کمیسیون های هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین با علمای محترم بلاد در تبریز آغاز به کار کرد

آئین افتتاحیه کمیسیون های هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ با حضور مدعوین و علمای محترم استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جمعی از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شهر تبریز آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ابتدای مراسم افتتاحیه کمیسیون‌های تخصصی هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد در تبریز  فرمودند: ضرورت تشکیل این اجلاسیه در جهت بررسی و رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی است که منجر به شناخت ظرفیت های فرهنگی مناطق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: عرفان های کاذب، معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی اجلاسیه قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان با کشورهای همسایه، ابراز کرد: این کشورها می توانند در ترویج فرهنگ غربی در منطقه تاثیر گذار باشند و مقابله با این موضوع نیاز به تلاش کمیسیون فرهنگی دارد.

ایشان افزودند: عرفان های کاذب، معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی در کمیسیون فرهنگی اجلاس توسط علما و روحانیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه تبریز بیان کرد:  در استان آذربایجان شرقی ۲۰۳۸ طلبه برادر در  ۲۰ مرکز آموزشی و  ۱۵۵۶ طلبه خواهر در ۱۵ مرکز در حال آموزش هستند.

ایشان با اشاره به اینکه این اجلاس منطقه‌ای جامعه‌مدرسین حوزه‌ علمیه قم تحت عنوان علمای بلاد، هر چند سال یکبار در استان‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: هشتمین اجلاس تحت عنوان “رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی” به میزبانی شهر تبریز و با همکاری آذربایجان‌غربی و اردبیل در حال برگزاری است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در این اجلاسیه اکثر روحانیون شرکت می کنند، تصریح کرد:  در اولین روز اجلاسیه، کمیسیون‌های سه گانه با ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و اساتید حوزه‌ علمیه آذربایجان‌ مسائل حوزه و روحانیت، مسائل سیاسی، اجتماعی و تبلیغی را بررسی می‌کنند.

ایشان افزود: دو ماه قبل کمیسیون‌های مقدماتی در این استان با حضور نمایندگان جامعه مدرسین تشکیل شد و بر اساس محورهای کمیسیون‌ها آسیب‌ شناسی صورت گرفت و بر اساس ظرفیت‌های موجود راهکارهایی ارائه شد و نتایج به دبیرخانه جامعه مدرسین ارسال گردید تا مباحث کمیسیون‌های مقدماتی استان‌های دیگر نیز تجمیع شده و به صورت دستور کار جلسه آماده شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان ابراز کرد: امیدواریم حوزه‌های علمیه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و همچنین روحانیون و شهروندان این ۳استان بتوانند از خیر و برکت این اجلاسیه بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *