خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۱۹

  • آیت‌الله علوی گرگانی: تذکرهای مراجع تقلید در مباحث ربوی مورد توجه بانک‌ها باشد
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: ایران اجازه شکل‌گیری «اسرائیل جدید» را در منطقه نمی‌دهد
  • رئیس جمهور: جنگ و تشدید اختلافات منطقه‌ای به نفع هیچ کشوری نیست
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: درعرصه خدمت رسانی باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم داشت
  • سخنگوی دولت: جهان باید قدردان سپاه باشد
  • ارسال سومین محموله بشر دوستانه ایران برای مسلمانان میانمار

** جام جم ۹۶/۷/۱۹
*  سرمایه گذاری سنگین دشمن روی بیوتروریسم
امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در هفتمین همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح گفت: دشمن روی بیوتروریسم سرمایه گذاری سنگینی انجام داده است. سامانه بهداشت باید روی این موضوع برای حفاظت از فرماندهان و نیروها سرمایه گذاری کند.
*  پاسخ روابط عمومی دادستانی تهران درباره یک یادداشت
روابط عمومی دادستانی تهران نسبت به یادداشت علی مطهری، نماینده مجلس که عملکرد قوه قضاییه در خصوص احضار و بازداشت افرادی را که مرتکب جرم شده یا متهم هستند، زیر سوال برده بود، واکنش نشان داد.
در این اطلاعیه با توضیح مستنداتی درباره برخی مصادیق که در یادداشت مطهری به آنها اشاره شده آمده است: محتویات پرونده این متهمان دلالت بر خلاف واقع بودن ادعاهای آقای مطهری دارد؛ ضمن آن که از ایشان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نسبت به قوانین مربوطه و حداقل قانون اساسی اشراف بیشتری داشته باشند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «تا کی قضات و قوه قضاییه باید دخالت‌های امثال آقای مطهری را در پرونده‌های قضایی تحمل نمایند؟»
** همشهری ۹۶/۷/۱۹
*  توقف برجام در اختیار ایران است
حمید بعیدی‌نژاد، عضو تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات برجام گفت: ماده ۳۷ برجام خیلی دقیق و به نفع ایران نوشته شده است.
ایران می‌تواند خودش تصمیم بگیرد. در صورتی که آنها از نظر ایران متهم به نقض فاحش بشوند، ایران می‌تواند برجام را متوقف کند.
*  شخصیت طالبانی از زبان سردار سلیمانی
سرلشکر سلیمانی با اشاره به خصایل جلال طالبانی نوشت: امروز جای آن دوست عزیز خالی است و بحران کنونی در کردستان عراق ناشی از خلا وجود چنین شخصیت حکیم و موقعیت‌شناسی است.
سردار سلیمانی در متن پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق نوشته است: «ویژگی طالبانی این بود که اجازه ورود هیچ گونه مشروعیتی به دشمنان اسلام خصوصا رژیم صهیونیستی را نداد و او به خیلی از شخصیت‌های اسلامی اعم از شیعه و سنی کمک کرد و در رشد و توسعه عالم اسلامی خصوصا در صحنه عراق نقش اساسی داشت.»
** کیهان ۹۶/۷/۱۹
*  افتتاح ۱۰ مدرسه از سوی بنیاد برکت در همدان
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان از افتتاح ۱۰ مدرسه از سوی بنیاد برکت در همدان همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.
فرزاد تیموری اظهار کرد: تعهد بنیاد برکت از سال ۹۱ تا ۹۵، تامین اعتبار ۵۴ مدرسه با ۲۸۶ کلاس درس با تعهد ریالی ۲۳ میلیارد تومان در استان همدان بوده است.
وی از انجام ۶۶ پروژه مدرسه و مسجد با تعهد ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد برکت خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۴ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
** شرق ۹۶/۷/۱۹
*  سیدهادی خامنه‌ای رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد
آرش حبیبی نماینده حزب مردم‌سالاری در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اعلام خبر ریاست دوره‌ای مجمع نیروهای خط امام به دبیر کلی حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای بر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: اولین جلسه دور جدید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هفته آینده با ریاست جدید تشکیل خواهد شد.
*  دیدار آتی ترکی فیصل با رئیس پیشین موساد
شبکه المیادین خبر داد ترکی فیصل، شاهزاده عربستانی و رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان قرار است ماه جاری میلادی در نیویورک با افرایم هالیوی، رئیس پیشین موساد درباره مسئله فلسطین و راهکار تشکیل دو کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
** ایران ۹۶/۷/۱۹
*  جنگ و تشدید اختلافات منطقه‌ای به نفع هیچ کشوری نیست
رئیس جمهوری دیروز در دیدار «کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان، از آمادگی ایران برای ارائه بیشتر خدمات فنی- مهندسی و تشویق بخش خصوصی از جمله در حوزه جاده، مسکن، سد و نیروگاه برق در ارمنستان خبر داد و تصریح کرد: دولت ایران مصمم به توسعه همکاری‌ها و روابط دوستانه با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان است و هیچ محدودیتی در این مسیر قائل نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر ضرورت ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه، خاطرنشان کرد: جنگ و تشدید اختلافات منطقه‌ای به نفع هیچ کشوری نیست و همه دولت‌های منطقه باید برای برقراری صلح پایدار و آرامش، تلاش کنند.
*  جهان باید قدردان سپاه پاسداران باشد
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران:
– ما همواره به وجود سپاه مباهات می‌کنیم و جهان و بشریت هم باید قدردان سپاه پاسداران باشد.
– به هیچ وجه موضوع قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست و ما برای افزایش توان دفاعی‌مان هرچه که لازم باشد انجام می‌دهیم.
– با مواضعی که الان دولت امریکا دارد که یک دولت هرزه‌گوی غدار ناپایدار است، هیچ زمینه‌ای برای گفت‌وگو دیده نمی شود و ما البته اصل گفت‌وگو را محترم می‌شماریم.
–  جهان می‌داند هر زمان که بخواهیم، می‌توانیم به دوران قبل از برجام بازگردیم.
– مهدی جهانگیری هیچ ارتباطی با دولت ندارد و امیدواریم در این پرونده به گونه‌ای عمل شود که شائبه سیاسی بودن مطرح نشود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱۹
*  عرب‌های حوزه خلیج‌فارس در مبارزه با داعش جدی نبودند
وزیر دفاع پیشین آمریکا به شرح بخشی از خاطراتش در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما پرداخته و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس را به عدم جدیت در مبارزه با داعش در سوریه و عراق متهم کرد.
اشتون کارتر گفت: کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس همواره خود را علاقه‌مند به کمک در زمینه عملیات نظامی علیه داعش نشان می‌دادند اما عملکرد آنها بسیار ضعیف‌تر از اظهارات بود.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱۹
*  ایران اجازه شکل‌گیری «اسرائیل جدید» را در منطقه نمی‌دهد
آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از پاسداران، به همه پرسی استقلال کردستان عراق اشاره کرد و گفت: دشمنان با ایجاد پایگاهی در عراق به دنبال استقلال و جدایی کردستان از عراق بودند و با این کار به دنبال ایجاد پایگاهی برای رژیم صهیونیستی و در راس آن آمریکایی‌ها بودند که با بیداری ملت‌ها این نقشه دشمن برآب شده است.
وی هدف دشمن از تجزیه و استقلال کردستان عراق را شکل‌گیری اسرائیل جدید در منطقه دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اجازه شکل‌گیری اسرائیل جدید در منطقه را نمی‌دهد تا از این طریق بتوانند بر کشورهای منطقه تسلط پیدا کنند.
*  هدف از تروریستی خواندن سپاه، لغو توافق هسته‌ای است
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: هدف واشنگتن از تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گامی به سوی لغو توافق هسته‌ای است.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو، سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی نمی‌داند.
** جوان ۹۶/۷/۱۹
*  وقت آن است به امریکا درس‌های جدید داده شود
سردار سرتیپ‌ پاسدار سید مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: ظاهراً دولت ترامپ حرفی جز دشنام را نمی‌فهمد و نیاز به شوک‌هایی دارد که مفهوم جدید قدرت در جهان امروز را متوجه شود. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: رفتار امریکا، جهانیان را کلافه کرده و وقت آن است که به امریکا درس‌های جدید داده شود.
*  دفاع مسئولان از جاسوس با محکومیت قطعی پسندیده نیست
جعفری دولت‌آبادی در دوازدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران در بیان اهمیت امر تحقیقات قضایی، با ذکر مثالی اظهار داشت: در پرونده‌ای مربوط به محکوم دوتابعیتی که در کمیته مالی برجام حضور داشت و مشاور رئیس کل بانک مرکزی هم بود، رسیدگی قضایی به اتهام وی به سرانجام رسید و متهم به پنج سال حبس محکوم شد.
دادستان تهران با اعلام اینکه در جریان رسیدگی به این پرونده، از متهم پرونده به کرات دفاع شد، افزود: دفاع از متهمانی که اقداماتی خلاف منافع ملی انجام می‌دهند به ویژه از سوی مسئولان دولتی پسندیده نیست.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱۹
*  تجدید جلسه رسیدگی به پرونده «مرتضوی» در بخش کهریزک
طبق گفته وکلای اولیای دم روح‌الامینی، جلسه دادگاه تجدید نظر پرونده سعید مرتضوی در بخش کهریزک، به دلیل عدم حضور تجدید نظر خوانده (سعید مرتضوی) تجدید شد.
طاهری و کمالی وکلای اولیای دم روح‌الامینی پس از خروج از شعبه ۲۲ دادگاه تجدد نظر استان تهران، در جمع خبرنگاران گفتند: دادگاه، سی‌ام آبان ماه را برای رسیدگی مجدد به این پرونده تعیین کرد.
*  عصبانیت آمریکا از تصمیم درست دیپلمات‌های ماست
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در رابطه با برجام اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد از برجام خارج شود، منزوی خواهد شد.
وی افزود: اینکه ترامپ می‌گوید برجام بدترین توافقی بوده که آمریکا امضا کرده نشان می‌دهد که برجام فوایدی داشته که ترامپ را تا این حد عصبانی کرده.
این یعنی دیپلمات‌های ما و حتی مجلس تصمیم درستی گرفته‌اند که ترامپ به این شدت عصبانی شده است.
** رسالت ۹۶/۷/۱۹
*  محکومیت ۱۱۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا در محاکم قضائی ایران
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در برنامه تلوزیونی تهران بیست با اشاره به افزایش صلاحیت دادگستری استان تهران از سوی مجلس شورای اسلامی و رسیدگی به دعاوی جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا گفت: قانون صلاحیت دادگستری استان تهران در زمینه رسیدگی به شکایت شهروندان ایرانی علیه دولت آمریکا سال‌ها است وجود دارد.
اسماعیلی افزود: تا به امروز قریب به سیصد رای به نفع شهروندانمان و علیه دولت آمریکا صادر کردیم که رقم محکومیت دولت آمریکا در این پرونده‌ها بالغ بر ١١٠ میلیارد دلار است.
*  دولت‌های غربی روی نظام ما حساب باز می‌کنند
آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار فرمانده و معاونان فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کار افرادی که در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند بسیار ارزشمند است، مطرح کرد: همان‌طور که جوانان اول انقلاب در خط مقدم جبهه با دشمن جنگیدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد امروز هم نیروهای انتظامی با امنیت کاملی که ایجاد می‌کنند دشمن را ناکام می‌گذارند.
آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی کشور ما در دنیا عزتمند شده و دولت‌های غربی روی نظام ما حساب باز می‌کنند و دیدیم که وقتی رئیس جمهور مستکبر آمریکا آن بی‌ادبی را در سازمان ملل در حق ملت ایران کرد همه کشورها به او اعتراض کردند.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱۹
*  فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان با وزیر دفاع دیدار کرد
فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان با حضور در محل وزارت دفاع‌ایران با امیر سرتیپ حاتمی‌وزیر دفاع دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه گفت‌و‌گو کرد.
در ‌این دیدار، دو طرف با توجه به سوابق تاریخی، دوستی و مشترکات فرهنگی از سطح روابط فی ما بین در حوزه‌های مختلف ابراز رضایت و آن را در راستای تأمین منافع دو کشور و امنیت منطقه قلمداد کردند.
دو طرف همچنین بر ضرورت تحکیم و ارتقاء دوستی و آرامش در منطقه و همکاری و همزیستی مسالمت‌آمیز بین همسایگان تاکید نمودند.
*  مذاکرات هیأت نظام ایمنی هسته‌ای ایران با طرف اروپایی در بروکسل
در ادامه همکاری‌های اتحادیه اروپا با نظام ایمنی هسته‌ای کشورمان بر اساس ضمیمه ۳ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، دو طرف در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه در مقر اتحادیه اروپا در برکسل مذاکره کردند. در این مذاکرات دو روزه سند پروژه دوم اتحادیه اروپا در خصوص ارتقای توانمندی‌های فنی مرکز نظام ایمنی هسته‌ای تدوین شد.
شایان ذکر است رییس هیأت اتحادیه اروپا «الیور لویکس» مدیر بخش ایمنی هسته‌ای کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس هیأت مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشورمان را «حجت‌الله صالحی» بر عهده داشتند.
** آرمان ۹۶/۷/۱۹
*  لاریجانی عازم روسیه می‌شود
کوروش کرم‌پور عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سفر رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان به روسیه که به ‌منظور شرکت در کنفرانس بین‌المجالس انجام خواهد شد، گفت که مجلس در هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱۹
*  تحریم سپاه خط قرمز همه ایران است
امیر عبداللهیان، مدیر کل امور بین‌الملل مجلس در توییتر خود به اقدامات ترامپ واکنش نشان داد و نوشت: «سپاه پاسداران ضامن امنیت ملی ایران و تحریم آن خط قرمز همه ایران است. آقای ترامپ! خط قرمز ما را رعایت نکنی قطعا خطوط قرمزت رعایت نخواهد شد.»
** آفرینش ۹۶/۷/۱۹
*  نباید هیچ کشوری از قدرت نظامی ایران هراس داشته باشد
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه هیچ کشوری نباید از توانمندی موشکی و قدرت نظامی ایران هراس داشته باشد، گفت: ما عمدا توانمندی نظامی خود را وارد بحث برجام نکردیم چرا که ایران هرگز اجازه نخواهد داد که حق خود برای دفاع از شهرومندانی خدشه دار شود و یا در اختیار طرف دیگری قرار گیرد.
محمد جواد ظریف در بخشی از مقاله‌ای که در نشریه آتلانتیک منتشر شد، افزود: ایران که از همه همسایگان خود بعنوان یک کشور مستقل قوی‌تر و قدیمی‌تر است، در سه قرن گذشته به هیچ کشور دیگری حمله نکرده است، ایران در امور داخلی همسایگانش دخالت نکرده و نخواهد کرد.
** قدس ۹۶/۷/۱۹
*  تذکرهای مراجع تقلید در مباحث ربوی مورد توجه بانک‌ها باشد
آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی گفت: متاسفانه با وجود تذکرهای پی در پی مراجع تقلید و علما همچنان مباحث ربوی و دیرکرد در بانک‌ها مشاهده می‌شود.
وی در دیدار موسسه اعتباری ملل شعبه قم افزود: در شرایطی که کسب و کار و تجارت در کشور با مشکلاتی رو به روست انتظار این بود که بانک‌ها با مردم و تولید کنندگان همراهی کنند، در حالی که برخی از مردم تمام زندگی خود را از دست دادند تا اقساط بانک را پرداخت کنند، ولی همچنان به بانک بدهکار هستند.
*  جنگ بین ایران و اسرائیل حتمی است!
الیوت آبرامز، معاون مشاور امنیت ملی دولت جورج دبلیوبوش، طی یادداشتی با اشاره به اینکه جنگ بین ایران و اسرائیل حتمی است، ادعا کرد: دلیل متفاوت بودن اوضاع در خاورمیانه این است که ایران کنش می‌کند، ولی اسرائیل واکنش!
** خراسان ۹۶/۷/۱۹
*  بسته ۵ میلیارد دلاری تامین مالی داخلی برای توسعه میادین نفتی
بیژن زنگنه وزیر نفت دیروز در سومین کنگره نفت و نیرو خبر داد که یک بسته پنج میلیارد دلاری در حال آماده سازی است که قرار است در طول دو سال برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره برداری اجرا شود.
زنگنه گفت: پیش بینی می‌کنیم این بسته از ابتدای سال ۹۷ عملیاتی شود.
*  ارسال سومین محموله بشر دوستانه ایران برای مسلمانان میانمار
رئیس جمعیت هلال احمر همزمان با ارسال سومین محموله بشر دوستانه ایران برای مسلمانان میانمار به این کشور سفر می‌کند.
دیدار با مسئولان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و بنگلادش، بازدید از اردوگاه پناه جویان میانماری که در مرز بنگلادش پناه گرفته اند، گفت وگو درباره بررسی نیاز‌ها و نحوه استمرار کمک رسانی ها، از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمعیت هلال احمر و هیئت همراه اوست.
جمعیت هلال احمر ایران تاکنون دو محموله به وزن ۳۰ و ۴۰ تن به کشور بنگلادش ارسال کرده است.
** اعتماد ۹۶/۷/۱۹
*  هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، مطهری را تبرئه کرد
محمدجواد جمالی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دیروز با اشاره به برگزاری نشست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد شکایت سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان و همچنین دادستانی اصفهان از مطهری، نماینده مردم تهران درباره سخنرانی در این استان و صحبت در صحن علنی مجلس اذعان کرد: دادستانی اعتقاد دارد که صحبت وی در صحن علنی علیه قوه قضاییه بوده که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این موضوع را خلاف شأن و وظایف نمایندگی تشخیص نداد.
*  واکنش متناسب به هرگونه نقض برجام نشان خواهیم داد
غلامعلی خوشرو، نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل گفت: هرگونه عدم اجرای تعهدات برجام توسط طرف مقابل با واکنش متناسب ایران مواجه خواهد شد.
خوشرو تاکید کرد: «تا جایی که کاملا و به طور مستمر از منافع برجام برخوردار شویم، تعهدات خود را کماکان اجرا می‌کنیم ولی این امر مستلزم انجام تعهدات سایر طرف‌ها است.»
وی با اشاره به اینکه «انتظارات از اجرای برجام باید متناسب با قلمرو محدود آن باشد» تاکید کرد: «بر اساس اصول حقوق بین‌الملل مسئولیت هر آسیبی به دلیل نقض برجام متوجه کشور نقض‌کننده یا خارج شونده از آن است.»
** شهروند ۹۶/۷/۱۹
*  برای ارتقای روابط اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم
محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری در مورد چگونگی ارتباط اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: ارتباط اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری همواره وجود داشته است.
اصلاح‌طلبان نیز همچون اصولگرایان اگر نیاز به دیدار و ملاقات حضوری با مقام معظم رهبری داشته باشند، تقاضای وقت می‌کنند و با مکانیزم‌هایی که وجود دارد، این دیدارها انجام می‌شود.
البته معتقدم باید ارتباط این جریان اصیل انقلاب با بزرگان نظام بیشتر باشد و سعی خواهیم کرد، ان‌شاءالله ارتباط بیشتری داشته باشیم.
*  پاسخ وزیر دادگستری به ٣ سوال نمایندگان در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس
یحیی کمالی‌پور عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سوال‌های ٣ نفر از نمایندگان در جلسه این کمیسیون با حضور سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری بررسی شد.
** صبح نو ۹۶/۷/۱۹
*  از هر اقدام متقابل سپاه علیه نظامیان آمریکا حمایت می‌کنیم
کمیسیون امنیت ملی مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه اعلام کرد: اگر چنین اظهارات احمقانه‌ای بخواهد محقق شود کمیسیون از هر اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای آمریکایی که طبق ماده ۴ قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا حامی گروه‌های تروریستی هستند،‌ حمایت و اعلام می‌کند سپاه حق دارد همانگونه که با گروه‌های تروریستی برخورد می‌کند با آنها نیز برخورد کند.
*  ترامپ وارد بازی بی‌بازگشت نشود
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه،‌ در گفت و گو با روزنامه صبح نو درباره احمال تایید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ، گفت: «پیش بینی می‌شود ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید نکند و برجام را به کنگره ارجاع دهد.»
سخنگوی دیپلماسی همچنین خاطر نشان کرد: از همه طرف‌های برجام انتظار داریم که به تعهدات خود عمل کنند و اروپا با شدت و جدیت بیشتری به آمریکا هشدار دهد که وارد این مساله خطرناک و راه بی‌بازگشت نشود؛ چرا که عوارض و عواقب این روند و روش متوجه دولت آمریکاست.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت امام زمان(عج) است
حوزه/ آیت‌الله سبحانی ابراز داشتند: قریب به ۴۰ سال از عمر جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و دوستان کمی داریم؛ چراکه ما به دنبال اسلام واقعی و حقیقی هستیم؛ دشمنان، دشمنی خود را داشته و در ماهواره‌ها بر علیه ما سخن می‌گویند؛ اما بحمدالله نظام ما برپاست؛ چراکه امام زمان(عج) بر شیعیان نظر دارند. این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: وقتی امام زمان(عج) به فکر ماست، ما نیز باید سرباز خوبی باشیم و سرباز خوب، علم و دانش خوب می‌خواهد؛ پس حوزه ما باید علمی باشد و عالم تربیت کند.
درعرصه خدمت رسانی باید نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم داشت
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری، در دیدار مسئولین اداره پست استان قم با بیان اینکه در خدمت رسانی به جامعه و مردم لازم است، نهایت تلاش را بکار گرفت تصریح کرد: برای خدمت بهتر باید از امکانات جدیدتری بهره گرفت، نائب رئیس جامعه مدرسین با تاکید براینکه در عرصه خدمت رسانی ضرورت دارد، نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم داشت، افزود: قطعا با  ارائه خدمت مؤثرتر می‌توان رضایت خدای متعال رافراهم آورد.
حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن
مهر/ جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم بی دفاع و بی گناه مردم یمن همچنان ادامه دارد. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم سعودی منطقه «کتاف» واقع در استان صعده را بمباران کردند.رسانه‌های عربی اعلام کردند که منطقه کتاف طی هفت نوبت هدف حملات گسترده سعودیها قرار گرفته است.
کاهش میزان رضایت از عملکرد ترامپ در همه ۵۰ ایالت آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد میزان محبوبیت دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا- پس از مراسم تحلیف در ماه ژانویه، در همه ۵۰ ایالت این کشور کاهش یافته است.بر اساس این نظرسنجی عملکرد ملی ترامپ هم از ماه ژانویه ۲۰۱۷ رو به کاهش بوده است. همچنین ۵۱ درصد از رای دهندگان به ترامپ در ایالات نوادا و آریزونا عملکرد کاری ترامپ را تایید نکرده‌اند.
افزایش ۴۳ درصدی جرایم فضای مجازی
صداوسیما/ جانشین فرماندهی ناجا اعلام کرد: با توجه به توان پلیس فتا برای کشف ۸۰ درصدی جرایم فضای مجازی، جرایم در این فضا، ۴۳ درصد افزایش یافته است. سردار مومنی گفت: به موضوع فضای مجازی نباید نگاه بخشی و جناحی داشت و قانون گذاران باید برای نظم دادن به این فضا وارد شوند.وی با بیان اینکه با روند کاهش جرایم روبرو هستیم افزود: تعداد قتل‌ها که در سال ۸۴، دو هزار و ۳۷۴ مورد بود در پایان سال ۹۵ به هزار و ۷۷۵ مورد کاهش یافت.
خروج از برجام برای آمریکا بی‎اعتمادی می‌آورد
مهر/ «ویلیام هیگ» وزیر خارجه اسبق انگلیس در یادداشتی که در «دیلی تلگراف» منتشر شد، نوشت: اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای ایران را پاره کند، کشورهای دیگر هرگز دوباره به آمریکا اعتماد نخواهند کرد.
ترامپ این هفته تصمیم خود در مورد برجام را اعلام می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه گفت: ترامپ راهبرد خود را درباره توافقنامه هسته‌ای با ایران اتخاذ کرده است اما این راهبرد در زمانی دیگر از همین هفته اعلام خواهد شد. همچنین رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با مجله فوربز گفت نسبت به توافقات دولت قبل هیچ احساس مسئولیتی ندارد.
نخست وزیر انگلیس: به برجام پایبندیم
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر انگلیس در یک گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد کشورش قویا به برجام پایبند است.
«ترزا می» در این گفتگوی تلفنی بر تعهد راسخ انگلیس به توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد و گفت که این توافق برای امنیت منطقه ضروری است. وی همچنین اهمیت نظارت دقیق بر برجام و اجرای مناسب آن را نیز مورد تأکید قرار داد.
پس از منقضی شدن برجام ایران همچنان تحت بازرسی آژانس خواهد بود
باشگاه خبرنگاران/ ژرار آرو سفیر فرانسه در سازمان ملل در توییتی نوشت: پس از منقضی شدن توافق هسته‌ای، پیمان عدم اشاعه (ان.پی.تی) ایران را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای منع خواهد کرد و ایران همچنان تحت بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی خواهد ماند.
پاداش ۱۲ میلیون دلاری امریکا برای بازداشت دو تن از اعضای مقاومت!
صداوسیما/ هماهنگ کننده ی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری در وزارت خارجه آمریکا  گفت: مقابله با حزب الله از اولویت بالای دولت ترامپ محسوب می‌شود.
نیتان سِیلز افزود: وزارت خارجه آمریکا جایزه تا هفت میلیون دلاری برای اطلاعاتی تعیین کرده است که منجر به شناسایی، بازداشت یا محکومیت طلال حمیه ریاست سازمان امنیت خارجی حزب‌الله در هر کشوری شود. وی در ادامه افزود: ما همچنین جایزه تا پنج میلیون دلاری برای اطلاعاتی می‌دهیم که منجر به شناسایی مکان، بازداشت یا محکومیت فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان در هر کشوری شود.
آمریکا وانمود می‌کند با داعش در عراق می‌جنگد
صداوسیما/ سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نظام سوریه در حال تلاش برای بیرون راندن تروریست‌ها از استان دیرالزور در شرق این کشور است، اما ورود تروریست‌های جدید از عراق موجب تغییر موازنه در سوریه می‌شود. کوناشنکوف خاطر نشان کرد: «‌ائتلاف تحت امر آمریکا وانمود می‌کند در عراق با داعش می‌جنگد.» وی اعلام کرد: ائتلاف تحت امر آمریکا ماه سپتامبر به طور ناگهانی حملات خود را در عراق کاهش داد و این در حالی بود که نیروهای سوری بازپس گیری دیرالزور را آغاز کرده بودند.
آژانس اطلاعاتی آلمان پایبندی ایران به برجام را تائید کرده است
فارس/ یک دیپلمات آلمانی در واکنش به فضاسازی اخیر «فاکس نیوز»تأکید کرد که ایران به توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ پایبند بوده و آژانس اطلاعاتی ما پایبندی ایران به برجام را تائید کرده است. شبکه «فاکس نیوز» روز گذشته با استناد به گزارش‌های سه اداره اطلاعاتی منطقه‌ای در آلمان مدعی شده بود که ایران در سال گذشته میلادی چندین بار برای خرید تجهیزات با کاربری دوگانه با قابلیت به کارگیری در برنامه موشکی تلاش کرده است.
نتایج همه‌پرسی جدایی کردستان عراق ساختگی است
فارس/ یک روزنامه‌ عربی چاپ لندن در یادداشتی، ضمن اشاره به روابط دیرینه بین رهبران منطقه کردستان با رژیم صهیونیستی، نتایج اعلام شده از سوی این منطقه را ساختگی و غیر قابل استناد خواند. روزنامه العربی الجدید همچنین به خبری که اخیرا در وبگاه‌های خبری فرانسه در خصوص توافق بین بارزانی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شده، اشاره می‌کند. براساس این توافق، قرار است ۲۰۰ هزار خانواده اسرائیلی با اصالت کردی در شمال عراق اسکان داده ‌شوند.
ایران نوزدهمین کشور با بیکاری بالا در جهان
فارس/ آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که جایگاه ایران به لحاظ بیکاری در جهان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نزول ۱۰ پله‌‌ای داشته و رتبه ایران از ۲۹ به ۱۹ رسیده است که به معنای بدتر شدن وضعیت بیکاری در این کشور است. در جدیدترین گزارش صندوق بین‌المللی پول میزان بیکاری در ایران در سال ۲۰۱۶ را ۱۲.۵ (۱۲.۴۵۰) درصد اعلام شد.
 آزادسازی کامل «الحویجه» رسما اعلام شد
تسنیم/ ارتش عراق آزادسازی کامل شهرستان الحویجه در غرب شهر کرکوک را رسما اعلام کرد. فرمانده عملیات آزادسازی الحویجه، شب گذشته اعلام کرد، یگان‌های ارتش و تیپ‌های «الحشد الشعبی» ماموریت خود در مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه واقع در ۴۵ کیلومتری غرب شهر کرکوک را به پایان رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *