خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۱۴

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: اشتغال به فقه اهل بیت(علیهم‌‌السلام) سعادتی بزرگ برای طلاب است
  • آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: جشن‌های غدیر هرچه با شکوه‌تر برگزار شود
  • آیت‌الله مقتدایی: وزرای کابینه دوازدهم مدیران انقلابی را انتخاب کنند
  • آیت‌الله کعبی: نسل‌کشی مسلمانان میانمار با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود
  • آیت‌الله اعرافی: سرمایه جهان اسلام در آتش نفاق و تفرقه می‌سوزد
  • آیت‌الله فقیهی: ترویج فرهنگ ناب دینی برپایه روحیه انقلابی رسالت مهم حوزه است

** جام جم ۹۶/۶/۱۴
*  تشکیل جلسه شورای امنیت برای کره‌شمالی
شورای امنیت سازمان ملل متحد بنا به درخواست آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن روز دوشنبه برای بررسی تنش‌ها در خصوص آزمایش بمب هیدروژنی کره‌شمالی تشکیل جلسه داد. در این جلسه راهکارهای مقابله با موضوع آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی مورد بررسی قرار گرفت. نماینده آمریکا از شورای امنیت درخواست اقدام قاطع علیه کره‌شمالی را مطرح کرده است.
*  عربستان احتمالا رفتارش را تغییر می‌دهد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عربستان احتمالا رفتارش را تغییر دهد، چون در سوریه شکست خورد، در یمن و بحرین به نتیجه‌ای نرسید و در محاصره قطر هم دستاورد مطلوبی نداشته است.
محسن رضایی، همچنین درباره رفراندوم اقلیم کردستان عراق گفت: ایران بشدت مخالف هرگونه اقدام برای تجزیه عراق است و امیدواریم این رفراندوم انجام نشود.
رضایی ادامه داد: تجزیه عراق سرآغاز ناامنی‌های گسترده در عراق بلکه در کل منطقه خواهد بود و همه دلسوزان عراق، مخالف آن هستند.
** همشهری ۹۶/۶/۱۴
*  نجفی به هیئت دولت می‌رود
رئیس کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از دعوت نجفی شهردار تهران به جلسات هیات دولت خبر داد. محمد جواد حق شناس گفت: حضور شهردار پایتخت به عنوان نماد کلانشهرهای کشور پس از ۱۸ سال در جلسات هیات دولت می‌تواند فصلی جدید در روابط بین دولت و مدیریت شهری باشد.
وی اضافه کرد: چهارشنبه این هفته اولین حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت خواهد بود.    
*  معرفی عامل اصلی کلاهبرداری بابک زنجانی
سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی روز گذشته در حالی به پایان رسید که قاضی مقیسه، ریاست دادگاه، حمید فلاح هروی، متهم ردیف سوم پرونده را عامل اصلی کلاهبرداری‌های بابک زنجانی دانسته است.
** کیهان ۹۶/۶/۱۴
*  نسل‌کشی مسلمانان میانمار با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود
آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره سکوت جامعه جهانی در قبال نسل‌کشی مسلمانان در میانمار، اظهار داشت: نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار همچون دیگر نسل‌کشی‌های تاریخ، تهدیدی جهانی است که نیاز به خیزش عمومی و همگانی دارد. وی ادامه داد: نسل کشی مسلمانان میانمار تراژدی ضد انسانی و بی‌سابقه است که با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود و با وجود این همه جنایت علیه بشر، نخست‌وزیر میانمار مدال حقوق بشر و صلح می‌گیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با‌اشاره به بی‌توجهی نسبت به ابتدایی‌ترین حقوق این مسلمانان، گفت: سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر و چراغ سبز آمریکا برای نسل‌کشی مسلمانان میانمار، حاکی از استانداردهای دوگانه آنان در مورد حقوق بشر است.
*  ۱۳۰۰ داعشی خارجی تسلیم ارتش عراق شدند
یک منبع امنیتی آگاه در عراق اعلام کرد، ۱۳۰۰ عضو خارجی داعش در طول عملیات تلعفر خود را تسلیم عراق کرده‌اند و هم‌اکنون در بازداشتگاه منطقه «حمام العلیل» در جنوب شهر موصل به سر می‌برند.
** شرق ۹۶/۶/۱۴
*  گفت‌وگوی تلفنی ظریف با  وزرای خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز گذشته در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه ترکیه، مالزی و اندونزی، ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت اندوه‌بار مسلمانان میانمار، خواستار توجه بیشتر و اقدامات عملی کشورهای اسلامی برای پایان‌دادن به خشونت‌های ناروا و غیرانسانی علیه آنان شد.
در این تماس‌ها، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه مساعدت و اتخاذ راهکارهای جمعی از سوی مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی اعلام شد.
*  اعلام زمان تبلیغات در اقلیم کردستان عراق
کمیته عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق که مسئول برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم است، موعد آغاز تبلیغات پیش از همه‌پرسی را اعلام کرد. کمیته عالی انتخابات کردستان عراق در بیانیه‌ای موعد آغاز تبلیغات برای همه‌پرسی را روز سه‌شنبه مصادف با پنجم سپتامبر اعلام کرده که تا ٢٢ سپتامبر به مدت ١٨ روز ادامه خواهد داشت.
** ایران ۹۶/۶/۱۴
*  اختصاص ۶۴۰میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت های کوچک در روستاها
محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بنیاد برای تقویت شرکت‌های کوچک در روستاها و مناطق محروم کشور در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این منابع توسط بنیاد مستضعفان با انجام عملیات شناسایی توسط تمام استانداری‌ها در اختیار واحدهای کوچک قرار می‌گیرد تا طرح‌های اشتغالزایی و تولید در این مناطق بیش از پیش تقویت شود.
*  باید با ایران درباره افغانستان به تفاهم برسیم
دستیار اجرایی وزیر دفاع اسبق امریکا، راهبرد دولت ترامپ در افغانستان را ‏تکرار سیاست‌های ناکام پیشین کاخ سفید دانست. ژنرال گارد که عضو هیأت رئیسه «مرکز تحقیقات کنترل تسلیحات و منع غنی سازی» در واشنگتن است، با اشاره به نقش منطقه‌ای ایران بر اهمیت گفت‌و‌گو با جمهوری اسلامی ایران برای یافتن راه حل پایان خشونت ‏ها در افغانستان تأکید و تصریح کرد: «با وجود مشکلات سیاسی در روابط دوجانبه، ما باید به‌طور جدی نگرانی‌های امنیتی ایران ‏را مد نظر قرار دهیم. ما باید با دولت ایران درباره وضع افغانستان مذاکره و تلاش کنیم که با ایران به تفاهم برسیم».
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۱۴
*  بازگشت حجاج ایرانی از امروز آغاز می‌شود
محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پایان موسم حج اظهار کرد: با توجه به پایان موسم حج سال جاری و الحمدلله بازگشت توام با سلامت همه حجاج از منا به مکه مکرمه در روز یکشنبه، پروازهای بازگشت حجاج به کشور از آغازین ساعات صبح امروز (سه‌شنبه) از فرودگاه جده آغاز می‌گردد.
*  عراق می‌تواند با بهره گیری از تجارب ایران، به موفقیت دو چندان دست یابد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان عراقی به مسائل فرهنگی پس از عبور از بحران‌های امنیتی گفت: عراق می‌تواند با بهره گیری از تجارب ایران، به موفقیت دو چندان دست یابد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر توجه به مسائل فرهنگی پس از پیروزی اخیر و عبور از بحران‌های امنیتی تاکید کرد و گفت: بعد از عبور موفقیت آمیز عراق از بحران‌های امنیتی، اکنون ضرورت دارد مسئولان، اهتمام و توجه بیشتری به مسائل اجتماعی، فرهنگی و تربیتی به ویژه در قبال نسل جوان داشته باشند تا بتوانند نسلی مومن به باورهای دینی و انقلابی پرورش دهند و مدیران جوان لایق و توانمند را وارد سطوح مختلف مدیریتی کشور کنند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۱۴
*  ادامه دیدارهای سریالی شمخانی و لاورنتیف
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه عصر دیروز در تهران با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. سفر الکساندر لاورنتیف به ایران و دیدار او با امیر دریابان علی شمخانی در ادامه دیدارهای دوره‌ای این دو در راستای بررسی آخرین تحولات بحران سوریه انجام می‌شود.
این برای سومین‌بار در سال جاری میلادی است که لاورنتیف به عنوان رایزن ویژه کاخ کرملین با تهران درباره مسائل خاورمیانه، با شمخانی ملاقات می‌کند.
*  هیأت نظارت بر برجام درباره تحریم‌های جدید تصمیم می‌گیرد
علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به روند اجرایی برجام اعلام کرد: برجام در حال انجام است و اگر مشکلی در این بین ایجاد شود، هیات نظارت بر برجام به آن رسیدگی خواهد کرد. این هیات با دقت در حال رصد اقدامات طرف مقابل است و مطابق با آن اقدامات و تصمیمات لازم را خواهد گرفت. وی ادامه داد: هرگونه تصمیم درباره تحریم‌های صورت گرفته توسط آمریکا با هیات نظارت بر برجام است که بی‌شک تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.
** جوان ۹۶/۶/۱۴
*  امروز باید ندای وحدت در برابر فتنه دشمن بلند باشد
آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی بر لزوم توجه هرچه بیشتر به وحدت جهان اسلام و مبارزه با فتنه انگیزی‌های دشمن تأکید کرد و گفت: دشمنان جهان اسلام انواع فتنه‌گری‌ها را برای ایجاد شکاف در بین مسلمانان صورت می‌دهند که در رأس آنها اقدامات خصمانه و خباثت بار امریکاست.
دولت امریکا به ظاهر در مقابل تروریست‌ها قرار دارد اما رسماً و در باطن برای ایجاد شکاف در جامعه مسلمین از تروریست‌ها حمایت می‌کند و آنها را مقابل جهان اسلام قرار می‌دهد. وی تأکید کرد: امروز، روز همگرایی مسلمین است و باید ندای وحدت در برابر فتنه انگیزی‌های دشمن بلند شود. باید کسانی را که به راه دشمن می‌روند از خودمان جدا کنیم و با همفکری همه علمای جهان اسلام، راهکارهای اساسی برای برون رفت از چالش‌های موجود بیابیم.
*  واکنش ضد‌ایرانی رئیس «امان»
رئیس پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) با بیان اینکه تهران ۲۰ سال از توانمندی هسته‌ای پیونگ‌یانگ عقب است، خواستار حمله امریکا به کره‌شمالی شد.
«عاموس یادلین» با بیان اینکه مقایسه تمایلات هسته‌ای ایران و کره‌شمالی نادرست است، تأکید کرد: «ایران ۲۰ سال از توسعه هسته‌ای کره‌شمالی عقب‌تر است. آنها توافقی را با گروه ۱+۵ امضا کردند و به آن پایبند هستند… بحث سلاح‌های (اتمی) ایران در زمان نزدیک شدن به پایان توافق، موضوعیت پیدا خواهد کرد.»
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۱۴
*  آمریکا پشت صحنه شایعه انتقال اورانیوم به ایران توسط الشباب است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به خبرسازی‌های اخیر برخی رسانه‌های خارجی در خصوص انتقال مواد اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب تاکید کرد که پشت صحنه این شایعه سازی‌ها افراطیون و کسانی هستند که می‌خواهند عدم پایبندی ایران به تعهداتش را به جامعه بین‌المللی القا کنند. افرادی که قطعا بی‌ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیستند.
** رسالت ۹۶/۶/۱۴
*  تهدید هسته ای آمریکا علیه کره شمالی
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن گفته واشنگتن آماده استفاده از توان هسته‌ای برای مقابله با «تهدید کره شمالی» است. در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته آمده است: «سران دو کشور تداوم اقدامات  تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده توسط کره شمالی را محکوم و بر تعهدات دفاعی استوار فی‌مابین تأکید کردند و متعهد شدند همکاری‌های نزدیک را ادامه دهند».
*  بازار پوشاک را مفت و مجانی واگذار کردیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به راحتی بازار پوشاک را واگذار کردیم،گفت: ١٢ میلیارد دلار پوشاک از مبادی قانونی وارد می‌شود اما حقوق گمرکی نمی پردازند. محمد شریعتمداری درآیین امضای تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: واردات غیرقانونی پوشاک ۵/۲ میلیارد دلار است که به نظر می‌رسد باید بیش از این مقدار باشد.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۱۴
*  رشد ۲۴ درصدی ترانزیت کالا از ایران
رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ‌و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۴ میلیون و ۱۸ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد رشد دارد.
*  پیشنهاد «جان بولتون» به ترامپ برای راه‌اندازی جنگ داخلی در ایران
«جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در طرح پیشنهادی خود به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران، وی را به راه‌اندازی جنگ داخلی قومی ‌در این کشور دعوت کرده است.
بولتون، به علاوه در بخش دیگری از طرح چهاربندی خود، خواستار موظف کردن ایران به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شده است.
** آرمان ۹۶/۶/۱۴
*  فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب برجام جریان دارد
سازمان انرژی اتمی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری میزبان تعدادی از رسانه‌های داخلی بود. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این بازدید دوروزه در جریان فعالیت‌های دو سایت هسته‌ای اراک (مجتمع رآکتور آب سنگین اراک و کارخانه تولید آب سنگین) و نیز سایت غنی‌سازی نطنز قرار گرفتند.
طی این بازدید، فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در این دو سایت در چارچوب برجام و نیز بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال انجام بود.
*  ابقای حسام‌الدین آشنا
حسام‌الدین آشنا به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور ابقا شد. دکتر آشنا از اسفند۹۲ عهده‌دار این مسئولیت است.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۱۴
*  مراکز نظامی هیچ ارتباطی با برجام ندارند
علاء‌الدین بروجردی با بیان اینکه مراکز نظامی ما ساختار خاص خود را داشته و هیچ گونه ارتباطی با مسائل هسته‌ای و برجام ندارد، گفت: «ممکن است افراد بیگانه در قالب بازرسان آژانس به دنبال دسترسی به اطلاعات نظامی و توانمندی‌های ما در عرصه غیر هسته‌ای باشند و بخواهند اطلاعاتی را در این مورد کسب کنند و طبیعی است چنین اقدامی مجاز نخواهد بود.»
** آفرینش ۹۶/۶/۱۴
*  نصرالله در فهرست ترور ما نیست     
رژیم صهیونیستی در توجیه شکست مفتضحانه خود در قبال حزب الله لبنان، مدعی شد دبیر کل این حزب در فهرست ترور سرویس امنیتی آن قرارندارد. بر اساس ارزیابی های راهبردی اسرائیل، سرویس‌های امنیتی این رژیم تاکید داشتند حزب الله دشمن شماره یک این رژیم است و پس از آن ایران و جنبش حماس در مرتبه دوم و سوم قرار دارند. علاوه بر این محافل امنیتی و سیاسی تل آویو اعتراف کرده بودند فرد شماره یک مورد نظر سرویس‌های امنیتی اسرائیل سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله است.
** قدس ۹۶/۶/۱۴
*  دیوان محاسبات «تبرئه» برخی نجومی بگیران را تایید کرد
دیوان محاسبات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بخشی از پرونده‌های حقوق‌های نجومی بررسی شده است و تعدادی محکوم و تعدادی تبرئه شده‌ اند.
دیوان محاسبات در واکنش به اظهارات حمید رضا حاجی‌بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تبرئه برخی از مدیران نجومی بگیر و شکایت برخی از این مدیران به دیوان عدالت برای بازپس‌گرفتن پول‌هایی که مجبور به استرداد آن به خزانه شده بودند، با تکذیب مختومه شدن این پرونده اعلام کرد: فرآیند قانونی توسط هر یک از ارکان دیوان محاسبات کشور، مستقل از سایر ارکان، در خصوص موضوع حقوق‌های نجومی انجام شده یا در حال انجام است.
*  محمد بن سلمان پادشاه عربستان می‌شود
پایگاه فلسطینی المنار گزارش داد که نیروهای امنیتی عربستان برای برگزاری مراسم انتصاب محمد بن سلمان به عنوان پادشاه جدید این کشور به حالت آماده باش در آمدند.
** خراسان ۹۶/۶/۱۴
*  بازداشت شریفی ربطی به مسئولیت هایش در شهرداری ندارد
مدیرکل حراست شهرداری تهران اعلام کرد: بازداشت عیسی شریفی، معاون سابق شهرداری تهران ارتباطی با مسئولیت نامبرده در سازمان مذکور ندارد. تا به حال پرونده تخلفی از ایشان در حراست شهرداری وجود نداشته و از رسانه ها خواهش می کنم مطابق قانون و تا زمان اظهار نظر رسمی مقامات قضایی از گمانه زنی ها خودداری کنند.
*  متن توافق نامه تجارت آزاد ایران و پاکستان، نهایی می‌شود
وزارت صنعت در واکنش به سخنان برخی مقامات استانی مبنی بر بی توجهی به نظام تعرفه ترجیحی با پاکستان توضیح داد توسعه تجارت ترجیحی و نهایی کردن متن تجارت آزاد با پاکستان در دستور کار است.
قرار است نشست سوم کمیته مذاکرات تجاری در آبان ماه امسال در تهران برگزار شود. در این مذاکرات قرار است متن موافقت نامه تجارت  آزاد بین ایران و پاکستان در سطح مذاکره کنندگان دو طرف نهایی  وتصمیم گیری شود.
** اعتماد ۹۶/۶/۱۴
*  دولت به دنبال حل مشکلات است
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه دولت تصمیم دارد مشکلات را برطرف کند، گفت: مقام معظم رهبری از دولت یازدهم احساس رضایت کردند؛ امید است دولت دوازدهم هم بتواند گام‌هایی در حل مشکلات جامعه بردارد. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی اظهار داشت: دولت تصمیم دارد مشکلات را برطرف کند اما مشکلاتی پیش رو دارد.
*  جلوگیری دولت میانمار از توزیع کمک‌های بشردوستانه بین مسلمانان
دولت میانمار جلوی رساندن تمام کمک‌های بشردوستانه شامل غذا، آب آشامیدنی و دارو به مسلمانان روهینگیا در این منطقه را گرفته است.
ارتش و پلیس میانمار عملیات جدیدی علیه مسلمانان روهینگیا از سوم شهریور ماه جاری آغاز کرده‌ که بر اساس برآوردهای منتشر شده باعث مرگ صدها مسلمان و آوارگی ده‌ها هزار شهروند دیگر شده است.
** شهروند ۹۶/۶/۱۴
*  قویاً از برجام حمایت می‌کنیم
سفیر استرالیا در تهران با اعلام حمایت کشورش از توافق برجام گفت: کانبرا قویاً از توافق برجام حمایت می‌کند و آن را فرصتی برای پیشرفت ایران و برقراری صلح در منطقه می‌داند. «ایان بیگز» سفیر استرالیا در تهران دیروز در دیدار «محمود صادقی» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استرالیا با بیان این مطلب بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد.
*  استفاده از وام خارجی به شرط توجیه اقتصادی
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای اقتصاد از دبیرخانه و کمیسیون شورای اقتصاد خواست در تمامی پیشنهادها و طرح‌هایی که متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی هستند، توجیهات فنی، اقتصادی، مالی، زیست‌محیطی و میزان و‌درصد استفاده از تجهیزات ساخت داخل را مدنظر قرار دهند و در پیشنهادهای خود مطرح کنند.
** صبح نو ۹۶/۶/۱۴
*  ستاد کل نیروهای مسلح با وزارت کار و ۳ نهاد دیگر تفاهم نامه امضا کرد
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در همایش مهارت آموزی سربازان از امضای تفاهم نامه میان این ستاد و چند نهاد دیگر خبر داد. این تفاهم نامه به منظور کمک به تامین تجهیزات و اجرای دوره‌های آموزشی و پروژه‌های پژوهشی در امر مهارت آمیزی ملی در جهت تامین امنیت عمومی و دفاع از مرزها و نیز ضرورت مهارت آموزی کارکنان وظیفه و ارتقاء بهره‌وری دوره خدمت وظیفه عمومی صورت گرفته که استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، خوشایند سازی خدمت وظیفه عمومی، افزایش بهره‌وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان و همچنین فراهم کردن فرصت‌های شغلی از طریق آموزش در محیط کار از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
*  حمایت‌های رهبری فلسطین را سرپا نگه داشته است
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: حمایت‌های امام و امروز حمایت‌های مقام معظم رهبری فلسطین را سرپا نگه داشته و موی دماغ اسرائیل است این‌که روزی می‌خواستند نیل تا فرات را تصاحب کنند، امروز کلاه خود را گرفته‌اند که باد نبرد. این‌ها می‌ترسند که نابود شوند.
** بهار ۹۶/۶/۱۴
*  آمریکا قصد القای انزوای ایران را دارد
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان مجلس در تالار مشروطه خانه ملت با بیان اینکه در حال حاضر شرایط منطقه دچار آشفتگی است، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی دچار معضلات امنیتی و تروریستی هستند. وی افزود: برخی کشورهای قدرتمند منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خیالاتی داشتند تا با مانورهای سیاسی این موضوع را القا کنند که ایران دچار انزوای سیاسی شده و حتی برای این موضوع هزینه‌ هم پرداخت می‌کند تا بگویند ایران به خاطر نوع مواضع خود در قبال فلسطین، سوریه، یمن، بحرین و مبارزه با تروریسم منزوی شده و القا کنند که کشورهای جهان مواضع ایران را نمی‌پسندند.
*  اتحاد ملت عراق اساس پیروزی علیه داعش
حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اشاره به آزادسازی تلعفر و بازپس‌گیری استان نینوا، تاکید کرد: اتحاد ملت عراق رکن اصلی پیروزی‌ها بر گروه تروریستی داعش است که در همه نبردهایش با عراق طی سه سال اخیر شکست خورده است.حیدرالعبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پنجشنبه آزادسازی شهر تلعفر و بازپس‌گیری کامل استان نینوا را از چنگال داعش اعلام کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
جشن‌های غدیر هرچه با شکوه تر برگزار شود
حوزه/ آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در دیدار مسئول و اعضای بنیاد غدیربا تقدیر و تشکّر از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بنیاد، همگان را به اقامه نماز عید غدیر، و شرکت در جشن‌های غدیریه به صورت اجتماع دعوت کردند.
ایشان همچنین تصریح کردند: تجلیل از عید سعید غدیر، وظیفه همه شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) است. احیای غدیر یعنی احیای تمام دستورات شرع مقدس اسلام که اکمال دین و اتمام نعمت بزرگ خداوند می‌باشد.
اشتغال به فقه اهل بیت سعادتی بزرگ برای طلاب است
رسا/ حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان این که فقه ما فقه اهل‌بیت(علیهم السلام) و سخن اهل‌بیت(علیهم السلام) قول خداوند متعال است، گفت: اشتغال به فقه اهل‌بیت(علیهم السلام) سعادتی بزرگ است که بابت این نعمت باید خداوند متعال را شاکر باشیم.
وی با تاکید بر اینکه فقه شیعه به وحی الهی و قول خداوند متعال باز می‌گردد. عنوان کرد: این موضوع تنها مختص فقه شیعه بوده و فقه دیگران از چنین امتیازی برخوردار نیست؛ از این رو اشتغال به فقه اهل بیت(علیهم السلام) سعادتی بزرگ است که بابت این نعمت باید خداوند متعال را شاکر باشیم.
وزرای کابینه دوازدهم مدیران انقلابی را انتخاب کنند
حوزه/ آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر لزوم هماهنگی کامل بین وزرای دولت دوازدهم، گفت: در صورتی که تمام کابینه، با همفکری، مشورت و هماهنگی به پیش بروند و مدیرانی را که در سطح وزارتخانه‌ها و یا استان‌ها انتخاب می‌کنند، افرادی مومن، انقلابی و دلسوز باشند، کشور پیشرفت خواهد کرد.
قائم مقام جامعه مدرسین، همچنین در ادامه تاکید کرد: باید هر وزیری که در وزارتخانه اش مشغول کار می‌شود، افراد و مدیرانی کاردان و متخصص در کار مورد نظر را انتخاب کند.
سرمایه جهان اسلام در آتش نفاق و تفرقه می‌سوزد
حوزه/ آیت‌الله اعرافی در همایش علمای مذاهب اسلامی افغانستان، گفت: در حال حاضر تمام سرمایه مسلمانان به خاطر رژیم صهیونیستی در آتش نفاق و تفرقه می‌سوزد، اما با وجود تمام نشانه‌های نا امیدی، می‌توانند با وحدت و انسجام، زخم‌های دنیای اسلام و گسست‌های اجتماعی برخاسته از قوم، نژاد، مرز و به خصوص دینی مذهبی را معالجه کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به این که جهان اسلام در شرایط کنونی به شدت نیازمند پیوست‌های فرهنگی مذهبی می‌باشد، افزود: سمینارهای مشترک می‌تواند برای پیروان مذاهب مختلف، الهام بخش و برای مسلمانان جهان الگو باشد.
ترویج فرهنگ ناب دینی برپایه روحیه انقلابی رسالت مهم حوزه است
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به دیدار چند روز پیش مقام معظم رهبری با طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند طلاب باید با حفظ و تقویت روحیه انقلابی در مسیر افزایش سطح علمی و معرفتی و معنوی خود بکوشند و به این وسیله به نیازهای روز جامعه و نظام پاسخ دهند. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: تلاش مضاعف حوزویان در پاسداری از حریم فرهنگی کشور و مقابله با توطئه‌های شوم دشمن یک ضرورت به شمار می‌رود.
علم، اخلاق و بصیرت سبب رشد طلاب می‌شود
رسا/ آیت‌الله رجبی عنوان کرد: طلبه امروز باید خودش را برای تبدیل شدن به یک روحانی که زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشد، آماده کند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علم، اخلاق و بصیرت را سه عنصر رشد دهنده طلاب دانست و بر برنامه‌ریزی برای دستیابی به این عناصر تأکید کرد. وی تصریح کرد: باید طلاب عزیزی که وارد حوزه علمیه می‌شوند، نظم دقیق در برنامه‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.
ناخن نیروی مقاومت از همه تروریست‎ها باارزش‎تر است
رسا/ نماینده پارلمان لبنان درباره تبادل اسیران با تکفیری‌ها تأکید کرد که ناخن نیروی مقاومت از همه تروریست‎ها باارزش‎تر است. نواف الموسوی عضو فراکسیون الوفاء للمقاومه لبنان تصریح کرد: ما نظام سوریه را نظامی شرعی و همپیمان و مقاوم می‌دانیم و در مقابل نظام آل سعود را نامشروع قلمداد می‌کنیم، زیرا مشروعیت ملی و قانونی ندارد و اقدامات جنایتکارانه و تروریستی آن علیه شهروندان منطقه شرقیه و همچنین ملت مظلوم یمن را محکوم می‌کنیم.
صهیونیسم مهم‌تر از حقوق‌بشر است
رسا/ وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با دعوت به نسل کشی فلسطینیان، تاکید کرد: صهیونیسم مهمتر از حقوق بشر است. وی مدعی شد؛ درست نیست صهیونیست‌ها در مقابل حقوق فردی که در جهان تصویب شده سر تسلیم فرود بیاورند و آن را بپذیرند و ادعاهای این دادگاه درباره اینکه اسرائیل دولتی یهودی و دموکرات است، اصالت ملی اسرائیل را به نمادی پوچ و بی‌محتوا تبدیل کرده است.
باید انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با هر رنجی حفظ شود
رسا/ سرلشکر فیروزآبادی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن باید با هر رنجی که هست حفظ شود، هیچ رنجی بالاتر از امام حسین(علیه‌السلام) و حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در کربلا نیست، باید راه انقلاب را ادامه داد و مجاهدت کرد.
عربستان حمله به ایران را در رسانه‌ها ممنوع کرد
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه عرب‌زبان «رای الیوم» چاپ لندن از دستور جدید عربستان به رسانه‌ها برای خودداری از حمله به ایران و شیعیان خبر داد. این دستور را مشاور رسانه‌ای دربار عربستان به رسانه‌های سعودی در داخل و خارج این کشور ابلاغ کرده و قرار است در تمامی مطبوعات، فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی اجرا شود. روزنامه «رای الیوم» صدور این دستور را در راستای بهبود روابط دو کشور اعلام کرده است.
ارتش سوریه و متحدانش در آستانه آزادسازی دیرالزور
خبرگزاری‌فارس/ ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان به سه کیلومتری منطقه تحت محاصره عناصر داعش در شهر دیرالزور رسیدند. صداوسیما و تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد: یگان‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن در آستانه آزادسازی شهر دیرالزور در حاشیه رود فرات از اشغال عناصر داعش هستند. یک پایگاه نظامی ارتش سوریه و حدود ۹۳ هزار غیر نظامی در شهر دیرالزور از چند سال قبل در محاصره تروریست‌های داعش هستند و ارتش سوریه هم اکنون به سه کیلومتری منطقه‌ای رسیده است که در محاصره عناصر داعش قرار دارد.
فرانسه، حامی درجه یک داعش
صداوسیما/ بشار اسد در گفتگو با تلویزیون دولتی فرانسه گفت؛ فرانسه در حالی شعار از حمایت و بازسازی سوریه را می‌دهد که بر اساس شواهد موجود این کشور، خود از حامیان درجه یک داعش است.
موگرینی و آمانو درباره برجام رایزنی کردند
مهر/ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز(دوشنبه) با یوکیاآمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام گفتگو کردند. منابع خبری اعلام کردند که علاوه بر گفتگو در خصوص توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ طرفین درباره آزمایش بمب هیدروژنی روز گذشته کره شمالی نیز به رایزنی پرداخته‌اند. آژانس اخیرا در هشتمین گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای وین را اعلام کرده است.
روحانی به آفریقای جنوبی می‌رود
صداوسیما/ رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی گفت: قرار است مذاکراتی بین مسئولین بانک‌های مرکزی دو کشور برای گسترش مبادلات بانکی انجام شود. ولی‌الله سیف در پایان جلسه با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی با بیان اینکه روابط بانکی ایران و آفریقای جنوبی خیلی محدود است، گفت: در گذشته این روابط وسیع بوده ولی به دلیل شرایط تحریم محدود شده است. رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی نیز  پس از جلسه مشترک با ولی‌الله سیف گفت: جلسه مشترک با رئیس کل بانک مرکزی ایران بسیار مفید در جهت توسعه مناسبات بانکی دو کشور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *