خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۱۹

  • آیت‌الله مظاهری: شناخت وظیفه و عمل به آن مهمترین رسالت طلبه است
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: بقاء اسلام به برکت وجود شخصیت‌های علمی و فقهی است
  • رئیس جمهور: دنیای اسلام در مقابل فاجعه میانمار سکوت نکند
  • آیت‌الله مقتدایی: اگر شرایط فراهم باشد با اعزام مبلغ غدیر مشکلی نداریم
  • آیت‌الله خاتمی: ولایتمداری تداوم جریان غدیر است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: تقویت حوزه‌های علمیه تقویت اسلام ناب است

** جام جم ۹۶/۶/۱۹
*  شهید حججی، تلنگری به وجدان‌های خفته بود
علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با انتشار تصویری از دیدار خود با خانواده شهید محسن حججی در حساب اینستاگرامی خود نوشت: شهادت شهید حججی تلنگری بود به وجدان‌های خفته و تلاشی بود در جهت ایجاد یک نهضت بزرگ در برابر اخلاف بنی امیه و اشرار داعش و امثال آنها در این منطقه.
*  تخلفات مالی ۱۳ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان
جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان به این کمیسیون گفت: این گزارش مهرماه قرائت خواهد شد و عدد دقیق تخلفات، آخر شهریور مشخص می‌شود که اکنون به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
** همشهری ۹۶/۶/۱۹
*  بحرین گزارش عفو بین‌الملل را رد کرد
وزیر خارجه بحرین در واکنش به گزارش عفو بین‌الملل درباره سرکوب مخالفان و اعتراض مردم در این کشور، آن را ناشی از اطلاعات غلط دانست. در این گزارش آمریکا و انگلیس به خاطر نادیده گرفتن وضعیت بحرین متهم شده‌اند.
*  تکذیب خبرسازی درباره آیت‌الله هاشمی شاهرودی
دفتر آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سفر اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عراق غیر رسمی و به منظور زیارت عتبات عالیات بوده است. در این بیانیه آمده است: بدین وسیله دفتر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی اعلام می‌دارد که سفر ایشان به عراق، سفری غیر رسمی است و به منظور زیارت عتبات عالیات و مرقد مطهر ائمه اطهار(علیهم‌السلام) صورت گرفته و آنچه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، اساسا فاقد صحت است.
پیش‌تر سایت سعودی العربیه شایعات و گمانه‌هایی درباره علت دیدار نکردن آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله العظمی سیستانی از مراجع شهر نجف منتشر کرده بود.
** کیهان ۹۶/۶/۱۹
*  موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس ‌قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
*  مقدمات برکناری ملک سلمان فراهم شد /محمد بن‌سلمان هر لحظه ممکن است اعلام پادشاهی کند
افشاگر مشهور سعودی این بار از کامل‌شدن مقدمات رسیدن «محمد بن سلمان» به پادشاهی این کشور خبر داده و گفته هر لحظه ممکن است خبر برکناری پادشاه عربستان رسانه‌ای شود. مجتهد در تازه‌ترین توییت خود نوشته «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان مقدمات لازم برای کناره‌گیری پدر به‌نفع خود را کامل کرده است.
** شرق ۹۶/۶/۱۹
*  دیدار سرلشکر باقری با فرمانده کل ارتش
در پی انتصاب امیر عبدالرحیم موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش، سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با امیر موسوی دیدار کرد.
سرلشکر موسوی با اظهار خرسندی از تعاملات و هماهنگی‌های جاری در روابط کاری و مأموریتی بین ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تلاش در تعالی معنوی و ارتقای سطح معیشت کارکنان و تعمیق هماهنگی و هم‌افزایی با سایر سازمان‌های دفاعی و به‌طورخاص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای انجام موفق و مقتدرانه مأموریت‌های محوله در اولویت‌های ارتش قرار دارد.
*  برجام تصویر غلط از ایران را اصلاح کرد
سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای ١+۵، در پاسخ به این سؤال که برجام چقدر در توسعه روابط بین‌الملل و توسعه صنعت گردشگری کشور مؤثر بوده است، گفت: رسانه‌های غربی ایران را کشوری معرفی کرده بودند که عده‌ای در آن انقلاب کرده بودند و افرادی تندرو، خشن، ضد حقوق بشر و کسانی که دنبال ساخت بمب اتم هستند و حرف حساب متوجه نمی‌شوند، در آن بر سر کارند و کاملا غیرعقلایی و غیرمنطقی است.
برجام توانست این تصویر غلط را اصلاح کند و متوجه شوند ایران دولتی دارد که حرف منطق می‌زند. ایران پای میز مذاکره‌ای می‌نشیند که آن طرف میز پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل و آلمان نشسته‌اند و در مذاکراتشان به توافقی رسیدند که دنیا و شورای امنیت از آن حمایت می‌کند.
** ایران ۹۶/۶/۱۹
*  دنیای اسلام در مقابل فاجعه میانمار سکوت نکند
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به دعوت رسمی رئیس جمهوری قزاقستان و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری، تهران را به مقصد آستانه ترک کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در حاشیه این اجلاس جلسه‌ای در رابطه با بررسی اوضاع میانمار میان سران برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز در میانمار یک فاجعه بزرگ انسانی و یک پاکسازی قومی و ایدئولوژیک در حال وقوع است و صدها هزار مسلمان در این منطقه آواره شده‌اند و دنیای اسلام نمی‌تواند در مقابل این اقدامات سکوت کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با انتقاد از سکوت و کوتاهی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات در میانمار خاطرنشان کرد: باید فشارها علیه دولت و ارتش این کشور افزایش یافته و سازمان‌های بین‌المللی تحرک داشته باشند و همسایگان این کشور نظیر چین و بنگلادش نیز باید در این راستا و رسیدگی به آوارگان همکاری و کمک کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۱۹
*  دکتر ظریف خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای پایان خشونت‌ها علیه مسلمانان میانماری شد
وزیر امور خارجه در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، ضمن هشدار نسبت به ادامه خشونت‌های سازمان یافته علیه مسلمانان میانماری، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی بویژه سازمان ملل متحد شد.
*  شایعه استخراج و فروش اورانیوم سومالی به ایران کذب است
«سیندی وسترگارد» کارشناس ارشد پادمان‌های حفاظتی هسته‌ای در موسسه آمریکایی استیمسون و عضو سابق اندیشکده شورای روابط خارجی این کشور گزارش برخی رسانه‌های غربی را در خصوص نامه وزیر خارجه سومالی پیرامون استخراج اورانیوم توسط ستیزه جویان الشباب و انتقال آن به ایران را «کذب محض» خواند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۱۹
*  ملت‌های مسلمان علیه جنایات حکومت میانمار به پا خیزند
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به تحلیف‌های مسؤولان و قسم خوردن آنان، گفت:‌ دلسوزانه به این عزیزانی که مراسم تحلیف داشتند، توصیه می‌کنم به خودتان رحم کنید و بدانید اگر به قسم‌تان عمل نکنید، منافق خواهید بود.
وی همچنین با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار توسط حکومت این کشور گفت: امیدی به مجامع جهانی نیست اما حداقل همه مردم کشورهای مسلمان باید تظاهرات و اعتراض کنند و فریاد بزنند، مرگ بر حکومت جبار میانمار بگویند، مرگ بر حامیان این جنایات بگویند.
*  مخالفت چک با لغو ممنوعیت عرضه تجهیزات هسته‌ای به ایران
پارلمان جمهوری چک با پیشنهاد دولت این کشور برای لغو قانون مربوط به ممنوعیت ارسال تجهیزات برای نیروگاه اتمی بوشهر مخالفت کرد.
ایران به دنبال کمک کشورهای اروپایی است تا برنامه صلح‌‌‌‌‌‌‌آمیز هسته‌ای خود را ارتقا دهد.
** جوان ۹۶/۶/۱۹
*  تیره شدن روابط ما با رهبر انقلاب توهم است
عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: کسی که به تیره شدن روابط ما با رهبر انقلاب اسلامی ایران دل بسته‌، متوهم است. رئیس جریان حکمت ملی عراق افزود: ایران از عمق استراتژیکی برای ما برخوردار است و نمی‌توان از نصیحت‌ها و رهنمودهای امام خامنه‌ای که به ما برای بازسازی عراق کمک‌ می‌کند، بی‌نیاز بود. حکیم در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که امام خامنه‌ای، به دلیل داشتن روابط مستقیم با اکثر رهبران عراقی در طول ۴۰ سال گذشته، توجه ویژه‌ای به عراق دارد.
*  «صهیونیست، امریکا و انگلیس» به دنبال تجزیه عراق و سوریه هستند
سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به شکست تروریست‌ها در منطقه تصریح کرد: در عراق و سوریه توطئه جدیدی در حال شکل گرفتن است و صهیونیست، امریکا و انگلیس دشمنان مسلمانان به دنبال تجزیه عراق و سوریه هستند. وی گفت: بنده این اقدام را به‌عنوان خطر و هشدار برای مردم ایران و کشور عراق یادآوری می‌کنم و امیدوارم توطئه بیگانگان با هوشیاری مردم کرد با شکست روبه‌رو شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۱۹
*  مدرکی از همکاری هسته‌ای ایران و کره‌شمالی وجود ندارد
مارک فیتزپاتریک، دیپلمات پیشین آمریکایی در صفحه توییتر خود نوشت: اگر هرگونه مدرک از همکاری هسته‌ای ایران و کره شمالی وجود دارد، کشورهای نگران باید اقدامی در این زمینه انجام دهند؛ تاکنون که مدرکی از این همکاری وجود ندارد.
*  راهبرد جدید آمریکا در قبال توافق هسته‌ای!
شبکه خبری بلومبرگ در گزارش خود با عنوان «هنر مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای با ایران» آورده است: مقامات آمریکایی مدعی‌ شدند که یک راهبرد جدید در خصوص توافق هسته‌ای تدوین شده که منتظر تایید رئیس‌جمهور است. این طرح به جای نابود کردن توافق هسته‌ای، آن را تقویت می‌کند. این طرح به طور خلاصه شامل سه محور معافیت تحریمی، عدم تایید پایبندی ایران و ترمیم توافق است که بنا به گزارش بلومبرگ، جایی میان نابود کردن توافق و حفظ توافق قرار دارد.
** رسالت ۹۶/۶/۱۹
*  ولایتمداری، تداوم جریان غدیر است
آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش امامت و ولایت در جمع مردم ملایر با اشاره به اینکه در گرامیداشت غدیر در روایات و احادیث سفارشات زیادی شده است، گفت: امام راحل فرمودند غدیر منحصر به یک روز نیست، غدیر باید بماند؛ نگاه مان باید به غدیر نگاه جریان‌ساز باشد. وی با بیان اینکه جریان غدیر امروز هم هست و بیعت با غدیر پنج شعبه دارد، افزود: بودن غدیر یعنی ولایتمداری مدام؛ امروز بیعت با غدیر همان بیعت با پیغمبر خداست.وی بیان کرد: ولایتمداری تداوم جریان غدیر است؛ بعد از پیغمبر هم باید ولایتمدار بود و ولایتمداری بعد از پیغمبر ولایت با علی(ع) و ولایتمداری بعد از امام راحل بیعت با رهبری است.
*  لزوم جمع‌آوری آثار شیعی
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با بیان اینکه علامه مجلسی در راستای حفظ کتب شیعی تلاش‌های بسیاری انجام داده است، عنوان کرد: آثار شیعی برای حفظ کیان و فرهنگ شیعی باید حفظ شود که در این راستا برنامه‌های عملیاتی را دنبال می‌کنیم؛ جمع‌آوری نسخ خطی و آثار شیعی از سراسر جهان و ارائه آنها به مردم دنیا کار بسیار مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۱۹
*  بررسی دو طرح در سومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری
سومین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ و ۲۹ شهریورماه در محل مجلس قدیم برگزار می‌شود. دستور کار اجلاس سوم خبرگان رهبری با سخنرانی افتتاحیه توسط آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان و با حضور خبرنگاران آغاز می‌شود.
این اجلاس که میزبان حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران است، دو طرح مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد.
طرح اول درباره افزایش تعداد اعضای کمیسیون‌های سیاسی ـ اجتماعی، کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه و طرح دوم برای اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.
*  مدعیان دفاع از حقوق‌بشر مقابل جنایات در میانمار سکوت کرده‌اند
همایش روسای کل و معاونان فرهنگی دادگستری‌های سراسر کشور طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ شهریور جاری در مشهد برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم پایانی این همایش به سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر در مقابل جنایات میانمار اشاره و بیان کرد: این در حالی است که وقتی در جایی کوچک‌ترین منافع‌شان به خطر می‌افتد سریع واکنش نشان داده و قطعنامه صادر می‌کنند.
** آرمان ۹۶/۶/۱۹
*  مخالفت فرانسه با مذاکره دوباره
سفیر فرانسه در آمریکا در واکنش به گزارش شبکه بلومبرگ تاکید کرد: پاریس از هیچ‌گونه مذاکره مجدد درباره برجام حمایت نمی‌کند و این توافق باید همان‌گونه که هست، اجرا شود.
شبکه خبری بلومبرگ روز جمعه در گزارشی به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد که پاریس و لندن درباره مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از خود روی باز نشان داده‌اند.
*  آمریکا برود، ایران به اجرای توافق ادامه می‌دهد
معاون رئیس جمهوری ایران گفت: حتی در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ایران می‌خواهد به اجرای این توافق ادامه دهد.
علی اکبر صالحی هشدار داد که در صورت از میان رفتن توافق هسته‌ای، این مساله می‌تواند به رقابت تسلیحاتی هسته‌ای منجر شود.
وی افزود: به‌طور دائمی در حال ارزیابی این مساله هستیم که آیا این توافق به نفع ماست یا اینکه هزینه ماندن در توافق بسیار بالاست.
صالحی تاکید کرد: اما اگر آمریکا از توافق خارج شود و اروپا نیز پیروی کند، در این صورت، توافق به‌طور حتم نابود می‌شود و ایران به آنچه قبلا بود باز می‌گردد و حتی از لحاظ فنی به سطح بالاتری خواهد رفت.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۱۹
*  در بررسی ۲ ابهام درباره واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در مجلس
فریده اولادقباد از تشکیل کمیته مشترک کمسیون آموزش و عمران مجلس برای بررسی تصادف دانش آموزان هرمزگانی خبر داد و گفت: «با توجه به اینکه جاده فاقد حفاظ و گارد ریل بوده و همچنین نکته دیگر موضوع رضایتنامه کتبی والدین دانش آموزان برای رفتن به اردو مطرح بود، این هفته این کمیته مشترک تشکیل جلسه می‌دهد و حادثه رخ داده را به صورت کارشناسی بررسی می‌کند.»
** آفرینش ۹۶/۶/۱۹
*  ترامپ از هم‌ پیمانان عربش خواست تا علیه ایران متحد شوند     
کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس‌های جداگانه با روسای عربستان، امارات و قطر خواستار اتحاد آنها برای مقابله با ایران شد. هم‌چنین بر اساس گزارش المواطن، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قبل از این نیز در یک کنفرانس خبری مشترک با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در واشنگتن مدعی شد که کشورهای منطقه باید با ایران مقابله کنند.
*  تکرار گستاخی‌ وزیر مشاور عربستان نسبت به ایران و حزب‌الله     
ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج(فارس) در صفحه توئیتر خود با تکرار ادعاها و گستاخی‌ نسبت به ایران و حزب‌الله نوشت: منبع تروریسم و افراط‌گرایی در جهان، ایران و فرزند بزرگش حزب شیطان (حزب‌الله) است و جهان همان‌گونه که با داعش برخورد کرد با منابع آن نیز چنین برخورد کند، ملت‌های ما نیازمند صلح و امنیت هستند.
** خراسان ۹۶/۶/۱۹
*  محکومیت رئیس شرکت فولاد آمریکایی به اتهام صادرات به ایران
قاضی یک دادگاه‌ در بروکلین آمریکا رئیس ترک‌تبار یک شرکت فولاد را به اتهام تلاش برای صادرات ۴۵۰ کیلوگرم آلیاژ فولاد قابل استفاده در صنایع موشکی به ایران، به ۴ سال و ۹ ماه زندان محکوم کرد.
براساس این گزارش بنابر ادعاهای مقامات آمریکایی، متهم قصد داشت این محموله را ابتدا به ترکیه و سپس به ایران ارسال کند. این آلیاژ قابلیت استفاده در صنایع فضایی، موشکی و حتی اتمی را داشته است.
** اعتماد ۹۶/۶/۱۹
*  نامه معصومه ابتکار به سازمان ‌ملل درباره خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار
معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در نامه‌ای به معاون‌کل و مدیر اجرایی سازمان ملل در امور زنان، خواستار اقدام فوری برای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار شد. معصومه ابتکار در این نامه با اشاره به اینکه تراژدی در حال وقوع میانمار وجدان بشریت را آزرده ساخته، تاکید کرده که در این خشونت‌ها زنان و کودکان بیشترین آسیب‌ها را می‌بینند.
وی از این مقام سازمان ملل خواسته به هر وسیله ممکن مانع این فاجعه انسانی و نسل‌کشی مذهبی شود.
*  ایران می‌تواند میانجی اربیل و بغداد شود
مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر اینکه همه‌پرسی استقلال در موعد مقرر برگزار خواهد شد، گفت: «ما نمی‌خواهیم بر سر مساله استقلال کردستان وارد درگیری نظامی شویم اما در عین حال با کسانی که بخواهند با زور اسلحه بر سر کرکوک بجنگند، مقابله خواهد شد.» بارزانی اظهار کرد: «ایران می‌تواند با استفاده از نفوذی که بر دولت مرکزی عراق دارد، برای حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند.»
** شهروند ۹۶/۶/۱۹
*  فرمان تاریخی رهبری مأیوس‌کننده بدخواهان خواهد بود
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب، از «فرمان تاریخی، حکیمانه و فصل‌الخطاب» ایشان تشکر و قدردانی کرد.
در بخشی از متن نامه تشکرآمیز مولانا عبدالحمید از مقام معظم رهبری آمده است: فرمان تاریخی، حکیمانه و فصل‌الخطاب آن رهبر فرزانه در شرایط حساس منطقه و کشور مأیوس‌کننده بدخواهان ایران اسلامی و مایه مسرت ملت عزیز ایران و از باقیات صالحات معظم له و موجب همبستگی ملی و امنیت پایدار خواهد بود.
*  نشست فصلی شورای حکام دوشنبه آغاز می‌شود
نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دوشنبه هفته جاری آغاز و بررسی گزارش‌های مربوط به ایران، کره‌شمالی و ایمنی هسته‌ای در دستور کار است.
یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته آخرین گزارش فصلی خود درباره اجرای برجام در ایران را در اختیار ٣۵ عضو شورای حکام قرار داد و قرار است این گزارش در نشست این هفته بررسی شود.
** صبح نو ۹۶/۶/۱۹
*  جنگنده‌های سعودی ۳۶ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند
عربستان سعودی در ادامه حملات و کشتار مردم یمن، روز جمعه ۳۶ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.
یک منبع محلی یمن گفته که جنگنده‌های ائتلاف سعودی فقط در روز جمعه یک بار به منطقه معروف «حیران» و ۱۳ بار دو منطقه «حرض» و «میدی» حمله هوایی کردند.
*  سفر هیاتی از ایران به میانمار در صورت صدور مجوز‌ از سوی دولت این کشور
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از طریق سفارت تهران در تایلند تلاش کرده تماس‌هایی را با دولت میانمار داشته باشد تا بتواند از طریق جمعیت هلال‌احمر، کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای را برای مسلمانان این منطقه ارسال کند، ولی متاسفانه تاکنون این تماس‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است. وی تاکید کرد: در صورتی‌که چنین مجوزی ارسال شود، هیاتی از نمایندگان وزارت خارجه به همراه این کمک‌ها به میانمار سفر خواهند کرد.
** بهار ۹۶/۶/۱۹
*  گزینه‌های وزارت علوم و نیرو نهایی نشده‌اند
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه روحانی همچنان در حال بررسی گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیرو است، تاکید کرد: هنوز هیچ گزینه‌ای نهایی نشده است.
*  هراقدامی برای مقابله با تهران مجاز است
در پی حمله جدید منتسب به اسرائیل علیه سوریه، وزیر دفاع اسرائیل گفت: کشورش برای «جلوگیری از شکل‌گیری دالان شیعی از تهران تا دمشق» و «دفاع از مردم خود» به اقدامات لازم دست می‌زند.
اویگدور لیبرمن پس از این حمله هوایی گفت: «اسرائیل در پی ماجراجویی نظامی در سوریه نیست اما مصمم است که نگذارد دشمنان به ما آسیب بزنند یا ما را تهدید کنند.» لیبرمن در همین حال افزود: «وقوع هر رخدادی در خاورمیانه محتمل است و اسرائیل برای هر سناریویی آماده است.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بقاء اسلام به برکت وجود شخصیت‌های علمی و فقهی است
حوزه/ آیت‌الله العظمى نورى همدانى در پیامی به همایش بزرگداشت شیخ حر عاملى در بیروت تاکید کردند: شیخ حر تنها پیرو تتبع و تحقیق و نگارش نبود بلکه در تدریس و تربیت شاگردان از رجال موفق زمان خود به شمار می‌رفت. ایشان همچنین در ادامه تصریح کردند: بقا وجاودانگی اسلام به برکت وجود شخصیت‌های علمی و فقهی بزرگانی است که از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خویش در نشر اندیشه‌های ناب مکتب حیات بخش یعنی آموزه‌های وحیانی اسلام که منطبق با فطرت انسان‌ها است بهره جسته و از هیچ تلاشی دریغ ننموده اند.
شناخت وظیفه و عمل به آن مهمترین رسالت طلبه است
حوزه/‌ آیت‌الله مظاهری در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان شناخت و عمل به وظیفه را مهمترین رسالت طلبه عنوان و خاطر نشان کردند: شناخت وظیفه طلبگی یعنی اینکه طلاب در زمینه اعتقادات، اخلاق و احکام به طور جدی درس بخوانند. ایشان با تاکید بر اینکه طلاب علوم دینی آگاه باشند که اگر به وظیفه خود عمل کنند، امام زمان(عج) هرگز آنها را تنها نخواهند گذاشت. ابراز کردند: اگر رابطه طلبه با آن حضرت خوب باشد، یعنی خوب درس بخواند و تحصیل و تقوا را جدی بگیرد، به من اثبات شده است که ایشان از راهی که گمان نمی کند، مشکلاتش را رفع می‌کنند.
اگر شرایط فراهم باشد با اعزام مبلغ غدیر مشکلی نداریم
حوزه/ ‌آیت‌الله مقتدایی، با اشاره به مهجور ماندن ایام غدیر و ولایت حضرت علی(علیه‌السلام) اظهارداشت: بسیار متأثر و متاسف هستیم از اینکه ایام عمارت امیرالمومنین علیه السلام، تاجگذاری ایشان و رسیدن آن حضرت به منصب امامت و ولایت مهجور و مغفول مانده است. قائم مقام جامعه مدرسین در خصوص اعزام مبلغ به صورت ساختارمند و برنامه‌ریزی شده از سوی حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه تعطیلی این ایام فقط یک روز است و درس‌های حوزه به تازگی آغاز شده اند نمی‌شود کار کرد و دروس را تعطیل نمود اما اگر برنامه ریزی شود و تعطیلات بیشتر شود، البته که می‌توانیم اعزام مبلغ ویژه ایام غدیریه هم داشته باشیم.
حمایت همه جانبه از مسلمانان میانمار واجب است
حوزه/ آیت‌الله امینی در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه سالهاست مسلمانان بی دفاع مظلوم میانماری مورد هجمه و ستم حاکمان مستبد قرار دارند جنایات بودائیان علیه مسلمانان، و سکوت مجامع بین المللی را محکوم کردند. ایشان درادامه با تجلیل از صبر و استقامت مسلمانان مظلوم میانمار که تحت انواع شکنجه‌ها از عقایدشان به دین اسلام عقب ننشسته‌اند تصریح کرد: در این برهه دفاع و حمایت همه جانبه از مسلمانان میانمار واجب کفایی است و از همه آزادیخواهان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان می‌خواهم به هر طریق ممکن به کمک این مظلومان و بی پناهان روزگار بشتابند.
تقویت حوزه‌های علمیه تقویت اسلام ناب است
حوزه/ آیت‌الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت تبیین مسأله ولایت در جامعه، گفت: انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ادامه راه غدیر است و عظمت بخشیدن به مساله غدیر تقویت دین الهی به شمار می‌رود. عضو جامعه مدرسین دریخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم و مسئولان این را بدانند که تقویت حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی تقویت اسلام است که دین الهی تاکنون به دست علمای الهی مستحکم مانده است.
آمریکا کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای بپذیرد
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی هافینگتن پست در مطلبی نوشت: اگرچه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مسئول شکست سیاست‌های این کشور در متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی و تبدیل شدن این کشور به یک قدرت هسته‌ای نیست، تهدیدهای جنگ طلبانه او علیه پیونگ‌یانگ، نه تنها موجب تسریع فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی شده، تنش‌ها در شبه جزیره کره را تشدید کرده است. پایگاه اینترنتی هافینگتن پست نوشت: آمریکا باید برای از بین رفتن تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای بپذیرد.
اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در آستانه
صداوسیما/ روحانی عصر روز گذشته در صدر هیاتی برای شرکت در این اجلاس وارد آستانه شد. اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در حوزه علم و فناوری با حضور نمایندگان ۲۴ کشور برای نخستین بار در «آستانه» قزاقستان برگزار می‌شود. سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تلاش برای تسهیل حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشورهای اسلامی و همگام کردن سران کشورها برای اجرای طرح‌های مشترک علمی را مهمترین دستاورد این اجلاس نامید.
گوشه‌ای دیگر از نقش عربستان در ۱۱ سپتامبر
صداوسیما/ مستندات جدید حاکی از نقش پررنگ سفارت عربستان در حوادث یازده سپتامبر آمریکاست. نشریه نیویورک پست اعلام کرد: احتمالاً سفارت عربستان از شبیه سازی عملیات ربایش هواپیما‌ها پشتیبانی مالی کرده است و این شبیه سازی را دو تن از کارکنان سفارت سعودی انجام دادند. این منابع افزودند آزمایش ربایش هواپیما دو سال پیش از وقوع حملات یازده سپتامبر صورت گرفت و دو شهروند سعودی که عامل این اقدام بودند در پوشش دانشجو در عربستان حضور یافته بودند.
بی‌توجهی سازمان ملل به روهینگیا عجیب نیست
مهر/ «استفن لندمن» نظریه پرداز آمریکایی معتقد است «آنگ سان سوچی» برنده صلح نوبل یک متقلب است و از سازمان ملل بی توجه به فلسطین نمی‌توان انتظاری برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان میانمار داشت. وی در ادامه افزود: سازمان ملل تحت نفوذ سیاستهای آمریکا است. وی در ادامه با اشاره به برخوردهای دوگانه غرب با موضوعات مختلف گفت: تکرار ادعاهای جعلی ساخته شده پیشین توسط ترامپ در مورد وجود یک قدرت نظامی هسته‌ای به نام ایران در منطقه در حالی که اسراییل با بمبهای هسته‌ای در منطقه وجود دارد و کسی به آن کار ندارد نکته جالبی است. تهدید اتمی مسلحانه و خطرناک اسرائیل در منطقه نادیده گرفته می‌شود.
اسرائیل بدون آمریکا، توان مقابله با ایران را ندارد
مهر/ معاون پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد این رژیم بدون حمایت آمریکا از مقابله نظامی با ایران ناتوان است. گولان تصریح کرد: ایران روز به روز به تهدید بزرگتری برای اسراییل تبدیل می‌شود اما ما نمی توانیم به تنهایی با این کشور بجنگیم. آنها می‌توانند بر ما تاثیرگذار باشند و ما نیز می‌توانیم بر آنها تاثیرگذار باشیم اما اگر می‌خواهیم به نتیجه عمیق تری در این نبرد فرسایشی دست پیدا کنیم به تنهایی قادر به انجام آن نیستیم. این حقیقتی است که بهتر است آن را بپذیریم.
انجام مراحل مقدماتی پرتاب انسان به فضا توسط ایران
فارس/ رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم با اشاره به بچه‌دار شدن دو میمون‌ فضایی ایران و سلامت فرزند، از انجام مراحل مقدماتی پرتاب انسان از ایران به فضا خبر داد و گفت: برای این مهم ۱۰ خلبان کشورمان اعلام آمادگی کردند. فتح‌الله امی با اعلام اینکه تاکنون چهار ماهواره کشورمان به فضا پرتاب شد که در مدار پارکینگ قرار گرفت، افزود: این پرتاب‌ها از پایگاه‌های موبایل بوده و پایگاه ثابت نداشتیم بنابراین پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ برای نخستین بار از پایگاه ثابت فضایی امام خمینی با ماهواره‌بر جدید به همراه بیش از ۱۴۰ تن تراست به عنوان تراست بزرگ و چهار محوطه، بدون کوچکترین زاویه انحرافی انجام شد.
فروش تسلیحات انگلیس به حکومت‌های سرکوب‌گر افزایش چشمگیری داشته است
فارس/ روزنامه گاردین، فاش کرد: طی ۲۲ ماه گذشته بعد از اینکه حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری بریتانیا پیروز شد، فروش تسلیحات به حکومت‌های سرکوب‌گر ۵ میلیارد پوند افزایش یافته یا به عبارتی دو برابر شده است. این افشاگری‌ها پیش از نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات تجهیزات و تجهیزات بین المللی لندن که کشورهایی شامل مصر، قطر، کنیا، بحرین و عربستان سعودی در آن شرکت دارند، فاش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *