خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۰۴

  • سردار رحیم صفوی: همه‌پرسی کردستان توطئه آمریکا پس از شکست داعش است
  • روحانی، پوتین، اردوغان و العبادی مذاکرات تلفنی کردند: تاکیـد ۳ رئیس جمهـوری بر حفـظ تمامیت ارضی عـراق
  • پیام‌تسلیت رهبر معظم‌ انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین غروی
  • آیت‌الله مقتدایی: امام حسین(علیه‌السلام) با قیام خود موجب اصلاح جامعه اسلامی شدند
  • آیت‌الله اراکی: ترامپ توان رویارویی با جبهه مقاومت را از دست داده است
  • آیت‌الله فقیهی: استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن و تنش در منطقه می‌شود

** جام جم ۹۶/۷/۴
*  سقوط ۲ پهپاد رژیم صهیونیستی در «الخلیل و بیت‌لحم»
دو پهپاد رژیم صهیونیستی در شهرهای الخلیل و بیت‌لحم واقع در کرانه باختری سقوط کرد.
براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، ارتش این رژیم سقوط دو پهپاد مذکور را تائید و اعلام کرد این دو پهپاد از نوع «اسکای رایدر» بوده است.
*  پیکر شهید حججی وارد تهران شد
پیکر شهید محسن حججی، دیشب وارد تهران شد. در همین‌حال سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات آستان قدس‌رضوی گفت: همزمان با پنجم محرم‌الحرام مراسم طواف به دور روضه منوره و وداع با پیکر مطهر شهید محسن حججی در حرم مطهر امام رضا(ع) عصر امروز برگزار می‌‎شود. مراسم تشییع پیکر شهید حججی روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود.
** همشهری ۹۶/۷/۴
*  تقدیر سوریه از ایران
ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد که نتایج نشست آستانه با حضور ایران، ترکیه و آستانه مثبت بوده است.
وی در خصوص مذاکرات در آستانه قزاقستان برای حل بحران سوریه گفت: به فضل تلاش‌های ایران و روسیه نشست آستانه مثبت بود و در نتیجه این نشست، کشورهای ضامن به این توافق رسیدند که در استان ادلب مناطق کاهش تنش ایجاد کنند و این یک گام مثبت در راستای توقف خونریزی سوری‌ها و بازگرداندن این منطقه به آغوش وطن است.
*  اتهامات احمد‌ی‌نژاد به قوه قضائیه
محمود احمدی‌نژاد با انتشار یک نامه و یک پیام ویدئویی خطاب به آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، اتهاماتی را علیه قوه قضائیه مطرح کرد؛ در پیام‌های یاد شده، احمدی‌نژاد به نقض قوانین و مقررات و حقوق اساسی مردم در دستگاه قضایی و بی‌پروایی برخی افراد در سوء استفاده از قدرت برای پی‌جویی مقاصد سیاسی شدیدا اعتراض کرده و خواستار احیای حقوق مردم و جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در دستگاه قضا شده است.
وی در بخشی از نامه، به موضوع پرونده‌های مرتبط با خود در قوه قضائیه اشاره کرده و مدعی شده است که دو مورد از این پرونده به نام اشخاص است که به گفته وی مختومه شده و دو پرونده دیگر هم مربوط به شکایات صورت گرفته از سوی رئیس مجلس بوده که به ادعای احمدی‌نژاد بر خلاف قوانین اساسی است.
** کیهان ۹۶/۷/۴
*  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج سید محمد رضا غروی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم جلیل‌القدر حجت‌الاسلام والمسلمین غروی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی. درگذشت عالم جلیل‌القدر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید محمد رضا غرویرضوان‌الله‌علیه را به بازماندگان معظّم و مکرّم ایشان بخصوص آیت‌الله آقای خرازی و حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سیدمحمد غروی، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آن بزرگوار را که در طول عمر با برکت خود منشأ آثار خیر بوده‌اند، از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
*  ترامپ توان رویارویی با جبهه مقاومت را از دست داده است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برخورد غیرمنطقی ترامپ نشان از آن دارد که او توان رویارویی با جبهه مقاومت را از دست داده است.
آیت‌الله محسن اراکی، درخصوص سخنان اخیر ترامپ در سازمان ملل اظهار داشت:‌ شخصی مثل ترامپ که موفق می‌شود به پست ریاست جمهوری در کشوری برسد، نشان دهنده این است که در این سیستم حاکمیت خللی وجود دارد، ترامپ انسانی در تراز یک رئیس‌جمهور نیست، حتی اگر آمریکا کشوری کوچک باشد، شخصی مثل ترامپ لیاقت ریاست جمهوری این کشور را ندارد.
** شرق ۹۶/۷/۴
*  سردار نصیری فرمانده حفاظت سپاه شد
سردار علی نصیری در حکمی از سوی سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.
*  توقف فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد مغایر با قانون اساسی است
علیرضا رحیمی، رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان تهران، صدور دستور موقت توقف عضویت عضو زرتشتی شورای شهر یزد را رویکردی متفاوت و فاصله‌دار با قانون اساسی و واقعیت‌های کشور دانست و گفت: «در شرایطی که رویکرد قانون اساسی به اقلیت‌های دینی و قومی بدون تبعیض است، برخورد تبعیض‌آمیز در موضوعات و شرایط مشابه به هیچ‌وجه قابل‌دفاع نیست».
** ایران ۹۶/۷/۴
*  تأکید ۳ رئیس جمهوری بر حفظ تمامیت ارضی عراق
همزمان با آغاز همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، رئیس جمهوری ایران با مقام‌های بلندپایه روسیه، عراق و ترکیه گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این گفت‌وگوهای تلفنی با اشاره به تحولات جاری عراق، امنیت منطقه و حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق را برای امنیت جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم وحیاتی دانست و اعلام کرد که «هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه در این ارتباط بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.»
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه  با تبیین مواضع مسکو در قبال تحولات عراق گفت دولت روسیه از دولت بغداد و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.
اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: درباره اقدامات سیاسی، اقتصادی و نظامی و هر حرکتی که انجام آن لازم باشد، بحث و گفت‌وگو شد و مجلس نیز اختیار انجام عملیات مرزی را در ارتباط با تحولات عراق و سوریه به دولت داده است.
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق تصریح کرد: «حرکت بارزانی در اقلیم کردستان عراق، تحولات را به سمت یک رویارویی جدید در عراق سوق خواهد داد.»
*  پاسخ علمای اهل سنت ایران به مفتی اعظم مصر
جمعی از ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی و علمای شاخص اهل سنت کشور با صدور نامه ای، به بیانیه شیخ شوقی ابراهیم علّام، مفتی اعظم جمهوری مصر پاسخ گفته و از وی برای حضور در ایران و دیدن واقعیت‌های زندگی اهل سنت در کشور دعوت کردند.
مفتی اعظم مصر چندی پیش در پی وقوع حوادث تروریستی تهران در مجلس و حرم مطهر امام راحل(ره) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی با طرح موضوعات و مسائلی نسبت به وضعیت اهل سنت ایران ابراز نگرانی کرده بود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۴
*  رفتارهای فراقانونی با هیچ استدلالی در کشور پذیرفتی نیست
کشور را باید با قانون اداره کرد حتی قانون بد بهتر از بی‌قانونی است؛ به همین دلیل هیچ رفتار فرا قانونی یا غیر قانونی با هیچ استدلالی پذیرفته نیست.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با بیان مطلب فوق در باره برخی از رفتارهای فراقانونی با اهالی فرهنگ و هنر خصوصا در برخی از استان‌ها افزود: با همین رویکرد با برخی از مجموعه‌هایی که در این بحث‌ها موثر بودند مذاکره کردیم که خوشبختانه نتایج مثبتی هم گرفتیم تا ان شاء‌الله به اجماع ملی در مورد قانون در کشور برسیم تا قانون مبنای هر عملی باشد.
*  نباید در حفظ برجام تردید کرد
سفیر پیشین آمریکا در پیمان ناتو، اظهارات تند و تهدید آمیز را موجب نتایج بازگشت ناپذیر دانست و گفت: نباید کوچکترین تردیدی درباره اهمیت و حساسیت فوق‌العاده حفظ برجام وجود داشته باشد. رابرت هانتر، سیاستهای فعلی دولت آمریکا در برخورد با دومساله کره شمالی و ایران را ادامه سیاست‌های این کشور در آخرین سال ریاست جمهوری اوباما ذکر کرد و افزود: تفاوت در این است که لحن دولت تازه آمریکا به شدت ملی گرایانه و پر سروصدا است و ما هنوز نمی‌دانیم که این دو ویژگی برای چه مدت دوام خواهد آورد.
** وطن امروز ۹۶/۷/۴
*  جزئیات تشکیل هیأت مشورتی جبهه مردمی
یحیی آل‌اسحاق عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره جزئیات هیات مشورتی که در جبهه مردمی تشکیل شده، اظهار داشت: شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به این نتیجه رسید که هیاتی مشورتی از خبرگان و بزرگان مجموعه نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان نهادی مشورتی فعالیت کند که با اقبال هم روبه‌رو شد.
وی افزود: این هیات مشورتی تاکنون چندین جلسه برگزار کرده است و جهت‌گیری‌های کلی و مسائل اساسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در آن به مشورت گذاشته می‌شود.
*  تحریم‌های عربستان ما را به ایران نزدیک‌تر کرد
وزیر خارجه قطر روز دوشنبه در پاریس تصریح کرد: تحریم‌های طراحی شده به رهبری عربستان باعث شده این کشور به ایران نزدیک‌تر شود. شیخ محمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی اضافه کرد: «آنها دارند قطر را مانند هدیه به ایران یا هر قدرت منطقه‌ای دیگر واگذار می‌کنند.
** جوان ۹۶/۷/۴
*  ترامپ تعادل روحی و اخلاقی ندارد
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اظهارات سخیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این سخنان بی پایه و غیرمنطقی، خارج از تمام ضوابط دیپلماتیک بود و آقای ترامپ، ایران را به اتهاماتی متهم کرد که همه آنها دقیقاً متوجه خود امریکاست. رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: البته این اظهارات از یک سیاستمدار تازه کار کاسبکار که تعادل روحی و اخلاقی هم ندارد بعید نیست، اما بهتر است دولتمردان امریکا و به‌ویژه آقای ترامپ به یاد داشته باشند که تهدید در مورد ملت آبدیده ایران نه تنها تأثیری ندارد بلکه این ملت بزرگ را در ایستادگی مقابل دولت غیرقابل اعتماد امریکا عازم تر و جازم تر می‌سازد.
*  نگاه انقلابی به درستی در جامعه تبیین نشده است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نگاه انقلابی به درستی در جامعه تبیین نشده است، گفت: نگاه انقلابی و انقلابی‌گری در جامعه با تبلیغات سوء مساوی با منافع کوتاه مدت و احساسی معرفی شده است ولی این حقیقت نگاه انقلاب نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: حرکتی مخلصانه توام با تعقل و منافع کشور حقیقت انقلابی‌گری است و این نیاز به تبیین در جامعه دارد.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۴
*  گزارش تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نهایی شد
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نهایی شدن گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. میرحمایت میرزاده با اعلام این خبر، گفت: روز دوشنبه کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان موارد بررسی شده را در جلسه خود مورد رسیدگی قرار داد که مشکلات زیادی در این صندوق و شرکت‌های تابعه وجود داشته است.
وی افزود: بنابراین، گزارش لازم تهیه شده و تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.
*  حضور یک بانک فرانسوی در تامین مالی پروژه‌های ایران
بانک سرمایه گذاری دولتی BPI فرانسه پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در ایران را از سال ۲۰۱۸ تامین مالی خواهد کرد و حداکثر ۵۰۰ میلیون یورو (۵۹۸ میلیون دلار) اعتبار سالانه فراهم می‌کند.
نیکولاس دوفورک، مدیر عامل بانک BPI گفت: ما تنها بانک فرانسوی هستیم که بدون ریسک نقض تحریم‌های آمریکا، می‌توانیم درپروژه‌های ایرانی حضور پیدا کنیم.
** رسالت ۹۶/۷/۴
*  ایجاد قدرت و توان دفاعی را از جنگ آموختیم
وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آنچه در جبهه در مقابل قدرت ها آموختیم این بود که باید در زمینه هایی گام برداریم که برای کشور ایجاد قدرت و توان دفاعی می کند. حسین دهقان با اشاره به جنبه های مدیریتی و انسانی آموخته شده از دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ آموختیم باید به امکانات داخلی خود اتکا کنیم و در این دنیا هیچ کشوری وجود ندارد که بخواهد به ایران کمک کند.
 *  مدیرعامل آذرآب اراک بازداشت شد
عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب اراک با اعلام صدور دستور بازداشت موقت برای مدیر عامل آذرآب اراک و اینکه دستگاه قضائی حسب وظیفه قانونی خود، در پی رسیدگی توام با دقت وآرامش به پرونده کارخانه آذرآب است، گفت: دستگاه قضائی استان مرکزی به دنبال حل این مشکل است وپرونده روند طبیعی وقانونی خود را طی می کند.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۴
*  امضای قرارداد همکاری ایران و ژاپن برای کاهش آلودگی هوای تهران
وحید حسینی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از امضای قرارداد همکاری دولت ایران و ژاپن در زمینه‌های علمی، فنی و آموزشی خبر داد و اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوای تهران قرارداد همکاری بین دولت جمهوری اسلامی‌ایران و ژاپن منعقد شده است تا همکاری‌های علمی، فنی، آموزشی و تجهیزاتی بین این دو کشور صورت گیرد. مجری این قرارداد در دولت ایران، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وابسته به شهرداری تهران و مجری این قرارداد در دولت ژاپن، جایکا است.
*  همه‌پرسی کردستان توطئه آمریکا پس از شکست داعش است
مشاور عالی مقام معظم رهبری معتقد است همه‌پرسی کردستان توطئه جدید آمریکاست که پس از شکست داعش کلید خورده است. سرلشکر صفوی ادامه داد: تصور من بر این است که پس از شکست داعش این توطئه جدید صهیونیست‌ها و آمریکاست  که بیش از همه مردم کرد از آن متضرر خواهند شد.
** آرمان ۹۶/۷/۴
*  ابلاغ یک قانون درباره اقدامات آمریکا
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در نامه‌‌های جداگانه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه، ۲ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را جهت اجرا ابلاغ کرد.‌ بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی» جهت اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» جهت اجرا به وزارت امور خارجه، ابلاغ ‌گردید.
** فرهیختگان ۹۶/۷/۴
*  موشک ۱۳ متری خرمشهر قابلیت هدف‌گیری چندین هدف را دارد
سردار حاجی‌زاده با اشاره به رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر اظهار داشت: این موشک دارای طول ۱۳ متر و سرجنگی به وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم با قابلیت هدف‌گیری چندین هدف است.
فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران تصریح کرد: توسعه موشکی کشور بعد از تهدید دشمن چند برابر شتاب گرفته، با این تفاوت که امروز حمایت همه اقشار را داریم و تنها نیستیم.
** آفرینش ۹۶/۷/۴
*  به تمامیت ارضی عراق پایبندیم
سخنگوی وزارت امور خارجه، با رد احضار سرکنسول ایران در اربیل گفت: ایران به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق پایبند بوده و آن را پیگیری می کند و هر اقدامی مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی، اقدامی نابجا و غلط است.
بهرام قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در برخی رسانه ها اعلام شد که ایران خاک اقلیم کردستان را بمباران کرده است موضع وزارت خارجه در قبال این موضوع چیست؟ اظهارکرد: آنچه که از سوی برخی رسانه های غربی منتشر شد، نادرست بود و چنین اتفاقی نیفتاد بود.
** قدس ۹۶/۷/۴
*  ایران اجازه نداد سوریه به لیبی دوم تبدیل شود
سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: مسلما همه بر این باور هستند که یک لیبی فعلا برای منطقه کافی است و نیازی به لیبی دوم نداریم.
این درک صحیح کشور ما و سپس روسیه بود که به کمک حکومت سوریه شتافتند و اجازه ندادند این کشور به لیبی دوم تبدیل شود. نکته این است که در این فرآیند سیاسی نباید حکومت مرکزی سست شود زیرا در غیر این صورت، احتمال ایجاد یک لیبی دوم بیشتر می‌شود.
*  درخواست العبادی برای محافظت از شهروندان اقلیم کردستان
حیدر العبادی نخست وزیر عراق از نهادهای امنیتی این کشور خواست که از شهروندان ساکن مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان، محافظت کنند.
همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق صبح روز دوشنبه انجام شد. بسیاری از مقامات عراقی و کشورهای منطقه نسبت به عواقب آن هشدار داده بودند.
** خراسان ۹۶/۷/۴
*  ساختمان مجلس سابق تحویل مجمع تشخیص می‌شود
قرار است ساختمان مجلس سابق به مجمع تشخیص واگذار شود و ساختمان مرکز استراتژیک مجمع تشخیص واقع در نیاوران تحویل مرکز پژوهش‌های مجلس شود. براین اساس مرکز پژوهش‌های مجلس از ساختمان فعلی خود به نیاوران نقل مکان می‌کند.
*  درخواست تحقیق و تفحص از مدرک تحصیلی رئیس جمهوری
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی درخواست جمعی از نمایندگان درباره تحقیق و تفحص از مدرک تحصیلی رئیس جمهور در ‌جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد وگفت: بر اساس گزارشی که به دست ما رسیده تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص از این مدرک شده اند.
** اعتماد ۹۶/۷/۴
*  از احراز۱۳ هزار میلیارد تومان تخلف مالی تا۸۰۰ میلیون تومان جایزه به افراد خاص
رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان جزییات بیشتری از تخلفات رخ داده در این پرونده را اعلام کرد. رییس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از محرز شدن ۱۳هزار میلیارد تومان تخلف مالی در این صندوق خبر داد.
جبار کوچکی‌نژاد ادامه داد، گزارش تخلفات بانک سرمایه به رییس و مسئولان فعلی و سابق بانک ارجاع خواهد شد و آنها باید تا هفته آینده مستنداتی در این باره از خود ارایه دهند.
*  تهران، آنکارا و مسکو برای گسترش مناطق کاهش تنش در سوریه همکاری می‌کنند
بن‌عالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه گفت: «ایران، روسیه و ترکیه برای تعیین یک منطقه کاهش تنش جدید در سوریه با یکدیگر همکاری می‌کنند.» بن عالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه گفت: «ما با همکاری ایران و روسیه در حال تلاش برای تعیین یک منطقه کاهش تنش جدید در شهر افرین واقع در شمال سوریه هستیم.» از آغاز ماه مه ‌۴ منطقه کاهش تنش در سوریه پس از توافقی که در آستانه، پایتخت قزاقستان با حضور نمایندگانی از تضمین‌کنندگان آتش‌بس در سوریه یعنی ایران، روسیه و ترکیه حاصل شد، تعیین شده است. این مناطق کاهش تنش عبارتند از مناطقی در استان ادلب، حلب، لاذقیه و منطقه غوطه شرقی دمشق.
** شهروند ۹۶/۷/۴
*  دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به صاحبان این سهام است
اسحاق جهانگیری در جلسه شورایعالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهام عدالت را طرحی پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: براساس طرح سهام عدالت، تعدادی از بهترین و سودآورترین شرکت‌ها و کارخانه‌های کشور به این طرح اختصاص داده شده‌اند. معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد: دولت متعهد به پرداخت سود سهام عدالت به مردم است و قطعا به این تعهد خود عمل خواهد کرد.
** صبح نو ۹۶/۷/۴
*  روایت توطئه در اقلیم کردستان
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در وزارت اطلاعات، مسئله همه پرسی در کردستان عراق را توطئه دانست و اظهار داشت: پشت این مسئله رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی قرار دارد. وی از جمله درس‌های هشت سال دفاع مقدس را مراقبت از غافلگیر نشدن، مهلت نفوذ ندادن به دشمن و همراهی و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی برای جلوگیری از تهدیدات عنوان کرد.
*  حضور پر قدرت جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در مرزهای غربی کشور
بمب افکن‌های نیروی هوایی ارتش با اجرای عملیات متعدد هوایی، حضور پر قدرت خود در آسمان مرزهای غربی و شمال غربی کشور را به نمایش گذاشتند و با پشتیبانی از یگان‌های عمل کننده و واکنش سریع نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به اجرای عملیات شناسایی و مانورهای پروازی پرداختند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تسلیت آیت‌الله یزدی بمناسبت ارتحال  حجت‌الاسلام  والمسلمین غروی
اختصاصی/ حضرت آیت‌الله یزدی در پیامی به آیت‌الله سید محمد غروی ارتحال حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا غروی را به وی تسلیت گفت. دراین پیام آمده است: رحلت ابوی گرامی حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا غروی که عمر با برکت خود را صرف خدمت به مردم واحکام دین، نمودند موجب تاسف و تاثر گردید ضمن عرض تسلیت برای جنابعالی و دیگر بستگان صبر واجر جزیل و برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی را از خداوند متعال خواستارم.
امام حسین(ع) با قیام خود موجب اصلاح جامعه اسلامی شدند
 حوزه/ آیت‌الله مقتدایی گفت: دفاع مقدس الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) بود و جوانان ایران با حضور در جبهه‌های جنگ ایثار و فداکاری کردند و از جان خود گذشتند. عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) احیای حق و از بین بردن باطل بود، افزود: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کردند به یقین امروز اسلام مورد توجه نبود؛ امام حسین(ع) با قیام خود موجب اصلاح جامعه اسلامی شد.
استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن و تنش در منطقه می‌شود
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت شدید دولت مرکزی این کشور و نیز کشورهای همسایه از جمله ایران و ترکیه اظهار داشت: از نگاه ما باید تمامیت ارضی و استقلال عراق به خوبی حفظ شود و موضع قاطع ایران حمایت از دولت مرکزی عراق است. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: بی شک استقلال کردستان عراق باعث انزوای آن و تنش در منطقه می‌شود.
مدافعان حرم نماد بصیرت هستند
حوزه/ حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی با ذکر این مطلب که ماجرای کربلا آیینه تمام نمای مسیر هدایت و ولایت است، با اشاره به بی بصیرتی بسیاری از نخبگان در تاریخ اسلام، ملت ایران را یکی از ملت‌های پیروز تاریخ اسلام در میدان بصیرت سیاسی و ولایی دانست.
عضو جامعه مدرسین یادآور شد: امروز نیز مدافعان حرم نماد بصیرت هستند؛ کسانی که از جان خود گذشتند تا مردم ایران و کشورهای اسلامی در خانه‎های خود امنیت داشته باشند.
حمایت سفرای کشورهای اروپایی در واشنگتن از برجام
مهر/ سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، و اتحادیه اروپا در آمریکا روز دوشنبه بر حمایت قوی از برجام مادامی که ایران به این توافق پایبند است تاکید کردند. در همین راستا، دیوید اوسالیوان، سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن در میزگرد شورای آتلانتیک گفت: «ما توافق داریم که مرگ این توافق ضرر عمده ای است.»سفرای اروپایی گفتند: اگر آمریکا از این توافق بیرون برود آنها هر کار ممکنی را برای حفظ شرکتهای مستقر در اروپا که با ایران دادوستد دارند از تحریم‌های دوباره اعمال شده آمریکا صورت خواهند داد.
 تجاوز هفت هواپیمای ارتش صهیونیستی به حریم هوایی لبنان
باشگاه خبرنگاران/ فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد که در ادامه نقض قطعنامه شماره ۱۷۱۰ شورای امنیت و نقض حریم هوایی لبنان، هفت هواپیمای صهیونیستی وارد حریم هوایی این کشور شدند. در این اقدام که با واکنشی از طرف نیروهای بین‌المللی مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) مواجه نشد،‌ دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد جاسوسی) و پنج فروند هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی وارد آسمان جنوب لبنان شدند و اقدام به گشت زنی در این مناطق کردند.
 اردوغان و فرمانده ارتش ترکیه به تهران می‌آیند
تسنیم/ نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و فرمانده ارتش این کشور به زودی به تهران سفر خواهند کرد.
غرب بدنبال تجزیه عراق است
رسا/ سخنگوی جنبش نجبای عراق پروژه استقلال کردستان را ناکام دانست و گفت: کردها باید هرچه سریع تر به مرزهای سال ۲۰۰۳ بازگردند. الموسوی همه پرسی کردستان عراق را پروژه ای طایفه‌ای خواند و افزود: غرب پس از آنکه خود را در اجرای اهداف از پیش طراحی شده در مورد القاعده و داعش ناکام یافت امروز دست روی گزینه دیگری گذاشته که آن گزینه تجزیه کردهای عراق و سوریه است.
ترامپ در قبال برجام، راهبرد مشخصی ندارد
باشگاه خبرنگاران /نشریه آمریکایی هیل درگزارشی با اشاره به موضع افراطی و خصمانه رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای، نوشت: ترامپ در برابر برجام راهبرد مشخصی ندارد. هیچ یک از کشورهای دیگر با ترامپ درباره برجام و اینکه توافق بدی است، همصدا نشده‌اند. در واقع، کشورهای امضاکننده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همه بر پایبندی ایران به این توافق صحه می‌گذارند.
آزمایش موشک خرمشهر باعث تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا شد!
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه خبری شبکه سی.ان.بی.سی آمریکا در مطلبی نوشت: پس از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک خرمشهر که ۲ هزار کیلومتر برد دارد، تنش‌ها در روابط میان ایران و آمریکا تشدید شد.پس از رونمایی از موشک خرمشهر، واشنگتن به دلیل آنچه نقض قطعنامه‌های سازمان ملل خواند، تحریم‌های یک جانبه‌ای علیه تهران وضع کرد.
در قبال حوادث  منطقه باید مسئولیت پذیر باشیم
صداوسیما/ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اگر مقاومت لبنان  تشکیل نمی‌شد و دهها سال به تاخیر می‌افتاد، اسرائیل مستعمره‌های خود را بنا می‌کرد، نیروهای امنیتی‌اش را در لبنان تشکیل می‌داد، معادلات و جغرافیای کشور را هم تغییر می‌داد. باید بدانیم برخی از موضوعات سرنوشت سازند، طرح صهیونیستی اعم از موجودیت اسرائیل و توسعه سلطه‌اش در منطقه، یا هجوم تروریست‌های تکفیری که حد و مرز و قانون و قاعده نمی‌شناسد از اتفاقات سرنوشت ساز محسوب می‌شوند، برنامه‌های جدید آمریکا در منطقه نیز چنین است. بی توجه به تهدیدات، خطرات و تحولات، باید در برابر چنین حوادث سرنوشت سازی ثبات موضع داشته باشیم.
ابتکار روسیه، ایران و ترکیه برای سوریه امیدآفرین شده است
ایرنا/ وزیرخارجه روسیه اعلام کرد: مذاکرات سوری که به ابتکار و سرپرستی مسکو، تهران و آنکارا در قزاقستان برگزار می‌شود، برای سوریه امیدآفرین شده است. لاوروف گفت: آهنگ مثبت بهبودی اوضاع سوریه امیدار کننده شده است. لاوروف در ادامه گفت: شرایط برای نابودی هر چه سریعتر کانون تروریستی در سوریه و برقراری صلح و آرامش در تمام نقاط این کشور فراهم شده است.
سیاست خارجی انگلیس در جهان عرب شکست‌خورده است
فارس/ آخرین نظر سنجی‌ها در انگلیس نشان دادند که بیش از نیمی از اهالی این کشور خواهان به رسمیت شناختن فلسطین بوده و همچنین حضور ارتش انگلیس در جنگ با عراق را نیز اشتباه برشمردند.براساس این نظرسنجی اکثر اهالی انگلیس بر این باورند که سیاست خارجی دولت این کشور در جهان عرب شکست خورده است.
هواپیما‌های آمریکا  در برد موشک صیادـ۳ ایران
فارس/ ماهنامه ارتش آمریکا نوشت: سرمایه گذاری ایران در ساخت موشک‌ها مبین این نکته است که مقام‌های نظامی این کشور نمی‌خواهند تنها به تجهیزات ساخت روسیه متکی باشند. ماهنامه ارتش آمریکا با اشاره به افتتاح خط تولید موشک‌های جدید «صیاد-۳» در ایران نوشت: این موشک ۷۵ مایل برد دارد و می‌تواند تا ارتفاع ۱۶ مایلی نیز برسد. اگر ادعای ایران درست باشد، هواپیمای «لاکهید یو-۲» در برد موشک صیاد-۳ قرار دارد. لاکهید یو-۲ هواپیمای شناسایی دوربرد و بلند پرواز است که به سفارش آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ساخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *