آیت الله مجتهد شبستری: اجازه ندهیم بی بند و باری فرهنگی و اخلاقی در جامعه فراگیر شود

آیت الله مجتهد شبستری، پیش از ظهر روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ طی سخنانی در هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تبریز، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این اجلاس، اظهار داشت: روحانیت باید در شرایط امروز که دشمنان به شدت علیه انقلاب و اسلام هجمه وارد می کنند، با تولید علم، تقویت اخلاق، نشر فرهنگ دین در دنیا و ولایت مداری، آماده مقابله همه جانبه با دشمن باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بی شک اتحاد ملت و به خصوص همدلی روحانیت یکی از عوامل سعادت بخش نظام اسلامی است و در این شرایط فعلی رسالت ما به عنوان هدایت گران جامعه بسیار سنگین تر است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: تشکیل حکومت شیعی در ایران و اقتدار روز افزون نظام اسلامی، دشمن را به شدت به وحشت انداخته و آنها با ابزار ماهواره و اینترنت و نیز ایجاد تفرقه بین مردم و به خصوص روحانیت به دنبال تضعیف انقلاب و نظام و کمرنگ شدن فرهنگ دینی هستند.

ایشان با اشاره به اهمیت رسالت روحانیت در مقابله با جنگ نرم دشمن، گفت: امروز آسیب های اجتماعی همچون رشد طلاق، فقر، فروپاشی برخی خانواده ها، فساد و دیگر مسائل در جامعه نسبت به گذشته بیشتر شده است و روحانیت باید در کنار مسئولان به فکر کاهش این آسیب ها باشند.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: امروز لازم است فکری اساسی برای مقابله با معضل فساد فضای مجازی داشته باشیم که حقیقتاَ به مصیبت عظمایی تبدیل شده و به خصوص اینکه دشمن در همین فضا به شدت به دنبال القای شبهات به منظور انحراف نسل جوان است.

نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: ما نباید بگذاریم بی بندوباری فرهنگی و اخلاقی در جامعه فراگیر شود و این مسئله می طلبد که مسئولان کشور، علما، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در یک فضای همدلی و وحدت آمیز به وظایف خود عمل کنند.

ایشان با بیان اینکه تقویت وحدت و همبستگی روحانیت باید روز به روز بیشتر شود، ابراز داشت: متاسفانه برخی تحت تاثیر دشمن به دنبال ترویج تشیع انگلیسی و مسائل اختلاف آمیز در جامعه اسلامی هستند و بی شک هوشیاری و وحدت روحانیت باعث خنثی شدن این توطئه می شود.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستاخی اخیر ترامپ و واکنش قاطعانه مقام معظم رهبری و مسئولان کشور، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما زیر بار مذاکره مجدد یا اضافه شدن تبصره به برجام نخواهیم رفت و اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را ریز ریز می کنیم

ایشان در خاتمه ضمن تجلیل از اقتدار موشکی نظام و فعالیت های شجاعانه سپاه پاسداران، اظهار داشت: به لطف الهی و در سایه هدایت های مقام معظم رهبری و اتحاد ملت، دشمنان اعم از اروپایی ها و آمریکایی ها آرزوی تسلیم شدن ایران را به گور خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *