خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۱۳

  • آیت‌الله مظاهری: روحیه شهادت طلبی مردم، اجازه نمی‌دهد دشمن بر کشور غالب شود
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار اردوغان تاکید فرمودند: همه پرسی در کردستان عراق خیانت به منطقه و تهدید آینده است
  • رئیس جمهور: ایران و ترکیه تجزیه طلبی و اختلافات قومی و مذهبی را نمی پذیرند
  • رئیس قوه قضائیه: هجمه‌ها به دستگاه قضایی به دلیل سد کردن راه نفوذ است
  • آیت‌الله اعرافی: مدافعان حرم پیشگامان تحولات جدید در عرصه جهانی خواهند بود
  • اردوغان: آمریکا و اسرائیل درباره مسئله کردستان به توافق‌ رسیده‌اند

** جام جم ۹۶/۷/۱۳
*  هشدار اطلاعات سپاه درباره پروژه‌ رسانه‌ای سرویس‌های جاسوسی بیگانه
رئیس سازمان اطلاعات سپاه با تشریح ابعاد ضد امنیتی اقدامات سرویس های جاسوسی بیگانه علیه نظام از پروژه‌های جدید رسانه ای دشمن پرده برداشت.
حجت الاسلام طائب گفت: اشراف اطلاعاتی ما بر تحرکات سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و انگلیس حاکی از آن است که پس از شکست تلاش های آنان برای به محاق بردن پروژه نفوذ و ایجاد ناامنی در کشور، این سرویس‌ها با طرح کیس‌های بی اساس و نشر اکاذیب در پی مشغول‌سازی افکار عمومی و ایجاد حس بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان خدوم نظام هستند.
*  شاه عربستان به همراه هیات ۱۰۰۰ نفری‌ در مسکو
سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در نشست عصر روز سه‌شنبه کابینه این کشور در کاخ السلم در غرب شهر جده ابراز امیدواری کرد، سفر روز پنجشنبه‌اش به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دیگر مسئولان روس نتایج مثبتی برای روابط دو کشور و امنیت و صلح جهانی داشته باشد.
گفته می‌شود تعداد کل هیات عربستانی حدود هزار نفر است و بیشتر اعضای هیات همراه پادشاه عربستان در هتل‌های نزدیک به کرملین مستقر خواهند شد.
** همشهری ۹۶/۷/۱۳
*  کارت زرد دوم کابینه دوازدهم
علی ربیعی، وزیر کار روز چهارشنبه برای پاسخ به ۲ سوال به مجلس آمده بود که توضیحاتش نتوانست نمایندگان را در ارتباط با سوال دوم قانع کند.
حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر پرسیده بود که چرا حدود ۳ میلیون فرصت شغلی در اختیار اتباع غیر مجاز بیگانه است.
*  نامه ۱۶۰ نماینده آمریکایی به ترامپ برای حفظ برجام
۱۶۰ عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از وی خواستند تا به توافق هسته‌ای ایران پایبند باشد و از آن خارج نشود.
** کیهان ۹۶/۷/۱۳
*  همه پرسی در کردستان عراق، خیانت به منطقه و تهدید آینده است
رهبر معظم انقلاب در دیدار اردوغان تاکید فرمودند:
– آمریکا و رژیم صهیونیستی از برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق منافع مشترک دارند، آمریکایی‌ها و قدرت‌های خارجی، غیر قابل اعتمادند.
– همه پرسی در کردستان عراق می‌تواند عوارض دراز مدتی برای همسایگان داشته باشد. ایران و ترکیه باید در مقابله با این حادثه، هر اقدام ممکن را انجام دهند و دولت عراق نیزباید در این قضیه به صورت جدی، تصمیم‌گیری و اقدام کند.
– آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی ایجاد یک اسرائیل جدید در منطقه هستند.
– نگاه آمریکا و دولت‌های اروپایی به این موضوع با نگاه‌ ایران و ترکیه کاملا متفاوت است و آمریکا مایل است که همواره یک عامل ایذایی علیه ایران و ترکیه در اختیار داشته باشد، بنابراین به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و مواضع آنها به هیچ وجه نمی‌توان اعتماد کرد.
– «همکاری، همفکری و تصمیم‌‌های واجد و جدی سیاسی و اقتصادی» از سوی ایران و ترکیه در مقابله با این قضیه بسیار مهم است.
*  آنکه در خط رهبری نیست، خط امامی نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خط امام یعنی همان خط رهبری چراکه رهبری همان اصول و تفکر انقلاب و حضرت امام را دنبال می‌کند.
آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی با ‌اشاره به اینکه پایه اصولی تفکر امام همان پایه و مبانی اسلام است، «مبانی و معارف اسلام»، «دست رد زدن به سینه بیگانگان»، «خودباوری» و «توسعه و پیشرفت کشور» را ۴ پایه فکری امام خمینی(ره) دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز دقیقا همین‌طور است و بر اساس همین مبانی فکری که برگرفته از متن قرآن است، عمل می‌کنند.
** شرق ۹۶/۷/۱۳
*  چهاردهمین جلسه هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان برگزار شد
چهاردهمین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دیروز با حضور اعضا برگزار شد.
پس از بحث و بررسی و اظهارنظر هیئت‌رئیسه، مقرر شد دبیرخانه سازوکار، طرح اجرائی و نحوه تشکیل هیئت اندیشه‌ورز خبرگان را تهیه و در جلسه آتی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان، برای بررسی ارائه دهد. جلسه آینده هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری دوم آبان در تهران تشکیل می‌شود.
** ایران ۹۶/۷/۱۳
*  ایران و ترکیه تجزیه طلبی و اختلافات قومی و مذهبی را نمی پذیرند
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه استقبال کرد.
رئیس جمهوری در نشست خبری مشترک با همتای ترک خود گفت: ایران و ترکیه تجزیه طلبی و تشدید اختلافات قومی و مذهبی را که از سوی توطئه‌گران و بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده، نمی‌پذیرند و از دیدگاه دو کشور، عراق و سوریه کشورهای واحد و یکپارچه‌ای هستند و ما تغییر مرزهای جغرافیایی را به هیچ‌وجه نخواهیم پذیرفت.
*  «بقایی» خواستار دادگاه علنی شد
حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس دولت دهم با ارسال نامه‌ای خطاب به قاضی حیدری رئیس شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، خواستار برگزاری علنی دادگاه‌اش در روز ۲۵ مهرماه شد.
*  دیدار معاون امنیتی وزیر کشور با وزرای دفاع و کشور عراق
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی با وزرای دفاع و کشور عراق دیدار کرد.
ذوالفقاری در  دیدار با  وزیر دفاع عراق، درباره تحولات منطقه‌ای و ارتقای همکاری‌های دو کشور برای تأمین امنیت زائرین اربعین حسینی گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، همکاری دو کشور در ارتقای امنیت تردد زائرین از مرزها تا عتبات عالیات و بخصوص مسیر خسروی تا بغداد مورد بررسی قرار گرفت. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور سه‌شنبه شب نیز با قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱۳
*  امیدوارم مشی اعتدالی و مردمی مرحوم طالبانی، میان اقوام و طوائف عراق مورد توجه و پیروی قرار گیرد
رئیس‌ جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق به دولت و ملت آن کشور، ابراز امیدواری کرده است که مشی اعتدالی و مردمی مرحوم طالبانی، همانند میراثی ارزشمند، در فرهنگ سیاسی عراق، و میان اقوام و طوائف آن کشور مورد توجه و پیروی قرار گیرد.
*  امضای تفاهم نامه نفتی خزر در مسکو
بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با وحید علی اکبروف رئیس شرکت نفتی لوک اویل روسیه دیدار و مذاکره کرد.
در جریان این دیدار، همچنین یک یادداشت تفاهم همکاری نفتی در حوزه دریای خزر توسط مدیران شرکت ملی نفت ایران و لوک اویل امضا شد.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱۳
*  برجام برای این بود که حجت را بر مردم و بر دنیا تمام کنیم
وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه گفت: امضای برجام احقاق حق ما در یک جایگاه بین‌المللی بود و در واقع همه امضا کردند که اشتباه کرده‌اند.
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: اگرچه این موضوع برای ما مهم بود که آمریکا با وقاحت آمد برجام را امضا کرد و الان با وقاحت زیر آن می‌زند، این برای ما مهم بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم که همان چیزی درست بود که مقام معظم رهبری می‌فرمودند که اینها قابل اعتماد نیستند.
*  همکاری موفقیت‌آمیز ایران و روسیه در تغییر اوضاع سوریه
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه به همکاری با ایران و ترکیه در چارچوب حل بحران سوریه و کمک به بغداد در مقابله با تهدیدات تروریست‌ها و گروهک داعش اهمیت زیادی می‌دهد و ما معتقدیم تلاش‌های مشترک روسیه، ایران و ترکیه در راستای تغییر اوضاع سوریه موفقیت‌آمیز بود و پایگاه‌های گروهک داعش، النصره و دیگر گروهک‌های تروریستی را نابود کرد، همچنین شرایط لازم برای برگزاری یک گفت‌وگوی گسترده و سازنده میان اطراف مختلف سوری را به‌وجود آورد.
** جوان ۹۶/۷/۱۳
*  هجمه‌ها به دستگاه قضایی به دلیل سد کردن راه نفوذ است
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شایعات اخیر در مورد اینجانب و خانواده‌ام هیچ‌گونه ارزش پاسخگویی ندارد، هجمه‌ها به دستگاه قضایی و مسئولان قوه قضائیه را به دلیل اقدامات این دستگاه برای مقابله با فتنه ۸۸ و سد کردن راه نفوذ دشمنان دانست و تأکید کرد: شایعه‌پردازان که کاملاً شناسایی شده‌اند و از زمره اراذل و اوباش فراری فتنه ۸۸‌ و اجیر اجانب گشته‌اند، حقیرتر از آن هستند که بخواهیم پاسخی به آنها بدهیم اما به اربابان آنها می‌گوییم که اگر تصور کرده‌اید با این قبیل اقدامات، مسئولان از راه خود که خدمت به مردم و حفظ نظام است عقب‌نشینی می‌کنند، سخت در اشتباهید.
*  محکومیت عضو تیم هسته‌ای به جرم جاسوسی
تسنیم به‌نقل از یک منبع آگاه نوشته است: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این عضو دستگیرشده تیم مذاکرات هسته‌ای، پنج سال حبس صادر کرده بود که پرونده با اعتراض متهم به رأی صادره به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد.
این منبع مطلع گفت که «پرونده در دادگاه تجدیدنظر نیز مورد بررسی قرار گرفت و شعبه دادگاه تجدید نظر رأی شعبه بدوی یعنی پنج سال حبس را تأیید کرد و حکم متهم این پرونده قطعی شد.»
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱۳
*  مذاکرات در موضوع هسته‌ای پایان یافته است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در سخنانی در خصوص این موضوع که آیا برجام قابل مذاکره است، گفت: آقای ظریف چند بار در این زمینه پاسخ دادند و حرف‌های وزیر خارجه درست است، چون وقتی مذاکرات طولانی انجام شده و نهایتا توافقی حاصل شده که جنبه بین‌المللی پیدا کرده و به مصوبه شورای امنیت مستند شده است، بنابراین پروژه مذکور تمام شده.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع هسته‌ای مذاکرات ما پایان گرفته و حرف‌هایی که آمریکایی‌ها می‌زنند بیشتر برای یک نوع چانه‌زنی است که بتوانند امکان بیشتری برای خودشان فراهم کنند، البته مسیر اشتباهی طی می‌کنند.
*  واکنش ایران به خروج احتمالی امریکا از برجام
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی در خصوص واکنش ایران در صورت خروج آمریکا از برجام گفت:‌این مسئله‌ای است که با ملاحظه همه جانبه در بالاترین سطح تصمیم گیری خواهد شد. وی ادامه داد: خوشبختانه در قانون مصوب مجلس و در تدابیری که قبلا هم اندیشیده شده پیش بینی واکنش‌های مناسب و قاطع کاملا دیده شده، اما نباید به استقبال برخی از احتمالات نامناسب رفت و باید با هوشیاری کامل مسئله را رصد کرد.
** رسالت ۹۶/۷/۱۳
*  همکاری خوبی بین جامعتین و جبهه مردمی وجود دارد
رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: همکاری خوبی بین جامعتین و جبهه مردمی وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، با اشاره به تعامل جبهه مردمی با جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز گفت: تمام آرزو و تلاش ما این است که بین همه مجموعه و جریان های مذهبی و انقلابی اعم از حوزوی و غیر حوزوی و تشکل ها و اشخاص وحدت کامل برقرار شود.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱۳
*  توئیت جان بولتون درباره ایران
جان بولتون از نظریه پردازان جریان نومحافظه کار افراطی در آمریکا که در دوران ریاست جمهوری جرج بوش نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بود دیروز پیامی توئیتری منتشر کرد.
وی در این پیام تصریح کرد: تنها راه از سرگیری فشارهای اقتصادی بر ایران آن است که رئیس جمهور ایالات متحده از برداشتن تحریمها دست بکشد.
*  معرفی گزینه‌نهایی وزارت علوم به مجلس تا ۲ هفته آینده
سیدضیاء هاشمی‌ سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه معرفی وزیر علوم قطعا تا ۲ هفته آینده انجام می‌شود، گفت: بخشی از اخبار مربوط به وزیر پیشنهادی علوم، واقعیت دارد و بخشی نیز گمانه زنی است؛ به طور طبیعی موضوع وزارت علوم و انتخاب وزیر آن موضوع مهمی‌برای افکارعمومی‌به ویژه دانشگاهیان محسوب می‌شود.
براساس صحبت‌های رئیس جمهور به نظر می رسد که ایشان در مهرماه به نتیجه می‌رسند و ضمن معرفی وزیر پیشنهادی علوم، جلسه رأی اعتماد وی در مجلس برگزار می‌شود.
** آرمان ۹۶/۷/۱۳
*  تاکید پوتین بر ادامه حمایت از برجام
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که به برجام پایبند است، تاکید کرد: مسکو به حمایت از توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد.
پوتین تصریح کرد: تمام گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کند که ایران به طور کامل به تعهداتش پایبند است. ما از این ارزیابی‌ها پیروی و از توافق پشتیبانی می‌کنیم، توافقی که در دولت پیشین آمریکا حاصل شد هر چند ما اختلافات زیادی بر سر دیگر مسائل داریم.
*  نوری مالکی رئیس ائتلاف ملی عراق شد
ائتلاف دولت قانون، نوری مالکی را به عنوان رئیس جدید ائتلاف ملی انتخاب کرد.
به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، ائتلاف دولت قانون که بزرگ‌ترین فراکسیون عضو ائتلاف ملی شیعیان عراق است، روز سه‌شنبه نوری مالکی را به عنوان رئیس ائتلاف ملی انتخاب کرد. ائتلاف ملی بزرگ‌ترین فراکسیون در پارلمان عراق است.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱۳
*  حمایت ایران نبود، اقلیم کردستان سقوط می‌کرد
سرلشکر صفوی با اشاره به حمایت ۵۰ ساله ایران در مقاطع زمانی مختلف از کردهای عراق گفت: «آخرین حمایت جمهوری اسلامی ایران از کردهای عراق مربوط به پیشروی داعش تا حدود ۳۰ کیلومتری اربیل است و داعش به دنبال سقوط اربیل، مرکز اقلیم کردستان بود و جمهوری اسلامی ایران بود که حمایت کرد و نگذاشت اربیل سقوط کند و داعشی‌ها را با نیروی نظامی سرکوب کرد.»
*  آزادی «الحویجه» با طعم وحدت
رسانه‌های عراقی از آزادسازی شهرستان الحویجه در استان کرکوک به دست نیروهای مردمی خبر دادند.
عملیات روز گذشته نیروهای عراقی، با هدف آزادسازی یک چهارم شهر که همچنان در اشغال تروریست‌ها بود، آغاز شد.
در نتیجه این عملیات، آخرین پایگاه تروریست‌های دولت به اصطلاح اسلامی در کرکوک آزاد شد و تحت کنترل نیروهای دولت قانونی عراق قرار گرفت.
** آفرینش ۹۶/۷/۱۳
*  تکرار ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره نقض روح برجام توسط ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه گفت‌وگوها در داخل بدنه دولت ترامپ درباره ایران ادامه دارد، مدعی شد: ایران روح توافق هسته‌ای را نقض کرده است.
هیتر نوئرت، با تکرار ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان افزود: از دیدگاه دولت آمریکا ایرادی که به برجام وارد می‌شود، این است که رفتارها و عملکرد بد ایران را در نظر نمی‌گیرد. هر جا پای دولت ایران در میان است رویدادهای پردردسری در آن نقطه از زمین اتفاق می‌افتد. دولت ترامپ چنین خطراتی را برجسته‌سازی می‌کند و رفتار بد دولت ایران را در مجموع مدنظر قرار می‌دهد.
*  اروپا هر کاری را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران انجام می دهد
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی اعلام کرد که این اتحادیه هر کاری که بتواند برای حفظ توافق هسته ای ایران انجام می دهد.
«هلگا اشمید» که در زوریخ سخن می گفت با تاکید بر حفظ برجام گفت: به رغم اشتباهاتی که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام می شود، کشورهای اروپایی نهایت تلاش خود را برای حفظ برجام انجام می‌دهند.
** قدس ۹۶/۷/۱۳
*  دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری و آیت‌الله علم‌الهدی
حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری صبح دیروز با آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، دیدار کرد.
این دیدار، اولین ملاقات ناطق نوری با علم‌الهدی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، دوره ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد و کناره‌گیری ناطق نوری از فضای سیاسی کشور بود که در فضایی صمیمی و پشت درهای بسته صورت گرفت.
*  دیدار بروجردی با وزیر خارجه و رئیس مجلس سوریه
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان با ولید المعلم، وزیر امور خارجه و حماده یوسف صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار کرد.
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان در ادامه سفر به دمشق با حماده یوسف صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
روابط دو جانبه بویژه هماهنگی‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم تکفیری ازموضوع‌های دیدار علاءالدین بروجردی با حماده یوسف صباغ بود.
** خراسان ۹۶/۷/۱۳
*  سفر مسئولان ایرانی به اردوگاه‌های مسلمانان میانمار
پیوندی رئیس جدید جمعیت هلال احمر از سفر مسئولان بلند پایه کشورمان برای رسیدگی به مشکلات مسلمانان میانمار خبر داد و گفت: دراین تیم شماری از مسئولان وزارت خارجه، وزارت بهداشت و هلال احمر حضور خواهند داشت.
*  داوود احمدی‌نژاد درگذشت
داوود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی نژاد روز گذشته (چهارشنبه) دار فانی را وداع گفت.
** اعتماد ۹۶/۷/۱۳
*  باید تا پایان دولت دوازدهم دولت الکترونیک استقرار یابد
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در جلسه امروز هیات دولت عنوان شد: استقرار دولت الکترونیک از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی و از تعهدات رییس‌جمهور محترم به مردم است. باید تا پایان دولت دوازدهم دولت الکترونیک که موجب افزایش رضایتمندی مردم و تسهیل در دریافت خدمات مورد نیاز آنها می‌شود به‌طور کامل محقق شود.
لازم است دستگاه‌های مسئژول نقشه راه دقیق و هدفگذاری‌های روشن با زمان‌بندی مناسب برای رسیدن به این هدف بزرگ را تهیه کنند.»
*  رابطه امریکا با ایران بر اساس برجام تعریف نمی‌شود
رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا با نظر جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا موافق است که این کشور باید در توافق هسته‌ای با ایران (برجام) بماند یا خیر پاسخ داد.
وی گفت:‌ «ما برای رییس‌جمهور توصیه‌هایی داریم و دو گزینه در اختیار وی قرار خواهیم داد. همانطور که شنیده‌اید ما بارها گفته‌ایم که برجام تنها بخش کوچکی از مسائل متعددی است که ما درباره ایران باید آنها را حل و فصل کنیم.»
تیلرسون اضافه کرد: «بنابراین، برجام بخش مهمی از آن مسائل است اما تنها بخش آن نیست. من بارها گفته‌ام نمی‌توانیم اجازه بدهیم روابط ما با ایران صرفاً بر اساس برجام تعریف شود.»
** شهروند ۹۶/۷/۱۳
*  در پی درگذشت جلال طالبانی، العبادی ٣ روز عزای عمومی در عراق اعلام کرد
دبیرخانه کابینه عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد، حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق درگذشت جلال طالبانی، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را به مردم عراق تسلیت گفت و از روز چهارشنبه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. تلویزیون عراق گزارش داد، جلال طالبانی عصر سه‌شنبه در یکی از بیمارستان‌های برلین آلمان درگذشت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
روحیه شهادت طلبی مردم اجازه نمی دهد دشمن بر کشور غالب شود
رسا/ آیت‌الله مظاهری گفت: اگر مردم جامعه ما روحیه شهادت طلبی نداشتند، دشمن به راحتی بر جامعه ما غالب می‌شد و این نظام مقدس را از بین می‌برد؛ جمهوری اسلامی ایران زنده است به خون شهداء و مردمش که همیشه در صحنه حاضر هستند. وی تاکیدکرد: اگر هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما نبود تشیع در مخاطره جدی قرار می‌گرفت؛ شهدای رزمنده تشیع را حفظ کردند.
مدافعان حرم پیشگامان تحولات جدید در عرصه‌های جهانی خواهند بود
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در مراسم کلنگ زنی یادمان شهدا در مدرسه معصومیه قم اظهار داشت: امواج انقلاب اسلامی کشورهای منطقه را هر روز بیشتر در می‌نوردد،  همچنین پیشرفت‌های جبهه مقاومت نیز روز به روز در منطقه در حال گسترش است که مژده بسیار خوبی است. مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر فداکاری‌های شهدای مدافع حرم و هشت سال جنگ تحمیلی گفت: مدافعان حرم و شهیدان جنگ تحمیلی، پیشگامان تحولات جدید در عرصه‌های جهانی خواهند بود و تحولات آینده را آرمان‌های این شهدا رقم خواهد زد.
رسوایی جدید سازمان ملل سرپوش گذاشتن بر جنایات بودایی‌ها در میانمار
جام نیـوز/ منابعی در سازمان ملل متحد و یک نهاد یاری‌رسان گفته‌اند دفتر سازمان ملل در میانمار در چند سال گذشته از طرح و برجسته کردن موارد نقض حقوق‌ انسانی مسلمانان روهینگیا با دولت این کشور ممانعت کرده است. یک مقام سابق سازمان ملل متحد می‌گوید رئیس دفتر سازمان ملل در میانمار مانع از دسترسی فعالان حقوق‌بشر به مناطق آسیب دیده مردمان روهینگیا شده است.
آمریکا تلاش می‌کند عمر داعش را طولانی کند
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله امروز صبح در مراسم یادبودی در حسینیه منطقه عیتا الشعب گفت: ادله و شواهد میدانی حاکی از آن است که آمریکا تلاش می‌کند عمر داعش را طولانی کند و مانع شکست آنها در مقابل مجاهدان مقاومت و ارتش سوریه شود و در این زمینه تسهیلات مورد نیاز برای تروریست‌ها در شرق فرات را فراهم کرده و با آنها قرارداد بسته تا مانع دسترسی ارتش سوریه و هم پیمانانش به داعش بشود.
 نماینده سازمان ملل: اذهان منطقی موجب دوام برجام خواهد شد
ایرنا/ نماینده سازمان ملل متحد در ایران درباره تهدیدات دولت آمریکا علیه برجام گفت: ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده و اعتقاد دارم که نصایح عاقلانه و اذهان منطقی موجب دوام برجام می‌شود. ‘گری لوئیس’ همچنین در خصوص دورنمای همکاری بانکها و شرکت‌های جهان با ایران گفت: ما باید به آینده نگاه کنیم به مرحله‌ای که مشخص شود در طرف درست تاریخ ایستاده‌ایم.
ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید نمی‌کند
مهر/ به گزارش واشنگتن فری بیکن « ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سومین گزارش خود به کنگره این کشور قصد ندارد پایبندی ایران به توافق جامع هسته‌ای (برجام) را تایید کند.بر این اساس این اقدام ترامپ موجب لغو برجام شده و به کنگره آمریکا اجازه خواهد داد تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران وضع کند.
 سفر اروپایی صالحی به ایتالیا و انگلستان
العالم/ در پی دعوت رسمی از دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جهت ایراد سخنرانی در سمینار بین المللی آمالدی در رم و ملاقات و رایزنی با مقامات این کشور و همچنین بازدید از تاسیسات هسته‌ای، وی بامداد پنجشنبه، در رأس هیأتی عازم ایتالیا شد. صالحی در ادامه به دعوت رسمی بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلستان، عازم لندن خواهد شد.
 راهبرد جدید دولت ترامپ در قبال ایران
فارس/ رسانه‌های آمریکایی جزئیاتی از راهبرد جدید دولت این کشوردر قبال ایران اعلام کرده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۰ مهرماه تصمیم جدید خود در قبال توافق هسته‌ای ایران را اعلام خواهد کرد. وبگاه شبکه خبری بلومبرگ جزئیاتی از سیاست جدید دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» علیه ایران منتشر کرده است. محور اصلی راهبرد جدید ترامپ در قبال ایران را اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تشکیل می‌دهد.طرح جدید به علاوه مقابله با شبکه‌های ایران در داخل آمریکای لاتین، برنامه موشکی این کشور، مسائل حقوق بشر و حمایت ایران از گروه‌هایی مانند حزب‌الله را شامل خواهد شد.
رژیم صهیونیستی بازنده اصلی وحدت فلسطین است
تسنیم/ سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که رژیم صهیونیستی متضرر اصلی از وحدت و آشتی ملی فلسطین خواهد بود و این رژیم خواهان تداوم شکاف داخلی فلسطین است. فوزی برهوم خاطر نشان کرد که واکنش واقعی به اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آشتی ملی باید وحدت و ارتباط بیشتر و سرعت بخشیدن به ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین باشد.
 امنیت ایران در منطقه شگفت انگیز است
مهر/ رئیس مجلس سنای ایرلند در دیدار با استاندار اصفهان عنوان کرد: امنیت ایران با وجود شرایط منطقه و کشورهای پیرامونی بسیار شگفت انگیر است.دنیس اودونوان ادامه داد: ما برای حفظ برجام و ارتقای روابط با ایران بویژه در زمینه حل مسائل بانکی و اقتصادی گوش به فرمان ترامپ نیستیم و تمام تلاش خود را در این جهت انجام خواهیم داد.
خروج آمریکا از برجام باعث بی‌اعتباری واشنگتن نزد کره شمالی می‌شود
باشگاه خبرنگاران/ قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکاگفت: خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران باعث بی‌اعتباری این کشور نزد کره شمالی خواهد شد.شرمن اضافه کرد: این باعث نمی‌شود ما بتوانیم در برابر کره شمالی سرسخت‌تر باشیم. این اقدام ما را در جهان منزوی می‌کند.
حمایت آمریکا از تروریست‌ها معضل اصلی در سوریه است
صداوسیما/ وزارت دفاع روسیه هشدار داد اگر آمریکا معتقد است حملات اخیر داعش در سوریه تصادفی بوده است، روسیه این قدرت را دارد که این حوادث اتفاقی را در مناطق تحت تسلط نیروهای ائتلاف آمریکایی سرکوب کند.این وزارتخانه با بیان اینکه سلسله حملات اخیر داعش علیه نیروهای سوری از منطقه استقرار نظامیان زیر نظر آمریکا در سوریه  آغاز شده است، افزود: چالش اصلی در مبارزه با داعش در سوریه توانمندی جنگی تروریست‌ها نیست بلکه حمایت آمریکا از تروریست هاست.
عربستان درصدد انحراف اذهان از جنگ یمن است
فارس/ یک اندیشکده صهیونیستی با انتقاد از اصلاحات عربستان و اشاره به هزینه‌های این کشور در شیعه ستیزی نوشت: عربستان میلیاردها دلار جهت مقابله با ایرانی که نماد نفوذ آمریکا در خاورمیانه را سرنگون کرد، هزینه کرده است. اندیشکده «بگین-سادات» درادامه افزوده است:یکی از اهداف اصلاحات اعلامی عربستان منحرف کردن اذهان از جنگ یمن است.
بر اساس اسناد و شواهد آمریکا و اسرائیل در خصوص مسئله کردستان به یک توافق کلی رسیده‌اند
فارس/ رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با مقام معظم رهبری با اشاره به لزوم اقدامات مشترک و همزمان ایران، ترکیه و عراق در مسئله کردستان عراق، گفت: بر اساس اسناد و شواهد غیرقابل انکار، آمریکا و اسرائیل در خصوص مسئله کردستان به یک توافق کلی رسیده‌اند و بارزانی با برگزاری همه‌پرسی، خطایی غیر قابل بخشش مرتکب شد.اردوغان با بیان اینکه به‌جز اسرائیل، هیچ‌کس کردستان عراق را به رسمیت نشناخته است، گفت: همسایگان عراق، قطعاً نمی‌توانند این تصمیم را قبول کنند، بنابراین مسئولان کردستان عراق از این پس قدمی نمی‌توانند بردارند و راه رهایی نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *