خبرروز ۱۳۹۶/۰۷/۰۳

  • به درخواست بغداد مرزهای هوایی ایران به روی اقلیم کردستان عراق بسته شد
  • رؤسای جمهوری ایران و ترکیه تاکید کردند: تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق به هیچ وجه نباید مورد خدشه قرار بگیرد
  • آیت‌الله نمازی: با زور نمی‌توان جلوی جرم و جنایت را گرفت
  • آیت‌الله خاتمی: استفاده از سرمایه نهضت امام حسین(علیه‌السلام) رمز پیروزی انقلاب است
  • آیت‌الله علیدوست: حوزه و روحانیون باید به فضای مجازی ورود پیدا کنند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: ریاکاری ارزش اعمال انسان را از بین می‌برد

** جام جم ۹۶/۷/۳
*  مرکل پیروز انتخابات آلمان شد
بر اساس بر آوردهای اولیه از شمارش غیر رسمی آرا در انتخابات پارلمانی در آلمان، حزب آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، حزب اتحادیه دموکرات مسیحی
CDU-CSU با کسب ۵/۳۲ درصد از آرا رقبای خود را پشت سر گذاشت و پیروز این انتخابات شد.
این پیروزی برای حزب حاکم در آلمان سبب می‌شود مرکل برای چهارمین دوره متوالی صدر اعظم شود تا بتواند رکورد معلم معنوی خود یعنی هلموت کهل ،صدر اعظم اسبق این کشور را که چندی پیش درگذشت بدست آورد.
*  تاخیر در معرفی وزیر علوم، تخلف است
نایب رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز از رئیس‌جمهور خواست وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات را هر چه سریع‌تر به مجلس معرفی کند.
علی مطهری با بیان این‌که فرصت سه ماهه برای اداره وزارتخانه‌ها با سرپرست مربوط به ابتدای تشکیل دولت نیست، گفت: در ابتدای دولت دوازدهم رئیس‌جمهور دو هفته برای معرفی وزیران فرصت داشت و با توجه به معرفی نشدن وزیر علوم در این فرصت در این زمینه تخلف شده است.
** همشهری ۹۶/۷/۳
*  نمایندگان کرد مجلس همه پرسی اقلیم را محکوم کردند
نمایندگان کرد مجلس با صدور بیانیه‌ای برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: برگزاری همه پرسی هم منافع مردم مظلوم کرد در عراق را تهدید می‌کند و هم ثبات کشورهای منطقه را نشانه گرفته است. لذا موضع نمایندگان کرد مجلس همان موضع نظام ایران است.
*  رزمایش سپاه و ارتش در غرب کشور
همزمان با آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مرزهای آذربایجان غربی و کردستان؛ رزمایش بزرگ دیگری از سوی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در غرب کشور در حال برگزاری بود.
این دو رزمایش در آستانه برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق انجام شد. از همین رو برخی رسانه‌های خارجی با شیطنت مدعی شدند نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش‌هایی از خاک کردستان را مورد حملات توپخانه‌ای قرار داده‌اند، اما سردار آسودی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکذیب این خبر گفت که حمله به عراق کذب بوده و شیطنت رسانه‌های غربی برای به حاشیه بردن رزمایش سپاه است.
** کیهان ۹۶/۷/۳
*  ۳۲۳ مرکز در خوزستان آماده صدور روادید اربعین حسینی
مسئول ستاد اربعین حج و زیارت خوزستان از آمادگی ۳۲۳ مرکز صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در این استان خبر داد.
محمدامین یاقوت، بیان کرد: مراکز صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در استان از ۶۰ مرکز به ۳۲۳ مرکز افزایش یافت تا فرآیند صدور روادید برای عموم مشتاقان به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در موسم اربعین تسهیل شود.
*  جنگنده‌های سعودی ظرف ۲۴ ساعت ۷۴ بار بر سر مردم یمن بمب ریختند
در ادامه جنایت‌ها علیه مردم بیگناه یمن، خبر رسیده سعودی‌ها طی ۲۴ ساعت، ۷۴ بار شهرهای یمن را مورد حملات هوایی قرار‌ داده و شمار زیادی از مردم را قتل‌عام کرده‌اند.
** شرق ۹۶/۷/۳
*  جنایت‌ها علیه مسلمانان میانمار پیگیری قضائی و سیاسی شود
دادستان کل کشور در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به دادستان‌های کل برخی کشورهای منطقه خواستار تعامل و جدیت این کشورها در مقابله با کشتار مسلمانان میانمار و استفاده از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی در توقف جنایت‌ها علیه مردم مسلمان این کشور شد.
در نامه حجت‌الاسلام منتظری که خطاب به دادستان‌های کل قطر، ترکیه، مالزی، اندونزی، عمان، پاکستان و روسیه نوشته شده، آمده است: «وظیفه اسلامی و انسانی حکم می‌کند که ضمن همدلی با مصائب پیش‌آمده و انجام وظایف بشردوستانه، اقدامات سیاسی و قضائی به منظور توقف نسل‌کشی و پاکسازی قومی انجام پذیرد و در مرحله بعد با مورد شناسایی قراردادن عوامل و آمرین این جنایات از تکرار آن نیز جلوگیری گردد.
*  مقیمی استاندار تهران شد
سخنگوی وزارت کشور گفت: در جلسه هیئت دولت گزینه‌های پیشنهادی تصدی مسئولیت پنج استانداری برای این مسئولیت انتخاب شدند.
سلمان سامانی افزود: بر این اساس، مجید خدابخش؛ به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی، قاسم سلیمانی‌دشتکی به عنوان استاندار ایلام، هوشنگ بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه و مصطفی سالاری به عنوان استاندار گیلان تعیین شدند.
همچنین به گفته سخنگوی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی به عنوان استاندار تهران انتخاب شد. محمدحسین مقیمی، پیش از این قائم‌مقام وزیر کشور بود.
** ایران ۹۶/۷/۳
*  مقامات سیاسی، مشمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند
طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در جلسه دیروز مجلس تصویب شد. بر اساس آن مقامات سیاسی از شمول قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مستثنی شدند.
این حکم مشمول رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهوری، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس، معاونین رئیس جمهوری، استانداران، سفرا و معاونین وزرا می‌شود.
*  مذاکره تلفنی رؤسای جمهور ایران و ترکیه درباره تحولات عراق
خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که شامگاه یکشنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همتای ایرانی خود، درخصوص همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق به مذاکره و رایزنی پرداخت.
این رسانه همچنین اعلام کرد: دو طرف در این تماس تلفنی، علاوه بر تبادل نظر درخصوص روابط دوجانبه به بررسی تحولات اخیر منطقه از جمله تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی پرداختند و برضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید کردند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۷/۳
*  نمایش سامانه اس-۳۰۰ در میدان بهارستان
بخش‌هایی از سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ در میدان بهارستان تهران به نمایش درآمد.
به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاهی از تجهیزات نظامی در میدان بهارستان برپا شده که در این نمایشگاه بخش‌هایی از سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ به نمایش درآمد.
*  آزادسازی چند منطقه دیگر عراق از چنگ داعش
نیروهای حشد شعبی، پلیس فدرال و گردان واکنش سریع در چارچوب تکمیل صفحه سوم مرحله اول عملیات آزادسازی الحویجه شهر الزاب و روستاهای اطراف آن را به طور کامل آزاد کردند.
بخش بعدی عملیات در این مرحله شامل مرکز شهرستان الحویجه و شهرهای الریاض، العباسی و الرشاد خواهد بود.
** وطن امروز ۹۶/۷/۳
*  ایران نباشد نمی‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم
سیدراجح الموسوی، سفیر عراق با اشاره به اینکه ایران یار و غمخوار تمام مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: کشور ایران چه از نظر دفاعی و چه از نظر علمی به تمام معضلات دنیای اسلام از جمله کشور عراق کمک می‌کند و از این بابت عراق همیشه مدیون ایران است.
موسوی با بیان اینکه ایران همیشه مورد اتهام بوده که به تروریست‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر ایران نباشد ما نمی‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم به‌نوعی هیچ عملیاتی موفقیت‌آمیز نخواهد بود مگر اینکه مردم و بسیج در آن شرکت کنند.
*  واردات ۸۰۰ کالای غیرضرور ممنوع می‌شود
حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است که طرح یک‌فوریتی مجلس درباره ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل که در صحن تصویب شده شامل واردات ۸۰۰ کالای غیرضرور نیز می‌شود.
** جوان ۹۶/۷/۳
*  تأیید آزار جنسی مسلمانان و مسجد سوزی در میانمار
شواهد و اسناد جمع‌آوری شده از سوی پزشکان سازمان‌ ملل نشانگر این واقعیت است که ارتش میانمار در راستای پاکسازی قومی در استان راخین، جنایاتی از جمله تعرض و تجاوز جنسی گروهی را علیه زنان و دختران مسلمان روهینگیا مرتکب شده است.
از سوی دیگر در حالی که رئیس ارتش میانمار شبه‌نظامیان روهینگیایی را مقصر انفجار در مقابل مسجدی در راخین دانست، گروه‌های حقوق بشری از اقدام ارتش در آغاز به آتش‌سوزی‌ها در منطقه برای جلوگیری از بازگشت آوارگان خبر دادند.
*  عراق قصد دارد نیروگاه هسته‌ای بسازد
ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق از کشورهای دارنده نیروی هسته‌ای خواست کمک کنند عراق یک رآکتور هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز بسازد و در به دست آوردن دانش هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز عراق را کمک کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۷/۳
*  شرایط تبدیل به قطب اقتصادی جهان را داریم
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاس با بیان اینکه ما شرایط تبدیل به قطب اقتصاد جهان را داریم، خاطرنشان کرد: با بانک‌های اروپایی و آسیایی مذاکراتی جهت جذب ۶۰ میلیارد دلار داشته‌ایم که ۲۶ میلیارد دلار با بانک‌های خارجی قرارداد منعقد کرده‌ایم و دولت ضمانت‌نامه صادر کرده که از خط اعتباری ایجاد شده استفاده شود.
*  هرگونه مذاکره و تجدید نظر در برجام منتفی است
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در دیدار «میشل دوکلو» رئیس آکادمی دیپلماسی فرانسه گفت: برجام یک تفاهم بین‌المللی است و هر گونه مذاکره و تجدید نظر در برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران منتفی است.
وی با بیان این مطلب افزود: به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه باید در این زمینه سیاست‌های مستقل‌تری را اتخاذ نمایند.
** رسالت ۹۶/۷/۳
*  آیت الله راستی نقش مهمی در هدایت گروه‌های انقلابی داشت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله راستی کاشانی نقش مهمی در هدایت گروه‌های انقلابی داشت.
محسن رضایی در حاشیه مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله راستی‌کاشانی بیان داشت: گروه‌های مبارز اسلامی از طریق ایشان با امام راحل در ارتباط بودند و دستورات لازم را ما به واسطه این مجاهد خستگی ناپدیز از امام راحل می‌گرفتیم.
*  تلاش آمریکا برای ایجاد تغییرات ژئوپلتیک در جهان
جانشین فرمانده کل سپاه از تلاش آمریکا برای ایجاد تغییرات ژئوپلتیک در جهان خبر داد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در حاشیه رزمایش امنیتی محرم، اظهار داشت: امنیت از اهمیت فوق العاده‌ای در نظام دفاعی ما برخوردار است، بویژه در شرایطی که در کشورهای پیرامونی ما کانون‌هایی از ناامنی و بحران شکل گرفته و راهبرد کشورهای سلطه طلب و بیگانه همچون آمریکا و انگلیس و برخی رژیم‌های متحد آنها در منطقه، ایجاد تغییرات ژئوپلتیک در جهان است.
** مردم سالاری ۹۶/۷/۳
*  روابط دوستانه ایران و منطقه برای عمان اهمیت دارد
«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان با اشاره به علاقه کشورش به گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: «مسقط برای روابط دوستانه ایران با کشورهای منطقه، آمریکا و اروپا اهمیت قائل است».
وزیر خارجه عمان تصریح کرد: ما بطور جدی به موضوع برجام اهمیت می‌دهیم و برای روابط دوستانه میان ایران و کشورهای منطقه و همچنین کشورهای دیگر همچون ایالات متحده و اروپا اهمیت قائل هستیم. ما بر این باوریم آنچه که به دست آمده حفظ شود.
*  دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شدند
جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش، با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا در مرکز آموزش و پشتیباتی شهید فلاحی نزاجا رونمایی شدند.این دستاوردها شامل پروژه شهید مرادی (حیدر ۴۴) و پروژه حیدر ۷ است.
** آرمان ۹۶/۷/۳
*  تذکر۵ نماینده به وزیر‌کشور
نماینده مردم‌تهران در کانال تلگرامی‌اش تصویری از تذکر کتبی به وزیرکشور منتشر کرد. تذکر محمودصادقی به وزیر کشور انتقاد نسبت به برخورد انتظامى با کارگران شرکت آذرآب اراک است.
۴ نفر از نمایندگان ازجمله محمدعلی وکیلی، محسن‌علیجانی، سهیلا جلودارزاده و احمد مازنی نیز این تذکر را امضا کرده‌اند. دراین نامه آمده است: «چرا به‌جای رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات‌قانونی و شرعی کارگران کارخانه آذرآب اراک که چندماه است از حقوق و مزایا محروم شده‌اند، با آنها برخورد خشن و انتظامی می‌شود؟
** فرهیختگان ۹۶/۷/۳
*  ایران مرزهای هوایی خود با اقلیم کردستان را مسدود اعلام کرد
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: «به درخواست دولت مرکزی عراق، کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری از فضای کشورمان از مبدا اقلیم کردستان متوقف شد.»
خسروی افزود: بر اساس این تصمیم کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های اقلیم کردستان نیز متوقف شده است.
*  ترامپ نمی‌فهمد و نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است
رئیس مجلس درآغاز جلسه علنی دیروز گفت: «لازم است از سخنان روشنگرانه و صریح رئیس جمهور محترم در مجمع عمومی سازمان ملل تشکر کنم؛ آقای ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکری که دارد، نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است و ملت‌ها بیدار شده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که ایران پس از انقلاب علی‌رغم همه دسیسه‌های شرق و غرب با مجاهدت ملت توانسته اهداف انقلابی خود را محقق کند.»
** آفرینش ۹۶/۷/۳
*  ابراز نگرانی فرانسه نسبت به سامانه موشکی خرمشهر
وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به رونمایی از سامانه موشکی جدید ایران واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که پاریس به شدت نسبت به آزمایش موشکی بالستیک ایران نگران است و از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا پرتاب این موشک را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد.
*  دخالت ایران در امور داخلی لبنان صحت ندارد
ژنرال میشل عون رئیس جمهوری لبنان گفت: برخلاف آنچه برخی ادعا می کنند ما مداخله ایران در امور داخلی لبنان را مشاهده نکرده ایم و این امر صحت ندارد.
** قدس ۹۶/۷/۳
*  ساخت موشک را برای دفاع از کشورمان ادامه می‌دهیم
دستیار مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه ایران به دنبال صلح و امنیت در منطقه است، گفت: ساخت موشک‌ها برای دفاع از کشور و منافع ملی ادامه خواهد داشت. سرلشکر صفوی گفت: تصورم این است که ۳۵۰ میلیون جمعیت آمریکا از جمله روشنفکران و اندیشمندان آمریکایی که سخنان رئیس جمهور این کشور را شنیدند، شرمنده شدند، چون به نظرم وی از نظر روانی و عقلی و سیاسی مشکل دارد و از چهره‌ای نامتعادل و ناآرام برخوردار است.
*  جریمه دیرکرد بانک‌ها رباست
آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: دیرکرد در اسلام نوعی رباخواری است، زیرا اسلام تاکید دارد، در قبال پول پولی داده نشود، اما امروز برخی بانک‌ها در قبال تاخیری که در بازگشت سرمایه داده می‌شود پول می‌گیرند، که این رباست.
وی در دیدار شهردار و مدیران شهری قم افزود: نباید بابت تاخیر زمانی پولی از مردم گرفت، بیشترین نامه‌های مردمی به ما در همین خصوص است؛ دیرکرد حرام بوده و نوعی رباست؛ ربا در هر مملکتی باشد اقتصاد آن فلج خواهد شد. وی گفت: دومین مسئله در قرآن رباست که به هر شکلی باشد در اسلام حرام است.
** خراسان ۹۶/۷/۳
*  اصولگرایان باید ادبیات خود را اصلاح کنند
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این که «اصولگراها باید از همه تجربیات خود استفاده کنند و در گفتمانشان اصلاحاتی ایجاد کنند» افزود: اصولگرایان بدون آن که از اصولشان دست بردارند باید ادبیات خود را اصلاح و نفوذشان در جامعه را بیشتر کنند تا بتوانند با نسل هایی که تغییر می‌کنند  تعامل مثبت و سازنده‌ای داشته باشند.
** اعتماد ۹۶/۷/۳
*  جلسه رسیدگی به اتهامات صادق زیباکلام برگزار شد
نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در شعبه ١٠۵٩ مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار شد. صادق زیباکلام پس از پایان یافتن جلسه دادگاه، عناوین اتهامی خود در این پرونده را این‌گونه برشمرد: «تضعیف نظام، تبلیغ علیه نظام، متهم کردن قوه قضاییه به سیاسی عمل کردن و غیرمستقل بودن و عامل حکومتی».
*  درخواست کویت از ۳ عالم شیعی برای ترک این کشور
وزارت کشور کویت از ۳ عالم دینی شیعی به نام‌های «فاضل المالکی»، «منیر الخباز» و «باقر المقدسی» که برای شرکت در مراسم ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) وارد کویت شده بودند، خواسته است تا این کشور را ترک کنند.
روزنامه «الجریده» کویت نوشت که وزارت کشور به این سه عالم دینی شیعی ابلاغ کرده که ظرف ۲۴ ساعت آینده کویت را ترک کنند و به الخباز اجازه داده شد تا در یکی از مساجد سخنرانی کرده و پس از آن کشور را ترک کند.
** شهروند ۹۶/۷/۳
*  شهرداری مشکلات خود را در قالب لایحه‌ای به دولت ارایه کند
وزیر کشور نقش شهردار در مدیریت کلان شهر را بسیار مهم و اثرگذار دانست.
رحمانی فضلی با اشاره به فعال شدن کمیسیون کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها در دولت یازدهم تأکید کرد: شهرداری و شورایعالی استان‌ها می‌توانند مشکلات خود را در قالب لایحه‌ای به این کمیسیون در دولت ارایه کنند تا نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود.
*  ترامپ ممکن است از توافق خارج نشود اما برای تغییر آن فشار بیاورد
روزنامه کریستین ساینس مانیتور در گزارشی نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا با وجود تهدیداتش برای لغو توافق هسته‌ای ممکن است از آن خارج نشود و در ازا متحدان واشنگتن در این توافق را برای اعمال تغییرات مورد نظرش تحت فشار قرار دهد.
روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در ادامه گزارش خود نوشت: ترامپ گفته که تصمیم خود را درباره ماندن یا نماندن در برجام گرفته است. رئیس‌جمهوری ترامپ ممکن است همزمان که بررسی می‌کند چه کاری با توافق هسته‌ای انجام دهد، توپ را به زمین جامعه بین‌الملل بیندازد.
** صبح نو ۹۶/۷/۳
*  به حمایت اسرائیل چشم دوخته‌ایم
«میرزادینای» مشاور بارزانی گفت: «لازم است که اسرائیل به حمایت از کردها ادامه دهد و ما در تلاش برای کسب حمایت ملت یهود و دولت اسرائیل هستیم و تمایل داریم که به ما در ایجاد یک کشور دموکراتیک سکولار نظیر دولت اسرائیل که جواهر خاورمیانه است، کمک کند.»
رژیم صهیونیستی تنها طرفی در جهان است که حمایت خود را از برگزاری همه پرسی جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است.
*  ۸ کشته و زخمی درپی انفجاری در «کرکوک»
درپی انفجار در شهر «کرکوک» ۸ عضو پیشمرگه کشته و زخمی شدند.
منابع محلی عراق از وقوع انفجاری در شهر «کرکوک» خبر می‌دهند.
در پی این انفجار تا کنون ۳ نیروی پیشمرگه کشته و ۵ عضو دیگر زخمی شدند.
به گفته منابع امنیتی، یک بمب دست‌ساز در نزدیکی خودروی حامل نظامیان پیشمرگه در منطقه «داقوق» واقع در جنوب کرکوک منفجر شد.
** اخبار خبرگزای ها و سایت های اینترنتی
با زور نمی‌توان جلوی جرم و جنایت را گرفت
حوزه/ آیت‌الله نمازی، با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: با زور نمی‌توان جلوی جرم و جنایت را گرفت و باید آموزه‌های دینی در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود، تا جرائم کاهش یابند. عضو جامعه مدرسین درادامه با تاکید براین که در نظام اسلامی جوانان باید به سلاح معرفت الله مسلح شوند تا گناه در نگاهش تلخ باشد، تصریح کرد: با توجه به این که انسان موجودی است با اراده که آزاد آفریده شده، به زور نمی‌توان کسی را تربیت کرد؛ بلکه علم، آگاهی و معرفتش استاندارد تعریف شده است.
استفاده از سرمایه نهضت امام حسین(علیه‌السلام) رمز پیروزی انقلاب است
رسا/ آیت‌الله خاتمی گفت: حاکمیت دینی، عزت و ذلت ناپذیری، ایستادگی و مقابله در برابر ظلم و اقامه امر به معروف و نهی از منکر از مبانی قرآنی نهضت امام حسین(علیه‌السلام) می‌باشند. عضو جامعه مدرسین درادامه، رمز پیروزی انقلاب را استفاده از سرمایه نهضت امام حسین(علیه‌السلام) دانست و گفت: استفاده از این سرمایه عظیم در ایران و لبنان پیروزی‌های بزرگی را علیه دشمن برای جریان حق به وجود آورده است
حوزه و روحانیون باید به فضای مجازی ورود پیدا کنند
رسا/ آیت‌الله علیدوست با ابراز نگرانی از گرداب فضای مجازی می‌گوید: متاسفانه باتلاق و گرداب فضای مجازی دیگر سن و سال نمی‌شناسد و خانواده‌ها را درگیر کرده و گاه به ورطه نابودی می‌کشاند.عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه شبهات فقهی و فکری و دینی خطر فضای مجازی را دو چندان می‌کند. بیان کرد: بخش‌های مخرب فضای مجازی تاثیر بسیار منفی بر تربیت دینی خانواده‌ها می‌گذارد به نظر می‌رسد حوزه و روحانیون باید به این مقوله ورود کنند و با پاسخگویی به شبهات و راه اندازی کانال‌های دینی تا حدی این فضا را از آلودگی‌ها دور کنند.
ریاکاری ارزش اعمال انسان را از بین می‌برد
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نیت خالص را سبب ارزش افعال انسان دانست و گفت: اگر نیت الهی و خالص باشد کار ارزشمند خواهد شد و الا ارزشی ندارد، از این رو انسان باید نیت تمام کارهای خود را برای خداوند انجام دهد تا کار دارای برکت شود. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: نیت انسان عمل را شکل می‌دهد، اگر ریا در عمل الهی وجود داشته باشد عمل انسان باطل می‌شود.
سخنرانی علیه رژیم صهیونیستی در بحرین ممنوع شد
رسا/ روزنامه “ذی تایمز آف اسرائیل” چاپ سرزمین‌های اشغالی از اظهارات برخی مسؤولان بحرینی و غربی درباره عادی سازی روابط میان بحرین با رژیم صهیونیستی و دشمنی مشترک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد. این روزنامه همچنین اظهار داشت که دولت بحرین به خطیبان مساجد دستور داده است که از سخنرانی علیه رژیم صهیونیستی خودداری ورزند که این مساله نشان دهنده گرایش شدید دولت بحرین به اسرائیل و دور شدن از ایران است.
برجام موثر بوده است و قابل مذاکره نیست
صداوسیما/ مسئوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نمی‌توان درباره توافق اتمی ایران دوباره مذاکره کرد. موگرینی گفت: توافق موثر بوده است و نباید بر سر آن دوباره مذاکره شود. وی افزود: دوازده سال بر سر توافق مذاکره کردیم و نیز دو سالی است که این توافق اجرا شده است. وی مدعی شد این توافق مانع شده است تا ایران به تسلیحات اتمی برسد.
ایران به میز مذاکره با آمریکا باز نمی‌گردد
فارس/ وزیر خارجه پیشین اسپانیا در یادداشتی نوشت: سران اروپایی با توجه به اهمیت برجام باید با ایران فراتر از سفر‌های تفریحی و جهت تسهیل در امر سرمایه‌گذاری یا ترویج همکاری در حوزه انرژی همکاری کنند. «آنا پالاسیو» همچنین نوشت: بازگشت ایران به میز مذاکره تقریبا غیر ممکن خواهد بود. آمریکا نیز به‌تنهایی قادر به تحمیل تحریم‌‌های کافی ایران برای اطمینان از عاقبت آن نیست، از منظر منطقه‌ای، پایان برجام، آمریکا را در خاورمیانه بیشتر به حاشیه خواهد راند.
مخالفت مجدد شهردار لندن با سفر «ترامپ» به انگلیس
فارس/ شهردار لندن ضمن اعلام مخالفت مجدد با سفر ‌ رئیس جمهور آمریکا به انگلیس، تاکید کرد: این کشور نباید میزبان چنین فردی باشد. صادق خان با بیان اینکه دیدگاه‌های ترامپ نسبت به اسلام «عوامانه» است، گفت: میزبانی از رئیس جمهور آمریکا «اشتباه» است.
برای مقابله با  ایران بایدخود اسرائیل اقدام کند
فارس/ وزیر آموزش رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت عدم موفقیت جامعه بین‌المللی در متوقف کردن روند هسته‌ای شدن ایران، اسرائیل باید خودش اقدام کند. «نفتالی بنت» همچنین تاکید کرد: اسرائیل خودش باید در مسیر تحریم‌ها اعمال نفوذ کرده و ایران را از سیستم بانکداری «سوئیفت» حذف کند.
حمص در آستانه پاکسازی کامل از وجود «داعش»
فارس/ عملیات نظامی موفق ارتش سوریه در ریف شرقی استان حمص و پیروزی‌های گام به گام هفته‌های گذشته در این جبهه، استان حمص را در آستانه پاکسازی کامل از وجود داعش قرار داده است.عملیات ارتش سوریه و نیروهای متحدین در حالی در نقاط محدود و کم وسعت منطقه «جب الجراح» در شرق استان حمص، ادامه دارد که جز شکست گزینه‌ای پیش روی تکفیری‌های داعشی وجود ندارد.
کار هیات نظارت بر برجام سرعت گرفته است
مهر/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به گلایه و تذکر چندی قبل رهبر انقلاب، آیا اقدامات هیات نظارت بر اجرای برجام را در مقابل نقض برجام کافی می‌دانید یا خیر، اظهار داشت: بعد از آن زمان، کار هیات سرعت بیشتری پیدا کرده و آقای دکتر ولایتی هم چندین بار نسبت به مسائل اتفاق افتاده، اعلام موضع کرده است. بروجردی در عین حال تاکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به طور مستمر در حال مشکل‌آفرینی هستند، اطلاع‌رسانی در رابطه با تصمیمات هیات نظارت بر برجام یک ضرورت جدی است.
ایران در فهرست تحریم مسافرتی آمریکا باقی ماند
باشگاه خبرنگاران/ در پی انقضای دوره ۹۰ روزه قانون ضدمهاجرتی ترامپ علیه ۶ کشور مسلمان، وی با امضای یک قانون جدید، سودان را از فهرست کشورهای ممنوعه حذف و کشورهای ونزوئلا، چاد و کره شمالی را به این فهرست اضافه کرد.کشورهای ایران، سوریه، یمن، سومالی و لیبی نیز کماکان در فهرست تحریم مسافرتی آمریکا باقی ماندند.
واکنش ظریف به صدور مجدد فرمان مهاجرتی ترامپ
مهر/ وزیر خارجه کشورمان به صدور مجدد فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا علیه ایرانیان واکنش نشان داد. ظریف در توییتر نوشته است: ابراز همدلی دروغین ترامپ با ایرانیان طنینی توخالی‌تر از همیشه است؛ آنهم با وجود فرمان جدید و توهین آمیزترش در منع سفر برای چنین «شهروندان برجسته‌ای».
صالحی: فردو نماد شهادت، تدین و وطن دوستی است
مهر/ رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با سفر به روستای فردو با مردم شهید پرور این خطه دیدار و گفتگو کرد. صالحی دراین دیدار گفت: فردو نماد شهادت، تدین و وطن دوستی است و این صفات در این روستا متبلور است. همچنین تاسیسات هسته‌ای فردو نماد اقتدار ملی و “ما می‌توانیم” است.
عرض تسلیت
اختصاصی/  با خبر شدیم آیت‌الله سید محمدرضا غروی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه تهران وقم و والد مکرم آیت‌الله سید محمد غروی عضو محترم جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه و ابوالزوجه حضرت آیت‌الله سید محسن خرازی عضو محترم جامعه مدرسین به دیار باقی شتافت.
این مصیبت را به آیت‌الله غروی و حضرت آیت‌الله خرازی و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال غفران الهی را برای آن عالم بزرگوار خواستاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *