طلیعه ۱۳۳۷ – ۹۶۰۷۰۶

سال‌ها قبل و در ابتدای روی کار آمدن دولت اوباما که سردمداران آمریکا خواستار مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و حل مشکلات مابین دو کشور بودند، رهبر معظم انقلاب در سخنانی این مساله را ناشی از دروغگویی آنها دانسته و دست دراز شده سردمداران آمریکا به سوی ایران را به دست چدنی در زیر دستکش مخملی تشبیه نموده و فرمودند: «دولت جدید آمریکا می‌گوید ما مایلیم با ایران مذاکره کنیم، بیائید گذشته را فراموش کنیم. می‌گویند ما به سمت ایران دست دراز کردیم. خوب، این چه جور دستی است؟ اگر دستی دراز شده باشد که یک دستکش مخمل رویش باشد، اما زیرش یک دست چدنی باشد، این هیچ معنای خوبی ندارد. عید را به ملت ایران تبریک می‌گویند، اما در همان تبریک، ملت ایران را به طرفداری از تروریسم، دنبال سلاح هسته‌ای رفتن و از این قبیل چیزها متهم می‌کنند!»

پس از آن و در طول دوران مذاکرات هسته‌ای و خصوصا در آخرین مذاکراتی که منجر به برجام شد نیز ایشان همواره با تعابیر گوناگون از غیر قابل اعتماد بودن آمریکا سخن به میان می‌آوردند و در روزهای اوج مذاکرات هسته‌ای با تعیین خطوط قرمز برای مذاکرات و بده بستان‌های هسته‌ای حدود و ثغوری را مشخص نموده و بر گرفتن تعهدات محکم از طرف مقابل برای پایبندی بر عهدهایشان تاکید می‌ورزیدند. شاید در آن زمان بسیاری از تحلیلگران که تجربه کمتری در عرصه بین الملل و مصاف با آمریکا داشتند و حتی برخی مذاکره کنندگان از این همه تاکید رهبر معظم انقلاب براین امور تعجب نموده و سّر آن را نمی‌دانستند اما پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ و هویدا شدن چهره واقعی آمریکا و پیدا شدن دست چدنی پنهان شده در زیر دستکش مخملی راز آن همه تاکید بر بی‌اعتمادی به آمریکای جهانخوار بر بسیاری از آنها آشکار گشت.

سخنان اخیر سرشار از وقاحت رییس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در راستای آشکار شدن چهره ی واقعی آمریکا بود. سخنانی که پس از شکست‌های پی در پی دولت آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا بر زبان ترامپ جاری گشت و به خوبی نشانه عمق دشمنی‌های شیطان بزرگ با ملت انقلابی ایران و نظام مقدس اسلامی است.

البته سابقه دولت‌های پیشین آمریکا در طول دوران پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که آنها هیچگاه با ملت و دولت ایران سر سازگاری نداشتند و همواره با سیاست‌های مختلف و روش ها و توطئه‌های گوناگون، در پی ضربه زدن به نظام اسلامی بوده اند. حمایت‌های بی دریغ از حکومت شاه، حمایت از حرکات تجزیه طلبانه و کودتاهای مختلف، حمایت از صدام در تجاوز علیه ملت ایران، حمله به هواپیمای مسافری و تحریم‌های ظالمانه، تنها بخشی از دشمنی‌های دولت آمریکا با جمهوری اسلامی و مردم ایران است که از حافظه تاریخی این ملت پاک نمی شود. امید است که مردم و مسئولان کشور با عبرت گرفتن از این تجربیات تلخ تاریخی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، همچون گذشته در برابر زورگویی‌های جدید دولت مستکبر آمریکا محکم و استوار بایستند. (خ-۱۳۳۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *