خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۲۳

  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: طلاب در شرایط فتنه انگیز امروز آماده باشند
  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: ملت ایران مسیر ایستادگی خود در مبارزه با رژیم‌های ظالم را ادامه خواهد داد
  • آیت‌الله امینی: اعضای خبرگان مصمم به تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز هستند
  • آیت‌الله نمازی: جمهوری اسلامی قاطعانه با هرگونه تهدیدی مقابله خواهد کرد
  • آیت‌الله کعبی: دفاع از خلیج فارس بر پایه‌های مکتبی و اعتقادی استوار است
  • وزیر امور خارجه: امروز همه ایرانیان سپاهی هستند

** جام جم ۹۶/۷/۲۳
*  انتشار متن نامه روحانی به اوباما
وبگاه «میدل‌ایست‌آی» متن نامه‌ای را که حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای برجام خطاب به باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشته، منتشر کرده است.
بر اساس ادعای این وبگاه، در بخشی از نامه روحانی آمده است: اجرایی شدن برجام، نوید بخش فصل جدیدی در عرصه روابط بین‌الملل است.
این توافق که محصول بیش از دو سال مذاکرات همه‌جانبه و شبانه‌روزی بود و در پی شش ماه تلاش و جدیت طرفین برای اجرای تعهدات خود محقق گردید، اثبات کرد حتی پیچیده‌ترین مسائل جهانی را می‌توان از طریق گفت‌وگو، مذاکره و تعامل حل و فصل کرد.
*  حضور سردار سلیمانی بر سر مزار جلال طالبانی
سردار سرلشکر حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به منظور ادای احترام بر سر مزار جلال طالبانی، دبیرکل پیشین اتحادیه میهنی کردستان عراق حضور یافت. بر اساس این گزارش، تصاویر منتشر شده از یادداشت سردار سلیمانی بر سر مزار طالبانی نشان می‌دهد او روز پنجشنبه گذشته در سلیمانیه بوده است.
** همشهری ۹۶/۷/۲۳
*  حمله اوباش به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن
ساعاتی بعد از نطق ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران، ‌دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
بر اساس تصاویر منتشر شده از این اقدام، خساراتی به دفتر دیپلماتیک ایران در آمریکا وارد شده است.
*  ادعای حمله سایبری ایران به بریتانیا
روزنامه‌های انگلیسی تایمز و گاردین، به نقل از سازمان اطلاعاتی بریتانیا مدعی شده‌اند که ایران در حمله‌های سایبری ماه ژوئن امسال به حساب ایمیل شماری از نمایندگان پارلمان بریتانیا و ترزامی، نخست وزیر این کشور دست داشته است.
یک منبع امنیتی به روزنامه گاردین گفته شیوه این حمله، «حمله جست و جوی فراگیر» بوده است.
سخنگوی مرکز امنیت سایبری بریتانیا در این باره گفته که اظهار نظر درباره این موضوع در زمانی که تحقیقات در این باره هنوز در جریان است، درست نیست.
تایمز مدعی شده در ماه ژوئن به ۹ هزار حساب ایمیل حمله شده است.
** کیهان ۹۶/۷/۲۳
*  عامل اصلی حمایت از پدیده شوم تروریسم خود آمریکایی‌ها هستند
علاءالدین بروجردی رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سخنان ضدایرانی ترامپ، اظهار داشت: همه دنیا می‌دانند که امروز عامل اصلی بمباران‌های متعدد و جنگ‌های تحمیلی به کشورها از جمله عراق، سوریه، لیبی و یمن خود آمریکایی‌ها هستند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد برجام را کنار بگذارد، مصداق بارز «پاره کردن برجام» است و در این صورت برای جمهوری اسلامی ایران راهی جز «به آتش کشیدن برجام» باقی نمی‌ماند لذا کنگره آمریکا در برابر آزمون مهم تاریخی قرار دارد.
*  اظهارات اخیر آمریکایی‌ها برای مشروعیت سازمان ملل نگران‌کننده است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نیگماتولین رئیس مجلس ملی قزاقستان حرف‌های اخیر آمریکایی‌ها برای مشروعیت سازمان ملل را نگران‌کننده دانست و گفت: با این رویکردهای مقامات آمریکایی، توافق اقتصادی هم نمی‌توان داشت؛ اگر روی این مسئله پافشاری کنند، توافق از بین خواهد رفت و بحران منطقه را پیچیده‌تر خواهد کرد.
وی ادامه داد: این عدم پایبندی دولت آمریکا به توافق‌های چندجانبه و بین‌المللی باید در شورای امنیت سازمان ملل بررسی و توسط کشورها تقبیح شود؛ کشورهای اروپایی و حتی انگلستان نیز مخالف این رفتار آمریکایی‌ها هستند.
** شرق ۹۶/۷/۲۳
*  معرفی اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان تهران
جلسه انتخاب هیئت منصفه مطبوعات استان تهران به دعوت ناصر سراج نماینده رئیس قوه قضائیه عصر دیروز برگزار شد و اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان تهران معرفی شدند.
*  سخنان ترامپ با ادعای متمدن‌بودن آمریکا مغایرت دارد
مولوی عبدالحمید درباره سخنان رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه این اظهارات برخلاف مقررات بین‌المللی است، گفت: چگونه ممکن است دولت آمریکا و آمریکایی‌ها ادعای تمدن داشته باشند و از طرفی قراردادی را که در سطح دنیا منعقد شده یک‌جانبه و یک‌طرفه نقض کنند. این عالم اهل سنت افزود: ما ترامپ را بابت این صحبت‌ها ملامت می‌کنیم و از دیدگاه ما ترامپ محکوم است.
** ایران ۹۶/۷/۲۳
*  گفت وگو بهترین راه حل اختلافات بین‌المللی است
رئیس جمهوری تأکید کرد: تا زمانی که طرف‌های مقابل ایران نسبت به برجام پایبند و متعهد باشند، ما نیز پایبند به آن خواهیم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در دیدار سفرای جدید سوئیس، چک، نروژ، یونان و نیجریه با بیان اینکه توافق برجام درها را برای مذاکره در خصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی گشوده است، گفت: امیدوارم همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نقش سازنده خود را در حفظ این توافق و بهره‌گیری از فرصت‌های همکاری ایفا کنند. به گفته وی، برجام ثابت کرد که گفت‌و‌گو و همکاری، بهترین راه حل برای اختلافات بین‌المللی است.
*  امروز همه ایرانیان سپاهی هستند
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تازه‌ترین توئیت خود نوشت: امروز ایرانیان از زن و مرد و پیر و جوان همگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و با صلابت در کنار کسانی که از ما و منطقه در برابر تجاوز و ترور دفاع می کنند، ایستاده‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲۳
*  موافقتنامه خط اعتباری بانک‌های ایتالیایی بزودی امضا می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مذاکرات بانکی تهران و رم برای ایجاد خطوط اعتباری، اظهار امیدواری کرد که بر اساس توافق‌های انجام شده، در هفته‌های آینده این موافقتنامه‌ها به امضای طرفین برسد.
مسعود کرباسیان که برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن سفر کرده است، در دیدار «پیئر کارلو پادوان» (Pier Carlo PADOAN) وزیر دارایی ایتالیا، بر ضرورت گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
*  انتخاب مدیر کل یونسکو
در مرحله نهایی رقابت برای مدیر کلی یونسکو میان عبدالعزیز الکواری از قطر و خانم اودری اوزلای از فرانسه برگزار شد و خانم اوزلای با ۳۰ رای و اختلاف دو رای به سمت مدیر کلی این سازمان انتخاب شد.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲۳
*  سنا برای اعمال نظرات ترامپ دست به کار شد
نمایندگان جمهوری‌خواه در سنای آمریکا همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران و تاکید بر تغییر برجام، از ۲ طرح در شاخه‌های قانونگذاری این کشور رونمایی کردند که خواستار وضع شرایط جدید برای توافق هسته‌ای‌ ایران و گروه ۱+۵ است.
این طرح قانونی که «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، همراه با «تام کاتن» سناتور تندروی ضدایرانی در حال تدوین آن هستند، خواستار بازگرداندن خودکار تحریم‌ها علیه ایران در صورت تخطی این کشور از محدودیت‌های جدیدی است که شرایط آن در همین طرح تعیین خواهد شد.
*  احتمال ایجاد کمیسیون بین‌پارلمانی دومای روسیه با مجلس ایران
رئیس مجلس دومای روسیه از احتمال ایجاد کمیسیونی بین‌پارلمانی با همکاری مجلس ایران خبر داد.
«ویاچسلاو وولودین» رئیس مجلس دومای روسیه گفته است، مجلس ایران و دومای روسیه درحال بررسی ایجاد یک کمیسیون بین‌پارلمانی هستند.
** جوان ۹۶/۷/۲۳
*  نمی‌گذاریم بازوان دفاعی کشور تضعیف شود
آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، در آغاز جلسه کمیسیون موارد خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان غیردیپلماتیک و غیرمتعادل ترامپ در خصوص تحریف تاریخ و جغرافیای ایران گفت: وی در لفاظی‌های خود، غیر از مجموعه‌ای از اتهامات واهی، مسائل دیگری را مطرح نکرد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر وجود اسناد متقن و روشن تاریخی در مورد «خلیج‌فارس» در همه‌ی منابع رسمی، علمی و سیاسی و جغرافیایی، گفت: طنز تاریخی و سیاسی است که رئیس جمهور یک کشور مدعی جهانداری، یک حقیقت تاریخی را مخدوش نماید.
وی فشار برای محدود کردن توانایی‌های نظامی و دفاعی ایران را غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت: همه‌ی مسئولان ایران در همه‌ی بخش‌ها، بارها اعلام کرده‌اند که نمی‌گذاریم بازوان دفاعی کشور تضعیف شوند.
*  نمی‌گذاریم لبنان بازیچه دست امریکا و اسرائیل شود
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه حزب‌الله با همکاری هم‌پیمانانش و دیگر طرف‌‌ها در لبنان نقش محوری در ثبات سیاسی این کشور دارد، گفت: لبنان با ریختن خون‌‌ها و فداکاری‌های بسیار از اشغالگری اسرائیل و خطر تکفیری‌‌ها در جنوب و شرق آزاد شده و ما نمی‌توانیم بپذیریم که پس از این آزادی لبنان به بازیچه‌ای در دست امریکا، اسرائیل یا برخی کشورهای عربی تبدیل شود.»
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲۳
*  استان‌های مرزی دژ مستحکم کشور هستند
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در آیین تقدیر و معارفه استاندار کردستان، با اشاره به اینکه کردستان در شاخص‌های بسیاری از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: استان‌های مرزی کشور دژ مستحکم و نفوذناپذیری است که مردم این خطه هم سربازان این دژ هستند. وی با بیان اینکه در مقطع کنونی سه عامل برای موفقیت لازم است، بیان کرد: وحدت و انسجام ملی، اقتصاد، معیشت و قدرت امنیتی و نظامی سه عامل موفقیت و پیشرفت کنونی کشور است.
*  بی‌اعتمادی ترامپ به برجام، مخرب و زیانبار است
«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در قبال برجام گفت که عدم اعتماد ترامپ به این توافق، مخرب و پایان اعتماد جهانی به آمریکا خواهد بود.
وی همچنین گفت که تصمیم ترامپ در قبال برجام، اشتباهی بزرگ است، هیچ مدرکی مبنی بر تخطی ایران از توافق هسته‌ای وجود ندارد، ‌معتقدم که رویکرد ترامپ خطرناک است.
** رسالت ۹۶/۷/۲۳
*  با ائمه کفر مثل ترامپ مبارزه کنید
آیت‌الله جوادی آملی:
– مسئولان ما انقلاب و نظام را حفظ می‌کنند.
– اتحاد ملت اگر الهی بود تا قیامت می‌ماند.
– آمریکایی‌های خیانتکار ۷۰ میلیون نفر را در جنگ اول و دوم جهانی کشتند.
– مسبب جنگ در سوریه، لبنان، عراق و میانمار، آمریکاست.
*  اقلیم کردستان با تعلیق نتایج همه پرسی موافقت کردند
برهم صالح رئیس ائتلاف عدالت و دموکراسی اعلام کرد که مسئولان اقلیم کردستان عراق با تعلیق نتایج همه پرسی جدایی کردستان موافق کرده اند.
بر اساس گفته صالح، این تصمیم در راستای موافقت با طرح پیشنهادی ایاد علاوی معاون فواد معصوم رئیس جمهور عراق مطرح شده است.
صالح در یک نشست خبری اعلام کرد که ایجاد یک دولت کُرد نیازمند مذاکره با دولت مرکزی عراق و کشورهای منطقه است وگرنه تجربه مشابه دولت های کُرد ناموفق خواهیم داشت.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲۳
*  حمایت از مردم روهینگیا در پیش نویس قطعنامه اجلاس ۱۳۷ بین‌المجالس
هیات پارلمانی ایران به ریاست مصطفی کواکبیان در جلسه گروه آسیا پاسیفیک در اجلاس IPU-137 شرکت کردند.
در این نشست مصطفی کواکبیان‌، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در حمایت از مردم بیگناه میانمار صحبت کرد. ایران در این جلسه در حمایت از مردم روهینگیا یک ماده اضطراری پیشنهاد داد که به همراه ژاپن و بنگلادش عضو گروه تدوین، پیش نویس قطعنامه شد.
*  ششمین ناوگروه صلح و دوستی ایران عازم داغستان شد
ششمین ناوگروه صلح  و دوستی ایران با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی از بندرگاه انزلی عازم بندر ماخاچ قلعه در جمهوری خودمختار داغستان روسیه شد. فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در مراسم بدرقه این ناوگروه اظهار کرد: این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی‌ ایران دماوند و ناو موشک انداز پیکان است. دریادار دوم احمد رضا باقری گفت: تاکنون در راستای اجرای ماموریت‌های ابلاغی محوله به ناوگان شمال نیروی دریایی، پنج ناوگروه صلح و دوستی و یک ناوگروه نیز برای شرکت در مسابقات ارتش‌های جهان (جام خزر) به کشورهای حاشیه دریای خزر اعزام شده است.
** آرمان ۹۶/۷/۲۳
*  حکم تعلیق موقت سپنتا نیکنام را متوقف کنید
مجمع نمایندگان استان یزد در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار رسیدگی به موضوع سلب صلاحیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد و رفع اثر حکم موقت صادره شد.
رونوشتی هم از این نامه برای رئیس قوه قضائیه جهت دستور رفع اثر حکم موقت صادره توسط دیوان عدالت اداری نیز ارسال شده است.
*  محاکمه تعدادی از استانداران و فرمانداران
رئیس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به اینکه آیا پرونده آن بخش از استانداران و فرمانداران متهم در جرایم انتخاباتی که در مهرماه جاری محاکمه شدند، منتهی به صدور حکم شده است یا خیر اظهار کرد: جلسات محاکمه این افراد برگزار شده اما هنوز منتهی به صدور حکم نشده است.
غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد استانداران و فرمانداران متهم در پرونده جرایم انتخاباتی که پیش‌تر ۱۲تن عنوان شده بود، افزود: تعداد متهمان بیشتر از این عدد است.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۲۳
*  پیگیری صادقی برای سوال از وزیر اطلاعات
محمود صادقی، نماینده مجلس درباره سوال از وزیر اطلاعات گفت: «من از ایشان سوال دارم، حتی معاون پارلمانی وی از من سوال کرد که سوال پرسیدن‌تان پابرجاست؟ من هم پاسخ دادم، بله ایشان باید به مجلس بیایند و درباره این موضوع پاسخی روشن دهند.»
صادقی در مورد نحوه تولید، توزیع، مراقبت و امحای بولتن‌های محرمانه خواستار پاسخگویی وزیر اطلاعات شد.
** آفرینش ۹۶/۷/۲۳
*  شهر المیادین در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد
شهر المیادین در جنوب شرق استان دیرالزور سوریه توسط نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که یگان های ارتش این کشور با پشتیبانی نیروهای مسلح، بر همه محله های شهر المیادین مسلط شدند. در عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی شمار زیادی از تروریست های داعش کشته شدند و اسلحه و تجهیزات آن ها منهدم شد.
*  استراتژی جدید آمریکا درباره ایران به ما مربوط نمی‌شود
نخست وزیر لبنان گفت: موضع آمریکا در رابطه با ایران واضح و آشکار است و این امر به ما مربوط نمی شود.
سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران با اشاره به اینکه باید از ثبات و موافقت حفاظت کرد، گفت: استراتژی جدید آمریکا میان آمریکا و ایران است و به لبنان مربوط نمی‌شود.
** قدس ۹۶/۷/۲۳
*  اعضای خبرگان مصمم به تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز هستند
آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که هیئت‌های اندیشه‌ورز، مطالبه مقام معظم رهبری از مجلس خبرگان رهبری است، گفت: با توجه به توصیه‌های مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، تشکیل این هیئت‌ها یک ضرورت است و باید به صورت جدی آن را دنبال کرد. وی تاکید کرد: آن طور که شنیده ام، هیئت‌های اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری در حال تشکیل است و امیدواریم که اعضای خبرگان رهبری بتوانند مطالبه‌های مقام معظم رهبری را به بهترین نحو اجرا کنند.
*  دفاع از خلیج فارس بر پایه‌های مکتبی و اعتقادی استوار است
نماینده خبرگان با اشاره به سخنان خبیثانه و گزافه رئیس جمهور آمریکا، گفت: نام خلیج فارس و دفاع از این نام بر پایه‌های مکتبی، فکری و اعتقادی استوار است.
آیت‌الله عباس کعبی افزود: در اینجا بحث تعصب بر سر یک نام نیست که آن‌ها بگویند عربی و ما بگوییم فارسی و بحث عرب ـ عجم مطرح کنیم، مسئله حاکمیت دین و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.
** خراسان ۹۶/۷/۲۳
*  امنیت مثال زدنی کنونی کشور را سپاه ایجاد کرده است
معاون اول رئیس جمهور با بیان این که امنیت مثال زدنی کنونی کشور را سپاه ایجاد کرده است و مردم و نظام پشت آن ها ایستاده اند خاطرنشان کرد: مهم ترین کار در مقابل شیطنت های آمریکا در داخل کشور انسجام و اتحاد بین گروه ها، اقشار مردم و جناح های سیاسی است. جهانگیری افزود: در سایه انسجام و تبعیت از رهبری، توطئه های دشمنان نقش بر آب می شود.
*  نیکی هیلی، ترامپ را علیه ایران تحریک می‌کند
نشریه آمریکایی پالیتیکو  به بررسی مسائل پشت پرده تایید نشدن توافق هسته‌ای پرداخت و خبرداد  نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، دونالد ترامپ را به تایید نشدن برجام تحریک کرده است.
نشریه «پالیتیکو» در مطلبی به بررسی قضایای پشت پرده تایید نشدن توافق هسته‌ای ایران از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخت و نوشت: «نیکی هیلی» نماینده واشنگتن در سازمان ملل، عامل اصلی این مسئله است. پالیتیکو به نقل از یک منبع آشنا به مسئله نوشت: هیلی به ترامپ گفت اجازه بدهید تا (تایید نشدن توافق هسته‌ای ایران) را پایه‌ریزی کنم و او نیز موافقت کرد.
** اعتماد ۹۶/۷/۲۳
*  سخنان ترامپ، امریکا را در معرض انزوای بیشتری قرار داد
حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور امریکا در موضوع برجام گفت: ترامپ حرف جدیدی نداشت و تکرار اتهامات واهی گذشته بود. با این تفاوت که این‌بار از اخلاق، ادب و نزاکت فاصله بیشتری گرفته بود. پاسخ متین، مودبانه، مستدل و حکیمانه رییس‌جمهور کشورمان، تفوق ادب اسلامی و ایرانی بر منطق پوچ دولت مردان امریکا را به نمایش گذاشت.
سخنان ترامپ، امریکا را در معرض انزوای بیشتری قرار داد و این رفتار سخیف، تاثیری بر آرامش و اعتماد مردم کشورمان نخواهد داشت.
*  اگر سپاه نبود، کشور را ۱۰۰ بار تکه‌تکه کرده بودند
 نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران، بیان کرد: سخنان تهدیدآمیز دشمنان، ما را به سمت وحدت و همدلی سوق می‌دهد، آنان ایران آزاد و مستقل را قبول ندارند.
پزشکیان گفت: اگر سپاه نبود، کشور را تاکنون ۱۰۰ بار تکه تکه کرده بودند، باید قدردان نهادی باشیم که از کشور و عزت‌مان دفاع می‌کند.
** شهروند ۹۶/۷/۲۳
*  وزارت‌‌ اطلاعات‌ مسئول‌ اظهارنظر درباره مدیران‌ دوتابعیتی‌ است
جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره آخرین وضع رسیدگی به موضوع مدیران دو تابعیتی و این‌که چه بررسی‌ای خواهد شد تا مواردی همچون دری‌اصفهانی دیگر اتفاق نیفتد؟ گفت: از نظر ما مسئولیت این کار با وزارت اطلاعات است. وزارت اطلاعات موردی را به ما اعلام نکرده است.
** صبح نو ۹۶/۷/۲۳
*  امروز دنیا با شخصیتی شبه هیتلر روبه‌روست
سید کمال خرازی، رئیس شورای روابط خارجی درباره سخنان اخیر ترامپ علیه ملت ایران گفت: امروز دنیا با شخصیتی شبه هیتلر روبه‌روست و تنها چاره آن، مقاومت در برابر چنین دیکتاتوری است که بر هم زننده نظم جهانی است.
بدون شک، ملت ایران که ۴۰ سال مقاومت در برابر زورگویی‌های آمریکا را تجربه کرده است از رفتارهای دیکتاتور ماآبانه ترامپ نمی‌هراسد و با قدرت تمام به هر گونه اقدام آمریکا پاسخ مناسب خواهد داد.
*  سوریه از ترکیه خواست نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند
دولت سوریه از ترکیه خواست «فورا و بدون قید وشرط» نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند. وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای حضور نیروهای ترکیه را «تجاوز آشکار به تمامیت ارضی» خود خواند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
طلاب در شرایط فتنه انگیز امروز آماده باشند
رسا/ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دردیدارجمعی از اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه آمادگی طلاب در شرایط فعلی دنیا را ضروری دانست و اظهار داشت: اینکه در این اوضاع و شرایط و فتنه‌ها، آماده می‌شوید که انجام وظیفه نموده، و امر اهل‌البیت(علیهم السلام) را احیاء کنید، افتخار بزرگی برای شما، و اسباب خوشحالی حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است. به سلاح علم و تقوی خود را مجهّز کنید تا بتوانید در این مسیر، آماده‌تر و موفق‌تر باشید.
یاوه گویی‌های ترامپ اثری در ملت ایران ندارد
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی، به یاوه گویی‌های اخیر مقامات آمریکایی واکنش نشان داد و گفت: دشمنی‌های آمریکا تمامی ندارد و برجام و مسائل دیگر بهانه‌ای برای آنان است. وی در ادامه تأکید کرد: ما اعلان می‌کنیم که حرف‌های ترامپ هیچ اثری نمی‌گذارد برای این که ایران عزتمند است و قدرتمند است، مردم باید روز به روز بیدارتر و متحدتر بوده و همه مردم، علما و مسؤولان باید با راهنمایی و هدایت رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا و نوکران آن‌ها ایستادگی کنند.
ملت ایران مسیر ایستادگی خود در مبارزه با رژیم‌های ظالم را ادامه خواهد داد
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای یاوه گویی‌های اخیر رییس جمهور آمریکا را محکوم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی، عدم تعهد خود به موافقنامه هسته‌ای را بار‌ها در عمل نشان داده است. اعلام عدم پایبندی ایران به برجام و تلاش برای افزایش تحریم‌های ظالمانه، غیر قابل اعتماد بودن این دولت بی‌مسئولیت را بر تمام جهانیان آشکار کرد.تحریف نام تاریخی خلیج فارس واستفاده از عناوین مجعول بیش از آنکه خدشه‌ای بر این نام باشکوه وارد کند اوج نادانی و حماقت گویندگانش را نشان می‌دهد. ملت مجاهد ایران این حرفهای تکراری و اتهامات واهی را چون همیشه پوچ و بی‌ارزش می‌داند و مسیر ایستادگی خود در حمایت از مظلومان منطقه و مبارزه با رژیم‌های جبار را ادامه خواهد داد.
جمهوری اسلامی قاطعانه با هرگونه تهدیدی مقابله خواهد کرد
رسا/ آیت‌الله نمازی با محکوم کردن یاوه سرایی‌های رئیس جمهور آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع و مصالح ملی با موضع قاطع خودش با هرگونه تهدیدی مقابله خواهد کرد و دشمن را سرجای خودش خواهد نشاند. عضو جامعه مدرسین در ادامه تاکیدکرد: آمریکا نباید فراموش کند امروز عصر یکه تازی نیست که دولت و یا رییس جمهوری بخواهد برای تمامی کشورهای جهان تعیین تکلیف کرده و سرنوشت آنها را رقم بزند.
قتل ۲۵ مسلمان در مسجدی در آفریقای مرکزی
فارس/ شورشیان مسیحی وابسته به شبه‌نظامیان «آنتی بالکا» ۲۵ مسلمان را در داخل مسجدی در شهرک «کیمبی» واقع در جنوب آفریقای مرکزی به قتل رساندند. «عبدالرحمن بورنو» رئیس مجلس سنای کیمبی اعلام کرد که شورشیان در ساعات اولیه صبح به مسجد این شهرک یورش برده و علاوه بر قتل ۲۳ نفر، امام جماعت مسجد و همراه وی را اعدام کردند.
در کنار جمهوری اسلامی ایران خواهیم ایستاد
رسا/ نشست کمیته حمایت از مقاومت در فلسطین به ریاست حسن حب الله و با حضور نمایندگان گروه‌های فلسطینی و احزاب لبنانی در بیروت برگزار شد.این کمیته در پیامی که پس از نشست منتشر کرد، اظهار داشت که همه تلاش‌ها باید برای حمایت از انتفاضه قدس متمرکز شده و همگان از نیروهای مقاومت که با اراده‌ای فولادین و شجاعت عالی به مقابله با اشغالگران صهیونیستی می‌پردازند، دفاع کنند. در این پیام همچنین آمده است: ما در قبال تهدیدهای آمریکایی علیه ایران و تحریم سپاه پاسداران، در کنار جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت خواهیم ایستاد.
استمرار شکنجه بانوان بحرینی در زندان‌های آل‌خلیفه
رسا/ نیروهای امنیتی آل خلیفه همچنان بانوان زندانی را مورد شکنجه و تعرض قرار می‌دهند. ابتسام الصائغ از فعالان حقوقی بحرین که در زندان آل خلیفه بسر می‌برد، از ادامه فشار و شکنجه وی در زندان بانوان شهر عیسی و همچنین اعتصاب ۷ بانو از دیدار با خانواده خود خبر داد. جمعیت دموکراسی و حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد که ۱۱ بانوی زندانی در این کشور تحت شکنجه روحی و بدنی قرار گرفته و تعدادی دیگر نیز با سلب تابعیت و اخراج از کشور مواجه شده‌اند.
استقبال پادشاه سعودی از راهبرد ترامپ علیه ایران
باشگاه خبرنگاران/ در ادامه خودشیرینی‌های ریاض برای واشنگتن؛ ملک سلمان، پادشاه عربستان در تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از راهبرد جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد. بر اساس این گزارش، ترامپ در این تماس تلفنی بر تلاش واشنگتن برای همکاری با همپیمانانش (در منطقه) در چارچوب محقق ساختن «تأمین امنیت جهانی» تأکید کرد.
توقف اجرای پروتکل الحاقی در صورت لغو برجام
صداوسیما/ رئیس سازمان انرژی اتمی هشدار داد: اگر برجام به هم بخورد، اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم زیرا اکنون به طور داوطلبانه در حال اجرای آن هستیم و هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.صالحی تاکید کرد: ما به موارد بازرسی مندرج در برجام نیز متعهدیم و در این چارچوب به تعهداتمان عمل می‌کنیم اما خارج از این چارچوب قطعا به هر خواسته دیگری عمل نخواهیم کرد.
اقدام ترامپ، اشتباهی دهشتناک و خطرناک است
صداوسیما/ مدیر سابق سیا اعلام کرد: با اقدام ترامپ انگیزه‌ای برای ایران وجود نخواهد داشت تا به میز گفتگوها بیاید زیرا آنها اصولا خواهند گفت آمریکا قابل اعتماد نیست. پانه تا درباره واکنش خشم آلود و انتقادی جان کری به سخنرانی ترامپ درباره ایران گفت: به نظر من اقدام ترامپ اشتباهی بسیار دهشتناک در زمانی بسیار خطرناک در دنیاست.
حمله به یمن نمونه‌ای از طغیانگری است
مهر/ رهبر انصارالله یمن حمله آمریکایی ـ سعودی به یمن را نمونه‌ای از طغیانگری دانست و بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد. عبدالملک الحوثی افزود: مقابله با ظلم و طغیان مسئولیت دینی است که از میان امت رخت بربسته است. تجاوز آمریکایی ـ سعودی نمونه‌ای از این ظلم و طاغوت است. اسلام بر مسئولیت دینی مبارزه با جنایتکاران و طاغوتیان تاکید دارد.
کشته و زخمی شدن ۳۰ مزدور ائتلاف سعودی در یمن
فارس/ بیش از ۳۰ نفر از مزدوران  وابسته به ائتلاف سعودی در جبهه‌های تعز و دیگر جبهه‌های داخلی یمن به دست نیروهای تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله طی۲۴ ساعت گذشته کشته و یا زخمی شدند.تک تیراندازان ارتش یمن و انصارالله جمعه گذشته نیز ۱۰ نفر از مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی را در جبهه‎های داخلی هدف قرار دادند. منابع یمنی می‎گویند که در این عملیات، ۱۰ نفر از نیروهای یمنی شهید یا زخمی شدند.
 صندوق بین المللی پول به توافقات خود با ایران پایبند است
تسنیم/ رئیس صندوق بین المللی پول گفت، هیچ تغییری در سیاست صندوق در زمینه اعطای وام به ایران در پی فشارهای اعمال شده از سوی دولت آمریکا ایجاد نشده است. لاگارد در کنفرانسی خبری در واشنگتن در پاسخ به سوالی در مورد سیاست جدید دولت ترامپ که قویا از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خواسته وام یا تامین مالی به ایران اختصاص ندهند گفت: «ما هیچ دلیلی نمی‌بینیم که چیزی را در دستورالعمل‌های دریافتی از هیئت مدیره صندوق تغییر دهیم و به فعالیت بر اساس روال قبلی ادامه می‌دهیم.»
 وزیر اطلاعات اسرائیل اظهارات خود را پس گرفت
تسنیم/ سخنگوی وزیر اطلاعات اسرائیل گفت: از اظهارات وزیر اطلاعات این رژیم در مصاحبه اخیرش درباره ایران، سوء برداشت شده است. وی گفت: «اسرائیل کاتز» وزیر اطلاعات اسرائیل به این مساله اشاره نکرده است که اظهارات اخیر ترامپ احتمالا منجر به جنگ با ایران خواهد شد.کاتز در پاسخ به این سئوال که آیا از اظهارات ترامپ علیه ایران خطر جنگ را احساس می‌کند، گفته بود: قطعا بله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *