سه استان سخنرانی خواهند نمود و در پایان با صدور بیانیه‌ای این اجلاس به پایان خواهد رسید.
بازتاب اظهارات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های بین‌المللی
ایرنا/ رسانه‌های بین‌المللی به صورت گسترده به بازتاب اظهارات مهم رهبر معظم انقلاب پرداختند. تارنمای شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس‌نیوز،ژاپن تایمز، خبرگزاری فرانسه ورویتر از جمله این رسانه ها بودند.تارنمای خبری نشریه نیوزویک آمریکا نوشت: رهبر عالی ایران هشدار داد که اگر آمریکا برجام را پاره کند، ایران آن ریزریز خواهد کرد.این رسانه ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای نشست خود گفت که نمی‌خواهد وقت جلسه را صرف پاسخ‌گویی به «اباطیل و یاوه‌گویی» رئیس‌جمهوری «بی‌خرد» آمریکا کند.
آمریکا با رفتارهای مخرب ایران مقابله می‌کند!
باشگاه خبرنگاران/ جوزف ووتل – رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا – با تکرار ادعاها علیه ایران گفت: واشنگتن با «رفتارهای مخرب» تهران مقابله خواهد کرد.وی همچنین در بخش دیگری از ادعاهای خود با بیان این اتهام که ایران در حال احیای محور بیروت-تهران است گفت: واشنگتن به کمک شریکان و نیروهای خود با «رفتارهای مخرب ایران» در منطقه و خارج از منطقه مقابله خواهد کرد.
 ترامپ به پایبندی ایران به برجام اعتراف کرد!
مهر/ «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه بار دیگر در ادامه ادعاهای موهوم خود با انتشار پیامی در رسانه محبوبش- توئیتر- مدعی نقض برجام از سوی ایران شد.وی در این پیام توئیتری ضمن اذعان به پایبندی تهران به چارچوب فنی برجام و خودداری از ارائه جزئیات دقیق و مستدل می نویسد: «ایران خود را پشتِ تأیید پایبندی اش به چارچوب فنی توافق هسته ای- برجام- پنهان کرده، این در حالی است که تهران از سایر چارچوبها تخطی کرده است!»
علت برآشفتگی دشمن دستاوردهای ملت ایران است
مهر/رییس سازمان انرژی اتمی گفت: علت برآشفتگی دشمن همین دستاوردهای ماست. فرض کنید اگر محرومیت ها، تحریم ها و فشارها نبود، با چه سرعت بیشتری می توانستیم حرکت کنیم.علی اکبر صالحی،افزود: علیرغم همه این مشکلات توانسته ایم تا امروز خوب بدرخشیم.وی گفت: آینده تابناک و روشنی فراروی ماست و به آینده خیلی خوشبین هستم.
نامه۲۵ وزیر خارجه اسبق آمریکا به کنگره
فارس/۲۵ وزیر خارجه سابق از کشورهای مختلف دنیا در نامه‌ای به اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) شدند.در این نامه آمده است: «ما به دقت مباحثات در آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران را دنبال کرده‌ایم «از شما می‌خواهیم که این توافق را حفظ کرده و از انجام هر اقدام یکجانبه‌ای که به دنبال گسترش، تغییر یا مذاکره مجدد درباره مفاد برجام است، خودداری کنید.»
آمریکا  باید واقعیت‌های منطقه راقبول کند
فارس/نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه دولت آمریکا سرسختانه از پذیرش واقعیتهای منطقه سرباز می زند و نقش خود را در پیدایش گروههای تروریستی مثل داعش انکار می کند، گفت: این کشور در مقابل سیاستهای مدبرانه ایران در جامعه بین المللی منزوی شده است.خوشرو اضافه کرد: تلاش‌ها و طرحهای ایران برای پایان دادن به جنگ و بحران در منطقه توسط همان کشورهایی شنیده نمی شود که میلیاردها دلار خود را صرف خرید «سلاحهای زیبا» آمریکایی می کنند و می کوشند که منافع آمریکا و اسرائیل را بر منافع مردم خود مقدم می دارند.
عربستان از بزرگ‌ترین حامیان داعش است
مهر/«تولسی گابارد»، نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای با توصیف عربستان به عنوان «یکی از بزرگترین حامیان گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش»، حمایت واشنگتن از ریاض را با ادعای این کشور درباره مبارزه با تروریسم متناقض خواند.وی افزود: این تناقض برای مردم آمریکا بسیار روشن است و لازم است ما درباره این پرسش، پاسخی از این دولت دریافت کنیم که راهبرد ما در  این جنگ با تروریسم دقیقاً چیست و می‌خواهیم به چه هدفی دست پیدا کنیم.
آمریکا  از داعش حمایت می کند
فارس/رئیس‌جمهور سابق افغانستان گفت: آمریکا برای دستیابی به اهدافش در منطقه در حال حمایت از داعش است. کرزی تصریح کرد: هدف آمریکا از حمایت از داعش در افغانستان، تنها به مقاصدی درباره این کشور مربوط نمی‌شود و واشنگتن، اهدافی را در منطقه دنبال می‌کند. که یکی از انها ایجاد درگیری در منطقه است.
اظهارات نماینده عربستان علیه ایران
فارس/ نماینده عربستان در نشست شورای امنیت اعلام کرد که بر حمایت خود از راهبرد اعلام‌شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برای مبارزه با اقدامات تروریستی ایران در سوریه و منطقه تأکید می‌کنیم.منال رضون تصریح کرد: ایران از گشایش اقتصادی ناشی از این توافق برای ادامه بی‌ثبات‌سازی منطقه از جمله از طریق توسعه برنامه موشک‌های بالستیک، سوءاستفاده می‌کند. وی تاکید کرد که نگاه دولت آمریکا و همکاری این کشور با متحدان برای مقابله با تجاوزگری ایران را می‌ستاییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *