خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۱۲

  • وزیر دفاع: قدرت تخریب موشک‌ها را افزایش می‌دهیم
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: مردم باید نتیجه کاهش تورم را در سفره‌ها ببینند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ارتباط حوزه ودانشگاه توطئه دشمنان را خنثی می‌کند
  • آیت‌الله کعبی: نیروهای مسلح مظهر عزت ملی و اقتدار هستند
  • آیت‌الله اعرافی: تشریفات، روح تبلیغ را می‌گیرد
  • آیت‌الله رجبی: پرداختن به مباحث تئوریک و کادرسازی برای دولت اسلامی از وظایف حوزه علمیه است

** جام جم ۹۶/۶/۱۲
*  دیدار مسئولان استان کربلا با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محسن رضایی، دبیر مجمع که در عراق به سر می‌برند، همزمان با روز عرفه در شهر مقدس کربلا حضور یافتند. اقشار مختلف مردم کربلا و گروه‌های سیاسی و اجتماعی با حضور در محل اقامتشان با ایشان دیدار کردند ازجمله شخصیت‌ها می‌توان به عقیل الطریحی استاندار کربلا، حسین شهرستانی مشاور نخست‌وزیر عراق، شیخ زهیری مشاور نخست‌وزیر و نصیف جاسم رئیس شورای استانی کربلا اشاره کرد.
*  ایران جزو ۶ کشور برتر دنیا در ساخت رادار
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با اشاره به افزایش سه برابری سامانه‌های پدافندی گفت: ایران جزو شش کشور برتر دنیا در ساخت رادار است.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، اظهار کرد: به واسطه اقتدار پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان کشور، سازمان بین‌المللی هوانوردی جهان (ایکائو) در تیرماه ۹۳ آسمان ایران را امن‌ترین آسمان منطقه غرب آسیا دانست.
** همشهری ۹۶/۶/۱۲
*  پناه ۵۸ هزار مسلمان آواره میانماری به بنگلادش
با ادامه کشتار اقلیت مسلمانان روهینگیا توسط نیروی ارتش میانمار در غرب این کشور، بیش از ۵۸ هزار نفر از روهینگیاها آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش شده‌اند. کشتار مسلمانان روهینگیا از ۸ روز پیش و بعد از آن آغاز شد که گروهی از شبه نظامیان منطقه راخین با هدف مقابله با فشارهای نیروهای دولتی شبانه به چند ایست و بازرسی حمله کردند در این حمله‌ها بیش از ۸۰ شبه نظامی و ۱۲ نیروی پلیس کشته شدند.
*  حکم رئیس جمهوری برای ایرج فاضل
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور در اجرای ماده ۹ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در حکمی دکتر ایرج فاضل را برای یک دوره ۴ ساله به عنوان «رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.
** کیهان ۹۶/۶/۱۲
*  مطالبات رهبری و مراجع از حوزه پیگیری و اجرایی می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رهنمودها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نصب‌العین برنامه‌ریزان و مسئولان حوزه خواهد بود، اعلام کرد که مطالبات رهبری و مراجع درباره حوزه‌ها پیگیری و اجرایی می‌شود.
*  تعلیق اعزام اردوهای دانش‌آموزی تا بازنگری مجدد شیوه‌نامه برگزاری اردوها
وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای از تدوین بازنگری شیوه‌نامه برگزاری اردو و بازدید دانش‌آموزی و تعلیق اعزام گروه‌های دانش‌آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد. بر اساس این اطلاعیه مقرر شده است تا بازنگری شیوه‌نامه برگزاری اردوها و بازدید دانش‌آموزی و… تا زمان بررسی مجدد دستورالعمل مذکور، اعزام دانش‌آموزان در شب، جز  از طریق وسیله نقلیه ریلی و هوایی ممنوع است.
** شرق ۹۶/۶/۱۲
*  اسکورت ۴ هزار شناور تجاری  به وسیله نیروی دریایی
امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال و بدرقه ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش، گفت: در ۹ سال اخیر با حضور در آب‌های بین‌المللی بیش از چهار هزار شناور تجاری در آب‌های ناامن خلیج عدن و شمال اقیانوس هند توسط نداجا اسکورت و محافظت شده است.
*  دستور رئیس جمهوری به ۴ وزیر
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، اعلام کرد: رئیس‌جمهوری دستور رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان هرمزگانی و بازنگری در شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی را صادر کرد و از وزیران آموزش‌وپرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، راه‌وشهرسازی و وزیر کشور خواست ابعاد مختلف حادثه تلخ اخیر برای دانش‌آموزان هرمزگانی را به‌دقت بررسی کنند.
** ایران ۹۶/۶/۱۲
*  تهران آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به «پرتوریا» است
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در دیدار رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی، روابط تهران- پرتوریا را روابطی صمیمی، دوستانه و رو به پیشرفت دانست و تأکید کرد: تهران از تقویت بیش از پیش همکاری‌های خود با پرتوریا  در حوزه  اقتصادی و از جمله معادن و انرژی استقبال می‌کند و آماده همکاری و صدور خدمات فنی و مهندسی به آفریقای جنوبی است.
*  ادعای «نیکی هیلی» از اساس نادرست است
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره گفت‌و‌گوی نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ایجاد فشار علیه ایران گفت:«برجام چارچوب کاملی است و در همه زمینه‌ها هم راهکارهای خودش را مشخص کرده و بسیار هم دقیق مذاکره و نوشته ‌شده است. آنچه خانم هیلی مطرح کرده بودند بیشتر نشان‌دهنده بی‌اطلاعی ایشان از متن توافق در همه حوزه‌هایی که در آن اظهارنظر کردند، است.
ایشان نمی‌توانند خواسته‌های خودشان را و آمال و آرزوهای خودشان را به‌عنوان ایراد برجام مطرح بکنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۱۲
*  رسیدگی قضایی به‌ پرونده احمدی‌نژاد باید جدی‌ترباشد
حجت‌الاسلام پورمحمدی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت درباره موضع جامعه روحانیت مبارز برای پیگیری و رسیدگی به تخلفات محمود احمدی نژاد گفت: بله این موضوع مطرح شد. به هر حال قوه قضائیه باید در رسیدگی‌های قضایی به این پرونده و پرونده‌های دیگر جدی‌تر عمل کند.
وی ادامه داد: ما معتقدیم اگر خلاف، جرم و تخلفی اتفاق می‌افتد، باید سریعا رسیدگی شود تا پیشگیرانه و بازدارنده باشد و از تکرار جرم برای خود آن فرد مرتکب یا دیگران جلوگیری به عمل آید. تاخیر آفاتی دارد آفاتش را هم الان داریم می‌بینیم.
*  نیازمند بازنگری قانون در مورد نحوه فعالیت احزاب هستیم
سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور در مورد کیفیت فعالیت احزاب گفت: در مورد نحوه فعالیت احزاب نیازمند بازنگری قانون هستیم تا حدود فعالیت‌ها، حقوق و نقش آفرینی احزاب در فضای سیاسی کشور تعریف شود تا احزاب بدانند تا چه حد می‌توانند در فضای سیاسی کشور کنش‌های خود را انجام دهند و در قبال رفتارهایشان مسئولیت پذیری لازم را هم داشته باشند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۱۲
*  احتمال نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شورای کلانشهرها
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نظارت بر انتخابات شورای شهر را که در کلانشهرها برگزار می‌شود به شورای نگهبان واگذار کنیم. احمد علیرضابیگی افزود: امیدواریم بنا بر اطلاعاتی که شورای نگهبان در اختیار دارد بتوانیم با این شورا برای نظارت بر انتخابات به توافق برسیم که این موضوع به ایمنی خاطر بیشتر برای مردم و داوطلبان منجر خواهد شد.
** جوان ۹۶/۶/۱۲
*  بازدید آژانس از اماکن نظامی ایران داستان‌سرایی است
معاون سازمان انرژی اتمی ایران بازدید آژانس از اماکن نظامی ایران را داستان‌سرایی و فضاسازی رسانه‌ای خواند. بهروز کمالوندی معاون رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص تحلیل ای.پی درباره بازدید آژانس از اماکن نظامی ایران اظهار داشت: «برای هر نوع بازرسی چارچوبی داریم و هدف از هیچ کدام رفتن به مراکز نظامی نیست. متاسفانه برخی رسانه‌ها مطالب را عینا تکرار کردند و اعلام نشد که این تحلیل ای.پی بوده و نه سخنان آژانس.»
*  جمهوری اسلامی، آمریکا را در منطقه به حاشیه راند
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه و سردار شهید مدافع حرم مرتضی عطایی اظهار داشت: امروز موازنه قدرت به نفع انقلاب و نظام ما تغییر کرده است، هیچ‌کس باور نمی‌کرد که امریکا با آن‌ همه نیروگاه هسته‌ای امروز در حاشیه تحولات منطقه قرار گیرد و نقش‌آفرین و بازیگر اصلی این میدان که سرنوشت آینده جهان اسلام را رقم خواهد زد جمهوری اسلامی است.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۱۲
*  درخواست ایران برای تسریع هند در احداث خط آهن چابهار- زاهدان
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری ۱.۵ میلیاردی با هند برای احداث راه آهن چابهار- زاهدان اظهار کرد: ایران خواستار تسریع هند در احداث هرچه سریعتر راه آهن چابهار- زاهدان است.
*  پیشنهاد میانجیگری ایران میان اربیل و بغداد
یک رسانه عراقی مدعی شد که یک روز قبل از عید قربان هیئتی ایرانی در مخالفت با برگزاری همه‌پرسی به کردستان عراق سفر کرده و با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و دیگر مقامات اقلیم دیدار و گفتگو کردند.
هیئت ایرانی ضمن اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران، به مقامات اقلیم پیشنهاد میانجیگری میان اربیل و بغداد برای رسیدن به توافقات سیاسی و مالی داده است.
** رسالت ۹۶/۶/۱۲
*  نیروهای مسلح مظهر عزت ملی و اقتدار هستند
آیت‌الله عباس کعبی در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان خوزستان اظهار کرد: امنیت کشور ایران بر پایه مردم و ولایت محوری است. وی ادامه داد: نیروهای مسلح به عنوان مظهر عزت ملی، اقتدار، آسایش، آرامش و لنگرگاه اطمینان در استحکام عزت و امنیت کشور به حساب می‌آیند. وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح با برادری، هماهنگی، صمیمیت و وظیفه ذاتی نقش یکدیگر را تکمیل کرده و در مقابله با دشمنان ایستادگی می‌کنند.بیان کرد: نیروهای مسلح را باید در انقلابی، مکتبی و مردمی بودن خلاصه کرد، همچنین ایمان به روز جزا توسط نیروهای مسلح در رأس این شاخصه و ویژگی‌ها قرار دارد.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۱۲
*  وزیر خارجه پاکستان در راه ایران، روسیه، چین و ترکیه
منابع وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه اعلام کردند: وزیر امور خارجه این کشور با هدف مشورت درباره رویکرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، از هفته آینده به کشورهای چین، روسیه، ایران و ترکیه سفر خواهد کرد. خواجه محمد آصف روز هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) عازم چین می‌شود و در هفته دوم سپتامبر، به ترتیب به مسکو، تهران و آنکارا سفر خواهد کرد.
** آرمان ۹۶/۶/۱۲
*  تاکید رسیدگی به آسیب‌دیدگان حادثه
رئیس مجلس ضمن اظهار همدردی و تسلیت به خانوادهای جان باختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی و طلب شفای عاجل مصدومین، بر رسیدگی کامل به مجروحان و آسیب‌دیدگان تاکید کرد. متن پیام علی لاریجانی بدین شرح است: «وقوع حادثه تلخ و دردناک واژگونی اتوبوس دانش آموزان دختر هرمزگانی که باعث جان باختن و مصدومیت جمعی از عزیزان شد موجب تاسف و تاثر گردید.
ضمن اظهار همدردی و تسلیت به خانوادهای جان باختگان و طلب شفای عاجل مصدومین و تاکید بر رسیدگی کامل به مجروحین و آسیب دیدگان، ضرورت دارد ابعاد کامل این حادثه غمبار توسط مسئولان مورد بررسی و علل یابی قرار گیرد تا از تکرار این حوادث تلخ جلوگیری شود.»
*  جلسه ۵۱ نفره نمایندگان با شورای‌تهران
یک عضو مجمع نمایندگان تهران از برگزاری جلسات مشترک جداگانه نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر و شهردار تهران قبل از آغاز فصل مدارس خبر داد.
علیرضا رحیمی اظهار کرد: بعد از تشکیل رسمی شورای شهر جدید تهران و به دنبال آن انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار هنوز جلسه مشترکی با نمایندگان تهران برگزار نشده که امیدواریم این جلسه قبل از آغاز مهرماه برگزار شود.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۱۲
*  حمله احتمالی دشمن محدود به مرزهای ایران نمی‌شود
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی با بیان اینکه تهاجم به جمهوری اسلامی هزینه‌های زیاید برای دشمن دارد، اظهار داشت: «اگر شروع تجاوز به دست آنها باشد، خاتمه‌ای با آنها نخواهد بود و آنها نمی‌توانند حتی مکان جنگ را به مرزهای جمهوری اسلامی محدود نگه داشته و اولویت جنگ را آنها نمی‌توانند تعیین کنند و این به سبب نعمت بازدارندگی است که فراهم شده است.»
*  گزینه‌های مطرح در خصوص وزارت علوم صرفا گمانه‌زنی است
حسینعلی امیری با بیان اینکه بنا بر قانون، اگر هر وزارتخانه‌ای به هر دلیلی دارای وزیر نباشد، رئیس جمهور می‌تواند به مدت ۹۰ روز برای اداره آن وزارتخانه سرپرست معرفی کند، گفت: «مسائلی که در رسانه‌ها در خصوص معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو مطرح می‌شود، گمانه‌زنی رسانه‌ای است، زیرا تا زمانی که رئیس جمهور لیست رابه مجلس ندهد، نمی‌توان گفت گزینه‌های نهایی مد نظر ایشان چه کسانی هستند.»
** آفرینش ۹۶/۶/۱۲
*  گزارش آژانس کار دولت آمریکا را پیچیده‌تر کرد
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به تایید دوباره پایبندی ایران به برجام توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: ترامپ از هر مسیری برای خروج از توافق هسته‌ای برود، آمریکا را منزوی خواهد کرد؛ چراکه دیگر طرف‌های توافق وی را همراهی نخواهند کرد. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بازرسان هسته‌ای بین‌المللی با انتشار گزارش جدید خود کار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای یافتن موردی از نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران را پیچیده کردند.
** قدس ۹۶/۶/۱۲
*  مردم باید نتیجه کاهش تورم را در سفره‌ها ببینند
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باید نتیجه پایین آمدن تورم و رشد اقتصادی کشور را بر سر سفره‌های خود ببینند، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و تولید کار برای جوانان نباید سبب غفلت از رسیدگی به مسائل فرهنگی، اخلاقی و دینی شده یا تحت تاثیر قرار گیرد و باید در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی را نیز پررنگ تعقیب کرد و تحت تاثیر فرهنگ‌های خارجی قرار نگیریم، ما یک ملت مستقل هستیم و مسائل فرهنگی باید مطابق اعتقاداتمان دنبال گردد.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پایان درباره مسئله فضای مجازی نیز ابراز داشت: به رئیس جمهور بگویید مسئله فضای جازی را فراموش نکند که مسئله‌ای حیاتی است و در اصلاح فرهنگ ما خیلی موثر است.
*  خوشبینان به آمریکا از سرنوشت ابراهیم یزدی درس بگیرند
سید حمید روحانی با بیان اینکه دولت آمریکا برای ابراهیم یزدی ویزا نداد تا او برای معالجه به آمریکا برود، تصریح کرد: دولت آمریکا حاضر نشد به آقای ابراهیم یزدی که مصداق خوش‌بینی به آمریکا بود، ویزای معالجه بدهد؛ آمریکا‌یی‌ها وقتی دیدند شاه در حال سقوط است و امیدی به ابقایش نیست، پشت شاه را خالی کردند و امروز همان برخوردی را با ابراهیم یزدی کردند که پیش از این با شاه کرده بودند.
** خراسان ۹۶/۶/۱۲
*  نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به توسعه مدارس سیستان و بلوچستان
۱۴ میلیارد تومان از ردیف اعتباری ویژه توسعه مدارس در استان با دستور رهبر معظم انقلاب تخصیص یافت. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در ردیف‌های ملی علاوه بر ردیف متداول، یک ردیف اعتباری خاص با دستور رهبری برای سیستان و بلوچستان در قالب توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شد. «علیرضا راشکی» افزود: در این ردیف ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت پنج مجتمع آموزشی در نظر گرفته شد که ۱۴ میلیارد تومان آن  تخصیص یافت.
*  حقوق نجومی نداریم، مدعیان مستندات ارائه کنند
انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در واکنش به برخی اظهارات در خصوص تداوم پرداخت حقوق‌های نجومی گفت: هر فردی که حرفی دارد باید اسنادش را هم ارائه کند مستندات را بدهند ما بررسی می‌کنیم؛ با تصمیم‌هایی که گرفته شده است، چنین چیزی وجود ندارد. گفتنی است؛ نادر قاضی پور نماینده مجلس شورای اسلامی به تازگی اعلام کرده که «متاسفانه پس از این همه پیگیری و تذکر و نیز بروز مشکلات همچنان شاهد پرداخت‌های نجومی به انواع و اشکال مختلف به ویژه در شرکت‌های شبه دولتی هستیم».
** اعتماد ۹۶/۶/۱۲
*  ۳۰ هزار واحد صنعتی رو به تعطیلی فعال می‌شوند
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت گفت: ۲۲ هزار واحد صنعتی رو به تعطیلی در کشور به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز ۳۰ هزار واحد صنعتی رو به تعطیلی فعال می‌شوند. محمدرضا فیاض در دیدار با امام جمعه قزوین گفت: محور اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و این مهم با جدیت دنبال خواهد شد.
*  افزایش صادرات نفت ایران
صادرات نفت ایران در ماه آگوست با ۱۸۲ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه جولای به ۶٩٨/٢ میلیون بشکه در روز رسید. آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد، صادرات نفت ۵ کشور ایران، الجزایر، آنگولا، کویت و نیجریه افزایش داشته است.
** شهروند ۹۶/۶/۱۲
*   کابینه دوازدهم پاسخگوی نیازهای مردم باشد
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم، گفت: همه دلسوزان انقلاب دوست دارند که دولت در رفع مشکلات کشور موفق باشند و مردم نیز از دولت انتظار دارد که پاسخگوی نیازهای آنها باشد.
وی با بیان این‌که رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مهمترین مطالبه مردم از دولت است، تصریح کرد: در شرایط کنونی که بخشی از جوانان ما بیکار هستند، انتظار می‌رود دولت محترم برای ایجاد اشتغال از تولید ملی حمایت کند تا مشکل بزرگ بیکاری جوانان رفع شود.
*  برگزاری نخستین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و استرالیا
در راستای گسترش همکاری‌ها و تعاملات حقوق بشری با کشورهای مختلف، اولین دور جدیدگفت‌وگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران با استرالیا بعد از ١۵‌سال وقفه در روز پنجشنبه، ٢شهریور ٩۶ برابر با ٢۴ آگوست ٢٠١٧ در شهر کانبرا برگزار شد.
زهرا پیشگاهی فرد، مدیرکل حقوق بشر و امور زنان وزارت امور خارجه کشورمان و دکتر لاچلان استراهان(Lachlan Strahan)، مدیرکل بخش سیاست چندجانبه وزارت امورخارجه و تجارت استرالیا ریاست هیأت‌های ٢ کشور را برعهده داشتند.
** صبح نو ۹۶/۶/۱۲
*  قدرت تخریب موشک‌ها را افزایش می‌دهیم
امیر حاتمی وزیر دفاع تصریح کرد: در مورد تقویت برنامه موشکی همانطور که عرض کردم دشمنان ما کارهایی را برای تضعیف یا بی اثرکردن یا کم اثرکردن قدرت موشکی ما انجام می‌دهند، ما این را با دقت رصد و پایش می‌کنیم و متناسب با آن قابلیت‌ها و توان موشکی را افزایش خواهیم داد.
حتماً روی موضوع جنگ الکترونیک، قدرت تخریب موشکی و مانور پذیری و مسائلی از این دست، برنامه‌های دقیقی در حال برنامه ریزی و اجراست که‌ ان‌شاءلله موجب تقویت برنامه موشکی خواهدشد.
*  تشریفات، روح تبلیغ را می‌گیرد
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که انقلاب اسلامی حرکتی است که هدف آن، تغییر نرم افزار تمدن غربی است، بر لزوم ساختارسازی و شبکه‌سازی منسجم بین گروه‌های فعال تبلیغی در کشور تاکید کرد. آیت‌الله اعرافی، در گردهمایی گروه‎های تبلیغی حوزه گفت: متاسفانه شاهد هستیم که چند نهاد یک برنامه تشریفاتی را برگزار می‌کردند یا می‌کنند و همه این نهادها نیز در گزارش سالانه خود این برنامه را ذکر می‌کنند، ولی کل این برنامه نیز هیچ خاصیتی ندارد؛ این مساله بیانگر چنین رویکرد اشتباهی است که وجود دارد؛ اگر روح تبلیغ را تشریفات فرابگیرد چنین مساله ای ایجاد می‎شود.
** بهار ۹۶/۶/۱۲
*  کور سوی ارتباط
روزنامه «الجریده» کویتی در خبری از سفر نزدیک هیاتی عربستانی به ایران خبر داد و نوشت: ‌این سفر به منظور ارزیابی خسارت‌های وارد  شده به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد انجام می‌شود. این روزنامه کویتی به نقل از منبعی که آن را نزدیک  به «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران خوانده، نوشت: پس از عید قربان، یک هیات دیپلماتیک از عربستان عازم ایران می‌شوند تا خسارت‌های وارد شده به سفارت عربستان در تهران و نیز کنسولگری این کشور در مشهد را برآورد کنند.
*  باید بتوانیم مشکلات جمع را مشکلات خودمان بدانیم
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دیدار جمعی از مدیران اتاق‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها، با اشاره به تمرین نکردن انجام کار جمعی، گفت: توفیق در مسائل اقتصادی نتیجه کار گروهی و دست در دست هم دادن جامعه و نتیجه فرهنگی است که انسان‌ها بتوانند مشکلات جمع را مشکلات خودشان ببینند و همدلانه و با هم زندگی کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ارتباط حوزه ودانشگاه توطئه دشمنان را خنثی می‌کند
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بابیان این که در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت و تعالی در علوم مختلف وجود دارد، گفت: لازم است ظرفیت‌ها را شناسایی و براساس آن طراحی و برنامه ریزی کرد تا بتوان در طراز نظام و انقلاب قرار گرفت.
عضو جامعه مدرسین در ادامه تصریح کرد ارتباط حوزه و دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات اخلاقی و معنوی، علمی و حتی توطئه دشمنان را خنثی کند و تجربه ثابت کرده حوزویان به این ارتباط علمی و معنوی با دانشجویان افتخار می‌کنند.
پرداختن به مباحث تئوریک و کادرسازی برای دولت اسلامی از وظایف حوزه علمیه است
رسا/ آیت‌الله رجبی پرداختن به مباحث تئوریک و کادرسازی برای دولت اسلامی را از وظایف حوزه علمیه دانست. عضو جامعه مدرسین با اشاره به دیدار اخیر طلاب با رهبر معظم انقلاب، به نقش حوزه برای تحقق حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون شک نیاز به این داریم که در زمینه مباحث تئوریک دولت اسلامی کارهای لازمی صورت گیرد.
وی افزود: البته اینگونه نیست که هیچ کاری صورت نگرفته باشد، اما با وجود کارهای انجام شده حتی در مسأله مبانی ولایت فقیه هم جای کار باقی است یعنی به اندازه‌ای این موضوعات بنیادین و اساسی هستند که هر اندازه درباره آن‌ها کار شود باز هم جای کار باقی است.
آمریکا بازهم برای کردهای سوریه سلاح می‌فرستد
فارس/ فرمانده نیروهای آمریکایی در ائتلاف موسوم به ضد داعش اعلام کرد که واشنگتن باز هم برای شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه سلاح بیشتری ارسال خواهد کرد.
ژنرال تاونسند طی نشست خبری با اشاره به اینکه آخرین مراحل نبرد با گروه تروریستی داعش در محل درّه میانی رودخانه فرات و منطقه «دیر الزور» خواهد بود، گفت: آمریکا بازهم از کُردها در جنگ با داعش حمایت می‌کند.
برجام، الگویی برای حل مسئله «پیونگ‌ یانگ»
صداوسیما/ صدر اعظم آلمان گفت: توافقنامه هسته‌ای ایران (برجام) می‌تواند به الگویی برای حل مساله کره شمالی نیز تبدیل شود.
وی با بیان این که آلمان به دنبال جهانی عاری از تسلیحات اتمی است افزود: آزمایش‌های اتمی کره شمالی، دوباره اوضاع سخت و دشواری را بوجود آورده است.
شکایت از دولت نیجریه در اتحادیه آفریقا
مهر/ «حسن بالا» عضو جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه این جنبش از دولت «محمد بوهاری» در اتحادیه آفریقا شکایت کرده است، گفت: با وجود صدور حکم آزادی شیخ زکزاکی، دولت از آزادی وی امتناع می‌کند.
هواپیماهای جاسوسی آمریکایی در تور پدافند هوایی افتادند
تسنیم/ فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: در فروردین و شهریور ماه امسال هواپیماهای جاسوسی آمریکایی توسط قرارگاه پدافند هوایی مورد هشدار و اخطار قرار گرفتند. امیر اسماعیلی گفت: در ساعت ۹:۳۰ صبح اول فروردین ماه امسال عملیات اخطار و هشدار به یک فروند هواپیمای جاسوسی U2 آمریکایی که می‌تواند تا ارتفاع ۸۰ هزار پایی پرواز کند و زمانی که ما به آن اخطار دادیم در ارتفاع ۶۰ هزارپایی بود توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شد، این هواپیما که حتی لباس خلبان آن هم طوری طراحی شده که امواج رادار را بازتاب ندهد، می‌بایست در سکوت کامل رادیویی پرواز کند. امیر اسماعیلی تصریح کرد: در مورد دیگری در ساعت ۶:۳۰ صبح ۴ شهریور ماه امسال به هواپیمای آر.کیو۴ آمریکایی توسط قرارگاه پدافند هوایی اخطار داده شد. ما اجازه نمی‌دهیم چنین هواپیماهای نجسی وارد خاک ما شوند و در صورت لزوم در انهدام آنها مماشات نمی‌کنیم.
 آمریکا در حال از دست دادن پایگاه‌های خود در جهان است
تسنیم/ روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، در تحلیلی نوشته است: “زیگمار گابریل” وزیر امور خارجه آلمان هفته گذشته قبل از سفر خود به نیویورک در مصاحبه‌ای اعلام نمود که آمریکا باید تسلیحات هسته‌ای خود را از آلمان خارج کند و لازم است تا مذاکرات در این رابطه آغاز شوند. به عقیده وی، خروج سلاح‌های هسته‌ای آمریکا می‌تواند نتیجه گفتگوهای تازه‌ای در زمینه خلع سلاح شود. همچنین”ولادیمیر ریمک” سفیر جمهوری چک در روسیه اعلام کرده است که دولت چک بطور جدی در حال بررسی امکان تعطیلی پایگاه نظامی آمریکا در خاک این کشور است. به گفته وی، در شرایط کنونی مقامات پراگ واقعا بر این تصور هستند که بهتر است هیچ پایگاه نظامی خارجی در خاک چک وجود نداشته باشد.
کمیسیون آموزش مجلس جلسه‌ فوق‌العاده برگزار می‌کند
ایسنا/ در پی واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای اضطراری با حضور مسئولان مربوطه به بررسی ابعاد این حادثه می‌پردازد. فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نسبت به وقوع این حادثه واکنش نشان داده و اظهار داشت: طی تماس با وزیر آموزش و پرورش درخواست شد تا آیین‌نامه اردوهای دانش آموزی تدوین شود.
انگلیس: آنگ سان سوچی برای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار اقدام کند
ایسنا/ وزیر خارجه انگلیس خواهان آن شد که آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار در راستای توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان در روهینجا اقدام کند. جانسون گفت: امید دارم که او اکنون بتواند از تمام توانایی‌های خود برای متحد کردن کشورش در راستای توقف خشونت و پایان یافتن تبعیضی که مسلمانان و سایرین را تحت تأثیر قرار می‌دهد، استفاده کند.
کشف تجهیزات آمریکایی در مقر اطلاعاتی داعش
تسنیم/ «ابو حنان» یک فرمانده حشد شعبی با تشریح جزئیات شکست سنگین گروه تروریستی داعش در تلعفر که به آزادسازی آن منجر شد، از کشف تجهیزات آمریکایی در مرکز ارتباطات داعش در این شهر خبر داد.
 افزایش ۱۸ درصدی صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی
ایرنا/ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: صادرات میعانات گازی این مجتمع از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه با رشد ۱۸ درصدی به بیش از ۹۱ میلیون بشکه افزایش یافت.
مسعود حسنی افزود: تولید میعانات گازی مجتمع پارس جنوبی نیز در این مدت با رشد ۱۳ درصدی به ۸۶ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه رسید. وی اضافه کرد: علت بیشتر بودن میزان صادرات میعانات نسبت به تولید آن در پنج ماه نخست سال جاری صادرات بخشی از میعانات تولید قبل که در مخازن ذخیره این مجتمع وجود دارد، است.
دنبال پیگیری‌ها برای ادای حقوق بازماندگان شهدای منا هستیم
ایرنا/ سرپرست زایران ایرانی خانه خدا گفت: همچنان داغدار از دست دادن عزیزان خود در حادثه دو سال قبل منا هستیم و پیگیری پرونده این شهدا ادامه دارد به طوری که مستندات لازم در اختیار کمیته تحقیق قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، ابراز امیدواری کرد پیگیری‌های انجام شده در این خصوص، هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.
حمله موشکی انصارالله به مزدوران سعودی
باشگاه خبرنگاران/ یک منبع نظامی در استان حجه گفت: «حوثی‌ها شنبه شب یک فروند موشک زلزال ۱ که برد آن به سیصد کیلومتر می‌رسد را به سوی محل تجمع نیروهای وابسته به منصور هادی در شمال صحرای میدی در استان حجه شلیک کردند.»
این منبع افزود: حوثی‌ها و نیروهای طرفدار آنها مناطق مختلفی در صحرا و شهر میدی در استان حجه را از عناصر وابسته به منصور هادی بازپس گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *