خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۲۱

  • آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی: اگر‌رفتار روحانیت مطابق با فرامین‌الهی و مـورد رضایت مردم نباشد، افـراد به دین بی‌اعتقاد می‌شوند.
  • رهبر معظم انقلاب: دولت‌های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند
  • آیت‌الله مقتدایی: سکوت کشورهای اسلامی در قبال فجایع میانمار مایه تعجب است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: دشمنان به دنبال کمرنگ کردن رابطه مردم و روحانیت هستند
  • آیت‌الله اراکی: جنایات علیه مسلمانان روهینگیا خارج از حد تصور است
  • دبیر کل حزب‌الله لبنان: پیروزی حزب‌الله درجنگ‌سوریه معالات منطقه را به نفع امت اسلام تغییر داد

** جام جم ۹۶/۶/۲۱
*  بررسی طرح «مقابله با اقدامات آمریکا» در شورای نگهبان
عباسعلی کدخدایی، با اشاره به آخرین نتایج بررسی طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در شورای نگهبان، گفت: در نشست‌های هفته گذشته شورای نگهبان موادی از طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» مورد بررسی قرار گرفت، اما اعضا در بخش‌هایی ابهاماتی به آن وارد کردند. سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: بررسی طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در شورای نگهبان هنوز پایان نیافته و درباره ابهامات به مجلس اظهارنظر می‌کنیم.
*  تهدیدات نوین جنگ‌های ترکیبی
امیر احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش در مراسم تجلیل از برگزیدگان حوزه ارتباطات، مخابرات و فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران، امنیت روانی برای مردم و بازدارندگی را از نتایج آماده بودن برای نبرد توصیف کرد و گفت: امروز با چهره‌ای از تهدید به نام جنگ ترکیبی روبه‌رو هستیم که طی آن دشمن به‌دنبال جنگ فرسایشی نیست و می‌خواهد با عملیات قاطع و سریع در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف برسد.
** همشهری ۹۶/۶/۲۱
*  دیدار سفیر قطر با ظریف بعد از بازگشت به ایران
علی بن حمد علی السلیطی، سفیر قطر در جمهوری اسلامی ایران که اخیرا به تهران بازگشت، بعد از ظهر روز دوشنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با بیان اینکه سیاست ما در منطقه مشخص است، اظهار داشت: مسائل منطقه باید از طریق گفت و گو حل و فصل شود و ما با هر گونه فشار و تهدید علیه همسایگان توسط هر کسی باشد، مخالفیم. گسترش روابط دو جانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری از دیگر محورهای گفت و گو در این دیدار بود.
** کیهان ۹۶/۶/۲۱
*  ایران به دروازه‌های ما رسیده است
یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به مغلوبه شدن جنگ سوریه و آرزوهای رژیم صهیونیستی نوشت: ایران به دروازه‌های اسرائیل نزدیک شده است.
روزنامه تایمز اسرائیل با اشاره به پیروزی‌های خیره‌کننده محور مقاومت در عراق و سوریه می‌نویسد: ایران به نزدیکی دروازه‌های اسرائیل رسیده است. اوضاع در منطقه خاورمیانه بسیار پیچیده و در عین حال برای اسرائیل حساس شده است. اگر اوضاع تغییر نکند، اسرائیل به سوی یک رویارویی دیگر در امتداد مرزهای شمالی‌اش پیش خواهد رفت و این بار با جنگجویان تحت حمایت ایران درگیر خواهد شد که از موشک‌های ایرانی استفاده می‌کنند.
** شرق ۹۶/۶/۲۱
*  محاکمه غیابی محمود خاوری
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران، روز گذشته در نهمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران، درباره متهم اصلی پرونده اختلاس سه‌هزارمیلیاردی، گفت: «محاکمه غیابی محمودرضا خاوری در دستور کار یکی از شعب محاکم انقلاب اسلامی تهران قرار گرفته است».
*  انتصاب جنتی و آشنا در شورای نظارت بر صداوسیما
رئیس‌جمهور در حکمی حسام‌الدین آشنا و علی جنتی را برای یک دوره دوساله به عنوان «نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما» منصوب کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین از زحمات و تلاش‌های دکتر رحمانی‌فضلی در دوران عضویت در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تشکر و برای او از درگاه ایزد متعال، توفیق روزافزون مسئلت کرده است.
** ایران ۹۶/۶/۲۱
*   مشکلات منطقه از جمله افغانستان راه حل منطقه‌ای دارد
رئیس جمهوری عصر دیروز با «خواجه محمد آصف»، وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و در آن تأکید کرد که ایران و پاکستان دو کشور دوست، برادر و تأثیرگذار در منطقه هستند و تهران مصمم است روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را با پاکستان توسعه دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات کشورهای منطقه از جمله افغانستان راه حل منطقه‌ای داشته و هرگز از سوی بیگانگان و قدرت‌های فرامنطقه‌ای حل و فصل نمی‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صرفاً کشورهای منطقه، بویژه ایران و پاکستان باید برای برقراری امنیت، ثبات و آرامش منطقه تلاش و همکاری کنند.
*  بودا به یاری مسلمانان ستمدیده می‌آید
دالایی لاما رهبر معنوی بوداییان تبت در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد بحران میانمار گفت: آن کسانی که به نوعی برخی از مسلمانان را آزار و اذیت می‌کنند، باید بودا را به یاد داشته باشند. قطعاً بودا به یاری آن مسلمانان ستمدیده می‌آید. من درد آنها را حس می‌کنم. بسیار غم‌انگیز است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۲۱
*  انتصابات جدید در شهرداری تهران
شهردار تهران در احکام جداگانه‌ای معاون هماهنگی امور مناطق و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران را منصوب کرد.
محمد علی نجفی در این احکام «حسن رباطی» را به عنوان معاون هماهنگی امور مناطق و «امین عارف‌نیا» را به عنوان مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران منصوب کرد.
*  حمله جنگنده‌های آمریکایی به کاروان ارتش سوریه در شرق دیرالزور
اخباری از حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به کاروان نظامی که گفته شده متعلق به ارتش سوریه در شرق دیرالزور بوده، منتشر شده که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها مایل به پیروزی ارتش سوریه در دیرالزور نیستند. منابع رسمی اعلام کردند، در حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت آمریکا که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش را در دیرالزور هدف قراداد، تعدادی کشته شدند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۲۱
*  تلاش آمریکا برای ایجاد نارضایتی در مردم است
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اقدام اخیر شرکت اپل در حذف برخی اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور و ایجاد اختلال در فعالیت کسب‌وکارهای نوپای ایرانی اظهار کرد: از دشمن جز دشمنی نباید چیزی انتظار داشته باشیم. وی این تلاش‌های آمریکا را در راستای ایجاد نارضایتی در مردم دانست.
** جوان ۹۶/۶/۲۱
*  جبهه مردمی بازسازی و پویاتر می‌شود
رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی از برگزاری نشست مشترک با گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی خبر داد و گفت: کمیته سیاسی اقدامات سابق را با رویکرد جدید ادامه خواهد داد. حسین نجابت با اشاره به رویکردهای کمیته سیاسی در دوره جدید اظهار داشت: جبهه مردمی پس از انتخابات یک آسیب شناسی جدی داشت و نقاط ضعف و قوت خود را در قالب سندی با عنوان سند آسیب شناسی تهیه کرد. نجابت ادامه داد: باید اقداماتی در این زمینه صورت گیرد که مهم‌ترین آنها توجه به نقاط ضعف و قوت فعلی است؛ برای اولین بار نیروهای انقلاب توانستند روی یک کاندیدا به تفاهم برسند که این بیانگر بلوغ سیاسی این جریان است و این مسئله در جبهه انقلاب یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.
*  تاکید بر هم‌افزایی ارتش و سپاه در حوزه دریایی
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور در ستاد فرماندهی آجا با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و دو طرف بر لزوم هم‌افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیروهای مسلح تاکید کردند. بنابراین گزارش، بررسی راهکارهای ارتقای هم‌افزایی و تقویت همکاری‌های فی‌مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه از جمله محورهایی بود که در این دیدار مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۲۱
*  انتظار تایید پایبندی آمریکا به برجام را در ماه اکتبر نداشته باشید
استیو بنن، مشاور استراتژیک برکنار شده دونالد ترامپ در یک مصاحبه بیان کرده است، رئیس سابقش به هر طریق ممکن، خواهان آن است که از توافق هسته‌ای با ایران بیرون بیاید و یا یک توافق جدید و بهتر از نظر خود را جایگزین آن کند.
مشاور استراتژیک سابق دونالد ترامپ با بیان اینکه سخنان زیادی در مورد تایید پایبندی ایران به برجام در ماه اکتبر در دولت در جریان است، گفته: هرچند تلاش‌هایی برای جلوگیری از اعلام عدم پایبندی از سوی اطرافیان ترامپ وجود دارد، ترامپ خواهان آن است که از توافق فعلی به هر شکل ممکن خارج شود.
*  حماس در تلاش برای تقویت روابط با ایران
ناداو آرگامان، رئیس اداره اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین‌بت) مدعی شد که حماس با ساخت یک پایگاه در لبنان با حمایت جمهوری اسلامی‌در صدد است روابط خود را با ایران تقویت کند. رئیس شین‌بت همچنین هشدار داد که حماس کماکان در حال تزریق سرمایه‌ای قابل توجه برای آمادگی برای درگیری است. وی در ادامه ادعاهای خود گفت که حماس رابطه با ایران و متحدانش را در سال‌های گذشته حفظ کرده است.
** رسالت ۹۶/۶/۲۱
*  مراکز نظامی ایران ربطی به برجام ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طبق برجام، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حقی برای بازدید از مراکز نظامی ایران ندارند. مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ادعای آمریکایی‌ها برای بازدید از مراکز نظامی ایران، گفت: تنها مرجع رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و حتی در برجام نیز چنین حقی برای آمریکایی‌ها یا کشورهای طرف این قرارداد گنجانده نشده است.
*  برای آمریکا جایی برای نفوذ در منطقه باقی نمانده است
علی اکبر ولایتی رئیس هیئت‌مؤسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا و اذناب آن از اینکه بتوانند در منطقه نفوذ کنند مأیوس شدند، گفت: امروز برای آمریکا و اذنابش نه آبرویی و نه جایی برای نفوذ در منطقه باقی مانده است.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۲۱
*  اراده دولت بر اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت دوازدهم بر لزوم بازنگری در نحوه و ساز و کارهای گزارش گیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم تاکید کرد و گفت: اراده دولت و ستاد بر اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.
*  برنامه نشست سوری در آستانه اعلام شد
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان دیروز (دوشنبه) خبر داد: مذاکرات سوری آستانه روز پنجشنبه آغاز می شود و اجلاسیه عمومی نیز ۱۵ سپتامبر (جمعه ۲۴ شهریور) برگزار خواهد شد.
افزون بر هیات‌های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت و مخالفان سوریه، قزاقستان به عنوان میزبان، هیات سازمان ملل و کشورهای ناظر در مذاکرات سوری آستانه شرکت دارند.  موضوع اصلی نشست ششم سوری آستانه ایجاد منطقه چهارم امن در ادلب سوریه است.
** آرمان ۹۶/۶/۲۱
*  در دفاع از حقوق عامه کوتاهی نخواهیم کرد
دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت توجه دادستان‌های سراسر کشور به احیای حقوق عامه گفت: مقوله احیای حقوق عامه تنها به‌عهده قوه‌قضائیه و دادستانی نیست و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه همکاری کنند.
حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر ضرورت توجه و حرکت در مسیر حق و حق‌خواهی گفت: اگر در دفاع از حقوق عامه کوتاهی کنیم، آسیبش را در نهایت جامعه می‌بیند. وی تاکید کرد: دادستانی کل کشور آماده هرگونه کمک و حمایت در دفاع از حقوق عامه است.
*  ۴۰۲ بازدید از سایت‌های ایران
شبکه بلومبرگ درگزارشی جزئیاتی درباره بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای کشورمان خبر داد، میزان بازرسی‌های آژانس از ایران در مقایسه با پنج سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.
بلومبرگ آورده است: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۲ ماه ابتدایی اجرای توافق هسته‌ای که اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز شد در مجموع ۴۰۲ بازدید از سایت‌های ایران و ۲۵ بازرسی ناگهانی داشته‌اند. این آمارها شاید به رفع تردیدها درباره کارآمدی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کمک کند.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۲۱
*  همکاری ایران و کره شمالی واقعیت ندارد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «بحث آزمایش‌های اخیر کره شمالی تا حدی نگرانی‌هایی را در سطح بین‌المللی ایجاد کرده است اما آنچه رسانه‌ها به آن اشاره کرده‌اند مبنی بر همکاری میان ایران و کره شمالی، گفتاری است نسنجیده و دور از واقعیت و مواضع ایران هم پیرامون استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی واضح و روشن است.»
** آفرینش ۹۶/۶/۲۱
*  بنگلادش از کشته شدن ۳۰۰۰ مسلمان میانماری در دو هفته گذشته خبر داد
وزیر خارجه بنگلادش اظهار کرد: در دو هفته گذشته و با تشدید دور جدید خشونت‌ها در میانمار بالغ بر ۳۰۰ هزار مسلمان اقلیت روهینگیا از این خشونت‌ها فرار کرده و وارد خاک بنگلادش شده‌اند.
ابوالحسن محمود علی، وزیر امور خارجه بنگلادش گفت: در این دوره جدید خشونت‌ها علیه اقلیت‌های مسلمان روهینگیا در ایالت راخین دست کم ۳۰۰۰ تن از اعضای این اقلیت کشته شده‌اند.
*  تقدیر فیصل مقداد از ایران و روسیه
قائم مقام وزیر خارجه سوریه از محور مقاومت، حزب‌الله، ایران و روسیه در جنگ با تروریست‌ها تقدیر و تشکر کرد. فیصل مقداد گفت: از محور مقاومت، حزب‌الله و هم‌پیمانان‌مان در ایران و روسیه و همه کسانی که در جنگ با تروریست‌ها از ما حمایت کردند تقدیر و تشکر می‌کنم. وی در ادامه با اشاره به اینکه جنگ دیرالزور آخرین جنگ بزرگ است و مناطق باقیمانده همه جزئی هستند، گفت: آزادی کامل دیرالزور دستاوردی برای ائتلاف سوریه، مقاومت، ایران و روسیه است.
** قدس ۹۶/۶/۲۱
*  سکوت کشورهای اسلامی در قبال فجایع میانمار مایه تعجب است
عضو ارشد جامعه مدرسن حوزه علمیه قم با اشاره به نسل کشی مسلمانان میانمار، اظهار داشت: یکی از مسائلی که واقعا مایه تاسف در این زمان است، کشتار و به خاک و خون کشیدن جمعی از مسلمانان در روز روشن در ملا عام مقابل چشم جهان اسلام است.
آیت‌الله مقتدایی با بیان اینکه از مدعیان حقوق بشر که همیشه در این موارد ساکت بوده‌اند توقعی نیست، افزود: از کشورهای اسلامی تعجب می‌کنیم که چرا همچنان ساکت هستند و جلوی این فجایع را نمی‌گیرند.
*  جنایات علیه مسلمانان روهینگیا خارج از حد تصور است
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخبار کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیا به دست بوداییان که با پشتیبانی دولت و ارتش میانمار صورت می‌گیرد، در میان سکوت مشکوک بین‌المللی، خارج از حد تصور است.
آیت‌الله محسن اراکی افزوده است: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این جنایات بی‌رحمانه و شرم‌آور را به شدت محکوم می‌کند و از کشورهای اسلامی می‌خواهد از این مظلومان دفاع کنند.
** خراسان ۹۶/۶/۲۱
*  ضرب الاجل ایران به ۵ کشور اروپایی درباره هواپیماهای جدید
اصغر فخریه کاشان قائم مقام راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از ضرب الاجل ایران به پنج کشور اروپایی درباره خرید هواپیماهای جدید خبر داد و با اعلام درخواست از این کشورها برای فشار به آمریکا در زمینه مجوز فروش هواپیماهای جدید گفت: اگر اروپایی‌ها به شکلی جدی اجرای قرارداد را پیگیری نکنند ایران امکان تجدیدنظر در شرایط خود را خواهد داشت.
*  احتمال سفر ظریف به کشورهای عضو ۱+۵
بر اساس بررسی‌های انجام شده، به دلیل حرکت تهاجمی ایالات متحده آمریکا در تشدید تحریم ها و بی توجهی به برجام و همچنین ضعف اروپا در پاسخ به اقدامات کاخ سفید، احتمالا محمد جواد ظریف به زودی سفرهای دیپلماتیکی به کشورهای عضو ۱+۵ خواهد داشت. در صورتی که این ماموریت انجام گیرد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفرها تلاش خواهد کرد تا با پنج کشور به صورت مستقیم و با یک کشور به صورت غیر مستقیم(آمریکا) اتمام حجت نماید که اگر این تحریم‌های جدید آمریکا اجرایی شود، ایران هم اقدامات فنی خود را به صورت هفتگی شروع خواهد کرد.
** اعتماد ۹۶/۶/۲۱
*  هشدار درباره انتساب برخی همایش‌های ساختگی به‌ریاست‌جمهوری
در پی انتشار فراخوان همایشی با عنوان «دومین اجلاس مدیران دوایر حقوقی ادارات کل کشور»، هرگونه ارتباط این همایش با نهاد و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری تکذیب شد.
یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری در این خصوص اعلام کرد: «نهاد ریاست‌جمهوری با هر گونه همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی از فعالیت برخی شرکت‌های تبلیغاتی که در قالب برگزاری همایش‌های پر زرق و برق و فروش تندیس و لوح افتخار به شرکت‌ها و اشخاص اقدام و جشنواره یا اجلاس‌هایی با اهداف و وظایف حاکمیتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌نمایند، مخالف بوده و همواره تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات قانونی‌دارد.»
*  اگر رفتار روحانیت مطابق با فرامین الهی و مورد رضایت مردم نباشد، افراد به دین بی‌اعتقاد می‌شوند
آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی گفت: یکی از مسلمات جامعه این است که رفتار کسانی که لباس روحانیت را بر تن دارند در اعتقادات مردم تاثیر دارد و اگر رفتار این قشر مطابق با فرامین الهی، سنت نبوی و مورد رضایت مردم نباشد، افراد به دین بی‌اعتقاد می‌شوند.
وی تاکید کرد که اگر روحانی واجد این شرایط باشد در جامعه مورد تکریم و تعظیم قرار می‌گیرد و الا جایگاه خود را در بین مردم از دست خواهد داد.
این مرجع عالیقدر تشیع تصریح کردند: وقتی طلبه می‌تواند در جامعه موثر باشد که مردم او را قبول داشته باشند و الا نمی‌تواند کاری انجام دهد و در نشر معارف الهی موفق نخواهد بود.
** شهروند ۹۶/۶/۲۱
*   دولت درباره وزارت علوم  با من مذاکره کرده است  
دستیار سابق رئیس‌جمهوری در امور شهروندی از بررسی سوابق ۱۰ نفر از اساتید کشور برای تصدی وزارت علوم خبر داد.
الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در دولت یازدهم درباره مطرح شدن نامش به‌عنوان وزیر احتمالی علوم در دولت دوازدهم، اظهار کرد: اخیرا دولت مذاکرات کلی دراین‌باره با بنده داشته، اما درباره برنامه پیشنهادی و مباحث جزیی صحبتی نشده است.
*  رصد پروژه‌های وزارت‌خانه‌ها توسط سامانه هوشمند
محمدباقر نوبخت در پایان جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: به دستگاه‌ها ابلاغ شده بود که ماهانه گزارش خود را در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی بیان و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهند. رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: سامانه‌ای که برای پیشبرد و پایش گزارشات پروژه‌های دولت در نظر گرفته شده لحظه به لحظه درحال رصد است و پیشرفت‌ها را گزارش می‌کند.
** صبح نو ۹۶/۶/۲۱
*  سایه شوم دلارهای آمریکایی و سعودی بر نسل کشی میانمار
فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای نسل کشی مردم مظلوم میانمار را محکوم و تاکید کرد: سایه شوم دلارهای آمریکایی و سعودی که اساس این انفعال را پشتیبانی می‌کند منجر شده است تا یک پروسه شوم صهیونیستی مبتنی بر نژادپرستی خودنمایی کند.
** بهار ۹۶/۶/۲۱
*  استعفای احمدی، جایگزینی جبارزاده
اسماعیل جبارزاده به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد.
در پی استعفای علی اصغر احمدی، اسماعیل جبارزاده که از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، سمت استانداری آذربایجان شرقی را بر عهده داشت، با حکم وزیر کشور به عنوان معاون جدید سیاسی وزارت کشور منصوب شد.
*  فرصت برابری برای نیروهای اهل سنت
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس بر لزوم توجه به شایسته سالاری و ایجاد فرصت برابر برای نیروهای شایسته زنان و اهل سنت تاکید کرد.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: ما نباید ملت را مرزبندی مذهبی و جنسیتی کنیم بلکه شایستگان باید در جایگاهی که شایستگی آن را دارند حاضر شوند و فرصت برابر برای آنها در توزیع قدرت، ثروت و موقعیت قائل شویم نه اینکه عده‌ای را به دلیل اینکه به مذهب یا جنسیت خاصی تعلق دارند از حضور در یک موقعیت خاص منع کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها وسایت های اینترنتی
دولت‌های اسلامی علیه جنایات دولت میانمار اقدام عملی کنند
فارس/ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممکن است در این حادثه تعصب مذهبی تأثیر داشته باشد اما این قضیه، یک قضیه سیاسی است، زیرا مجری آن، دولت میانمار است و در رأس آن دولت نیز زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده و با این اتفاقات، در واقع، مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد. معظم‌له با تأکید بر لزوم ورود و اقدام عملی دولتهای اسلامی، گفتند: البته منظور از اقدام عملی، لشکرکشی نیست بلکه باید فشار سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را بر دولت میانمار افزایش دهند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد بکشند.ایشان تشکیل کنفرانس سازمان همکاری اسلامی با موضوع فجایع میانمار را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: دنیای امروز، دنیای ظلم است و جمهوری اسلامی باید این افتخار را برای خود حفظ کند که علیه ظلم در هر نقطه از جهان، چه در مناطق اشغالی توسط صهیونیست‌ها، چه در یمن و بحرین و چه در میانمار، موضع صریح و شجاعانه خود را اعلام کند.
اگر مداحان و خادمان اهل بیت نباشند شعائر دینی رو به فراموشی می‌رود
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در همایش بزرگ مداحان و مدیران هیأت‌های مذهبی قم به تبیین وظایف هیأت‌های مذهبی پرداخت و زنده نگه داشتن امر ولایت، تربیت افراد، ایجاد جاذبه برای جوانان و حفاظت از آنها در برابر فسادهای موجود را ضروری برشمرد. این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مداحان، خطبا و حاملان پیام یک واقعه در طول تاریخ سبب گسترش واقعه‌های مهم دینی و تاریخی شده اند، عنوان کرد: مداحان و خادمان اهل بیت(علیهم‌السلام) پیام عاشورا و غدیر را در سطح جهان گسترش می‌دهند؛ اگر اینها نباشند شعائر دینی همانند عاشورا، اربعین حسینی، غدیر و غیره  رو به فراموشی می‌روند.
دشمنان به دنبال کمرنگ کردن رابطه مردم و روحانیت هستند
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری، در مجلس بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی ضمن اشاره به برخی ویژگی‌های شهید مدنی با تأکید بر این‌که برگزاری این مراسم نشان از اهمیت مردم آذربایجان و تبریز به مفاخر حوزوی است، افزود: این حضور پرشور مردم در مراسم نشان می‌دهد که عشق مردم این دیار به اسوه‌های جهاد و شهادت همچنان غلیان می‌کند.
وی با بیان این‌که دشمنان تلاش می‌کنند تا رابطه مردم و روحانیت کم رنگ جلوه داشته شود، تصریح کرد: علمای دین نه تنها در میدان جهاد در خط مقدم حضور داشته‌اند، بلکه ابتدا خود عامل به گفته‌هایشان بوده و سپس مردم را به دین خدا دعوت می‌کردند، شهید مدنی در خطبه‌های نماز جمعه بارها طلب شهادت از خداوند متعال داشته است.
پیروزی حزب الله در جنگ سوریه معالات منطقه را به نفع امت اسلام تغییر داد
تسنیم/ دبیرکل حزب‌الله لبنان در نشست داخلی و سالیانه خود با مداحان و مبلغین ایام سوگواری سید و سالار شهیدان تأکید کرد: ما در جنگ (سوریه) پیروز شدیم و در درگیری‌های متفرقی که در این کشور باقی مانده نیز پیروز هستیم. نصرالله ادامه داد: پروژه طرف مقابل شکست خورده و آنها به دنبال مذاکره هستند تا برخی دستاوردها را برای خود محقق کنند. وی با قطع و یقین تأکید کرد: روند پروژه‌های طرف مقابل شکست خورده و روند پروژه ما که در مسیر آن سختی‌ها و مصیبت‌های زیادی هم دیده‌ایم ، پیروز شده و نتایج بزرگی را به دست آورد که معادلات منطقه را به نفع امت اسلام تغییر خواهد داد.
آمانو: طبق پروتکل الحاقی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی نیست
مهر/ مدیرکل آژانس انرژی اتمی اعلام کرد که بر اساس پروتکل الحاقی، این نهاد بین‌المللی در صورت نیاز تقاضای دسترسی به سایت‌های نظامی و غیرنظامی ایران را خواهد داد و میان این مراکز تفاوتی وجود ندارد.یوکیا آمانودر این کنفرانس خبری ادامه داد: آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام، پروتکل الحاقی را در ایران اجرا کرده است و بر اساس این پروتکل، در صورت احساس نیاز آژانس تقاضای دسترسی خواهد داد. وی ادامه داد: در این باره تفاوتی میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود نداشته و این امر بر اساس پروتکل الحاقی درباره همه کشورها صادق است.
ترامپ به دنبال راهبردی تهاجمی‌تر علیه ایران است
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری رویترز طی گزارشی از قول مقامات سابق آمریکایی نوشت: واشنگتن در حال بررسی راهبردی تهاجمی‌تر علیه ایران و حامیان منطقه‌ای‌اش مانند گروه‌های مبارز در عراق و سوریه است. بر این اساس، خبرگزارى رویترز به نقل از شش مقام فعلی و سابق دولت آمریکا گزارش داد وزراى خارجه و دفاع ترامپ و مشاور امنیت ملى وی طرحى را براى مقابله تهاجمی‌تر با ایران و متحدان آن در منطقه (بویژه در عراق، سوریه و یمن) آماده کرده و آن را روز جمعه گذشته در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی و تایید در اختیار ترامپ قرار داده‌اند.
بازداشت چند تن از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه
باشگاه خبرنگاران/ طی اقدامی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله) تعدادی از فعالان و عناصر موثر در فعالیت ضدامنیتی فرقه عرفان حلقه در تهران بازداشت شدند. مهدی سپهر، شهریار سپهر و علی معماریان سه تن از افراد موثر در ایجاد هجمه‌های حقوق بشری و کمپین‌های به ظاهر بین‌المللی هستند. همچنین در روزهای گذشته بیش از ۱۰ تن از فعالان این فرقه که بعد از اعلام حکم اعدام سرکرده فرقه، به منظور طراحی و سرپرستی تجمع، تحصنِ پوشیدن کفن و برخی دیگر از اقدامات امنیتی به منظور تحت فشار قرار دادن دستگاه قضایی در منزل یکی از فعالان به بهانه میهمانی جمع شده بودند، در شهرری، دستگیر شدند.
دمشق: آمریکایی‌ها با پای خود از سوریه خارج شوند
ایرنا/ معاون وزیر خارجه سوریه گفت: بهتر است آمریکا خود از سوریه خارج شود و گرنه به عنوان دشمن اشغالگر با آن رفتار خواهیم کرد. ‘فیصل المقداد’ افزود: وجود هر نیروی خارجی در خاک سوریه غیرقابل قبول است و آمریکا دشمن سوریه است. وی اضافه کرد: هر طرفی که می خواهد با تروریسم مبارزه کند باید با ارتش سوریه هماهنگ باشد.
ملاحظات ایمنی هسته‌ای، استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی رامخدوش نکند
مهر/ رضا نجفی سفیرو نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین روز نشست شهریورماه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعنوان رئیس گروه ۷۷ در خصوص اقدامات برای تقویت همکاری‌های بین المللی در زمینه تشعشات، حمل ونقل و ایمنی پسماندهای هسته‌ای ضمن اشاره به اهمیت ایمنی هسته‌ای در برنامه‌های صلح آمیز کشورهای عضو اظهار داشت که مسئولیت اولیه در زمینه ایمنی هسته‌ای به عهده کشورهای عضو است و تاکید کرد که ملاحظات در زمینه ایمنی هسته‌ای نبایستی فرآیند استفاده‌های صلح آمیز از فناوری هسته‌ای را مخدوش کند.
مردم عراق با وحدت توانستند تروریسم تکفیری را در هم بشکنند
مهر/ نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگوی اختصاصی با روزنامه الوفاق، آزادسازی دیرالزور  که در ادامه سلسله عملیات والفجر صورت گرفت را ضربه نهایی بر بقایای گروهک تروریستی تکفیری داعش در سوریه دانست. علی شمخانی گفت: مردم عراق با وحدت خود و پاسخ به ندای مرجعیت و بسیج ارتش و نیروهای مردمی توانستند تروریسم تکفیری را در هم بشکنند. وی همچنین تصریح کرد: این دستاوردهانشان داد عراق نیازی به دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای و خارجی برای پیشبرد راهبردهای دفاعی و امنیتی خود ندارد و با اتکا به نیروهای بومی قادر است از تهدیدها عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *