حجت الاسلام والمسلمین مروی: اعتماد مردم به روحانیت واقعیت است نه شعار

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ در دومین روز اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تبریز، تصریح کرد: برای دینداری جامعه و نهادینه کردن دین در جامعه دست مان پر است و منابع سرشار قرآنی فراوانی داریم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: معارف اسلامی می تواند یک جامعه و امت را که تشنه حقایق و فضائل هستند، سیراب کند، اما مهم هنر بهره وری از این دریای معارف است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تاکید کرد: باید ظرفیت مخاطب، در تبلیغ دین مورد توجه قرار بگیرد، وگرنه مخاطبان با کوچک ترین شبهه ای نسبت به دین و احکام الهی بدبین خواهند شد.

ایشان با اشاره به امکانات در اختیار روحانیت، عنوان کرد: نباید همه چیز را به نظام واگذار کرد و هیچ مسئولیتی را در قبال آسیب های فرهنگی و اجتماعی به گردن نگرفت، ائمه اطهار(ع) در بدترین شرایط و ساختار، وظیفه خود را انجام دادند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: وظیفه روحانیت تنها هشدار دادن نیست، باید از همه ظرفیت های روحانیت و مساجد و منبرهای در اختیار در مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی بهره گرفت.

ایشان ادامه داد: مسجد را محل دعا و نماز و عزاداری قرار دادیم، اما چه ایرادی دارد که کارکرد مساجد را فراتر ببریم و متخصصین در خصوص آسیب های اجتماعی و فرهنگی با مردم به گفتگو بنشینند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی روحانیت، خاطرنشان کرد: روحانیت امین و مورد اعتماد مردم است و این شعار نیست، بلکه یک واقعیت است، اما هنوز از تمامی این ظرفیت استفاده نکرده ایم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نقش مهم روحانیت در رفع معضل طلاق و اعتیاد عنوان کرد: مقام معظم رهبری، اعتیاد را بلای بزرگ و تهدیدی عظیم دانستند، روحانیت برای رفع این معضل چه راهکاری دارد؟ روحانیت باید نسبت به مساله طلاق دغدغه مند باشد و طلاق هر دختر و پسر را مشکل خود بداند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *