‏‏‏‏هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ۲۶و ۲۷ مهرماه ۹۶ در تبریز برگزار می‌شود

حضرت آیت الله حسینی بوشهری روز یکشنبه مورخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۶ در نشستی خبری در جمع اصحاب رسانه، از برگزاری هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه با علما و فضلای استانهای آذربایجانی شرقی، غربی و اردبیل؛ به مرکزیت تبریز در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۶ خبر داد.

در این نشست که با حضور خبرنگاران و تصویرگران رسانه های گروهی در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شدآیت الله حسینی بوشهری ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) فرمودند: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استانهای آذربایجانی شرقی، غربی و اردبیل؛ با موضوع «رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی» در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۶ و ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۶ برابر با ۲۷ و ۲۸ محرم الحرام ۱۴۳۹ به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

نایب رئیس جامعه مدرسین افزودند: این همایش به‌منظور تبیین وظایف و رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف حوزوی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برگزار می‌گردد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین ضمن اشاره به برگزاری اجلاسیه های گذشته فرمودند: تجربه ارزشمند برگزاری اجلاسیه‌های گذشته موجب شد تا هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای نیز با تشکیل کمیسیون‌های سه‌گانه با عناوین (حوزه و روحانیت)، (سیاسی، اجتماعی)، (فرهنگی، تبلیغی) برگزار گردد.

دبیر هشتمین اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین با اشاره به این که تاکنون ده اجلاسیه سراسری و هفت اجلاسیه منطقه ای از سوی جامعه مدرسین برگزار شده است، افزود: در هشتمین اجلاسیه منطقه ای حدود ۱۱۰۰ نفر از علما و فضلای سه استان منطقه و ۱۵۰ نفر از اعضای جامعه مدرسین و علما و فضلای قم دعوت شده اند که در کمیسیون های مختلف حضور یافته و با هدف حل مشکلات منطقه و همچنین تقویت استان ها به بحث و تبادل نظر ارایه راهکار خواهند پرداخت.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره به دغدغه جدی این نهاد مقدس در خصوص توجه به مسایل و مشکلات مناطق و بلاد مختلف کشور و حتی خارج از کشور ابراز داشت: معمولاً در اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین، اجتماع گسترده علمای سرار کشور و مشورت و هم اندیشی آنها موجب حل مشکلات و نیز تقویت حوزه های علمیه در استان ها و حل مسایل و معضلات فرهنگی و نیز آسیب های اجتماعی می شود و این خود از ظرفیت‌های حوزه و علمای بلاد است.

ایشان با بیان این که اجلاسیه های منطقه ای هر دو سال یک بار به میزبانی یکی از استان ها و با محوریت مشکلات و مسایل استان های همجوار برگزار می شود، گفت: شخصیت های حوزوی و علمای استان هایی که با یکدیگر همجواری دارند و معمولاً دارای مباحث و اقتضائات فرهنگی و اجتماعی مشترک هستند در این اجلاسیه ها شرکت می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات مقدماتی صورت گرفته برای هشتمین اجلاس منطقه ای فرمودند: در راستای بررسی و مسائل در حال حاضر کمیسیون‌هایی با موضوعات مطرح شده در شهر قم و همچنین در هر کدام از سه استان یاد شده برگزار گردیده است و مباحث مطرح شده هر چهار کمیسیون جمع بندی و مجددا با حضور علما و فضلای استانها در کمیسیون‌های روز چهارشنبه بررسی و مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت که این امر به غنای مباحث و جمع بندی ها کمک بسیاری خواهد نمود.

دبیر هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین افزودند: در خصوص مباحث مطروحه در اجلاس‌های قبلی، پیگیری ها و مطالبه گری صورت گرفته که گزارش آن در اجلاس پیش رو ارائه خواهد شد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حقیقتاً نقش موتور محرکه را برای حوزه های علمیه دارد که نتیجه آن شادابی و بالندگی حوزه در مسیر تحول است.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: تلاش شبانه روزی و مداوم حوزویان و نهادهای حوزوی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به خصوص در عرصه تحول در حوزه است که در این باره هم مرکز مدیریت حوزه های علمیه، هم شورای عالی و به خصوص جامعه مدرسین بر مباحث تحول در حوزه تاکید داشته و پیگیر موضوعات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *