حجت الاسلام والمسلمین اعرافی: روحانی عصر انزوا باید با روحانی عصر انقلاب تفاوت داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز، گفت: روحانیت انقلابی به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید با روحانیت عصر انزوا تفاوت‌هایی داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین باید نگرش و برنامه‌ای کلی در پیشبرد اهداف خود داشته باشیم همانطور که هدف و نگاه امام فراتر از مبارزه با یک رژیم بود. همانطور که عاشورا تنها یک زمانه و عصر را هدف نگرفته بود بلکه در پی تغییر یک حکومت انحرافی حرکت کرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: حوزه آنگاه می‌تواند از فکر مردم صیانت کند و فرهنگ دینی را در جهان نهادینه کند که به شناخت معادلات معرفتی امروز و برای تغییر آن آمادگی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه با بیان اینکه باید میدان مواجهه با دشمنان را بشناسیم، اعلام کرد: اگر درگیر میدان‌های ناچیز شویم، از میدان اصلی بیرون خواهیم رفت.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: میدان اصلی ما این است که امروز یک تمدن مادی و غیرالهی بر جهان حاکم است و باید از بین برود. هنوز فلسفه غربی و سبک‌های زندگی غربی در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی جامعه بشری حاکم است.

ایشان در ادامه افزود: مهم‌ترین کار ما این است که میدان مواجهه را بشناسیم. غرب‌شناسی عاقلانه از ضرورت‌های امروز روحانیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود اعلام کرد: حوزه‌ای می‌تواند امروز نقش‌آفرین باشد که نظام او عظیم و کاملا درست باشد. مگر می‌توانیم در حوزه تفکر عقلی قدیمی باشیم و به‌روز نشویم؟ مگر می‌شود در حوزه علمیه قم در برابر افکار جدید غایب باشیم و پاسخگوی دنیای جدید نباشیم؟

ایشان همچنین خاطرنشان کرد: ما در میان تجددزدگی و سیاست‌گریزی راه دقیق علمی و اسلامی را باید پیدا کنیم. نباید از فرصت‌های امروز غافل شویم. همه عالم امروز به نهاد انقلاب‌ساز روحانیت باور دارند.

مدیر حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه توجه حوزه‌های علمیه به آسیب‌های اجتماعی از مسائل اولویت‌دار است، از ارتقاء کمی و کیفی حوزه‌ علمیه قم خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *