دیدار جمعی از اعضای شورای بسیج استانداری قم با آیت الله حسینی بوشهری

روز چهارشنبه مورخ ۵ مهرماه ۱۳۹۶ جمعی از اعضای شورای بسیج استانداری قم با حضور در دفتر جامعه مدرسین با حضرت آیت الله حسینی بوشهری، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار آیت الله حسینی بوشهری ضمن تسلیت ایام سوگورای سید و سالار شهیدان علیه السلام اظهار داشت: بسیج و بسیجی عنوان بسیار مقدسی است که مانند یک مدال افتخار به آن نگاه می شود و هر زمان که نام بسیج می¬آید مسئولیت پذیری، ایثار، اخلاص، خیرخواهی و پاینبدی به دین و دلسوزی برای اسلام و انقلاب در ذهن مردم تداعی می شود و یک بار معنایی اصیل را به به همراه دارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین با اشاره تلاشهای بسیجیان در عرصه های مختلف افزود: بسیجیان عزتمندانه و با اخلاص و مقاوم در برابر سرزنشها و بی توجهی ها در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور فعال دارند.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره بسیج ادارات و نهادهای دولتی ابراز داشت: بسیجی بودن منحصر در برگزاری مراسم و جلسات نیست بلکه باید یک بسیجی اهداف متعالی خود را در جامعه و محیط کاری خود نیز آشکار کند و با رفتار و گفتار صحیح خود در جامعه اثر گذار باشد.

ایشان نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم را به عنوان یک الگو و اسوه حسنه عنوان کرد و بیان داشت: مردم و افراد پیرامونی باید از بسیجی؛ نظم و انضباط، خوشرویی، کتمان اسرار، تهمت نزدن و غیبت نکردن و خدمت را ببینند تا با این کار بوی خوش انقلاب و زیباییهای انقلاب و امیدواری در بین مردم جلوه گری کند.

آیت الله حسینی بوشهری مسئله عفاف و حجاب را یکی از موضوعات جامعه دانست و با اشاره به فاصله ایجاد شده با ارزشهای اسلامی در جامعه و نگرانی مراجع معظم تقلید نسبت به آن، افزود: باید موضوع عفاف و حجاب در ادارات و مراکز دولتی مورد توجه قرار گیرد و قم به عنوان یک الگوی رفتاری در باب حجاب برای کشور موضوعیت پیدا کند و نمونه ای برای سایر مجموعه های دولتی در سراسر کشور باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی از مسائل مهم یک بسیجی را حل مشکلات مراجعه کنندگان عنوان کرد و با اشاره به فداکاریهای رزمندگان دوران دفاع مقدس افزود: در حل مشکلات مردم از یکدیگر سبقت بگیرید و همه تلاش خود را برای برطرف نمودن مشلکلات به کار بندید.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به فشارهای اقتصادی مردم در جامعه و محدودیتهایی که برای مردم وجود دارد ابراز داشت: حتی اگر توان حل کردن مشکل را ندارید با روی خوش، با لبخند با روحیه و امیدواری با مردم برخورد کنید و حرفهای آنها را بشنوید تا مردم ببینند لااقل گوش شنوایی برای شنیدن حرفها و درددلهای آنها در کشور وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف کشور ما دانست و عنوان داشت: روحیه اخلاص و ایثاری که در بین رزمندگان بسیجی ما بود این ایام را ماندگار و ارزشمند نموده است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به مراسم استقبال از شهید حججی در تهران افزود: شکوه و عظمت استقبال از این شهید بزرگوار نشان می دهد که مردم ما با همه وجود پای انقلاب و اسلام و شهدا در میدان هستند.

ایشان یکی از ویژگیهای بسیجی بودن را بی نیازی از رنگ و لباس دانست و افزود هر کس در هر مسئولیت و مقامی چه وزیر، چه مدیر کل و چه روحانی می تواند بسیجی باشد و به مردم خدمت خالصانه و صادقانه انجام دهد و همه ما باید خود را مسئول بدانیم و رفتارهای خود را به صورت مستمر بررسی کنیم و کارنامه کاری و رفتاری خود با دقت محاسبه و ارزیابی کنیم تا اگر خلل و نقصی دارد برطرف کنیم.

آیت الله بوشهری در پایان اظهار امیدواری کرد در هر سنگر و جایگاهی که هستیم بتوانیم از خیرخواهان و دلسوزان اسلام و انقلاب باشیم و از اقشار مختلف جامعه اسلامی دستگیری و حمایت کنیم.

در این دیدار همچنین گزارشی از فعالیتهای شورای بسیج استانداری قم توسط اعضا ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *