تجلیل نایب رئیس جامعه مدرسین از خانواده های شهدا در آذربایجان شرقی

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه سه شنبه مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ پس از ورد به شهر تبریز و نشست خبری که با حضور خبرنگاران و تصویرگران استانی برگزارشد جهت تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده های آنها با حضور در مصلی بزرک امام خمینی(ره) شهر تبریز به سخنرانی و تجلیل از خانواده شهدا پرداخت.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش گرامیداشت شهدای مدافع حرم که با حضور خانواده های شهدای استان آذربایجان شرقی و خانواده شهید حججی برگزار شده اظهار داشت: هدف اصلی برپایی همایش شهدا، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت نسل جدید جامعه است.

ایشان افزودند هدف اصلی برگزاری یادواره شهدا، انتقال پیام‌های شهدا به نسلی است که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، وقتی یادواره شهدا برگزار می‌شود، می‌خواهیم با تمام معنا بگوییم که ایثار چیست و عاشقانه سردادن برای اسلام چگونه اتفاق می‌افتد.

دبیر هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین و عملای بلاد خاطرنشان کرد: هر مجلسی برای شهدا درسی برای تشنگانی است که آرمان‌های شهدا را درک نکرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه در مراسم تشییع پیکر شهید حججی، افراد با تمام عقاید و تفکرات آمده بودند تا بگویند خانواده شهید حججی تنها نیستند و این شهید فرزند ایران است، تصریح کرد: فرزندان رشید انقلاب هشت سال جنگیدند و دفاع مقدس را با نام اسلام،اهل بیت و رهبری امام راحل مزین کرده و باعث شدند حتی یک وجب از خاک وطن را از دست ندهیم.

امام جمعه محترم قم اذعان داشت: در یادواره شهدا می‌خواهیم بگوییم که ما نیاز به روحیه مقاومت و شهادت‌ طلبی داریم و باید بدانیم که شهدایی مانند شهید حججی با کار خود پیام قرآن را برای تک تک ما بازگو کردند؛ که ای ملت غافل نباشید زیرا ما هنوز دشمن داریم.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: امروز آمده‌ایم بگوییم، ای دشمنان دست از سر ما برداشته و با سخنان سخیف ایران را خطاب قرار ندهید.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وقتی بوش پدر ایران را تهدید کرد، افعانستان در اختیار ایران قرار گرفت و وقتی بوش پسر ایران را تهدید کرد، عراق در کنار ایران قرار گرفت و در ادامه اوباما  ایران را تهدید کرد که سوریه و یمن با ایران هم پیمان شدند، افزود: قطعاً ترامپ ایران را تهدید کند سایر کشورها همراه ایران خواهند شد.

ایشان افزودند: خدا را سپاس می‌گوییم که دشمنان ایران را احمق خلق کرده زیرا اخیراً دیدیم ترامپ با چه ادبیاتی با ملت ایران صحبت کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین جامعه مدرسین با اشاره به اینکه دشمن امروزه بحث ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را تبلیغ می‌کند،گفت: دشمن بداند ایران اسلامی با اتکاء به خون شهدای خود و آرمان‌ها مسیر را استوارتر طی خواهند کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: هر جا خانواده شهید حججی گام بگذارد همه خیرمقدم به آنها خواهند گفت و  من هم از قم به تبریز آمده‌ام تا خوشامدگوی این خانواده بزرگوار باشم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با یادآوری اینکه رهبر انقلاب اسلامی در مراسم تشییع شهید حججی حضور یافته و بوسه بر تابوت این شهید بزرگوار زدند، گفت: وظیفه همه ما در صحنه ماندن و ادامه دادن راه پاک شهداست و نباید هیچگاه دست از دامن امامت و ولایت برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *