خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۲۰

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: تجزیه طلبی خوابی است که هرگز تعبیر نمی شود
  • رئیس جمهور در هیئت دولت: سپاه نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم منطقه است
  • آیت‌الله اعرافی: حوزه علمیه در ایثار و فداکاری گوی سبقت را ربوده است
  • آیت‌الله اراکی: افول تفرقه‌گرایی نتیجه تلاش‌های تقریب نهاد نخبگان است
  • وزیر امور خارجه: ایران آمادگی هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا درباره برجام را دارد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: تحریم سپاه را به مثابه اعلام جنگ تلقی می‌کنیم

** جام جم ۹۶/۷/۲۰
*  پیش بینی ۵۰ دلاری قیمت نفت برای سال آینده
صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش با عقب‌نشینی پنج دلاری از پیش بینی قبلی اعلام کرد: قیمت نفت امسال و سال آینده در محدوده ۵۰ دلار معامله می‌شود.
*  پویش جهانی علیه جنایت‌های شیوخ امارات در یمن
کمپین بین‌المللی تحریم امارات به دلیل نقض حقوق بشر در داخل و جنایت جنگی در یمن آغاز به کار کرد.
این کمپین با عنوان «بردگی مدرن در امارات/ زمان تحریم فرا رسیده است»، از روز سه شنبه آغاز شد. کمپین شامل یک سری برنامه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی برای شناساندن چهره واقعی امارات به افکار عمومی غرب است.
** همشهری ۹۶/۷/۲۰
*  غنی‌سازی ایران و غنی‌سازی عربستان
فیصل قاسم، مجری مشهور الجزیره گفت: عربستان با صرف میلیاردها دلار برای آمریکا فقط می‌تواند توتون قلیان غنی‌سازی کند؛ در حالی که دنیا غنی‌سازی اورانیوم در ایران را به رسمیت شناخته است.
آیا اکنون وقت مژه‌دادن به شکست طرح سعودی در منطقه مقابل طرح ایران فرا نرسیده است؟
*  پاسخ تند به یک انتقاد
دادستان کل کشور طی سخنانی به انتقادات اخیر یکی از نمایندگان از قوه قضائیه پاسخ داد و گفت: «حکایت این آقا مثل کسی است که روضه می‌خواند و غش می‌کرد سمت خانم‌ها. چرا از جاسوس‌ها و اپوزیسیون حمایت می‌کنی؟ چرا از افراد عادی حمایت نمی‌کنی؟»
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: «اینکه نماینده‌ای هر روز تریبونی پیدا کند قوه قضائیه را بکوبد به نفع چه کسی است. فردا دعوایی داشته باشی به چه کسی مراجعه می‌کنی؟» وی گفت: پستی که امروز به من و شما سپرده شده است یک امانت است که باید قدرش را بدانیم و از این سنگر به مردم خدمت کنیم.
علی مطهری شب گذشته در واکنش به اظهارات دادستان نوشت: اقتدار قوه قضائیه با اصلاح آن حفظ می‌شود نه با کم طاقتی در مقابل انتقادها.
** کیهان ۹۶/۷/۲۰
*  تحریم جدید بیش از ایران علیه اقتصاد بین‌المللی است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز اقتصاد بین‌الملل ظرفیت تحریم جدید را ندارد، گفت: ترامپ برای اجرایی کردن هر نوع تحریم جدید با مشکلات عظیمی در اروپا و آسیا مواجه خواهد بود چون اقتصاد بین‌الملل دیگر ظرفیت تحریم جدید را ندارد.
*  سپاه نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم منطقه است
رئیس جمهور در هیئت دولت:
– اگر آمریکا بخواهد خطای بعدی را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامی کند، این دیگر خطا اندر خطا است.
– سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در همه روزهای خطر از منافع ملی ما دفاع کرده است.
– آمریکایی‌ها به دلیل آنکه می‌خواستند داعش را ۲۰ سال در این منطقه نگه دارند و از این ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصبانی باشند، چرا که سپاه با برنامه‌ریزی و حمایت خودش از ملت عراق، سوریه و لبنان، داعش را ذلیل کرده است.
– سپاه نه تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم منطقه است.
– ملت ایران هیچ گاه به آمریکا اعتماد نداشته و می‌داند که آمریکا چه اقداماتی علیه منافع ملی ما انجام داده و می‌دهد، ولی امروز واضح‌تر و آشکارتر همه در کنار هم قرار گرفتند.
– تا زمانی که ملت ما متحد، منسجم و یکصدا بوده و مطیع رهبری شجاع هستیم، هیچ مشکلی برای کشور ما پیش نمی‌آید. فراز و نشیب وجود دارد اما به خوبی از آن عبور می‌کنیم.
** شرق ۹۶/۷/۲۰
*  دری‌اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی درباره اتهام جاسوسی یکی از مشاوران تیم مذاکرات هسته‌ای گفت: درخصوص دری‌اصفهانی قبلا در چند نوبت تصریح کرده و بازهم به‌صراحت اعلام می‌کنم، ازآنجاکه مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی، معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات است، از نظر این معاونت، آقای دری‌اصفهانی نه‌تنها مرتکب جاسوسی نشده، بلکه در برابر هجمه‌هایی که برخی سرویس‌های بیگانه به وی داشته‌اند، هوشیارانه مقاومت کرده و با معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است.
*  بزرگداشت مام جلال در  تهران
مراسم بزرگداشت جلال طالبانی، امروز با حضور دفتر اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران، قرارگاه رمضان و کردهای مقیم مرکز برگزار می‌شود.
** ایران ۹۶/۷/۲۰
*  اعتراض وزارت خارجه به دولت سومالی
سخنگوی وزارت خارجه در مورد پیگیری وضعیت کشتی‌ ماهیگیری ایرانی در سومالی و اتفاقاتی که برای آنها رخ داده است، تصریح کرد: پیگیری وضعیت ماهیگیران به صورت جدی از سوی وزارت خارجه در حال بررسی است. بهرام قاسمی، با محکوم کردن اقدام گارد ساحلی سومالی در شلیک کردن به کشتی ماهیگیری ایرانی که بنابر اخبار منجر به کشته شدن کاپیتان این کشتی شده  است، گفت: از کانال‌های موجود ایران اعتراض خود را به سومالی در این ارتباط اعلام کرده است و پیگیر وضعیت دیگر ماهیگیران این کشتی هستیم.
*  ایران آماده انتقال تجربیات خود در مبارزه با تروریسم است
رئیس جمهوری روز گذشته در دیدار «اگوستین ماهیگا» وزیر خارجه تانزانیا، این کشور را دروازه دسترسی ایران به بازار شرق آفریقا دانست و تأکید کرد: اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست در سراسر جهان بویژه در قاره آفریقا است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات خود را در مبارزه با گروه‌های تروریستی در اختیار کشورهای دوست قرار دهد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۲۰
*  سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری آلمانی‌ها برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران
مدیر یک شرکت ایرانی – آلمانی از آغاز پروژه احداث فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در میبد یزد خبر داد و گفت: ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه مورد نیاز برای این پروژه به طور کامل توسط طرف آلمانی تامین می‌شود.
«امیر اسلام نژاد» اضافه کرد: این شرکت ایرانی – آلمانی در نظر دارد که ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ایران احداث کند که کلنگ احداث ۱۰۰ مگاوات از این ظرفیت، امروز در میبد یزد به زمین زده می‌شود.
*  ایران آمادگی هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا درباره برجام را دارد
وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز در جلسه‌ای غیرعلنی گزارشی درباره تحولات منطقه، برجام و همچنین اقلیم کردستان عراق به نمایندگان ارائه کرد.اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز نظرات خود را مطرح کردند. دکتر محمدجواد ظریف در این جلسه تاکید کرد که ایران آمادگی انجام هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا نسبت به برجام را دارد.
** وطن امروز ۹۶/۷/۲۰
*  همان بلایی که بر سر داعش آوردیم بر سر ارتش آمریکا هم می‌آوریم
جانشین قرارگاه ثارالله تهران گفت: در صورت تداوم دشمنی آمریکا با سپاه و اعمال تحریم‌ها علیه سپاه، همان بلایی که بر سر داعش آوردیم بر سر نظامیان آمریکایی نیز خواهیم آورد.
سردار اسماعیل کوثری ادامه داد: داعش و به تبع آن آمریکا و عربستان در ماه‌های اخیر شکست‌های سنگینی در منطقه خورده‌اند و این روزها  به اصطلاح «به هر دری می‌زنند» تا بگویند سپاه تروریست است و این مساله‌ای نیست که بخواهد سپاه را بترساند اما نشان‌دهنده بی‌پایه و اساس بودن حرف‌های مسؤولان آمریکاست.
*  ایران باید در حل بحران سوریه نقش‌آفرین باشد
وزیر خارجه فرانسه گفته است: ایران باید در حل بحران سوریه نقش‌آفرین باشد. «ژان ایو لودریان» در پاسخ به این سوال که «اما آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ایران را پای میز مذاکرات ببینند»، گفت: «باید با آمریکایی‌ها در این باره صحبت کنم.
من گفت‌وگوهای مداومی با همتای آمریکایی خود و مقامات آمریکایی داشته‌ام اما ایران باید بدون چون و چرا در این مذاکرات حاضر باشد، درست مثل ۵ عضو شورای امنیت، ترکیه و کشورهای عربی منطقه».
** جوان ۹۶/۷/۲۰
*  ایران و ترکیه توافقنامه استفاده از ارز ملی در مبادلات تجاری امضا کردند
ایران و ترکیه توافقنامه استفاده از ارزهای ملی خود در مبادلات دو جانبه را امضاء کردند.
توافقنامه ایران و ترکیه با هدف کنار گذاشتن هر چه بیشتر دو کشور از دلار و یورو و تسهیل گسترش مناسبات تجاری بین دو کشور امضا شد. بر اساس آنچه بین دو کشور به امضا رسید، از این پس بانک‌ها در ایران و ترکیه ریال و لیر را بسیار ساده‌تر از گذشته مبادله می‌کنند و از این طریق هزینه ارزی مبادلات بین دو کشور کاهش می‌یابد.
*  برجام سند بی اعتباری امریکا است
تولیت آستان قدس رضوی در آیین گرامیداشت پنجمین سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی که با عنوان «حماسه حضور» در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با بیان اینکه آمریکا پیمان می‌بندد اما پیمان شکنی می‌کند؛ از این رو نمی‌توان به این کشور اعتماد کرد، گفت: در واقع برجام مهم‌ترین سند بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری آمریکا است.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۲۰
*  اعلام آمادگی مسکو برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان
معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه هم مشتاق است و هم آمادگی کامل دارد تا بین ایران و عربستان میانجی‌گری کند.
میخائیل بوگدانف با بیان اینکه روسیه نمی‌خواهد نقش واسطه‌ای خود را تحمیل کند افزود: مسکو بارها تلاش کرده و پیشنهاد داده تا ایران و عربستان برای حل و فصل مسائل خود به پای میز مذاکره بیایند.
*  ۱۵۲ نماینده خواستار ارجاع فوری طرح سوال از رئیس جمهور
محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه بیانیه‌ای توسط نمایندگان در مورد لزوم ارجاع سوال از رئیس جمهوری درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری اعلام کرد: تعداد ۱۵۲ نفر از نمایندگان درباره طرح سوال از رئیس جمهور بیانیه‌ای را امضاء کرده‌اند که بر اساس آن و با وجود اینکه قوه مقننه باید الگوی تمام عیار مقررات باشد، اما با گذشت سه ماه و با توجه به ماده ۲۱۲ آیین نامه مجلس که باید در سریع‌ترین زمان، موضوع به کمیسیون مربوطه ارجاع شود،‌ این کار صورت نگرفته است.
** رسالت ۹۶/۷/۲۰
*  تجزیه طلبی خوابی است که هرگز تعبیر نمی شود
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه، همه پرسی کردستان عراق را مورد توجه قرار داد و این کار را به صلاح و نفع کردستان عراق ندانست و گفت: تجزیه طلبی خوابی است که هرگز تعبیر نمی‌شود.
وی تأکید کرد: ایران هرگز اجازه نخواهد داد که در کنار مرزهای آن رژیمی همانند اسرائیل ایجاد شود و صهیونیست ها پایگاهی برای خود داشته باشند.
*  فقر و ناامنی های اجتماعی ، نتیجه گناهان عمومی است
آیت‌الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح دیروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: بلاها و مصائب با این دنیا عجین شده است و این بلاها در همه زمینه های فردی و اجتماعی جریان دارد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: دلیل نزول اکثر مصائب رفتار خودِ انسان ها است؛ فقر، بیماری های لاعلاج و ناامنی های اجتماعی، همه و همه نتیجه گناهانی است که اکثر افراد جامعه مرتکب می‌شوند.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۲۰
*  روسای قوا حرف‌شان را با صراحت و در جلسات خصوصی بیان کنند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی‌ضمن انتقاد از اظهارات اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و آیت‌الله آملی‌لاریجانی در پاسخ به یکدیگر گفت که بهتر است روسای قوا حرف‌های خود را با صراحت و ادبیات فاخر و حتی‌المقدور در جلسات خصوصی بیان کنند.
علی مطهری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه درباره رفتار و اظهارات یکدیگر گفت: من معتقدم ادبیات هر دو بزرگوار ادبیات خوبی نبود و در شأن روسای قوا نیست.
** آرمان ۹۶/۷/۲۰
*  انتصاب ۳ زن در وزارت بهداشت
شنیده شد که وزیر بهداشت دیروز در احکامی سه زن را در پست‌های مهم این وزارتخانه منصوب کرد. حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در این احکام دکتر مریم حضرتی را به‌عنوان معاون پرستاری، دکتر ساره محمدی را به‌عنوان مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و دکترشهلا خسروی را به‌عنوان مشاور وزیر در امور مامایی منصوب کرد.
وزیر بهداشت پیش‌تر نیز دکتر طاهره چنگیز را به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان منصوب کرده بود.
*  استقبال رژیم آل‌خلیفه از تروریست‌نامیدن سپاه
بحرین از گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه استقبال کرد. «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در صفحه توئیتر خود با استقبال از این طرح آمریکا مدعی شد: «تروریستی‌خواندن سپاه پاسداران ایران و گنجاندن نام آن در لیست گروه‌های تروریستی، گامی مهم در تعیین یکی از مهم‌ترین منابع تروریسم در منطقه و دنیاست.» وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود علیه ایران و انقلاب اسلامی نوشت: «انقلاب‌ها نیازی به نیروهای محافظ ندارند مگر آنکه این انقلاب‌ها به ملت خود ظلم کرده و حقوق آن را پایمال کنند و به‌دنبال نشر شرارت در بین همسایگان خود باشند؛ ایران نمونه بارزی در این زمینه است»!
** فرهیختگان ۹۶/۷/۲۰
*  هانکس بلیکس، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: سازمان ملل متحد به تازگی اعلام کرده است که ایران به تعهدهای خود در برجام پایبند بوده است.
رئیس جمهور آمریکا اینک می‌خواهد یک طرفه آن را پاره کند؛ اما واقعیت این است که این توافق موثر و کارا و حصول آن چند جانبه است و دیگر اعضای برجام معتقدند این توافق موثر بوده است.
** آفرینش ۹۶/۷/۲۰
*  درخواست عربستان برای تحقیق در مورد اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران!
خالد المنزلاوی، معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر پایبندی عربستان به منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین المللی مدعی شد که عربستان بر اهمیت پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و نقش آژانس بین‌المللی اتمی در این مساله و ضرورت تحقیق و بازرسی در مورد اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران تاکید می‌کند.
وی مدعی شد: اگر توافق هسته‌ای از سوی ایران نقض شود، سریعا باید تحریم‌ها بازگردانده شود و ایران باید تمام معاهدات صلح هسته‌ای را امضا کند.
*  بررسی احتمال لغو برجام از سوی ترامپ یا کنگره آمریکا
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در جلسه غیر علنی مجلس با تاکید بر توجه به بیانات و فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه برجام اعلام کردند آمریکا در صورت نقض برجام باید هزینه پرداخت کند. بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران، محورهای جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی را که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، برجام ، موضوع اقلیم کردستان عراق، آخرین تحولات در سوریه و همدلی دولت و مجلس عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در ادامه این جلسه سناریوهای مختلفی که ممکن است ترامپ یا کنگره آمریکا علیه برجام مطرح کنند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
** قدس ۹۶/۷/۲۰
*  افول تفرقه‌گرایی، نتیجه تلاش‌های تقریب نهاد نخبگان است
دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت:‌اینکه تفرقه‌گرایی رو به افول و گفتمان غالب، گفتمان وحدت‌‌گرایی است، نتیجه تلاش‌های تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام است.
آیت‌الله اراکی در نخستین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت افزود: مسئله وحدت جهان اسلام و پیمودن راه دستیابی به امت واحده اسلامی با به کار بستن راهبرد وحدت یکی از مشکل‌ترین وظایف مجمع تقریب مذاهب اسلامی است.
*  ادعای دبیر کل اتحادیه عرب علیه ایران
دبیر کل اتحادیه عرب بار دیگر مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی منطقه مداخله می‌کند.
احمد ابوالغیظ در جلسه‌ای با هیئتی از آکادمی نظامی الناصر مدعی شد که ایران و ترکیه در کشورهای عربی طمع دارند. وی مدعی شد: ایران زمینه را برای دخالت‌های نظامی و سیاسی در سرزمین‌های عربی خلیج (فارس) مثل امارات و عربستان آماده یافته است.
دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه مدعی شد: ایران از طریق گروه‌های مسلح دخالت‌های آشکاری در سوریه دارد و برای آسان کردن نفوذش از بحران بهره می‌برد.
** خراسان ۹۶/۷/۲۰
*  فاز اول بزرگ ترین بندر اقیانوسی کشور آماده بهره برداری
فاز اول بزرگ ترین بندر اقیانوسی کشور آماده بهره برداری است. مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، از پهلوگیری کشتی حامل بخش سوم تجهیزات فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار خبر داد. «بهروز آقایی» افزود: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت به سواحل مکران و چشم انداز طرح توسعه بندر چابهار، در پی لغو تحریم‌ها و در سایه فرصت به وجود آمده در دوران پسا برجام، سه بخش از تجهیزات پیشرفته بندری خریداری و وارد بندر چابهار شده است.
*  استانداران ۴ استان رای اعتماد گرفتند
هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به استانداران پیشنهادی چهار استان کشور رای اعتماد داد.در این جلسه، آقایان محمدمهدی شهریاری، بهمن مرادنیا، سید مناف هاشمی و سیدعلی آقازاده از سوی هیئت وزیران به ترتیب به عنوان استاندار استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی منصوب شدند.
** اعتماد ۹۶/۷/۲۰
*  لفاظی‌های خارجی در اقتصادمان اثر ندارد
محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص سیاست‌های امریکا در قبال برجام و ایران گفت: اقتصاد ایران بسیار بزرگ‌تر از آن است که با سخنرانی یا صحبت یک مسوول دولت دیگر در آن تاثیرات بیش از اندازه ایجاد شود.
وی تاکید کرد: صف حامیان ایران منسجم‌تر و صف حامیان امریکا بسیار کمتر شده و امریکا در این موضع منزوی‌تر شده است. به همین جهت فرصت افزایش و تقویت مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورهای جهان بیشتر از گذشته است. من تاثیرات این‌گونه لفاظی‌ها را خیلی جدی نمی‌بینم و این کاملا به انسجام و در صحنه بودن ملت ما بستگی دارد.
*  به گفت‌وگو با همه طرف‌ها برای حفظ برجام ادامه می‌دهیم
نیکولاس هاپتون، سفیر بریتانیا در تهران تاکید کرد که کشورش گفت‌وگو با تمام طرف‌ها و ترغیب‌شان به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای سال ٢٠١۵ و شروط آن، که به طور شفاف مشخص شده‌اند، ادامه خواهدداد.
وی گفت: «آنچه می‌توانم درباره موضع انگلیس در قبال این توافق بگویم این است که ما به طور کامل و قوی از اجرای برجام حمایت می‌کنیم. ما به‌شدت با شرکای خود در این توافق همکاری جدی داریم تا این توافق موفقیت‌آمیز باشد.»
** شهروند ۹۶/۷/۲۰
*  محمد قوچانی مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری شد
حکم محمد قوچانی در سمت مشاور رئیس‌جمهوری تأیید شد. محمد قوچانی با حکم رئیس‌جمهوری به سمت دبیر شورای بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری و مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام حسن روحانی منصوب شد.
*  ناامنی‌ها در عراق هوشیاری بیشتر دستگاه‌های امنیتی را می‌طلبد
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بازتاب ناامنی‌ها در عراق و تأثیر آن بر امنیت منطقه، لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه‌ها ی اطلاعاتی و امنیتی را می‌طلبد. سردار سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید ازآمادگی‌های رزمی و عملیاتی یگان‌های نظامی و انتظامی استان کرمانشاه گفت: امنیت را نیروهای مسلح در منطقه برقرار کرده‌اند و هم‌اکنون بیشتر وظایف متوجه دولت است که با وجود این بستر امن بستر توسعه، پیشرفت و ایجاد اشتغال در بخش‌های کشاورزی و تولیدی و صنعتی را ایجاد کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حوزه علمیه در ایثار و فداکاری گوی سبقت را ربوده است
حوزه/ آیت الله اعرافی، در پیامی به مناسبت تدفین شهدای گمنام در مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: یقین داریم چنانکه رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) فرمودند: پیکر مطهر و معطر شهیدان هرکجا آرام گیرد، یاد مبارک و آرامبخش و بهجت انگیز خود را در فضا می‌پراکند و صفا و معنویت می‌آفریند. امید داریم حوزه‌های علمیه که در ایثار و فداکاری در راه دین و اسلام گوی سبقت ربوده و خود گلخانه ای عطرآگین از عطر شهادت و ایثار است با رایحه معنوی و دل انگیز و پر خیر و برکت این شهیدان عزیز بیش از پیش منشأ خیر گردد.
تحریم سپاه را به مثابه اعلام جنگ تلقی می‌کنیم
فارس/ رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تحریم احتمالی سپاه را نشانه‌ای از رفتار خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران خواند و گفت: با توجه به اینکه ارتش و نیروهای مسلح ضامن صیانت و امنیت هر کشوری هستند، این اقدام را به مثابه اعلام جنگ تلقی می‌کنیم. صالحی نقض برجام از سوی آمریکا را دارای پیامد‌های بین المللی دانست و تاکید کرد: ایران با توجه به رفتار دولت آمریکا در این باره تصمیم مقتضی خواهد گرفت.
خروج از برجام اعتبار آمریکا را مخدوش می کند
باشگاه خبرنگاران/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در گفت و گو با شبکه تلویزیون «پی بی اس» اظهار کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود، این موضوع موجب بی میلی دیگر کشورها برای انجام توافق با آمریکا خواهد بود. فدریکا موگرینی تصریح کرد: آمریکا با این کار به دیگر کشورهای جهان پیام می‌دهد که واشنگتن در توافق‌های بین المللی مورد اعتماد نیست.
ارتش سوریه ۱۳ هزار کیلومتر مربع از جبهه جنوبی را آزاد کرد
باشگاه خبرنگاران/ ارتش و نیروهای مردمی سوریه موفقیت‌های انبوهی را در جبهه‌های مختلف سوریه به دست آورده اند. ارتش سوریه علاوه بر آنکه توانسته بر مناطق مرزی با عراق تا حدودی مسلط شود، بخش‌های قابل توجهی از جبهه جنوبی سوریه و منطقه ریف دمشق را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی کند. آخرین نقشه اعلام الحربی نشان می دهد که ارتش سوریه و محور مقاومت توانسته ۱۳ هزار کیلومترمربع  از جبهه جنوبی سوریه را آزاد کند.
توافق هسته‌ای ایران باید با جدیت اجرا شود
باشگاه خبرنگاران/اد رویس، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران گفت: توافق هسته‌ای بین المللی با ایران باید با جدیت اجرا شود اما پایان یافتن این توافقنامه را خواستار نشد و تاکید کرد واشنگتن باید با متحدانش همکاری کند.او افزود: اگرچه این توافقنامه عیب و نقص‌هایی دارد اما من معتقدم ما باید در حال حاضر آن را با جدیت اجرا کنیم. ایران صد میلیارد دلار پول از توافق به دست آورده است.
گاردین: واکنش تهران به تروریستی خواندن سپاه نشان داد صبر ایران هم حدی دارد
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است تا از واکنش‌های عجولانه و بدون تفکر خودداری کند. اما واکنش این هفته ایران به گزارش‌ها مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کند، نشان می‌دهد صبر این کشور هم حدی دارد.
در پی خروج از برجام هیچ کشوری به آمریکا اعتماد نمی‌کند
مهر/ نماینده ایران در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان تصریح کرد: آمریکا تنها یک طرف از توافقی است که بین گروه ۱+۵ و ایران تنظیم شده است. همه کشورها بجز آمریکا گفته اند که ایران به تعهداتش عمل می کند. «خوشرو» همچنین افزود: اگر آمریکا از برجام خارج شود دیگر نه ایران و نه هیچ کشور دیگری به آمریکا اعتماد نخواهد کرد.وی تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند در آن واحد هم بازیکن باشد و هم داور و این آژانس است که باید این کار [داوری] را انجام دهد.
کنگره آمریکا در جریان تصمیم نهایی ترامپ در قبال برجام قرار گرفت
مهر/ مشاوران ارشد رئیس جمهور آمریکا قانونگذاران کنگره را در جریان تصمیم نهایی «دونالد ترامپ» برای تأیید یا عدم تأیید پایبندی ایران به برجام قرار دادند.سه تن از مقامات آمریکا به شبکه خبری اِن بی سی گفتند که در پایان این نشست متقاعد شده اند که ترامپ قصد دارد در گزارش خود به کنگره، عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند. این تصمیم رئیس جمهور آمریکا پیش از ضرب الاجل روز یکشنبه اعلام شد و پس از آن، قانونگذاران کنگره مهلتی ۶۰ روزه در اختیار دارند تا در مورد وضع مجدد تحریمهای مرتبط با برنامه هسته ای ایران تصمیم گیری نمایند.
اگر آمریکا ایران را تحریم کند، تهران حق دارد از برجام خارج شود
مهر/ مدیرکل بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برجام فعال و اجرایی است و همه کشورها باید به آن متعهد باشند. این دیپلمات روسی تأکید کرد که احتمال خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای، ادامه روند اجرای برجام را با ابهام مواجه خواهد کرد و در این صورت ممکن است ایران نیز به تعهدات خود دیگر پایبند نباشد.وی  با تأکید بر اینکه که خروج واشنگتن از برجام امنیت خاورمیانه را برهم می زند، افزود: اگر آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند، ایران حق دارد که از توافق هسته ای صرف نظر کند.
پرتاب محموله‌های تسلیحاتی ارتش آمریکا برای داعش در عراق و سوریه
تسنیم/ جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه  طی سخنانی درباره سخنان سید حسن نصرالله پیرامون حمایت لجستیکی، تسلیحاتی و اطلاعاتی ارتش آمریکا از تروریست‌های تکفیری داعش اظهار داشت: زمانی که تروریست‌ها در سوریه و عراق در حال تسلیم نشدن بودند، ایالات متحده با پرتاب محموله‌های تسلیحاتی و تغذیه ای از داعش حمایت کرده‌اند. سردار عراقی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در هر میدانی که با دشمن وارد نبرد شده، پیروز شده است.  
 سیف: رویکرد بانک مرکزی حفظ تعادل در بازار است
ایرنا/رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: رویکرد بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار ارزی، تداوم روند تعادلی نرخ ارز است تا ضمن حداکثر شدن منافع اقتصادی کشور، با رویکردهای اقتصاد مقاومتی متناسب باشد. «سیف» در کانال تلگرامی خود نوشت: تلاطم و نااطمینانی در بازار ارز تاثیرات منفی بر متغیر‌های کلان اقتصادی بر جای می‌گذارد و از همین رو، ثبات این بازار یکی از اصلی ترین اهداف بانک مرکزی است.
آمریکا به وعده هایش پایبند نیست
صداوسیما/ دبیر کل حرکت توحید اسلامی لبنان تصریح کرد: آمریکا به وعده هایش پایبند نیست.شیخ سعید بلال شعبان افزود: امریکا صادرکننده شرارت و تروریسم در جهان است.وی با بیان اینکه امریکایی ها در مذاکرات هسته ای با ایران به دنبال فشار و تحریم‌های بیشتر به ایران بودند گفت: آنها می خواستند با این کار ایران را تحت فشار قرار دهند و از توانایی ایران در مقابله با رژیم اشغالگر قدس بکاهند. خوشبختانه امریکا هیچوقت به این نتیجه نخواهد رسید و ایران قدرتمندانه به راه خود ادامه خواهد داد.
بازداشت عوامل آتش زدن مسجد در تهران
تسنیم/ رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اقداماتی که اخیراً در چند نقطه به منظور تخریب شیشه‌های تعدادی از بانک‌ها رخ داده بود اظهار کرد: این افراد که تحت اغوا و تاثیر یک شبکه ماهواره‌ای دست به اینگونه اقدامات زده بودند به صورت کامل شناسایی و همگی دستگیر شدند.سردار رحیمی در خصوص اتفاقی که دو شب گذشته در مقابل درِ یکی از مساجد نیز رخ داده بود گفت: این افراد هم که تحت تاثیر این شبکه ماهواره‌ای دست به این اقدام زده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *