خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۱۱

  • توصیه‌های مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با وزیر ارشاد
  • ولی امر مسلمین در پیام به کنگره عظیم حج تاکید کرد: عبادت پر رمز و راز حج چاره مادی‌گرایی و آتش‌افروزی نظام سلطه
  • آیت‌الله مظاهری: پیام اصلی رهبر معظم انقلاب به حجاج حفظ وحدت مسلمانان بود
  • آیت‌الله هاشمی شاهرودی: داعش نعل وارونه آمریکا برای مهار بیداری اسلامی بود
  • آیت الله خاتمی: ایران اسلامی یک ابرقدرت اسلامی در برابر آمریکاست
  • دبیر کل حزب‌الله لبنان: طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای منطقه در حال شکست است

** جام جم ۹۶/۶/۱۱
*  حبس شیخ«حسن عیسی»توسط آل خلیفه
دستگاه قضایی وابسته به رژیم آل خلیفه شیخ حسن عیسی روحانی برجسته بحرینی را به ده سال حبس محکوم کرد.
دادگاه بحرین پیش از این شیخ حسن عیسی را به حمایت از یک گروه تروریستی متهم کرده که در سال ۲۰۱۵ عملیات این گروه در منطقه «ستره» بحرین به کشته و زخمی شدن شش نفر منجر شده است.
*  نشست بررسی مشکلات حقوق کارکنان نیروهای مسلح
نشست مشترک علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان ذی‌ربط ‌صبح پنجشنبه برگزار شد. این نشست به‌منظور بررسی مشکلات پرداخت حقوق کارکنان نیروهای مسلح برگزار ‌شد.
** همشهری ۹۶/۶/۱۱
*  رضایت رهبر معظم انقلاب از انتخاب وزیر جوان
نشریه خط حزب‌الله وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب از رضایت رهبر معظم انقلاب در انتخاب وزیری جوان برای وزارت ارتباطات خبر داد.
در این گزارش آمده است: «در جریان دیدار رهبر معظم انقلاب با هیات دولت، ایشان با ابراز خرسندی از انتخاب وزیر جوان، خطاب به وی فرمودند: «خداوند ان‌شاء‌الله کمکتان کند. ان‌شاءالله آمدن شما در دولت، تجربه موفقی باشد. واقعا تشنه همین تلاش جوانانه جوان‌ها هستیم.»
*  زمان برگزاری اجلاس آستانه
وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که دور ششم مذاکرات آستانه با محور صلح سوریه  روز ۱۴ سپتامبر برگزار می‌شود. در این دور از مذاکرات آستانه درباره تصویب مناطق موسوم به کاهش تنش در سوریه واقع در ادلب، حمص و غوطه شرقی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.
** کیهان ۹۶/۶/۱۱
*  عبادت پر رمز و راز حج چاره مادی‌گرایی و آتش‌افروزی نظام سلطه
ولی‌ امیر مسلمین در پیام به کنگره عظیم حج تاکید کردند:
– از سویی، جادوی مادی‌گرایی، با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته، در حال اغواگری و تباه سازی است، و از سویی سیاست‌های نظام سلطه در کار فتنه‌انگیزی و آتش افروزی میان مسلمانان و تبدیل کشورهای اسلامی به دوزخ ناامنی و اختلاف است.
– حج می‌تواند داروی شفابخش این هر ۲ ابتلای عظیم امت اسلامی باشد؛ هم دل‌ها را از زنگارها پاک و به نور تقوا و معرفت منور سازد، و هم چشم‌ها را بر روی واقعیت‌های تلخ دنیای اسلامی باز کند و عزم‌ها را برای مقابله با آن راسخ و گام‌ها را استوار و دست‌ها و ذهن‌ها را آماده به کار نماید.
– امروز دنیای اسلام دچار ناامنی است؛ ناامنی اخلاقی و معنوی و ناامنی سیاسی، عامل عمده، غفلت ما و هجوم بی‌رحمانه دشمنان است.
– ما در برابر هجوم دشمن نابکار به وظیفه دینی و عقلی خود عمل نکردیم؛ هم «اشداء علی الکفار» را از یاد بردیم، و هم «رحماء بینهم» را.
– دشمن صهیونیست‌ در قلب جغرافیای جهان اسلام در حال فتنه‌گری است و ما غافل از وظیفه قطعی نجات فلسطین، به جنگ داخلی در سوریه و عراق و یمن و لیبی و بحرین، و مواجهه با تروریسم در افغانستان و پاکستان و غیره سرگرمیم.
– ایجاد وحدت و بر حذر داشتن همگان از ستیزه‌گری‌های قومی و مذهبی، متوقف‌سازی فوری وقایع فاجعه‌بار در میان کشورهای اسلامی، دفاع قاطع از اقلیت‌های تحت ستم مسلمان همچون مظلومان میانمار و دفاع از فلسطین از جمله وظایف روسای کشورهای اسلامی و نخبگان سیاسی و دینی و فرهنگی در دنیای اسلام است.
** شرق ۹۶/۶/۱۱
*  رشد ٢ برابری صادرات نفت ایران به ترکیه
صادرات نفت ایران به ترکیه در شش‌ماهه نخست سال جاری میلادی، نسبت به مدت مشابه سال قبل، دوونیم برابر شده و به ۲۴۴‌ هزار بشکه در روز رسیده است.
به گزارش انرژی امروز، براساس جدیدترین آمار منتشرشده از سوی انستیتوی آمار ترکیه، ارزش کل واردات ترکیه از ایران در شش‌ماهه نخست امسال با ۷۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به سه‌‌میلیاردو ٧٠٠‌ میلیون دلار رسیده که حدود ۸۲ درصد از این رقم مربوط به واردات نفت است.
** ایران ۹۶/۶/۱۱
*  پیام تبریک«عید قربان» رئیس جمهوری به سران کشورهای اسلامی
رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن عید سعید قربان، عید والاترین تجلی ایثار و بندگی در برابر پروردگار متعال را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی همچنین روز پنجشنبه در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، گفت: اراده دولت دوازدهم بر توسعه روابط صمیمانه و نزدیک با ترکیه به عنوان کشور دوست و همسایه ایران است.
رئیس جمهوری کشورمان همچنین در تماس تلفنی امیر قطر با وی، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط برادرانه میان کشورهای مسلمان منطقه را مورد تأکید قرار داد.
*  بزرگترین بانک کرواسی به دنبال گسترش روابط با ایران
بوریس ووچیچ رئیس کل بانک مرکزی کرواسی با بیان اینکه چندین ماه است مذاکراتی را با بانک‌های کرواسی برای افزایش همکاری‌ها با ایران در زمینه نظام‌های پرداخت آغاز کرده‌ایم، گفت: خوشبختانه به پیشرفت‌های خوبی دست یافتیم و بزرگترین بانک کرواسی به دنبال گسترش و تعمیق روابط خود با ایران است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۱۱
*  ادعای وزیر خارجه امارات درباره ایران
شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات عربی گفت ایران و ترکیه، نقش استعمارگر را در منطقه عربی ایفا می‌کنند. وی در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در ابوظبی، نقش تهران و آنکارا را در بحران سوریه، نقشی «منفی توصیف کرد».
*  ناکامی سیاسی آمریکا در مقابله با برجام
گزارش فصلی جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران عصر پنجشنبه منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت؛ آژانس در این گزارش بار دیگر تایید کرد که ایران به تمام تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده است.
یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بار دیگر تاکید کرده که آژانس به تایید عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده ایران در تاسیسات هسته‌ای و در اماکن خارج از تاسیسات هسته‌ای که معمولا در آنها مواد هسته‌ای مصرف می‌شود و ایران مطابق توافق پادمانی آنها را اعلام کرده است، ادامه می‌دهد.
** وطن امروز ۹۶/۶/۱۱
*  برای رفع مشکلات جهان اسلام نیاز به یک ولایت داریم
آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید سعید قربان تصریح کرد: دنیای استکبار به جان مسلمین افتاده و به دنبال تفرقه و هدر دادن توان آنهاست.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات جهان اسلام نیاز به یک امامت و ولایت داریم، اظهار داشت: به امامتی نیاز داریم که بالای تمام قدرت‌ها باشد و بتواند جهان را متحول کند که این امام، ولی‌عصر(عج) است.
*  داعش نعل وارونه آمریکا برای مهار بیداری اسلامی بود
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار نوری المالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق که پنجشنبه‌شب در جریان سفر به بغداد صورت گرفت، ادعای آمریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را نعل وارونه آمریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی همچنین با تأکید بر هوشیاری و همبستگی ملت‌ها گفت: از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود با گروه‌های تکفیری و توطئه‌های آمریکا از جمله فتنه‌گری‌های طایفه‌ای، قومی، فرقه‌ای و اختلافات مذهبی مقابله کنند.
** جوان ۹۶/۶/۱۱
*  دولت نسبت به ورود فتنه‌گران در تشکیلات دولتی حساس ‌شود
آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان روز گذشته در خطبه‌های نماز عید سعید قربان مسجد جمکران بر تبعیت از منویات رهبری تأکید کرد و گفت: اگر ایشان درباره نفوذ دشمن در ادارات صحبت می‌کنند باید در این باره حساس شد، ایشان بارها فرمودند فتنه خط قرمز ماست، دولت متوجه باشد که فتنه‌گران وارد تشکیلاتش نشوند، چراکه آنها به دنبال تغییر نظام و براندازی انقلاب هستند. وی تصریح کرد: آنها به دنبال از بین بردن ارزش‌ها و بازگرداندن وضعیت به قبل از انقلاب هستند اما اینجا رهبری هوشیارند و با اشاره ایشان مردم وارد صحنه می‌شوند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند، همان‌طور که در فتنه ۸۸ نقشه آنها براندازی نظام بود و تقلب در انتخابات بهانه‌ای بیش نبود.
*  توان نیروهای مسلح برای حمایت از جبهه مقاومت گسترده است
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در دوره گذشته حمایت‌های ایران از جبهه مقاومت در قالب کمک‌های مستشاری انجام می‌شد که در دوره بعد هم استمرار خواهد داشت، هرچند توان ما گسترده است اما در همین محدوده عمل خواهیم کرد.
** رسالت ۹۶/۶/۱۱
*  طرح‌های آمریکا و اسرائیل برای منطقه در حال شکست است
دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت «عید آزادسازی دوم» گفت که این روزها آمریکا و اسرائیل عصبانی هستند چون طرح آنها برای منطقه در حال شکست است.
«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی گفت: امارت داعشی‌ها سقوط کرد و گروه‌های تروریستی به بیرون رانده شده و مناطق اشغال شده از بخش سوریه نیز بازپس گرفته شد.  
*  مشکلات درمان قشر ضعیف جامعه حل شود
آیت‎الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در جمع طلاب بسیجی استان یزد، با اشاره به اهمیت مسئله سلامت بیان کرد: مسئله سلامت به حدی مهم است که امام سجاد(ع) در زمینه اهمیت سلامت در دعای روز پنج‌شنبه بیان می‌کنند که پنج چیز از تو تقاضا می‌کنم که اولین آن، سلامتی است که با آن قدرت طاعت داشته باشم.
این مرجع تقلید بیان کرد: دولت با طرح سلامت، کمک خوبی به این کار کرده است ولی این مسئله به تنهایی پاسخگو نیست و فعالان این عرصه باید به هر نحو به افراد ضعیف و ناتوان کمک کنند.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۱۱
*  رقابت‌های منفی در جامعه باعث هدررفتن انرژی‌ها می‌شود
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری استان لرستان با بیان اینکه همراهی و همکاری را باید به عنوان یک نعمت الهی پاس بداریم، افزود: مسئولان از رقابت‌های منفی دوری کنند چراکه این رقابت‌ها موجب هدررفتن انرژی آنها می‌شود.
وی با تاکید بر رفتار محبت آمیز مسئولان با مردم افزود: مردم از هیچ تلاشی برای نظام فروگذار نکرده‌اند لذا باید تلاش خود را برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به آنها بکار گیریم.
*  گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و ظریف در مورد مذاکرات آستانه و برجام
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در روز پنج شنبه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به صورت تلفنی با همتای ایرانی خود رایزنی و گفت‌وگو کرده است. در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه آمده است که محور اصلی گفت‌وگوی این دو دیپلمات ارشد ایرانی و روسی علاوه بر مسائل دو جانبه، آخرین تحولات سوریه از جمله روند گفت‌وگوهای آستانه و همچنین موضوع برجام بوده است.
** آرمان ۹۶/۶/۱۱
*   ایران هیچ‌گاه در برابر خصم خم نمی‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: بر خلاف تمامی مشکلات و توطئه‌های دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون، ایران با افتخار در مسیر انقلاب ایستاده و هیچ‌گاه در برابر خصم خم نمی‌شود.
علی‌اکبر صالحی ادامه داد: انقلاب اسلامی بستری را برای همگان فراهم کرده تا در مسیری قدم بردارند که منتهی به اهداف و آرمان‌های اسلام باشد.
صالحی خاطرنشان کرد: حضور ایران در کشورهای مختلف حضوری در دل‌هاست.
*  تبریک لاریجانی به روسای مجالس کشورهای اسلامی
علی لاریجانی رئیس مجلس در پیامی با تبریک عید سعید قربان به روسای مجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد: تعامل اسلامی به ما می‌آموزد که یکی از اهداف اصلی و فلسفه حج، ایجاد تفاهم و تحکیم برادری بین مسلمین است و دوری از اختلاف و تفرقه و تشدید روح اخوت و همدلی در مناسک بزرگ حج نیاز ضروری امروز امت اسلامی است. تقویت فضای گفتمان موثر و سازنده میان پارلمان‌های کشورهای اسلامی در شرایط حساس کنونی جهان اسلام، نقش مهمی در کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای و مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم دارد.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۱۱
*  دستور جهانگیری درباره حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی
در پی جان باختن تعدادی از دانش آموزان هرمزگانی در سانحه واژگونی اتوبوس، معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای ضمن همدردی با ملت شریف ایران و خانواده‌های این عزیزان از مسئولان ذی‌ربط خواست ضمن رسیدگی فوری به وضعیت آسیب‌دیدگان و مصدومان با بررسی دقیق، علت بروز این حادثه ناگوار را در اسرع وقت به اطلاع مردم برسانند.
*  تکذیب اقدام انتحاری و تروریستی در زرقان
در پی انتشار شایعه حضور عامل انتحاری داعشی در دادسرای زرقان، سرهنگ محمدی، معاون اجتماعی پلیس فارس ضمن تکذیب عملیات تروریستی، گفت: «فردی که دارای اختلافات ملکی بود، قصد داشت با مواد محترقه، طرف دعوا را وادار به رضایت کند که به محض مراجعه به دادسرا شناسایی و دستگیر شد.»
** آفرینش ۹۶/۶/۱۱
*   آمریکا بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل در حساب توئیتری خود نوشت: «بار دیگر ایران ماهیت اصلی خود را نشان داد. ایران باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد عضوی از جامعه جهانی و به شکلی جدی متعهد به آن باشد و یا می‌خواهد رهبر جنبش‌های تروریستی باشد. [ایران] نمی‌تواند هر دو نقش را داشته باشد. وقت آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی بتواند ایران را به همان معیارهایی وا دارد که کشورهای دیگر، آنها را در اختیار دارند.»
** قدس ۹۶/۶/۱۱
*  داعش تا اکتبر در سوریه شکست می‌خورد
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد: اعضای باقی مانده داعش در سوریه به احتمال زیاد تا پایان ماه اکتبر شکست خواهند خورد.
«استفان دی میستورا» گفت: این موضوع باید عامل ترغیب جامعه بین‌المللی به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور باشد. آنچه که شاهد آن هستیم، به عقیده من آغاز فرآیند پایان این جنگ است.
*  پاریس از احتمال رایزنی برای الحاق بندهای موشکی به برجام خبر داد
«آینس رومالت – اسپاین»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در کنفرانس خبری روزانه گفت: «رئیس جمهور (امانوئل ماکرون) روز ۲۹ آگوست خاطرنشان کرد که می‌توان توافق وین را با همکاری درباره وضعیت آن بعد از سال ۲۰۲۵ و همکاری‌های ضروری درباره استفاده از موشک‌های بالستیک تکمیل کرد.» آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در ماه‌های گذشته مدعی شدند که آزمایش‌های موشکی ایران با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید برجام، «مغایرت دارند.» اما ایران بشدت این موضوع را رد و تاکید کرده هرگز دوباره درباره برجام گفت و گو نخواهد کرد.
** خراسان ۹۶/۶/۱۱
*  مذاکرات  ایران و ارمنستان برای همکاری های دفاعی
در نشست وزیر دفاع ارمنستان با سجادی سفیر و وابسته نظامی ایران در ایروان، برنامه همکاری های دفاعی دو کشور بررسی شد. سرکیسیان با مهم خواندن گسترش همکاری های ایران و ارمنستان، برتوسعه روابط دو طرف تاکید کرد.
*  روایت رحمانی فضلی از پرونده های فروش نفت در دولت احمدی نژاد
وزیر کشور درباره تخلفات نفتی احمدی نژاد طی سال‌های ٨٧ تا ٩١ که همزمان با ریاست وی در دیوان محاسبات بوده است، توضیح داد. رحمانی فضلی درباره این که آیا شخص احمدی نژاد تخلفی انجام داده است یا خیر، گفت: بنده حضور ذهن ندارم و اگر تخلفاتی بوده، گزارش آن درقالب تفریغ بودجه به مجلس ارائه شده است. وی با بیان این که مسئله فروش نفت توسط نیروی انتظامی در همان زمان رسیدگی و از طریق بنده به دادسرا ارسال شد، یادآور شد: مجوز فروش نفت توسط نیروی انتظامی از طریق مجاری مورد نیاز اخذ شده بود و مشکلی وجود نداشت. اما مشکل این جا بود که درآمد فروش این نفت، چگونه هزینه شده و آیا به خزانه واریز شده است یا خیر.
** اعتماد ۹۶/۶/۱۱
*  شرکت‌های فرانسوی می‌توانند همکاری درازمدت با ایران را تضمین کنند
علی آهنی، سفیر کشورمان در یک همایش اقتصادی در پاریس گفت: تلاش‌ها و ابتکارات شجاعانه مسئولان فرانسوی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور باوجود تهدیدها و فشارهای مختلف قابل تقدیر است اما هنوز در این مسیر معضلاتی از جمله احتیاط بیش از حد بانک‌های بزرگ فرانسه در همکاری با ایران وجود دارد که رفع آنها نیازمند حمایت و ابتکار قوی‌تر دولت فرانسه است. شرکت‌های فرانسوی برای موفقیت در بازار ایران باید با سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و انتقال فناوری، همکاری درازمدت با ایران را تضمین کنند.
** صبح نو ۹۶/۶/۱۱
*  قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات
زائران ایرانی بیت‌الله الحرام روز پنجشنبه با شرکت در مراسم برائت از مشرکین، در قطعنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای دخالت‌های آمریکا در امور کشورهای اسلامی را مصداق واقعی بی‌اعتنایی به حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت خویش دانستند.
در این قطعنامه هر گونه تلاش کشورها برای عادی سازی مناسبات با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را موجب ایجاد خلل در صفوف مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی دانسته و آن را محکوم کردند.
*  وزیر ارشاد به دیدار علمای قم رفت
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخر هفته گذشته طی یک سری جلسات و دیدارهای فشرده، با سفر به قم با تعدادی از اساتید حوزه علمیه و مراجع تقلید دیدار و رایزنی کرد.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: کار ارشاد با فیلم، کتاب و رسانه است؛ اگر روشن فکری افراطی که براساس فرهنگ غربی است نفوذ کند، خطرآفرین می‌شود.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی: یکی از کارهای وزارت ارشاد نظارت بر هنر است. اسلام مخالف با هنر نیست، برخی معتقدند که آثاری که ارائه می‌کنند هنر نیست زیرا اثری را می‌توان هنر نامید که تأثیر مثبت داشته باشد.
آیت‌الله سبحانی: از معضلات امروز ما سرانه پایین کتاب خوانی است. بسیاری از کتاب‌فروشی‌های ما در حال تغییر شغل هستند از این رو باید یک جلسه کارشناسی در مورد این موضوع برپا شود تا بتوان سرانه مطالعه را بالا برد، امروز ملت کتابخوان، موفق خواهد بود.»
آیت‌الله علوی گرگانی: آقای صالحی پیش از این در همین دستگاه کار کرده و به این حوزه آشنایی و تسلط دارند.
آیت‌الله حسینی بوشهری: «حضوری که شما در معاونت فرهنگی داشته و فعالیت‌های  خوبی را هم داشتید، امید است در این سمت حداکثر بهره‌برداری را در این زمان کوتاه داشته و در این دوره برنامه‌های خوبی را انجام دهید.»
آیت‌الله اعرافی: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون سیاسی‌کاری در بخش هنر می‌تواند در کشور نشاط اجتماعی را ایجاد کند، در اصل اگر هنر در قالب موازین اسلامی و خلاف عرف نباشد می‌تواند برای جوانان و عموم مردم نشاط اجتماعی ایجاد کند بدون آنکه از خط قرمز عبور شده باشد.»
** بهار ۹۶/۶/۱۱
*  ادعای سومالی علیه ایران
وزارت خارجه سومالی نامه‌ای به سفارت آمریکا در این کشور ارسال کرده و در آن مدعی شده است که تروریست‌های الشباب کنترل معادن اورانیوم این کشور را در دست گرفته‌ و چنانچه آمریکا اقدام نظامی عاجلی انجام ندهد، آنها قصد دارند اورانیوم‌های استخراج شده را به ایران منتقل کنند. در پایان این نامه ضمن تقاضای کمک نظامی از آمریکا تصریح شده است هر روز که بدون مداخله نظامی آمریکا به پایان برسد مواد بیشتری برای ساخت بمب اتم در اختیار دشمنانش قرار می‌گیرد!
*  طلب ۷۰۰ میلیاردی نیروگاه بوشهر از دولت
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه هسته‌ای بوشهر امروز در مسیری گام برداشته که می‌تواند برق مورد نیاز کشور پهناوری مثل ایران را تامین کند.
علی اکبر صالحی همچنین خاطر نشان کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر با وجود داشتن طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی از وزارت نیرو همچنان پابرجاست و در مسیر خدمت رسانی تلاش می‌کند.
** اخبارخبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام اصلی رهبر معظم انقلاب به حجاج حفظ وحدت مسلمانان بود
رسا/ آیت‌الله مظاهری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج گفت: رهبر معظم انقلاب درپیامی که به حجاج ایرانی در مکه دادند مهم‌ترین مسأله‌ای که به آن پرداختند، مسأله وحدت میان مسلمانان بود. عضو جامعه مدرسین با بیان این که هر چه بر سر اسلام و مسلمین آمده است به خاطر اختلافات درونی است، ابراز کرد: رسیدن به جایگاه اول در دنیا در مواضع مختلف به واسطه وحدت به دست می‌آید.
وزارت ارشاد از پرداختن به حواشی دوری کند
رسا/ آیت الله استادی در دیدار وزیر ارشاد اظهار داشت: خوشبختانه ما ارتباط شما با حوزه و روحانیت را می‌شناسیم، همچنین شما جزء خاندان روحانیت هستید و امید است شما بتوانید عملکرد خوبی داشته باشید. عضو جامعه مدرسین در ادامه از وزیر ارشاد خواست که از حواشی در این وزارتخانه دوری کند و تاکید کرد: شما باید از بحث سیاسی کاری راست و چپ بیرون بیایید، باید قدری ملاحظه کنید، برخی اتفاقات مشهد و قم یا اتفاقاتی که به خاطر کارهای ناشایست برخی بیرون از مجلس رخ داد باعث تزلزل فرد وزیر نشود.
ایران اسلامی یک ابرقدرت اسلامی در برابر آمریکاست
حوزه/ آیت‌الله خاتمی، دیشب درمراسم گرامیداشت شهدای مظلوم منا، در صحن جامع حرم رضوی، به تبیین جایگاه انقلاب اسلامی و اسلام ناب و تفاوت آن با اسلام آمریکایی پرداخت وگفت: ایران اسلامی شاخ استکبار را شکسته است و یک ابرقدرت اسلامی در برابر آمریکا است.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از اینکه برخی در داخل برای جذب حداکثری حاضرند ابوذرها را در کشور اسلامی طرد و به جذب ابوجهل ها بپردازند، گفت: هنر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سازش ناپذیری در مقابل دشمن و اسلام آمریکایی است.
اسرائیل کمپین فریب علیه ایران به راه انداخته است
باشگاه خبرنگاران/سعد حریری نخست وزیر لبنان در خصوص اتهامات و ادعاهای اخیر اسرائیل مبنی بر این که ایران به صورت مخفیانه در حال احداث و ساخت یک کارخانه موشک سازی در لبنان است تا حزب‌الله را با موشک های هدایت شونده مسلح کند، گفت: این گونه سخنان بخشی از کمپین فریب اسرائیلی ها است و اسرائیل به خوبی می‌داند که هیچ کارخانه موشک سازی در لبنان وجود ندارد. وی گفت:اسرائیلی ها به کمپین های فریب عادت دارند، آنها عادت دارند چنین اطلاعات نادرستی را تبلیغ کنند.
 ارسال ۱۰۰۰ کامیون سلاح برای کردهای شمال سوریه
مهر/وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد تنها در چند ماه اخیر بیش از ۱۰۰۰ کامیون انواع سلاح و مهمات در اختیار نیروهای کردهای سوریه قرار گرفته است. وی تاکید کرد: متحدان ترکیه (آمریکا) که سلاح را برای کردهای سوریه ارسال می‌کنند، مدعی هستند که این سلاح ها را فقط برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار کردها قرار می‌دهند. در حالی که این میزان سلاح و مهمات برای تجهیز یک ارتش ۵۰ هزار نفری کفایت می‌کند».
یکی دیگر از مشاوران ترامپ استعفا می‌کند
باشگاه خبرنگاران/ یکی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا و از مسئولان فعلی در دفتر کار وی گفته قصد ترک کاخ سفید را دارد. منابع گفتند: «کیث شیلر»، از دستیاران قدیمی «دونالد ترامپ»، و مدیر فعلی بخش عملیات در دفتر کار ترامپ قصد کناره‌گیری و خروج از کاخ سفید را دارد.
یکی از مکان‌های مهم دولت در فرهنگ عمومی شهر قم است
رسا/ وزیر ارشاد در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در حوزه فرهنگ عمومی باید اتفاقات مهمی رخ دهد و یکی از مکان‌های مهم ما در فرهنگ عمومی شهر قم است که در تراز انقلاب اسلامی است، سید عباس صالحی گفت: خیلی از سنت و آیین‌ها اگر در قم جا بیفتد می‌تواند در کشور تأثیرگذار و الگو باشد، در واقع قم می‌تواند در رابطه با فرهنگ عمومی تأثیر زیادی  داشته باشد، امید است جلسات شورای فرهنگ عمومی با یک تعامل بهتر برگزار شود.
افشای کمک‌های مالی رژیم صهیونیستی به تروریست‌های سوری
باشگاه خبرنگاران/روزنامه صهیونیستی هاآرتص از حمایت رژیم صهیونیستی از افراد مسلح سوریه پرده برداشت و فاش کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در سال جاری بیش از ۳۲ میلیون دلار به تروریست‌ها در سوریه کمک نظامی کرده است. هاآرتص در ادامه نوشت: این مبلغ «تنخواه» نامیده می‌شود و شامل هزینه درمان پزشکی زخمیان نمی‌شود، زیرا هزینه درمان افراد مسلح زخمی شده در سوریه را که ده‌ها میلیون دلار تخمین زده می‌شود، وزارتخانه‌های جنگ، دارایی و بهداشت تامین می‌کنند.
آمریکا در پی حفظ تروریست ها در سوریه است
صدا و سیما/وزیر امور خارجه روسیه گفت: سوری ها باید خود سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و این مسئله درباره لیبیایی ها و یمنی ها هم صادق است. وی ادامه داد: آمریکا از ایفای نقش در حل بحران سوریه عاجز ماند، همانطور که در جدا کردن گروه‌های میانه‌رو از تندروها در سوریه شکست خورد. به اعتقاد ما آمریکا می‌خواهد جبهه النصره باقی بماند تا با بشار اسد بجنگد.
هر ۳۰ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در ایران فوت می‌کند
تسنیم/ ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای سومین عامل مرگ و میر در میان ایرانیان است گفت: هر ۳۰ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد.
امیر مکه: ایرانیان برادران دینی ما هستند
مهر/«خالد الفیصل» امیر مکه در یک نشست خبری تأکید کرد که ایرانی ها برادران دینی عربستانی ها هستند .امیر مکه اعلام کرد ما از ورود آنها به این سرزمین مقدس استقبال کرده و به آنها خوش آمد گفتیم. وی همچنین تأکید کرد که حجاج ایرانی تا کنون هیچ مشکلی در طول مراسم حج نداشته‌اند و گفت  امیدوار است حجاج ایرانی به راحتی و با آسایش حج خود را به جای بیاورند و از عربستان به نیکی یاد کنند عربستانی ها هم از ایرانی‌ها به نیکی یاد کنند.
راهپیمایی‌های گسترده مردم اندونزی علیه وهابی‌ها
حوزه/ در پی اعتراضات مردمی در اندونزی، ساخت مسجد وهابی‌ها که تنش‌ها و اختلافات زیادی را منجر شده بود، متوقف شد. خبر ساخت و ساز یک مسجد وهابی در شهر بوگور در نزدیکی جاکارتا پایتخت اندونزی، منجر به اعتراضات گسترده مردم محلی و سرانجام لغو مجوز ساخت این مسجد توسط شهردار شهر بوگور شد.
همدردی ایران با دولتها و ملتهای هند، نپال و پاکستان
فارس/سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پی وقوع سیل در بخشهایی از جنوب آسیا به ویژه در هند، نپال و پاکستان، با دولتها و مردم این کشورها و خانواده قربانیان این حوادث ابراز همدردی کرد.
هزینه عربستان سعودی برای ترویج عقاید تکفیری در انگلیس
فارس/ یک گزارش محرمانه نشان داد بیشترین میزان منابع مالی برای مساجد سنّی‌ها در کشور انگلیس که عقاید تکفیری و افراطی را ترویج می‌دهند از سوی عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تامین می‌شود. به نوشته وبگاه «اسپکتیتور» این گزارش که دولت انگلیس هم مانع انتشار رسمی آن شده بود، دیگر یافته‌ها نشان می‌دهد حمایت عربستان سعودی از گسترش اسلام‌گرایی افراطی در اروپا حاصل شده است.
همکاری ایران و آژانس در اجرای برجام قابل ستایش است
ایرنا/ چین با استقبال از اجرای برنامه برجام اعلام کرد که همکاری و تلاش‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در این راستا ارزشمند و قابل ستایش است. چین با اعلام اینکه دولت پکن از گزارش جدید امانو  استقبال می‌کند ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌‌های ذیربط با دقت به اجرای کامل مفاد برجام ادامه دهند.
خروج از برجام به تضعیف آمریکا می‌انجامد
ایرنا/ ‘نیکولاس برنز’ معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به کاخ سفید هشدار داد که خروج از برجام به ‏تضعیف آمریکا خواهد انجامید. ‏این هشدار نیکولاس‌برنز پس از آن بیان می‌شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در هشتمین گزارش فصلی خود ‏بار دیگر تایید کرد که ایران به تمامی تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده است‎.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *