خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۱۸

  • آیت‌الله سبحانی: کسی حق ندارد علم طب‌نوین را تکـذیب کنـد
  • فرمانده کل سپاه پاسداران: سپاه و وزارت خارجه در دفاع از ارزش‌ها‌ و اقتدار ملی یک دل هستند
  • آیت‌الله مصباح‌یزدی: شهید حججی‌ها عاملِ استمرارِ انقلابِ تمدنی امام خمینی (ره) هستند
  • رئیس قوه قضائیه: نمی‌خواهند به اتهامات دانه درشت‌ها رسیدگی شود
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه نشر برداشت‌های ذوقی از قرآن را بدهیم
  • آیت‌الله کعبی: خبرگان در چارچوب تحقق اهداف نظام، انقلابی گری را از قوای سه گانه مطالبه کند

** جام جم ۹۶/۷/۱۸
*  ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند است
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تاکید کرد ایران تا امروز به طور کامل به همه تعهدات هسته‌ای که در برجام قید شده، عمل کرده است. یوکیا آمانو این مطلب را در آغاز کنفرانس بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای که در رم، پایتخت ایتالیا در جریان است، بیان کرد. آمانو همچنین در دیدار با علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ارزیابی عینی از اقدامات کشورها مبنای گزارش‌های آژانس است و تحولات سیاسی تاثیری بر آن نخواهد داشت.
** همشهری ۹۶/۷/۱۸
*  دیدار علی لاریجانی با سرلشکر باقری
جلسه رئیس مجلس و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای بررسی نحوه اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران روز گذشته برگزار شد.
در این جلسه قرار بود تصمیمات نهایی در مورد قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران و خرید خدمت سربازی طبق قانون بودجه ۹۷ بررسی شود.
*  مذاکرات مقام ارمنستانی در تهران
معاون اول رئیس جمهور گفت: هیچ محدودیتی برای همکاری با ارمنستان نداریم.
اسحاق جهانگیری پس از دیدار و گفت و گو با کاران کاراپتیان گفت: ‌در این دیدار دو طرف برای رفع موانع و آینده بهتر روابط اقتصادی بین ۲ کشور تاکید کردند.
وی افزود: با توجه به اینکه ارمنستان جزو اتحادیه اوراسیاست و روابط خوبی با اتحادیه اروپا دارد، از این ظرفیت می‌توانیم استفاده مطلوب کنیم.
جهانگیری اظهار کرد: یکی از محورهایی که می‌توان بین خلیج فارس و دریای سیاه ارتباط برقرار کرد، از طریق کشور ارمنستان است.
** کیهان ۹۶/۷/۱۸
*  آمریکا در حمایت از تکفیری‌ها سنگ تمام گذاشت
جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح «ضد داعش» بار دیگر نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن را در شرق این کشور بمباران کردند. همزمان خبرهای تکان‌دهنده‌ای از ارسال صدها محموله سلاح به داعش و النصره از سوی آمریکا منتشر شده است. ژنرال «علی العلی» رئیس اداره مرکزی عملیات ارتش سوریه گفته: «آمریکا به گروه‌های به اصطلاح میانه‌رو سلاح نمی‌دهد، بلکه سلاح را در اختیار دو گروه «داعش» و «جبهه النصره» قرار می‌دهد.»
** شرق ۹۶/۷/۱۸
*  اعلام ۴ مرز مجاز  زمینی تردد زائران اربعین
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی، مرزهای مجاز زمینی برای تردد زائران اربعین حسینی و چگونگی تقسیم‌بندی زائران استان‌های کشور برای تردد از طریق این مرزها را اعلام کرد. شهریار حیدری گفت: مرز مهران در استان ایلام، مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مرز خسروی در استان کرمانشاه، مرزهای مجاز زمینی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) در سال جاری هستند.
*  برگزاری کمیسیون مشترک امنیتی ایران و ترکیه
روز گذشته، با حضور مدیرکل امنیتی وزارت کشور و حمداوشار مقام هم‌تراز ترک، کمیسیون مشترک امنیتی ایران و ترکیه برگزار شد. جواد زرین‌کلاه، مدیرکل امنیتی وزارت کشور، با بیان اینکه از برگزاری آخرین نشست در دو ماه قبل تاکنون پیشرفت‌های زیادی در روابط دو کشور اتفاق افتاده است، گفت: هم‌گرایی دو کشور در همه زمینه‌ها به پیش می‌رود. باید همه مسائل و مشکلات امنیتی، مرزی، مواد مخدر، زندان‌ها و گمرک و نیز مشکلاتی که وجود دارد، پیگیری شود.
** ایران ۹۶/۷/۱۸
*  تشکر احمدی‌نژاد از رهبر معظم انقلاب
محمود احمد‌ی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب، از ایشان برای ارسال پیام تسلیت به مناسبت در گذشت برادرش قدردانی کرد.
در این پیام آمده است:« با سلام و تحیت، پیام حضرت عالی موجب تسلی اعضای خانواده و بستگان بویژه همسر و فرزندان برادر مرحوم اینجانب گردید.»
*  وظیفه ما حفظ توافق هسته‌ای با ایران است
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی به مناسبت شصتمین سالروز تأسیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برجام را راه حلی برد – برد دانست که مانع از یک رویارویی نظامی خطرناک شده است. موگرینی در بخشی از پیام خود آورده است: «اکنون که با یک تهدید هسته‌ای جدید و متفاوت از سوی کره شمالی مواجهیم، توان گشودن یک جبهه دیگر را نداریم. منفعت، مسئولیت و وظیفه ما حفظ توافق هسته‌ای با ایران و حرکت در جهت تقویت و نه تضعیف نظام جهانی عدم اشاعه است».
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱۸
*  امضای سه یادداشت تفاهم وسند همکاری میان ایران و ارمنستان
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان سه یادداشت تفاهم در زمینه همکاری دامپزشکی، فرهنگی هنری و علمی و فناوری امضا کردند.
محمود حجتی، سید عباس صالحی و سورنا ستاری از طرف ایران این یادداشت همکاری‌ها را امضا کردند.
*  سپاه و وزارت خارجه در دفاع از ارزش‌ها و اقتدار ملی یک دل هستند
سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر یکسان بودن جهتگیری دیپلماتیک و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت:«آقای ترامپ مطمئن باشند که ما با وزارت امور خارجه و دولت مان یکی هستیم و دل هایمان یکی است.»
وی افزود: در اعلام مواضع علیه دشمنان و دشمنی‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران هماهنگی در همه بخش‌های کشور وجود دارد؛ هرچند ممکن است بیان آنها با هم تفاوت داشته باشد.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱۸
*  راه‌ تداوم هرگونه سخن و گفت‌وگو میان ایران و آمریکا بسته‌ شد
معـاون سیاسی دفتــر رئیس‌جمهـور، برجام را تفاهمی دوجانبه برای آرامش صحنه بین‌الملل خواند که به بهانه‌ای جهت تشدید اختلاف تبدیل شد؛ گامی که آمریکا درحال برداشتن آن است. در یادداشت توئیتری حمید ابوطالبی آمده است: سیاسی‌کردن برجام در داخل آمریکا و اعلام خلاف‌ واقع عدم‌ پایبندی ایران، به‌ سرعت ایران‌ و آمریکا را به مرحله جدیدی از اختلاف رساند و این باور را منتقل می‌کند که بر دیوار بلند بی‌اعتمادی ما، نقض‌ عهد، خصومت ‌مستمر و عدم امکان عملی تفاهم نیز افزوده گردید؛ راه‌ تداوم هرگونه سخن و گفت‌وگو میان ۲ کشور بسته‌ شد.
** جوان ۹۶/۷/۱۸
*  برخی می‌خواهند کشور را سکولار کنند
آیت‌الله جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز گذشته در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: امروز برخی‌ها در تلاش هستند مملکت را به سمت سکولاریسم ببرند.
امروز دشمن از بروز افرادی چون شهید حججی می‌ترسد که با شجاعت خود موجی از انقلابی‌گری در کشور به راه انداختند بنابراین این ارزش‌ها باید توسط رسانه‌ها به‌ویژه صدا وسیما برای جوانان تبیین شود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه من همواره گفته ام تا گفتار امام خمینی در جامعه ما زنده باشد نظام زنده می‌ماند، اظهار داشت: به جوانانی که نه امام دیده‌اند نه جریانات اول انقلاب را، باید سیره زندگی و گفتار امام تبیین و تبلیغ شود. مردم باید همواره در صحنه باشند تا دشمنان متوجه شوند که ایران یک دولت نیست که بتواند آن را براندازی کند.
*  پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای در دستور کار
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای در دستور کار این سازمان قرار دارد و افزایش اعضای این سازمان طبیعی است.
بختیار حکیمف، رئیس اداره همکاری‌های آسیا و اقیانوس آرام وزارت خارجه روسیه گفت: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای در دستور کار این سازمان باقی می‌ماند. ایران که از سال ۲۰۰۵ به عنوان ناظر در سازمان همکاری شانگهای همکاری دارد، درخواست خود را برای پیوستن به این سازمان در سال ۲۰۰۸ ارائه داد. با لغو تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، موانع ورود این کشور به سازمان همکاری شانگهای نیز برداشته شد.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱۸
*  نگرانی فرانسه از قراردادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی
وزارت خارجه فرانسه نسبت به اعلام احتمالی نام سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی ازسوی آمریکا ابراز نگرانی کرد. اکنس روماته اسپاین سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک نشست خبری گفت: «قراردادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی تنها باعث افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد شد.»
برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که احتمال دارد واشنگتن سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی قرار دهد.
*  دستگیری چندین تروریست در ایام محرم
حجت‌الاسلام سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، از دستگیری چندین تروریست که قصد انجام اقدامات ضد امنیتی در ایام محرم را داشتند، خبر داد و گفت: تعداد اندکی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شده‌اند و علی رغم اینکه توطئه و اقدامات ضد امنیتی داشتند به لطف خدا، دعای مردم و برکت ایام عاشورا خنثی شد.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: تعداد این افراد زیاد نبوده است و فعالیت‌های آنها نیز به صورت تیمی نبوده و بیشتر نفرات پراکنده بوده‌اند.
** رسالت ۹۶/۷/۱۸
*  نمی‌خواهند به اتهامات دانه درشت‌ها رسیدگی شود
آیت‌الله آملی لاریجانی:
– می‌گویند فقط به اتهامات بینوایان و مردم رسیدگی شود.
– بیکارشمایید، چهار سال دوربرجام سینه زدید، کشور رارها کردید.
– احضارها از سر بیکاری نیست وظیفه ذاتی قوه قضائیه است.
– اگر در هر پرونده بگوییم سیاسی است رسیدگی ممکن نخواهد بود.
– می‌خواهند اذهان مردم را از مبارزه با فساد دور کنند.
*  شهید حججی‌ها عاملِ استمرارِ انقلابِ تمدنی امام خمینی (ره) هستند
استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید حججی‌ها عاملِ استمرارِ انقلابِ تمدنی امام خمینی(ره) هستند.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از روحانیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جامعه حیاتی دارد و افراد جامعه، هرکدام در جایگاهی قرار دارند که جامعه را به حرکت در می آورند؛  برخی به منزله پا برای جامعه هستند که جامعه را به حرکت در می آورند، برخی دیگر به منزله مغز و فرمانده و برخی به منزله دست و چشم و گوش. لذا ما باید ببینیم کجای جامعه قرار داریم و چه کاری برای جامعه باید انجام دهیم. وی گفت: جامعه ای به سمت کمال رشد می کند که همه افراد در جایگاه خاص خودشان قرار گیرند و به وظیفه عمل کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱۸
*  در قبال طرح آمریکایی‌ها علیه سپاه، اقدام متقابل می‌کنیم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: انتخاب‌های مختلفی در قبال خروج آمریکا از برجام داریم که آنها را مطابق با بهره مندی از منافع برجام، برخواهیم گزید.‌
محمدجواد ظریف گفت: آمریکایی‌ها با طرح موضوعاتی نظیر قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، خود را در میان مردم ایران منزوی‌تر کرده و در چشم ایرانیان منفورتر می‌شوند.‌ ظریف بیان داشت: در صورتی که چنین اشتباه راهبردی از سوی مقامات آمریکایی صورت بگیرد، جمهوری اسلامی‌ایران به اقدام متقابل خواهد پرداخت و اقداماتی در این زمینه طراحی شده و در زمان مناسب اعمال می‌شود.‌
*  فرمانده نیروی هوایی عمان با امیر شاه‌صفی دیدار کرد
فرمانده نیروی هوایی عمان با فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی‌ایران در ستاد این نیرو دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با سرلشکر خلبان مطر علی‌مطر العبیدانی فرمانده نیروی هوایی عمان با اشاره به حسن روابط نیروهای مسلح عمان و ایران، گفت: روابط بین دو کشور عمان و ایران در حال گسترش است و ما به عنوان دو نهاد نظامی‌ به نوبه خود باید تلاش داشته باشیم تا روابط دفاعی فیمابین را تعمیق ببخشیم.
** آرمان ۹۶/۷/۱۸
*  بیانیه برجامی ۳ کشور به واشنگتن
بنا بر بیانیه وزیر خارجه آلمان سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان از آمریکا خواسته‌اند تا از توافق هسته‌ای ایران خارج نشود. زیگمار گابریل در بیانیه‌ای گفت: برلین اطمینان دارد که ایران به برجام متعهد بوده است که این موضوع از سوی آژانس نیز تایید شده است.
گابریل همچنین گفت: این اقدام احتمالی آمریکا می‌تواند نتایج منفی در مورد حل و فصل مساله کره شمالی داشته باشد، چراکه پیونگ یانگ در صورت لغو توافق با تهران حاضر به توافق دیگری نخواهد شد.
*  رایزنی تلفنی اوغلو و ظریف
وزیر امور خارجه ترکیه با وزیر خارجه ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. بنا به اعلام منابع دیپلماتیک در آنکارا مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی، تحولات اخیر منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱۸
*  بر هم زدن توافق هسته‌ای زمینه‌ساز بحران بزرگ جهانی است
دومینیک دوویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه گفت: تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای برهم زدن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران زمینه‌ساز بروز بحران بزرگ گسترش و اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در جهان است. هر نوع تصمیم‌گیری در خصوص برهم زدن برجام پیامی عمیق در نظم بین‌المللی دارد و پیامی غیر سازنده برای کره شمالی است.
** آفرینش ۹۶/۷/۱۸
*  دفع حمله دزدان دریایی با حضور ناوشکن ارتش
دزدان دریایی که با هفت فروند قایق در حوالی تنگه باب المندب قصد تعرض به کشتی تجاری ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوشکن الوند متواری شدند.
بر اساس این گزارش دزدان دریایی خلیج عدن با استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین قصد ربایش کشتی تجاری ایرانی که حامل کالاهایی با ارزش میلیاردها تومان بود را داشتند که ناوشکن الوند پس از دریافت پیام درخواست کمک این کشتی با حضور به موقع مانع از این اقدام دزدان دریایی شد.
*  امیدواریم برجام بدون تغییر باقی بماند
سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام اینکه برجام نقش مهمی در حفظ صلح دارد، ابراز امیدواری کرد که این توافق بدون تغییر باقی بماند.
هوآ چانیونگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: توافق هسته‌ای ایران نشان دهنده آن است که چگونه می‌توان اختلافات را از طریق مذاکرات و به طرز صلح‌آمیز حل کرد. وی افزود: توافق هسته‌ای ایران نقش مثبت و مهمی در تضمین عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و حفاظت از صلح و ثبات در خاورمیانه بازی کرده است. هوآ گفت: ما امیدواریم که توافق جامع هسته‌ای ایران با جدیت اجرا شود.
** قدس ۹۶/۷/۱۸
*  واکنش وزیر خارجه بحرین به سخنان سید حسن نصرالله درباره برجام
وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان اخیر دبیر کل حزب‌الله لبنان مدعی شد که جشن توافق هسته‌ای به پایان رسیده است. وزیر خارجه بحرین همچنین مدعی شد که ایران تهدید کننده است و نصرالله ترسیده است و عربستان به خاطر احترامی که جهان به مواضع محکم و طرح‌های بزرگ آن می‌گذارد، آن‌ها را ناراحت کرده است. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌ روز گفت: مشکل اصلی آمریکا با ایران این است که تهران عاملی اصلی ناکارآمدی توطئه آمریکایی – سعودی بوده است.
*  عقلانیت مدرن در معنا و مفهوم زندگی، آدمی را دچار چالش کرده است
آیت‌الله مظاهری در پیامی به کنگره «عقلانیت وحیانی» از منظر آیت‌الله جوادی آملی، نوشت: عقلانیت مدرن در بخش معنا و مفهوم زندگی و اصالت و ارزش آن، آدمی را به شدت دچار چالش‌های جدی ساخته است.
وی در این پیام آورده است: «عقلانیت وحیانی» به عنوان یک «شیوه معرفتی»، منهج و روشی است برای آنکه علم صحیح و به اصطلاح فرهنگ والای اسلامی، ««علم نافع» را – که اساس و پایه هر خیری است – متحقق سازد.
** خراسان ۹۶/۷/۱۸
*  غیبت سعید مرتضوی در دادگاه تجدید نظر
دادگاه رسیدگی به شکایت سازمان تأمین اجتماعی ازسعید مرتضوی روزگذشته در شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر بدون حضور وی برگزار شد. به گفته وکیل تامین اجتماعی؛ مرتضوی با ارائه گواهی پزشکی به قاضی و به علت بیماری در دادگاه حضور نداشت.
پرونده سعید مرتضوی در دو بخش به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده که بخش اول  آن مربوط به پرونده شکایت سازمان تأمین اجتماعی است و بخش دوم به شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از جان‌ باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک اختصاص دارد که امروز (سه شنبه ۱۸ مهر) برگزار می شود.
** اعتماد ۹۶/۷/۱۸
*  آمریکا دست از دشمنی با ما بر نمی‌دارد
محمد حسین مقیمی، استاندار تهران تاکید کرد: سپاه در ۸ سال جنگ تحمیلی یکی از ستون‌های اصلی مقابله با اشغالگران بود و در مقابل آنان ایستاده و مقاومت کرد.
وی درباره سخنان ترامپ علیه سپاه پاسداران و طرح قراردادن نام آن در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار کرد: آمریکا دست از دشمنی با ما بر نمی‌دارد و هر کاری بتواند علیه‌مان انجام می‌دهد؛ این دشمنی عمیقی است که با انقلاب اسلامی دارد.
*  احتمال پیوستن ایران به پروژه خط لوله‌تاپی
اجرای پروژه خط لوله گازی تاپی (ترکمنستان – افغانستان – پاکستان – هند) در حال حاضر به حالت تعلیق در آمده است.
در همین حال، احتمال همکاری با ایران یکی از گزینه‌های اعضای خط لوله تاپی برای سازماندهی فروش گازبه شیوه‌ای مطمئن‌تر است.
بر اساس این سناریو، ایران احتمالا گاز را از ترکمنستان خریداری خواهد کرد و گاز خود را از طریق میادین جنوبی‌اش به پاکستان وسپس به هند خواهد فروخت و از این طریق عملا نتیجه مورد انتظار از پروه تاپی محقق خواهد شد.
** شهروند ۹۶/۷/۱۸
*  واکنش کوبنده ایران به «کاتسا»
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود از واکنش کوبنده ایران به اجرای قانون کاتسا از سوی آمریکا خبر داد.
بهرام قاسمی گفت: اگر آمریکایی‌ها به سمت چنین تصمیمی حرکت کنند، پاسخ ایران قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود و تصور می‌کنم که در آن هنگام ایالات متحده باید تمام عوارض این تصمیم را بپذیرد؛ چراکه پاسخ ارایه‌شده قاطع و سخت است و امیدواریم که آنها در این مسیر حرکت نکنند.
قانون کاتسا، قانونی است که چنانچه اجرا شود، دست دولت آمریکا را برای اقداماتی نظیر قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به بهانه فعالیت‌های موشکی بازمی‌گذارد.
*  بغداد از تهران و آنکارا می‌خواهد در موضوع کردستان دخالت نظامی نکنند
یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون عراق با اشاره به تحولات اخیر در منطقه کردستان عراق و تمایل این منطقه به جدایی از این کشور مدعی شد که از ایران و ترکیه درخواست خواهد شد تا وارد گزینه نظامی نشوند.
جاسم محمد جعفر مدعی شد؛ در نشست سه جانبه‌ای که قرار است پیرامون موضوع جدایی اقلیم کردستان از عراق در بغداد برگزار شود، کشور عراق از ایران و ترکیه درخواست عدم دخالت نظامی و اکتفا به فشار اقتصادی خواهد کرد و ایران و ترکیه این درخواست را خواهند پذیرفت.
** صبح نو ۹۶/۷/۱۸
*  در پاسخ به آمریکا، همه گزینه‌هایمان روی میز است
مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه گفت: شک نکیند که منافع ملی چارچوب تصمیم خواهد بود و اگر لازم باشد برجام را کنار خواهیم گذاشت.
البته ما آغاز کننده نقض برجام نخواهیم بود، اما پیش بینی شرایط آینده راحت نیست.
ضمن اینکه توجه داشته باشید، اگر به جایی برسد که دیگر با برجامی سروکار نداشته باشیم، برنامه هسته‌ای ما به راحتی می‌تواند به آنچه ما مسیر تولید صنعتی هسته‌ای مدنظرمان بوده، بازگردد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کسی حق ندارد علم طب نوین را تکذیب کند
حوزه/ آیت‌الله سبحانی در دیدار دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به برخی گفته‌ها در خصوص طب نوین بیان داشتند: اینکه می‌گویند طب امروز، طب آمریکا و جاهای دیگر است، حرف غلطی است، این طبی است که قبل از اسلام بوده و اطبا اسلام آن را تکمیل کرده‌اند و غربی‌ها تکمیل تر کردند و این علمی است که از اول آمده و دست به دست شده و امروز به دست ما رسیده است.
ایشان عنوان داشتند: نمی‌شود علم طب نوین را تکذیب کنیم، علمی که جنبه تجربی دارد، البته این نیست که خودمان صرفا اعتماد به دیگران کنیم و باید خودمان نیز روی علم کار کرده و اکتشاف انجام دهیم.
قرائت متحجرانه و خشن از اسلام امت اسلامی را دچار مشکل کرده است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی، در دیدار وزیر علوم و آموزش عالی اندونزی و دکتر علیمودین سفیر این کشور در ایران، گفت: قرائت متحجرانه، خشن و تند از اسلام جهان اسلام را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است؛ در این قرائت تحمل و مدارا کم رنگ بوده و از اسلام تفسیری افراطی ارائه می‌دهد که اوج آن در تفکر داعشی نمود یافته است.
نباید اجازه نشر برداشت‌های ذوقی از قرآن را بدهیم
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی، عنوان کرد: هر آنچه شارع در آیات الاحکام مانند ارث و… به عنوان قانون بیان کرده است قابل تغییر نیست؛ اما متاسفانه دوری مسئولان و جامعه از قرآن منجر به زمزمه تغییر احکام شده است از این رو در حوزه باید مفسران برجسته‌ای تربیت شوند که از قرآن به جمیع جهات دفاع کنند و جلوی تفسیر به رای را بگیرند.
عضو جامعه مدرسین یادآورشد: باید جلوی استفاده‌های ذوقی از قرآن گرفته شود متاسفانه گاهی در صدا و سیما هم برخی افراد قرآن را به صورت ذوقی تفسیر می‌کنند.
خبرگان در چارچوب تحقق اهداف نظام انقلابی گری را از قوای سه گانه مطالبه کند
رسا/ آیت‌الله کعبی با بیان این که خبرگان می‌تواند مطالبه انقلابی‌گری را از قوای سه گانه داشته باشد، هدف از تشکیل هیأت اندیشه ورز را پایش، محتواسازی و راهبرد نویسی برای بهره مندی از ظرفیت نظام دانست.
عضو جامعه مدرسین افزود: خبرگان با تشکیل این هیأت اندیشه ورز باید آسیب‌ها، آفت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای کلانی که منجر به حرکت بر مدار انقلاب به سمت تحقق اهداف، وظایف و مأموریت‌های بنیادین انقلاب اسلامی می‌شود را مورد بررسی و اصلاح قرار دهد.
بازدید صالحی از مرکز تحقیقات هسته‌ای ایتالیا
صداوسیما/ رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از بزرگترین مرکز تحقیقات فیزیک هسته‌ای ایتالیا بازدید کرد. این موسسه که در شهر فراسکاتی در نزدیکی شهر رم می‌باشد بزرگترین مرکز تحقیقات فیزیک هسته‌ای ایتالیاست.
 حیات برجام بدون آمریکا هم ادامه می‌یابد
ایرنا/ یان کیکرت نماینده دائم اتریش در سازمان ملل متحد، تصمیم محتمل دولت آمریکا به تایید نکردن پایبندی ایران به برجام را نادرست و توجیه ناپذیر دانست و گفت: در صورت خروج آمریکا از این توافقنامه، کشورهای اروپایی، چین و روسیه به آن پایبند خواهند ماند و برجام به حیات خود ادامه می‌دهد. وی تصریح کرد: در صورتی که آمریکا تصمیم به اعمال تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران بگیرد، این اقدام نه تنها نقض روح برجام بلکه نقض آشکار متن این توافقنامه محسوب خواهد شد.
ترامپ با عدم تایید پایبندی ایران به برجام اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود
ایرنا/ معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار یادداشتی در نشریه نیویورک تایمز نوشت: ترامپ با عدم تایید پایبندی ایران به برجام، اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود. «وندی شرمن» با هشدار نسبت به پیامدهای این تصمیم ترامپ گفت: چنین اقدامی، اعتماد شرکای آمریکا را خدشه‌دار و کشور ما را منزوی خواهد کرد.
 سوریه مدارک جدیدی درباره حمایت ائتلاف آمریکایی از گروه‌های تروریستی منتشر کرد
ایرنا/ سوریه مدارک جدیدی از حمایت مالی و تجهیزاتی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا از تروریست‌ها در این کشور منتشر کرد. وزارت دفاع سوریه اعلام کرد مقدار زیادی سلاح و مهمات ساخت کشورهای غربی در مناطق مختلف سوریه کشف و ضبط شده است و در مقرهای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، سلاح‌های ساخت آمریکا به دست آمده است.پس از آزادسازی مناطق شرقی شهر حلب، ارتش سوریه به سلاح و مهمات ساخت بلغارستان و کشورهای اروپای شرقی را دراین مناطق دست یافت.
حمایت همه جانبه ملت ایران از سپاه پاسداران
ایرنا/ مشاور فرهنگی رییس جمهوری گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از دو ستون قدرتمند اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است. حسام الدین آشنا تصریح کرد: اگر سپاه نبود تروریست‌ها به تخریب حرم زینبیه بسنده نمی‌کردند و سلطه خود را نه تنها بر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا که بر حرمین شریفین نیز تحمیل می‌کردند و در انتهای یک سلسله جنگ‌های پایان ناپذیر چیزی جز سرزمینی سوخته از خانه ابراهیم و محمد(ص) باقی نمی‌گذاشتند. همچنین کمال دهقان نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس نیزاعلام کرد: مجلس هر جا که احساس کند خطری سپاه پاسداران را تهدید می‌کند قطعا در جهت حمایت و دفاع از آن اقدام خواهد کرد.
حمله جنگنده‌های سعودی به یمن با ۹ کشته و ۴ زخمی
مهر/ یک منبع محلی در استان صعده اعلام کرده که در پی حمله دیشب، جنگنده ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به استان صعده دست کم ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند. در پاسخ به جنایت‌های ال سعود علیه مردم یمن یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک «قاهر ۲ ام» را به سوی مرکز فرماندهی نظامیان سعودی در منطقه سامطه جیزان واقع در جنوب عربستان شلیک کرد که خسارت‌های زیادی به  نظامیان سعودی وارد آورد.
ارسال سومین محموله بشردوستانه برای مردم میانمار
فارس/ سومین محموله بشردوستانه هلال احمر کشورمان برای مردم میانمار امروز بارگیری و به بنگلادش ارسال می‌شود. پیش از این دو محموله‌ ۳۰ و ۴۰ تنی طی یک ماه گذشته برای پناهجویان میانماری توسط هلال احمر به بنگلادش ارسال شده است.
تهدیدهای ترامپ، ایرانیان را علیه آمریکا متحد کرد
فارس/ یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته رفتارهای رئیس‌جمهور آمریکا باعث شده تمامی ایرانی‌ها درباره عدم اعتماد به واشنگتن متحد باشند.به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی‌که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را تهدید می‌کند، ساکنین تهران احساس می‌کنند که نه تنها تاکنون بهره‌ای از این توافق نبرده بلکه شک آن‌ها به آمریکا نیز شدت یافته است.
سوریه به کشورهای منطقه نشان داد که می‌توان ایستادگی کرد
فارس/ دکتر ولایتی در دیدار با سفیر سوریه در ایران گفت: دولت سوریه و اسد و مردم سوریه نشان دادند نماد مقاومت در منطقه هستند. دشمن فکر می‌کرد در مدت کوتاه می‌تواند دولت سوریه را شکست دهد ولی ملت سوریه مقاومت کردند.وی افزود: سوریه به بقیه کشورهای منطقه نشان داد که می‌توان ایستادگی کرد. دولت و ملت ایران هم نشان دادند آنچه از ابتدای انقلاب به عنوان شعار دفاع از مقاومت مطرح شده بود تطابق دارد و عمل ما با شعارمان مغایرت ندارد.
ایران تحریم‌های آمریکا را بی پاسخ نمی‌گذارد
ایرنا/ رسانه‌های چین امروز سه شنبه گزارش کردند که ایران تهدید کرده است تحریم‌های آمریکا را در قبال سازمان‌های این کشور بی پاسخ نمی‌گذارد.همزمان خبرگزاری ‘شین هوا’ گزارش کرده است که مقام‌های ارشد ایران از جمله در امور حکومتی و نظامی، درباره تحریم‌های سپاه به آمریکا هشدار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *