خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۱۱

سـالـروز شـهادت حضـرت سیدالسـاجدین امام زین‌العابدین(علیه‌السلام) را تسلیت می‌گوییم

  • آیت‌الله مظاهری: مردم در دفاع از ارزش‌ها کوتاهی نمی‌کنند
  • رئیس جمهور: نتیجه تغییر در مرزهای جغرافیایی گسترش ناامنی و بی‌ثباتی است
  • آیت‌الله خاتمی خبر داد: جلسه هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای بررسی مطالبه رهبر معظم انقلاب
  • آیت‌الله اعرافی: برنامه‌ریزی توسعه قم متناسب با طراز بین المللی و جهانی این شهر باشد
  • مرز هوایی ایران با اقلیم کردستان عراق مسدود شد

** جام جم ۹۶/۷/۱۱
*  ۳ انفجار تروریستی در دمشق با ۱۵ کشته
در اولین خبرهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، اخباری مبنی بر انفجار یک خودرو و دو عامل انتحاری که یک مرکز پلیس را در منطقه المیدان در دمشق هدف قرار داده بودند، مطرح شد. اخباری از کشته شدن ۱۵ نفر در پی این انفجارها منتشر شده است. شبکه المیادین نیز گزارش کرد، سه انفجار تروریستی مقابل پاسگاه پلیس در محله المیدان در دمشق رخ داده است.
*  پیشرفت‌های مکران با گذشته قابل مقایسه نیست
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در بازدید از منطقه سوم نیروی دریایی ارتش گفت: امروز در سواحل مکران برکت و موفقیت را شاهد هستیم و وقتی مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که تلاش و حرکت همرزمان ما چه برکت‌هایی را عاید این سواحل کرده است و حقیقتا این پیشرفت‌ها قابل‌مقایسه با گذشته نیست.
** همشهری ۹۶/۷/۱۱
*  رژیم صهیونیستی آشکارا حامی به هم زدن مرزهای منطقه است
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید استان ایلام گفت: در منطقه‌ای قرار داریم که رژیم صهیونیستی آشکارا حامی به هم زدن مرزهای منطقه است، آنها بعد از جنگ ۸ ساله و تحریم‌های فراوان و ایجاد طالبان، القاعده و داعش دنبال توطئه‌های جدید هستند.
*  انتشار گزارش‌هایی از کشته شدن ۸ عضو حزب‌الله
واشنگتن پست گزارش داده در یک حمله هوایی با پهپاد ۸ عضو حزب‌الله لبنان در منطقه صحرایی شرق سوریه کشته‌ شده‌اند. در این منطقه نیروهای حزب‌الله در همراهی با ارتش سوریه در حال نبرد با تروریست‌های داعش هستند.
این روزنامه اعلام کرده که یک مقام حزب الله این حمله را تایید کرده است.
** کیهان ۹۶/۷/۱۱
*  برگزاری مراسم عزاداری شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین‌(علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی(ره)
مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین‌(علیه‌السلام) و اصحاب باوفای ایشان در شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولان و هزاران نفر از دلسوختگان شهیدان و آزادگان کربلا در حسینیه‌ امام خمینی(رحمه‌الله) برگزار شد. در این مراسم، پس از سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، آقایان انسانی و مطیعی بر مصائب حضرت سیدالشهداء‌(علیه‌السلام) و اهل ‌بیت ایشان، مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.
*  تا وقتی ظلم هست مردم در صحنه خواهند بود
علمای بحرین به مناسبت روز عاشورا با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند، تا زمانی که ظلم در جنگ با عدالت، فساد در برابر اصلاح و باطل در ستیز با حق است مردم به مبارزه خود علیه آل خلیفه ادامه خواهند داد.
علمای بحرین اعلام کردند: «قضیه امام حسین علیه‌السلام، مسئله امت و اسلام است، و تا زمانی که ظلم در جنگ با عدالت، فساد در برابر اصلاح و باطل در ستیز با حق است این قضیه جریان دارد.
** شرق ۹۶/۷/۱۱
*  ٧ اصلاح‌طلب حکم گرفتند
حکم هفت فعال اصلاح‌طلب که از اعضای سابق جبهه مشارکت بودند، روز گذشته از سوی حجت‌ کرمانی وکیل آنها اعلام شد. بر این اساس، محمدرضا خاتمی، علی شکوری‌راد، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور، محمد نعیمی‌پور، حسین کاشفی و محسن صفایی‌فراهانی به یک سال حبس و دو سال محرومیت از حضور در احزاب، فضای مجازی و مطبوعات محکوم شده‌اند.
*  همه طرف‌ها با مذاکره مجدد درباره برجام مخالف‌ هستند
پانگ سن، سفیر چین در ایران، در پاسخ به این پرسش که موضع چین در قبال اینکه رئیس‌جمهور آمریکا توافق ایران با ١+۵ را «بد» و مایه «شرمساری» خوانده است، چیست؟ گفت: این توافق یعنی برجام، نشان داد از طریق گفت‌وگو و مذاکره به‌صورت صلح‌آمیز می‌توانیم مسئله را حل کنیم. از نظر ما برجام در حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه نقشی مفید ایفا کرده است و به‌همین‌دلیل هم باید پابرجا بماند.
سفیر چین در ایران گفت: همه طرف‌ها از جمله چین با مذاکرات مجدد درباره برجام مخالف هستند.
** ایران ۹۶/۷/۱۱
*  نتیجه تغییر در مرزهای جغرافیایی، گسترش ناامنی و بی‌ثباتی است
«خلوصی آکار» مقام ارشد نظامی ترکیه دیروز با رئیس جمهوری ، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر شورای عالی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس‌ جمهوری در این دیدار، ایران و ترکیه را لنگر ثبات در منطقه دانست و با تأکید بر اینکه مبارزه با تروریسم و حفظ مرزهای جغرافیایی مهم‌ترین اهداف برای همکاری مشترک در جهت تحکیم ثبات و امنیت منطقه است، از گسترش و تقویت همکاری‌های دفاعی تهران- آنکارا استقبال کرد. حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای تقویت دولت‌های مرکزی در عراق و سوریه، برای یکپارچگی سرزمینی، مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و عدم هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی، افزود: هرگونه برهم خوردن ثبات در  مرزهای جغرافیایی به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد انجامید.
*  طرح آشتی ملی فلسطین امروز کلید می‌خورد
هیأت‌های مصر و اعضای دولت وفاق ملی فلسطین در دو روز گذشته وارد نوار غزه شدند تا در مذاکرات امروز زمینه را برای مذاکرات فتح و حماس پس از ۱۱ سال قطع مذاکرات بین این دو گروه فلسطینی فراهم کنند. دیروز همچنین «رامی حمدالله»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به منظور برگزاری نشست شورای وزیران، برای نخستین بار پس از دو سال وارد این منطقه شد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۱۱
*  اقلیم کردستان برای مذاکره باید نتایج همه پرسی را لغو کند
سخنگوی حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق گفت: کردستان ابتدا باید نتائج همه پرسی مغایر با قانون اساسی را لغو کند و سپس وارد گفتگوی جدی برای تقویت یکپارچگی عراق شود.
سعد الحدیثی با صدور بیانیه‌ای از رهبران اقلیم خواست از هر گونه فعالیت تحریک آمیز و تشدید‌کننده اوضاع در مناطق (مورد اختلاف) تحت تعدی خود پرهیز کند. وی گفت: بار دیگر رهبران اقلیم را به پایبندی به قانون اساسی و احکام دادگاه فدرال فرا می‌خوانیم.
*  عربستان و امارات دوستان جدید اسرائیل هستند
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، ضمن تاکید بر اینکه منافع عربستان و امارات با این رژیم هماهنگ است، افزود: ریاض و ابوظبی دوستان جدید ما هستند.
«موشه یعلون» در اظهاراتی موضع دو کشور عربستان و امارات را ستود و آنها را دوستان جدید این رژیم خواند.
** وطن امروز ۹۶/۷/۱۱
*  رویکرد برخی مسؤولان اقلیم کردستان غیرمسؤولانه و ناشیانه است
دریابان علی شمخانی در دیدار ژنرال خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه رویکرد خودسرانه برخی مسؤولان اقلیم کردستان عراق در برگزاری همه‌پرسی را غیر مسؤولانه و ناشیانه عنوان کرد و اظهار داشت: عدم توجه به اقتضائات زمانی و امنیتی و پیگیری اهداف عشیره‌ای در این اقدام، موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با تروریسم تکفیری به عنوان مهم‌ترین تهدید منطقه و انتقال سریع آثار زیانبار امنیتی به اقلیم کردستان عراق می‌شود.
*  کنسرت ترور در لاس‌و‌گاس
مرگبارترین کشتار مسلحانه در تاریخ آمریکا به‌وقوع پیوست. تیراندازی‌های شبانه یک مهاجم در شهر توریستی لاس‌وگاس دست‌کم ۶۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجا گذاشته که حال ۱۵۰ تن از آنان وخیم است. شهر لاس‌وگاس یک منطقه خاص است که در ایالات نوادا (غرب آمریکا) قرار دارد و به پایتخت قمار جهان معروف است.
** جوان ۹۶/۷/۱۱
*  آغاز مرحله سوم رزمایش حیدر کرار در مرزهای غربی کشور
مرحله سوم رزمایش حیدر کرار ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور یگان‌های واکنش سریع، توپخانه و پهپادی در مرزهای غربی کشور آغاز شد.
رزمایش اقتدار به صورت مشترک با حضور یگان‌هایی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در منطقه مرزی غرب آغاز شده است.
*  جهت گیری سیاست خارجی به سمت یک منطقه خاص نباشد
سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار ارشد فرمانده کل قوا که به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان در همایش تخصصی جبهه فیاضیه سخنرانی می‌کرد، گفت: داشتن سیاست خارجی جامعه نگر از درس‌های ما از انقلاب و دفاع مقدس است، نباید جهت‌گیری سیاست خارجی به سمت یک منطقه خاص باشد بلکه جهت‌گیری سیاست خارجی ما باید به سمت همه دنیا منهای آنچه خط قرمز ماست باشد تا بتوانیم با روسیه، چین، هند و… کار کنیم.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۱۱
*  نامه ۲ سناتور آمریکا درباره عدم اجرای تحریم‌های جدید
«جان مک کین» و «بن کاردین» سناتورهای آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، به گذشت دو ماه از امضای تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی اشاره کرده و نوشته‌اند که این قانون با وجود گذشت این مدت هنوز اجرایی نشده است.
بر اساس گفته این دو سناتور آمریکایی، دولت ترامپ علیرغم درخواست‌ها، هنوز اطلاعات لازم برای اجرای قانون تحریم‌های جدید علیه این کشور را ارائه نکرده است.
*  ظریف به قطر رفت
محمدجواد ظریف که در رأس هیئتی به مسقط سفر کرده است با سلطان قابوس پادشاه عمان دیدار کرد. در این دیدار دو طرف درباره مسایل منطقه‌ای از جمله مسأله سوریه، یمن و آخرین تحولات کردستان عراق تبادل نظر کردند. وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر دو روزه‌اش و در چارچوب روابط دوجانبه و رایزنی درباره مسایل منطقه و مورد علاقه وارد دوحه پایتخت قطر شد.
** رسالت ۹۶/۷/۱۱
*  طرحی برای راه ‌اندازی جنگ اقتصادی با ایران
وزیر کشور آمریکا در نشستی گفت که کشورش بایستی از موقعیت اقتصادی خود برای کاستن از درآمدهای نفتی ایران استفاده کند. واشنگتن اکنون در موقعیت مناسبی برای استفاده از «برتری اقتصادی‌اش» جهت کاستن از درآمدهای نفتی ایران دارد. «رایان زینک»، گفته است: ایالات متحده به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی و نفت خام در دنیا تبدیل شده است. این موضوع باعث کاهش وابستگی این کشور به نفت خاورمیانه شده است.
*  بزودی علیه بانک مرکزی در پرونده کاسپین هم اعلام جرم می‌کنیم
احمد توکلی با تشریح جزئیات اولین جلسه با قاضی پرونده مؤسسه ثامن‌الحجج گفت: بزودی علیه بانک مرکزی در پرونده کاسپین هم اعلام جرم می‌کنیم. احمد توکلی در خصوص جزئیات اولین جلسه ارائه اطلاعات به بازپرس دادسرا در پرونده ثامن‌الحجج گفت: اولین جلسه ارائه اطلاعات به بازپرس دادسرا در خصوص اعلام جرم دیده‌بان عدالت و شفافیت دربانک مرکزی دیروز برگزار شد و بازپرس به صورت ضمنی صلاحیت اعلام جرم این سازمان مردم نهاد را پذیرفت که بر این اساس سؤالاتی راجع به اصل ماجرای شکایت از بانک مرکزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ثامن‌الحجج مطرح شد.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۱۱
*  توسعه صادرات غیرنفتی از اصلی‌ترین راه‌های فعال‌تر کردن اقتصاد کشور است
اسحاق جهانگیری در جلسه شورای‌عالی صادرات غیرنفتی که ظهر دیروز برگزار شد، گفت: دولت و بخش خصوصی معتقد هستند که توجه جدی به صادرات غیر نفتی، از اصلی‌ترین راه‌های فعال‌تر کردن اقتصاد کشور است. معاون اول رئیس جمهور در این جلسه بر لزوم شکل‌گیری عزمی ملی در میان همه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه صادرات غیرنفتی تأکید کرد.
*  دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با افسران رابط کشورهای اروپایی و بالکان
سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا که به دعوت همتای ترک خود در راس هیات بلند پایه‌ای از مقامات پلیس و گمرک جمهوری اسلامی ‌ایران به آنکارا سفر کرده در حاشیه دیدارهای دوجانبه با افسران رابط مبارزه با مواد مخدر کشورهای اروپا و منطقه بالکان در محل سفارت جمهوری اسلامی  ‌ایران در آنکار دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با اشاره به اهمیت همکاری‌های فنی، اطلاعاتی و عملیاتی میان افسران رابط پلیس در سطح بین‌المللی، ارتقاء سطح تعامل و ارتباط فی مابین افسران رابط مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد.
** آرمان ۹۶/۷/۱۱
*  ترامپ از برجام خارج نشود
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که دولت ترامپ باید با توجه به وضعیت کنونی کره شمالی از لغو توافق هسته‌ای با ایران خودداری کند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی و با طرح ادعایی بی‌پایه و اساس که ممکن است عبدالقدیر خان، پدر دانش هسته‌ای پاکستان نحوه ساخت سلاح هسته‌ای را به ایران انتقال داده باشد، نوشت: چنین امری محتمل است و این خود یک دلیل محکم و منطقی است که ترامپ نباید از برجام خارج شود و پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را در ۱۵ اکتبر تایید کند. در این گزارش ادعا شده است، در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران لغو شود، این کشور قادر خواهد بود تا طی چند ماه سلاح هسته‌ای بسازد.
*  دستگیری ۳ وابسته به داعش
یک منبع آگاه در فارس گفت:۳ نفر از عوامل وابسته به گروه تروریستی داعش همزمان با ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا قصد انجام اقدامات خرابکارانه و بمب‌گذاری در اماکن مذهبی شهر داراب را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع نیروی انتظامی و اداره اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ ۲ نفر از این افراد توسط نیروی انتظامی و یک نفر توسط ماموران اداره اطلاعات استان دستگیر شده‌اند.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۱۱
*  ایران و ترکیه همکاری‌های نظامی خود را گسترش می‌دهند
سرلشگر باقری پس از گفت و گو و دیدار با رئیس ستاد ارتش ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: «نیروهای نظامی ایران و ترکیه همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند.»
وی افزود: «در این دیدار در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلف منطقه گفت و گو کردیم؛ از جمله همه پرسی کردستان عراق که هر دو کشور مواضع یکسانی مبنی بر تاکید یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و عدم قبول انجام این همه پرسی داشتند.»
*  مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان عراق مسدود شد
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی که روز گذشته به منظور بررسی انسداد مرزها با کردستان برگزار شد، اظهار کرد: «با توجه به موثر واقع نشدن تلاش‌های سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسئولان اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با درخواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی ایران روی پروازهایی که مبدا آن از اقلیم کردستان است، مسدود شد.»
** آفرینش ۹۶/۷/۱۱
*  حسین هاشمی قائم‌مقام وزیر کشور شد
استاندار سابق تهران، قائم‌مقام وزیر کشور شد.
در مراسم تکریم و معارفه استاندار فعلی و پیشین استان تهران محمدحسین مقیمی که پیش از این معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور بود، رسما به عنوان استاندار تهران معرفی شد.
*  ورود هیات ۲۰۰ نفره بغداد به ایران برای تحویل گرفتن گذرگاه های مرزی
شبکه التغییر عراق به نقل از برخی منابع خاص از ورود هیات ۲۰۰ نفره به ایران برای تحویل گرفتن گذرگاههای حاج عمران، پرویز خان و باشماخ که هم اکنون تحت اختیار اقلیم کردستان عراق است، خبر دادند.به گفته این منابع این هیات وابسته به هیات گذرگاه های مرزی عراق با ایران است.
** قدس ۹۶/۷/۱۱
*  مذاکرات در کاخ سفید درباره انتخاب عبارات برای اعلام عدم پایبندی ایران برجام
منابع آگاه آمریکایی روز دوشنبه ازمذاکراتی در کاخ سفید برای انتخاب عبارت پردازی‌های مربوط به عدم اعلام پایبندی ایران به برجام خبر داده‌اند. به گفته این منبع، این مذاکرات همچنین قرار است به تعیین چارچوب مربوط به تصمیم ترامپ بپردازند. پالیتیکونوشته انتظار می‌رود تصمیم ترامپ برای اعلام عدم پایبندی به برجام به عنوان بخشی از آنچه کاخ سفید آن را راهبرد جدید درباره ایران اعلام می‌کند معرفی شود.
*  ائتلاف نکردن اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده قابل پیش بینی است
علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید گفت: تجربه تلخ ائتلاف در انتخابات مجلس دهم به خصوص در تهران باعث شد که این احتمال وجود داشته باشد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم با هیچ گروه و جناح دیگری ائتلاف نکنند.
** خراسان ۹۶/۷/۱۱
*  دادگاه سعودی پرونده سقوط جرثقیل در مکه مکرمه را مختومه اعلام کرد
دادگاه عربستان پنج شنبه گذشته ۱۳ نفر از متهمان در پرونده سقوط جرثقیل در مکه را که منجر به کشته شدن ۱۱۱ تن از حجاج بیت‌‌الله الحرام شد، تبرئه و این پرونده را مختومه اعلام کرد. شش نفر از متهمان عربستانی، دو نفر پاکستانی، یک نفر فیلیپینی، یک نفر اماراتی، یک نفر کانادایی، یک نفر فلسطینی، یک نفر مصری و یک نفر اردنی هستند. دولت عربستان نام این متهمان را فاش نکرده است.
*  دیپلماسی دریایی را به جد دنبال می‌کنیم
دریادارسیاری، فرمانده نیروی دریایی با بیان این که دیپلماسی دریایی به جد دنبال می‌شود، افزود: با کشورهای مختلف در حال رفت و آمد هستیم و در اردیبهشت ماه سال آینده میزبان حداقل ۵۰ مقام عالی رتبه نظامی از کشورهای مختلف خواهیم بود.
** اعتماد ۹۶/۷/۱۱
*  لایحه «قانون جامع انتخابات» یک ماه و نیم دیگر در مجلس
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آخرین وضعیت بررسی لایحه قانون جامع انتخابات را تشریح کرد. محمد جواد کولیوند، گفت: این لایحه از سوی وزارت کشور به هیات دولت ارایه شده و در حال بررسی در این هیات است. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات مستمری برای بررسی لایحه قانون جامع انتخابات در حال برگزاری است تا یک ماه و نیم دیگر این لایحه به مجلس ارایه می‌شود.
*  بازگشت پیکر ۱۱۹ شهید دوران دفاع مقدس به کشور
پیکر مطهر ١١٩ شهید دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه ١٣ مهرماه مصادف با ١۴ ماه محرم ساعت ٩ صبح از مرز شلمچه وارد کشور خواهد شد. پیکر مطهر این شهدا طی ماه‌های اخیر در مناطق عملیاتی زبیدات، عملیات رمضان در کنار نهر کتیبان و عملیات کربلای ۴ در ساحل غربی رود اروند تفحص شدند.
** شهروند ۹۶/۷/۱۱
*  نهاوندیان و نیلی به‌عنوان عضو شورای پول و اعتبار منصوب شدند
رئیس‌‌جمهوری به پیشنهاد رئیس‌کل بانک مرکزی و در حکمی، محمد نهاوندیان و مسعود نیلی را به‌عنوان «عضو شورای پول و اعتبار» منصوب کرد.
*  در حمله‌ای غافلگیرانه شهر القریتین سوریه به اشغال داعش درآمد
دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در پی حمله ناگهانی داعش به شهر القریتین در جنوب شرق حمص، تروریست‌ها با وارد آوردن تلفاتی به نیروهای دولتی بر این شهر سیطره یافته‌اند. به گفته دیده‌‌بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان سوری است، داعش روز یکشنبه کنترل کامل شهر القریتین در جنوب‌شرقی حمص در اطراف بادیه سوریه را در دست گرفت.
** صبح نو ۹۶/۷/۱۱
*  تصمیم نمایندگان برای تغییر قانون اساسی
عزت الله یوسفیان ملأ، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: «برای بازنگری در قانون اساسی نمایندگان قصد دارند نامه‌ای را به مقام معظم رهبری تقدیم کنند یا اینکه معظم له، دستور بازنگری قانون اساسی را ‌به رئیس‌جمهور ابلاغ کنند.»
به گفته یوسفیان ملأ، این در خواست برای ایجاد نظام پارلمانی است چراکه «مجلس اگر بخواهد با دولت تعامل داشته باشد، باید چشم‌پوشی‌های فراوانی را انجام دهد، در حال حاضر مجلس مسائل فراوانی را می‌بیند ولی به خاطر تعامل صحبتی نمی‌کند.»
*  عاشورا با فطرت گره خورده است
آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: قیام سیدالشهدا(ع) با فطرت انسان گره خورده است و نظیر محبتی است که بشر نسبت به خدا دارد؛ همان محبتی که نسبت به خدا در دل انسان و در نهاد او وجود دارد که محبتی فطری است و همین محبت است که انسان را به خداشناسی هدایت می‌کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مردم در دفاع از ارزش‌ها کوتاهی نمی‌کنند
حوزه/ آیت‌الله مظاهری در دیدار وزیر ارشاد با اشاره به تأثیرات و کارکردهای منحصربه‌فرد وزارت ارشاد  وظایف مسئولان این وزارتخانه را بسیار سنگین خواندند و گفتند: فعالیّت‌ها و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره توسّط دوستان و دشمنان نظام رصد می‌شود و به عبارت دیگر همۀ چشم‌ها به این وزارتخانه دوخته شده است. عضو جامعه مدرسین همچنین گفتند: مردم با وجود همۀ مشکلات معیشتی و اجتماعی، همواره در صحنه هستند و هیچ‌گاه در دفاع از ارزش‌ها کوتاهی نمی‌کنند و نمونۀ این حضور مخلصانه در جریان شهادت شهید محسن حججی، به شکل روشن و آشکار ملاحظه شد.
برنامه ریزی توسعه قم متناسب با طراز بین المللی و جهانی این شهر باشد
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در دیدار با جمعی از آتش نشانان استان قم گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، قدم‌های خوبی توسط شهرداری قم در بخش‌های مختلف برداشته شده که نتیجه آن برای عموم مردم نیز محسوس است.مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم نگاه راهبردی و با تکیه بر اسناد بلند مدت در توسعه شهر قم تاکید کرد و گفت: باید این فعالیت‌ها در طراز و قامت یک کلان شهر بزرگ علمی و فراملی، انجام شود زیرا قم یک شهر زیارتی، علمی، حوزوی و بین‌المللی است.
درس‌های عاشورا برای نسل جدید تبیین شود
حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شهید حججی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: سه ویژگی اخلاص، توسل و جهاد فی سبیل الله سبب رشد انسان می‌شود و این شهید مدافع حرم در راه رسیدن به این سه خصلت، تلاش و عزم جدی داشت.حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ناب عاشورایی در جامعه تصریح کرد: نهضت عاشورا برای ملت در دفاع مقدس تکرار شد که با انتقال اهداف، پیام‌ها و درس‌های این فرهنگ ناب به نسل جدید، باید این واقعه را همه‌ساله در جامعه بیش از گذشته تقویت کنیم.
آل‎سعود از دولت نژادپرست میانمار خطرناک‌تر است
رسا/ رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها از جنگ با حزب‌الله به شدت هراسان هستند، گفت: آنها به خوبی می‌دانند که توانایی پایان دادن جنگ احمقانه به سود خود را ندارند و این مساله در سخنان مقامات صهیونیستی آشکار است. حجت الاسلام صفی الدین درادامه با مقایسه جنایت‌های میانمار و عربستان، آل سعود را به مراتب خطرناک‎تر از دولت میانمار توصیف کردوگفت: آل سعود بیش از ۲۰ هزار شهروند مسلمان را به کام مرگ فرستاد و میلیون‌ها تن از مسلمانان را آواره کرده است.
جلسه هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای بررسی مطالبه رهبر معظم انقلاب
تسنیم/ هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای چگونگی تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل جلسه می‌دهد. آیت‌الله خاتمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری،اعلام کرد: این جلسه فوق‌العاده فردا (چهارشنبه) با حضور رئیس و دیگر اعضای هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار و درباره چگونگی تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز تصمیم‌گیری خواهد شد.
راهپیمایی ۴۰ هزار نفری دلدادگان حسینی در دانمارک
حوزه/ همزمان با عاشورای حسینی(ع) ۴۰ هزار نفر از دلدادگان حسینی در دانمارک با برپایی راهپیمایی بر ادامه نهضت حسینی تاکید کردند.
آزمایش‌های موشکی ایران نقض برجام نیستند
فارس/ تحلیلگر سرشناس آمریکایی و از مقام‌های دولت سابق این کشور در اظهار نظری گفت: «آزمایش موشک‌های بالستیک ایران نقض توافق نیست و این سلاح قابلیت حملات متعارف برد بلند را فراهم می‌کند.» گری سیمور گفت: «ترامپ نگرش منفی بسیار شخصی نسبت به توافق هسته‌ای ایران ایجاد کرده و می‌خواهد آن را از بین ببرد. اما برای آمریکا دبه درآوردن در مذاکره هسته‌ای آن‌هم بدون دلیل حماقت عجیب و غریبی خواهد بود.
اروپا برای ازسرگیری تحریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایران با آمریکا همراه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود
فارس/ «ریچارد گلدبرگ»، مشاور چند نماینده ضدایرانی کنگره آمریکا در یادداشتی نوشته در صورت اقدام واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها علیه ایران، متحدان آمریکا با این کشور همراه خواهند شد. او به رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده است: «ترامپ بایستی پایبندی ایران به توافق هسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را اعلام نکند و شمشیر داموکلس تحریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را بالای سر ایران نگاه دارد.
جنبش عدم تعهد اعمال فشار و کاربرد زور علیه دولتها به اتهام واهی تروریسم را محکوم کرد
فارس/ جنبش عدم تعهد هرگونه تهدید یا کاربرد زور و اقدام علیه اعضای این جنبش به بهانه مبارزه با تروریسم و اقدامات یکجانبه گرایانه در معرفی این کشورها به عنوان دولت‌های حامی تروریسم را محکوم کرد.خوشرو نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد طی سخنانی در نشست کمیته حقوقی مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از جنبش عدم تعهد گفت: جنبش عدم تعهد از همه دولت‌ها می‌خواهد که از هرگونه اعمال تروریستی و هرگونه کمک سیاسی، مالی، معنوی به تروریسم خودداری کرده و بر اساس تعهدات بین‌المللی خود اجازه ندهند که مرتکبان اعمال تروریستی از وضعیت پناهندگی سوء استفاده کنند.
ایران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های رژیم صهیونیستی  است
فارس/ رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران و مواضع منطقه‌ای این کشور، مقابله با تهران را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد دانست. یوسی کوهن مدعی شده که ایران علاوه بر مسلح و تجهیز کردن حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین، در تلاش برای توسعه توانمندی‌های هسته‌ای خود با هدف نظامی کردن این برنامه است.
سوگواران عاشورا در نیجریه، خواستار آزادی «شیخ زکزاکی» شدند
فارس/ مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در بیش از شصت شهر و شهرستان نیجریه برگزار شد. این مراسم از سوی جنبش اسلامی نیجریه سازمان دهی شده بود و شرکت کنندگان در آن ضمن برگزاری مراسم سوگواری خواهان آزادی «شیخ زکزاکی» از روحانیان شیعه سرشناس این کشور شدند که بیش از دو سال است با وجود حکم دادگاه عالی آبوجا همچنان در حبس به‌سر می‌برد.
خاورمیانه گرفتار دور باطل خرید تسلیحات نظامی و جنگ شده است
ایرنا/ سفیر ترکیه در تهران گفت: اقدام یکجانبه رهبران اقلیم کردستان عراق و برگزاری همه پرسی در این منطقه منجر به بروز بی ثباتی‌های جدیدی در منطقه می‌شود. هاکان تکین با اشاره به مناقشات منطقه افزود: تاجرین سلاح و کارخانجات اسلحه سازی ، برنده این اتفاقات هستند و بازنده، مردم منطقه هستند که به جای اینکه امکانات محدود وسرمایه‌هایشان در مسیر توسعه آنها هزینه بشود در جهت خرید تسلیحات صنایع دفاعی و تجهیزات نظامی مصرف می‌شود. ما در اینجا دور باطلی از خرید و تامین تجهیزات نظامی و جنگی را در منطقه داریم و باید بتوانیم این چرخه را بشکنیم .
 ۴۵ غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکایی به الرقه سوریه کشته شدند
ایرنا/ جنگنده‌های ائتلاف در تازه ترین حملات هوایی به سوریه منطقه التوسعیه شهر الرقه را بمباران کردند که بر اثر آن ۴۵ غیر نظامی کشته شدند. شنبه گذشته نیز ۱۲غیر نظامی که بیشترشان زن و کودک بودند در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به روستایی در منطقه «بقرص فوقانی» و شهر البوکمال سوریه واقع در ریف دیرالزور به قتل رسیدند.
 ۱۲هزار آمریکایی امسال قربانی درگیری‌های مسلحانه داخلی شدند
ایرنا/ «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌های مجلس آمریکا، درگیری‌ها و خشونت‌های مسلحانه در کشورش را یک اپیدمی دردناک عنوان کرد و گفت که خشونت‌ها تنها در سال جاری جان ۱۲ هزار نفر از آمریکایی‌ها را گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *