خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۱۳

  • آیت‌الله مظاهری: ارزش گره گشایی از مشکلات مردم از حج و عمرۀ مقبول بالاتر است
  • فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص): نسخه علاج بخش مشکلات کشور فعال کردن استعداد جوشان جوانان است
  • آیت‌الله هاشمی شاهرودی: حمایت‌های ایران در پیروزی‌های عراق تعیین‌کننده بود
  • آیت‌الله خاتمی: راهبرد آمریکا تغییر نظام از درون با نفوذ است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: تلاش برای شکل گیری بانک داری اسلامی جدی‌تر دنبال شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: مدارس علمیه خواهران تبدیل به قطب فرهنگی شده‌اند

** جام جم ۹۶/۶/۱۳
*  حمایت‌های ایران در پیروزی‌های عراق تعیین‌کننده بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقش علما، حوزه‌های علمیه و فتوای جهاد مرجعیت شیعه و نیز حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر ملت عراق در برابر داعش بسیار برجسته و تعیین‌کننده بوده است. آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی، دیروز در دیدار عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق ادامه داد: در جریان جهاد علیه داعش، دینداری و انگیزه توجه به مسائل دینی در مردم تقویت شده است و نباید اجازه داد قضایای سیاسی و اختلافات احتمالی سیاستمداران بر روحیه مردم تاثیر سلبی بگذارد.
*  طرح اولیه بازطراحی رآکتور اراک مورد تائید چینی‌ها قرار گرفت
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: طرح اولیه بازطراحی رآکتور اراک به طور صددرصدی به تائید طرف چینی رسیده است. بهروز کمالوندی دیروز پس از پایان بازدید خبرنگاران از تاسیسات غنی‌سازی نطنز و رآکتور آب سنگین اراک افزود: طرح تفصیلی بازطراحی این رآکتور نیز از مرداد امسال شروع شده است.
** همشهری ۹۶/۶/۱۳
*  تعقیب شرکت مالزیایی به خاطر صادرات به ایران
مقامات آمریکایی علیه یک شرکت مالزیایی به اتهام انتقال غیرقانونی فناوری پیشرفته حساس به ایران اعلام جرم کردند. براساس این گزارش یک شرکت مالزیایی ۲ کارمند پیشین آن متهم هستند که قطعاتی را به صورت غیرقانونی به یک شرکت ایرانی که رابطه نزدیکی با دولت این کشور دارد، صادر کرده‌اند.
*  اعتراض ایران به گزارش عاصمه جهانگیر
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا اعتقاد دارد گزارشی که توسط عاصمه جهانگیر تهیه شده را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را کاملا مردود و غیرقابل قبول می‌داند. گزارش جدید عاصمه جهانگیر گزارشگر وضعیت حقوق بشر در ایران قرار است به نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود. بهرام قاسمی گفت: متأسفانه به رغم پاسخ‌های مکرر، مفصل و مستدل جمهوری اسلامی ایران به ادعاهای بی اساس مطرح شده، محتوای گزارش کماکان مبتنی بر مجموعه‌ای از اطلاعات نادرست و پیش‌داوری‌های ناصواب در خصوص وضعیت حقوق بشر ایران و با استفاده از منابع غیرمعتبر تهیه شده است.
** کیهان ۹۶/۶/۱۳
*  نسخه علاج بخش مشکلات کشور فعال کردن استعداد جوشان جوانان است
فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص):
– قرارگاه پدافند هوایی، خط مقدم دفاع ازحیثیت و موجودیت کشور است.
– باید با کار و تلاش بی‌وقفه، استعدادهای پرشمار نیروی انسانی را شکوفا کنید و آن را در خدمت رفع نیازها و کمبودهای کشور قرار دهید.
– پیشرفت‌های فراوان در بخش‌های مختلف همچون نیروهای مسلح و همچنین بخش علم و فناوری نشان دهنده وجود توانایی در نیروی انسانی جوان و پرانگیزه کشور است و فرزندان توانای ایران چه در داخل و چه در مراکز علمی و فناوری دنیا مایه افتخار و مباهات هستند.
*  هویت پیکر شهید «محسن حججی» تأیید شد
محمد تولایی رئیس مرکز تحقیقات ژنتیکی نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌‌الله درباره اقدامات انجام شده برای شناسایی و تشخیص هویت پیکر شهید حججی اظهار داشت: با توجه به آزمایش صورت گرفته بر روی پیکر شهید حججی هویت وی ۱۰۰ درصد تایید شده است.
** شرق ۹۶/۶/۱۳
*  ۱۱ شهید فاجعه منا در انتظار تعیین هویت
حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امور حج، در مراسم گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا گفت: ما همچنان پیگیر پرونده شهدای منا هستیم و مستندات لازم را در اختیار کمیته تحقیق گذاشته‌ایم و منتظر نتیجه هستیم. وی درباره تعیین هویت ۱۱ شهید گمنام حادثه منا، اظهار کرد: تعدادی از بستگان شهدا در این سفر برای آزمایش دی‌ان‌ای حضور دارند و امیدواریم با شناسایی هویت این شهدا، محل دفن این عزیزان والامقام در مقبره‌الشهدا مشخص شود.
** ایران ۹۶/۶/۱۳
*  دیدار رئیس مجلس آفریقای جنوبی با ظریف
وزیر امور خارجه در دیدار رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی، این کشور را دوست ایران بویژه در دوران تحریم‌ها دانست و گفت: ایران می‌تواند شریک خوب و مطمئنی برای آفریقای جنوبی در منطقه باشد.
محمدجواد ظریف در دیدار «بالکا ام بته» رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها بویژه همکاری‌های بانکی شد.
*  نمی توان درباره واژگونی اتوبوس دانش آموزان به ابراز تأسف بسنده کرد
رئیس جمهوری در جلسه دیروز هیأت دولت با ابراز تأسف از سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی، اظهارداشت: این نخستین بار نیست که استعدادهای آینده کشور قربانی حوادث جاده‌ها می‌شوند و نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت و به ابراز تأسف بسنده کرد.
وی افزود: لازم است دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی با عبرت آموزی از این حوادث، ظرف یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی بازبینی جدی شود و به تصویب برسد و تا آن زمان حرکت شبانه اتوبوس‌های این گونه اردوها ممنوع شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۱۳
*  آمران حمله به دکتر علی مطهری محاکمه شدند
جلسه محاکمه آمران حمله به دکتر علی مطهری در دادگاه نظامی شیراز برگزار شد. مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری عنوان کرد:‌ در این جلسه متهمین در دفاع از خود، آمر اصلی در فراخوان نیروها برای تجمع در فرودگاه شیراز را معرفی کردند. وی افزود:‌ موکل شخصا در جلسه دادگاه حضور نیافت، اما طی نامه‌ای رضایت مشروط خود را به معرفی آمر اصلی منوط دانست.
*  رئیس دفتر ترامپ نیز از کاخ سفید می‌رود
ژنرال باسابقه ارتش آمریکا که اکنون رئیس دفتر کاخ سفید است، قصد ترک این سمت و جدایی از تیم ترامپ را دارد. جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید بخاطر نوع صحبت و رفتار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شوکه شده و مدعی است که هرگز در طول مدت فعالیت ۳۵ ساله‌اش به این بدی با وی رفتار نشده است.
اطرافیان کلی گفته‌اند که می‌دانند او می‌رود اما زمان این مساله معلوم نیست و برخی هم می‌گویند ماه آتی صورت می‌گیرد.
** وطن امروز ۹۶/۶/۱۳
*  برگزاری جلسه درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب در سال تحصیلی جدید
نخستین جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در سال تحصیلی جدید، دیروز یکشنبه با حضور جمعی از فضلا و طلاب علوم دینی در حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌‌الله علیه برگزار شد.
*  نجفی سه‌شنبه سوگند می‌خورد
عضو شورای شهر تهران از قرائت سوگندنامه توسط نجفی خبر داد. علیخانی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به مراسم روز سه‌شنبه شورای شهر تهران گفت: در حال رایزنی هستیم که روز سه‌شنبه متن سوگندنامه توسط شهردار تهران قرائت شود.
** جوان ۹۶/۶/۱۳
*  برای ۲۰ نفر از نجومی بگیرها کیفرخواست صادر شده است
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در یکصد و هفدهمین نشست خبری گفت:
–  محکومیت به اعدام برای محمد علی طاهری در شعبه هم‌عرض قابل اعتراض است. محمد علی طاهری به اتهام افساد فی الارض محکوم شد.
– پرونده‌ ۲۰ نفر از نجومی‌بگیران آماده شده و کیفرخواست خورده و به دادگاه رفته، اما هنوز حکم صادر نشده است.
– پرونده دو مداح در دادسرای ویژه روحانیت بود و قسمتی از پرونده را به دادسرای تهران ارجاع دادند و هنوز منجر به صدور کیفرخواست نشده است.
– در پرونده شهرداری تا چندی قبل، ۳۴ مورد قراردادهایی که خارج از مقررات نوشته شده بود با کمک شهردار سابق تهران و برخی اقدامات قوه قضائیه، فسخ شد.
– صحبتی مطرح شد که چند شرکت تعاونی در هم ادغام شده و به موسسه کاسپین تبدیل شده‌اند؛ این حرف صحیح نبود؛ تعدادی از شرکت‌های تعاونی اعتبار که مشکل داشتند به واسطه بانک مرکزی ساماندهی شدند، ادغام نشده‌اند؛ بلکه منحل شدند.
– ایرادی نیست قانونی تصویب کنیم نه مواد مخدر توزیع شود نه کسی اعدام شود اما اگر بگوییم قاچاقچی اعدام نشود اما مردم بیشتر گرفتار اعتیاد شوند صحیح نیست.
– در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی بحث حصر مطرح می‌شود، البته در دستور جلسه شورا نبوده، اما مطرح می‌شود و در این جلسه قرار شد این حصر باقی بماند.
– یکی از علت‌های اصلی بروز جرایم، بیکاری است.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۱۳
*  ویزای سفر به تهران و مجوز پرواز به هیئت عربستانی
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ویزا و مجوز پرواز هیئت سعودی به تهران صادر شده است و احتمالا سعودی‌ها پس از ایام حج به ایران بیایند.
قاسمی در ادامه گفت: هیئت سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید زیرا پس از قطع روابط دو کشور، این ساختمان‌ها خالی بوده است. در عین حال ما هم از ساختمان های خود در عربستان بازدید خواهیم کرد.
*  عراق تنها راه ارتباط ایران و عربستان است
عمار الحکیم ، رئیس ائتلاف ملی عراق در یک سخنرانی اعلام کرد:‌عراق تنها راه ارتباط زمینی جمهوری اسلامی ایران و عربستان است. رئیس ائتلاف ملی عراق در ادامه افزود: عراق تنها راه ارتباط زمینی جمهوری اسلامی ایران و عربستان است و به منظور ایجاد آینده اقتصادی امیدوار کننده در میان ایران، ترکیه و عربستان، عراق قلب مثلث طلایی خواهد بود.
** رسالت ۹۶/۶/۱۳
*  واسطه‌گری ظالمانه‌ترین فرض توزیع ثروت در جامعه است
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در جمع اعضای هیئت مدیره فدراسیون غذایی کشور با اشاره به اینکه تشکیلات تولیدی در کشور ما مشکلات بسیاری دارند، گفت: این مشکلات باید یک به یک بررسی شوند و برای حل آنها تلاش کرد. وی وجود واسطه‌ها را یکی دیگر از مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: واسطه‌گری ظالمانه‌ترین فرض توزیع ثروت در جامعه است.وی بیان کرد: کشاورز یک سال تمام زحمت می‌کشد، ولی می‌بیند که جنس او را می‌خرند و چند برابر قیمت در بازار می‌فروشند، یعنی بیشترین سود را واسطه‌ها می‌برند که زحمت کمتری کشیده‌اند.
*  راهبرد آمریکا تغییر نظام از درون با نفوذ است
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی طی دو سال اخیر به موضوع نفوذ اشاره کرده‌اند، تصریح کرد: وزرای خارجه و دفاع آمریکا اعلام کرده‌اند که راهبرد آمریکا تغییر نظام از درون است، این سخن به معنای نفوذ است و نشان می‌دهد که دشمن به نفوذ امید دارد به همین علت باید مشخص شود که مصداق این نفوذ در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کدام است. تبیین این موضوع بسیار مهم بوده و این موضوع فراجناحی و مرتبط با اساس و کیان انقلاب اسلامی است. وی از مجلس خبرگان رهبری به عنوان مجموعه پیگیر دغدغه‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: خروجی مباحث مطرح‌شده در حوزه نفوذ در سومین اجلاس خبرگان رهبری توسط فقها و مجتهدین در بدنه جامعه مطرح می‌شود.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۱۳
*  تصمیم‌گیرنده نهایی در برنامه‌های اقتصادی شخص رئیس جمهور است
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با بیان این که اگر به سازوکار تصمیم گیری‌های اقتصادی التفات شود هیچ جای نگرانی و یا زمینه ای برای تشتت آرا و عمل نیست، گفت: البته تصمیم گیرنده نهایی در برنامه‌های اقتصادی شخص رئیس جمهور است.
*  پشتیبانی از نیرو‌های مسلح با قدرت ادامه خواهد داشت
وزیر دفاع گفت: پشتیبانی از نیرو‌های مسلح با قدرت ادامه خواهد داشت و باید بدانیم در این چهار سال برای هر یک از نیرو‌ها چه کار‌هایی باید انجام دهیم.
امیر حاتمی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح مورد وثوق و اعتماد ملت ایران هستند، تأکید کرد: رأی قاطع نمایندگان مجلس نشان داد اراده نمایندگان بر پشتیبانی و حمایت از نیرو‌های مسلح و بخش دفاع و قدرت بازدارندگی قرار دارد.
** آرمان ۹۶/۶/۱۳
*  ایراد شورای نگهبان به مصوبه کاهش مجازات اعدام
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از ایراد مجدد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص کاهش مجازات اعدام محکومان موادمخدر خبر داد.
جلیل رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص کاهش مجازات اعدام ظاهرا ایراد جزئی است که در کمیسیون قضائی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا اصلاح شود.
*  پیونگ‌یانگ آزمایش بمب هیدروژنی را تایید کرد
کره‌شمالی در بیانیه‌ای که از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، انجام ششمین آزمایش هسته‌ای را تایید کرد و آن را موفقیت‌آمیز خواند. به‌گزارش خبرگزاری یونهاپ در این بیانیه آمده است: کره‌شمالی با موفقیت یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده است. بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ، این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری بر روی موشک‌های جدید بالستیک بین‌‌قاره‌ای را دارد. بمب هیدروژنی نیرومندترین سلاحی است که تاکنون بشر توانسته به آن دست یابد که در آن با یک فرایندی بسیار پیچیده شیمیایی و فیزیکی با همجوشی اتم‌های هیدروژن، انرژی بسیار زیادی در زمانی بسیار کوتاه آزاد می‌شود.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۱۳
*  آمریکا هرطور می‌خواهد تصمیم بگیرد
سردار جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: «اگر آمریکا فکر می‌کند برجام برایش ارزشی ندارد، هر طور می‌خواهد تصمیم بگیرد، لیکن قطعا در مورد مسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تصمیم بگیرد و آمریکایی‌ها به خوبی به این امر واقفند و سر و صداهای دولت ترامپ در مورد کنترل یا بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران از کمترین ارزشی برخوردار نیست.»
** آفرینش ۹۶/۶/۱۳
*  حمایت دوباره هلند از توافق هسته ای
برت کوندرس وزیر امور خارجه هلند طی سخنرانی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۲۰۱۸ – ۲۰۱۷ دانشگاه هلندی روزولت گفت: توافق هسته‌ای بهترین توافق قابل حصول در شرایط موجود است. کوندرس گفت: بعد از سالها مذاکره که همراه با مقدمات دقیق و خویشتن داری دیپلماتیک بود، توافق با ایران به نتیجه رسید که دستاوردی قابل توجه است. وی افزود: بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بصورت مستقل نظارت و بازرسی می‌شود و روشن است که ایران دیگر در جهت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت نمی‌کند و در عوض تحریم‌ها برداشته شده است.
*  مولوی عبدالحمید با ظریف دیدار کرد
مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با محمد جواد ظریف در محل وزارت امور خارجه دیدار کرد.
** قدس ۹۶/۶/۱۳
*  آشیانه پهپادهای پدافند هوایی افتتاح شد
مرکز آشیانه پهپادهای پدافند هوایی با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افتتاح شد. این آشیانه و پهپادهایش متصل به سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور و مجهز به انواع طیف‌های فرکانسی و سامانه‌های راداری است. وی اظهار داشت: اگر نیاز باشد هواپیماهای دشمن را با موشک می‌زنیم و اگر نیاز باشد آنها را با جنگ الکترونیک و اخطارهایمان به زمین می‌نشانیم و حتی اگر لازم شود حجم انبوهی از پهپادهای پدافند هوایی بر جان دشمن فرود می‌آیند.
*  محور اصلی فتنه ۸۸ “سفارت انگلستان” بود
معاون فرهنگی سپاه گفت: ما در فتنه ۸۸ شاهد بودیم که محور اصلی فتنه، سفارت انگلستان بود که این موضوع در اعترافات فتنه‌گران هم مشخص شد.
سردار محمد رضا نقدی افزود: خباثت‌های انگلیسی‌ها فراموش ناشدنی است و تا زمانی که راس استکبار از بین نرود و همچنین تا زمانی که غده سرطانی که آنها در منطقه به وجود آوردند، نابود نشود این دردها ادامه دارد.
** خراسان ۹۶/۶/۱۳
*  توزیع سبد غذایی میان آوارگان در تکریت توسط دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی
کمیته امدادرسان زیر نظر دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق، اعلام کرد: سبد غذایی ویژه عید قربان را میان شماری از خانواده‌های آواره در تکریت، مرکز استان سنی نشین «صلاح الدین» توزیع کرده است. رئیس کمیته کمک‌رسانی دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی طی یک مصاحبه گفت: توزیع دوهزار و ۵۰۰ سبد غذایی میان خانواده‌های آوارگان در تکریت، پس از شمارش خانواده‌های نیازمند به ویژه کسانی که در شرایط معیشتی دشواری به سر می‌برند، صورت گرفت.
*  شورای نگهبان جناحی تصمیم نمی گیرد اما بی اشتباه هم نیست
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درپاسخ به این انتقاد به شورای نگهبان که رد صلاحیت چهره های برجسته طیف خاصی در انتخابات موجب شده است این طیف مجبور شود به نیروهای رده ۲ و ۳ رضایت دهد گفت: اگر شورای نگهبان می‌خواست جناحی عمل کند باید درجه ۲ و ۳ را رد می کرد اما وقتی درجه ۲ تایید می‌شود لابد درجه یک مطلبی داشته است.
کدخدایی با بیان این که شورای نگهبان جناحی تصمیم نمی گیرد اما بی اشتباه هم نیست خاطرنشان کرد: باید مراجعه کنند، ببینند که آیا ما مدارک یا مستنداتی داریم و اگر نداشتیم بعد این اتهام را به شورای نگهبان بزنند.
** اعتماد ۹۶/۶/۱۳
*  دوستان امنیتی حصر را کم‌کم بردارند
عزت‌الله ضرغامی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در جلسه شورای عالی امنیت ملی، حصر به عنوان راه‌حل مطرح شد نه مجازات، بیان داشت: به نظرم محاکمه سران فتنه در شرایط فعلی اصلا به صلاح نیست، زیرا امنیت کشور به خطر می‌افتد.
وی در مورد کروبی بیان داشت: اگر دوستان امنیتی حصر را کم‌کم بردارند آرام آرام نگرانی‌های موجود در مورد آشوب‌ها کم می‌شود.
*  نه اصولگرایان بعد از ٧۶ حذف شدند و نه اصلاح‌طلبان بعد از ٨٨
محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در ارزیابی خود از عملکرد فعلی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در کشور گفت: در دو دهه اخیر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به این نتیجه رسیدند که طرف مقابل قابل حذف نیست. اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در سپهر سیاسی کشور باقی هستند و نه بعد از سال ٧۶ امکان حذف اصولگرایان بود و نه بعد از سال ٨٨ اصلاح‌طلبان حذف شدند.
** شهروند ۹۶/۶/۱۳
*  ورود کمیسیون اصل ۹۰ به پشت پرده خودروسازی
ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، از ورود این کمیسیون به پرونده لابی‌ها و پشت پرده صنعت خودروسازی کشور خبر داد.
داداشی در توضیح این پرونده اظهار داشت: در این پرونده، این مسأله مدنظر است که برخی خودروسازان، کارگران خود را سپر قرار داده‌اند و انگار جان ۸۰‌ میلیون جمعیت کشور را به بازی گرفته اند؛ در این رابطه، لابی‌هایی وجود دارد که مانع کیفیت‌بخشی می‌شود.
** صبح نو ۹۶/۶/۱۳
*  محکومیت دو ایرانی مرتبط با دولت آمریکا
دکتر عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به چهار پرونده مطرح در دادسرای شهید مقدس با موضوع ارتباط با دولت متخاصم آمریکا اشاره کرد و گفت: تبعه لبنانی به اتهام همکاری با دولت آمریکا به ۱۰ سال حبس محکوم شده است. همچنین دو محکوم ایرانی به اتهام همکاری با دول خارجی متخاصم، هر یک به ۱۰ سال محکوم و احکام صادره در دادگاه تجدیدنظر تایید شده‌اند.
*  تلاش برای تحقق سند تحول
سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفته است: «تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن سند تحول و همچنین ارتقای سطح معیشت فرهنگیان به کار خواهم بست. بطحایی تصریح کرد: سند تحول از اسناد محکم و بی‌نقص بالادستی است که برنامه‌های اینجانب براساس آن تهیه و تنظیم شده و امیدوارم بتوانیم اهداف سند را محقق کنیم.»
** بهار ۹۶/۶/۱۳
*  مراکز نظامی ناموس نیروهای مسلح هستند
رییس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به درخواست مقامات آمریکایی برای بازدید از مراکز نظامی ایران در راستای اجرای برجام با تاکید بر این که مراکز نظامی ناموس نیروهای مسلح هستند، اظهار کرد: آنها خود بهتر از هر کسی می‌دانند که موضوع بازدید از مراکز نظامی منتفی است. سردار غلامحسین غیب‌پرور اظهار کرد: بازرسی از مراکز نظامی تابع قواعدی است و جزء خطوط ممنوعی نظام محسوب می‌شود و همه مسئولان نیز این موضوع را مکررا اعلام کرده اند.
*  بانک جایگزین ترکان شد
مرتضی بانک جایگزین اکبر ترکان در شورای عالی مناطق آزاد شد. وی سیاستمدار و کارشناس امور بازرگانی، گردشگری و صنعت، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بوده و همچنین معاونت کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران را در سابقه مدیریتی خود دارا است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
آمادگی در برابر دشمن، تهدیدها را از نظام و انقلاب دور می‌کند
رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار رؤسا و مدیران پلیس تخصصی کشور با اشاره به اهمیت شناخت زمان، عنوان کرد: آدم عاقل باید زمان خود را بشناسد و وظیفه خود را براساس زمان و شناخت آن تنظیم کرده و انجام دهد.
وی افزود: حفظ آمادگی در زمینه‌های مختلف می‌تواند تهدیدها را از نظام و انقلاب دور کند و آمادگی در برابر نقشه‌های دشمن را برای کشور به ارمغان آورد.
ارزش گره گشایی از مشکلات مردم از حج و عمرۀ مقبول بالاتر است
حوزه/ آیت‌الله مظاهری، با تأکید بر اهمیّت جایگاه شوراهای شهر در عرصۀ خدمت‌رسانی به مردم و اصلاح و تنظیم امور شهری و شهرداری، گفتند: خدمت به خلق خدا و رسیدگی به نیازهای مردم در تعالیم قرآن و عترت ارزش والایی دارد.
ایشان تأکید کردند: اگر شما بتوانید با خدمت به مردم، گره‌ای از مشکلات آن‌ها باز کرده و دل آنها را شاد کنید و به اندازۀ توان، نارسایی‌های موجود را رفع کنید، ارزش و ثواب آن بنابر تصریح روایات اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» از حج و عمرۀ مقبول بالاتر است.
تلاش برای شکل گیری بانک داری اسلامی جدی تر دنبال شود
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مدیران بانک مهر اقتصاد استان قم گفت: امیدواریم بانک‌ها برای شکل گیری بانکداری اسلامی و حرکت در چارچوب بانک داری اسلامی قدم‌های مثبتی بردارند تا از این طریق شاهد از بین رفتن مشکلات مردم و جامعه باشیم.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه عدم بانک داری ربوی یکی از تاکیدات مراجع تقلید است و درحقیقت ربا خواری جنگ با خداست، افزود: باید تلاش کرد تا به سمت این تاکیدات مراجع تقلید حرکت کرد و از جنگ با خدا دوری کرد.
انقلاب اسلامی پرچمدارانتقال غدیر به عالم است
حوزه/ آیت‌الله اعرافی با تاکیدبرزنده نگه داشتن غدیرگفت: همه ما خود را باید پیام آور این واقعه بزرگ بدانیم که می‌دانیم.
وی گفت: دو وظیفه مهم بر دوش داریم و آن اینکه حقیقت تامه و پیام حداکثری غدیر را با منطق درست به عالم منتقل کنیم که این کار در حال انجام است و انقلاب اسلامی به این حرکت، سرعت بخشیده است؛ برخلاف آنکه برخی ادعای ولایت میکنند ولی هیچ کاری نکردند ولی انقلاب اسلامی پرچمدار این مساله است.
مدارس علمیه خواهران تبدیل به قطب فرهنگی شده‌اند
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی در دیدار با رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون، با اشاره به این‌که فعالیت‌ در بسیج افتخار بسیار بزرگی است و حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی هرگونه همکاری با بسیج را دارد گفت: بسیج یک ضرورت همیشگی برای حوزه‌های علمیه است و همه طلاب حوزه‌های علمیه باید بسیجی باشند. وی ادامه داد: ما برنامه‌ریزی کرده بودیم که هر مدرسه علمیه‌ خواهران در هر منطقه‌ای که قرار دارد به یک قطب و کانون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل شود و خوشبختانه در حال حاضر بیشتر مدارس علمیه خواهران تبدیل به یک قطب فرهنگی شده‌اند و توانسته‌‌اند در منطقه‌ای که در آن حضور دارند، تحول آفرین باشند.
نعیم‌قاسم: تا پایان ماموریت در سوریه می‌مانیم
تسنیم/ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه مبارزان حزب‌الله تا زمان پایان کامل ماموریت ترسیم شده خود در سوریه باقی خواهند ماند، تصریح کرد: اسرائیل از پیروزی مقاومت نگران و آشفته است. شیخ نعیم قاسم گفت: امروز اگر خواسته باشیم بگوییم که لبنان نیرومند هست، نقطه قوت آن مقاومت است. وی تاکید کرد: ما تا زمانی که اشغالگری و خطر و تهدید اسرائیل وجود دارد، در صحنه باقی خواهیم ماند. ما براساس اهداف خود حرکت می‌کنیم و این اهداف روشن است.
قدردانی العبادی از کمک‌های ایران به عراق در مبارزه با تروریسم
تسنیم/ حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روز گذشته در دیدار با آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت کشورمان و هیئت همراه، از حمایت‌های ایران از عراق در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. العبادی تأکید کرد: وحدت ملت عراق عامل اصلی پیروزی و نیرویی است که ما به‌وسیله آن تروریست‌های داعشی را طی سه سال گذشته شکست دادیم.
وظیفه اصلی نیروهای مسلح مقابله با تهدیدات است
مهر/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولیت اصلی ما در نیروهای مسلح مقابله با تهدیدات است. سرلشگر باقری ادامه داد: نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قوا در مقابله با توطئه‌های استکبار موفق بوده و مشغول انجام ماموریت‌های خود در نیروهای مختلف هستند.
محاصره ۳ ساله دیرالزور شکسته شد
فارس/ منابع محلی خبر دادند شهر دیرالزور پس از ٣ سال محاصره داعش با ورود نیروهاى ویژه به مقر تیپ ۱۳۷ (در غرب شهر) «عملا» از محاصره خارج شده است. محاصره شهر دیرالزور از ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۴ توسط داعش آغاز شده و ۳ سال و یک ماه و ۲۰ روز طول کشید اما شهر دیرالزور (مرکز استان) با کمک نیروهای مقاومت، هیچ گاه تسلیم داعش نشد و به مقاومت ادامه داد. همزمان با این اتفاق، بسیاری از مردم شهر به خیابان ریخته و همزمان با اظهار شادمانی منتظر رسیدن کامل نیروهای ارتش هستند.
کودکان روهینگیا زنده زنده سوزانده و سر بریده شده‌اند
فارس/ روزنامه ایندیپندنت در گزارشی درباره نسل کشی مسلمانان در میانمار به دست نیروهای نظامی میانمار و بودائیهای تندرو نوشت: براساس اظهارات شاهدان عینی، کودکان روهینگیا توسط نیروهای نظامی و شبه نظامی در میانمار سرشان بریده شده و تعدادی نیز به صورت زنده سوزانده شده‌اند.این گزارش تاکید کردکه نظامیان و شبه نظامیان میانماری مرتکب نسل کشی علیه مسلمانان و یا قتل عام شده‌اند.
هیئت پارلمانی انگلیس به تهران می‌آید
تسنیم/ رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس شورای اسلامی، از سفر اعضای هیئت پارلمانی انگلیس به تهران خبر داد و گفت‌: رایزنی‌هایی در جهت انجام این سفر انجام شده و در ماه‌های آینده و با تنظیم تاریخ این سفر، این هیئت به تهران می‌آید. علیرضا رحیمی تصریح کرد: آخرین بار برخی از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس نهم به انگلیس سفر کرده بودند که براساس عرف مراودات پارلمانی این بار نوبت هیئت پارلمانی انگلیس است که به تهران سفر کند.
فرمانده سپاه و وزیر دفاع دیدار کردند
فارس/ سرلشکر جعفری و امیر حاتمی در دیدار با یکدیگر به تبادل نظر پیرامون مسائل دفاعی کشور و همکاری‌های متقابل سپاه و وزارت دفاع پرداختند.
 سرلشکر جعفری ‌در این دیدار با اظهار خرسندی از انتصاب امیر حاتمی به سمت وزیر دفاع و تاکید بر اهمیت تمرکز نگاه‌ها و تلاش‌ها به سمت شناخت دقیق وضعیت و مقتضیات امروز حوزه دفاعی کشور گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران راهبرد تحریم‌، تهدید و فشار به نظام را برغم ناتوانی‌های خود همچنان در دستور کار دارند و هر روز با پیچیدگی‌ها و ترفندهای خاص آن را رونمایی می‌کنند که ضروری است با هوشمندی  با آن مقابله شود.
تأسیس مدرسه صهیونیستی در استان ادلب سوریه
فارس/ مؤسسه صهیونیستی-آمریکایی در استان ادلب سوریه اقدام به تأسیس مدرسه‌ کرده‌ است. شیوه‌ای که در این مدرسه تدریس می‌شود با شیوه آموزش رسمی دولت سوریه تفاوت دارد  و هدف از آن تغییر نگاه به رژیم صهیونیستی است. استان ادلب سوریه طی چند سال گذشته در دست گروه‌های معارض سوری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *