خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۱۵

سـالروز میـلاد امام علی‌النقی (علیه‌السلام) مبـارک بـاد

  • آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: هیـأت‌ها در روز عیـد غـدیر با ذکر«یـا علی» بیرون بیایند
  • بیانیه جامعه مدرسین: جلوی فاجعه انسانی و قربانی‌شدن مسلمانان میانمار گرفته شود
  • آیت‌الله مصباح یزدی: کشورهای اسلامی به برکت رهنمودهای امام(ره) از ذلت نجات پیدا کردند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید به بهانه جذب جوانان مسایلی بیان کنیم که با قرآن و روایات مغایر است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی: اسناد معتبر واقعه غدیر منتشر و تبیین شود

** جام جم ۹۶/۶/۱۵
*  اجازه تضعیف قدرت بازدارندگی را نمی‌دهیم
امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع در همایش حقوقی نیروهای مسلح گفت: ما در این دوره با تهدیدی به نام تحریم توان نظامی و موشکی کشور مواجهیم که برای ما بسیار روشن است هدف تضعیف قدرت بازدارندگی کشور است. وی افزود: کارهایی که ما در حوزه دفاع و امنیت انجام می‌دهیم، در چارچوب حقوق بین‌الملل است و به کسی اجازه نمی‌دهیم با استفاده از ابزارهای حقوقی قدرت دفاعی کشور را تضعیف کند.
*  برگزاری رفراندوم در کردستان عراق بحران جدیدی را رقم می‌زند
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل تاکید کرد: برگزاری رفراندوم در کردستان عراق بحران جدیدی را رقم می‌زند.
امیر عبداللهیان در دیدار با «اریک شوالیه» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه در تهران ضمن اشاره به حوادث تروریستی در جهان گفت: حوادث تروریستی در منطقه و اروپا نشان می‌دهد جامعه جهانی با پدیده جدیدی از ترور مواجه است که منشأ فکری این جریانات به تفکر نادرست وهابیت برمی‌گردد.
** همشهری ۹۶/۶/۱۵
*  تشکیل یگان زرهی هجومی
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش از تشکیل و ساماندهی یگان جدیدی در این نیرو با هدف تامین امنیت بیشتر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال گام‌های اساسی برای این تحول عظیم برداشته شده و در بحث گزینش نیروی انسانی هم اکنون در حال انتخاب بهترین نیروها هستیم.
*  پاسخ باقری به ادعای آمریکایی‌ها
سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها گفت: آنها می‌گویند که ناوهایشان در خلیج فارس دارای مرز و حریم است و اگر کسی می‌خواهد نزدیک شود باید اجازه بگیرد و هماهنگ کند، چنین موضوعی مثل این است که ایران به مرزهای دریایی آمریکا برود و آنجا یک شناور مستقر کند و بگوید اگر ارتش آمریکا می‌خواهد در منافع خود گشتزنی کند باید از جمهوری اسلامی اجازه بگیرد.
او گفت: اگر سکوهای نفتی ما از سوی تروریست‌های تکفیری مورد حمله قرار گیرد، ما باید از ناوهای آمریکایی‌ بخواهیم از سکوها دفاع کنند؟
** کیهان ۹۶/۶/۱۵
*  غربی‌ها به دنبال القای فرهنگ و هویت خود به دیگر کشورها هستند
متولی آستان قدس رضوی، در مراسم رونمایی از سوغات رضوی گفت: غربی‌ها با ارائه کالاهای خود می‌خواهند آرام آرام افراد را به کالاها و کم‌کم به فرهنگ خود نیازمند کنند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ادامه داد: ما معتقدیم حتما باید از کالاهای مدرن ساخته دست بشر استفاده برد، اما نه با فرهنگ کشورهای غربی، بلکه به‌صورت بومی‌سازی شده همراه با فرهنگ ایران باشد.
*  ایران، پیروز بزرگ جنگ میان عربستان و قطر بود
نشریه آمریکایی «نشنال اینترست آنلاین» با بیان اینکه «تحریم و محاصره قطر به دست عربستان و متحدانش به سود ایران بوده است»، نوشت: اقدامات نسنجیده عربستان، راه را برای پیروزی‌های دیپلماتیک اخیر ایران باز کرده است.
نشنال اینترست در ادامه تحلیل خود از قول «محمد ایوب» استاد دانشگاه میشیگان نوشته: ایران در دور دیگری از جنگ سرد میان تهران و ریاض که حال بر خاورمیانه سایه افکنده، پیروز شده است. این امر نتیجه حماقت و نابخردی خود عربستان است.
** شرق ۹۶/۶/۱۵
*  برزیل هم وارد مذاکره با ایران شد
بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت ایران، بعد از دیدار با فرناندو کولهو فیلهو، وزیر معادن و انرژی برزیل، گفت: نخستین محور گفت‌وگوی هیئت‌های ایرانی و برزیلی، دعوت ایران از شرکت دولتی نفت برزیل (پتروبراس) برای حضور در پروژه‌های نفت و گاز کشور بود.
*  آغاز  بزرگ‌ترین رزمایش اسرائیل در ۲۰ سال گذشته
ارتش اسرائیل بزرگ‌ترین مانور نظامی خود را در ۲۰ سال گذشته با مشارکت ده‌ها هزار نفر از نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش و نیروی ذخیره در نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه آغاز کرد. روزنامه یدیعوت‌آحارونوت نوشت، این رزمایش‌ها ۱۱ روز طول خواهد کشید و شبیه‌سازی‌شده عملیات تخلیه شهرها، ممانعت از هرگونه نفوذ نیروهای حزب‌الله از مرزها، حمله به لبنان و نیز خنثی‌کردن فعالیت‌ گروه‌های جاسوسی است.
** ایران ۹۶/۶/۱۵
*  حمایت گروه «بریکس» از برجام
کشورهای عضو گروه بریکس حمایت قاطعانه خود را از برجام اعلام کردند و از همه طرفین خواستند به تعهدات خود در رابطه با برجام عمل کنند.
گروه بریکس در بیانیه خود، حمایتش را از برجام اعلام کرد و گفت: «ما قاطعانه از برنامه جامع اقدام مشترک در موضوع هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم و از همه طرفین می‌خواهیم کاملاً به تعهدات خود پایبند باشند و به طور کامل و مؤثر برجام را اجرا کنند تا ثبات و صلح بین‌المللی در جهان ایجاد شود». بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است.
*  نگرانی اسرائیل از روابط اروپا با ایران
رئیس ‌جمهوری رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت: ایران نباید اجازه تهدید موجودیت اسرائیل را پیدا کند.
«روون ریولین» مدعی شد: حمایت ایران از تروریسم نه تنها تهدیدی برای منطقه بلکه تهدیدی برای جهان است. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: همان طور که می‌دانید برخی کشورهای اروپایی روابط نزدیکی با ایران دارند اما اروپا باید در تصمیم‌گیری درباره روابطش با ایران بسیار محتاط باشد چراکه این کشور یک حامی تروریسم است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۱۵
*  واردات گندم امسال ممنوع است
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کابینه دوازدهم با بیان اینکه امسال همانند سال گذشته گندم در کشور تولید می‌شود، گفت: با توجه به کافی بودن ذخایر گندم امسال نیازی به واردات گندم نداریم.
*  تذکر رئیس شورای شهر به بلاتکلیفی پلاسکو
رئیس شورای شهر تهران آخرین جزئیات ساختمان جدید پلاسکو را تشریح کرد.
محسن هاشمی در جلسه صبح دیروز شورای شهر تهران طی تذکری به اعتراض کسبه پلاسکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه با اینکه چند ماه از حادثه پلاسکو گذشته است، اما هنوز کسبه نتوانسته‌اند فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کنند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۱۵
*  ایران صدها سایت مشکوک دارد و آژانس باید از آنها بازدید کند
سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن تکرار ادعایش علیه برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد ایران صدها سایت اعلام نشده دارد که فعالیت‌های مشکوکی در آنها انجام می‌شود و آژانس باید از آنها بازرسی کند.
نیکی هیلی روز سه‌شنبه در موسسه امریکن اینترپرایز گفت: ایرانی‌ها دارند همه دنیا را تهدید می‌کنند، چون تمام دنیا تصور می‌کنند نمی‌توان حتی به برجام دست زد اما اینطور نیست. هیلی با تمرکز بر برنامه دفاع موشکی ایران اظهار داشت: ایران با توسعه موشک‌های قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای، در تقابل با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت فعالیت می‌کند.
*  انتقاد سازمان ملل از عربستان‌سعودی
مدیر اجرایی برنامه غذایی جهانی سازمان ملل متحد گزارش داد: عربستان باید به تنهایی هزینه درمان بیماری‌ها و گرسنگی و قحطی که یمن را فرا گرفته، متقبل شود، چرا که حدود ۲ سال و نیم است که هدایت جنگ همه‌جانبه‌ای علیه یمن را برعهده گرفته است.
دیوید بیسلی با متهم کردن عربستان به جلوگیری از ارائه کمک‌های بشردوستانه به جنگ‌زدگان یمنی، پایان حمله نظامی از سوی این کشور را خواستار شد.
** جوان ۹۶/۶/۱۵
*  مشی بسج تعامل با دولت است
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تودیع و معارفه مشترک رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و مسئول سازمان بسیجی فرهنگیان گفت: مشی ما در بسیج تعامل با دولت است، چون مردم ذی‌حق هستند و ما هم نوکر مردم. از سوی نوکری مردم خواهان تعامل با دولت هستیم.
*  شکست امریکا برای اعمال نفوذ در گزارش آژانس درباره ایران
 خبرگزاری «ترند» آذربایجان در گزارشی تأکید کرد که سیاست دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا در اعمال فشار به ایران نیازمند گزارش دو پهلوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) درباره اجرای برجام بود تا واشنگتن بتواند طرح خود برای فشار به ایران را عملی کند. این گزارش سپس ادامه داد، تلاش‌های امریکا برای همسو کردن گزارش جدید آژانس درباره اجرای برجام با سیاست‌های امریکا در قبال ایران در تاریخ ۳۰ آگوست سال جاری میلادی با شکست روبه‌رو شد زیرا آژانس در جدیدترین گزارش سه‌ ماهه خود از اجرای برجام، برای هفتمین بار، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را تأیید کرد.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۱۵
*  بررسی‌ها درباره موضوع رجل سیاسی ادامه دارد
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت بررسی‌ها در موضوع رجل سیاسی گفت: بررسی‌های ما ادامه دارد، هنوز به جمع بندی نرسیدیم، چند جلسه‌ای دیگر نیاز است تا برای بررسی این موضوع داشته باشیم، ان‌شاءالله به نتیجه برسیم اعلام خواهیم کرد.
کدخدایی اخیرا نیز در خصوص موضوع رجل سیاسی گفته بود که این مسئله ریشه فقهی دارد و سیاسی نیست.
*  احتمال استقرار تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی
وزارت دفاع کره جنوبی گفته است:«تمامی گزینه‌های نظامی موجود را جهت مقابله با ماجراجویی‌های کره شمالی» در نظر می‌گیرد.
خبرگزاری یونهاپ افزوده است که این اظهارات به معنی احتمال استقرار مجدد جنگ افزارهای هسته‌ای ایالات متحده در خاک کره جنوبی است.
** رسالت ۹۶/۶/۱۵
*  ما در برابر کشتار مسلمانان مظلوم میانمار مسئول هستیم
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از نخبگان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور و همچنین تعدادی از کارکنان پدافند سایت هسته‌ای نطنز با بیان این که در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست، خاطرنشان کرد: به همین جهت است که امروز مسئله میانمار برای ما مهم است و در برابر آن احساس مسئولیت می کنیم و همین اسلام بود که امام راحل با تکیه بر آن نقاب از چهره مستکبران کنار زد.
وی همچنین با اشاره به این که عربستان و آمریکا و صهیونیسم، داعش را به وجود آورده اند، خاطرنشان کرد: پیروزی بر تمام جریانات ضد اسلام تنها با قدرت ایمان و عقیده ممکن است و ما امروز وظیفه داریم که پشتیبان مظلومان سراسر عالم باشیم و چهره نفاق و کفر را برملا کنیم.
*  رئیس دیوان محاسبات را استیضاح می‌کنیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم اصفهان گفت: طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات را آماده کردم که در روزهای پس از تعطیلی مجلس آن را تقدیم کمیسیون برنامه و بودجه خواهم کرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی، در خصوص تبرئه نجومی بگیران توسط دیوان محاسبات کشور یعنی بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی به این امر گفت: دیوان محاسبات از یک بیماری مزمن رنج می‌برد لذا به وظیفه خود عمل نکرده و در این موضوع برخلاف قوانین پیش رفته است.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۱۵
*  برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب
پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران صبح روزگذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد. جهانگیری گفت: در دولت یازدهم تنها موردی که ما با اجازه خاص از صندوق توسعه ملی، منابع برداشت کردیم برای تامین آب بود.
جهانگیری میزان این برداشت از صندوق توسعه ملی را هشت میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که به صورت جدی در دستور کار دولت است، تامین آب شرب و با کیفیت در همه کشور است چرا که سلامت مردم اولویت مهم کشور است.
*  مصمم به توسعه همکاری‌های تهران – باکو هستیم
رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر توسعه روز افزون روابط تهران – باکو گفت: دولت دوازدهم مصمم است با فعال کردن همه ظرفیت‌های موجود در مسیر منافع مردم ایران و جمهوری آذربایجان، مناسبات دو کشور را توسعه دهد.
محمود واعظی در تماس تلفنی با آقای شاهین‌ مصطفی‌اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان افزود: باید تلاش کنیم از دستاوردهایی که در چهار سال گذشته در مسیر تحکیم روابط محقق شده، با قوت صیانت کرده و در کنار آن سطح روابط را هر چه بیشتر گسترش دهیم.
** آرمان ۹۶/۶/۱۵
*  واکنش امارات به توئیت رضایی
وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به توئیت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان با بیان اینکه محسن رضایی به بدنام کردن کشورهای عربی عادت کرده است، افزود: عرض وی علیه امارات موضوع جدیدی نیست و برخلاف میل او امارات کشوری قوی و موفق است.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در توئیتر امارات متحده عربی را برج کاغذی توصیف کرده بود. انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه در پاسخ به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مدعی شد: بهتر بود که رضایی به پرونده توسعه‌ای ایران و آوازه ایران در میان همسایگان و هم‌چنین به پرونده ایران در عراق و سوریه می‌پرداخت، زیرا این مسائل بیشتر قابل بررسی هستند.
*  تبریک شکست حصار دیرالزور
وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی شکست حصار منطقه دیرالزور را به مردم سوریه تبریک گفت.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه المیادین شکست محاصره منطقه دیرالزور که به مدت سه سال گروهک داعش بر آن مسلط بود را به مردم سوریه تبریک گفت. وی در ادامه شکست محاصره دیرالزور را یک پیروزی بزرگ و مهم در برابر تروریست‌ها و افراط‌گرایان توصیف کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۱۵
*  همه باید نسبت به فساد حساس باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «هیچ کس نباید از نگاه تیزبین جامعه در حوزه فساد مصون باشد؛ همه باید نسبت به فساد حساسیت داشته باشیم. در برخورد با فساد هیچ حدی نداریم و هیچ تعاریفی هم نباید باشد؛ هر جایی فساد بود نسبت به آن حساسیت نشان بدهیم و بدهید.
مهم‌ترین جای این حساسیت امروز در فضای مجازی یا به تعبیری کل فضای جامعه است.»
** آفرینش ۹۶/۶/۱۵
*  محاصره دیر الزور شکسته شد
تلویزیون سوریه اعلام کرد، نیروهای سوری و نیروهای هم‌پیمان حصر سه ساله داعش علیه شهر دیر الزور را شکستند. با اعلام این خبر محله‌های مختلف دیر الزور شاهد جشن و شادی است. ارتش و نیروهای هم‌پیمان محاصره داعش بر شهر دیر الزور را شکستند.رسانه جنگ سوریه افزود: نیروهای پیشروی کننده در حومه جنوب غربی دیر الزور به نیروهای تیپ ۱۳۷ در غرب دیر الزور رسیدند و تجهیزات نظامی خود را وارد مقر تیپ ۱۳۷ کردند. این پیشروی از شکافی که در این محور ایجاد شده بود حاصل شد.
** قدس ۹۶/۶/۱۵
*  شعر در خدمت مظلومان باشد
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: شعر باید مانند همه هنرها در خدمت عدالت، بشریت، مظلومان و بیچارگان باشد.
آیت‌الله احمد جنتی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شعر و هنر نقش تعیین کننده‌ای در زندگی بشر دارد. این شعر را در استخدام علی(ع)، در استخدام عدالت الهی، در استخدام توجه به مظلومان و در خدمت براندازی ظالم قرار بدهید که کمبود بشر امروز همین است.
*  طلاب سنت مباحثه گروهی را جدی بگیرند
آیت‌الله سبحانی در اولین روز از درس خارج خود در مسجد اعظم قم بر ضرورت جدی گرفتن مباحثه از سوی طلاب تاکید کرد.
آیت‌الله سبحانی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: طلاب باید قدر فرصت طلبگی و عمر خود را در این راه مقدس بدانند و در تحصیل، جدی باشند.
وی خطاب به طلاب تاکید کرد: قبل از درس گروه شوید و مباحثه کنید؛ زیرا هر جایی که گروه تشکیل شود مایه خرسندی است. همچنین حتما پیش مطالعه داشته باشید تا با آمادگی وارد درس شوید.
** اعتماد ۹۶/۶/۱۵
*  لایحه جامع تنقیح قوانین دفاع و امنیت را به مجلس می‌دهیم
 معاون حقوقی رییس‌جمهور بر آمادگی معاونت تحت امرش برای همکاری با نیروهای مسلح تاکید کرد.
لعیا جنیدی اظهار کرد: ما در منطقه بحران زده‌ای هستیم که در آشوب و التهاب بسیاری است اما نیروهای مسلح ما توانستند به قیمت کف دست گرفتن جان‌شان این امنیت را تامین کنند.
جا دارد همه سازمان‌ها از آنها حمایت کنند. جنیدی ادامه داد: بر همین اساس سعی می‌کنیم طی ماه‌های آتی، لایحه جامع تنقیح قوانین دفاع و امنیت را به مجلس بدهیم.
*  پرتاب موشک به مواضع داعش توسط سپاه توجیه حقوقی دارد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: کاری که سپاه پاسداران در شلیک موشک به مواضع تروریست‌ها در سوریه داشت بعد از حمله داعش به مجلس و حرم امام در کشور ما بود.
بنابراین از منظر حقوقی کاملا قابل توجیه و قابل دفاع است و این کار براساس قانون اساسی و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی و طبق حقوق مخاصمات بین‌المللی انجام شد. بنابراین دارای توجیه حقوقی بوده است.
** شهروند ۹۶/۶/۱۵
*  انتقاد وزیر کشور از مطالب غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی
وزیر کشور با بیان این‌که شاهد ترویج مطالب غیراخلاقی و ضد دینی در شبکه‌های اجتماعی هستیم، گفت: باید هم برنامه سلبی و هم برنامه ایجابی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی داشته باشیم.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نود و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور با بیان این‌که نمی‌توان واقعیت آسیب‌های اجتماعی را کتمان کرد افزود: ما با آن بخش از ظرفیت‌های اینترنت و فضای مجازی که موجب رشد علم، فرهنگ و آگاهی سیاسی می‌شود مخالفتی نداریم اما مسئولیم که اجازه ندهیم مفاسد اخلاقی در فضای مجازی جامعه ما را تهدید کند.
** صبح نو ۹۶/۶/۱۵
*  خصومت آمریکا دیگر رنگی ندارد
آقای محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست خبری روز گذشته با خبرنگاران وی درباره مشکل ما با بانک‌های بزرگ دنیا با وجود سرمایه گذاری‌ها و گشایش‌های صورت گرفته گفت: اگر بانکی بخواهد با ما همکاری کند، توانمندی ما را می‌بیند ضمن اینکه تهدیدهای آمریکایی‌ها هم وجود دارد اما این تهدیدات مانند گذشته سرمایه گذاری را قفل نمی‌کند. برخی بانک‌ها با ما کار نمی‌کنند و این از خصومت آمریکاست اما این خصومت‌ها امروز دیگر رنگی ندارد.
** بهار ۹۶/۶/۱۵
*  تداوم یا تغییر حصر منوط به تصمیم شورای عالی
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اظهار نظرهایی که در چارچوب مصاحبه‌های عمومی از سوی مراجع مختلف درباره حصر انجام می‌شود ضمن آن که مداخله در وظایف دبیرخانه شورای عالی است، نمی‌تواند ابعاد موضوع را به صورت کامل و جامع تبیین نماید. کیوان خسروی گفت: تصمیم در مورد حصر بر اساس اقتضایات امنیتی در سال ۸۹ از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و در خصوص تداوم و یا تغییر آن نیز همین شورا تصمیم گیری خواهد کرد.
*  ادعاهای جدید الجبیر علیه ایران!
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: ‌ایران از طریق حزب‌الله و با حملات تروریستی منطقه را بی‌ثبات می‌کند. سران القاعده برای حمله به عربستان سعودی از «ایران» دستور گرفتند! حرف‌های وزیر خارجه ایران در خصوص «آشتی جویی» مضحک است!
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هیأت‌ها در روز عید غدیر با ذکر«یا علی» بیرون بیایند
سایت‌آیت‌الله‌العظمی وحیدخراسانی/ آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی در دیدار جمعی از خطبا و اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه ” الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا” گفت: آن دینی که همه انبیا برای آن مبعوث شدند، اکمالش به روز غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) است.
ایشان همچنین سپس درباره اهمیت احیای این روز سعید اظهار داشت: عیدالله اکبر روز غدیر است. احیای روز غدیر احیای غرض از خلقت و غرض از بعثت می‌باشد و از اظهر مصادیق احیای امر آل محمد(علیهم‌السلام) است. هیآت همان طوری که برای عاشورا بیرون می‌آیند، برای غدیر هم همت کنید، هیآت با ذکر “یا علی” بیرون بیایند تا احیای امر اهل بیت علیهم السلام شود.، هر هیئتی بیرون بیاید، اجرش حساب ندارد.
جلوی فاجعه انسانی و قربانی‌شدن مسلمانان میانمار گرفته شود
اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این همه خشونت، خونریزی و قتل‌عام که گفته می‌شود پشت‌صحنه این خشونت‌ها تحریک رژیم صهیونیستی است، باید با فشارهای بین‌المللی از طرف دولت‌ها، ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی متوقف شود.
در این بیانیه تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت شدید این جنایت‌ها، از مسلمانان آزادیخواه جهان می‌خواهد ضمن همراهی با مسلمانان مظلوم میانمار، فریاد خشم و اعتراض خود را به سازمان ملل برسانند و همچنین از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز انتظار می‌رود تمام همت خود را برای جلوگیری از این فاجعه انسانی به کار گیرد تا دیگر شاهد قربانی شدن و ذبح مسلمانان نباشیم.
کشورهای اسلامی به برکت رهنمودهای امام(ره) از ذلت نجات پیدا کردند
رسا/ آیت‌الله مصباح یزدی گفت: کشورهای اسلامی به برکت رهنمودهای امام از ذلت دریوزگی کفار نجات پیدا کردند و چه افراد بسیاری به برکت اسلام به معارف، حقایق و ایمان رسیدند و در نتیجه به سعادت ابدی دست پیدا کردند، همه این‌ها به دست یک طلبه بوده است.
وی اضافه کرد: تمام قدرت امام معارفی بود که از قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) فرا گرفته بودند، امام با قدرت می‌فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، بزرگانی در همین کشور الان هم هستند که حاضر هستند تا کمر جلوی برخی از مسؤولان آمریکا خم شوند تا کمکی از آن‌ها بگیرند. قدرت روحی و عزت نفسانی امام راحل در سایه عمل به دین به وجود آمده بود.
نباید به بهانه جذب جوانان مسایلی بیان کنیم که با قرآن و روایات مغایر است
 حوزه/ آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: اگر یک آیه را روی اصول تفسیر نکنیم، قطعا ممکن است سقوط عمیقی داشته باشیم؛ کسی که می‌خواهد قرآن را تفسیر کند، باید به علم اصول نیز اشراف داشته باشد وگرنه به اشتباه می‌افتد. عضو جامعه مدرسین با انتقاد از افراط و تفریط در برخی سخنرانی‌ها بیان کرد: هر کسی نباید با ادعای علم و فضل هر سخنی که دوست داشت به زبان بیاورد؛ نباید این گونه فکر کرد که به بهانه جذب جوانان هر حرف نادرستی را به دین ببندیم و بیان کنیم.
اسناد معتبر واقعه غدیر منتشر و تبیین شود
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی در همایش بین المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت» با اشاره به اینکه واقعه غدیر تنها قضیه مربوط به شیعه نیست، تصریح کرد: نباید صورت مساله را پاک کنیم، اسناد معتبری از واقعه غدیر وجود دارد که باید برای مردم منتشر و تبیین شود. عضو جامعه مدرسین با اشاره به این که واقعه غدیر رویدادی ثابت شده در میان تمام علمای جهان اسلام از مذاهب مختلف اسلامی است، تصریح کرد: سند حدیث غدیر در روایات بی شماری ذکر شده، به گونه‌ای که به حقیقت وقوع این واقعه مهم تاریخی هیچ شبهه‌ای را نمی‌توان وارد نمود.
جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریست‌ها جدی و محکم است
رسا/ دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دردیدار با«لاورنتیف» نماینده ویژه روسیه در امور سوریه با اعلام جدیت کشورمان در مبارزه با تروریست‌ها، گفت: کشورهای مختلف ضمن مهار تروریسم به پیامدهای حمایت از این جبهه بیندیشند و زمینه توسعه تروریسم به محیط امنیتی خود را فراهم نکنند.شمخانی همچنین با اشاره به موفقیت چشمگیر ائتلاف مبارزه با تروریسم در آزادسازی شهر راهبردی دیر الزور سوریه اظهار داشت: نتایج ارزشمند همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت در مقابله واقعی با تروریسم به صورت مستمر در عرصه‌های میدانی و سیاسی در حال ظهور و بروز است.
سکوت در برابر غدیر همراهی با «آمران منکر و ناهیان از معروف» است
رسا/ آیت‌الله اعرافی، در پیامی به مناسبت برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی «غدیر از دیدگاه اهل سنت»، در تبریز، اظهار داشت: غدیر، برکه جاری در تاریخ، نماد برتر و تابناک استمرار و تداوم ولایت الهی در مظاهر اولیای الهی است. مدیر حوزه‌های علمیه همچنین گفت: امروز سکوت و خاموشی در برابر نقطه عطف تاریخی بشریت در روز غدیر، چیزی جز همراهی با «آمران منکر و ناهیان از معروف» و قرار گرفتن در زمره «اولیای شیطان و اولیای طاغوت» و خروج از «حزب‌الله» به «حزب شیطان» نیست.
کشورهای مسلح به سلاح هسته‌ای باعث وقوع بحران کره شمالی شدند
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت بحران کره شمالی محصول پایبند نبودن کشورهای هسته‌ای به پیمان «ان‌پی‌تی» است.در این گزارش آمده است: «تهدید روزافزون کره شمالی» برای جهان، بازتاب ناکامی تلاش‌های چندجانبه برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. امتناع طولانی‌مدت کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس از کاهش و در نهایت حذف زرادخانه‌هایشان باعث به وجود آمدن تهدیدهایی مانند کره شمالی است.
ایران برای همکاری با همسایگان آمادگی دارد
صداوسیما/ وزیرخارجه کشورمان درگفتگو با شبکه المیادین تصریح کرد: ایران شریک مهمی است و برای همکاری با همه همسایگان آمادگی دارد و برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه می‌کوشد. دکتر ظریف در ادامه افزود: همگی ما با چالش افراط گرایی رو به رو هستیم و این مساله مختص یک کشور یا یک منطقه خاص نیست. افراط گرایی، سعودی یا هیچ کشور دیگری در منطقه خلیج فارس و جهان عرب را مستثنا نمی‌کند. بار دیگر به همسایگان مان تاکید می‌کنم امنیت از درون به دست می‌آید نه از بیرون.
میانمار مسلمانان روهینگیا را غافلگیر کرد
تسنیم/ دو منبع دولتی در بنگلادش اعلام کردند که میانمار از سه روز پیش اقدام به کار گذاشتن مین‌ در مرزهای خود با بنگلادش کرده است و احتمال می‌رود این کار با هدف جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیایی باشد که از خشونت‌ها در میانمار فرار کرده‌اند. چندی پیش ارتش میانمارعلیه مسلمانان دست به عملیات نظامی گسترده‌ای زده که در جریان آن، تاکنون دست‌کم ۴۰۰ تن کشته و نزدیک به ۱۲۵ هزار روهینگیایی دیگر به بنگلادش فرار کرده‌اند؛ وضعیتی که نشان از وقوع بحران بزرگ انسانی است.
محمود الزهار: حماس به حامیانش وفادار است
مهر/ عضو ارشد حماس گفت این جنبش به کسانی که در کنارش ایستاده اند، وفادار می‌ماند. «محمود الزهار» همچنین بر ضرورت وحدت بین گروه های فلسطینی تاکید کرد و گفت وحدت تنها راه مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.
با مقصرین سانحه واژگونی اتوبوس برخورد خواهد شد
مهر/ وزیر اطلاعات در جمع مردم میناب در مورد حادثه واژگونی اتوبوس ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدار بیان داشت: مطمئن باشند که موضوع با جدیت و حساسیت بررسی می‌شود. سید محمود علوی عنوان کرد: اگر قصور و تقصیری در موضوع واژگونی اتوبوس دانش آموزان باشد حتما پیگیری و برخورد خواهد شد و استاندار هرمزگان مسئول پیگیری موضوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *