خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۱۷

  • دبیر کل حزب‌الله لبنان: تهران عامل ناکامی توطئه آمریکایی – سعودی
  • در دیدار فرمانده نیروی انتظامی مطرح شد: تاکید مراجع عظام تقلید، بر ضرورت تلاش برای حفظ و ارتقاء امنیت جامعه
  • آیت‌الله مقتدایی: هدف از برخی اخبار کذب و دروغ تضعیف مسؤولان و روحانیت است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در تبریز برگزار می‌شود
  • آیت‌الله اعرافی: قوای اجرایی ناجا را پشتیبانی کنند
  • آیت‌الله اراکی: خداوند عشق خود را در اربعین به نمایش گذاشته است

** جام جم ۹۶/۷/۱۷
*  معترضان به تبعیض نژادی پرچم آمریکا را آتش زدند
معترضان به نابرابری‎های نژادی در شهر سنت لوئیس آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
پس از سه سال از ناآرامی‌های شهر فرگوسن ایالت میسوری، گروهی از معترضان تبعیض نژادی بار دیگر در خیابان‎های حومه شهر سنت لوئیس به تظاهرات پرداختند؛ ده‌ها نفر معترض در خیابان‎های سنت لوئیس در حالی که شعار سر می‌دادند پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «زندگی سیاهان اهمیت دارد» با خود حمل می‌کردند. ویدئوهای منتشر شده از این اعتراض‎ها نشان می‌دهد گروهی از معترضان خشمگین درحالی که فریاد می‌زنند «دیگر به این احتیاجی نداریم» پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
** همشهری ۹۶/۷/۱۷
*  تهران عامل ناکامی توطئه آمریکایی – سعودی
دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت گفت: ایران یک کشور ضعیف و منزوی نیست بلکه کشوری تاثیرگذار در منطقه و یک قدرت منطقه‌ای است. سید حسن نصرالله یاد آور شد: ایران با داعش مبارزه کرده و از کسانی که با داعش جنگیدند حمایت می‌کند، اما آمریکایی‌ها مدعی‌اند که ایران از تروریست‌ها حمایت می‌کند. دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: مشکل اصلی آمریکا با ایران این است که تهران عامل اصلی ناکامی توطئه آمریکایی – سعودی بوده است.
*  اظهار نگرانی آلمان از سرنوشت برجام
وزیر خارجه آلمان گفت: ایالات متحده احتمالا در هفته آینده توافق هسته‌ای را لغو می‌کند و این نگرانی بزرگ من است. زیگمار گابریل همچنین با بیان اینکه سیاست ترامپ و مشاورانش نشانی از خطری بزرگ دارد گفت که هیچ توافق بهتری از آنچه اکنون وجود دارد، وجود نخواهد داشت.
** کیهان ۹۶/۷/۱۷
*  عضو جاسوس تیم هسته‌ای با ۲ سرویس بیگانه ارتباط داشت
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای در نشست خبری:
– دادگاه عبدالرسول دری اصفهانی که ۲ تابعیتی و متهم به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانه بوده و با ۲ سرویس هم ارتباط داشته است را به ۵ سال حبس محکوم کرد که این حبس در مرحله تجدیدنظرخواهی نیز تایید شد و وی باید این ۵ سال حبس را تحمل کند.
– اخیرا یکی افرادی که فساد بانکی داشته دستگیر شد که از ۱۴ بانک تسهیلات گرفته و بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی دارد که حدود ۱۶ هزارمیلیارد ریال آن معوق است.
– محدودیت جدیدی برای رئیس دولت اصلاحات اعمال نشده است.
– شایعاتی که به قوه قضائیه و مسئولان آن نسبت می‌دهند، کذب محض است و موضوع خیلی واضح است؛ چون با اینکه به سرویس‌هایی مثل موساد و سیا وصل هستند و از عوامل آنها در جعل کمک می‌گیرند، اما باز در تنظیم مطالبشان ناشی هستند و مطالبشان غیر قابل باور است.
*  سپاه اگر تروریست معرفی شود، ارتش آمریکا را داعش تلقی می‌کنیم
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن هشدار صریح به مقامات کاخ سفید درباره اجرای قانون «کاتسا» تاکید کرد که اگر اخبار حماقت آمریکا مبنی بر در نظر گرفتن سپاه به‌ عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در جهان همسنگ داعش در نظر خواهد گرفت. وی همچنین اجرای قانون کاتسا را معادل با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام دانست و گفت: همان‌طور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم؛ در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.
** شرق ۹۶/۷/۱۷
*  تذکر ٨۶ نماینده به رئیس‌جمهوری
پس از مطرح‌شدن موضوع ایجاد محدودیت‌های جدید برای رئیس دولت اصلاحات در اواخر هفته گذشته، ٨۶ نماینده مجلس از مجموع ٢١۵ نماینده حاضر در صحن، درباره این موضوع به رئیس‌جمهوری تذکر کتبی دادند و پای آن را امضا کردند.
** ایران ۹۶/۷/۱۷
*  همایش بزرگداشت مصطفی خمینی برگزار می‌شود
در جلسه ستاد چهلمین سالگرد بزرگداشت آیت‌الله سید مصطفی خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری از برگزاری همایش بزرگداشت حاج آقا مصطفی خمینی خبر داد.
*  ادعای بی اساس ائتلاف عربی علیه ایران
ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی شد که مسئولیت بحران یمن برعهده ایران است و اگر دخالت‌های ایران در یمن نبود، این درگیری‌ها به وجود نمی‌آمد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان اخیراً به دلیل کشتن، معلول و ناقص کردن حدود ۷۰۰ کودک و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها در سال ۲۰۱۶ وارد لیست سیاه سازمان ملل متحد شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱۷
*  تاکید مراجع تقلید بر ضرورت تلاش برای حفظ و ارتقاء امنیت جامعه
سردار اشتری به مناسبت هفته نیروی انتظامی، دیروزبه صورت جداگانه با چند تن از مراجع تقلید در قم دیدار و گفت‌ و گو کرد.
مراجع در این دیدارها با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی پلیس، بر لزوم تلاش این نیرو در جهت حفظ و ارتقاء امنیت جامعه تاکید کردند.
– آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: باید قدردان امنیتی باشیم که برای ما فراهم شده است، خیلی از کشورها از این مهم برخوردار نیستند، ان‌شاءالله که حضرت ولی‌عصر(عج) پشتیبان نیروی انتظامی باشند. شغل پلیس خدمت به دین و اسلام است، یقیناً بدانید هر چقدر تلاش و کوشش داشته باشید، خداوند شما را بیشتر یاری می‌کند.
– آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: ساماندهی و رسیدگی به فضای مجازی باید از اولویت‌های مهم در کشور باشد دشمن شیطنت‌های زیادی را از طریق مفاسد اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در فضای مجازی پیگیری می‌نماید. متاسفانه فضای مجازی در سطح کشور آسیب پذیر است و همه می‌توانند در این فضا به راحتی حضور پیدا کنند و افکار زیادی از این طریق منتشر می‌شود در واقع این فضا بدون هیچ مرزی زمینه را برای مفاسد زیادی فراهم می‌سازد.
– آیت‌الله العظمی نوری همدانی: مقابله با مواد مخدر و قاچاق مسئله‌ای جدی و مهم است البته نیروی انتظامی در این خصوص عملکرد خوبی دارد اما باید جدی‌تر به آن بپردازد. یکی از معضلات مهم، فضای مجازی است که رسیدگی به آن اهمیت زیادی دارد زیرا دشمن برای تخریب عقاید از آن بهره می‌گیرد. ایجاد نظم در راهنمایی و رانندگی نیز یکی از خدمات مهم نیروی انتظامی است که این امر با تلاش پلیس انجام می‌شود.
– آیت‌الله سبحانی: خدمت و تعالی در سایه امنیت ایجاد می‌شود اگر امنیت نباشد هیچ هدفی در جامعه دنبال نخواهد شد به همین دلیل کار نیروی انتظامی یک عبادت است. خوشبختانه ۸۵ درصد مردم ایران از اقدام نیروی انتظامی رضایت دارند سایر مردم نیز باید در مورد اقدامات و وظایف نیروی انتظامی توجیه باشند.
– آیت‌الله علوی گرگانی: ایمنی و امنیت راهها در حفظ جان مردم اهمیت زیادی دارد در حالی که تلفات جاده‌ای زیاد است. امنیت شرط اولیه حیاتی و اساسی هر جامعه‌ای است جامعه‌ای که در آن امنیت وجود نداشته باشد جایی برای پیشرفت و تعالی ندارد.
*  تجلیل از نقش هاشمی رفسنجانی در مدیریت شجاعانه دفاع مقدس
در همایش آیت‌الله هاشمی و دفاع مقدس که بعد از ظهر دیروز با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی و نظامی در محل کتابخانه ملی برگزار شد از نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مدیریت شجاعانه دفاع مقدس، قانون‌گذاری و سازندگی تجلیل شد.
*  هشدار حزب‌الله لبنان درباره مداخله عربستان
نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله در مراسمی خاطرنشان کرد: سیاست عربستان با مداخله‌هایش در امور داخلی لبنان بر ملا شده است اما پایبندی اکثر لبنانی‌ها به وحدت ملی‌شان باعث بهت عربستانی‌ها شده و مسیر را در مقابل تلاش‌ها برای سوق دادن مجدد لبنان به سمت یک فتنه دیگر باز کرده، در واقع سیاست‌های عربستان ما را به محورهای جدید دو دستگی‌ها و تنش‌های سیاسی سوق می‌دهند.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱۷
*  برجام از لحاظ اعمال محدودیت برای ایران سودمند است
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با یک نشریه این کشور گفته توافق هسته‌ای ایران از لحاظ محدودیت‌هایی که برای تهران ایجاد می‌کند، سودمند است. «رکس تیلرسون» گفت: توافق هسته‌ای تمام مسائل در روابط ایران و آمریکا را پوشش نمی‌دهد اما ارزش حفظ کردن دارد.
پیام تسلیت آیت‌الله العظمی سیستانی به خانواده طالبانی
مرجع عالیقدر شیعیان درگذشت رئیس‌جمهور پیشین عراق را به خانواده وی تسلیت گفت و تصریح کرد طالبانی نقش بسزایی در حل بحران‌های اخیر این کشور داشته است. در بیانیه‌ای که از دفتر آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق صادر شد، آمده است: «ایشان نسبت به امور بصیرت داشت، خواهان وحدت کلمه بود و پس از سقوط رژیم سابق نقش بسزایی در حل بحران‌های اخیر کشور داشت».
** جوان ۹۶/۷/۱۷
*  وقتی با نزدیکان دولت‌ها برخورد قضایی می‌شود، انگ سیاسی می‌زنند
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور گفت: با هر مهره قوی و جریانی که کمی ریشه سیاسی دارد، قوه‌قضائیه برخورد کند، به آن انگ سیاسی می‌زنند. قوه‌قضائیه وقتی با معاون رئیس‌جمهور سابق برخورد می‌کند، انگ سیاسی می‌زنند و تصور می‌کنند این قوه عقب می‌کشد. با نزدیکان دولت فعلی برخورد می‌شود، انگ سیاسی به قوه‌قضائیه زده می‌شود. قوه‌قضائیه با نزدیکان و جریان‌های دولت فعلی و گذشته برخورد کند، انگ سیاسی می‌زنند.
*  غیب‌پرور هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت
سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی پیامی آغاز هفته نیروی انتظامی را به سردار حسین اشتری و افسران و کارکنان ناجا تبریک گفت.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱۷
*  اعلام وصول سوال از وزیر کشور
سوال ۱۶ نفر از نمایندگان از وزیر کشور درخصوص علت تعلل در بررسی وضعیت پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران در جلسه روز گذشته مجلس اعلام وصول شد.
** رسالت ۹۶/۷/۱۷
*  سخنان ترامپ علیه سپاه دخالت در قانون اساسی ایران است
حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در حاشیه همایش ملی «آیت الله هاشمی و هشت سال دفاع مقدس» در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ که گفته به زودی سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار می دهد، گفت: آن ها خیلی چیزهای دیگر را هم می خواستند انجام بدهند و هیچ غلطی هم نکردند. حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری تصریح کرد: چنین اظهاراتی دخالت در قانون اساسی و دخالت بی مورد در مسائل داخلی ماست؛ این مسئله خلاف مقررات بین المللی است.
*  قوای اجرایی ناجا را پشتیبانی کنند
آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار فرمانده ناجا از نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت کشور نام برد و اظهار کرد: مدارس دینی، علما، روحانیون و حوزه‌های علمیه وظیفه خود می‌دانند که برای خدمت به مردم در خدمت نیروی انتظامی باشند و در راستای تحقق این امر با امضای تفاهم‌نامه‌ها و دنبال کردن برنامه‌های مختلف گام بر می‌داریم.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در عرصه فرهنگی و ارتباط با نخبگان جامعه موفق بوده است، مطرح کرد: ارتباط عمیق با نخبگان و توده‌های مختلف به صورت ویژه توسط نیروی انتظامی مورد توجه قرار گرفته است؛ مباحث علمی و کارشناسی در حوزه امنیت پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شود به همین علت مجموعه قوای اجرایی باید نیروی انتظامی را برای تقویت در عرصه فناوری‌های پیشرفته پشتیبانی کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱۷
*  تمدن دریایی را با توسعه سواحل مکران احیا می‌کنیم
امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، گفت: با توسعه سواحل مکران و توسعه پس کرانه‌ها ان شاءالله به جایگاهی می‌رسیم که تمدن دریایی ما احیا شود، ما باید دولت مردانمان را توجیه کنیم که اهمیت دریا چقدر است.
*  توافق ایران، ترکیه و عراق بر سر تشکیل ائتلاف نظامی‌سه‌جانبه
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط مدعی شد، ایران، عراق و ترکیه بر سر تشکیل ائتلاف نظامی‌سه‌جانبه توافق کرده‌اند و این ائتلاف نخستین گام در مسیر افزایش همکاری‌های دفاعی و امنیتی منطقه است.
این روزنامه مدعی شد: ایده تشکیل این ائتلاف طی سفر اخیر سرلشکر «محمد‌حسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به آنکارا- که در راس یک هیات بلندپایه انجام شد- و نشست‌های وی با مقام‌های ارشد ترکیه از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور پیشنهاد شد.
** آرمان ۹۶/۷/۱۷
*  رژه موشک اندازهای سپاه درخلیج فارس
همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی و همرزمانش در مقابله با ناو آمریکایی، یگان‌های مختلف دریایی سپاه بااجرای رژه درخلیج فارس آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.
دریادار دوم پاسدار منصور روانکار فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، هدف از این رژه را نشان دادن میزان آمادگی یگان‌های دریایی در دفاع از مرزهای آبی درخلیج فارس اعلام کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱۷
*  ۹۰۰ میلیارد تومان صادرات در حوزه نانو
سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه نانو فناوری که در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: «سال گذشته در حوزه نانو ۹۰۰ میلیارد تومان صادرات داشتیم.»
*  اگر سپاه نبود، داعش بر سوریه و عراق حاکم بود
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره تشدید تحریم‌های آمریکا گفت: دشمنان ما به خصوص آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌دانند که سپاه پاسداران نقش مهم و حساسی در دفاع از کشور، نظام و همچنین حمایت از دوستان ایران در منطقه دارد. در واقع می‌توان گفت اگر کمک‌های آموزشی سپاه و تعلیمات آن نبود در سوریه و عراق که کشورهایی برخاسته ازرای مردم هستند عوامل آمریکایی که در راس آن داعش است حکومت می‌کردند. بنابراین نقش سپاه در حفاظت از جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن بسیار برجسته است.»
** آفرینش ۹۶/۷/۱۷
*  خرید سامانه موشکی «تاد» توسط عربستان برای مقابله با ایران است
مشاور سیاسی سنای آمریکا فروش سامانه موشکی «تاد» توسط واشنگتن به عربستان را در راستای مقابله با ایران توصیف کرد. «جیمز جاترس»دیپلمات سابق و مشاور سیاسی سنای آمریکا که متخصص روابط بین الملل نیز به شمار می‌آید در گفتگو با شبکه «پرس تی وی» اعلام کرد که این سامانه بیشتر با هدفی علیه ایران خریداری شده است.
*  پاسخی در خور به مواضع ترامپ در خصوص برجام می‌دهیم
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درحاشیه همایش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و هشت سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ‘موضع ایران نسبت به سیاست راهبردی که به نظر می‌رسد در چند روز آینده رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ایران و برجام اعلام می‌کند چیست’، گفت: جمهوری اسلامی ایران سیاست خود در منطقه را مستقل از لفاظی‌های دیگران دنبال می کند و البته در موقع مناسب بعد از اینکه ‌آقای ترامپ مطالب خود را مطرح کردند، که تقریبا مشخص است چه چیزی خواهد بود، جمهوری اسلامی ایران پاسخی درخور به آن خواهد داد.
** قدس ۹۶/۷/۱۷
*  خبرگان نقدهای فراوانی به مواضع رئیس جمهور دارند
آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفت گوی اختصاصی با روزنامه قدس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جلسه‌ای ویژه با حضور آقای رئیس جمهور و اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان تشکیل شده و توصیه‌ها و تذکراتی پیرامون مواضع آقای روحانی به ایشان داده شده است گفت: این دوره خبرگان چه در جلسات رسمی و چه در جلسه غیر رسمی، اعضای محترم مجلس خبرگان نقدهای فراوانی بخصوص به مواضع ایشان در دوره تبلیغات ریاست جمهوری داشتند. همه این کلمات و تعبیرات و هجمه‌ها، پیاده می شود و برای شخص ایشان فرستاده می‌شود. البته این یک روال معمول بوده است و نقدهایی که بر مسئولان است، برای خودشان ارسال می‌شود.
** خراسان ۹۶/۷/۱۷
*  انتخاب استاندار بوشهر در هیئت دولت
هیئت وزیران در جلسه عصر یک شنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، به استاندار پیشنهادی استان بوشهر ، رأی اعتماد داد. بر این اساس، سآقای عبدالکریم گراوند به عنوان استاندار بوشهر منصوب شد.
*  خاوری ۳۰ آبان غیابی محاکمه می شود
رئیس کل دادگستری استان تهران از محاکمه غیابی محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی در سه شنبه ۳۰ آبان در دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی افزود‌: با توجه به حضور نیافتن متهم در ایران پس از صدور کیفرخواست از ناحیه دادسرای تهران اقدامات قانونی مبنی بر صدور قرار رسیدگی غیابی و ابلاغ مراتب از طریق نشر آگهی در جراید کثیرالانتشار انجام و وقت رسیدگی تعیین شده است و در موعد مقرر برابر ضوابط و مقررات قانونی رسیدگی قضایی انجام و رأی مقتضی صادر خواهد شد.
** اعتماد ۹۶/۷/۱۷
*  حمل سلاح سرد ممنوع شد
حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: این کمیسیون تصویب کرد که حمل هرگونه سلاح سرد بدون مجوز ممنوع است و در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود.
به گفته او، بر این اساس حمل، تولید، استفاده و واردات تمامی سلاح‌های سرد ممنوع است مگر اینکه مجوزهای لازم از اصناف مربوطه گرفته شود.
*  صدور کیفرخواست برای احمدی‌نژاد
احمد توکلی، نماینده سابق مجلس و رییس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت گفت: کیفرخواست محمود احمدی‌نژاد صادر شده است و بنابراین قوه قضاییه کار خود را انجام می‌دهد. البته به عقیده من بهتر بود همان زمان به موضوع رسیدگی می‌شد چون این تصور پیش می‌آید که افرادی که در مسند قدرت نشسته‌اند مصون از قانون هستند.
** شهروند ۹۶/۷/۱۷
*  توافق بین بارزانی و ٢ معاون رئیس‌جمهوری عراق برای حل بحران کردستان
ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: مسعود بارزانی با اسامه نجیفی و ایاد علاوی توافق کرده که مذاکره را از سر بگیرد و نشست‌هایی بین گروه‌های اصلی سیاسی عراقی برگزار کند و از آن طرف فورا تحریم‌ها از اقلیم کردستان عراق برداشته شود. این درحالی است که دولت عراق موضع خود را در قبال این توافق اعلام نکرده است.
*  برگزاری دومین دور مذاکرات  ایران و افغانستان در کابل با حضور عراقچی و رحیم‌پور
دومین دور مذاکرات افغانستان و ایران برای تهیه سند جامع همکاری‌های راهبردی بین دو کشور، در کابل برگزار می‌شود. این مذاکرات در قالب دو کمیته همکاری‌های امنیتی و آب‌ها برگزار می‌شود و سه کمیته مهاجران، اقتصادی و فرهنگی در این دور از مذاکرات حضور ندارند و قرار است که مذاکرات آنها طی روزهای آینده برگزار شود. ابراهیم رحیم‌پور مسئولیت هیأت مذاکره‌کننده ایران در کمیته امنیتی و همچنین سیدعباس عراقچی، مسئولیت کمیته آب را برعهده دارند.
** صبح نو ۹۶/۷/۱۷
*  آل سعود پله برقی‌های سراشیبی را با پای خود طی می‌کند
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی نوشت: حاکمان عربستان با پول‌های ملت خود به غرب و شرق عالم می‌روند. از این و آن، سلاح می‌خرند و زیاده‌گویی می‌کنند. آن‌ها چشم‌هایشان رابه روی حقیقت بسته‌اند و صدای مردم خود و مسلمانان یمن و بحرین را نمی‌شوند. زیرا آنها پله برقی‌های سراشیبی را پای خود طی می‌کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هدف از برخی اخبار کذب و دروغ تضعیف مسؤولان و روحانیت است
رسا/ آیت‌الله مقتدایی در دیدار مدیران خبرگزاری رسا با بیان این که فعالیت‌های اطلاع رسانی دینی می‌تواند مصداق نشر اسلام و حمایت از حوزه و روحانیت و احکام اسلامی باشد اظهار داشت: باید قدر این جایگاه را بدانید و شکر کنید، شکر نعمت این است که کار با استحکام و بر اساس موازین شرع انجام شود. قائم مقام جامعه مدرسین همچنین گفت: برخی با اخبار کذب و دروغ آبروریزی‌ها و هتک حرمت‌های بسیاری نسبت به مسؤولان و روحانیت انجام می‌دهند و سعی دارند که مسؤولان، حوزویان و حوزه را تضعیف کنند.
امام خمینی اسلام را در زندگی مردم پیاده کردند
رسا/ آیت‌الله هاشمی شاهرودی با تأکید بر این که مردم و طلاب باید زندگی بزرگان را الگو قرار دهند، گفت: باید در سیره و روش بزرگان تأمل شده و بررسی شود که چگونه عمل کردند که خداوند متعال توفیقات بسیاری به آنان داده است، خدا به حضرت امام توفیقی بی نظیر در دوران معاصر داد تا تحولی در جهان ایجاد کرده و انقلاب اسلامی را پیروز کند. وی افزود: حضرت امام اسلام را در زندگی مردم پیاده کرد و سبب احیای سفره شهادت و ایثارطلبی در جامعه و تحول در کشور شدند.
هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در تبریز برگزار می‌شود
اختصاصی/ آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی جامعه مدرسین ارتباط گیری، همدلی، همراهی و هماهنگی با روحانیت در پیشبرد اهداف دینی و اسلامی است، ابراز داشت: چند سالی است که جامعه مدرسین برای عملی کردن ارتباط دوسویه با روحانیت و علمای بلاد اقدام به برگزاری اجلاسیه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی کرده است.عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین  افزود:با هماهنگی‌های انجام شده امسال هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای در تبریز در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود که علمای اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی در این اجلاس شرکت خواهند کرد.
خداوند عشق خود را در اربعین به نمایش گذاشته است
حوزه/ آیت‌الله اراکی بابیان اینکه رهبران الهی جلوه گاه عشق الهی می‌باشند، افزود: به همین دلیل محبت به اهل‌بیت(ص) دارای اجرعظیمی است. عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه عنصرعشق به ابی‌عبدالله(ع) ابزار اصلی جوانان در مساجد و حتی تحمل سختی برای حضور در اربعین است، گفت: در صحرای کربلا، عشق الهی به نمایشگاه گذاشته شده وآنهایی که در اربعین حضور می‌یابند، تجلی گاه عشق الهی می‌شوند که ازناحیه حضرت ابی‌عبد‌الله(علیه‌السلام) بر قلب‌ها بروز کرده است.
حماس مصمم به گسترش روابط با تهران  است
باشگاه خبرنگاران/ یکی از مسئولان جنبش حماس با تاکید بر اینکه، تماس‌هایی بین مسئولان این جنبش با گروه‌های مقاومت، حزب‌الله و ایران وجود دارد، گفت: حماس تصمیم خود را برای گسترش روابط با تهران گرفته است. اسماعیل رضوان گفت: جنبش حماس سلاح خود را کنار نخواهد گذاشت اگر اسرائیل و هر اشغالگری تصور می‌کنند حماس مقاومت را رها خواهد کرد، در توهم قرار دارند.
ترامپ آمریکا را به سمت جنگ جهانی سوم می‌برد
فارس/ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هشدار داد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، ایالات متحده را به سمت جنگ جهانی سوم می‌برد.سناتور «باب کورکر» با رد این نظر که ترامپ با گفتن اظهارات تحریک‌آمیز قصد دارد به پیشرفت مذاکرات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه با کره شمالی کمک کند، تاکید کرد او با توئیت‌هایی که می‌کند به همه ما آسیب رسانده است.
پاسخ ایران به آمریکا کوبنده و سخت خواهد بود
مهر/سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درنشست خبری صبح امروز خود پیرامون اظهارات سرلشکر جعفری اظهار کرد: امیدوارم که هیات حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خودش این اشتباه راهبردی را نداشته باشد ولی اگر به سمت چنین تصمیمی حرکت کند پاسخ ایران بسیار قاطع کوبنده و سخت خواهد بود و تصور میکنم آمریکا باید تمام عوارض آن را بپذیرد. بهرام قاسمی گفت: اگر چنین اتفاقی از سوی آمریکا رخ دهد ما نیز پاسخ لازم را خواهیم داشت، امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.
سرکرده طالبان: اهداف ما با داعش مشترک است
باشگاه خبرنگاران/ «هبت الله آخوندزاده»، سرکرده گروه تروریستی طالبان در افغانستان به عناصر این گروه دستور داد که دیگر با تروریست‌های داعش مبارزه نکنند؛ زیرا این دو گروه اهداف مشترکی با یکدیگر دارند. سرکرده گروه تروریستی طالبان این دستور را ۱۰ روز پیش در بازدید از موسی قلعه در شمال ولایت هلمند افغانستان صادر کرده بود.
ترامپ به دنبال استراتژی برای مقابله با ایران در عین حفظ توافق هسته‌ای
فارس/ وبگاه «بلومبرگ» به نقل از ۳ مقام دولتی آمریکا نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در حال ارزیابی استراتژی جدید برای مقابله با برنامه اتمی ایران است که توافق هسته‌ای را نیز در عین حال حفظ کند. این مقام‌های دولتی با بیان اینکه ترامپ از کنگره خواهد خواست تا قانون نظارت بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را سخت‌تر کنند، گفتند هدف او از این استراتژی، نشان دادن جبهه‌ای متحد از دولت آمریکا و کنگره به کشورهای اروپایی است.
منصرف شدن ترامپ از انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس
باشگاه خبرنگاران/ دونالد ترامپ، بر خلاف وعده‌های مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد:سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را پیش از آغاز روند صلح میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها از تل‌آویو به بیت‌المقدس انتقال نخواهد داد. رئیس جمهور آمریکا افزود: «ما در این‌باره در آینده‌ای بسیار دور تصمیم‌گیری خواهیم کرد».
ایران برای مقابله با اقدامات ضدایرانی ترامپ دست‌ خالی نیست
تسنیم/ نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند منطقه‌ای است و تحت هیچ شرایطی تن به دخالت‌های رئیس‌جمهور آمریکا در امور داخلی خود نمی‌دهد، تصریح کرد: ما برای مقابله با اقدامات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا دست خالی نیستیم و اگر لازم باشد از هر اقدامی برای دفاع از حقوق ملت ایران استفاده خواهیم کرد.
گوترش: امیدوارم برجام حفظ شود
تسنیم/ “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با شبکه خبری بی.‌بی.‌سی ابراز امیدواری کرد که برجام حفظ شود. وی افزود: من قویاً معتقدم که این توافقنامه گامی مهم و رو به جلو برای (تأمین) امنیت جمعی ما بود. امیدوارم که این توافقنامه بتواند حفظ شود.
صهیونیست‌ها حدود ۴ هزار واحد مسکونی برای شهرک‌نشینان می‌سازند
مهر/ مقامات رژیم صهیونیستی قصد دارند با تصویب طرحی شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را گسترش دهند. کابینه رژیم صهیونیستی قصد دارد طی هفته جاری طرح جدیدی را به تصویب برساند که به موجب آن حدود ۴ هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان در کرانه باختری ساخته خواهد شد.
آثار قرآنی ایران از بهترین آثار تولید شده در جهان اسلام است
مهر/ وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام شده است،گفت: بی‌شک فعالیت‌ها در زمینه قرآنی تاثیرات مثبتی بر جامعه و ارتباط با سایر کشورهای اسلامی خواهد داشت. همچنین توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور نقش پررنگی در تنظیم و رویکرد سایر کشورها با ایران خواهد داشت. صالحی با بیان اینکه محصولات قرآنی ایران از بهترین آثار تولید شده در جهان اسلام است، گفت: کیفیت بالای آثار نشان‌دهنده ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید این آثار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *