خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۲۴

سالروز شهادت سیدالساجدین امام علی بن الحسین علیه السلام را تسلیت می‌گوییم

  • آیت الله علوی گرگانی: خدمت صادقانه موجب سعادت مسئولین است
  • آیت الله خاتمی: نهایی شدن تشکیل هیات اندیشه‌ورز در جلسه بعدی مجلس خبرگان
  • آیت الله حسینی بوشهری: هیئت اندیشه‌ورز پیشرفت‌ها و پس‌رفت‌ها در مسیر انقلاب را بررسی می‌کند
  • آیت الله اعرافی: حوزه علمیه در عرصه رسانه به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است
  • آیت الله رجبی: شکست‌های پی در پی استکبار، سران آمریکا را عصبانی کرده است

** جام جم ۹۶/۷/۲۴
*  ماندن در برجام به نفع آمریکاست
رکس تیلرسون در مصاحبه ای که اختلافات در کاخ سفید را آشکار تر کرده گفته است: با نظر ماتیس وزیر دفاع موافقم که ماندن در توافق هسته‌ای به نفع آمریکاست. وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای سرپوش گذاشتن براختلافات برجامی در دولت این کشور می‌گوید: فکر می‌کنم نظر رئیس‌جمهور هم همین باشد.
تیلرسون افزود: من و رئیس‌جمهور از کنگره نمی‌خواهیم تحریم‌ها را بازگرداند و توافق هسته‌ای را از بین ببرد.
وزیرخارجه آمریکا همچنین گفته اصلاح ایرادات برجام ممکن است از طریق یک توافق ثانویه صورت گیرد، نه با تغییر در مفاد برجام.
*  نهایی شدن تشکیل هیات اندیشه‌ورز در جلسه بعدی مجلس خبرگان
آیت‌الله سیداحمد خاتمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره برخی اخبار مبنی بر تشکیل کمیته بررسی هیات‌ اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری، گفت: این موضوع هنوز قطعی نیست و تشکیل هیات اندیشه‌ورز مجلس خبرگان در جلسه بعدی نهایی می‌شود.
وی تاکید کرد: تاکنون یک مرحله از این هیات تشکیل شده است و جزئیات و چگونگی فعالیت و ریاست آن در جلسه بعدی مشخص خواهد شد.
*  استقرار «پ.ک.ک» در کرکوک اعلان جنگ علیه عراق است
دولت عراق حضور عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر کرکوک را همانند اعلان جنگ علیه خود خواند.
به نوشته وبگاه شبکه سومریه عراق، شورای وزیران امنیت ملی عراق شامگاه یکشنبه در بغداد تشکیل جلسه داد و حضور عناصر تروریستی بیگانه در خاک این کشور را محکوم کرد.
** همشهری ۹۶/۷/۲۴
*  انتقاد هیلی به جامعه بین‌الملل
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: جامعه بین‌المل طوری رفتار می‌کند که گویی برجام آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را لغو کرد ما باید اطمینان حاصل کنیم که این توافق به بهترین شکل در راستای منافع ماست.
*  برجام خوانی در دانشگاه
سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت ملی گفت: باید در دانشگاه‌ها یک دوره برجام خوانی شروع شود. این بحث علمی است نه سیاسی. برجام یک سند ۱۵۹ صفحه‌ای مهم است که تا سال‌ها کشور درگیر آن است.
** کیهان ۹۶/۷/۲۴
*  دولت برنامه‌ای برای رفع فقر ندارد
مجله صدا ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران ادعای دولت مبنی بر اراده ریشه‌کنی فقر را زیر سوال برد.
*  ایرانی‌ها بیش از استاندارد جهانی نمک و شکر مصرف می‌کنند
هاشمی وزیر بهداشت نسبت به بالا بودن میزان نمک و شکر مصرفی در کشور هشدار داد.
** شرق ۹۶/۷/۲۴
*  مهدی جهانگیری همچنان بازداشت است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس‌جمهور که چندی‌پیش به‌خاطر مسائل مالی بازداشت شده، همچنان در بازداشت به سر می‌برد و هنوز آزاد یا وثیقه‌ای برای وی صادر نشده است. یدالله موحد افزود: پرونده در حال طی مراحل تحقیقات و مستندسازی مدارک است.
*  تکذیب دیدار عارف با خاتمی درباره انتخابات ۱۴۰۰
روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف خبر مربوط به دیدار خصوصی رئیس فراکسیون امید با حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را تکذیب کرد.
*  فرمانده گردان فاتحین در سوریه شهید شد
سردار عبدالله خسروی اعزامی از اراک که فرماندهی گردان فاتحین را بر عهده داشت، در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید.
** ایران ۹۶/۷/۲۴
*  تأکید بیانیه مشترک احزاب کردی بر گفت‌و‌گوی بدون شرط با بغداد
دو حزب کردی اتحادیه‌ میهنی کردستان و دموکرات کردستان عراق پس از پایان نشست مشترک خود در سلیمانیه با صدور بیانیه‌ای پنج‌بندی بر لزوم افزایش گفت‌و‌گوها بین اقلیم و بغداد تأکید کردند.
در سه‌بند از این بیانیه تأکید شده‌است، اقلیم آمادگی گفت‌و‌گو با بغداد در تمام زمینه‌ها برمبنای قانون اساسی را دارد، ضمن آنکه مشکلات میان اقلیم و بغداد باید بدون هیچ پیش شرطی به گفت‌وگو گذاشته شود.
*  تصمیم ترامپ اعتبار امریکا را از بین می‌برد
جان مک لافلین معاون پیشین سازمان سیا در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری امریکا که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نکرد در صفحه توئیتر خود نوشت که تصمیم رئیس ‌جمهوری امریکا برای تأیید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، اعتبار آمریکا را از بین خواهد برد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲۴
*  دکتر ظریف وزیر امور خارجه: مشکل ترامپ نداشتن استراتژی است
اروپایی‌ها زیاده‌خواهی آمریکا را نمی‌پذیرند.
صحبت‌های ترامپ دارای ادبیات غیرمناسبی بود. این ادبیات را در سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل هم شنیدیم. البته بعد از سخنرانی فاخر و با نزاکت دکتر روحانی در این مجمع همه گفتند که ترامپ با سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ایران را پیروز کرد. پایبند نبودن دولت آمریکا به تعهدات بین‌المللی می‌تواند برای نظام بین‌المللی مشکلاتی ایجاد کند.
*  استفاده ترامپ از واژه مجعول «خلیج عربی» در نطق جمعه شب بسیاری را با این سئوال مواجه کرد که با وجود شواهد و قرائن فراوان تاریخی چرا رئیس جمهور آمریکا مرتکب چنین اشتباه بزرگ و فاحشی شده است؟ در پاسخ به این سؤال «نجاح» تحلیلگر عرب می‌گوید: ترامپ از جغرافیا سر در می‌آورد ولی برای آنکه عربستان را خر فرض کند تعبیر خلیج عربی را بکار برد وگرنه در قرارداد تسلیحاتی که با شاه سعودی امضا کرد، از عنوان خلیج فارس استفاده شده بود.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲۴
*  مسأله دوتابعیتی‌ها را با جدیت و دقت دنبال می‌کنیم
جواد کریمی‌قدوسی رئیس کمیته تفحص از دوتابعیتی‌ها گفت: از هفته آینده که جلسات مجلس شروع می‌شود، جلسه کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها برگزار خواهد شد.
*  سپاه به عنوان اف‌تی‌او معرفی نشده است
خزانه‌داری آمریکا با انتشار توضیحی اعلام کرد: «وزارت خارجه، سپاه پاسداران را به عنوان اف‌تی‌او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است».
گفتنی است، بر اساس دستور اجرایی ترامپ، نام سپاه در فهرست SDN قرار گرفته است و تمام تحریم‌‌های مربوط به گروه‌‌های تروریستی علیه سپاه اعمال می‌شود منتها سپاه به عنوان گروه تروریستی معرفی نشده است.
** جوان ۹۶/۷/۲۴
*  با مواضع ترامپ ایرانی‌ها در پیشبرد برنامه موشکی مصمم‌تر می‌شوند
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: مواضع ترامپ به احتمال زیاد باعث می‌شود ایرانی‌ها نسبت به پیشبرد برنامه‌های موشکی بالستیک خود که ترامپ توقف آن را مهم برشمرده مصمم‌تر شوند.
*  گروهی از روانشناسان آمریکا خواستار برکناری ترامپ شدند
۱۲۵ روانشناس و متخصص سلامت روان در ایالت تنسی آمریکا با برگزاری راهپیمایی، خواستار برکناری دونالد ترامپ به دلیل رفتارهای ناشی از خودشیفتگی شدند.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲۴
*  خشم نتانیاهو از افشای فسادش
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پلیس این رژیم به دلیل افشای جزئیات پرونده فساد مالی خود شدیدا انتقاد کرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پلیس این رژیم حمله کرد و گفت که پلیس اطلاعات غیردقیقی درباره تحقیقات از وی درباره پروده های فساد به رسانه های صهیونیستی درز داده است.
چندی پیش شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی از کشف اسناد جدیدی درباره فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و همسرش خبر داد.
*  دستگیری اعضای داعش در روسیه
نیروهای امنیتی روسیه موفق شدند در دو عملیات جداگانه ۴ نفر از اعضای داعش را در مسکو و مخاچ قلعه دستگیر کنند. همه بازداشت شدگان از شهروندان داغستان روسیه هستند که در صدد برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی در این کشور بودند.
** رسالت ۹۶/۷/۲۴
*  رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: برخورد ترامپ با برجام یک دوره فشرده آمریکا شناسی بود
آمریکا بزرگترین تروریسم وحشی در منطقه را سامان داده است. اعتراض آمریکا این است، چرا ایران قدرت اول منطقه است.
*  دولت‌ بندهای برجام در قبال نقض عهد را عملی کند
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشکر از رئیس جمهور در مورد پاسخ به موقع به اظهارات ترامپ، تصریح کرد: اینکه رئیس‌جمهور به نمایندگی از ملت به فاصله کوتاهی پاسخ دندان‌شکنی به رئیس‌جمهور آمریکا داد موجب خوشبختی است. امروز درک مشترک درستی از توصیه و هشدارهای مشفقانه رهبر معظم انقلاب هنگام مذاکرات و پس از توافق به وجود آمده است، تردیدها برطرف شده و همه می‌دانند که آمریکا نه قابل اعتماد است و نه قابل مذاکره!وی با بیان اینکه پیش بینی‌های مقام معظم رهبری درست از آب درآمد و آمریکا دست چدنی خود را با مواضع گستاخانه ترامپ نشان داد، اظهار کرد: امروز دیگر اثری از دست و دستکش مخملی که آن را در گفتگویی بفشاریم وجود ندارد.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲۴
*  توپ ۱۵۵ میلی‌متری چرخدار عاشورا رونمایی شد
توپ ۱۵۵ میلیمتری چرخدار عاشورا صبح دیروز‌ با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در مرکز فرماندهی تولید، بهینه سازی و نوسازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش رونمایی شد. توپ ۱۵۵ میلیمتری چرخدار عاشورا، سلاح کالیبر بزرگی است که به روی شاسی خودروهای سنگین نصب شده و قابلیت اجرای تیر منحنی و قائم به منظور انهدام مواضع و استحکامات، تجمع نفرات، خودروهای سبک و سنگین و خنثی‌سازی آتش دشمن را دارد. این سلاح با قابلیت تحرک پذیری در محیط‌های عملیاتی، قادر است با انجام ماموریت‌های شلیک، بلافاصله مواضع استقرار خود را ترک کند.
** آرمان ۹۶/۷/۲۴
*  درخواست عراق از ایران درباره اقلیم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که هیج‌گونه تحول جدیدی در حوزه مرزی ایران با منطقه اقلیم کردستان صورت نگرفته است. بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه ایران مرز زمینی خود با منطقه اقلیم کردستان بسته است، خاطر نشان کرد: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم ما مرز هوایی خود را بر منطقه اقلیم کردستان به درخواست دولت مرکزی عراق مسدود کرده‌ایم و تا آنجا که اطلاع دارم هیچ‌گونه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.
*  گزینه احتمالی روحانی برای وزارت نیرو
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: به احتمال زیاد رضا اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به پارلمان معرفی می‌شود. محمدعلی وکیلی با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم و نیرو از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، افزود: تاکنون آقای روحانی نامه‌ای به مجلس برای معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه نکرده است. وی تصریح کرد: گزینه‌‌های متعددی برای وزیر پیشنهادی علوم مطرح است که تاکنون رئیس‌جمهور برای معرفی فردی به مجلس به جمع‌بندی نرسیده است.
** آفرینش ۹۶/۷/۲۴
*  برای مذاکره با کره‌شمالی آماده‌ایم
رئیس جمهوری آمریکا گفته است که احتمالا به دنبال مذاکره با کره شمالی درباره برنامه تسلیحات اتمی این کشور است.
*  مدیرکل جدید یونسکو: آمریکا و اسرائیل را بازمی‌گردانم
اودره ازوله، مدیرکل جدید یونسکو که به جای ایرینا بوکووا، مدیرکل بلغارستانی پیشین منصوب شد، در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد:‌ اطمینان دارم موفق به بازگرداندن آمریکا و اسرائیل به این سازمان و عضویت دوباره آنها می‌شوم.
ازوله با انتقاد از تصمیمات آمریکا و اسرائیل برای خروج از این سازمان گفت: ما باید در این مقطع زمانی مشارکت داشته باشیم و از یونسکو حمایت کنیم و به جای ترک این سازمان در راستای اصلاح آن تلاش کنیم.
** قدس ۹۶/۷/۲۴
*  ترامپ جرئت نکرد سپاه را در فهرست تروریستی قرار دهد
عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پیام توییتری تاکید کرد: ترامپ اعترافات مهمی کرد؛ ایران موثرترین بازیگر منطقه است. حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن در این پیام نوشت: ترامپ اعترافات مهمی کرد؛ ایران موثرترین بازیگر منطقه است، آخرش هم نتوانست برجام را لغو کند و جرات نکرد سپاه را در لیست تروریستی قرار دهد.
*  مواضع ترامپ تبدیل به یک مشکل جهانی شده است
محسن رضایی در دیدار سفیر آلمان در ایران با وی با اشاره به اظهارات ابلهانه، خصمانه و ضد ایرانی دونالد ترامپ گفت: مواضع ترامپ تبدیل به یک مشکل جهانی شده است که قطعا برای اروپا نیز دردسر ایجاد می کند. او اینک در یک طرف منازعات منطقه قرار گرفته و درگیری را از سطح دولت ها به مسائل اختلافی میان ملت ها کشانده است. هیچ یک از روسای جمهور آمریکا تا کنون از واژه مجعول خلیج عربی استفاده نکرده بودند. خلیج فارس یک ارزش ملی است.
** خراسان ۹۶/۷/۲۴
*  وجود گوگرد در بنزین تهران اتفاقی بود
وزیر نفت با اشاره به وجود گوگرد در بنزین توزیع شده در سطح شهر تهران گفت: این موضوع اتفاقی و گذرا بود و کیفیت بنزین ارائه شده در کلان‌شهرها یکنواخت و ثابت است. بیژن زنگنه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با اشاره به جوان گرایی در مجموعه وزارت نفت، گفت: این جوان گرایی در وزارت نفت ادامه دارد و ممکن است در سطح معاونت‌ها نباشد.
*  سفر مکرون به تهران حاوی پیام بسیار مهمی است
شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ اعلام کرد: پس از موضع‌گیری اخیر ترامپ علیه برجام، سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران حاوی پیام مهمی است.گزارشگر این شبکه گفت: از سال ۱۹۷۶ تا به امروز، مکرون اولین رئیس جمهور فرانسوی است که به ایران سفر می‌کند.
*  پارس نیوز ادعا کرد: به تازگی قطر روابط کامل دیپلماتیک خود را با ایران بار دیگر از سر گرفت و سفارتخانه‌ این کشور در تهران بازگشایی شد و به زودی قرار است که دولت این کشور سفیر خود را به ایران بازگرداند. ظاهرا بازگشایی سفارت مذکور در واکنش به شرایط سیزده‌گانه اعلام شده توسط همسایگان قطر (کشورهای عربی) صورت گرفته است.
** اعتماد ۹۶/۷/۲۴
*  اهداف سفر سردارسلیمانی به اقلیم کردستان
علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان از انجام ملاقات‌هایی توسط این مقام ایرانی با مسوولان عراق درمورد موضوع همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان در جریان این سفر خبر داد.
رحیمی گفت: این سفر یکی از سفرهای معمول است که در راستای مناسبات دوجانبه ایران و عراق انجام می‌شود.
*  رفتارهای امریکا برای جهان مشکل‌ساز است
رییس مجلس شورای اسلامی به مذاکرات دو ساله هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اخیرا امریکا به صورت مکرر توافقنامه هسته‌ای را نقض می‌کند هر چند سایر کشورهای ١+۵ مخالف اقدامات امریکا هستند اما این رفتار امریکاییان برای جهان مشکل‌ساز خواهد شد. علی‌ لاریجانی گفت: استدلال امریکاییان این است که توافق هسته‌ای با روش قبلی بوده و تعهدی برای دولت جدید به وجود نمی‌آورد. با این استدلال کودکانه حتی قوانین اقتصادی هم نمی‌تواند بین کشورها شکل بگیرد. لاریجانی در دیدار با رییس پارلمان ارمنستان همچنین گفت: نقش ارمنستان در صلح و ثبات منطقه مفید بوده است.
*  کنایه توییتری آشنا به جلیلی
حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس‌جمهور در کانال تلگرامی خود در مطلبی کنایه‌آمیز خطاب به سعید جلیلی که خواستار آغاز دوره برجام خوانی در دانشگاه‌ها شده بود. نوشت:‌ ای کاش برادر سایه‌دارمان به جای طعنه مدام به مذاکره‌کنندگان پس از خود، گزارش شش سال و نیم مذاکرات خود را منتشر می‌کرد تا امکان مقایسه باشد.
** شهروند ۹۶/۷/۲۴
*  محمد قوچانی مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری نشده است
پیرو اخبار مطرح شده درخصوص انتصاب محمد قوچانی به‌عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری و با حکم رئیس‌جمهوری، یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری ضمن تکذیب این انتصاب گفت: اساسا نه‌تنها رئیس‌جمهوری چنین حکمی صادر نکرده بلکه از سوی هیچ مقامی در دفتر ریاست‌جمهوری و نهاد نیز چنین حکمی صادر نشده است و درعین‌حال برخی اخبار نیز از عنوان مجهولی تحت عنوان «بررسی‌های ویژه رئیس‌جمهور» یادکرده‌اند که ظاهرا در پی گفت‌وگو با محمد قوچانی چنین عنوانی ساخته شده است؛ که این عنوان هم غیرواقعی است. این منبع آگاه در توضیح عنوان مطرح شده برای محمد قوچانی گفت: قرار است شورایی تحت عنوان شورای تنظیم، تدوین و مستندسازی آثار رئیس‌جمهوری تشکیل شود که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری برای محمد قوچانی حکم دبیری این شورا را صادر کرده است.
*  تاکید انگلیس و آلمان بر ادامه پایبندی‌شان به توافق هسته‌ای
سران انگلیس و آلمان بر تعهد و ادامه پایبندی این کشورها به توافق هسته‌ای تأکید کردند. سخنگوی دولت انگلیس روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترزا می‌، نخست‌وزیر این کشور و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت‌وگوی تلفنی داشتند و در این تماس سران دو کشور توافق کردند که به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بمانند.این سخنگو افزود: هم ترزا می‌و هم آنگلا مرکل کاملا به توافق هسته‌ای پایبند هستند. وی بیان کرد: سران دو کشور همچنین بر سر این مسأله به توافق رسیدند که جامعه بین‌المللی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران باید کماکان متحد باشد و به بررسی راه‌های پرداختن به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی بالستیک ایران بپردازد.
** صبح نو ۹۶/۷/۲۴
*  جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای استیضاح ترامپ
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: لری فلینت، ناشر مجله هاستر برای ارائه اطلاعاتی که به استیضاح شدن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا منجر شود، جایزه تعیین کرد.
تاجر ۷۴ ساله آمریکایی که از هواداران هیلاری کلینتون است با انتشار آگهی در روزنامه واشنگتن پست برای کسی که بتواند اطلاعاتی ارائه کند که سبب استیضاح شدن رییس جمهور آمریکا شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
خدمت صادقانه موجب سعادت مسئولین است
حوزه/ آیت الله علوی گرگانی در دیدار مسئولین بانک توسعه تعاون استان قم از بعضی بی اخلاقی‌ها از سوی مسئولین در ارائه خدمت به  مردم انتقاد کرد و بیان داشت: متأسفانه شاهد این هستیم که بعضی افراد، خدا را درکارها درنظر ندارند و تنها به منفعت خود می‌اندیشند.وی درادامه گفت: آباد کردن آخرت در خدمت صادقانه به  مردم است. مسئولین درسمت هایی که قراردارند باید امانت دار مردم باشند، تا بتوانند با عمل پاک رضایت خدای متعال را از آن خود کنند.
هیئت اندیشه‌ورز  پیشرفت‌ها و پس‌رفت‌ها در مسیر انقلاب را بررسی می‌کند
تسنیم/ آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: مهمترین وظیفه هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری، گفتمان‌سازی و تقویت روحیه انقلابی است.عضو جامعه مدرسین با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از اعضای مجلس خبرگان رهبری برای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز، تصریح کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز باید حرکت و مسیر انقلاب اسلامی را بررسی و درباره پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها مطالعه کنند، هیئت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان وظیفه دارد نسبت به اشکالات و نقاط ضعفی که وجود دارد احساس وظیفه کند.
حوزه علمیه در عرصه رسانه به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صدا و سیما،به جایگاه هنر در زیست بشری اشاره نمود و گفت: با بلوغی که حوزه های علمیه پیدا کرده است، نظام جامع هنر و رسانه مورد توجه این نهاد فاخر دینی بوده و راهبرهای آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.مدیر حوزه های علمیه بر لزوم راه اندازی مراکز و مؤسسات مختلف در عرصه دین و رسانه تأکید نمود و اظهار داشت: دانشگاه صدا و سیما باید در سطوح نخبگانی ورود نموده، به جریان سازی رسانه ای در حوزه های مختلف دینی توجه جدی داشته باشد.
شکست های پی در پی استکبار، سران آمریکا را عصبانی کرده است
رسا/آیت الله رجبی، با اشاره به سخنان وقیحانه مقامات آمریکایی علیه ملت ایران، گفت: از دشمنی که زخم خورده و در مصاف با جمهوری اسلامی متحمل شکست شده جز این انتظار نمی رود.عضو جامعه مدرسین افزود: سران استکبار مانند دیوانه ای سر خود را به هر جایی می‌زنند تا بتوانند قدری آرامش پیدا کنند، شکست های متعدد آمریکا در برابر نظام جمهوری اسلامی منشأ عصبانیت سران آن ها شده است.
تا اخلاص نباشد نمی شود با اهل بیت(ع) همراه شد
حوزه/آیت الله اراکی با بیان اینکه تشیع در حقیقت عاشق خدا، ولی در جلوه های اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: این نوع محبت اخلاص می‌خواهد و تا اخلاص نباشد نمی شود با اهل بیت(ع) همراه شد.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه سخنان اهل بیت(ع) عالی ترین و بالاترین معارف است که  از آن غافل می‌باشیم افزود: اگر سخنان اهل بیت(ع) با خدای تعالی نبود، معلوم نبود بشر بتواند با خدای خود سخن بگوید.
هرگونه نفوذ اسرائیل در کردستان  ارزشمند است
فارس/اندیشکده بگین سادات در تحلیلی نوشت: اسرائیل همراه با واشنگتن نیاز به تقویت نفوذ خود در کردستان سوریه دارد تا از این منطقه به عنوان دیواری علیه ایران استفاده کند.این اندیشکده با اشاره به سابقه همکاری‌های تل‌آویو با کُردهای منطقه و اوضاع سوریه نوشت: اسرائیل باید به سرعت از منطقه کردستان در حال پیدایش در سوریه حمایت کند و روابط خود را با آنکارا از یک طرف و کُردها از سوی دیگر متمایز سازد.
 تصویب آیین نامه تشخیص قراردادهای مهم نفتی و نحوه انعقاد آنها
ایرنا/هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود ، آیین نامه تشخیص قراردادهای مهم نفتی و نحوه انعقاد آنها را با هدف شفاف سازی اقتصاد تصویب کرد.آیین نامه مذکور شامل قراردادهای صادرات گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع شده (LNG) و نیز قراردادهای در زمینه عملیات بالادستی نفت و گاز با مدت بیش از پنج سال است.
کنترل بخش بزرگی از کرکوک توسط ارتش عراق
ایرنا/نیروهای مشترک عراق کنترل بخش بزرگی از کرکوک در شمال این کشور را بدست گرفتند.همچنین خبر می‌رسد درگیری هایی در اطراف شهر تازه در جنوب کرکوک رخ داده است.آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از بدست گرفتن کنترل فرودگاه، تعدادی از چاههای نفتی، پایگاه های نظامی کیوان و خالد بوسیله نیروی مشترک عراق است. محمد محیی سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: اقدامات کنونی انجام شده در کرکوک در چارچوب اجرای تصمیمات پارلمان و دادگاه فدرال عراق صورت گرفته است. هدف ما از حضور در کنار نیروهای امنیتی عراق حفظ امنیت در کرکوک است.
 حل بحران قطر محور سفر امیر کویت به عربستان
مهر/ یک منبع سعودی از سفر رسمی امیر کویت به عربستان سعودی و دیدار وی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور طی روز دوشنبه خبر داد.بنا بر اعلام منبع مذکور، مذاکرات طرف های کویتی و عربستانی بر بررسی بحران قطر و یافتن راهکارهای ریشه ای برای این بحران متمرکز خواهد بود.
صلاح آمریکا و جهان در برکناری ترامپ است
رسا/ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اقدامات ترامپ برکناری وی را به صلاح آمریکا و جهان دانست.شیخ نعیم قاسم افزود: ترامپ، نشان داد به معاهده ها و توافقنامه ها پایبند نیست و از ناکامی آمریکا در پرونده های منطقه رنج می‌برد. وی تلاش می‌کند سیاست های آمریکا را با قدرت بر ملت های منطقه تحمیل سازد اما در این مساله ناکام مانده و به موفقیت نمی‌رسد.
عراق با لغو ویزا موافقت نکرد
باشگاه خبرنگاران/ رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: لغو روادید خواست جمهوری اسلامی ایران است؛ اما طرف عراقی موافق آن نیست.ذوالفقاری تاکید کرد: ما امسال تلاش زیادی برای اضافه کردن مرز خسروی برای مراسم اربعین داشتیم، قرار است از مرز خسروی استفاده کنیم تا تراکم جمعیت از مرز مهران کم شود.
عربستان، اسرائیل و مصر  محرک حمله امریکا به ایران
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی فاش کرد که رهبران عربستان، مصر و اسرائیل در زمان مذاکرات از واشنگتن می‌خواستند که به ایران حمله نظامی کند جان کری افزود: باراک اوباما نیز درخواستهای شخصی مکتوب زیادی به دستش می‌رسید تا به ایران حمله کنیم.وی افزود: اما امروز ما حدود ۱۳۰ بازرس داریم که در ایران حضور دارند و هر اتفاقی که در تاسیسات هسته‌ای ایران می‌افتد را ثبت می‌کنند.
تحلیل اندیشکده‌ آمریکایی از رفتار ترامپ با برجام
صدا و سیما/یک اندیشکده آمریکایی نوشت: چگونه ترامپ پایبندی ایران را محکوم می‌کند در جایی که وزارت خارجه، وزارت دفاع، و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا ،متفق‌القول به پایبندی ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای اعتراف کرده‌اند؟اندیشکده گروپ در مطلب خود، بر لزوم حفظ برجام از سوی رییس جمهور آمریکا تاکید نموده و نوشت:.سرنوشت توافق هسته‌ای به طور طبیعی در گروی رفتار طرفین است و حقیقتا رفتار حرفه‌ای و صبرپیشگی ایران و عدم نقض توافق از سوی این کشور، مانع اصلی هر گونه تصادم نظامی بین دو کشور بوده است.
از آمریکایی‌ها می‌خواهیم برجام را دستکاری نکنند
صداوسیما/ ریابکف معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به سخنان رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تغییرات احتمالی یا توافقی دیگر درباره برنامه هسته ای ایران گفت: مسکو از واشنگتن می‌خواهد چیزی را که به اندازه کافی جوابگو است، دستکاری نکند.وی افزود: روسیه قصد دارد در تماس های آتی خود با ایران بر اهمیت دست نخورده ماندن توافق هسته ای تاکید کند.
انگلیس خواستار پایبندی همه طرف‌ها به «برجام» شد
مهر/دکتر ظریف وزیر خارجه کشورمان و «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس طی تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.در این تماس، بوریس جانسون حمایت بریتانیا از برجام را مورد تاکید قرار داد و خواستار پایبندی همه طرف ها به این توافق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *