امیدواریم این اجلاس ثمرات و برکات خوبی برای استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل داشته باشد

آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ در آئین افتتاحیه کمیسیون‌های هشتمین اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در تبریز، اظهار کرد: بعد از اینکه اصل اجلاسیه در این منطقه با حضور ۳ استان تصویب شد، این رویداد با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح، و با ائمه جمعه و علما و فضلای ۳ استان صحبت‌هایی انجام گرفت و در نهایت  دستور کار آماده شد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جامعه مدرسین سابقه ای طولانی با بیش از نیم قرن دارد و همواره مورد عنایت ویژه بزرگانی چون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

آیت‌الله مقتدایی فرمودند: در اجلاسی که خدمت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بودیم جایگاه جامعه مدرسین و عزت و احترام آن را اعطایی ندانسته و بلکه عزتی دانستند که منشا آن خود اعضای جامعه مدرسین است.

ایشان همچنین تشریح کردند: در طول سال‌ها مراجع بزرگواری در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عضویت داشتند و برای اصل انقلاب تلاش‌های فراوانی کردند و در حمایت از امام و تشکیل این حکومت مقدس زحمات فراوانی کشیدند.

آیت الله مقتدایی فرمودند: یکی از کارهای جامعه مدرسین ارتباط با علمای بلاد و بزرگان و روحانیون مناطق مختلف کشور بود، لذا تشکیل اجلاسیه سراسری با علمای بلاد سالانه در این راستا انجام می‌گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزودند: در حین برگزاری این اجلاس ها اعضای شرکت کننده در اجلاس پیشنهاد کردند تشکیل یکبار در سال برای این اجلاس کم است و بهتر است اجلاسیه‌های استانی نیز داشته باشیم.

ایشان افزودند: در پی درخواست علما و روحانیون محترم استان ها و طرح موضوع در شورای عالی جامعه مدرسین موضوع به تصویب رسید و مقرر شد علاوه بر اجلاس سالانه‌ای که در قم با دعوت جامعه مدرسین برگزار می‌شود، اجلاسیه‌های استانی هم برگزار شود، که اولین آن در مشهد مقدس و با حضور علمای محترم خراسان برگزار شد.

آیت الله مقتدایی ادامه دادند: اما اجلاسیه‌های استانی هم بخاطر تعدد استان‌های کشورمان میسر نبود به همین خاطر بنا شد غیر از اجلاسیه‌های سالانه ملی، اجلاسیه‌های منطقه‌ای برگزار کنیم و امروز شاهد برگزاری هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد هستیم که با حضور علما و روحانیون استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

آیت الله مقتدایی در پایان ابراز امیدواری کردند این اجلاس بتواند ثمرات و برکات خوبی برای سه استان داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *