خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۰۵

  • حضور رهبـر معظم انقـلاب در کنار پیکر‌مطهر شهید‌ حججی
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: تجزیه‌طلبی کردستانِ عراق تشنج جدیدی ایجاد خواهد کرد
  • آیت‌الله خاتمی: دین، ما را در برابر بیگانگان بیمه می‌کند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: احکام شریعت اسلام نباید با واردکردن برخی بدعت‌ها در عزاداری مخدوش شود
  • آیت‌‌الله اراکی: رسانه‌ها اگر تهاجمی وارد شوند استخوان‌های فرهنگ غرب می‌شکند
  • دکتر ولایتی: بارزانی در سراشیبی سقوط است

** جام جم ۹۶/۷/۵
*  ضرب‌الاجل ۳ روزه بغداد برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در کردستان عراق
هیات دولت عراق اعلام کرد که اگر فرودگاه‎ها و ورودی‎های هوایی کردستان عراق تا سه روز دیگر تحت کنترل دولت مرکزی عراق درنیاید، پروازهای بین‌المللی در کردستان را ممنوع اعلام خواهد کرد.
*  تحقیقات برای تجهیز ناوهای ارتش به سوخت هسته‌ای
فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی در برنامه تلویزیونی دستخط از انجام تحقیقات برای استفاده از سوخت هسته‌ای در ناوهای ارتش سخن گفت و از ساخت ناوشکن پیشرفته جدید ایران تا پایان سال خبر داد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری افزود: ناوهایی که از سوخت هسته‌ای استفاده می‌کنند، قطعا نیاز به تجدید سوخت کمتری دارند، می‌توانند بیشتر دریانوردی کنند و امکان حضور بیشتر و طولانی‌تری را در مناطق دریای آزاد دارند.
** همشهری ۹۶/۷/۵
*  شمخانی در جلسه غیر علنی از همه پرسی می‌گوید
اکبر رنجبرزاده، نماینده مجلس گفت که با توجه به اهمیت موضوع برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان مقرر شد، مجلس امروز به منظور بررسی مسائل مهم منطقه از جمله موضوع برگزاری همه پرسی به صورت غیر علنی تشکیل جلسه دهد. به گفته وی دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه سخنرانی می‌کند.
*  انتقال تجهیزات موشکی به غرب کشور
امیر سرتیپ دوم علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: این قرارگاه با اعزام تجهیزات موشکی جدید نسبت به تقویت دفاع هوایی در منطقه غرب و پاسخگویی قاطع به هر گونه تجاوز اقدام کرده است.
وی افزود: تامین امنیت هوا و فضای مطمئن با استفاده از انواع تجهیزات راداری،‌موشکی، اطلاعاتی، ارتباطی و توپخانه‌ای تحت هدایت شبکه‌ یکپارچه پدافند هوایی در نواحی غربی کشور به ویژه در مرزهای هوایی آن منطقه به صورت مستمر انجام می‌شود.
** کیهان ۹۶/۷/۵
*  جوان فلسطینی نظامیان صهیونیست را به رگبار بست
جوان ۳۷ ساله و مسلح فلسطینی روز گذشته در نزدیکی ورودی شهرک «هار هدار» سه سرباز اسرائیلی را به ضرب گلوله به هلاکت رساند و یک نظامی دیگر را زخمی کرد که گفته شده، با مرگ فاصله‌ای ندارد.
نیروهای اسرائیلی بعد از انجام این عملیات به سمت جوان فلسطینی تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.
*  تجزیه‌طلبی کردستانِ عراق، تشنج جدیدی ایجاد خواهد کرد
علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس درخصوص استقلال کردستان عراق گفت: به دوستانی که از اقلیم کردستان از گروه‌های مختلف به ایران آمدند به صراحت اعلام کردیم که این کار مجددا تشنج جدیدی در عراق به وجود می‌آورد.
لاریجانی تاکید کرد: این کار برای اقلیم کردستان دردسر ایجاد می‌کند. این کار مورد حمایت هیچ کشوری نیست، ما به هیچ وجه از تجزیه عراق حمایت نمی‌کنیم. تجزیه عراق و تجزیه سایرکشورهای منطقه را به مصلحت نمی‌دانیم، این سیاست صهیونیست هاست که می‌خواهند منطقه را شعبه شعبه کنند. این کار را نه برای عراق، نه برای کردها و نه برای بقیه اقوام به مصلحت نمی‌دانیم، زیرا ماجرای جدیدی در منطقه‌ایجاد می‌شود.
** شرق ۹۶/۷/۵
*  بارزانی در سراشیبی سقوط است
علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان گفت: اقدامی که از سوی آقای بارزانی انجام شد، کاری بی‌ارزش است که حتما نتیجه مثبت ندارد. بارزانی در سراشیبی سقوط قرار دارد و به‌طور حتم کردها قبل از دولت عراق او را سرنگون خواهند کرد.
او گفت: بارزانی دلال صهیونیست‌ها برای تجزیه کشورهای اسلامی است و با عنایت به تجربه‌ای که ملت‌های مسلمان از تجربه تلخ فلسطین دارند، اجازه نخواهند داد اسرائیل دوم تشکیل شود.
*  ۱۲ کشته و زخمی در انفجارهای بغداد
یک منبع در پلیس بغداد از کشته‌شدن دو غیرنظامی و زخمی‌شدن ۱۰ نفر دیگر در دو انفجار جداگانه در پایتخت عراق خبر داد. صبح روز گذشته یک بمب در خیابانی در نزدیکی بازار منطقه سبع البور در شمال بغداد منفجر شد که در اثر آن یک نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند. بمب دوم نیز صبح دیروز در نزدیکی منطقه تجاری الکرغولیه شهر نهروان واقع در شرق بغداد منفجر شد که یک کشته و سه زخمی در پی داشت.
** ایران ۹۶/۷/۵
*  صادرات مناطق آزاد کشور به رشد ۲۵ درصدی رسید
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ماکو و در مرز بازرگان گفت: خوشبختانه امسال صادرات مناطق آزاد کشور نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و ارزش آن به یک میلیارد دلار رسیده است. وی گفت: سیاست دولت دوازدهم، ایجاد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، بهبود سرمایه‌گذاری و نیز ایجاد و توسعه صنایع و مبادلات تجاری است.
*  از توسعه همکاری‌ها با قبرس استقبال می‌کنیم
محمود واعظی در دیدار «میخالیس سوفوکلئوس» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری قبرس که با سرپرستی هیأتی اقتصادی به ایران سفر کرده، به سابقه روابط خوب و صمیمی دو کشور اشاره کرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات و همکاری مشترک بویژه میان فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی دو کشور استقبال می‌کند.»
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۵
*  بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال ۹۵ کمتر از سال ۹۱
معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که در دولت یازدهم، بودجه مصرفی نهاد از رقم ۳۸۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به ۳۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ تقلیل داده شد و این در حالی است که براساس روال متعارف، باید به ۶۸۲ میلیارد تومان افزایش می‌یافت.
در گزارش عملکرد معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری، تصریح شده که با اعمال نگاه پیشگیرانه در هرزروی منابع و تاکید بر استفاده بهینه از آن و اصلاح روند بودجه مصرفی نهاد، در حقیقت در این بخش طی دوره ۴ ساله دولت یازدهم، سالیانه عملا ۳۱۲ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.
*  فرمان اصلاح شده جدید “ترامپ” یک تبعیض جاهلانه است و بس
واشنگتن پست در سرمقاله دیروز خود نوشت: فرمان تجدید نظر شده “ترامپ” در مورد منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، در خوش بینانه‌ترین توصیف، فقط یک تبعیض جاهلانه است و بس.
** جوان ۹۶/۷/۵
*  بهره‌برداری از ۱۳۰ مدرسه‌ بنیاد برکت در مناطق محروم
روز گذشته به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مراسم ویژه افتتاح ۱۳۰ مدرسه‌ با بیش از ۷۰۰کلاس درس در مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ کشور با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد.
آیت الله محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه امروز با ارتقای توانمندی‌های دفاعی کشور، دشمنان جرئت هیچ تعرضی به کشور را ندارند، گفت: باید با ارتقای رتبه علمی، دست نیاز ما در حوزه دانش و فناوری هم از دیگران کوتاه شود تا ان‌شاءالله روزی برسد که در دنیا همه به زبان فارسی علم را بیاموزند.
*  پرونده حقوق‌های نجومی این هفته به دادگاه می‌رود
دادستان تهران از صدور کیفرخواست در پرونده‌های حقوق نجومی خبر داد و اعلام داشت: این پرونده‌ها ظرف هفته جاری جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد. جعفری دولت‌آبادی در یازدهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران در خصوص معیار تشخیص حقوق نجومی اظهار داشت: مبنای اقدام دادستانی دریافت ۲۰ میلیون تومان در ماه بوده و مازاد بر آن، حقوق غیرمتعارف و نجومی محسوب شده است.  دادستان تهران همچنین اعلام کرد: علیه مدیران تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.
*  عربستان مجوز نفرت‌پراکنی علیه شیعیان را داده است
دیده‌بان حقوق‌ بشر عربستان سعودی را به دادن مجوز برای ایراد سخنرانی‌های نفرت‌انگیز علیه اقلیت شیعیان در عالی‌ترین رده‌های نهادهای مذهبی این کشور متهم کرد. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر، روحانیون عربستانی از جمله آنها که در مناصب رسمی و دولتی هستند با استفاده از ابزارهای قرن بیست و یکمی مثل توئیتر، ناشکیبایی و تنفر را در میان حامیان خود اشاعه می‌دهند.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۵
*  دیدار سفیر ترکیه با وزیر دفاع ایران
سفیر ترکیه در تهران روز گذشته در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیرامون همکاری‌های دو جانبه و مسائل منطقه‌ای دیدار و گفتگو کرد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، ابراز امیدواری کرد با تداوم رایزنی‌های مقامات ساسی و دفاعی ارشد دو کشور، روابط تهران – آنکارا در ابعاد دو جانبه و منطقه‌ای بیش از پیش رشد و ارتقاء یابد.
*  برق ایران به لبنان، سوریه و اردن متصل می‌شود
مدیر عامل توانیز از مذاکره ایران و عراق برای سنگرون شدن (یکدست شدن) برق دو کشور خبر داد و گفت:‌در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات، شبکه برق ایران به شبکه برق کشورهای لبنان، سوریه و اردن متصل می‌شود.
«آرش کردی» افزود: اگر برق ایران با عراق سنگرون شود، زمینه‌ای برای گسترش برای مبادلات برقی ایران با افغانستان و پاکستان نیز فراهم خواهد شد.
** رسالت ۹۶/۷/۵
*  رسانه‌ها اگر تهاجمی وارد شوند، استخوان‌های فرهنگ غرب می‌شکند
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: امروز در دنیا اگر بگویم ناآگاه‌ترین مردم دنیا مردم آمریکا هستند مبالغه نکردم؛ یعنی برخلاف آنچه انتظار می‌‌رود و با امپراتوری رسانه‌‌ای که دارند، از این نظر عقب‌‌مانده هستند این یعنی مردم آمریکا که مستضعف فکری نگهداشته شده‌اند برای جبهه حق فرصت هستند.
وی گفت: ما می‌توانیم با خبررسانی درست و البته با سیاست‌های اثرگذار و خوب و حساب‌‌شده جامعه آمریکا را منقلب کنیم، باید این جهت‌گیری تهاجمی در عرصه رسانه ما اتفاق بیفتد، در عرصه رسانه، ما اصلاً تهاجمی وارد نشدیم و اگر بخواهیم تهاجمی وارد شویم زمینه اثرگذاری، بلکه شکستن استخوان‌های فرهنگ فاسدشان برای ما فراهم است.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۵
*  ۹ میلیون جوان بیکار داریم
عضو فراکسیون جوانان گفت: فراکسیون جوانان از ابتدا به این فکر بود که مهمترین قدم‌هایش را در بهبود وضعیت اشتغال این قشر خاص از جامعه بردارد.
«هاجر چنارانی» عضو فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی پیرامون تشکیل این کمیسیون و اهداف آن گفت: در حال حاضر ۹میلیون جوان بیکار در کشور داریم که کمک به رفع این مشکل اصلی‌ترین دغدغه اعضای فراکسیون است.
*  سخنان ترامپ اعتراف عاجزانه‌ای به ظهور یک قدرت مهارناپذیر است
آیین تکریم و معارفه فرماندهی حفاظت سپاه با حضور سردار حسین سلامی‌جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری و مدیران سازمان‌های مختلف فرودگاهی برگزار شد.
در این مراسم سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اینکه ترامپ در سازمان ملل منفعلانه از قدرت نظام ما سخن گفت، نه تنها ادبیات او تهدیدآمیز نبود، بلکه اعتراف به ظهور یک قدرت مهارناپذیر است.
** آرمان ۹۶/۷/۵
*  اعلام نتایج اولیه همه‌پرسی کردستان عراق
خبرگزاری کرد زبان روداو اعلام کرد که نتایج اولیه همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق، نشان‌دهنده رأی مثبت ۸۸ درصد از شرکت‌کنندگان به جدایی است. این آمار بر اساس اعلام حزب دموکراتیک کردستان منتشر شده است.
*  ساخت ‌پالایشگاه تمام‌ایرانی در سوریه
منصور بزمی معاون فناوری و بین‌الملل پژوهشگاه نفت گفت: طراحی و ساخت اولین پالایشگاه تماما ایرانی پس از استقرار نسبی امنیت در سوریه اجرا می‌شود.
*  یک زن، معاون وزیر کشور شد
شنیده شد که ژیلا سجادی به عنوان معاون وزیر کشور و رئیس موسسه آموزشی و علمی و کاربردی وزارت کشور منصوب شد. ژیلا سجادی در حال حاضر عضو هیات‌علمی دانشگاه شهید بهشتی است.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۵
*  ایران با تجزیه کشورهای منطقه مخالف است
امیر سرتیپ حاتمی، با ابراز نگرانی از پیامدهای امنیتی ناشی از برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق گفت: «جمهوری اسلامی ایران با هر اقدامی که منجر به تغییر مرزهای جغرافیایی و تجزیه کشورهای منطقه شود مخالف است و امیدوارم مسئولان اقلیم پیام لازم را دریافت کرده باشند.»
** آفرینش ۹۶/۷/۵
*  وزیر دفاع آلمان، برجام را یک توافق مناسب دانست
‘اورسولا فاندر لاین’ وزیر دفاع آلمان در ارتباط با توافق هسته ای ایران به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: ما متقاعد شدیم که توافق ایران یک توافق مناسبی است و باید به این توافق تا زمانی که ایران تمامی شروط آن مراعات می کند به آن پایبند باشیم.
*  در دولت دوازدهم پرچم مبارزه با فساد را برافراشته نگه خواهیم داشت
معاون اول رییس جمهوری گفت: در دولت دوازدهم مصمم هستیم راه مبارزه با مفاسد اقتصادی را با جدیت هرچه بیشتر ادامه دهیم و پرچم مبارزه با فساد را همچنان برافراشته نگه داریم. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به تلاش های دبیرخانه ستاد در تدوین موضوعات و پیگیری جدی برنامه های ستاد اشاره و اظهار کرد: دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با وجود نوپا بودن در دولت یازدهم، کار سختی را در پیش رو داشت و با وجود همه مشکلات و محدودیت ها خوشبختانه عملکرد و دستاوردهای خوبی داشت.
** قدس ۹۶/۷/۵
*  در حوزه امنیتی و دفاعی هیچ گامی به عقب بر نمی‌داریم
سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره شبهه افکنی‌های غرب در خصوص برنامه موشکی ایران اظهار داشت: این یکی از مسائلی است که اروپایی‌ها باید دقت کنند که مخالفت با برنامه موشکی ایران راه به جایی نخواهد برد.
ما بر سر مسائل امنیتی و دفاعی حاضر نیستیم هیچ گامی به عقب برداریم. بلکه دنیا شاهد خواهد بود که همچنان در برنامه دفاعی و موشکی خودمان خواهیم رفت، چرا که در منطقه خطرناکی هستیم و باید بتوانیم از خودمان دفاع کنیم.
*  دین، ما را در برابر بیگانگان بیمه می‌کند
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه حکومت دینی، صاف کردن جاده بهشت است و نمی‌شود حکومت دینی،سکولار و بیگانه از دین باشد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش «یاران خراسانی ولایت» در مشهد افزود: امام راحل معتقد بودند، بیشترین ضربه را کسانی به اسلام زدند که این دین را یکجانبه نگاه کردند. آیت‌الله خاتمی ادامه داد: چیزی که ما را در برابر بیگانگان بیمه می‌کند،‌ دین و ارزش‌های دینی است و بسیج ادارات باید هرچه هنر، قدرت و تدبیر دارد برای نشر فرهنگ دینی در مراکز کار و فعالیت خود به کار گیرد.
** خراسان ۹۶/۷/۵
*  سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا، درباره اظهارات رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل گفت: ایشان خطیب و سخنرانی ماهر و متکی به عقل هستند. آقای روحانی خیلی خوب صحبت کردند و آن صحبت هم شایسته سازمان ملل و مخاطبان وی بود و هم سزاوار ننگ ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل.
*  ایجاد ۳۵۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد ۳۵۰ هزار شغل توسط این ستاد خبر داد. مخبر افزود: در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هیچ کاری انجام نمی شود مگر با منطق اقتصاد مقاومتی و ما در ستاد موضوع اشتغال را در همه ابعاد برنامه ریزی کرده‌ایم؛ از جمله ۳۲۰ بنگاه در زیرمجموعه ستاد راه اندازی شده که تا امروز ۱۶۰ بنگاه از آن ها به خارج از ستاد سپرده شده که همین مسئله ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
** اعتماد ۹۶/۷/۵
*  از عملکرد جمنا راضی هستیم
غلامعلی حدادعادل در مورد تغییر در ساختار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: جبهه مردمی ظرفی است که همه نیروهای انقلاب می‌توانند در آن حضور داشته باشند و شخصیت‌ها و نیروها هم وحدت را عملا محقق کنند.
حداد عادل درباره عملکرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میان تشکیل جبهه مردمی و برگزاری انتخابات فاصله کمی وجود داشت ما از عملکرد جبهه راضی هستیم اگرچه نقص‌ها و ضعف‌هایی هم ممکن است وجود داشته باشد.
*  هیچ دلیلی برای بازنگری در برجام وجود ندارد
میخاییل اولیانوف، مدیر دپارتمان کنترل تسلیحات و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد، بازنگری برجام، بحران‌های منطقه‌ای را تشدید خواهد کرد. به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، این دیپلمات روس گفته است که مسکو هیچ دلیلی را برای استفاده از شیوه بازنگری در توافق برجام مناسب نمی‌بیند. اولیانوف در ادامه تاکید کرد: من فکر می‌کنم که وقوع چنین اتفاقی شرایط منطقه را به‌شدت تشدید می‌کند و به همین دلیل، چنین وضعیتی برای روسیه غیرقابل قبول خواهد بود.
** شهروند ۹۶/۷/۵
*  در برخورد با متخلفان کارخانه‌ها و کارگران دچار آسیب نشوند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تأکید بر این‌که ورود به پرونده‌ها و تخلفات باید با تدبیر و عاقبت‌اندیشی صورت گیرد، بر لزوم تدوین راهکارهایی برای مدیریت اموال، دارایی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی متخلفان که اموال آنها مصادره می‌شود، تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان باید به‌گونه‌ای باشد که کارخانه‌ها و به‌خصوص کارگران آنها دچار آسیب نشوند.
*  واکنش رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به ادعای احمدی‌نژاد درباره شکایت مجلس از وی
رئیس کمیسیون اصل ٩٠ به ادعای احمدی‌نژاد مبنی بر این‌که شکایت مجلس از سوی شخص لاریجانی انجام شده است، واکنش نشان داد. داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به این ‌که گزارشی از عدم رعایت قوانین و اجرای آن به وسیله احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم در مجلس نهم به قوه قضائیه ارسال کردیم، گفت: گزارشی هم در مجلس دهم در حال تدوین داریم. وی تأکید کرد: برخی موارد تخلف قانونی مربوط به دولت احمدی‌نژاد و همین‌طور روحانی را نیز احصا کردیم که قرار است در صحن علنی قرائت شود. محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که احمدی‌نژاد ادعا کرده شکایت مجلس از وی شخصی بوده و از سوی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شده است، تأکید کرد: خیر چنین چیزی نیست.
** صبح نو ۹۶/۷/۵
*  مراسم ختم آیت‌الله راستی‌کاشانی
مراسم ختم آیت‌الله راستی‌کاشانی، عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۴ مهر) در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین تهران برگزار شد.
در این مراسم، تعدادی از شخصیت‌های سیاسی از جمله  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی وآقایان محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، رئیس مجلس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات حضور داشتند.
*  صادرات نفت ایران در حد ۲.۶ میلیون بشکه باقی می‌ماند
یک مقام ارشد شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران قصد دارد به رغم عملیات تعمیر و نگهداری، کاهش نفت ذخیره شده و افزایش تقاضای داخلی، میزان صادرات نفت خام و میعانات خود را دربقیه ماه‌های سال ۲۰۱۷ در حد فعلی حفظ کند.
*  آزمایش موشکی پاسخ ایران به اظهارات ترامپ بود
روزنامه اینترنتی «گازینارو» روسیه نوشت: آزمایش موشکی ایران نه تنها مغایرتی با برجام ندارد، بلکه پیامد بین‌المللی نداشته و نباید مورد نگرانی باشد، ضمن اینکه اتهام همکاری هسته‌ای ایران با کره شمالی نیز کاملا بی‌اساس است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حضور رهبر معظم انقلاب در کنار پیکر مطهر شهید حججی
رسا/ رهبر معظم انقلاب صبح امروز، به مسجد امام حسین(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) رفتند و در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) آرزوی علو درجات کردند.همچنین، ایشان دقایقی با خانواده‌ی این شهید عزیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و خطاب به خانواده شهید حججی فرمودند: اخلاص و نیت پاک موجب عزیزشدن شهید حججی شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین خطاب به پدر، مادر و همسر شهید محسن حججی، فرمودند: ببینید، چه غوغایی در کشور راه افتاده به‌ خاطر این جوان. ایشان با تأکید بر اینکه خلوص و نیت پاک شهید حججی موجب شده که خداوند این شهید را عزیز کند، تصریح کردند: شهید خیلی هستند؛ همه شهدای ما عزیزند، لکن خصوصیتی در این جوان وجود دارد که خداوند نام این جوان عزیز شما را بلند کرده است. امام خامنه‌ای اخلاص، نیت پاک و حرکت به‌موقع را از ویژگی‌ بارز شهید حججی دانسته تأکید فرمودند که جامعه به این جور شهادت‌ها نیاز دارد و این موجب عزیز کردن این شهدا توسط خداوند شده است.
مرحوم غروی عمرى را به نشر مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) گذراند
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله غروی را تسلیت گفت.در این پیام آمده است:این عالم بزرگوار عمرى را به نشر مکتب اهل بیت(ع) و خدمت به پیروان این مکتب گذراند. خداوند روح او را با ارواح مقدس اجدادش محشور گرداند.
احکام شریعت اسلام نباید با وارد کردن برخی بدعت‌ها در عزاداری، مخدوش شود
ایرنا/ آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نباید احکام دین و شریعت اسلام با وارد کردن برخی بدعت‌ها و خرافات در عزاداری‌ها مخدوش شود، از دست اندرکاران عزاداری‌های حسینی خواست، شان و منزلت این جایگاه را حفظ و در چارچوب دین و اهداف قیام امام حسین(ع) حرکت کنند. عضو جامعه مدرسین افزود: ما درمقابل خود تابلویی از احکام دینی و اهداف قیام امام حسین(ع) را داریم باید در عزاداری‌ها بر همین مبنا و به گونه‌ای عزاداری کنیم که مورد رضایت اهل‌بیت(ع) باشد.
 ایران، محور بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی است
ایرنا/ پایگاه اینترنتی ‘موسسه روابط بین الملل و استراتژیک فرانسه در گزارشی با عنوان ‘ایران، محور بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی’ پیش بینی کرد که ایران تا ۱۵ سال آینده به قدرتمندترین کشور منطقه تبدیل می‌شود. این تحلیل می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی، پیوسته در صدر اخبار دیپلماتیک قرار دارد. همچنین در این تحلیل آمده است: این اتفاق قطعا به مذاق سعودی‌ها وصهیونیست‌ها ونومحافظه کاران آمریکایی خوش نخواهد آمد
 سازمان ملل از تمامیت ارضی عراق پشتیبانی می‌کند
ایرنا/ معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به همه پرسی استقلال کردستان عراق گفت: سازمان ملل متحد از حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق پشتیبانی می‌کند. ‘جفری فلتمن’ افزود: موضع سازمان ملل متحد در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت است. عراق یک دولت عضو سازمان ملل است و براساس منشور سازمان ملل متحد بسیار روشن است که ما از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اعضای این نهاد پشتیبانی می‌کنیم.
تضعیف نفوذ ایران در خاورمیانه هدف کلیدی آمریکا است
فارس/ مشاور امنیت ملی کاخ سفید از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ (برجام) انتقاد کرد. «مک‌مستر» همچنین گفت: «تضعیف نفوذ ایران در سراسر خاورمیانه، هدفی کلیدی برای دولت [ترامپ] است.» همچنین رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا خواستار ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران شد و اظهار داشت: پایبند ماندن ما به توافقاتی که آنها را امضا کرده‌ایم، بر تمایل سایر طرف‌ها برای امضای توافق با ما اثرگذار خواهد بود. وی اذعان کرد: ایران به برجام پایبند بوده است. همچنین سناتور لیندسی گراهام گفت: ترامپ به جای خروج از برجام در آن بازنگری کند.
ناوگان پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی زمین‌گیر شد
فارس/ به‌دنبال سقوط ۲ پهپاد تجسسی «اسکای رایدر» ارتش رژیم صهیونیستی، یک مقام عالی رتبه ارتش این رژیم تصمیم گرفت تمامی پهپادهای اسکای رایدر را تا تعیین علت سرنگونی آن‌ها زمین گیر کند.پهپاد اسکای رایدر برای ماموریت‌های شناسایی برد کوتاه طراحی شده و مجهز به موتور الکتریکی و  پروانه است و تصاویر را از دوربین‌ها و حسگرهای نصب شده بر آن به طور زنده به مقرهای فرماندهی ارسال می‌کند.
 بر اثر حمله انتحاری به مسجدی در نیجریه ۵ نفر کشته شدند
باشگاه خبرنگاران/ بر اثر حمله یک بمب گذار انتحاری وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام به مسجدی در شمال نیجریه دست‌کم پنج نفر کشته شدند. شورش مسلحانه بوکوحرام در شمال نیجریه تاکنون به کشته شدن ۲۰ هزار و آواره شدن ۲.۵ میلیون نفر در هشت سال اخیر انجامیده است.
ایران به سادگی می‌تواند به شرایط قبل از برجام برگردد
رسا/ سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به موضوع نقض برجام از سوی آمریکا، گفت: ما به تناسب اتفاقاتی که پیرامون برجام می‌افتد تصمیم می‌گیریم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، اجازه نخواهیم داد هیچ حق و حقوقی از ما در برجام تضییع شود. قاسمی افزود: ما توان این را داریم که خیلی راحت به شرایط پیش از برجام برگردیم و برای هر برنامه و هرنوع رفتاری برنامه‌ریزی‌های خود را داریم و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
آژانس خواستار شفاف‌سازی یکی از بندهای برجام شد
باشگاه خبرنگاران/یوکیا آمانو، مدیرکل آژانش بین‌المللی انرژی اتمی از طرف‌های امضاکننده قرارداد هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، خواست درباره بخش «تی» از ضمیمه اول برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که به ادعای او مربوط به فناوری‌ای است که می‌تواند در ساخت بمب به کار رود، شفاف‌سازی کنند.
توهین وزیر مهاجرت دانمارک به پیامبر اسلام(ص)
باشگاه خبرنگاران/ وزیر مهاجرت دانمارک در اقدامی شنیع، تصویری توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام(ص) را در صفحه فیس بوک خود بازنشر کرد. او همچنین در ضمیمه این پست نوشت: از این تصویر برای پس زمینه صفحه نمایش استفاده می‌کنم چراکه به من یادآوری می‌کند که دانمارک یک کشور با آزادی بیان است که حتی حق انتقاد از ادیان نیز در آن وجود دارد!
رشد ۱۰۰درصدی صادرات نفت ایران به دهلی
مهر/ سفیر هند در ایران از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات نفت ایران به هند خبر داد و گفت: اعتباری معادل ۵۵۰ میلیون دلار از سوی هند برای ایران گشایش شد.
آمریکا دنیا را به مسابقه سلاح‌های هسته‌ای دعوت می‌کند
صداوسیما/ عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در نشست عالی‌ مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از پایبند نبودن کشورهای هسته‌ای به تعهداتشان برای امحای کامل این سلاحها با بیان اینکه آمریکا دنیا را به مسابقه سلاح‌های هسته‌ای دعوت می‌کند، گفت: دنیا بیش از این پایبند نبودن کشورهای هسته‌ای به تعهدات خود را تحمل نخواهد کرد.
جمهوری اسلامی پوزه دشمنان را به خاک می‌کشد
تسنیم/ سرلشکر سلیمانی اظهار داشت: همه ما در بستر این انقلاب و در همه حوادث ۴۰ سال بعد از انقلاب، پیروزی‌های خود را مدیون امام حسین(ع) هستیم. فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اگر کسی خطایی نسبت به جمهوری اسلامی کند همه ‌توانمندی‌ها به دفاع می‌پردازند و پوزه دشمنان را به خاک می‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *