خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۲۶

  • کمک رهبر معظم انقلاب به آوارگان مسلمان و مظلوم میانمار
  • صبح امروز در تبریز؛ هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد
  • آیت‌الله مقتدایی: نتیجه اجلاسیه علمای بلاد به محضر رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود
  • آیت‌الله خاتمی: اجازه ورود هیچ بیگانه‌ای را به مراکز نظامی کشور نمی‌دهیم
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: تهدیدها و تحریم‌های آمریکا راه به جایی نبرده است
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: مسؤولان از بدعهدی‌های مستکبران عبرت بگیرند

** جام جم ۹۶/۷/۲۶
*  برجام باقی می‌ماند
وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به روسیه اعلام کرد، تلاش ما و کشورهای ۱+۵ برای باقی‌ماندن توافق هسته‌ای با ایران است.
بوریس جانسون پیش از سفر به مسکو در مورد توافق هسته‌ای ایران نیز گفت: برجام باقی می‌ماند و هدف ما این است که با دوستانمان، چین، روسیه و همچنین با بقیه اروپایی‌ها برای حفظ این توافق همکاری کنیم. جانسون به منظور دیدار با مقامات روسیه از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه راهی مسکو می‌شود.
*  ۳۰ کشته در حمله انتحاری در افغانستان
 الجزیره به نقل از وزارت داخله افغانستان اعلام کرد، در جریان یک حمله انتحاری در ولایت غزنی ۲۵ نیروی پلیس و پنج غیرنظامی کشته شده‌اند.
ژنرال مرادعلی مراد، معاون ارشد امنیتی وزارت کشور افغانستان عصر دیروز، سه‌شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، در این حمله ده‌سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند.
** همشهری ۹۶/۷/۲۶
*  نماینده ویژه فرانسه در امور سوریه در تهران
فرانک ژله، نماینده ویژه فرانسه در امور سوریه صبح روز گذشته با حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه در محل وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.
علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم روز گذشته با وی دیدار کرد.
*  نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی برگزار شد
همایش ملی نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی روز گذشته با رونمایی از کتاب صوتی آن مرحوم به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
** کیهان ۹۶/۷/۲۶
*  ارتش لبنان پاسخ لیبرمن را داد؛ هرگز از حزب‌الله جدا نخواهیم شد
ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای به اظهارات اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پاسخ داد. در این بیانیه آمده: «وقتی بحث لبنان مطرح است تنها از حزب‌الله سخن نمی‌گوییم بلکه از ارتش سخن می‌گوییم، ارتش بخش جدایی‌ناپذیر از ساختار مقاومت است و برای هرگونه درگیری در مرزهای شمالی، شرقی و جنوبی آمادگی دارد.»
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  ضمن ابراز نگرانی از نزدیکی حزب‌الله و ارتش لبنان گفته بود «ارتش لبنان در حزب‌الله ادغام شده و در جنگ احتمالی بعدی با دو جبهه مواجه خواهند شد.»
*  کمک رهبر معظم انقلاب به آوارگان مسلمان و مظلوم میانمار
در پی نامه رئیس ‌و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر به رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص شرایط وخیم مسلمانان روهینگیا در اثر حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به‌عنوان کمک به آوارگان مظلوم و بی‌پناه میانمار اختصاص دادند.
در نامه رئیس ‌و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر به رهبر معظم انقلاب اسلامی، با‌اشاره به فاجعه انسانی در میانمار و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مسلمان، اقدامات و کمک‌های جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به آوارگان گزارش شده بود.
** شرق ۹۶/۷/۲۶
*  ارشدترین ژنرال ایران در سوریه
ارشدترین نظامی ایران عصر دیروز راهی سوریه شد؛ روز گذشته سرلشکر «محمد باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با استقبال سرلشکر «اسامه خضور» مدیر اداره سیاسی ارتش سوریه وارد دمشق شد.
باقری قرار است در این سفر با وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش سوریه دیدار و گفت‌وگو کند. سرلشکر باقری طبق برنامه قرار است علاوه بر دیدارهای نظامی، با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز دیدار داشته باشد.
*  تعیین‌تکلیف پرونده نماینده نیشابور
محمدجواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، درباره چگونگی ورود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع برخورد نماینده نیشابور با معاون استاندار خراسان رضوی گفت: درباره پرونده خانم چنارانی در صورت شکایت یا ارجاع آن از سوی هیئت‌رئیسه، هیئت نظارت ورود خواهد کرد؛ ولی در نهایت تعیین تکلیف این موضوع منوط به برگزاری جلسه هیئت نظارت در هفته آینده است.
** ایران ۹۶/۷/۲۶
*  سخنان اخیر ترامپ با آگاهی و ایستادگی مردم بی‌اثر شد
رئیس‌ جمهوری با قدردانی از یکپارچگی و هوشیاری مسئولان، احزاب و مردم در قبال سخنان اخیر رئیس جمهوری امریکا، گفت: سخنان اخیر ترامپ با آگاهی و ایستادگی مردم بی‌اثر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به تبلیغات سنگین دولت امریکا و لابی صهیونیستی مبنی بر اعلام استراتژی جدید و برنامه اجرایی آن در برابر ایران، افزود: رئیس جمهوری امریکا چیزی جز تکرار اتهامات بی‌اساس و ادعاهای کهنه نداشت و وحدت داخلی و امیدواری مردم از یکطرف و حمایت یکپارچه جهانی از برجام و همکاری با ایران، مسئولان سیاسی دولت ایالات متحده را به عقب‌نشینی و بازنگری سیاست‌ها مجبور خواهد کرد.
*  پیشنهاد ملک سلمان به پوتین درباره ایران
روزنامه القدس العربی به نقل از منابع نزدیک به سفارت روسیه در دمشق می‌نویسد: ملک سلمان به پوتین گفته است که مشکلی در ماندن بشار اسد به عنوان رئیس‌ جمهوری سوریه در دوره انتقالی و حتی پس از آن ندارد؛ اما تنها مشکلش روابط نزدیک میان دمشق و ایران است.
ملک سلمان همچنین اعلام آمادگی کرده است که برای بقای بشار اسد در سوریه کمک سیاسی کند و در مقابل نیز مسکو برای کاهش سطح روابط میان تهران و دمشق تا جایی که از نفوذ ایران در سوریه و لبنان کاسته شود، تلاش کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲۶
*  تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اعتراض به سخنان اخیر ترامپ
تجمع حوزویان در محکومیت اظهارات شیطان بزرگ و حمایت از نظام اسلامی روز سه شنبه با حضور فضلا، علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و قشرهای مختلف مردم در مدرسه فیضیه قم، برگزار شد.
بخشی از بیانیه پایانی این تجمع که توسط بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم تهیه و با تکبیر تجمع کنندگان تایید شده است، حاکیست: انتظار ما از مسئولان این است که از آنجا که آمریکا و اروپا بین خود تقسیم منافع نموده و با دعواهای زرگری به دنبال دوشیدن عربستان توسط آمریکا و چپاول منافع ایران توسط اروپا هستند، فریب نیرنگ آنان را نخورند.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲۶
*  افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت ناوگان کشتیرانی
با ورود ۱۰ شناور ساخته شده در کره‌جنوبی، ظرفیت ناوگان ملی به میزان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
احمد شهبازبیگی، معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به ایجاد خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی بانک مرکزی ایران در کره‌جنوبی و همچنین خط اعتباری دیگری در چین، بانک مرکزی ایران در قالب این دو خط برای حمایت از طرح‌های توسعه ناوگان ملی اعلام آمادگی کرده است.
*  ۲۸۸ روستای روهینگیا در آتش ارتش میانمار
دیده‌بان حقوق‌بشر سازمان ملل با انتقاد از ادامه خشونت علیه روهینگیا در میانمار اعلام کرد که ۲۸۸ روستای متعلق به این اقلیت مسلمان توسط ارتش و افراطیون میانمار سوزانده شده و تعداد آوارگان روهینگیایی به ۵۸۲ هزار نفر افزایش یافته است.
** جوان ۹۶/۷/۲۶
*  امریکایی‌ها می‌دانند که سپاه چه ارزشی در نظام اسلامی دارد
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی در روستای اسماعیل‌آباد کوچکلو از توابع شهرستان زرندیه، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک مجموعه خدوم و متعلق به مردم، نظام و انقلاب اسلامی است که در تمامی عرصه‌ها در راستای خدمت رسانی به ملت و نظام نقش آفرینی کرده و خدمات صادقانه‌ای را به ثمر نشانده است.
وی افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که سپاه چه ارزشی در نظام اسلامی دارد و مردم چه علاقه‌ای به این نهاد مردمی و انقلابی دارند.
*  کاری می‌کنیم امریکایی‌ها پشیمان شوند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئول تأیید پایبندی ایران به تعهدات برجامی ترامپ نیست، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران به برجام را تأیید کرده است.
رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که اگر امریکایی‌ها از توافق هسته‌ای خارج شوند، ایران برنامه آماده‌ای دارد تا برنامه هسته‌ای خود را ادامه دهد، گفت: بله، ما برنامه‌ای مدون و قانون مشخصی داریم، اخیراً نیز در پارلمان ایران مصوب کردیم که در ازای اقدامات امریکا چه کاری را انجام دهیم، برنامه ایران در برابر سناریوهای مختلف امریکا مشخص است، ما کاری می‌کنیم که امریکایی‌ها پشیمان شوند.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲۶
*  سپاه هیچ نقشی در عملیات کرکوک ندارد
علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در حاشیه دیدار خود با فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سپاه دخالتی در خصوص عملیات کرکوک داشته است، گفت: سپاه هیچ نقشی در عملیات کرکوک ندارد و اکثریت مردم کرد عراق با کار جاه طلبانه آقای بارزانی مخالف هستند و دیدیم که تقریبا بدون درگیری آن منطقه در اختیار دولت بغداد قرار گرفت و آقای بارزانی باید قبول کند که اشتباه کرده است.
*  عارف رئیس و هاشمی نایب رئیس شورای امید شدند
در جلسه روز گذشته شورای امید متشکل از اعضای مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر پایتخت، کلیات اساسنامه این شورا به تصویب مجمع عمومی متشکل از نمایندگان تهران، اعضای شورای شهر پایتخت، شهرداری تهران و استاندار تهران رسید.
در ادامه به پیشنهاد اعضا محمد رضا عارف بعنوان تنها نامزد ریاست شورای امید و محسن هاشمی بعنوان تنها کاندیدای نایب رئیسی این شورا اعلام و به اتفاق آراء برگزیده شدند.
** رسالت ۹۶/۷/۲۶
*  جهاد، راه رهایی محرومان از سلطه ستمگران است
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار مربیان عقیدتی سیاسی و نیروهای هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت جهاد، عنوان کرد: جهاد یکی از موضوعاتی است که در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اسلام دشمنان فراوانی دارد و غیر از جهاد هیچ راهی برای برخورد با آنها وجود ندارد ادامه داد: حمایت از مستضعفان و تلاش برای نجات محرومان از زیر سلطه ستمگران دیگر شرطی است که در جهاد باید مدنظر داشت.
وی تأکید کرد: جهاد برای اجرای عدالت دیگر شرطی است که پیش روی مجاهدان قرار دارد و در شرایطی که در دنیا همواره ستمگران و جباران به دنبال استعمار محرومان هستند، باید شرایط عاشورایی به وجود آورده و برابر سلطه گران قیام کرد.
*  لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای عمران و آبادانی پایگاه انقلاب
آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی در دیدار سقائیان‌نژاد و مدیران شهری قم اظهار کرد: باید وضعیت این شهر در شأن پایتخت انقلاب باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه و وضعیت کنونی شهر قم، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای این شهر استفاده کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲۶
*   قدرت دفاعی‌مان را متناسب با تهدیدات و منافع‌مان تقویت می‌کنیم
عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید بوشهر گفت: ما در گسترش قدرت دفاعی‌مان دو اصل رعایت قوانین بین‌الملل و شرع را مورد توجه قرار می‌دهیم که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کنیم و قوانین بین‌المللی را نیز رعایت می‌کنیم.
*  بهروز کمالوندی با معاون امور بین‌الملل روس اتم دیدار کرد
در آستانه برگزاری سمینار ۲۵ سال همکاری ایران و روسیه در زمینه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، هیات‌های انرژی هسته‌ای دو کشور به سرپرستی بهروز کمالوندی معاون بین‌الملل و امور حقوقی و مجلس ‌سازمان انرژی اتمی‌ایران و اسپاسکی معاون امور بین‌الملل روس اتم روز دوشنبه با یکدیگر ملاقات کردند.
در این دیدار دوطرف در مورد همکاری در زمینه‌های مختلف و متنوع برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بحث و تبادل نظر کردند.
** آرمان ۹۶/۷/۲۶
*  میانجیگری قاسم سلیمانی
یک نماینده کرد اعلام کرد که با میانجیگری قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران مساله همه‌پرسی اقلیم کردستان خاتمه یافت.
مسعود حیدر در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که اخیرا پس از برگزاری همه‌پرسی، با نظارت حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق و وساطت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران توافق ۹ ماده‌ای میان هادی العامری از فرماندهان حشدالشعبی و بافیل طالبانی از فرماندهان اتحادیه میهنی کردستان به وجود آمد که به موجب آن تا زمان نامشخص مساله همه‌پرسی لغو شد.
*  سخنان ترامپ سرشار از ناتوانی و شکست بود
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: سخنان ترامپ سرشار از ناتوانی و شکست بود و بر خلاف گذشته، رئیس‌جمهور جدید آمریکا از گزینه نظامی علیه ایران سخن نگفت زیرا قدرت ایران اعتبار دارد و دشمن اقتدار ایران را درک کرده و پذیرفته است.
سردارسرتیپ پاسدار حسین سلامی با بیان اینکه جامعه اسلامی تاریخ فشرده و کوتاه، اما سخت و پرفرازو نشیبی را در ۴دهه اخیر پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: ایرانی که امروز دیده می‌شود ایرانی با منزلت و موقعیتی رفیع در عالم است.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۲۶
*  اروپا برای حفظ آبرو از سخنان ترامپ اعلام برائت کرد
حمید رضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به بیانیه‌ای که سه کشور اروپایی بعد از سخنان ترامپ منتشر کرده‌اند، اظهار داشت: «شما مشاهده کردید بلافاصله بعد از سخنان رئیس جمهور آمریکا سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از آمریکا و ترامپ اعلام برائت کردند که اتفاق بسیار بزرگی است.
اروپابرای اینکه وجاهت و آبروی خود را حفظ کند از سخنان ترامپ و مواضع ضد بشری او برائت می‌جوید.»
** آفرینش ۹۶/۷/۲۶
*  انتقاد فرانسوا اولاند از تصمیم ترامپ درباه برجام
رئیس‌جمهور پیشین فرانسه گفت: تصمیم دونالد ترامپ برای تایید نکردن توافق هسته‌ای و درخواست از کنگره برای تشدید تحریم‌ها اشتباه مضاعف است.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور پیشین فرانسه در نخستین سخنرانی خود پس از ترک کاخ الیزه درباره چالش‌های ژئوپلیتیک، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران را یک اشتباه مضاعف برشمرد و سردرگمی حاکم بر کاخ سفید را محکوم کرد.
** قدس ۹۶/۷/۲۶
*  اجازه ورود هیچ بیگانه‌ای را به مراکز نظامی کشور نمی‌دهیم
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه سپاه پاسداران مظهر عزت ملت ایران است، گفت: ‌اجازه نمی‌دهیم پای هیچ بیگانه‌ای به مراکز نظامی ما باز شود.
آیت‌الله سید احمد خاتمی دیروز در تجمع بزرگ طلاب و حوزویان قم که در اعتراض به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در مدرسه فیضیه برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه اجتماع طلاب و روحانیون نشان دهنده انقلابی ماندن حوزه است، ابراز داشت: حضور طلاب و روحانیون نشان دهنده این است که آحاد ملت ما همیشه در صحنه هستند و تا آخرین نفس و نفر در برابر استکبار ایستادگی می‌کنند.
*  سخان نابخردانه ترامپ تغییری در نام خلیج همیشه فارس ایجاد نمی‌کند
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ، گفت: سخنان نابخردانه رئیس جمهور آمریکا تغییری در نام خلیج همیشه فارس ایجاد نخواهد کرد. امیر سیاری که در ایتالیا به سر می‌برد، اظهار داشت: اگر جمع‌بندی مناسب از صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا آن چیزی بود که ما چند شب پیش شنیدیم واقعا جای شرمندگی دارد.
او از مدت‌ها پیش عنوان کرده بود که در حال بررسی مواضع و راهبردهای واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران است.
** خراسان ۹۶/۷/۲۶
*  تشریح وضعیت جزئیات جدید از پرونده دری اصفهانی
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در خصوص اظهارات وزیر اطلاعات درباره یکی از محکومان به جاسوسی که از اعضای کمیته مالی برجام بوده است؛ مبنی بر این که اقدامات این محکوم مصداق جاسوسی نیست، با رد این اظهارات افزود: این محکوم علاوه بر پرونده جاسوسی، اتهام مالی نیز دارد که به تازگی پرونده آن مفتوح شده است؛ به این شرح که متهم با عضویت در هیئت مدیره یکی از بانک‌های خصوصی، برای شرکتی که با آن مراودات مالی داشته، تسهیلات تصویب کرده و با همکاری افراد دیگری، ۶۲ میلیارد تومان ارز با قیمت مرجع را از کشور خارج کرده است بدون این که کالایی وارد کشور شود.
*  حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری تأکید کرد: وحدت ملی و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به حق یکی از عوامل مهم حفظ امنیت و ثبات در کشور و منطقه بوده و براساس قانون اساسی وظیفه دفاع از تمامیت ارضی کشور را در کنار دیگر نیروهای مسلح داراست، وظیفه همگانی است.
** اعتماد ۹۶/۷/۲۶
*  سوال از وزیر اطلاعات در دستور کار جلسه علنی مجلس
علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و از اعضای هیات رییسه فراکسیون امید، خبر داد که طرح سوال از وزیر اطلاعات به دلیل قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های سید محمود علوی، درباره مدیران تلگرامی به صحن مجلس ارجاع شده و احتمالا در دستور کار هفته آینده مجلس قرار خواهد گرفت.
*  امضای سند برنامه همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و  ازبکستان
عبدالعزیز کاملوف، وزیر امورخارجه ازبکستان با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
در این ملاقات دو طرف در خصوص افزایش همکاری‌ها در زمینه نفت و گاز، گردشگری، تسهیلات کنسولی، افزایش همکارهای فنی ـ مهندسی، کشاورزی، اتومبیل‌سازی، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، بررسی برگزاری خط پروازی مستقیم، ترانزیت سه‌جانبه و چهارجانبه گفت‌وگو کردند. ظریف و کاملوف بعد از ملاقات سند برنامه همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور را نیز امضا کردند.
** شهروند ۹۶/۷/۲۶
*  توافق هسته‌ای را نمی‌توان یک‌جانبه از بین برد
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار یادداشتی در وبگاه شخصی خود نوشت: این‌روزها به سختی برای حفظ توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران که برای امنیت خودمان در اروپا، برای امنیت منطقه‌مان و برای نظام عدم اشاعه جهانی ضروری است، تلاش می‌کنیم. جمعه گذشته پس از گفت‌وگو با رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا و پس از گوش دادن به سخنرانی رئیس‌جمهوری ترامپ، من دوباره خواستار حمایت کامل اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای شدم.
این توافقی نیست که کشوری بتواند به‌طور یک‌جانبه آن را نابود کند. این یک توافق دو‌جانبه نیست بلکه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین آغاز بکار کرد
اختصاصی/ هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه با علما و فضلای آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی، به میزبانی تبریز آغاز بکار کرد. در این همایش دو روزه موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی و حوزوی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد؛ در این اجلاس ۲۰۰ نفر از علمای استان اردبیل، ۲۰۰ نفر از علمای آذربایجان غربی و ۶۰۰ نفر از علمای آذربایجان شرقی در اجلاسیه حضور دارند. موضوع اصلی اجلاسیه، رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
نتیجه اجلاسیه علمای بلاد به محضر رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی، صبح امروزچهارشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در تبریز، با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین حوزه، گفت: ارتباط با علمای بلاد یکی از کارها و اهداف جامعه مدرسین است. نایب رئیس جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به اجلاسیه‌های گذشته این نهاد برجسته حوزوی عنوان کرد: نتیجه جلسات و کمیسیون‌های این اجلاسیه خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌شود، چرا که ایشان اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت نیاز عنایت ویژه‌ای خواهند داشت، نتیجه این جلسات نیز باید به صورت مصوبه اجرایی شود، چرا که نتایج آن به سود حوزه‌های علمیه استان‌ها خواهد بود.
تهدیدها و تحریم‌های آمریکا راه به جایی نبرده است
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری، در یادواره شهدای مدافع حرم که با حضور خانواده شهید حججی در تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های خصمانه آمریکا در منطقه همه به نفع ایران تمام شده است، به کشورهای منطقه که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آمریکا نتوانسته برنامه‌های شوم خود را عملیاتی کند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به این‌ که تهدیدها و تحریم‌های آمریکا راه به جایی نبرده است، تصریح کرد: امروز وقتی ترامپ ایران را تهدید می‌کند؛ سایر کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی همراه ایران می‌شوند، رییس جمهور آمریکا باید از تجربه گذشته عبرت بگیرد.
مسؤولان از بدعهدی های مستکبران عبرت بگیرند
رسا/ آیت‌الله مدرسی یزدی، با بیان این که مسؤولان و ملت ایران باید به صورت عملی به دشمنان پیام دهند، اظهار داشت: پیام عملی به دشمنان باید انسجام مردم و جامعه و همچنین مقاومت در برابر توطئه‌های مستکبران و اذناب آنان باشد. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر تبعیت کامل همگان از فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: امتثال فرامین رهبری باید سرلوحه کار جامعه به ویژه مسؤولان باشد. وی کسب تجربه از حادثه‌های پیش آمده را امری ضروری دانست و ابراز داشت: عبرت آموختن از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که عبرت گرفتن سبب می شود که دوباره در مثل این باتلاق ها قرار نگیریم.
آمریکایی‌ها با حرکات احمقانه اجماع بین‌المللی علیه خودشان درست کرده‌اند
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی، با تجلیل از تجمع طلاب، فضلا و اساتید در مدرسه‌ی فیضیه در پاسخ به یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا علیه ایران گفت: این دشمنی امریکا با مسئله‌ی هسته‌ای، برجام و این جور چیزها نیست، دشمنی آنان با اصل نظام اسلامی است. عضو جامعه مدرسین گفت: امروز آمریکایی‌ها با حرکات احمقانه‌ای که دارند به لطف خدا، اجماع بین‌المللی علیه خودشان درست کرده‌اند.
دولت در۶ ماه اخیر ۱.۵ میلیون شغل ایجاد کرده است
تسنیم/ معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که دولت در شش ماهه امسال ۱.۵ میلیون شغل ایجاد کرده است. جهانگیری در مراسم روز ملی استاندارد اعلام کرد: در فصل بهار امسال ۷۰۳ هزار شغل ایجاد شد و روز گذشته به من اطلاع دادند که در فصل تابستان ۷۹۵ هزار شغل ایجاد شده است.
 نیروهای  کرد‌ تاسیسات نفتی کرکوک را آتش زدند
باشگاه خبرنگاران/ برخی رسانه‎های عراقی خبر دادند که پیشمرگه‌های کُرد در جریان عقب نشینی از کرکوک پس از ورود نیروهای عراقی، اقدام به آتش زدن برخی تاسیسات در دو میدان نفتی بای حسن و هوانا درشمال غربی کرکوک کردند.
این در حالی است که وزیر نفت عراق روز گذشته از بازگشت کنترل این دو میدان نفتی به دست وزارت نفت خبر داد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌هایی برای توسعه این میدان‌های نفتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
پارلمان کردستان عراق استعفای بارزانی را خواستار شد
باشگاه خبرنگاران/ ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق خواستار استعفای مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان شد. «یوسف محمد» تاکید کرد که بارزانی در صورت استعفا از منصبش خدمت بزرگی به مردم کردستان خواهد کرد. جریان‌ها و احزاب کرد مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق را به دلیل برگزاری همه پرسی یکجانبه و غیرقانونی زیر شدیدترین انتقادها قرار داده و عامل اصلی حوادث اخیر دراین منطقه معرفی کرده‌اند.
باید حمایت از تولیدات داخلی افزایش یابد
رسا/ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت:‌ ما باید در حد امکان، کالاهای مورد نیاز خود را در درون کشور تولید کنیم و در صورتی که نیاز به واردات کالا بود، آن را از کشوری تهیه کنیم که انصاف، وجدان، شرف و اخلاق داشته باشد.
حجت الاسلام اکرمی با اشاره به ضرورت حفظ انسجام ملی، ابراز داشت: ملت ایران چه دشمن داشته باشند و چه دشمن نداشته باشند، باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند.
نقش رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان روهینگیا
باشگاه خبرنگاران/ در حالی که بر اساس آمارهای سازمان ملل، شمار مسلمانان روهینگیا که از خشونت‌ها در میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند به حدود ششصد هزار نفر رسید، دست داشتن اسرائیل در دامن زدن به خشونت‌ها و حمایت از کشتار مسلمانان در میانمار آشکار شد. گزارش‌ها تاکید می‌کند اسرائیل روابط نظامی و امنیتی با میانمار برقرار کرده و سلاح و تجهیزات نظامی به دولت میانمار می‌فروشد و در آموزش نیروهای نظامی این کشور مشارکت دارد.
رقه از اشغال داعش آزاد شد
باشگاه خبرنگاران/ سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» شهر رقه را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند. این سازمان
– که وابسته به معارضان دمشق و مقر آن در لندن است- اعلام کرد، نیرو‌های سوریه دموکراتیک شهر رقه در شمال سوریه را از حضور تروریست‌ها پاکسازی کردند و این شهر را تحت کنترل کامل خود درآوردند.
امریکا از توافقنامه‌های بین‌المللی خارج می‌شود
باشگاه خبرنگاران رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان خود در بنیاد هریتج گفت راهبرد ضدایرانی خود را برای آن اعلام کرد که تضمین کند تهران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد! ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود در بنیاد هریتج گفت: من همیشه نیازهای کشورمان (آمریکا) را نیز در اولویت نخست قرار می‌دهم. به همین علت است که ما از توافقنامه‌های بین‌المللی یک‌طرفه خارج می‌شویم.
آمریکا برجام را نقض کرده است
صداوسیما/ معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ایران به وظایف خود در چارچوب برجام کاملا پایبند بوده است اما آمریکایی هانه تنها روح برجام بلکه متن آن را نیز نقض کرده‌اند. ریابکوف همچنین گفت: هیچ ارتباط مستقیمی بین برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران وجود ندارد. وی تصریح کرد: « فکر نمی‌کنم سیاست منطقه‌ای ایران هیچ ارتباطی با موافقتنامه هسته‌ای داشته باشد. به عقیده من تلاش‌ها برای زیر سوال بردن برجام، راه به جایی نخواهد برد.»
انگلیس با بی‌سابقه ترین تهدید تروریستی روبروست!
مهر/ رئیس سرویس جاسوسی انگلیس هشدار داد که «این کشور با بی سابقه ترین تهدید تروریستی در تاریخ معاصر خود روبروست» و «وقوع حملات تروریستی جدید در انگلیس امری حتمی است». «اندرو پارکر»  ضمن ترویج اسلام هراسی با ادعای این که تروریسم اسلام گرا دراین کشوردرحال گسترش است گفت: «این تهدید چند بُعدی است، به سرعت تکامل می‌یابد و در مقیاس و با سرعتی عملیاتی می‌شود که ما تاکنون ندیده‌ایم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *