خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۰۶

فرارسیدن تاسـوعا و عاشورای حسینی را تسلیت می‌گوییم

  • پیکر شهید حججی بر شانه‌های پرشور مردم تهران و اصفهان تشییع شد
  • با حضور رهبر معظم انقلاب اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(علیه‌السلام) برگزار شد
  • آیت‌الله عبداللهی: متأسفانه در عرصه فرهنگی انقلابی عمل نکردیم
  • بیانیه نمایندگان مجلس:  هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه را مضر به کل منطقه می‌دانیم
  • فرمانده کل سپاه: داعش تا ۲ ماه دیگر نابود می‌شود

** جام جم ۹۶/۷/۶
*  برنامه عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حضور رهبر معظم انقلاب
همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام)، امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، برنامه‌ عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) در حسینیه‌ امام خمینی(رحمه‌الله) از شب هفتم (دیشب)‌ آغاز شده و تا شب دوازدهم محرم ۱۴۳۹ (چهارشنبه ۵ مهر تا دوشنبه ۱۰ مهر) به مدت شش شب ادامه می‌یابد.
*  ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار مسلمان میانماری به بنگلادش گریخته‌اند
کمیسیونر عالی سازمان ملل روز چهارشنبه آماری تازه‌ درباره آوارگان روهینگیایی فراری ارائه کرد. از روز ۲۵ آگوست تاکنون با حملات نظامیان میانماری و به آتش کشیده شدن خانه‌های مسلمانان روهینگیا، ۸۰۰ هزار مسلمان از استان راخین میانمار گریخته‌اند. تعداد مسلمانان ساکن میانمار ۱/۱ میلیون نفر است که همواره مورد ظلم و تبعیض حکومت میانمار بوده‌اند.
** همشهری ۹۶/۷/۶
*  گفت‌وگوی سرلشکران درباره مسائل منطقه
سرلشکر عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق که در راس هیاتی نظامی به تهران سفر کرده است، با حضور در محل ستاد کل نیروهای مسلح و انجام تشریفات استقبال رسمی و نیز پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای ایران، با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل دیدار و گفت وگو کرد.
موضوع مقابله با تروریسم و استقلال کردستان عراق جزو موضوعات اصلی در گفت و گوهای طرفین بود.
*  عضویت فلسطین در اینترپل
پلیس بین‌الملل (اینترپل) در مجمع عمومی خود در پکن، پایتخت چین، عضویت فلسطین را به عنوان عضوی جدید پذیرفت؛ مسئله‌ای که شکستی جدید برای رژیم صهیونیستی در نهادهای بین‌المللی به حساب می‌آید. رژیم صهیونیستی در تلاش بود تا رای‌گیری برای عضویت فلسطین یک سال به تعویق بیفتد اما در این مسیر ناموفق بود و با رای بیش از دو سوم اعضاء فلسطین عضو این نهاد بین‌المللی شد.
** کیهان ۹۶/۷/۶
*   هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه را مضر به کل منطقه می‌دانیم
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای ایجاد بحران در عراق را به ضرر مسیر دموکراتیک این کشور خواندند. محمد حسین فرهنگی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز چهارشنبه بیانیه ۲۱۰ نماینده پارلمان را درباره همه پرسی کردستان عراق قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: هرگونه اقدام تجزیه‌طلبانه را مضر بحال ملت عراق و کل منطقه می‌دانیم و این اقدام اقلیم کردستان عراق را محکوم و از اقدامات دولت و مجلس عراق حمایت می‌کنیم.
*  داعش با فتنه بارزانی جان تازه گرفت
در پی برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی در منطقه کردستان و افزایش شدید تنش‌ها میان بغداد و اربیل، تروریست‌های داعش با سوءاستفاده از این فرصت باردیگر حالت تهاجمی به خود گرفتند و پنج منطقه را در استان «الانبار» عراق اشغال کردند. درگیری‌های شدید در الرمادی ادامه دارد! علاوه بر آن دست کم ۳۰ نظامی دولتی نیز اسیر عناصر داعش شدند!
** شرق ۹۶/۷/۶
*  انتقال ۲۰۵ زندانی محکوم افغان به کشورشان
محمود عباسی معاون حقوق بشر وزیر دادگستری و رئیس کارگروه انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران از انتقال ۲۰۵ زندانی محکوم افغانی به کشور متبوعشان خبر داد.
*  دیدار وزیران کشور ایران و روسیه
بنا بر اعلام سخنگوی وزارت کشور روسیه، قرار است وزرای کشور ایران و روسیه درباره مقابله با افراطی‌گری و تروریسم و نیز قاچاق مواد مخدر با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کنند. ایرینا ولک، این خبر را پس از دیدار ولادیمیر کولوکتسف وزیر کشور روسیه و حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
** ایران ۹۶/۷/۶
*  فرهنگ عاشورا برای همه آزادگان جهان است
رئیس جمهوری در جلسه روز گذشته هیأت دولت، عاشورای حسینی را رویدادی کاملاً ممتاز دانست و گفت: سراسر زندگی امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا برای جامعه انسانی نجاتبخش از هر گونه مسیر انحرافی به مسیر حق است. حجت‌الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه عشق به امام حسین(ع) و کربلا و فرهنگ عاشورا شفابخش است، افزود: عاشورا تجلی مبارزه حق در برابر باطل، با آن شکوه بزرگ تاریخی بود که امام حسین(ع) را تبدیل به مظهر استقامت، ایستادگی، شهامت و شجاعت در برابر قدرت‌های ستمگر کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۶
*  دستگاه تولید آب از رطوبت هوا در سازمان انرژی اتمی طراحی و ساخته شد
دستگاه تولید آب از رطوبت هوا با ظرفیت ۵/۰ تا ۲ لیتر آب در روز به ابتکار پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران برای اولین بار طراحی و ساخته شد. در این دستگاه که از روش سرمایش ترموالکتریک برای تولید آب از رطوبت هوا استفاده می‌شود، پارامترهای موثر جهت بهینه‌سازی و افزایش مقیاس برای تولید انبوه دستگاه فوق مورد بررسی قرار گرفت.
*  ۹۱۹ کیلومتر راه آهن امسال در کشور بهره‌برداری می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت که امسال ۹۱۹ کیلومتر راه آهن با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد. خیرالله خادمی افزود: میزان اعتبار ابلاغی شبکه ریلی کشور در سال جاری نسبت به سال قبل ۷۰ درصد بیشتر شده است.
** جوان ۹۶/۷/۶
*  بسیج کلید حل بسیاری از معماهای ماست
سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در امور بسیج و تعدادی از معاونین ایشان در هفته دفاع مقدس با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی را به همراه دارد که بسیج، اصلی ترین برکت این انقلاب است، گفت: بسیج کلید حل بسیاری از معماهای ماست و ظرفیت زیادی در دل خود نهفته دارد که باید از آن استفاده نمود و بنده هم افتخار می‌کنم که یک بسیجی‌ام.
*  قانون رسیدگی به اموال مسئولان درست اجرا می‌شد، شاهد ثروت‌های افسانه‌ای برخی مسئولان نبودیم
محمد دهقان از جلسه کمیسون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با وزیر دادگستری خبر داد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین گفت: اگر اصل ۱۴۲ قانون اساسی و قانون رسیدگی به اموال مسئولان که با پیگیری‌های مستمر بنده و همکارانم در مجلس تصویب و در سال ۹۴ به قانون تبدیل شد، به درستی اجرا می‌شد، امروز شاهد ثروت‌های افسانه‌ای برخی مسئولان که مشمول این اصل می‌شوند، شکاف طبقاتی و دور شدن برخی مسئولان حکومت از مردم نبودیم.
** وطن‌امروز ۹۶/۷/۶
*  ایران همه‌پرسی در اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد
بهروز نعمتی با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی به‌منظور تشریح تحولات منطقه و موضوع اقلیم کردستان، گفت: آقای شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در نشست غیرعلنی با نمایندگان مجلس تصریح کرد موضوع همه‌پرسی در کردستان عراق را به‌ رسمیت نمی‌شناسیم چرا که عراق کشوری یکپارچه بوده و همه باید تابع قانون این کشور باشند.  سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دبیر شورایعالی امنیت ملی اظهار داشت نسبت به موضوع مرز هوایی با کردستان عراق با حساسیت برخورد شده و موضوع صدور نفت از این اقلیم و تجارت آنها نیز اکنون با مشکل مواجه شده است.
*  هیچ منع حقوقی برای آزمایش های موشکی ایران وجود ندارد
«میخائیل اولیانف» مدیر بخش عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد انجام آزمایش موشک بالستیک جدید از سوی ایران هیچ مغایرتی با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل نداشته و هیچ توافقنامه بین‌المللی را نیز نقض نکرده است.
به گفته اولیانف، در حال حاضر کوچک‌ترین پایه و اساسی وجود ندارد که ثابت کند موشک‌های آزمایش شده در ایران قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای یا دیگر تسلیحات کشتار جمعی باشند.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۶
*  دعوت افغانستان از ایران برای سرمایه‌گذاری در معادن این کشور
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: افغان‌ها علاقمندند که ایران در بخش معادن غنی آهن و مس این کشور سرمایه‌گذاری کند در حالی که بروکراسی شدید اداری این کشور مانع جدی سرمایه‌گذاری در این بخش است.
حسین سلیمی در مورد صادرات ایران به افغانستان گفت: علیرغم زبان مشترک و ویژگی‌های فرهنگی مشترک بین دو کشور متاسفانه حجم تجارت بین دو کشور بسیار ناچیز است.
*  نتایج همه پرسی کردستان عراق اعلام شد
کمیته همه پرسی جدایی کردستان اعلام کرد که ۷۲ درصد از واجدان شرایط، در همه پرسی استقلال کردستان مشارکت کردند و طی آن ۹۲ درصد ازمشارکت کنندگان به جدایی این منطقه از عراق رای دادند.
نتیجه این همه پرسی الزام‌آور نیست، اما به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان اجازه می‌دهد بر اساس جدایی این منطقه تولید کننده نفت با بغداد و سایر کشورهای همسایه مذاکره کند.
** رسالت ۹۶/۷/۶
*  حججی سر داد تا ما بر سر پیمان خویش با امام و رهبر انقلاب بمانیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حججی اتمام حجت خداوند با ما بود تا نشان دهد که راه سرداری و سربداری همچنان گشوده است، گفت: حججی سر داد تا ما بر سر پیمان خویش با امام و رهبر انقلاب بمانیم. محسن رضایی به مناسبت تشییع شهید محسن حججی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. در این یادداشت آمده است: آن پیکر پاک و آن سر، سربلند بازگشت تا سرها به سوی این حقیقت بزرگ برگردد که راه عزت از شهادت می‌گذرد.
*  مدعیان حجاب اختیاری، نسبت به اصل دینداری بی تفاوتند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی می‌گویند حجاب در ایران مانند لبنان و ترکیه اختیاری شود و هر فرد هر طور خواست حجاب داشته باشد. این افراد نسبت به اصل دینداری بی تفاوت هستند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم سوگواری محرم در حرم مطهر امام رضا علیه السلام افزود: در عرصه دفاع از دین سه مسئله بی‎ تفاوتی نسبت به دین، دینداری عافیت طلبانه و دینداری صادقانه وجود دارد.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) در کربلا در برابر دینداری عافیت طلبانه ایستادگی کرد و آن حضرت دائما به دشمنان تذکر می‌دادند که عافیت طلب شده‌اند. امام جمعه موقت تهران گفت: افراد دیندار در برابر هجمه‌های دشمن ساکت نمی نشینند و اگر ما بخواهیم به دشمنان خود یعنی آمریکا پاسخی کوبنده دهیم باید سبک و سیاق حضرت سیدالشهدا(ع) را در پیش گرفته و در چارچوب شعار «هیهات من الذله» حرکت کنیم.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۶
*  حجم تجارت ترکیه و ایران را به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسانیم
‌جناب آشچی، قائم مقام وزارت گمرک و تجارت ترکیه گفت: حجم تجاری ترکیه و ایران کمتر از ظرفیت دو کشور است و تلاش می کنیم که آن را به سقف ۳۰ میلیارد دلار تعیین شده برسانیم.
آشچی در دیدار با فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران در آنکارا، با تاکید بر ضرورت ارتقای حجم روابط تجاری ایران ترکیه افزود: هم اکنون این میزان تجارت دو کشور کمتر از ظرفیت دو کشور است.
*  د‌ید‌ار نمایند‌ه ویژه رئیس‌جمهور فیلیپین  با معاون وزیر خارجه ایران
«ژوزه د‌ونشیا» نمایند‌ه ویژه رئیس جمهور فیلیپین که د‌ر رأس هیأتی متشکل از کنسرسیوم مشترک فیلیپینی ـ چینی به کشورمان سفر کرد‌ه است، با ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه د‌ید‌ار و گفت‌وگو کرد‌. ابراهیم رحیم‌پور د‌ر این د‌ید‌ار ضمن اشاره به روابط رو به توسعه د‌و کشور، ابراز امید‌واری کرد‌ با انجام سفر متقابل روسای جمهور د‌و کشور، همکاری‌های سیاسی، اقتصاد‌ی و فرهنگی متناسب با ظرفیت‌های واقعی د‌و کشور گسترش یابد‌.
** آرمان ۹۶/۷/۶
*  تعیین دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حکمی «سید حمید ‌پورمحمدی» را به عنوان «دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» منصوب کرد.
*  طرح جدید دو عضو کنگره درباره برجام
دو نماینده کنگره آمریکا طرحی معرفی کرده‌اند که خواستار تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) است.
«گری کونولی»، قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و «فرانسیس رونی»، نماینده جمهوری‌خواه این مجلس با پیشنهاد این طرح به دنبال تشکیل کمیسیونی متشکل از ۲۰ عضو برای نظارت بر توافق هسته‌ای ایران هستند. «کونولی» در بیانیه‌ای روز چهارشنبه گفت: «افزایش شفافیت درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران، جزو اولویت‌های حیاتی است.»
*  تضمینی در پایبندی آمریکا به تعهدش نیست
حمید بعیدی‌نژاد به لفاظی‌های مقام‌های آمریکایی درباره تغییر برجام و مذاکره ‌مجدد بر سر آن واکنش نشان داد.
سفیر ایران در لندن و رئیس تیم کارشناسی هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در واکنش به لفاظی‌های مقام‌های دولت ترامپ برای مذاکره مجدد درباره برجام گفت: تضمینی نیست که هیات ‌حاکمه آمریکا توافق هسته‌ای جدید با ایران را هم بپذیرد.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۶
*  شهید حججی نشانه حقانیت نگاه جمهوری اسلامی ایران است
علی اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شهید والامقام حججی نماد صلابت، شجاعت و ایثار است و نشانه‌ای از حقانیت نگاه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منطقه و حفظ و حراست از مرزها و اقتدار ایران اسلامی که اگر نبود تدبیر رهبر معظم انقلاب، همراهی مردم بزرگ ایران، ازجان گذشتگی سرداران و سربازان مدافع حرم، شهدا و همه ایثارگران، امروز باید شاهد حضور و تسلط تروریست‌ها و جریانات افراطی و تکفیری در منطقه، تضعیف و از بین رفتن دولت‌های قانونی و افزایش تهدید امنیتی برای اقتدار ایران می‌بودیم.
*  داعش تا ۲ ماه دیگر نابود می‌شود
سردار جعفری، فرمانده کل سپاه تصریح کرد: «اسرائیلی‌ها از اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد می‌ترسند و اخیرا بیان کردند که ایران پیروزمندانه در مرزهای ما حضور دارد و در حال از بین بردن داعش است. اکنون داعش پس از پنج سال در حال جمع‌آوری و نابودی است. ان‌شاء‌الله همانطور که حاج قاسم سلیمانی قول داده است داعش تا دو ماه دیگر جمع می‌شود.»
** آفرینش ۹۶/۷/۶
*  مسعود بارزانی تحت پیگرد قضایی قرارگرفت     
پارلمان عراق در جلسه ای ویژه که نخست وزیر و وزیران کشور، دفاع، نفت و مشاور امنیت ملی عراق حضور داشتند، مصوبه نهایی برای تنبیه اقلیم کردستان عراق به خاطر برگزاری همه پرسی غیرقانونی را تصویب کرد و مسعود بارزانی را تحت پیگرد قضایی قرار داد.
این مصوبه که به تصویب اولیه گذاشته شده بود، بعد از اصلاح نگارشی مواد آن، در حضور نخست وزیر و وزیران امنیتی و نفت عراق به تصویب گذاشته شد و با اکثریت اعضا به تایید رسید.
*  یک زن، سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا شد
برای اولین بار یک زن سعودی، سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا شد. “فاطمه سالم باعشن” به عنوان سخنگوی سفارت عربستان سعودی در واشنگتن منصوب شده است. این برای نخستین بار است که یک زن سعودی به این سمت منصوب می‌شود.
** قدس ۹۶/۷/۶
*  شیعه با عزاداری زنده است
رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شیعه با عزاداری زنده است، گفت: ‌عزاداری به ویژه به شیوه سنتی بسیار نتیجه بخش است و می‌تواند جوانان ما را از شبهات دینی که دامنگیر جامعه شده است، حفظ کند.
آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه عزاداری مراد و مطلوب خداوند و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است و موجب فراهم آمدن خیر در دنیا و آخرت می‌‌شود؛ در یک کلام عزاداری مداوم سبب عاقبت بخیری است، افزود: عزاداری برای امام حسین(علیه‌السلام) زندگی انسان را بیمه می‌کند. وی با بیان اینکه عزاداری برای رفع حاجات بسیار موثر است، اذعان کرد: عزاداری‌ها حاجات بسیار زیادی از شیعیان را برطرف کرده است و اگر بگوییم شیعه با همین عزاداری‌ها زنده است، اغراق نکرده‌ایم.
*  رویت شی‌ء نورانی در آسمان مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: شیء نورانی در آسمان شب گذشته، مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بوده است. امیر الهامی اظهار داشت: بررسی‌های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رؤیت این شیء نورانی مربوط به موشک بالستیک ۱۲m-rs روسیه با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بوده است که از میدان تیری در شمال دریای خزر شلیک شده و در محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است.
*  برجام را پاره کن!
جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با نوشتن مطلبی در صفحه توئیتری خود مدعی شد: ایران به روشنی برجام را نقض می‌کند و ما حتی نمی‌دانیم همه فعالیت‌های هسته‌ای آن‌ها در کجا صورت می‌گیرد. رئس جمهور آمریکا باید آن (برجام) را پاره کند.
** خراسان ۹۶/۷/۶
*  ورود کاروان کمک‌های انسان‏‎دوستانه ایران به دیرالزور سوریه
کاروان حامل کمک‎های انسان‎دوستانه ایران با بیش از ۴۰ تُن کمک های غذایی و کتاب‎های درسی و لباس، وارد دیرالزور شد. استاندار دیرالزور از ملت ایران به دلیل حمایت از مردم سوریه قدردانی کرد.
** اعتماد ۹۶/۷/۶
*  بازداشت افرادی مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان
قاضی ناصر سراج درباره وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این پرونده به دادسرا ارسال شده و در آنجا در حال بررسی است. رییس سازمان بازرسی کشور گفت: افرادی هم در رابطه با این موضوع بازداشت شده‌اند.
*  به دنبال تقویت روابط با ایران هستیم
اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس طی دیداری با گروه‌های فلسطینی بر ضرورت تقویت روابط حماس با کشورهای عربی و کشورهای منطقه از جمله ایران به عنوان حامی مقاومت فلسطین تاکید کرد و گفت: حماس برای تقویت روابط با ایران مُصِر است.
** شهروند ۹۶/۷/۶
*  غوغای شهید
مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم، محسن حججی دیروز در میدان امام حسین(ع) تهران با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان برگزار شد. جمعیت چشمگیری از عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) از ساعات نخستین صبح با حضور در میدان امام‌ حسین(ع)، در انتظار ورود پیکر پاک شهید محسن حججی بودند.
*  وضعیت کره‌شمالی با ایران متفاوت است
آمانو بار دیگر تکرار کرد که ایران تعهدات خود را در برجام اجرا می‌کند و دسترسی‌های تکمیلی در ایران به‌ طور منظم پیش می‌رود.
وی گفت: دسترسی‌های تکمیلی بدون مشکل در جریان و تعداد دسترسی‌های بالا است.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص این‌که آیا اجرای موفقیت‌آمیز توافق هسته‌ای می‌تواند مشوق حل‌وفصل سیاسی در مورد کره‌شمالی باشد، گفت: این دو وضع کاملا متفاوت هستند. البته نمی‌گویم که هیچ مقایسه‌ای در کار نیست؛ زیرا در مورد برجام دیپلماسی نتیجه داد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
زیبایی‌های انقلاب اسلامی باید در رفتار بسیجیان متجلی شود
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای شورای پایگاه بسیج امام خمینی(ره) استانداری به تبیین اهمیت و جایگاه شجره طیبه بسیج در کشور پرداخت و اظهار داشت: بسیج واژه مقدسی است، امروز بسیجی بودن در جامعه ما یک افتخار و ارزش است؛ عضو جامعه مدرسین با اشاره به ویژگی‌های بسیج در نظام اسلامی گفت: زیبایی‌های انقلاب اسلامی باید در رفتار بسیجیان متجلی شود.
متأسفانه در عرصه فرهنگی انقلابی عمل نکردیم
رسا/ آیت‌الله عبداللهی با اشاره به دیدار اخیرنمایندگان مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری وخواسته‌های رهبر انقلاب از خبرگان گفت: متأسفانه در عرصه فرهنگی انقلابی عمل نکردیم، در عین حال باید توجه داشت که حرکت‌های عظیم سیاسی و اقتدار حاکمیت امروز، وابسته به انقلابی عمل کردن در بخشهای فرهنگی است.عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: مقیدشدن جامعه به ارزش‌های اسلامی و به تعبیر رهبر انقلاب تدین یعنی التزام عملی مردم جامعه به ارزش‌های اسلامی بسیار اهمیت دارد.
در کتاب‌های درسی به ادبیات شهدا توجه نشده است
حوزه/ آیت‌الله اراکی با ذکر این مطلب که مردم در مراسمات عزاداری باید با راه و اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا شوند گفت: زیارتنامه‌های ائمه اطهار(ع) سرشار از معارف الهی است و به همین دلیل نیز شیعیان باید به زیارت نامه‌های اهل بیت(ع) توجه بیشتری داشته باشند. عضو جامعه مدرسین یادآور شد: متاسفانه درحال حاضر در کتاب‌های درسی توجه باید و شاید به ادبیات شهدا نمی شود؛ یکی از واژه‌هایی که در ادبیات شهدا خیلی کاربرد دارد کلمه ولایت است و در زبان فارسی نیز به شهر، ولایت می‌گویند چرا که در یک شهر مردم در چارچوب قوانین سیاسی حاکم شرعی قرار می‌گیرند.
برای دفاع از جمعیت ۸۰ میلیونی خود نیازمند موشک هستیم
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه کشورمان درسخنانی در اندیشکده انجمن آسیا تاکید کرد: تهران هیچ توافق بین‌المللی را نقض نکرده است. ظریف درباره دیدار با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نشست کمیسیون برجام گفت: تیلرسون نگفت که آمریکا از برجام خارج خواهد شد. وی درباره لغو یا اصلاح توافق هسته‌ای نیز حرفی نزد. ظریف تاکید کرد: ایران برای دفاع از جمعیت ۸۰ میلیونی خود نیازمند موشک است.
آمریکا از نابود کردن ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود شانه خالی می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ ولادیمیر پوتین، جمهور روسیه با انتقاد از عملکرد آمریکا در زمینه عدم پایبندی به تعهدات این کشور برای نابودی ذخایر تسلیحات شیمیایی گفت: بر خلاف آمریکا، امروز آخرین ذخایر سلاح‌های شیمیایی در روسیه نابود شد. وی افزود: آمریکا از نابود کردن ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود شانه خالی می‌کند.
پایان جرثومه داعش قریب الوقوع است
رسا/ حجت‌الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیر کل حرکه النجباء مقاومت اسلامی عراق به دعوت آیت‌الله کعبى، در سفری دو روزه به اهواز سفر کرد. این فرمانده مقاومت اسلامی عراق به شکست‌های اخیر داعش اشاره کرد و با بیان اینکه در آینده نزدیک این گروه تروریستی به پایان عمر خود می‌رسد، از نقش مهم مردم شهید پرور و ولایی استان خوزستان در این جنگ نابرابر و همیاری آن ها از ملت مظلوم سوریه تقدیر کرد.
عفو بین الملل خواستار ممنوعیت فروش سلاح به میانمار شد
مهر/ سازمان عفو بین الملل از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به منظور توقف خشونت ها علیه مسلمانان روهینگا که فرار بیش از نیم میلیون نفر از آنها به بنگلادش را در پی داشته است، تجهیز میانمار به سلاح را ممنوع کند. عفو بین‌الملل اعلام کرد که شورای امنیت فورا باید فروش مستقیم یا غیرمستقیم سلاح، مهمات و تجهیزات متعلق را به میانمار متوقف کند.
تاکید ماکرون بر مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان عراق
مهر/رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر عراق بر احترام پاریس به وحدت و ثبات عراق و نیز مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان تاکید کرد.رئیس جمهور فرانسه با تاکید مجدد بر حمایت از عراق و وحدت این کشور از حیدر العبادی برای سفر به فرانسه دعوت کرد..
داعش، وهابیت و النصره اسلام واقعی نیستند
مهر/ دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که اسلام حقیقی آن چیزی است که پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) اجرا می‌کردند نه داعش، وهابیت و النصره. سید حسن نصرالله همچنین با بیان اینکه مشکل در لبنان در درجه اول مشکل اخلاقی است نه سیاسی، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با کسانی که با آنها اختلاف داریم حیات انسانی داشته باشیم.
رهبر دموکرات‌های سنا از جدایی کردستان از عراق حمایت کرد
فارس/ یک رسانه آمریکایی گزارش داده، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای رسما از جدایی منطقه کردستان از عراق حمایت کرد. «چاک شومر» سناتور ارشد دموکرات با صدور بیانیه‌ای رسما از تجزیه عراق حمایت کرده و به دولت ترامپ هم توصیه کرد از کردها پشتیبانی کند.
مقدمات برقراری «حج عمره» فراهم شده است
تسنیم/ حجت‌الاسلام سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به امکان برقراری مجدد حج عمره اظهار داشت: مقدمات برقراری مجدد حج عمره فراهم شده است منتها تصمیم‌گیری نهایی برای برقراری حج عمره  بستگی به بازخورد حج تمتع امسال دارد که خوشبختانه گزارش‌های اولیه بیانگر برگزاری قابل قبول حج امسال توسط سعودی‌ها بوده است.
سنگ‌اندازی‌های ائتلاف سعودی وضعیت انسانی یمن را وخیم‌تر کرده است
ایسنا/ سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، محدودیت‌هایی که نیروهای ائتلاف تحت امر عربستان برای ورود کمک‌ها به یمن اعمال می‌کنند، به وخامت وضعیت انسانی نابسامان در یمن انجامیده است. دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این محدودیت‌ها موجب شده کشتی‌های حامل سوخت با تاخیر برسند و جلوی واردات کالاهایی که جان ساکنان را نجات می‌دهد، گرفته شود.
اسراییل از قدرت گرفتن ایران در منطقه نگران است
ایرنا/ مشاور ارشد اردوغان در مقاله‌ای در نشریه دیلی صباح ترکیه تاکید کرد: ‘اسرائیل عمیقاً نگران قدرت گرفتن ایران در منطقه است و منابع اسرائیلی به ما گفته‌اند که وقتی نتانیاهو دربارۀ مسائل منطقه اظهار نظر می‌کند، تحت تأثیر قدرت ایران است. ‘وی در این مقاله به تحلیل چرایی حمایت رژیم صهیونیستی از استقلال کردستان عراق پرداخته و آورده است: اسرائیل نگران قدرت فزاینده ایران در منطقه است. اسرائیل از این که ایالات متحده نتوانست عراق را تحت سیطره خود نگه دارد و این کشور را به ایران تقدیم کرد، خشمگین است.
مراسم ترحیم آیت الله غروی در قم برگزار می شود
به اطلاع می رساند مراسم ترحیم عالم فرزانه حضرت آیت الله سید محمدرضا غروی والد مکرم آیت‌الله سید محمد غروی عضو محترم جامعه مدرسین و ابوالزوجه حضرت آیت‌الله سید محسن خرازی روز جمعه ۷ مهرماه جاری در حسینیه شهدای قم(واقع در خیابان صفائیه) برگزار می‌شود.
این مراسم از سوی بیت این عالم ربانی و از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ برگزار می گردد. شرکت حضرات اعلام واساتید وفضلاء موجب تعظیم شعائر وتسلای بیت مکرم آن عالم ربانی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *