خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۱۲

  • پیام تقدیر و تشکر آیت‌الله العظمی سیستانی از رزمندگان عراقی
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج تاکید کرد: برخورد فعال و تهاجمی راه مقابله با جبهه تبلیغاتی دشمن
  • آیت‌الله کعبی: هیچ قدرت مدعی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را تهدید نظامی کند
  • آیت‌الله رجبی: رژیم‌های مستبد فاقد پشتوانه مردمی هستند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی: تلاش برای اقامه حاکمیت اسلامی یک اصل مهم در زندگی حضرات معصومین(ع) بوده است
  • وزیر دفاع: ایران برای مقابله با تجزیه طلبی با عراق همکاری می‌کند

** جام جم ۹۶/۷/۱۲
*  آمریکا ۱۵ دیپلمات کوبا را اخراج کرد
در پی افزایش تنش‌ها بین آمریکا و کوبا، واشنگتن ۱۵ دیپلمات کوبا را از سفارت این کشور در واشنگتن اخراج کرد.
روابط آمریکا و کوبا پس از چند دهه در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا از سر گرفته شده بود، اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ بار دیگر تنش بین هاوانا و واشنگتن افزایش پیدا کرد.
*  رایزنی‌های منطقه‌ای اردوغان در تهران
رجب طیب‌اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز در راس هیاتی عالی‌رتبه به تهران می‌آید تا درباره مسائل منطقه‌ای و دو جانبه با مقامات کشورمان گفت‌وگو کند.
این سفر یکروزه است و اردوغان علاوه بر رایزنی با مقامات عالی‌رتبه کشورمان در نشست شورای عالی همکاری راهبردی دو کشور در تهران شرکت می‌کند.
** همشهری ۹۶/۷/۱۲
*  سؤال محرمانه از وزیر اطلاعات
محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس از تهیه طرح سؤال از وزیر اطلاعات به منظور پاسخگویی در مورد نحوه تولید، توزیع، مراقبت و امحای بولتن‌های محرمانه خبر داد و گفت: با توجه به آنکه ضوابط و معیارهای تولید، انتشار، توزیع بولتن‌های محرمانه و همچنین نحوه مراقبت، حفاظت و امحای این بولتن‌ها مشخص نیست، با تهیه طرح سوال از محمود علوی وزیر اطلاعات، خواستار پاسخگویی مسئولان شدم.
*  ۴ پرونده احمدی‌نژاد
حسین مظفر، معاون نظارت مجلس با رد ادعای احمدی‌نژاد، ‌رئیس جمهور پیشین مبنی بر شکایت علی لاریجانی از وی نوشت: پرونده‌های مفتوح احمدی‌نژاد در قوه قضائیه مربوط به تخلف وی در تعیین سرپرست برای وزارت نفت، عدم تشکیل وزارت ورزش و جوانان، عدم تهیه اساسنامه شرکت‌های تابعه وزارت نفت و شکایت راه‌آهن شهری تهران و حومه از وی است.
** کیهان ۹۶/۷/۱۲
*  برخورد فعال و تهاجمی راه مقابله با جبهه تبلیغاتی دشمن
رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج تاکید کرد:
– نظام اسلامی ظرفیت و توان فراوانی برای ایستادگی و تهاجم علیه جبهه بسیار خطرناک و فعال و مجهز به انواع وسایل و امکانات تبلیغاتی دارد و فرصت حج، بهترین منبر تبلیغی برای ارتباط گرفتن با مردم دنیا و خنثی کردن تبلیغات طرف مقابل است.
– تعطیل یا محدود کردن ظرفیت‌های ارتباطی ایران با مردم در حج، همچون دعای کمیل، مراسم برائت، اجتماعات و همایش‌های تبلیغی ترفند دولت سعودی علیه جمهوری اسلامی است.
– امروز در دنیای اسلام، تعداد بی شماری از نخبگان مایل به شنیدن حقیقت از زبان جمهوری اسلامی هستند.
– باید مسائل مهمی همچون استکبار ستیزی، افشای ماهیت غرب، برائت از دشمنان اسلام و مضامین بلند دعای کمیل را با ادبیات نافذ، لحن خوب و استدلال عمیق از طریق ابزارهای نوین تبلیغاتی به مخاطبان منتقل کنید.
– در زمان برگزاری حج، مسئولان سعودی با وقاحت و بی‌حیایی تمام در تلویزیون ظاهر شدند و علیه جمهوری اسلامی، حرف زدند و طبیعی است که این حرف‌ها در مردم عادی سایر کشورها ابهام آفرین است، اما باید با ارتباط با مردم، ابهامات را رفع کنید و حصار طرف مقابل را بشکنید.
– بر اساس گزارش مسئولان، حج امسال از حفظ احترام و عزت خود در اغلب موارد راضی بوده‌اند، اگر چه برخی موارد تخلف نیز گزارش شده که باید پیگیری شود.
*  سردار نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه شد
با حکم سردار سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار علی‌ محمد نایینی به عنوان رئیس‌مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه منصوب شد.
*  علی اصغر پیوندی رئیس‌جدید هلال احمر شد
علی اصغر پیوندی با حکم رئیس‌جمهور، رئیس‌جمعیت هلال احمر ایران شد.
** شرق ۹۶/۷/۱۲
*  درخواست فراکسیون امید درباره احکام فعالان سیاسی اصلاح‌طلب
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای هیئت‌رئیسه این فراکسیون خواهان تجدید نظر درباره احکام صادرشده برای فعالان سیاسی اصلاح‌طلب شدند.
بهرام پارسایی با اشاره به جلسه صبح سه‌شنبه هیئت‌رئیسه این فراکسیون افزود: در این جلسه اعضای فراکسیون تأکید کردند احکام صادرشده بیش از آنکه جنبه قضائی داشته باشد، جنبه سیاسی دارد.
*  بیشتر از نرخ تورم حقوق‌ها را افزایش می‌دهیم
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود گفت:
– سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران، زمینه توافق‌هایی است که در گذشته صورت گرفته است، ضمن اینکه همکاری مشترک با دولت ترکیه برای مقابله و مبارزه با تروریسم در ارتباط با سوریه و عراق وجود دارد.
– در مسئله عراق و موضوع اقلیم کردستان هماهنگی مناسبی بین ایران و ترکیه و دولت عراق صورت گرفته است و امیدواریم در توسعه این مناسبات سه کشور در آینده شاهد محو تروریسم در منطقه باشیم.
–  بیش از ۵۰ درصد کابینه تغییر کرده است.
– ما هر سال بیشتر از نرخ تورم افزایش حقوق داریم. امسال هم قرار است پنج درصد این افزایش حقوق را دولت و پنج درصد دیگر را دستگاه‌ها پرداخت کنند که مجموعا ۱۰ درصد می‌شود.
–  خدا را شکر که حج به سلامت انجام شد. هنگامی که عزت و کرامت ایرانیان حفظ شود، قطعا مراودات ما ادامه پیدا خواهد کرد. حفظ شأن ایرانیان برای ما در اولویت است.
– هر شش ماه یک‌بار سران قوا و مسئولان مربوط جلسه‌ای با رهبر معظم انقلاب برای بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌کنند که قرار بود این جلسه در اردیبهشت برگزار شود.
** ایران ۹۶/۷/۱۲
*  اراده ایران توسعه روابط با اروپا است
رئیس جمهوری ظهر دیروز در پاستور با «دنیس اودونوان» رئیس مجلس سنای ایرلند دیدار و تأکید کرد: توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برجام و عمل طرفین به تعهدات و همکاری با آژانس و نیز مبارزه با تروریسم سه محور مهم در سیاست خارجی ایران است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی تأکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهای اروپایی از جمله ایرلند است و ما از گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی با ایرلند استقبال می کنیم.
*  نخستین نشست دولت توافق ملی فلسطین در غزه برگزار شد
نخستین جلسه دولت توافق ملی فلسطین پس از سه سال، روز گذشته در غزه برگزار شد. رامی حمدالله، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان با ابراز خوشحالی از برپایی این نشست و تلاش‌ها برای آشتی ملی فلسطین، گفت: ما اینجا هستیم تا فصل اختلافات را به پایان رسانده و پروژه ملی برای بنای کشوری فلسطینی را در مسیر صحیح آن قرار داده و از سر بگیریم.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱۲
*  ایرلند و ایران بر ادامه برجام و پایبندی به آن اتفاق نظر دارند
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران و ایرلند بر ادامه برجام و پایبندی به آن اتفاق نظر دارند. دکتر علی لاریجانی دیروز پس از دیدار با رئیس مجلس سنای ایرلند گفت: روابط ایران و ایرلند پایدار است و سفر رئیس مجلس سنای ایرلند و همکارانش این پایداری را بیشتر خواهد کرد.
لاریجانی با بیان این که بخش دیگری از این مذاکرات مربوط به مسائل منطقه‌ای بخصوص بحران تروریستی در منطقه بود گفت: هرج و مرج‌طلبی و تجزیه‌طلبی در مسائل منطقه‌ای را محکوم می‌کنیم.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱۲
*  آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) برگزار شد
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله در شب شهادت زین‌العابدین حضرت امام سجاد علیهما السلام با حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی، مسؤولان و هزاران نفر از مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی، آقایان مرتضی طاهری و سعید حدادیان به مرثیه‌خوانی پرداختند.
*  نخستین کارت زرد نمایندگان به دولت دوازدهم
نمایندگان در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۱ مهر قوه مقننه در جریان بررسی سوال تعدادی از نمایندگان از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور درباره علت فقدان نظارت فرمانداران بر مصوبات و عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا و عدم کارآیی شوراهای حل اختلاف استان‌ها که موجب مخدوش شدن اعتماد مردم به کارآمدی این نهاد شده است با ۱۱۵ رای موافق، ۸۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر نخستین کارت زرد خود را در دولت دوازدهم به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دادند.
** جوان ۹۶/۷/۱۲
*  شهید حججی ‌‌‌‌ملت ایران را سربلند کرد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز در دیدار خانواده شهید محسن حججی، این شهید والامقام را نشانه خدا و سخنگوی شهدای مظلوم و سر جدا، خواندند و با اشاره به حضور با شکوه و کم‌سابقه مردم در تشییع آن شهید، خاطرنشان کردند: خداوند به واسطه مجاهدت محسن عزیز، ملت ایران را عزیز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی قرار داد.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱۲
*  نگاه ایران به رفراندوم بر مبنای عدم تغییر مرزهای جغرافیایی است
امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در خصوص پیامدهای نامطلوب رفراندوم کردی بر ثبات سیاسی عراق و امنیت منطقه گفت: نگاه ما به تبعات رفراندوم در کردستان عراق بر مبنای عدم تغییر مرزهای جغرافیایی در منطقه است و کلید خوردن تجزیه منطقه، یک موضوع خطرناک و مغایر امنیت منطقه‌ای است.
وی با بیان اینکه تلاش برای تجزیه عراق شکست خورده، عنوان کرد: دشمنان منطقه صرفا به تقویت رژیم صهیونیستی می‌اندیشند.
*  بانک‌هایی را که بالاتر از نرخ مقرر سود بدهند نقره داغ می‌کنیم
کرباسیان وزیر اقتصاد در مورد تخلف برخی از بانک‌ها و اجرا نکردن بخشنامه بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی از سیستم نظارت خود بهره‌برداری کرده و شعب را بازرسی می‌کند. ما حتما بانک‌هایی که بالاتر از نرخ مقرر سود می‌دهند را مشمول مالیات می‌کنیم تا نقره داغ شوند چرا که اینها جزو هزینه‌های قابل قبول بانکی نیست و بانک‌ها باید مالیات آن را بدهند.
** رسالت ۹۶/۷/۱۲
*  آموزه های دفاع مقدس برای ملت ایران اعتبار به همراه داشته است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آموزه ها و معارف دوران دفاع مقدس، برای ملت ایران اعتبار به همراه داشته است.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در آیین معارفه رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه از دفاع مقدس به عنوان تاریخی جامع از حیات ملت ایران یاد کرد و گفت: در دوران شکوهمند ۸ ساله دفاع مقدس اعتقاد، دانش، علم، فن و هنر با یکدیگر تلفیق شد و پیروزی های ارزشمندی را به ثمر رساند.
*  بحران همه پرسی، خنجر جدیدی درکمر منطقه بود
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیروز تاکید کرد تحریم‌های بیشتری را برای اعمال علیه منطقه کردستان عراق، درپی برگزاری همه‌پرسی جدایی، آماده کرده‌اند. اردوغان طی سخنرانی در جمع حزب عدالت و توسعه گفت: بحران همه‌پرسی جدایی کردستان عراق، «خنجر جدیدی» بود که در «پشت منطقه‌ ما» فرود آمد.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱۲
*  اشتغال کامل بیش از ۲۳ میلیون نفر در کشور
‌امیدعلی پارسا رییس مرکز آمار ایران از اشتغال ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بصورت کامل خبر داد و گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار بیکار مطلق در کشور وجود دارد.
*  تهران از همکاری با برلین برای حل بحران‌های منطقه‌ای و مقابله با تروریسم استقبال می‌کند
رییس‌‌جمهور در پیامی به رییس‌جمهور آلمان، فرارسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با عنایت به سابقه روابط حسنه ایران و آلمان، مناسبات و همکاری‌های دو کشور در تمامی عرصه‌ها بیش از پیش توسعه و تحکیم یابد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در این پیام آورده است: جمهوری اسلامی ایران از همکاری با جمهوری فدرال آلمان جهت حل بحران‌های منطقه‌ای از راه‌های سیاسی و مسالمت‌آمیز و مقابله جدی با تروریسم و افراط‌گرایی استقبال می‌نماید.
** آرمان ۹۶/۷/۱۲
*  حضور رئیس جمهور ۱۵مهرماه در دانشگاه تهران
مشاور عالی رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس جمهور ۱۵ مهر در این دانشگاه برگزار می‌شود گفت: این مراسم شنبه آینده ۱۵ مهر جاری با حضور رئیس جمهور، وزرای علوم و بهداشت، روسای دانشگاه‌ها و دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
*  جلال طالبانی درگذشت
رسانه‌های کردی در پی انتشار اخباری از وخامت حال جلال طالبانی، رئیس‌جمهور پیشین عراق، درگذشت وی را تایید کردند. جلال طالبانی که از رهبران کردهای عراق محسوب می‌شود، از ۷ آوریل ۲۰۰۵ تا ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴ رئیس‌جمهور عراق بود گرچه در پی یک سکته مغزی شدید در سال ۲۰۱۲، عملا از همان سال از صحنه سیاسی عراق خارج شد. در پی درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق یک هفته در منطقه کردستان عراق عزای عمومی اعلام شد.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱۲
*  قالیباف بر خلاف نظر شخصی خود کناره‌گیری کرد
دبیر کل حزب موتلفه گفت: «از همان ابتدا در موتلفه درباره حمایت از رئیسی اختلاف نظر وجود داشت و در نهایت شورای مرکزی موتلفه نتوانست به تصمیم مشخصی در این باره برسد. بعد از مناظره سوم انتخاباتی، تصمیم اصولگرایان حمایت از رئیسی بود.
بنابراین پیشنهاد کناره‌گیری به قالیباف و میرسلیم داده شد که قالیباف بر خلاف نظر شخصی خود کناره‌گیری کرد.»
*  هیچ یک از بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد
وزیر خارجه کشورمان صبح دیروز در دیدار با امیر قطر تاکید کرد که هیچ یک از بحران‌های منطقه راه حل نظامی ندارد و همه طرف‌ها باید به گفت و گو و راه‌حل‌های مسالمت آمیز پایبند باشند. ظریف افزود: «ایران خواستار بهترین روابط با همه همسایگان خود است و اعتقاد دارد همه طرف‌ها بایدبه ابتکارات منطقه‌ای در جهت ثبات و امنیت دسته جمعی اولویت دهند.
** آفرینش ۹۶/۷/۱۲
*  تسلیت ایران به خانواده قربانیان کشتارلاس وگاس
سخنگوی وزارت امور خارجه با خانواده قربانیان کشتار لاس وگاس آمریکا ابراز همدردی کرد.
بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز تاسف از وقوع جنایت هولناک کشتار شهروندان عادی در لاس وگاس آمریکا که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، با مردم‌ آن کشور و بازماندگان قربانیان این جنایت ضد انسانی ابراز همدردی کرد.
*  ایران هیچ‌گاه تا این حد به مرزهای‌ما نزدیک نبوده است
یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) در سخنانی در مقر موساد در کنار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و گفت: ایران به هدایت نیروهای عملیاتی و نظامی در خاورمیانه ادامه داده و هیچ وقت تا این حد به مرزهای اسرائیل در لبنان و سوریه نزدیک نبوده است.
تهران از حزب الله لبنان و حماس حمایت کرده و به انتقال سلاح‌های هوشمند پیشرفته به گروه‌های وابسته در منطقه ادامه می‌دهد.
** قدس ۹۶/۷/۱۲
*  سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع شد
سردار قاسم تقی‌زاده از سوی امیر سرتیپ حاتمی به عنوان جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب شد. وی پیش ازاین ریاست سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع را بر عهده داشت.
*  طرح نمایندگان برای افزایش ضمانت اجرایی قانون رسیدگی به اموال مسئولان
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی طرح نمایندگان برای افزایش ضمانت اجرایی قانون رسیدگی به اموال و دارایی مسئولین و مقامات کشوری خبر داد. الهیار ملکشاهی با بیان این که بر اساس قانون مصوب مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در صورتی که قوه قضائیه مشاهده کند اموال مسئولی به صورت غیر متعارف افزایش یافته، باید اقداماتی انجام دهد، افزود: اما در قانون وضع شده، ضمانت اجرا ضعیف است و در همین زمینه برای بالا بردن ضریب اجرایی، نمایندگان طرحی را به مجلس ارائه کرده‌اند.
** خراسان ۹۶/۷/۱۲
*  ۵نقطه مداری به نام ایران در فضا ثبت شد
آذری جهرمی وزیر ارتباطات با اشاره به ثبت پنج نقطه مداری جدید در فضا به نام ایران، ازهماهنگی برای قراردادن ماهواره درنقاط مداری جدید خبرداد.
*  تأیید حکم حبس۱۰ساله یک ایرانی در امارات
دادگاه امنیت دولت در ابوظبی امارات، یک شهروند ایرانی را بدون ذکر نام وی به اتهام آن چه «جاسوسی و تلاش برای صادرات تجهیزات ویژه برنامه هسته‌ای ایران» خوانده، به ۱۰ سال حبس محکوم کرد.
** اعتماد ۹۶/۷/۱۲
*  ترکان و نعمت‌زاده به دولت برگشتند
براساس احکامی که روز گذشته منتشر شد، محمدرضا نعمت زاده، کهنسال‌ترین وزیر کابینه یازدهم به عنوان مشاور وزیر نفت در امور صنعتی انتخاب شد و از سوی دیگر اکبر ترکان به عنوان رییس هیات‌مدیره شرکت شستا منصوب شد.
*  توتال به قرارداد توسعه فاز  ۱۱ پارس‌جنوبی پایبند می‌ماند
شرکت توتال فرانسه با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ درباره خروج از توافق هسته‌ای به توافق گازی خود با ایران پایبند می‌ماند. پاتریک پویان، مدیرعامل توتال اعلام کرد: برای اجرای یک توافق قطعی در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که بخشی از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان به شمار می‌آید، متعهد هستیم. به گفته پویان، تاکنون از طرف آمریکا هیچ فشاری درباره همکاری با ایران به توتال وارد نشده است.
** شهروند ۹۶/۷/۱۲
*  ۲ پسر لاریجانی طلبه و دانشجوی دکترا هستند
دیروز نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در تذکری خطاب به علی مطهری که ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت،‌  به شایعه پراکنی «آمدنیوز» در مورد علی لاریجانی و فرزندانش پرداخت و خواهان برخورد وزیر ارتباطات با این کانال تلگرامی شد. وی افزود: این شبکه به ناحق نام دکتر لاریجانی را برسر زبان ها انداخته است؛ با این گفته که ایشان تابعیت کشور کانادا دارند و فرزندانشان در کانادا هستند! این در حالی است که ما می‌دانیم ایشان دو فرزند پسر دارد که یک نفر در حوزه علمیه قم و دومی دانشجوی دکترا در تهران است.
*  نیروهای متحد آمریکا در سوریه مقر فرماندهی داعش در رقه را به دست گرفتند
نیروهای «سوریه دموکراتیک» که مورد حمایت آمریکا هستند، کنترل مقر فرماندهی داعش در شهر رقه را به دست گرفتند و اسلحه و بی‌سیم‌هایی که آنها رها کرده بودند را مصادره کردند. به‌گفته یکی از فرماندهان این ائتلاف متشکل از گروه‌های عرب و کرد، نیروهای مذکور با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش ۹۰‌درصد از کل مساحت مرکز داعش در سوریه را پس گرفته‌اند اما این تروریست‌ها هنوز کنترل یک منطقه دیگر در مرکز رقه را در دست دارند.
** صبح نو ۹۶/۷/۱۲
*  ایران برای مقابله با تجزیه طلبی با عراق همکاری می‌کند
امیر حاتمی، وزیر دفاع با تاکید بر این مساله که جمهوری اسلامی ایران با تجزیه طلبی در عراق و به هم خوردن مرزهای این کشور مخالف است، گفت: جریان تجزیه طلبی در عراق را برای امنیت منطقه مضر می‌دانیم و برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات در کشورهای منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و امروز که در عراق این جریان مخرب شکل گرفته، حتما با این کشور در جهت مقابله با این گونه تحرکات همکاری گسترده‌تری خواهیم داشت.
*  اسد در جنگ سوریه پیروز شد
اویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به پایگاه صهیونیستی والا گفت که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در جنگ این کشور پیروز شد.
وی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای عربی سنی میانه رو، خواهان نزدیکی به نظام اسد هستند و این سابقه نداشته است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام آیت‌الله العظمی سیستانی برای رزمندگان عراقی
حوزه/ آیت‌الله العظمی سیستانی با ارسال پیامی برای رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عراق که در جبهه‌های جنگ حاضر هستند، از فداکاری و جانفشانی این نیروها که منجر به آزادی عراق شد قدردانی کردند.
در ادامه این پیام آمده است: فداکاری و جانفشانی رزمندگان باعث آزادی بسیاری از مناطقی شد که در اشغال تروریست‌ها بود. ایشان افزودند: آفرین بر بازوان توانای شما! خداوند شما را از یاوران امام حسین(علیه‌السلام) قرار دهد!
هیچ قدرت مدعی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را تهدید نظامی کند
رسا/ آیت‌الله کعبی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی مطرح است، اظهار داشت: هیچ قدرت مدعی نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را تهدید نظامی کند.
عضو جامعه مدرسین با بیان این که مستکبران می‌دانند که قدرت هم آوردی با ملت ایران را ندارند، ابراز داشت: ما عصر پیروزی اسلام بر پایه انقلاب اسلامی را در مقابل استکبار تجربه می‌کنیم و ان شاءالله با پیروزی همه جانبه و فراگیر مقاومت اسلامی بر پسمانده‌های داعش و تکفیری‌ها موازنه قدرت در منطقه به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند.
رژیم‌های مستبد فاقد پشتوانه مردمی هستند
رسا/ آیت‌الله رجبی با بیان اینکه ملت ایران ولایتمدار هستند تاکید کرد: مردم از عمق جان به حضرت امام و رهبر معظم انقلاب عشق می‌ورزند و این عشق بر اساس معرفت و شعور است. وی ادامه داد: اگر مردم آمریکا در یک فضای آگاهانه رأی بدهند هیچکدام از رؤسای جمهوری که تا کنون رأی آورده‌اند، رأی نخواهند آورد.
عضو جامعه مدرسین همچنین تصریح کرد: اگر نظامی می‌خواهد پیشتوانه مردمی داشته باشند باید جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار دهند.
تلاش برای اقامه حاکمیت اسلامی یک اصل مهم در زندگی حضرات معصومین(ع)بوده است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی با بیان اینکه، اصل مبارزه با ظلم و حکومت‌های طاغوتی و تلاش برای اقامه حاکمیت اسلامی یک اصل مهم است که در زندگی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) دیده می‌شود، بیان داشت: ائمه معصومین(علیهم‌السلام) همواره در این راستا تلاش کردند.
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: گریه‌های مستمر امام سجاد(علیه‌السلام) پس از جریان کربلا یکی دیگر از شیوه‌های مبارزاتی حضرت بود تا از این رهگذر نهضت کربلا احیا شود، چرا در این صورت هدف اباعبدالله(علیه‌السلام) که رفع جهالت و برقراری عقلانیت در جامعه بود، احیا می‌شد.
واکنش علوی به اتهام جاسوسی به خانواده رئیس قضا
فردا نیوز/ وزیر اطلاعات گفت: هیچ‌گونه اثری از اقداماتی که حتی ظن جاسوسی در مورد آن وجود داشته باشد درباره هیچ‌یک از اعضای خانواده آیت‌الله آملی ‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه مشاهده نشده است. حجت‌الاسلام و المسلمین علوی گفت: آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه منتشر شده، صرفاً تهمت بوده و با هدف وارد آوردن آسیب به اعتماد مردم نسبت به مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح شده است.
آمریکا نمی‌تواند ایران مستقل را تحمل کند
فارس/ سیاستمدار برجسته آمریکا اظهار داشت: «ایران با سرنگون ساختن دیکتاتور دست نشانده واشنگتن اقدام غیرقابل بخششی را از دید دولتمردان آمریکا انجام داد.» «نوام چامسکی» درباره دلایل خصومت آمریکا و رژیم اسرائیل با ایران گفت: «آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند یک نیروی مستقل را در منطقه تحمل کنند. ایران مجهز به توان بازدارنده هسته‌ای نیز برای کشورهای سرکش که می‌خواهند در سراسر خاورمیانه طغیان نمایند، غیر قابل پذیرش است.»
 ثبت ائتلاف سعودی در پیش‌‏نویس لیست سیاه سازمان ملل
العالم/ در پیش نویس سری لیست سازمان ملل نام ائتلاف سعودی به دلیل ارتکاب جنایات و کشتار کودکان یمنی مشاهده می‌شود. اگرچه این پیش نویس به این اشاره دارد که ائتلاف سعودی تدابیری را برای بهبودی اوضاع کودکان یمنی و حمایت از آنها اتخاذ کرده است، اما نام ائتلاف به دلیل کشتار کودکان در یمن درج شده است.
واکنش جریان الوفای بحرین به حضور سفیر آمریکا در هیأت عزاداری
رسا/ جریان الوفای اسلامی بحرین نسبت به حضور سفیر آمریکا در یکی از هیأت‌های عزاداری منامه واکنش نشان داد.این جریان درباره حضور سفیر آمریکا در یکی از هیأت‌های عزاداری در پایتخت بحرین تصریح کرد: دولت آمریکا دشمن امت و ملت مسلمان است وبا آموزش نظامی از آل خلیفه حمایت می‌کند و سازنده داعش است و بدینوسیله می‌خواهد بر این مساله سرپوش بگذارد.
نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران دیده نشده است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد: توافق هسته‌ای دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را به تاخیر انداخته است. دانفورد همچنین تاکید کرد که هیچ‌گونه نقض عمده توافق هسته‌ای از سوی ایران دیده نشده است.جیمز متیس،وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: اگر آمریکا بتواند پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تایید کند و این پایبندی در راستای بهترین منافع آمریکا باشد، واشنگتن باید در توافق هسته‌ای بماند.
احمدالاسیر؛ تروریستی که به پایان خط رسید
باشگاه خبرنگاران/دادگاه نظامی بیروت هفته گذشته احمد الاسیر تروریست مشهور لبنانی را که در قتل شماری از نیروهای ارتش لبنان در ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی دست داشت و علنا از داعش حمایت کرده بود، به اعدام محکوم کرد.این دادگاه همچنین ۸ نفر دیگر را در این پرونده به اعدام محکوم کرد که در بین این افراد دو پسر الأسیر و برادر او دیده می‌شوند.
تحریم‌های آمریکا، اروپا ادامه خواهد یافت
فارس/ مقامات دپارتمانهای مربوط به تحریم‌های آمریکا و انگلیس می‌گویند که آنها امیدوارند به همراه اتحادیه اروپا تحریمها علیه ایران را خارج از توافق هسته‌ای و در دیگر مسائل مربوط به آنچه که آنها فعالیتهای مخرب ایران می‌خوانند ادامه بدهند. «جان اسمیت» رئیس دفتر کنترل ارزیابی داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در یک سخنرانی در شورای آتلانتیک گفت: این تحریمها می‌تواند در زمینه حمایت ایران از تروریسم، نقض حقوق بشر، آزمایش موشکهای بالستیک و دیگر فعالیتهای بی ثبات کننده ایران باشد.
به آمریکا توصیه می‌کنیم به برجام پایبند بماند
فارس/ معاون وزارت خارجه انگلیس در سخنرانی ضمن تأکید بر پایبندی ایران به برجام به شدت خواهان حفظ آن از سوی دولت آمریکا شد. «آلن دانکن» درباره «برجام» گفت که این توافق توانسته فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود کند و لندن خواهان ادامه اجرای آن است. ایران پیشرفت قابل توجهی در عقب نشینی از برنامه هسته‌ای و محدود کردن قابلیت خود داشته است.»
آغاز همکاری اروپا و مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور
ایرنا/ اولین دوره آموزشی نظام ایمنی هسته‌ای در چارچوب همکاری‌های جدید جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور برگزار شد.این دوره آموزشی با موضوع ‘استقرار چارچوب نظارتی و انجام ارزیابی نحوه اجرای آزمایشات سنجش استحکام (Stress Test) در یک نیروگاه هسته‌ای’ از روز گذشته ۱۰ مهرماه به مدت سه روز در مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور برگزار می‌شود.
حمایت ایران از دولت قانونی و تمامیت ارضی عراق
تسنیم/ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمایت ایران از تمامیت ارضی عراق گفت: کمک‌های مستشاری ایران به عراق برای مبارزه با تروریسم ادامه دارد. نقوی حسینی با بیان اینکه امروز آمریکا هیچ جایگاهی در خاورمیانه ندارد اظهار داشت: امروز حرف اول در منطقه را جمهوری اسلامی ایران می‌زند و به همین جهت ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ناراحت است و می‌خواهد با تحریف‌ها و گزافه‌گویی از تریبون سازمان ملل متحد خود را مطرح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *