خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۱۶

  • آیت‌الله مظاهری: تقید داشتن به ظواهر شرع، فقر را از جامعه دور می‌کند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: آمریکا ناامن‌ترین کشور دنیا است
  • آیت‌الله هاشمی شاهرودی: توطئه تجزیه عراق، خیانتی بزرگ برای منطقه و اسلام است
  • آیت‌الله نمازی: باید دانشجویانی تربیت شوند که پاسخگوی نیازهای دنیا باشند
  • آیت‌الله شب‌زنده‌دار: مبارزه با عرفان‌‌های کاذب درک ویژه‌‌ای از فقه می‌خواهد
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: ایران در مساله امنیت ملی با کسی شوخی ندارد

** جام جم ۹۶/۷/۱۶
*  تهدیدهای بی‌اساس ارزش پاسخگویی ندارد
فرمانده کل ارتش گفت: تهدیدهای بی‌اساس و بی‌معنای قدرت‌های استکباری، ارزش پاسخگویی ندارد و ایستادگی در مقابل فشار قدرت‌های استکباری از وظایف ماست.
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در بازدید از تیپ ۱۸۸ زرهی زاهدان گفت: ماموریت ارتش حفظ استقلال کشور، نظام اسلامی و حدود و ثغور مرزهاست و آمادگی ما باید فراتر از مرزها باشد و به طور کامل از آن مراقبت کنیم.
*  سیدحسین هاشمی قائم‌مقام وزیر کشور شد
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، طی حکمی سیدحسین هاشمی را به سمت قائم‌مقام این وزارتخانه منصوب کرد.
** همشهری ۹۶/۷/۱۶
*  واکنش وزارت خارجه به اتهامات تکراری سعودی
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات واهی و تکراری وزیر خارجه عربستان سعودی علیه کشورمان گفت: سعودی‌ها هر وقت به خاطر پرونده تجاوز به یمن و حمایت از تروریسم تحت فشار افکار عمومی بین‌المللی قرار می‌گیرند، اتهامات مضحک و تکراری خود را علیه کشورمان از سر می‌گیرند؛ عجیب‌تر آنکه با وجود دارا بودن پرونده‌ای حجیم و قطور از ترویج ترور، خشونت و تجاوز، این روزها در توهمی آشکار به عنوان دروازه‌بان جهان به طرز شرم‌آوری برای حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی نیز شرط تعیین می‌کنند.
*  پیام تسلیت رئیس جمهوری به محمود احمدی‌نژاد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در پیامی به محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم درگذشت مرحوم حاج داود احمدی‌نژاد را تسلیت گفت و از درگاه احدیت برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
** کیهان ۹۶/۷/۱۶
*  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حاج داود احمدی‌نژاد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای حاج داود احمدی‌نژاد را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم. جناب آقای محمود احمدی‌نژاد
درگذشت برادر انقلابی و صادق، مرحوم آقای حاج داود احمدی‌نژاد را به بازماندگان محترم بخصوص همسر و فرزندان آن مرحوم تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت و پاداش شایسته‌ الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم.
*  قوانین دست و پا گیر علت پایین بودن مبادلات تجاری بین ایران و عراق است
سفیر عراق در تهران گفت که قوانین دست و پا گیر و کهنه عامل اصلی پایین بودن حجم تجاری بین ۲ کشور ایران و عراق است. راجح صابر عبود الموسوی دیروز در نشست با تجار و صادرکنندگان مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی در ساری افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با برقراری امنیت کامل در کشورمان، زمینه برای تصویب قوانین جدید و تسهیل روابط اقتصادی دوجانبه فراهم شود.
** شرق ۹۶/۷/۱۶
*  روابط اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری چک توسعه می‌یابد
معاون وزیر تجارت جمهوری چک از علاقه فراوان این کشور برای توسعه همه‌جانبه تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: جمهوری چک آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایران و گسترش مبادلات تجاری دوجانبه است.
ادورد موریتسکی معاون وزیر تجارت جمهوری چک با افتتاح غرفه این کشور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران، افزود: در‌حال‌حاضر حجم مبادلات تجاری ایران و چک بسیار پایین‌تر از حد انتظار و پتانسیل موجود است.
** ایران ۹۶/۷/۱۶
*  در برجام به منافع غیر قابل برگشتی رسیدیم
رئیس جمهوری در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران:
– دانشگاهیان تربیت‌کننده مدیران جامعه و حل‌المسائل دادن برای معضلات جامعه هستند و معتقدم که قطعه قطعه کردن مدیریت و اداره دانشگاه‌ها، مناسب نیست.
– انحصار در اقتصاد، علم و مدیریت، خطرناک است و باید در جامعه رقابت آزاد وجود داشته باشد و همه به‌خاطر نقد و مشارکت مورد تشویق قرار گیرند و باید انتقاد در جامعه و بخصوص در دانشگاه‌ها، آزاد باشد.
– چرا عده‌ای از اینکه کشور دچار مشکل می‌شود، خوشحال می‌شوند، ظاهراً چنین افرادی نان خود را در تنش و درگیری می‌بینند. هیچ ایرادی ندارد که در کشورمان جناح‌ها و تفکرات مختلفی وجود داشته باشد اما همه باید در منافع ملی همصدا و همنظر باشیم.
– ما حق مسلم ملت ایران را در سازمان ملل و دنیای دیپلماسی تثبیت کردیم و از کف خیابان تا وین و نیویورک بردیم و اینها دیگر قابل بازگشت نیست.
*  تعیین وقت رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی
مجتبی نظری وکیل ‌مدافع سازمان تأمین اجتماعی از رسیدگی به بخشی از پرونده سعید مرتضوی مربوط به تأمین اجتماعی در شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر استان تهران خبر داد.
بر اساس اعلام دادگاه، قرار است روز دوشنبه [۱۷ مهرماه] این جلسه رسیدگی در دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱۶
*  صادرات نفت ایران از مرز روزانه ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه گذشت
صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) از مرز ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز گذشت.
به گزارش وزارت نفت، ایران در ماه سپتامبر توانست ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام به مقاصد مختلف آسیایی و اروپایی صادر کند؛ چین و هند بزرگترین مشتریان نفت خام ایران هستند که بیش از یک میلیون بشکه از ایران نفت خریداری می‌کنند.
*  کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی۲۰ دی‌ در تهران برگزار می‌شود
سی و هشتمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی دبیرخانه در مقر این اتحادیه در تهران برگزار شد.
در این نشست هیئت ایرانی، تاریخ برگزاری کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو در تهران را ۲۰ تا ۲۵ دی تعیین کردند.
در بیانیه پایانی نشست کمیته اجرایی به مسائل جهان اسلام اعم از فلسطین، مسلمانان روهینجا و وحدت اسلامی پرداخته شده است.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱۶
*  دولت ایران مسؤول پیگیری پرونده فاجعه «منا» است
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به درخواست بازماندگان شهدای فاجعه منا برای پیگیری دقیق این پرونده، گفت: دولت ایران به عنوان مسؤول اتباع خودش، باید پرونده را تا آخر پیگیری کند.
سیدمحمدجواد ابطحی، اظهار داشت: خانواده‌های قربانیان منا و مسجدالحرام از ما به عنوان نمایندگان مردم درخواست دارند پیگیر این پرونده‌ها باشیم و وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت نیز باید اقدام کنند و همچنان پیگیر باشند.
** جوان ۹۶/۷/۱۶
*  از کشور با قدرت متعارف و استانداردهای بین‌المللی دفاع می‌کنیم
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان یک نشست خبری به موضوع توسعه برنامه دفاعی کشور اشاره‌ای کرد و آن را در راستای دفاع از ملت و سرزمین خواند که امری مقدس و واجب است.
رضایی با بیان اینکه برنامه دفاعی ایران متعارف و در چارچوب استانداردهای بین‌المللی است، بار دیگر فتوای رهبری در خصوص حرمت تسلیحات هسته‌ای را مورد توجه قرار داد و گفت که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما هر چیزی را که در نظامات بین‌المللی برای دفاع وجود دارد انجام می‌دهیم.
*  توطئه تجزیه عراق، خیانتی بزرگ برای منطقه و اسلام است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به توطئه تجزیه در عراق اشاره کرد و گفت: این اقدام بدون شک خیانت بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.
آیت‌الله سید محمود شاهرودی روز گذشته در جلسه این مجمع با ابراز تأسف شدید از تلاش برای ایجاد فتنه جدید دیگری در منطقه اقلیم کردستان عراق و توطئه تجزیه این کشور همسایه و مسلمان، افزود: کاملا روشن است که امریکا و اسرائیل صحنه‌گردانان این تحرک و فتنه خطرناک در منطقه هستند و می‌خواهند اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱۶
*  ترامپ خواهان یک استراتژی گسترده در قبال ایران است
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفیددر نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای، به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و ایران و کره شمالی را بازیگران بد در جهان خواند.
سندرز در ادامه ادعاهای خود گفت: من نمی‌خواهم درباره تصمیم رئیس جمهور صحبت کنم اما آنچه می‌توانم بگویم این است که رئیس جمهور ترامپ به دنبال مواجه شدن با تمام رفتارهای بد ایران، نه فقط توافق هسته‌ای است، از جمله آزمایش موشکی بالستیک، وی افزود: رئیس جمهور خواهان یک استراتژی گسترده برای رسیدگی به تمام این مشکلات است.
*  بیانیه مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه در پی انتشار شایعات اخیر
مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه در پی انتشار شایعات اخیر بیانیه‌ای را صادر کرد.
بخشی از این بیانیه به شرح زیر است: یکی از شگردهای رژیم‌های سلطه و دشمنان نظام جمهوری اسلامی از بدو تاسیس تا کنون دامن زدن به شایعات از طریق تبلیغات وسیع، انجام عملیات روانی در سطح گسترده و تخریب چهره نظام اسلامی و مسئولان عالی رتبه نظام با هدایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه بوده است.
شایعات و نامه‌های مجعول ناشیانه و کذب منتسب به حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه درطول هفته‌های اخیر از جمله به اصطلاح دو نامه اخیرالانتشار در همین راستا صورت پذیرفته است و خود گویای خشم معاندان از دستگاه قضایی، مسئولین عالی آن و این مرکز می‌باشد.
اسناد ادعایی مذکور، صد در صد کذب و واهی است و علائم کذب بودن آن از همان ظاهر نامه‌ها هم هویدا است.
** رسالت ۹۶/۷/۱۶
*  کنگره نمی تواند عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کنگره نمی تواند عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند.
علاءالدین بروجردی در خصوص احتمال تفویض اختیار ترامپ به کنگره آمریکا برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام، اظهار داشت: پایبندی ایران به برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان جایگاه بین‌المللی صلاحیت دار، بارها اعلام شده است؛ در حقیقت آژانس در گزارش‌های متعدد از جمله گزارش اخیر پایبندی جمهوری اسلامی ایران را تایید کرده است.
*  هنوز مشکلات ۲۸ میلیون روستایی درکشور پابرجاست
وزیررفاه گفت: ازدهه۴۰ تاکنون سیاستگذاری توسعه روستایی را داشته‌ایم اما اکنون با وجود جمعیت ۲۸ میلیونی آنها هنوزمشکلاتشان پابرجا است.
علی ربیعی در همایش ملی روز روستا و عشایرگفت: امروز روستائیان وعشایرما با سه مسئله مهم اشتغال، آب ومحیط زیست مواجه هستند.موضوعاتی که زندگی روستائیان و عشایر با آن ارتباط تنگاتنگی دارد.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱۶
*  ایران بر راهکار سیاسی برای حل بحران‌های منطقه‌ای، پافشاری دارد
سفیر ایران در روسیه با نماینده ویژه پوتین و معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مناسبات میان دو کشور، تحولات خاورمیانه، سوریه و یمن دیدار کرد.
مهدی سنایی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر راهکار سیاسی و ضرورت برقراری گفت‌وگو برای حل بحران‌های منطقه‌ای، پافشاری دارد.
** آرمان ۹۶/۷/۱۶
*  گزینه نظامی آمریکا علیه ما
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نمی‌توان گفت مؤلفه‌های نظامی علیه کشور ما تعطیل شده است، چرا که حضور شناورهای آمریکایی‌ها در منطقه و تقویت پایگاه‌های نظامی‌شان بیان‌کننده این است که هنوز گزینه نظامی علیه ما وجود دارد، اما ممکن است در اولویت نباشد.
سردار غلامرضا جلالی تصریح کرد: رهبری همواره تلاش زیادی می‌کنند که تصویری کلان که نظام و انقلاب و تهدیدات پیش‌رو در آن قرار دارد را به ما نشان دهند و تأکید می‌کنند که مسئولان به نحوی درگیر مسائل جاری و اجرایی کشور نشوند که از مسائل اصلی و اولویت‌های اساسی کشور غافل شوند.
*  ایران در مساله امنیت ملی با کسی شوخی ندارد
رئیس مجلس با اشاره به نقش‌آفرینی شهدا در حفظ امنیت ملی گفت: ایران در مساله امنیت ملی با کسی شوخی ندارد.
علی لاریجانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری این موضوع را تبیین کردند که چرا باید با تروریست‌ها مقابله شود؛ به دلیل اینکه این جریان‌های تروریستی می‌خواهند آبروی اسلامی را ببرند. همچنین اگر در مقابل جریان‌های تروریستی ایستادگی نشود، امنیت ایران اسلامی نیز به خطر می‌افتد.
وی با بیان اینکه کشور برای انجام اصلاحات اقتصادی و توسعه باید امنیت داشته باشد، گفت: امنیت یک کشور به مجاهدت و جانفشانی نیاز دارد و این جانفشانی‌های شهدا در دفاع مقدس بود که امنیت را برای کشور به همراه داشت و اگر این‌گونه مجاهدان پا در رکاب نداشتیم، امنیت فعلی حاصل نمی‌شد.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱۶
*  تسویه حساب سیاسی به بهانه مبارزه با فساد
اسحاق جهانگیری صبح دیروز طی سخنانی در چهارمین همایش روز ملی توسعه روستا و عشایر در سالن اجلاس سران با بیان اینکه فساد در کشور سازمان یافته شده، تصریح کرد: هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد نیست و هیچ کس در این زمینه مصونیت ندارد، اما هیچ کس هم حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسویه حساب سیاسی کند و نهادهای حاکمیتی باید در چارچوب قانون حرکت کنند.»
** آفرینش ۹۶/۷/۱۶
*  احتمال خروج ایران از برجام در صورت نقض آن از سوی آمریکا
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه «الجزیره»، اعتیاد «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا به ابزار تحریم را محکوم کرد.وزیر خارجه ایران در بخشی از این مصاحبه اعلام کرد که در صورت نقض برجام از سوی آمریکا ایران ممکن است از این توافق خارج شود.
«محمد جواد ظریف» در ادامه گفت که اظهارات رئیس‌ جمهور آمریکا «به صلح و امنیت در منطقه کمک نمی‌‌کند» و به منافع طولانی مدت آمریکا نیز زیان وارد خواهد کرد.
*  شمخانی مجددا رییس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع شد
در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دریابان علی شمخانی به اتفاق آراء مجددا به عنوان رییس کمیسیون سیاسی، دفاعی، امنیتی مجمع انتخاب شد.
شمخانی در دوره قبلی مجمع نیز ریاست این کمیسیون را بر عهده داشته است.
** قدس ۹۶/۷/۱۶
*  پرونده ۴۸ جلدی دکل نفتی
وکیل مدافع «محسن مهاجرانی» فرزند وزیر ارشاد دولت اصلاحات که یکی از متهمان پرونده دکل نفتی به شمار می‌رود، می‌گوید پرونده دکل نفتی ۴۸ جلد است و قاضی پرونده هنوز مطالعه آن را تمام نکرده است!
** خراسان ۹۶/۷/۱۶
*  تنها نهاد تایید کننده پایبندی ایران به برجام، آژانس است ولاغیر
حمید بعیدی نژاد عضو سابق تیم هسته ای و سفیر ایران در انگلیس گفت: تنها نهادی که می‌تواند پایبندی ایران به اجرای تعهداتش در برجام را تایید کند، آژانس انرژی اتمی است و لاغیر.
وی تاکید کرد: در بحث اعلام پایبندی به تعهدات هسته‌ای، دولت آمریکا ناچار است به نقش منحصر به فردی که برای آژانس تعریف شده است، پایبند باشد.
*  تصمیم به توسعه روابط با ایران داریم
«اسماعیل رضوان» یکی از اعضای ارشد حماس گفت: ایران با حماس مانند یک سازمان تعامل می‌کند؛ ما تصمیم به توسعه روابط با ایران داریم و  هم اکنون ارتباطات میان حماس، حزب‌ا..، ایران و نیروهای مقاومت در جریان است.
** اعتماد ۹۶/۷/۱۶
*  ۱۰ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور
علیرضا مناقبی، رییس مجمع واردات گفت: با وجود همه تلاش‌‌هایی که در راستای محدودسازی قاچاق در کشور ما صورت گرفته، اعم از فعالیت‌های انتظامی، قضایی و جزایی، آمارها حکایت از آن دارد که حدود ۱۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و این برای کشوری که جمع سطح تجارت خارجی آن حدود۵۰ میلیارد دلار است، تاسف بار است.
*  سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران
نخست‌وزیر ارمنستان روز دوشنبه هفته جاری برای سفری دو روزه به ایران سفر می‌کند. سفر کارن کاراپتیان به ایران به دعوت اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور ایران انجام می‌شود.
نخست‌وزیر ارمنستان در این سفر دو روزه، با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران و علی لاریجانی، رییس‌ مجلس شورای اسلامی ایران دیدار خواهد کرد. وی قرار است از باشگاه ورزشی آرارات دیدن و با جامعه ارمنی‌های ایران دیدار و ملاقات داشته باشد.
** شهروند ۹۶/۷/۱۶
*  پرونده فعالان شبکه‌های اجتماعی در مرحله بازپرسی است
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بازداشت برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی گفت: من بعید می‌دانم وزارت اطلاعات این افراد را دستگیر کرده باشد.
این افراد بازداشت شده‌اند اما دلیل آن را نمی‌دانم زیرا پرونده درحال بازپرسی است. وی افزود: هنگامی که پرونده از مرحله بازپرسی بگذرد، قطعا ما سوال و پیگیری خواهیم کرد و اطلاعات لازم را می‌گیریم.
*  رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران را در لیست تروریست‌ها قرار دهد
روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: رئیس‌جمهوری آمریکا به جای وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران که می‌تواند توافق هسته‌ای را به خطر بیندازد قصد دارد اقدامات جدیدی علیه این کشور ازجمله تروریستی اعلام‌کردن سپاه پاسداران به کار گیرد.
به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، انتظار می‌رود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هفته آینده به‌عنوان بخشی از راهبرد سخت‌گیرانه خود علیه جمهوری اسلامی، نیروی ویژه سپاه پاسداران در این کشور را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند.
** صبح نو ۹۶/۷/۱۶
*  کنترل بیشتری بر مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان صورت می‌گیرد
سردار سید مسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره تشدید کنترل‌های مرزی ایران با اقلیم کردستان تاکید کرد: تلاش‌های چند جانبه‌ای در حال صورت گرفتن است که طبق خواسته‌های دولت قانونی عراق در مورد مرزها، کنترل‌های بیشتری صورت می‌گیرد.
*  بازدید مجلس از رآکتور ۵ مگاواتی تهران
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای بررسی گزارش‌های پنجم و ششم وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام، به بازدید صورت گرفته از مراکز تحقیقات هسته‌ای کرج اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه بازدید از راکتور پنج مگاواتی امیرآباد شمالی و تاسیسات هسته‌ای ساغند یزد و اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد که برنامه آن تنظیم خواهد شد تا در نتیجه این بازدیدها، گزارش شش ماهه سوم اجرای برجام نیز تهیه شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمریکا ناامن ترین کشور دنیا است
رسا/‌آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که مراسم‌های عزاداری‌های امسال  بدون حادثه و در کمال امنیت برگزار شد، اظهار داشت: این لطف الهی بود که باید از نیروی انتظامی و سایر نیروها که این مراسمات را پوشش دادند تشکر کرد.ایشان با اشاره به حادثه اخیر آمریکا، ادامه داد:دراین حادثه به وسیله یک نفر قریب ۶۰۰ نفر کشته و زخمی می‌شوند، باید گفت آمریکا ناامن ترین کشور دنیا است، نیروهای امنیتی آمریکا بسیار ضعیف و ناتوان هستند که حداقل نتوانستند جلوی افزایش تلفات و زخمی‌ها را بگیرند.
تقید داشتن به ظواهر شرع، فقر را از جامعه دور می‌کند
رسا/ آیت الله مظاهری گفت: ارسال رسولان برای این است که بندگان خداوند به ظواهر شرعی مقید باشند، این تقید نخستین و مهم ترین امتحانی است که از سوی خداوند برای انسان‌ها در نظر گرفته شده است. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:تقید داشتن به انجام واجباتی همچون نماز و روزه، سبب ریشه کن شدن فقر از جامعه خواهد شد؛ در اوقات نماز همه مکان‌ها باید تعطیل عمومی باشد به جز مساجد.
باید دانشجویانی تربیت شوند که پاسخگوی نیازهای دنیا باشند
حوزه/آیت الله نمازی افزایش آمار درگیری‌ها و بداخلاقی‌ها در جامعه را ناشی از عدم تعلیم و تربیت درست و نبودن مبنای اسلامی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: اگر دانشگاه‌ها انسانهایی را تربیت کنند که خداشناس باشند، هیچ موقع درآن جامعه دزدی، غیبت، تجاوز به حقوق دیگران و اعتیاد به مواد مخدرپیدا نمی‌شود.عضو جامعه مدرسین افزود:دانشگاه‌های کشورمان باید دانشجویانی را تربیت کنند که پاسخگوی نیازهای دنیای غرب و کشورهای مسلمان باشند.
مبارزه با عرفان‌‌های کاذب درک ویژه‌‌ای از فقه می‌خواهد
رسا/آیت الله شب زنده دار، با اشاره به خلأ قانونی برای مبارزه با عرفان‌های کاذب در کشور اظهار داشت: باید مجلس قانونی را برای مقابله با این فرقه‌ها به تصویب برساند.وی خاطرنشان کرد: عرفان‌های کاذب مانند یک بیماری است و باید طبیب هایی باشند تا این بیماری را درمان کنند و این رسالت حوزه‌های علمیه است. وی با بیان این که تشخیص حق و باطل از ابواب دقیق فقه و از فنون تخصصی است، اظهار داشت: عرفان باید به درستی تبیین شود و نباید از روی تعصب به این موضوع پرداخته شود.
خط اعتباری ۱۰۰ میلیون یورویی کشور چک برای ایران
ایرنا/سفیر جمهوری چک در تهران از در نظر گرفته شدن خط اعتباری۱۰۰میلیون یورویی برای پیشبرد پروژه‌های ایران از سوی این کشور خبر داد.
باند جاسوسی صهیونیست‌ها در لبنان متلاشی شد
العالم/واحدی از سازمان امنیت لبنان یک باند سه نفره مظنون به ارتباط با رژیم صهیونیستی را متلاشی کرد.اعضای این باند در استان جبل لبنان فعالیت می‌کردند. متلاشی شدن این باند و بازداشت اعضای آن از دستاوردهای جدید نیروهای امنیتی لبنان در برخورد با جاسوسان وابسته به موساد تلقی می‌شود.
راهبرد ترامپ تداوم جنگ در افغانستان است
 مهر/ رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان استراتژی ترامپ در افغانستان را موجب تشدید نا امنی در منطقه دانست، و تاکید کرد: کشورهای اسلامی می‌توانند برای دفاع از خود ارتشی قدرتمند تر از ناتو را ایجاد کنند. «مولوی حسام» گفت: صلح افغانستان با منافع کشورهای فرامنطقه در تضاد است و راهبرد ترامپ تداوم جنگ افغانستان با هدف تسلط بر آسیای میانه است.
تاییدحمله به کاخ سلطنتی  درعربستان
مهر/وزارت کشور عربستان از کشته شدن دو مامور امنیتی در حمله مسلحانه بامداد شنبه به کاخ سلطنتی در جده خبر داد.در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که در حمله مسلحانه به یک پست بازرسی در نزدیکی کاخ سلطنتی السلام در شهر جده دو مامور امنیتی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.طبق این بیانیه، فرد مهاجم که یک جوان ۲۸ ساله تبعه عربستان است پس از درگیری با نیروهای گارد سلطنتی کشته شده است.
امنیت مطلوبی درمرزها برقرار است
مهر/فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امنیت مطلوبی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران برقرار است.سردار رضایی گفت: امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است و برای دشمنان کشور خوشایند نیست. وی عنوان کرد: در برخی مرزها ترددهای غیر مجاز و تحرکات قاچاقیان مشهود است که در استان هرمزگان این مسأله به‌وضوح دیده می‌شود و انتظار می‌رود کشورهای حاشیه خلیج فارس در حفظ امنیت منطقه، با ما همکاری کنند.
ترامپ اشتباهش دربرجام ‌را بپذیرد
مهر/روزنامه «لس آنجلس تایمز» در مقاله‌ای خطاب به ترامپ نوشت: آقای رئیس جمهور درباره توافق اشتباه کرده اید و باید اشتباهتان را در قبال برجام بپذیرید. این روزنامه می‌افزاید: اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای راهبردی خطرناک است و می‌تواند به آسانی نتایج عکسی در بر داشته باشد. آمریکا و متحدانش باید احتمال تعامل با ایران در مذاکرات بابت تمدید زمان توافق یا اعمال محدودیت در برنامه موشکی بالستیک را نیز در نظر بگیرند.
مرگ روزانه ۲۳ کودک بر اثر شلیک گلوله در آمریکا
فارس/ روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست اعلام کرد:بر اساس نتایج به دست آمده از یک مطالعه، روزانه ۲۳ کودک بر اثر شلیک گلوله در آمریکا می‌میرند و مرگ و میر در اثر شلیک گلوله سومین علت مرگ و میر کودکان یک تا ۱۷ ساله این کشور است.این مطالعه همچنین نشان داد که ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر کودکان در اثر شلیک گلوله را دارد.
اسرائیل و امارات مدت‌هاست روابط تسلیحاتی دارند
فارس/رسانه صهیونیستی معاریو درگزارشی از توافق‌های دیرباز تسلیحاتی بین تل‌آویو و امارات متحده عربی خبر دادوتصریح کرد:رفت وامدهای فراوانی بین سران رژیم صهیونیستی وامارات درچند سال اخیر انجام شده است.این روزنامه مدعی شده است که در یکی از این سفرها «ایتان بن الیاهو» فرمانده سابق نیروی هوایی اسرائیل نیز حضور داشته است .در این گزارش ضمن انتقاد از رژیم اسرائیل برای سکوت در زمینه روابط تسلیحاتی با امارات عنوان شده که آشکار‌تر شدن بیشتر این روابط برای اسرائیل سودمند خواهد بود.
۳۶۰هزار بیکار به کشور اضافه شد
تسنیم/مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، گفت: حدود ۲۰درصد فارغ التحصیلان بیکارند.علاءالدین ازوجی اعلام کرد: در یک سال منتهی به تابستان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد عرصه کار شدند که ۸۴۰ هزار نفر به جمعیت شاغل کشور افزوده شد.وی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد جوانان کشور بیکارند، گفت: نرخ بیکاری ۱۱.۷ درصد معادل سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.
 تحقیق وتفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها
تسنیم/رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به تفحص از این سازمان، اظهار داشت: تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تفحص سنگینی در حوزه‌ مالی است.کوچکی‌نژاد با اشاره به محور‌های این تفحص، گفت: براساس این تفحص می‌خواهیم بدانیم؛ آیا در چند سال گذشته قانون هدفمندی یارانه‌ها رعایت شده یا خیر؟ آیا درآمد در جهتی که قانون هدفمندی یارانه‌ها مشخص کرده، هزینه شده و یا پول را در مسیر‌های دیگری هزینه کرده‌اند؟
لایحه بودجه ۹۷ قبل از ۱۵ آذر تقدیم مجلس می‌شود
ایسنا/ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با شرایط جدید بودجه نویسی و جراحی نظام بودجه‌ریزی که امسال توسط دولت در حال انجام است، بودجه سال ۱۳۹۷ پیش از ۱۵ آذر به مجلس می‌رسد.نوبخت افزود: در خصوص طرح‌های عمرانی از ۴ هزار و ۱۳۱ پروژه به ارزش ۴۵ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان در دست واگذاری است که این مبلغ، مبلغ سرمایه گذاری اولیه آن برآورد شده و از محل این واگذاری صرفه‌جویی معادل سالانه ۴ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان شده و مبلغ کل صرفه‌جویی به تفکیک پروژه‌های ملی و منطقه‌ای ۶۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *