خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۲۸

  • رئیس مجلس شورای اسلامی: مجلس در مقابل ماجراجویی‌های آمریکا می ایستد
  • رئیس مجلس خبرگان رهبری: همه‌پرسی در اقلیم کردستان زمینه‌ساز ایجاد اسرائیل دیگری است
  • رئیس قوه قضائیه: باید از رویدادهای اخیر در رفتار با آمریکا عبرت بگیریم
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: طلاب نمی‌توانند نسبت به مسائل انقلاب و جامعه بی‌تفاوت باشند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: حقیقت حسینی را در هیئات حفظ کنیم
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: انقلابی‌گری هویت حوزه‌های علمیه است

** جام جم ۹۶/۶/۲۸
*  ادامه کمک‌های تسلیحاتی تل‌آویو به میانمار
روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز دوشنبه اعلام کرد، با وجود تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار، تل آویو همچنان به تلاش‌های خود برای مسلح کردن نظامیان جونتا در آن کشور ادامه می‌دهد.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، برخلاف آنچه جنایات ضد بشری در میانمار گفته می‌شود، کمک تسلیحاتی تل‌آویو به نظامیان جونتای میانمار صرفا یک اقدام دیپلماتیک است!
*  تنها ۱۰ درصد کالاهای وارداتی قانونی هستند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ورود ۹۰ درصدی غیرقانونی کالا گفت: کشوری که بخواهد از اشتغال و تولید خود دفاع کند، باید دورش دیوارهای فولادی بکشد. محمد شریعتمداری با اشاره به این‌که سردادن شعار حمایت از تولید داخل و اشتغال، مشکلات را برطرف نمی‌کند، اظهار کرد: با کمال تأسف واحدهای تجاری، تنها ۱۰ درصد کالای فروشی را قانونی وارد می‌کنند و ۹۰ درصد محصولاتشان با همان برندها، اما به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.
** همشهری ۹۶/۶/۲۸
*  تمدید دبیر کلی آمانو
مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز با تایید انتخاب شورای حکام این آژانس، یوکیو آمانو را برای سومین دوره چهار ساله در مقام دبیر کلی آژانس منصوب کرد. شورای حکام آژانس متشکل از نمایندگان ۳۵ کشور، اردیبهشت امسال آمانو را برای یک دوره دیگر در این سمت ابقا کرده بود و حالا با تایید مجمع عمومی، این انتخاب رسمیت یافته است.
*  دیدار ظریف با همتای سوئیسی
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که به همراه رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، با «یدیر خالتر» همتای سوئیسی خود دیدار کرد. در این دیدار که صبح روز دوشنبه به وقت نیویورک انجام شد، طرفین در خصوص روابط دو جانبه مورد علاقه گفت و گو کردند.
** کیهان ۹۶/۶/۲۸
*  آیت‌الله معصومی دار فانی را وداع گفت
آیت‌الله معصومی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و نماینده رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی یکشنبه شب در ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. بیت آیت‌الله معصومی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم تشییع و تدفین پیکر عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله علی اصغر معصومی روز جمعه از ساعت ۹ صبح از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر ‌رضوی برگزار خواهد شد.
*  در حوزه‌های ‌اشتغال، اقتصاد و معیشت با نقطه مدنظر رهبری فاصله داریم
وزیر کشور گفت: در حوزه‌های ‌اشتغال، اقتصاد و معیشت با نقطه مدنظر رهبر معظم انقلاب فاصله داریم که باید محقق شود.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در مراسم معارفه استاندار جدید خراسان جنوبی افزود: آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و ناهنجاری‌های اخلاقی از مشکلاتی است که در حوزه‌های مختلف برای ما آسیب و مشکل ایجاد می‌کند که رفع آسیب‌های اجتماعی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نیز هست.
** شرق ۹۶/۶/۲۸
*  اعتراض وکیل‌ «محمدعلی طاهری» به حکم اعدام موکلش
محمود علیزاده‌طباطبایی گفت: روز شنبه به شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب مراجعه کرده و نزد قاضی احمدزاده اعتراض به حکم اعدام موکلم را ثبت کردم.
روز یکشنبه نیز برای پیگیری مراجعه کردم و به من گفته شد یکی، دو روز آینده پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می‌‌کنند. وکیل‌مدافع محمدعلی طاهری- سرکرده گروه عرفان حلقه – در تاریخ پنجم شهریور در گفت‌وگو با ایسنا از ابلاغ حکم اعدام موکلش خبر داده بود.
*  تشکیل جلسه شورای نظارت بر  برجام پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک
علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: پس از بازگشت رئیس‌جمهوری از نیویورک، جلسه شورای نظارت بر برجام تشکیل خواهد شد و پاسخ مناسب در برابر خلف‌وعده‌های آمریکا اتخاذ می‌شود. ولایتی، پس از دیدار با «نیوژین چون»، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه چین، درباره احتمال دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک، گفت: احتمال چنین موضوعی وجود ندارد و تا آنجایی که ما اطلاع داریم، وزارت خارجه چنین موضوعی را منعکس نکرده است.
** ایران ۹۶/۶/۲۸
*  حضور در جمع ایرانیان مقیم امریکا
رئیس جمهوری یکشنبه شب به وقت نیویورک در جمع صمیمی ایرانیان مقیم امریکا، از همه ایرانیان از جمله ایرانیان مقیم خارج خواست برای ساختن ایرانی آبادتر و افتخارآفرین‌تر در عرصه جهانی، دست‌ در‌ دست یکدیگر بدهند و بکوشند. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی گفت: ما برای ساختن ایران اسلامی به همه ایرانیان سراسر گیتی نیازمندیم و همه ایرانیان که دلداده ایران و عاشق وطن خودشان هستند باید در آینده ایران سهم داشته باشند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۲۸
*  درخواست بودجه برای مقابله با ایران
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید بودجه ارتش این رژیم برای جنگ با ایران، سوریه و حزب‌الله کافی نیست.
اویگدو لیبرمن، خواستار افزایش بودجه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنچه وی آن را تهدیدات ایران، سوریه و حزب‌الله نامیده است، شده است. بودجه ارتش رژیم صهیونیستی با احتساب کمک‌های مالی آمریکا به ۷۰ میلیارد شیکل می‌رسد. به نوشته هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پیروزی اسد بر تروریست‌ها نگران است.
** وطن امروز ۹۶/۶/۲۸
*  صهیونیست‌ها خطا کنند مختار ایرانی عمرشان را پایان می‌‌دهد
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با یادآوری مواجهه مختار با ابن‌سعد و به هلاکت رساندن وی پس از شکستن شرطش، وضعیت رژیم صهیونیستی را همچون عمرسعد دانست و گفت: اینکه ما می‌گوییم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، معنی‌اش این نیست که حتما ۲۵ سال کامل عمر می‌کند. اگر رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین خطایی بکند، مختار ایرانی ۲۵ سال فرصت او را به سرعت برق تمام خواهد کرد.
*  نشست مشترک جبهه مردمی با اقشار مختلف اصولگرایی برگزار شد
سخنگوی جبهه پیروان از نشست مشترک اقشار جبهه پیروان با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خبر داد. سیدکمال‌الدین سجادی اظهار داشت: ما اخیراً در ساختاری که قرار است در جمنا تقویت شود، همکاری بیشتری خواهیم داشت از این‌رو با شروع فصل جدید فعالیت در جبهه مردمی، ما نیز دعوت داشتیم. وی با بیان اینکه ما به‌عنوان جامعه کارمندی در این نشست مشترک حاضر شدیم، افزود: سعی می‌کنیم جمنا را به‌عنوان تشکلی که یک ساختار مناسبی دارد تقویت کنیم.
** جوان ۹۶/۶/۲۸
*  باید از رویدادهای اخیر در رفتار با امریکا عبرت بگیریم
آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تلاش‌های امریکا برای نقض برجام تصریح کرد: متأسفانه دولت امریکا با وجود وعده‌های اولیه، مسیر مخرب و خطرناکی را در پیش گرفته است. امریکا می‌خواهد با هزینه جمهوری اسلامی از برجام خارج شود. رئیس قوه قضائیه بر لزوم عبرت گرفتن از این رویدادها برای رفتارهای آینده در قبال امریکا تأکید کرد و گفت: امیدواریم که با صلابت و حضور مردم و همچنین توجه مسئولان، امریکا بفهمد که هر اقدامی علیه این توافق با عکس العمل قاطع جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد و به امریکا نیز توصیه می‌کنیم که در سیاست‌های سلطه گرانه و عهدشکنانه خود تجدیدنظر کند.
*  دولت جدید آمریکا فرصت مطالعه کردن سند برجام را نداشته است
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اظهارات دولت آمریکا مبنی بر اینکه تفاوتی میان بازدید از سایت‌های هسته‌ای و نظامی نیست، گفت: به نظر من در برجام همه چیز روشن و همه مراحل طی شده است.
وی تاکید کرد: دولت جدید آمریکا فرصت مطالعه کردن سند برجام را نداشته و از همکاری میان ایران و آژانس در این سه چهار سال گذشته مطلع نیست، لذا حرف‌های عجیبی می‌زند.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۲۸
*  لغو برجام آغاز پایانی بر «ان پی تی» است
دیپلمات‌های فرانسوی ضمن تاکید بر این موضوع که ایران به برجام پایبند بوده است، اعلام کردند که لغو برجام آغاز پایانی بر معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان.پی.تی) خواهد بود.
دیپلمات‌های فرانسوی همچنین اعلام کرده‌اند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار بعدی خود با ترامپ به او در مورد تضعیف یا لغو برجام هشدار می‌هد؛ چرا که معتقد است این کار نه تنها باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود بلکه از آمدن کره شمالی به پای میز مذاکره نیز جلوگیری می‌کند.
*  جدایی اقلیم کردستان یک فاجعه است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص همه پرسی استقلال کردستان گفت: تصمیم روسای اقلیم کردستان عراق برای همه پرسی عجولانه و حساب نشده است. وی در ادامه اظهار کرد: جدایی اقلیم کردستان شبیه به یک فاجعه‌ای است که منطقه با آن روبه‌رو خواهد شد و این اقدام باعث تجزیه و تقسیم کشورهایی در خاورمیانه خواهد شد و کردهای عراق و دیگر ملت‌های منطقه را وارد بحرانی خواهد کرد که به همه ضرر می‌زند.
** رسالت ۹۶/۶/۲۸
*  انقلابی‌گری، هویت حوزه‌های علمیه است
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: انقلابی‌گری، هویت حوزه‌های علمیه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در دوره تربیت مبلغ و مربی بسیج تصریح کرد: اگر انقلابی‌گری را از حوزه‌های علمیه بگیریم، در واقع هویت حوزه‌ها را از آن سلب کرده‌ایم. انقلاب اسلامی، تمکنی است که به برکت خون شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، به حوزه‌های علمیه و روحانیت داده شده است.
وی با بیان این که همه طلبه‌ها باید بسیجی باشند، اظهار داشت: بسیجی یعنی پرچمداری در مبارزه با کفر و پیشتازی در مبارزه با ظلم؛ شما طلاب که می‌خواهید در مسیر انبیای الهی حرکت کنید، باید یک گام از دیگران جلوتر باشید و به موازات پیشرفت علمی، پیشرفت عملی داشته باشید.
*  مجلس در مقابل ماجرا جویی های آمریکا می ایستد
رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه مجلس در مقابل ماجراجویی‌های آمریکا قاطعانه عمل می‌کند، افزود: قانونی در مجلس در مقابله با رفتارهای تروریستی و حمایت از تروریست‌ها و انجام رفتارهای ماجراجویانه در منطقه مصوب شده و حتی نحوه مقابله با این اقدامات مشخص شده و نوع حمایت از بخش دفاعی نیز بیان شده و منابع مالی نیز در نظر گرفته شده است.
لاریجانی افزود: فکر می کنم مسئولان آمریکایی دچار عقب افتادگی شده اند به نظر من آمریکایی‌ها از عقلانیت تهی شده اند و با رفتارشان باعث انزوای خودشان می شوند.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۲۸
*  امنیت، ضرورت توسعه یک کشور است
حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، امنیت را ضرورت توسعه یک کشور توصیف کرد و گفت: اگر امنیت در جامعه‌ای حاکم باشد آن جامعه در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، علمی، آموزشی و غیره به توسعه و پیشرفت خواهد رسید؛ چراکه این امنیت است که در تمامی زمینه‌ها بسترهای لازم را برای حرکت، بالندگی بر رشد آن جامعه فراهم می‌آورد.
*  اخراج میلیاردر نفتی از جلسه دادگاه
چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.
در ابتدای این جلسه قاضی مقیسه اعلام کرد که در جلسات گذشته ابهاماتی وجود داشت از آقای بابک زنجانی دعوت شد تا در این جلسه حضور یابند تا برخی ابهامات را روشن کنند و نقش آقایان فلاح و شمس را در این پرونده مشخص کنند.
در این جلسه میان بابک زنجانی و وکیل شرکت نفت درگیری لفظی بوجود آمد و قاضی مقیسه بابک زنجانی را از دادگاه اخراج کرد.
** آرمان ۹۶/۶/۲۸
*  رایزنی با سلیمی برای وزارت علوم
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: رایزنی‌هایی با من در خصوص تصدی وزارت علوم صورت گرفته، اما پیشنهاد رسمی مطرح نشده است.
حسین سلیمی گفت: تصمیم در خصوص معرفی تصدی وزارت علوم با رئیس‌جمهور است و هنوز آقای رئیس‌جمهور تصمیم نهایی در این زمینه نگرفته است.
*  تلاش نتانیاهو برای یادگیری زبان فارسی
پایگاه خبری عبری‌زبان عنیان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو در حال یادگیری چند جمله فارسی است.
بنا بر اعلام این پایگاه، بنیامین نتانیاهو در حال یادگیری چند جمله فارسی است تا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل آنها را خطاب به رهبر انقلاب اسلامی ایران بیان کند.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۲۸
*  همه باید به تعهدات خود در برجام پایبند باشند
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: همه طرف‌های توافق هسته‌ای باید انسجام آنرا حفظ کرده و به آن متعهد باشند. همه طرف‌ها بدون استثناء باید در این زمینه پاسخگو بوده و هر یک از طرف‌ها باید صادقانه به تعهدات خود پایبند باشند تا این توافق، بی‌عیب، در مسیر درست و عملیاتی باقی بماند.»
صالحی تصریح کرد: «هر عمل یا اقدامی که مفاد توافق هسته‌ای را به هر بهانه یا انگیزه‌های سیاسی و فردی تضعیف یا خنثی کند، قطعا این دستاورد تاریخی را نه تنها به ضرر طرف‌های آن بلکه در واقع به زیان همه جامعه بین‌الملل سست ساخته و به خطر می‌اندازد.»
*  کشف بسته مشکوک در نجف آباد
مدیر کل امنیتی وزارت کشور روز گذشته اظهار کرد: «بسته مشکوکی که در نجف آباد کشف شد لزوما انفجاری تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است.» زرین کلاه در این باره اعلام کرد: «در هر صورت ارتباطی بین این موضوع و منزل شهید حججی وجود ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفا فضاسازی غلط برخی از رسانه‌ها بوده است.»
** آفرینش ۹۶/۶/۲۸
*   دادگاه عالی فدرال عراق برگزاری همه‌ پرسی استقلال کردستان را متوقف کرد     
دادگاه عالی فدرال عراق فعلا حکم به توقف برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان داد، این در حالی است که حیدر العبادی رسما اعلام کرده که خواستار تعلیق برگزاری همه‌پرسی شده است.
این رای در حالی صادر شده است که کمیسیون انتخابات و همه‌پرسی در کردستان عراق گفته بود، پیشنهاداتی که در خصوص تعویق برگزاری آن صادر شده رضایت بخش نبوده است.
*  ایران تعهدات هسته‌ای خود در برجام را اجرا کرده است
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شصت و یکمین نشست سالانه آژانس گفت: از کنفرانس سال گذشته تا کنون ما به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام ادامه داده‌ایم. وی افزود: تعهداتی که ایران در چارچوب برجام به عهده گرفته است، درحال اجرا شدن است. ایران هم اکنون تحت شدیدترین رژیم راستی آزمایی هسته‌ای قرار دارد.آمانو گفت: آژانس همچنین به راستی‌آزمایی عدم استفاده از مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران در قراردادهای امنیتی ادامه خواهد داد.
** قدس ۹۶/۶/۲۸
*  نمایش وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح
سردار علی اکبر پور جمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، گفت: مراسم رژه نیروهای مسلح روز جمعه (۳۱ شهریور) ساعت ۸ در جوار مرقد مطهر بنیان گذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
سردار پورجمشیدیان تاکید کرد: در رژه نیروهای مسلح امسال همچون سال‌های گذشته وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح به نمایش در خواهد آمد.
*  طلاب نمی‌توانند نسبت به مسائل انقلاب و جامعه بی‌تفاوت باشند
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، مسئولیت پذیری را وظیفه طلاب دانست و تاکید کرد: ‌طلاب نمی‌توانند نسبت به محیط پیرامون خود و مسائل انقلاب و جامعه بی‌تفاوت باشند. آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز فقه امام علی(ع) با اشاره به رسالت‌ها و ماموریت‌های خطیر طلاب و روحانیت گفت: یکی از وظایف طلاب خوب درس خواندن و تفقه در دین است. وی افزود: تکلیف محوری و تکلیف باوری از کارهای بسیار مهم و عالی است که در کار طلاب باید وجود داشته باشد.
** خراسان ۹۶/۶/۲۸
*  ایران طرح پیشنهادی آمریکا برای تغییر ساختار سازمان ملل را امضا نکرد
ایران طرح پیشنهادی نماینده آمریکا برای تغییر ساختار سازمان ملل متحد را امضا نکرد. این طرح از سوی تعدادی از کشورها ارائه و نشست مرتبط با آن روزگذشته (دوشنبه) برگزار شد.
براساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار ایجاد تغییرات جدی در ساختار سازمان ملل متحد برای بهبود عملکرد این نهاد بین المللی شد.
*  خبرگان بالاترین نهاد کشوری است
آیت ا… هاشم بطحایی عضو مجلس خبرگان گفت : مقام معظم رهبری در آخرین اجلاسیه ای که همه خدمت ایشان بودیم، راجع به موقعیت مجلس خبرگان صحبت کردند و آن را بالاترین نهاد کشوری خواندند که از کلیه مسئولان کشور حتی از خود ایشان می‌تواند مطالبه داشته باشد. این در حقیقت، وظیفه مجلس خبرگان است که حق دارد بر تمام امور نظارت داشته باشد و اگر جایی نواقص و کاستی هست، تذکر دهد و اقدام کند.
** اعتماد ۹۶/۶/۲۸
*  بدهی برقی عراق به ایران
فلاحتیان در پاسخ به این سوال که عراق از بابت خرید برق از ایران بدهی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری داشت، از این مبلغ تاکنون چه میزان پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر ایران به عراق در هر ساعت ۱۳۰۰ مگاوات برق صادر می‌کند، بنابراین ایران با آنها تعامل می‌کند که این بدهی به تدریج پرداخت شود. عراق از این مبلغ یاد شده تاکنون ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.
** شهروند ۹۶/۶/۲۸
*  «دولتِ سایه» جلیلی به نمایندگی از اصولگرایان نیست
عضو شورای مرکزی جمنا می‌گوید: در جلسات هیأت‌رئیسه و شورای مرکزی جبهه مردمی بحثی درباره دولت سایه مطرح نشده است. محمد حسینی با بیان این‌که سعید جلیلی ادعا نکرده است که به نمایندگى از همه اصولگرایان به چنین اقدامی دست زده است، گفت: ایشان به‌عنوان یک شخصیت موثر در جریانات کشور این حرکت را آغاز کرده تا به اندازه وسع و توان منشأ اثر باشد.
*  ۱۸ ماموریت رئیس‌جمهوری به وزیر اقتصاد
ضمایم احکام وزیر امور اقتصادی و دارایی از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد. اصلاح نظام بانکی و ارتقای سلامت نظام اداری، شفافیت مالی، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، فراهم آوردن فرصت برابر، حفاظت از اموال دولتی و معیار قراردادن قانون در همه امور، اعمال شایسته‌سالاری، ملاک قراردادن «منشور حقوق شهروندی»، توجه به حفاظت از محیط‌زیست، توجه به رفع انحصارها و برقرارکردن فضای رقابتی، مبارزه با پولشویی و رفع موانع جذب سرمایه خارجی ازجمله ماموریت‌های ابلاغی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به مسعود کرباسیان است.
** صبح نو ۹۶/۶/۲۸
*  سه مجموعه ماهواره در کشور آماده پرتاب است
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفت: سه مجموعه ماهواره در کشور داریم که آماده پرتاب هستند و در نوبت پرتاب قرار گرفته‌اند. صحبت‌هایی با وزارت دفاع داشته‌ایم و آنها زمانی که اعلام آمادگی کنند پرتاب‌ها را انجام می‌دهیم.
*  بررسی نتایج انتخاب رشته کنکور در مجلس
محمود نگهبان سلامی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات به نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۶ اظهار داشت: کمیسیون آموزش در جلسه هفته آینده خود با دعوت از مسئولان سازمان سنجش به بررسی نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و حواشی ایجاد شده پس از اعلام این نتایج می‌پردازد.
پس از آنکه نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۶ جمعه شب گذشته اعلام شد، گروهی از داوطلبان  با تجمع برابر ساختمان سازمان سنجش به نتایج اعلام شده اعتراض کردند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مسئولین بایدبه دنبال رفع مشکلات مردم باشند
حوزه/آیت‌الله سبحانی در دیدار شهردار قم، با تاکید بر اینکه افرادی را برای کارهای کلیدی انتخاب کنید که پیامدهای بدی نداشته باشند، تصریح کردند: کسانی در جایگاه‌های اصلی انتخاب شوند که با مردم نرمش داشته و با دغدغه به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.ایشان با بیان اینکه پارک‌ها باید از نظر معنوی نیز توسعه یابند خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی حتما در پارک‌ها حضور نامحسوس داشته باشند، تا کارهای خلاف شرع در آنها انجام نشود.
مخالفت آیت الله علوی گرگانی با ورود زنان به ورزشگاه‌ها
باشگاه خبرنگاران/ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مشاور رئیس جمهوری در حقوق شهروندی با انتقاد از برخی تلاش‌های در حال انجام برای فراهم کردن زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت : باید حتما جلوی این کار گرفته شود. وی تصریح کرد: اگر در کشور جمهوری اسلامی که این همه شهید دارد و این همه خون ریخته شده، خدای نخواسته این بساط پیش آید، دیگر جامعه را نمی شود کنترل کرد.
همه‌پرسی در اقلیم کردستان زمینه‌ساز ایجاد اسرائیل دیگری است
تسنیم/ آیت‌الله جنتی صبح امروز در سومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به طرح موضوع همه‌پرسی در اقلیم کردستان گفت: با این اقدامات می‌خواهند اسرائیل دیگری بوجود بیاورند. لذا باید با تمام وجود در برابر خواست اسرائیل و عربستان در این مسئله ایستاد. رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین با عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: هفته امر به معروف و نهی از منکر نزدیک است و تاکید می‌کنم این کار وظیفه همه مسلمین و همچنین اعضای خبرگان است. در تاریخ بسیار داریم که وقوع منکر چه فجایعی به بار آورد.
امنیت در کشور حاصل زحمات نیروی انتظامی است
مهر/ آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دیداربا فرمانده ناجا گفت: یکی از برکات خداوند، امنیت در کشور است که این مهم، حاصل زحمات نیروی انتظامی است و جای تشکر دارد. وی افزود: بحث مبارزه با موادمخدر مهم است و از قبل نیز در مجمع مطرح بوده و جا دارد در این حوزه بیشتر کار شود.
حقیقت حسینی را در هیئات حفظ کنیم
حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی ضمن توصیه‌هایی به مردم در عزاداری‌ها گفت: پای منبر هرکسی نروند، بروند سراغ یک عالمی که دین آنها را تقویت کند. از آن طرف اگر خود مردم بگویند ما روضه‌ای برقرار کنیم که جمعیتش زیاد باشد، اگر به فکر این باشیم که به جای صد تا غذا، هزار تا غذا بدهیم، معلوم می‌شود مال امام حسین(ع) نیست. ما باید آن حقیقت حسینی را در هیئات حفظ کنیم، امام حسین(ع) با یک جمعیت اندک، یک عظمت إلی یوم القیامه را آفریده است. ما نیز باید زیر این علَم نوکری و خدمتگزاری کنیم و به اندازه خودمان برای تقویت دین خدا تلاش کنیم.
«سوچی» نقض حقوق بشر در میانمار را محکوم کرد
مهر/ مشاور عالی دولت میانمار که به دلیل سکوت خود در قبال خشونت‌های اعمال شده علیه مسلمانان این کشور تحت انتقادات شدید جهانی قرار گرفته سرانجام این موضوع را محکوم کرد. آنگ سان سوچی در اظهارات خود گفت که نگران مسلمانانی روهینگیایی است که از میانمار به بنگلادش فرار می‌کنند. سوچی در حالی از وضعیت مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرده که بیش از یک ماه از دور جدید خشونت‌های ارتش و بودائیان میانمار علیه مسلمانان می‌گذرد.
 فرانسه: می‌توان برجام را برای بعد از سال ۲۰۲۵ تکمیل کرد
تسنیم/ وزیر خارجه فرانسه گفت که می‌توان توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را با همکاری برای بعد از سال ۲۰۲۵ تکمیل کرد. منظور آقای «لودریان» از اشاره به سال ۲۰۲۵، زمانی است که برخی از محدودیت‌های ایران در چارچوب برجام به پایان می‌رسد. منتقدان توافق هسته‌ای در آمریکا معتقدند که این محدودیت‌ها بایستی برای ایران دائمی باشند یا پس از انقضا شدن، مجدد تمدید شوند.
 مردم یمن حمله گسترده ائتلاف متجاوز سعودی را دفع کردند
تسنیم/ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند حمله گسترده ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه الحثیره در جیزان و مناطق مجاور را دفع کنند که در پی این عملیات شمار زیادی از نظامیان سعودی، اماراتی، سودانی و مزدوران کشته و یا زخمی شدند. این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی به منظور پشتیبانی از پیشروی نیروهای خود به سمت الحثیره، ۵۰ بار مناطق اطراف را بمباران کرد. همچنین بالگردهای آپاچی با بیش از ۴۰ راکت، مناطق اطراف را هدف قرار دادند.
 سنا با افزایش بودجه نظامی آمریکا موافقت کرد
مهر/ مجلس سنای آمریکا لایحه بودجه نظامی ۷۰۰ میلیارد دلاری آمریکا را که در آن ۶۰ میلیارد دلار برای عملیات‌های خارجی در نظر گرفته شده، تصویب کرد. در نسخه تایید شده از سوی سنا، ۶۴۰ میلیارد دلار برای عملیات‌های اصلی پنتاگون نظیر خرید تسلیحات و پرداخت حقوق نیروها در نظر گرفته شده و ۶۰ میلیارد دلار دیگر نیز برای تامین هزینه درگیری ارتش در افغانستان، عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان لحاظ شده است.
رژیم صهیونیستی برای هیچ جنگی آمادگی ندارد
باشگاه خبرنگاران/ کمیسیون روابط خارجی و امنیتی کنست (پارلمان) اسرائیل در یک گزارش ویژه ضمن اعلام اینکه اسرائیل برای ورود به هیچ جنگی در آینده آمادگی لازم را ندارد، در مورد ناکامی ارتش اسرائیل در عبرت گرفتن از نبردهای گذشته هشدار داد. بنابر اعلام شبکه دو تلویزیون اسرائیل، این گزارش موجب بروز دو دستگی در داخل کمیسیون روابط خارجی و امنیتی کنست اسرائیل شده است زیرا تعدادی از اعضای این کمیسیون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را مسئول شکست ارتش در عبرت گرفتن از ناکامی‌های قبلی دانستند.
بمب ۱۰ تُنی ایران پیام ترسناکی به رژیم صهیونیستی است
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک کارشناس روس نوشت: اعلام ساخت بمب غیرهسته‌ای قدرتمند ۱۰ تُنی در ایران، ارسال پیام برای دشمنان بالقوه ایران در منطقه، به خصوص رژیم صهیونیستی است. ولادیمیر کارووین، کارشناس مرکز تحقیقات سیاسی – نظامی در دانشگاه روابط بین الملل وابسته به وزارت امور خارجه روسیه معتقد است جمهوری اسلامی ایران با ساخت بمب غیرهسته‌ای قدرتمند ۱۰ تنی ویژه حملات هوایی، در حقیقت قصد دارد قدرت نظامی خود را به رخ دشمنان بالقوه خود در منطقه، به خصوص رژیم صهیونیستی بکشد.
خشونت علیه مسلمانان اسپانیا افزایش یافته است
حوزه/ “ریاض تاتاری” رئیس کمیته اسلامی اسپانیا گفت: از زمان حادثه بارسلونا، تغییراتی در تعامل اسپانیایی‌ها با مسلمانان صورت گرفته؛ به این صورت که جملات توهین‌آمیز بر روی دیوار مساجد و مراکز عبادی نوشته می‌شود و مسلمانان به ویژه زنان به خاطر پوشش حجاب مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.
۱۴۰۰۰نیروی آمریکایی در افغانستان ؛
مهر/ ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه تأیید کرد که این کشور ۳۰۰۰ نیروی نظامی جدید را به افغانستان اعزام می‌کند. گفتنی است که با احتساب این نیروهای نظامی اضافی، شمار نظامیان آمریکا در خاک افغانستان به بیش از ۱۴۰۰۰ تن می‌رسد.
دیپلماسی اقتصادی به دنبال شناساندن ظرفیت‌های ایران است
ایرنا/ معاون اقتصادی رئیس جمهوری، اولویت دیپلماسی اقتصادی دولت دوازدهم را شناساندن ظرفیت‌های ایران و افزایش مشارکت و سرمایه گذاری بین‌المللی در ایران دانست و گفت، ایرانیان مقیم آمریکا مشتاق مشارکت اقتصادی در ایران هستند. محمد نهاوندیان پیش بینی کرد حجم قراردادهای بین المللی و مشارکت خارجی در اقتصاد کشور افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *