خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۲۵

  • رئیس مجلس شورای اسلامی: از برجـام بهره‌ای نبریم در اجرای آن تجدیدنظر می‌کنیم
  • رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: اهتمام دولت به استمرار رابطه صمیمانه و استفاده از همکاری روحانیت
  • رئیس قوه قضائیه: سخنان رئیس جمهور آمریکا نشانگر شخصیت نامتعادل نادان و فحاش اوست
  • آیت‌الله خاتمی: استقلال حوزه به معنای جدایی از اصل نظام و ولایت فقیه نیست
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ارزش و منزلت کتاب صحیفه سجادیه ناشناخته است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: ترس از استکبار سبب تقویت دشمن می‌شود

** جام جم ۹۶/۷/۲۵
*  ادای احترام رئیس رسانه ملی به شهدای مقاومت
رئیس رسانه ملی در ادامه سفر خود به جبهه مقاومت، روز گذشته وارد بیروت شد و به محض ورود به روضه الشهدای بیروت رفت. دکتر علی‌عسکری با حضور در روضه‌الشهدای بیروت، به مقام شامخ شهیدان بویژه شهید حاج‌عماد مغنیه و شهید مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان ادای احترام کرد.
*  دلیل جالب سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا برای درستی اقدامات این کشور
هِدِر نائورت، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا رضایت رژیم صهیونیستی و آنچه را که کشورهای کلیدی عرب خواند، نشانه درستی سیاست جدید واشنگتن در قبال تهران عنوان کرد. نائورت در توییتی نوشت: «وقتی اسرائیل و کشورهای کلیدی عرب از سیاست جدید ما در قبال ایران رضایت دارند، یعنی ما در مسیر درستی قرار داریم.»
** همشهری ۹۶/۷/۲۵
*  اذعان به ضعف قانونی، مقابل برجام
هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با اذعان به اینکه ایران پس از مهلت چند ساله می‌تواند از محدودیت‌های غنی‌سازی در سطح صنعتی خارج شود به فاکس نیوز گفت: قانون ما درباره برجام به این دلیل که فقط به گزارش دادن ما به همدیگر محدود شده قانون بسیار ناقصی است.
*  زنجانی گفت پول دارم اما یک ریال هم نمی‌دهم
پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲ نفر از همدستان بابک زنجانی، متهم ردیف اول پرونده نفتی صبح روز گذشته در حالی برگزار شد که قاضی رسیدگی کننده به پرونده گفت: زنجانی گفته است پول دارم اما یک ریال هم نمی‌دهم.
قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با بیان اینکه صدای زنجانی در این مورد ضبط هم شده است، گفت: حکم اعدام وی صادر شده و اجرای آن به دست مسئولان است.
مهدی شمس و حمید فلاح هروی ۲ نفر از همدستان بابک زنجانی پیش از این در اسفند ۹۴ بعد از ۲۵ جلسه علنی و یک جلسه غیر علنی دادگاه، محکوم به اعدام شده بودند اما بهمن سال گذشته حکم اعدام این ۲ نفر توسط دیوان عالی کشور نقض شد.
** کیهان ۹۶/۷/۲۵
*  مسئولین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردند
 به مناسبت ۲۴ مهر سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مراسم نثار گل به مرقد مطهر امام(ره) و تجدید میثاق مسئولان، روحانیون و کارکنان این سازمان با آرمان‌های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.
همچنین پیش از این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، مسئولان و کارکنان این سازمان با حضور در بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهداء انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ادای احترام کردند.
*  سخنان رئیس جمهور آمریکا نشانگر شخصیت نامتعادل، نادان و فحاش اوست
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره استراتژی جدید این کشور در قبال ایران، اظهار داشت: سخنان رئیس‌جمهور آمریکا نشانگر شخصیت نامتعادل، غیرمنطقی، نادان، فحاش و بذیّ‌اللسان او بود، هرآنچه از رذائل در دیگران وجود داشته در شخصیت این فرد، یکجا جمع است.
وی با اخطار به برخی افراد و رسانه‌ها بابت انتشار تحلیل‌های همسو با دشمن خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی تحلیل‌ها شبیه تحلیل‌های دشمن است و این بسیار تأسف‌آور است که ما بین خودمان نیز سخنانی نظیر سخنان دشمن بر زبان بیاوریم. امروز مردم نیاز به انسجام هرچه بیشتر و شناخت صحیح از دشمن دارند بنابراین نباید دشمن را بزک کرد.
** شرق ۹۶/۷/۲۵
*  سفر هیئتی از وزارت خارجه کانادا به تهران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌ خارجه ایران، از سفر هیئتی از وزارت خارجه کانادا به تهران برای انجام گفت‌وگو با مقامات این وزارتخانه خبر داد.
قاسمی با اشاره به سفر قبلی این هیئت در اردیبهشت سال جاری، گفت: در ادامه گفت‌وگوهای قبلی میان وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و کانادا در دو سال گذشته، هیئتی از وزارت خارجه کانادا به تهران سفر کرده و با مقامات وزارت امور خارجه کشورمان گفت‌وگو کردند.
*  احتمال لغو نشست سران شورای همکاری خلیج ‌فارس
منابع دیپلماتیک در شورای همکاری خلیج‌ فارس از احتمال لغو نشست سران این شورا در کویت خبر دادند که برای دسامبر برنامه‌ریزی شده بود.
به نقل از الیوم السابع، عربستان، امارات و بحرین اعلام کرده‌اند در صورت حضور امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج‌ فارس پیش از پاسخ به شروط این کشورها، در این نشست مشارکت نخواهند کرد.
** ایران ۹۶/۷/۲۵
*  اهتمام دولت به استمرار رابطه صمیمانه و استفاده از همکاری روحانیت
رئیس جمهوری، اسلام و جمهوریت را دو استوانه مستحکم نظام اسلامی و یادگار ارزشمند امام راحل دانست و تأکید کرد: مجموعه دولت برآمده از اراده ملت است و در عین حال خود را موظف به اجرای احکام اسلامی می‌داند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار صمیمی با نمایندگان جامعه روحانیت مبارز، ضمن تشکر از حضور و ارتباط خوب اعضای این تشکل با مجموعه دولت افزود: دولت و دستگاه‌های اجرایی به استمرار رابطه صمیمانه و همکاری علما و روحانیت دلسوز، اهتمام ویژه دارد.
*  واکنش وزیر نفت به مواضع ضدایرانی ترامپ
بیژن زنگنه، با بیان اینکه هنوز مدت زیادی از مواضع جدید ریاست جمهوری امریکا در مورد ایران نگذشته است، گفت: امیدوارم تغییر سیاست امریکا تأثیری در تمایل شرکت‌های خارجی برای ادامه روند مذاکرات نفتی نداشته باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود برخی شرکت‌های خارجی تصمیم به قطع مذاکرات نفتی با ایران دارند، ادامه داد: من در این مورد خبری ندارم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲۵
*  صالح شریعتی و بطحایی «عضو هیات امنای بنیاد شهید» شدند
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهور در حکمی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را به عنوان «عضو هیات امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲۵
*  همایش زعیم ذوفنون برگزار شد
همایش «زعیم ذوفنون» و مراسم رونمایی از چاپ دوم «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» دیروز برگزار شد. همایش «زعیم ذوفنون» و مراسم رونمایی از چاپ دوم «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» تألیف عبدالحسین خسروپناه دیروز با حضور شخصیت‌هایی همچون علی‌اکبر ولایتی، غلامعلی حدادعادل، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، فرهاد رهبر و علی‌اکبر احمدیان در سالن همایش کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد.
*  هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریم
علی‌اکبر ولایتی عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: توافق برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌شود و مذاکره ثانویه هم نداریم. وی افزود: آمریکا متعهد است که به تعهداتش عمل کند و اعضای ۱+۵ نیز باید در صورت عدم اجرای تعهدات، آمریکا را ملزم کنند.
ولایتی در رابطه با سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: سخنان ترامپ حرف تازه‌ای نیست و او بدون تعقل سخن می‌گوید و هرگاه سخنی می‌گوید اشکالی در آن وجود دارد که پس از صحبتش اطرافیانش می‌خواهند آن را ترمیم کنند.
** جوان ۹۶/۷/۲۵
*  توانمندی موشکی ایران قابل مذاکره نیست
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیروز دوشنبه، ۲۴ مهر با فرانک ژوله فرستاده ویژه فرانسه در امور سوریه دیدار کرد و پیرامون همکاری‌های دو جانبه و روابط پارلمانی بحث و گفت وگو کردند.
بروجردی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پایبندی به معاهده ان پی تی دارای پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری در عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است، خاطر نشان کرد: توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست راهبردی بازدارندگی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
*  از برجام بهره‌ای نبریم در اجرای آن تجدیدنظر می‌کنیم
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهایش در حاشیه یکصد‌و‌سی‌و‌هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در روسیه در ملاقات با «لاسنا زِربو» دبیر اجرایی سازمان پیمان منع آزمایش هسته‌ای (CTBT) اظهار داشت: ما هم عضو آژانس هستیم و هم در برجام تعهداتی را پذیرفته‌ایم، در موضوع برجام هم هزینه‌های بالایی را متحمل شده‌ایم، اگر قرار باشد با رفتار نادرست ترامپ، بهره‌ای از برجام نبریم و صرفاً هزینه بپردازیم، حتماً در این موضوع تجدیدنظر خواهیم کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲۵
*  احتمال پایان یافتن توافق هسته‌ای وجود دارد
دونالد ترامپ اعلام کرد: پایان یافتن کامل توافق هسته‌ای ایران یک موضوع بسیار محتمل است.
دونالد ترامپ پس از آنکه روز جمعه اعلام کرد که پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کند روز دوشنبه اظهارکرد: خواهیم دید که مرحله دوم چیست، ممکن است پایان کامل برجام باشد که این بسیار محتمل است.
*  کره شمالی از ایران برای مقابله با آمریکا دعوت کرد
معاون پارلمان کره شمالی از ایران دعوت کرد تا با یکدیگر علیه بی‌عدالتی آمریکا تلاش کنند.
آندانگ چون، معاون پارلمان کره شمالی که ریاست هیئت کره شمالی در یکصد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در روسیه را بر عهده دارد، در دیداری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: ما یک عزم راسخ علیه متجاوزان داریم. ما و شما برای مدتی طولانی است که برای مقابله با آمریکا تلاش کردیم، بیایید برای مقابله با این بی‌عدالتی با یکدیگر تلاش کنیم.
** رسالت ۹۶/۷/۲۵
*  مؤلفه‌های همبستگی ملت و دولت ما مهمتر از سخنان احمقانه ترامپ است
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی این قرارگاه، با اشاره به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران اظهار داشت: این حرف که گفته می‌شود سخنان رئیس جمهور آمریکا باعث همبستگی بین ما شده است، اشتباه است یعنی اگر ترامپ این سخنان را نمی گفت ما همبستگی نداشتیم؟ بلکه مولفه‌های همبستگی در میان ملت و دولت ما چیزهای مهمتری است نه سخنان احمقانه فردی که تمام عمر خود را در لهو و لعب گذرانده است.
*  برای تغییر حکومت ایران تلاش می‌کنیم
«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر از تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد.
وی که با شبکه «سی‌ان‌ان» گفتگو می‌کرد، با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، گفت: «تلاش ما این است که از صداهای معتدل در ایران حمایت کنیم، از دموکراسی‌خواهی و آزادی‌طلبی آن‌ها حمایت کنیم، به این امید که روزی مردم ایران کنترل حکومت این کشور را بازپس بگیرند و تاریخ غنی این کشور را احیا کرده و عضوی مثمر ثمر در تجارت و اقتصاد منطقه باشند.»
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲۵
*  تصمیم آمریکا درباره ایران نشان داد نمی‌شود به این کشور اعتماد کرد
سرگئی لاوروف گفت: دو سال پیش توافقی در مورد برنامه هسته‌ای ایران حاصل شد که توسط شورای امنیت سازمان ملل نیز تصویب شد و همه جامعه جهانی از آن استقبال کردند. اکنون واشنگتن در حال خروج از آن است، این موضوع بار دیگر مشکل را درباره مذاکرات با آمریکا نشان می‌دهد.
وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: تصمیم آمریکا درباره ایران نشاندهنده آن است که نمی‌شود به این کشور اعتماد کرد بنا بر این هیچ دلیلی وجود ندارد که کره شمالی با آمریکا وارد مذاکره شود.
*  ورود نیروهای ترکیه به ادلب با هماهنگی ایران، روسیه و ترکیه انجام شده است
اسماعیل قهرمان، رئیس پارلمان ترکیه در کنفرانس اتحادیه بین‌المللی پارلمانی در سن پترزبورگ ضمن اشاره به اینکه حضور نیروهای ترکیه‌ای در استان ادلب سوریه با هماهنگی اطراف دیگر صورت پذیرفت گفت: این اقدام به دنبال نشست آستانه و در پی یک تصمیم مشترک صورت پذیرفت. وی افزود: ایران، روسیه و ترکیه در نشست آستانه به عنوان کشورهای ضامن تصمیم مشترکی با هم اتخاذ کردند.
** آرمان ۹۶/۷/۲۵
*  دزدادن دریایی دومین لنج ایرانی را ربودند
دزدادن دریایی سومالی در یک هفته اخیر دومین لنج صیادی ماهیگیران چابهار را دزدیدند و هنوز هیچ خبری از تعداد صیادان و اینکه آیا کسی از آنها کشته و یا زخمی شده است در دست نیست.
*  حناچی معاون شهرداری تهران شد
حناچی به‌عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران انتخاب شد. محمدعلی نجفی طی حکمی پیروز حناچی را به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب کرد. در کارنامه کاری حناچی که دانش‌آموخته معماری از دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی مرمت شهری است، دبیری شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاونت معماری و شهرسازی وزیر راه به چشم می‌خورد.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۲۵
*  دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکا به دنبال خروج از برجام نیست، بلکه استراتژی آمریکا حفظ پوسته برجام و تهی کردن هسته آن است، گفت: «سپاه به عنوان نهاد مدافع ملت فریب دشمنان را نخواهد خورد و توانمندی خود را روز‌به‌روز افزایش می‌دهد؛ اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد. رئیس جمهور آمریکا در سخنانش خواستار توقف تولید موشک در ایران شده بود.»
** آفرینش ۹۶/۷/۲۵
*  صیانت از اشتغال موجود در کنار ایجاد شغل جدید ضروری است
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
دکتر اسحاق جهانگیری با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص شرایط موجود اقتصاد ایران، گفت: موضوع ریزش شغل از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در کنار توجه به ایجاد فرصت های شغلی جدید، برنامه ریزی دقیقی برای تثبیت شغل و صیانت از اشتغال موجود کشور داشته باشیم.
*  پوتین دستور اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی را امضا کرد
رئیس جمهوری روسیه دستوری را پیرامون اعمال تحریم‌هایی علیه کره شمالی امضا کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستوری را به منظور اعمال پاره‌ای از تحریم‌ها علیه کره شمالی امضا کرد. این اقدام رئیس جمهور روسیه بر اساس قطعنامه ۲۳۲۱ شورای امنیت صورت گرفت.
** قدس ۹۶/۷/۲۵
*  دشمن فرصت پشیمانی هم پیدا نمی‌کند
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: ارتش برای حمایت از سپاه منتظر اجازه نیست و آن روزی که صاعقه آسمان ایمان ارتشیان به غرش در آید حتی اجازه پشیمانی را هم به دشمنان نخواهد داد.
حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی تصریح کرد: در کشوری که رهبر آن همانند امام راحل عمل می‌کنند، دشمن اگر اشتباهی کند سیلی محکمی خواهد کرد.
*  سفر به ایران جرم است
عربستان سفر به یمن، سوریه، رژیم صهیونیستی، ایران، تایلند و عراق را ممنوع اعلام کرده است و به شهروندان این کشور هشدار داد سفر به این ۶ کشور ممنوع و جرم تلقی می‌شود.
** خراسان ۹۶/۷/۲۵
*  در تابستان ۹۲ تا حدودی به ایجاد گشایش در بحث حصر نزدیک شده بودیم
محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضوع رفع حصر گفت: معتقدم در برخی از امور نباید مسائل را رسانه‌ای کنیم و به جای آن باید برای حل مشکل اقدام کنیم.
درواقع باید احتیاط کنیم و شرایط کشور و نهادهای دست‌اندرکار را درنظر بگیریم و کمیته‌ای که در فراکسیون امید تشکیل شد، نیز در همین مسیر بود. وی تأکید کرد: در تابستان ۹۲ در مسیر ایجاد گشایش در بحث حصر تا حدودی نزدیک شده بودیم.
از طرفی با رویکردی که ما داریم و با شناختی که از نهادهای مختلف دارم، می‌دانم این موضوع باید یک موضوع برد-برد باشد. نباید یک جریان بخواهد از آن به نفع خود استفاده کند. با این حال برخی اظهارنظرها در رسانه‌ها کار را به تاخیر می‌اندازند.
** اعتماد ۹۶/۷/۲۵
*  مصونیت اقتصاد ایران در مقابل شوک‌های بیرونی
ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اقتصاد ایران در برابر شوک‌های بیرونی، مصونیت یافته است، گفت: با وجود صحبت‌های ترامپ، شاهد شوک هیجانی در بازار ارز نبودیم و بازار ارز در سه روزنخست هفته جاری، بسیار آرام بود. این امر البته نشان می‌دهد اقتصاد ما با تاسی از اصول اقتصاد مقاومتی، در مقابل شوک‌های بیرونی، مصونیت نسبی یافته است.
** شهروند ۹۶/۷/۲۵
*  روایت فرمانده کل سپاه از نقش یک سردار ایرانی در سوریه
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با ایام دومین سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی با حضور در منزل این سردار والامقام سپاه اسلام با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
فرمانده کل سپاه در تبیین نقش و حضور شهید همدانی در سوریه و کمک به جبهه مقاومت و تأثیر شخصیت آن شهید عزیز بر رزمندگان مقاومت گفت: جاذبه‌های شخصیتی و ویژگی‌های برجسته اخلاقی سردار همدانی باعث شده بود کلام وی در میان شیعیان و اهل سنت سوریه نافذ و تأثیرگذار باشد.
*  از آمریکا می‌خواهیم به تعهداتش در برجام پایبند باشد
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید دوباره بر لزوم حفظ برجام اعلام کرد: اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد تا به تعهداتش در برجام پایبند بماند. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست لوکزامبورگ با حضور وزیران امور خارجه این اتحادیه بیانیه این کشورها در دفاع از توافق هسته‌ای را قرائت کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر ادامه اجرای کامل و موثر تمام بخش‌های برجام،‌ متعهد است. اتحادیه اروپا تأکید می‌کند که لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای تاثیری مثبت روی روابط اقتصادی و تجاری با ایران داشته که شامل مردم این کشور شده است. این توافق همکاری را تقویت و امکان ادامه گفت‌وگو با ایران را فراهم می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۷/۲۵
*  ساخت ۳۰۰ هزار مسکن برای خانواده‌های مددجو
ابراهیم بازیان، مدیر کل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفته است: در سال‌های اخیر مسکن به عنوان یکی از خدمات راهبردی با رویکرد توانمندسازی مددجویان در دستور کار این نهاد قرار گرفته و طی برنامه ششم، کمیته امداد موظف شده است برای تامین ۱۵۰ هزار خانواده فاقد مسکن و مقاوم‌سازی، بهسازی و تعمیر ۳۰۰ هزار مسکن مددجویان خود اقدام کند.
*  مکالمه بین‌الملل از انحصار خارج می‌شود
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در افتتاح هجدهمین نمایشگاه ایران تله کام از برنامه آزادسازی مکالمه بین‌الملل و خارج شدن امتیاز ارائه این سرویس از انحصار شرکت دولتی ارتباطات زیر ساخت خبر داد.
جهرمی گفت: پیش بینی می‌کنیم این موضوع تا سال آینده اجرایی شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ارزش و مقدار کتاب صحیفه سجادیه ناشناخته است
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری در هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه صحیفه سجادیه کتاب کاملی است گفت: صحیفه سجادیه کتاب گرانسنگی است که ما مسلمانان هنوز ارزش و مقدار آن را ندانسته‌ایم. وی با تاکید بر اینکه امروز کنگره امام سجاد(ع) به یکی از رویدادهای مهم تبدیل شده که علاوه بر ایران در بسیاری از کشورها نیز برگزار می‌شود گفت: باید برای دین هزینه کنیم نه اینکه از دین برای دنیای خودمان هزینه کنیم و باطل را بی‌ارزش جلوه دهیم.
استقلال حوزه به معنای جدایی از اصل نظام و ولایت فقیه نیست
حوزه/ آیت‌الله خاتمی تاکید کرد برخی استقلال حوزه را به معنای جدایی از نظام و به‌خصوص مقام معظم رهبری می‌گیرند، برخی از کسانی که می‌گویند «استقلال حوزه»، یعنی اینکه حوزه هیچ ربطی به‌نظام و ولایت نداشته باشد؛ بنده این تفسیر از استقلال را نادرست می‌دانم.ع ضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی عطش زیاد شده است و لذا نه ‌تنها خارج از کشور، بلکه در داخل کشور هم در عرصه‌های مختلف انتظار این را دارند که حوزه علمیه نیازهای دینی آن‌ها را اشباع کند.
ترس از استکبار سبب تقویت دشمن می‌شود
رسا/ آیت‌الله موسوی اصفهانی ضمن محکوم کردن گستاخی‌های اخیر رییس جمهور آمریکا، گفت: اکثر مفاسدی که در دنیا انجام می‌شود چه مستقیم و چه غیر مستقیم عامل اصلی‌اش رژیم مستکبرانه آمریکا و اسرائیل غاصب است. عضو جامعه مدرسین درادامه بیان داشت: آمریکا با تمام فعالیت‌های دشمنانه اش در عین حال به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و ترس از استکبار سبب تقویت دشمن می‌شود.
رژیم صهیونیستی ساخت یکهزار و ۶۰۰ واحد جدید در بیت المقدس را آغاز کرد
ایرنا/ پایگاه خبری فلسطین الیوم گزارش کرد: رژیم صهیونیستی ساخت یکهزار و ۶۰۰ واحد جدید در شهرک «جفعات هاماتوس» در شرق بیت المقدس را آغاز کرده است. اقدامات رژیم صهیونیستی درحالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه ۹۵ قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی شد.
کشف انبار بزرگ جنگ افزارهای آمریکایی و اسراییلی داعش در سوریه
ایرنا/ شبکه راشادتودی و کانال پنجم تلویزیون روسیه از کشف انبار بزرگ تسلیحات داعش ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در شهر آزاد شده میادین سوریه خبر دادند. همچنین یگان‌های ارتش سوریه روز دوشنبه در پاکسازی مناطق آزاد شده از دست داعش در استان حمص و حماه، مقدار زیادی سلاح و مهمات و دستگاه‌های ارتباطی ساخت رژیم صهیونیستی کشف و ضبط کردند.
 آمریکا حق تصمیم گیری در باره آینده برجام ندارد
ایرنا/ تارنمای گلوبال تایمز چین در گزارشی از اظهارات ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا برای کنار گذاشتن برجام انتقاد کرد و افزود: واشنگتن حق ندارد درباره این توافق و آینده آن تصمیم گیری کند. این روزنامه چینی نوشته است ترامپ همچنان با ذهنیت جنگ سرد به این گونه توافقات بین المللی نگاه می‌کند و فکر می‌کند آمریکا به تنهایی می‌تواند برای برجام آینده تعیین کند.
دکترین خروج از تعهدات بین‌المللی نباید تقویت شود
مهر/ نماینده دائم ایران در سازمان ملل برجام را قابل مذاکره یا تغییر ندانست و گفت: جامعه بین المللی به ترامپ اجازه ندهند که با تضعیف برجام، دکترین خروج از تعهدات بین‌المللی را تقویت کند. خوشرو در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی سازمان ملل متحد افزود: برجام یک سند معتبر بین‌المللی است نه یک موافقتنامه دوجانبه که بتوان آن را به صورت یک طرفه لغو کرد.
حمله رژیم صهیونیستی به پدافند هوایی سوریه
باشگاه خبرنگاران/ رژیم صهیونیستی اعلام کرد آتشبار‌های موشکی پدافند هوایی سوریه را که به ادعای این رژیم به طرف هواپیما‌های نظامی آن تیراندازی کرده بودند، هدف قرار داده است. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است. عاموس یادلین، رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در پی این اقدام گفت باید منتظر واکنش احتمالی ایران، حزب‌الله و روسیه به حمله اسرائیل به سوریه باشیم.
کرکوک تحت کنترل کامل بغداد در آمد
فارس/ منابع خبری اعلام کردند: بعد از گذشت کمتر از ۲۰ ساعت از آغاز مأموریت نیروهای عراقی در استان کرکوک، این استان، تحت کنترل نیروهای مشترک عراقی در آمد. مأموریت نیروهای عراقی برای تحت کنترل گرفتن استان کرکوک پس از آن رخ داد که تنش میان اربیل و بغداد در پی برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان افزایش یافت و سرانجام «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه فرمان آغاز مأموریت نیروهای مسلح برای تأمین امنیت استان کرکوک را صادر کرد.
مذاکره مجدد درباره برجام غیرممکن است
مهر/ معاون اقتصادی رئیس جمهوری در سخنانی عنوان کرد که مذاکره مجدد پیرامون برجام غیرممکن است. «محمد نهاوندیان» در گفتگو با شبکه خبری سی.ان.ان با بیان اینکه موضع ترامپ در قبال برجام با مواضع دیگر شرکا در این توافق مغایرت دارد، افزود: سخنان ترامپ مردم ایران را خشمگین کرد. با این لفاظی‌ها کاری از پیش نمی‌رود.
رویت اشیاء نورانی در آسمان مناطق جنوبی حاصل پرتاب موشک‌های آمریکا
مهر/ امیر الهامی معاون عملیات قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت:رویت اشیاء نورانی در آسمان برخی مناطق جنوبی کشور، حاصل سوزش بوستر موشک “دومین” ماهواره جاسوسی امریکا با نام ۵۲NROL_ بوده است که از فلوریدا پرتاب شده و از سوی دیگر روسیه نیز برای جایگذاری کپسول در ماهواره پرتابی ماه قبل، پرتاب همزمانی را داشته است که خطوط پدافند هوایی از جنوب غرب تا هرمزگان (اهواز، شیراز و بندرعباس) در ارتفاع خیلی بالا و سرعت فراصوت آنرا کشف و در جنوب هرمزگان ناپدید شدند.
 دفاع از برجام در مجمع عمومی سازمان ملل
ایرنا/ نمایندگان فرانسه و آلمان در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که با موضوع خلع سلاح هسته ای برگزار شد، با تاکید بر تعهدات کشورشان در مورد اجرای توافق هسته ای ایران، حفظ برجام را ضروری دانستند.مایکل بیونتینو نماینده آلمان دراین زمینه گفت: برجام محصول ۱۳ سال دیپلماسی است و حفظ آن تضمین کننده امنیت ماست. همچنین شبکه تلویزیونی ‘ان.اچ.کی’ ژاپن گزارش کرد وزیر امور خارجه این کشور به همتای ایرانیش گفته است که توکیو حمایت خود را از توافقنامه برجام ادامه می‌دهد.
حمله نتانیاهو به ظریف: توییترت را حذف کن
باشگاه خبرنگاران/ در پی اظهارات بی اساس رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر حمایت سپاه پاسداران از تروریسم، «دکتر ظریف» با انتشار یک توییت نوشت: امروز ایرانیان،همگی عضو سپاه پاسداران هستند و با صلابت در کنار کسانی که از ما و منطقه در برابر تجاوز و ترور دفاع می‌کنند، ایستاده‌اند. این اظهار نظر به قدری نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را عصبانی کرد که با انتشار یک پیام ویدئویی خواستار حذف حساب کاربری وزیر خارجه ایران شد!
تحریم آمریکا علیه ایران به سپاه ختم نمی‎شود
مهر/ معاون خزانه ‎داری آمریکا ۴ هدف برای راهبرد جدید واشنگتن علیه ایران ذکر کرد و مدعی شد امریکا علاوه بر سپاه پاسداران دیگر ارگان‌های دولتی ایران را هم هدف قرار خواهد داد. «سیگال مندلکر» راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران را بسیار فراتر از برجام توصیف کرد و مدعی شد این راهبرد مواردی چون حمایت از تروریسم، توسعه موشک‌های بالستیک و نقض حقوق بشر را نیز شامل می‌‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *