استاندار آذربایجان شرقی: دین بهترین وسیله برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

مجید خدابخش صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ در هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز، ضمن خیرمقدم به مهمانان و حضار جلسه، اظهار کرد: دو سیاست کلی مقام معظم رهبری که ابلاغ کردند یک اقتصاد مقاومتی و یک مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی تشریح کرد: موضوع این اجلاس نیز بررسی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است. گرچه علوم غربی مثل روانشناسی و جامعه‌شناسی راه‌حل‌هایی مفید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌دهند اما ما گوهر گران‌بهایی به نام دین و ایمان داریم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما درس‌های دین را پای منبرهای علمای بزرگ یاد گرفته‌ایم، الان هم بهترین و سریع‌ترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده از دین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

ایشان با لحنی انتقادی تاکید کرد: آیا ما می‌توانیم بدون اجرای آیات الهی این آرامش را در درون انسان‌ها برقرار کنیم؟ آیا بدون پرداختن به این آیات الهی در زندگی فردی و اجتماعی می‌توانیم به آرامش درون برسیم که جواب این سوال‌ها قطعاً منفی است.

خدابخش همچنین تشریح کرد: حتی اقتصاد مقاومتی را اگر به‌طور کامل اجرا و پیاده کنیم، بدون توجه به ذکر و قرآن، قطعا دچار مشکل خواهیم بود. در کشور و جامعه اسلامی که به نام دین و تشیع انقلاب شده، پرداختن به موضوع دین و روش‌های دینی، قرآن و سیره حضرات معصومین (ع) تنها راه خوب و درست و منطقی مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

ایشان در پایان ابراز کرد: امیدوارم در زمانی که در این استان قهرمان‌پرور حضور دارید خاطره خوش را توشه راه خود کرده و با مطالبی ارزشمند به شهرهای خود بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *