خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۰۹

عید سعید قربان مبارکباد

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: حـوزه انقـلابی بمانـد و با توطئه‌های دشمن مقابله کند
  • اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه
  • آیت‌الله شب‌زنده‌دار: شیوه تدریس درحوزه باید براساس سنت های گذشته و پرورش محقق باشد
  • حجت الاسلام والمسلمین کعبی: طلاب از معنویت، بصیرت و مسئولیت‌پذیری امام راحل الگوگیری کنند
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: جدیت، تلاش و تحمل سختی‌ها سه شاخصه اصلی زندگی طلبگی است

** جام جم ۹۶/۶/۹
*  توضیحات مسعود بارزانی درباره دیدار هیات ایرانی
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پاسخ به این که تقریبا یک ماه پیش یک هیات ایرانی با شما دیدار کرد، آیا چیزی از شما خواستار شد؟ گفت: این دیدار کاملا دوستانه بود. حسن دانایی‌فر، سفیر سابق ایران در بغداد ریاست این هیات را برعهده داشت و حامل پیامی از سوی تهران بودند که خواستار همکاری و هماهنگی با ما شد. هیات ایرانی خواستار احتیاط و چاره‌جویی در مورد همه‌پرسی شد و گفت زمان همه‌پرسی نامناسب است و بهتر است مشکلات میان اربیل و بغداد از طریق قانون و تجربه‌های قبلی حل شود.
*  ۲ شکایت وزارت خارجه و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از کریمی قدوسی
محمد جواد جمالی با تشریح جلسه دیروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، اظهارکرد: محمدجواد ظریف و سید عباس عراقچی از نماینده مشهد شکایت کردند که به آنها در سخنرانی‌های خود توهین کرده است.
شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور نیز از کریمی‌قدوسی درباره اظهارنظر وی درخصوص تابعیت مضاعف برخی از اعضای دولت بود که در هر دو مورد پرونده به دادگاه ارجاع شد.
** همشهری ۹۶/۶/۹
*  آمریکا ویروس داعش را در منطقه انداخت
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود، ویروسی را به جان منطقه انداختند و داعش را به وجود آوردند تا جلوی شکل‌گیری قطب قدرت اسلامی را بگیرند.
امیر احمد رضا پوردستان همچنین گفت که داعش برگرفته از تفکر وهابی است و تامین مالی آن بر عهده برخی کشورهای مرتجع منطقه مانند عربستان است.
وی با اشاره به طرح خاورمیانه بزرگ از طرف آمریکا گفت: اشغال افغانستان در سال ۲۰۰۱ و در ادامه حمله نظامی به عراق به منظور محاصره کردن ایران بود.
*  انتقاد شدید ایران از یک تصمیم تحریک‌آمیز در استان کرکوک عراق
وزارت امور خارجه، تصمیم شورای استان کرکوک عراق برای مشارکت در همه پرسی اقلیم را اشتباه، تحریک آمیز و غیر قابل قبول خواند.
بهرام قاسمی اظهار داشت: مصوبه شورای استان کرکوک مبنی بر مشارکت در همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق که از سوی دولت مرکزی عراق، سازمان ملل و بسیاری از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای مردود اعلام شده، اقدامی خطرناک است. قاسمی تصریح کرد: ایران نسبت به این تصمیم اشتباه که نقض صریح حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق است، هشدار می‌دهد.
** کیهان ۹۶/۶/۹
*  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی
رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت عالم ربانی و پارسا آیت‌الله حاج آقا روح‌الله شاه‌آبادی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم.
آیت‌الله آقای حاج آقا نصرالله شاه‌آبادی دامت برکاته
درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت‌الله آقای حاج‌آقا روح‌الله شاه‌آبادی(رحمه‌الله‌علیه) را به جنابعالی و بیت رفیع شاه‌آبادی بالخصوص خانواده‌ مکرّم ایشان و نیز به ارادتمندان آن شخصیت منزّه و پارسا و پرهیزگار تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را مسألت می‌نمایم.
*  بشار اسد تا سال ۲۰۱۸ به طور کامل بر سوریه مسلط می‌شود
«اسرائیل‌الیوم» گزارش داده، طبق ارزیابی تازه‌ای که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند، نظام بشاراسد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی (سال آینده) بر بیشتر مناطق سوریه مسلط خواهد شد.
اسرائیل الیوم در ادامه نوشته: «ارزیابی نهادهای امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که سوریه هیچ‌گاه به شرایط پیش از جنگ داخلی سال ۲۰۱۱ برنمی‌گردد.»
** شرق ۹۶/۶/۹
*  لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها  هنوز استرداد نشده است
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها گفت: این مسئله برای دولت خیلی مهم بود و رئیس‌جمهور هم علاقه‌مند بود که اسامی وزیران دولت دوازدهم را با ساختار تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس بفرستد؛ برای همین آن را دوفوریتی به مجلس تقدیم کردیم که رأی نیاورد و اکنون در کمیسیون‌هاست و دولت تا این لحظه، تصمیمی برای استرداد این لایحه از مجلس ندارد. حسینعلی امیری درباره حذف واژه طلاق از شناسنامه خانم‌ها افزود: هنوز این مسئله به مرحله اظهارنظر نرسیده است.
*  تشکیل کارگروه برای بررسی وضعیت پرداختی نیروهای مسلح
وزیر دفاع درباره تأخیر در پرداخت حقوق نیروهای مسلح گفت: یک اختلاف محاسباتی میان نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه وجود داشت که این موضوع برای مرحله فعلی حل شد و کارگروهی تشکیل شد تا به صورت کلی، موضوع را بررسی کند و اقدامات لازم را انجام دهد تا دیگر چنین اختلافاتی پیش نیاید.
امیر حاتمی درباره اظهارات بعضی از مقامات غربی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی افزود: اهمیتی ندارد که فردی چنین ادعایی مطرح کرده است، ما نیز نباید پاسخ این‌گونه ادعاها را بدهیم.
** ایران ۹۶/۶/۹
*  نگاه شهید حججی برای افتخار کشور ما کافی است
رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت که روز گذشته برگزار شد، با گرامیداشت هشتم شهریورماه سالروز شهادت شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر و با اشاره به زندگی سراسر پربار این شهیدان اظهارکرد: شهیدان رجایی و باهنر مردانی بودند که راه ایثار و فداکاری را از ابتدای زندگی خود انتخاب کرده بودند و ان شاء‌الله ما هم بتوانیم راه آنان را ادامه دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمونه اسماعیل را امروز در چهره شهید حججی می‌بینیم، گفت: شما به چهره شهید حججی عزیزی که او را یک آدم ستمگر و جلاد به قربانگاه می‌برد، نگاه کنید، همه نگاهش آرامش است. آن نگاه شهید حججی برای افتخار کشور ما کافی است و نشان می‌دهد مردم و جوانان ایران اسلامی تا چه حد در راه اهداف بلندشان، آماده ایثارند.
*  رئیس جمهوری بر ارتباط مستمر با روحانیت تأکید دارد
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در دیدار با آیات عظام صافی گلپایگانی و نوری همدانی از تأکید رئیس جمهوری بر استمرار و نزدیکی بیشتر ارتباط دولت با علما و مراجع عظام تقلید و بهره‌مندی از رهنمودهای ایشان خبر داد.
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی:
نباید بگذاریم مردم مأیوس شوند. باید نگاه جهان به ایران نگاهی مثبت باشد و دنیا ببیند که مردم ایران خوشبخت زندگی می‌کنند و به چه پیشرفتهایی رسیده‌اند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:
– لازم است ارتباط همیشگی و همواره دولتمردان با حوزه علمیه قم برقرار باشد. این ارتباط هرچه بیشتر باشد در توفیق و پیشرفت کار مفیدتر خواهد بود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۹
*  خط اعتباری ۲۲ میلیارد دلاری ۳ کشور اروپایی برای ایران
رئیس کل بانک مرکزی از ایجاد خط اعتباری ۲۲ میلیارد دلاری برای ایران توسط سه کشور اتریش، دانمارک و ایتالیا خبر داد.
ولی‌الله سیف اظهار داشت: کشورهای اتریش، دانمارک، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر ۲۲ میلیارد یورو در قالب خطوط اعتباری در روزهای آینده برای ایران ایجاد خواهند کرد که خبر آن به تدریج اعلام می‌شود.
*  ورود ۲ فروند هواپیمای”‌ای.تی.آر” جدید به ناوگان ایران ایر تا یک ماه آینده
اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور بین‌الملل گفت: تا پایان ماه سپتامبر، هشتم مهر ماه، ۲ فروند هواپیمای «‌ای.تی.آر» جدید وارد ناوگان هوایی ایران ایر می‌شود و با ورود این هواپیماها تعداد هواپیماهای‌ای تی آر ایران ایر به شش فروند افزایش می‌یابد.
** وطن امروز ۹۶/۶/۹
*  رجایی و باهنر به واسطه عملکرد انقلابی در ذهن مردم باقی ماندند
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنان پیش از دستور جلسه هفتگی اعضای این شورا، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، افزود: البته این ایام خاطرات تلخی را نیز به ذهن متبادر می‌کند که یکی از آنها حادثه ترور شهیدان رجایی و باهنر است که به واسطه اخلاص و عملکرد انقلابی خود خاطره‌ای خوب در ذهن مردم ایران باقی گذاشتند.
دبیر شورای نگهبان سپس با اشاره به مسائل منطقه‌ای، به تشریح وضعیت مردم یمن پرداخت و اضافه کرد: علاوه بر جنایت‌هایی که در حق این مردم مظلوم صورت می‌گیرد، بیماری‌هایی مانند وبا نیز آنها را آزار می‌دهد اما این مردم مومن در برابر مشکلات استوار ایستاده‌اند که این مقاومت جانانه، شایسته تقدیر است.
*  عربستان ۱۷۰۰ کودک یمنی را کشته است
نماینده یونیسف در یمن گفت: از آغاز درگیری‌ها در یمن بیش از ۱۷۰۰ کودک کشته و ۳هزار کودک دیگر بشدت زخمی شده‌اند. مریتکسل ریلانو گفت: درگیری‌ها در شهرها ادامه دارد و تنها راه برای جلوگیری از کشتار کودکان این است که به این منازعه و درگیری خاتمه داده شود. بسیاری از کودکان و غیرنظامیان در مناطق درگیری به دام افتاده‌اند. ریلانو افزود: به خاطر شیوع وبا در یمن ما شاهد ابتلای بیش از نیم میلیون نفر در این کشور به این بیماری بوده‌ایم.
** جوان ۹۶/۶/۹
*  دستاورد بولتون ۲۰ هزار سانتریفیوژ ایران بود
وزیر خارجه ایران به طرح منتشر شده جان بولتون سناتور تندرو امریکایی واکنش نشان داده و گفته چنین طرح‌هایی بود که سانتریفیوژهای ایران را از ۲۰۰ عدد به ۲۰ هزار رساند.
محمد ‌جواد ظریف گفت: حتماً این طرح یک شکست بزرگی برای ایالات متحده خواهد بود و باعث انزوای بیشتر امریکا در صحنه بین‌المللی خواهد شد.
*  شورای نگهبان مخالف استانی شدن انتخابات مجلس است
نایب رئیس کمیسیون شوراها عنوان کرد که شورای نگهبان با اصل موضوع استانی شدن انتخابات مجلس مخالف است و اعمال تغییرات نیز تغییری درنظر آنها نداشت. سید حمید رضا کاظمی در خصوص اظهارات وزیر کشور مبنی بر احتمال برگزاری استانی انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای نگهبان دو بار با بحث استانی شدن انتخابات مجلس مخالفت کرده، یقینا این شورا باز هم با این طرح مخالف است.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۹
*  دیدار جابری انصاری با بشار اسد
حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روزگذشته با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
جابری انصاری در این سفر در خصوص آخرین تحولات سوریه و منطقه و روند مذاکرات بین المللی صلح سوریه (آستانه) گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.
*  قطر بین امارات و ایران یکی را انتخاب کند
«یوسف العتیبه» سفیر امارات، صریحا به عادی‌شدن مناسبات قطر و ایران واکنش تندی نشان داد. العتیبه عنوان کرد که قطر نمی‌تواند هم با ایرانی‌ها رابطه نزدیک داشته باشد، هم دوست ما باشد. تصمیم قطر در بازگرداندن سفیر خود به ایران با واکنش‌های منفی امارات و آمریکا روبه‌رو شده است. پیش از این، «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: «تنش‌ها ابعاد گسترده‌ای یافته‌اند.»
** رسالت ۹۶/۶/۹
*  حوزه انقلابی بماند و با توطئه‌های دشمن مقابله کند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در همایش حوزه انقلابی و رسالت آن ضمن تأکید بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، نسبت به توطئه های دشمن و نفوذ در حوزه برای از بین بردن آن و نظام اسلامی هشدار داد. وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام علیه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام سرمایه‌گذاری عظیمی در سایت‌ها و فضای مجازی علیه اسلام و تشیع انجام دادند و سعی دارند با شبهه افکنی نسل جوان را از انقلاب دور کنند و این رسالت حوزویان است که با تجهیزات کامل به مقابله با این توطئه‌های دشمنان بپردازند.
وی در خاتمه با بیان اینکه حوزه باید برای نظام نیرو تربیت کند گفت: حوزه باید انقلابی بماند و با توطئه‌های دشمن مقابله کند.
*  روحانیت واقعی با کفر سازشی ندارد
آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه دارای پیشینه بلندی هستند، اضافه کرد: ما به دنبال حوزه‌ای هستیم که در برابر دولت‌های فاسد ایستادگی کند، این حوزه از هویت اصیل معنوی برخوردار است و بر سنت‌های اصیل پای می‌فشارد، تعبد را در چارچوب آرمان‌ها دنبال می‌کند و به نظریات ناب اسلامی معتقد است. مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه باید پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد، تصریح کرد: حوزه باید مبلغ آموزه‌های دینی و برخوردار از وحدت اسلامی باشد؛ این حوزه دارای انگیزه ایمانی، شجاعت علمی، عزت و خودباوری است.
وی خاطرنشان کرد: روحانیت واقعی نسبت با کفر سازشی ندارد به همین علت اگر سر خود را هم از دست دهد هرگز امان‌نامه شرک و کفر را امضا نمی‌کند.
*  کشور در مسیر مطلوب حرکت نمی‌کند
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار مسئولان جایگاه‌های سوخت کشور با بیان اینکه کشور در مسیر مطلوب حرکت نمی‌کند، عنوان کرد: موانع داخلی و خارجی مانع حرکت کشور در مسیر موفقیت می‌شود که متأسفانه برخی از عوامل داخلی، موانع خارجی را تقویت و در برنامه‌ریزی‌های کشور اختلال ایجاد می‌کنند. وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی کشور دخالت افراد در کارهایی که هیچ دانشی از آن ندارند، مطرح کرد: افراد کارشناس باید در عرصه‌هایی که اطلاعات لازم را دارند برای حل مشکلات کشور به کمک دستگاه‌های دولتی بیایند و در راستای حل این مشکلات اهتمام کافی را داشته باشند.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۹
*  نسبت به برهم‌زنندگان امنیت رحم نداریم
حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه ما در مساله امنیت با کسی تعارف نداریم، گفت: دل ما لبریز از مهر و محبت نسبت به تمام افراد جامعه است، اما سر سوزنی رحم و عطوفت نسبت به دشمنی که بخواهد امنیت مردم را ساقط کند نداریم و با قدرت کامل با افرادی که بخواهند امنیت را از این کشور بگیرند، برخورد می‌کنیم. وزیر اطلاعات در پایان امنیت را شرط پیشرفت کشور دانست و گفت: امنیت نباشد سرمایه گذاری نمی‌شود، فرهنگ توسعه نیافته و نوآوری در اندیشه‌ها عنوان نمی‌شود.
*  نمایندگان پارلمان پاکستان خواستار سفر وزیر امور خارجه به ایران شدند
نمایندگان مجلس ملی پاکستان در سخنرانی‌های خود در جلسه روز چهارشنبه مجلس و پیش از صدور قطعنامه‌ای در خصوص راهبرد جدید آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، بر ضرورت سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران به ویژه در شرایط کنونی تاکید کردند.
** آرمان ۹۶/۶/۹
*  اختلاف‌‌نظر کشورهای منطقه باعث درگیری نشود
نایب رئیس مجلس گفت که نباید وجود اختلاف نظر و دیدگاه بین کشورهای منطقه موجب ایجاد جنگ و درگیری شود.
مسعود پزشکیان در حاشیه همایش «ایران قربانی تروریسم؛ از منافقین تا داعش» اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند امکانات ما را بگیرند و بعد ما را به جان هم بیندازند. آنها نفت ما را می‌گیرند، به جایش پول می‌دهند و بعد پول را می‌گیرند و اسلحه می‌دهند و می‌گویند همدیگر را بکشید. ما خیلی باید از یکدیگر بیگانه باشیم که چنین بلایی سرمان بیاورند و متاسفانه این بلا را سر خاورمیانه آوردند.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۹
*  تاکید بر همکاری سپاه و ارتش برای مقابله با تهدیدات
سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی انتصاب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار همچنین بر پیش بینی و اجرای برنامه‌ها و اقدامات مشترک درراستای اهداف بازدارندگی و ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله متناسب با تهدیدات فراروی کشور تاکید شد.
*  تلاش آمریکا برای ممانعت از تبادل
هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا مسیر حرکت کاروان اعضای داعش به سوی دیرالزور را بمباران کردند. قرار بود اعضای این کاروان با پیکر شهید حججی مبادله شوند.
رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف آمریکایی با انتقاد شدید از توافق میان سوریه و لبنان با داعش، اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی پلی را در مسیر کاروان حامل اعضای داعش، هدف حمله هوایی  قرار داده و منهدم کرده است. دیلون بدون اشاره به موقعیت هدف، گفته است که این حمله برای جلوگیری از حرکت بیشتر این کاروان به سوی شرق سوریه انجام شده است.
** آفرینش ۹۶/۶/۹
*  رایزنی مقامات ایران و روسیه در زمینه همکاری دفاعی
خبرگزاری رسمی کویت ادعا کرد: دو مقام نظامی ایران در روسیه در زمینه همکاری‌های دفاعی و توسعه فن‌آوری مرتبط با آن رایزنی کرده‌اند.
به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه و نصرالله کلانتری همتای ایرانی وی در مسکو با یکدیگر دیدار کرده‌اند.
دو طرف در این دیدار درباره‌ی همکاری در جبهه‌های نبرد و فن‌آوری‌های مرتبط دفاعی و تحولات منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کرده‌اند. بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت دو طرف همچنین بر اهمیت افزایش روابط نظامی تاکید کرده و گفته‌اندکه این رایزنی‌ها در فضایی دوستانه انجام شده است.
** خراسان ۹۶/۶/۹
*  روابط ایران و اردن نزدیک خواهد شد
روزنامه رای‌الیوم، نوشت: در حالی که اخباری درباره بازگشایی گذرگاه نصیب میان سوریه و اردن منتشر شده است، صالح عرموطی، عضو برجسته پارلمان اردن و رئیس پیشین کانون وکلای این کشور اعلام کرد که شاهد نزدیکی روابط ایران و اردن نیز خواهیم بود.
*  دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، با ایگور مارگولوف معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه روسیه برگزار شد، دو طرف ضمن بررسی آخرین روند توسعه روابط دو کشور، درباره دستورکار روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.
** اعتماد ۹۶/۶/۹
*  شش تن از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب جمعا به ۲۳سال حبس محکوم شدند
وکیل جمعی از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب از صدور حکم موکلان خود خبر داد و گفت: مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده جمعا به ۲۳سال حبس محکوم شدند.
علی مجتهدزاده گفت: گویا برخی متهمان این پرونده نیز به مدت دوسال از برخی حقوق اجتماعی محروم شده‌اند.
*  بسیار علاقه‌مند به حفظ برجام هستیم
زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی که در امریکا داشت، تاکید کرد که تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران در اروپا با شک و تردید دیده می‌شود چرا که می‌تواند توافق اتمی که طی مذاکرات و تلاش فراوان منعقد شده است را به خطر بیندازد. وی افزود: ما بسیار به این مساله علاقه‌مندیم که این توافق را به عنوان اروپایی و آلمانی حفظ کنیم. اما باید این مساله برای ایران آشکار شود که در واقع همه جزییات این توافق باید اجرایی شود. آلمان مشترکا با فرانسه، انگلیس و امریکا  در این راستا بر ایران فشار وارد می‌کند.
** شهروند ۹۶/۶/۹
*  اگر دستگاه قضائی وارد مسائل اقتصادی شود، کار دشوار خواهد شد
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه در مورد اصرار برخی افراد در داخل و خارج قوه‌قضائیه مبنی بر این‌که مسئولین این قوه بانک داشته باشند یا بنیادی جهت انجام کارهای تجاری تشکیل دهند، واکنش نشان داد و گفته که اگر دستگاه قضائی به مسائل اقتصادی ورود کند، کار دشوار خواهد شد.
*  ایران هیچ‌گاه شروط برجام را نقض نکرده است
مارک فیتز پاتریک، رئیس اندیشکده مرکز بین‌المللی مطالعات راهبردی آمریکا با تأکید بر این‌که توافق هسته‌ای کارساز بوده است، نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا برای عدم تأیید پایبندی ایران هیچ دلیل قانونی و سندی در اختیار ندارد؛ چرا که ایران هیچ‌گاه برجام را نقض نکرده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه
حوزه/ به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، جامعه مدرسین اطلاعیه‌ای صادر نمود. در این اطلاعیه با اشاره به آیه شریف نفر آمده است: رسالت حوزه‌های علمیه در تبیین معارف دین و پاسداری از اسلام ناب بخصوص در عصر حاضر اقتضاء می‌کند، چون سدّی محکم در برابر هجمه گسترده دشمنان و توطئه‌های آشکار و پنهان آنان برای ایجاد بحران فکری و تضعیف مبانی اسلامی و احیانا نفوذ در صفوف حوزویان، با قدرت و صلابت بایستد.دراین اطلاعیه همچنین تصریح شده است:آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه هم‌زمان با ایّام نورانی ذی‌الحجه، شهر ولایت و امامت نویدبخش تجلی روح معنویت و اشتیاق بیشتر طلاب محترم علوم دینی در کسب معارف اهل بیت «علیهم السلام» می‌باشد. جامعه مدرسین ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به طلاب محترم و اساتید بزرگوار از خداوند توفیق بیشتر همگان را برای بالندگی و تقویت حوزه‌های علمیه مسئلت می‌نماید.
شیوه تدریس درحوزه باید براساس سنت های گذشته و پرورش محقق باشد
حوزه/آیت الله شب‌زنده‌دار با اشاره به به تفاوت های نظام آموزشی قدیم و جدید حوزه و خطر فراموشی نظام آموزشی محقق‌پرور در حوزه‌های علمیه تاکید کرد: ایجاد روحیه نقادی نظر عالمان بزرگ و اساتید، در شیوه‌های علمی علما، محل توجه بوده است و این‌ها ارکان روش درسی حوزه بوده‌اند و چیزی نیست که بگوییم کهنه می‌شود یا روش‌های بهتری جایگزین آن می‌شود.عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: برای تحصیل فقه و سایر علوم حوزوی و حتی علوم غیرحوزوی، بهترین روشی که پرورش محقق، مخترع و مبتکر در علوم را به دنبال دارد همان روشی است که اسلاف ما به آن رسیده‌اند و حوزه‌های علمیه ما نیز تا به ‌حال بر اساس آن روش، چهره‌های محقق و بزرگواری را تربیت ‌کرده است.
طلاب خود را به نصاب علمی مطلوب برسانند
حوزه/آیت الله فاضل لنکرانی طی یادداشتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه استان تهران گفت: تردیدی نیست که همه حوزویان و همه طبقات روحانیت، باید نسبت به حوزه و آینده آن، حوزه و نظام اسلامی، حوزه و آینده شیعه، حوزه و همه علوم اسلامی خصوصا فقه و اصول از حساسیت و اندیشه خاص برخوردار باشند.عضو جامعه مدرسین با تاکید براینکه لازم است مسئولین حوزه راهکارهای تعمیق بخشیدن به دروس را دنبال نمایند؛ اظهارداشت: با رسیدن به نصاب علمی است که می توان معارف ناب اسلام را در همه ابعاد زندگی در مقابل مکاتب الحادی و مادی ، به رخ بشریت کشاند ، با تحقق ارتقاء این نصاب است که می توان آفاق جدید فقه و سائر علوم دینی را برای بشر امروز گشود.
طلاب از معنویت، بصیرت و مسئولیت پذیری امام راحل الگوگیری کنند
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه، اظهار داشت: حوزه بانشاط علمی، پویای معنوی، بصیر  و انقلابی که به سمت تحقق اهداف وظایف و ماموریت های تاریخی خود با رویکرد مکتب اهل بیت(ع) در دوران انقلاب اسلامی حرکت می کند، در آغاز سال تحصیلی حیات دوباره ای پیدا می کند. عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید همواره بر تلاش علمی، تحصیل عدالت و تقوا، بصیرت و انقلابی بودن حوزه تاکید دارند، گفت: طلاب از معنویت، بصیرت و مسئولیت پذیری امام راحل الگوگیری کنند.
جدیت، تلاش و تحمل سختی‌ها سه شاخصه اصلی زندگی طلبگی
رسا/حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ‌با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه اظهار داشت: طلبگی شغل نیست، بلکه یک شأن است و شأن طلبگی یعنی شاگردی امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج).عضو جامعه مدرسین افزود: زندگی طلبگی که از آن به ذی طلبگی تعبیر می کنند، عبارت از درس خواندن و تحصیلات جدی داشتن به هدف فراگیری علوم و معارف اسلامی و آشنایی با مبانی دینی برای مقابله با آسیب ها و انحرافات است.وی ابراز داشت: قناعت و دوری از اسراف و تجمل همواره باید مدنظر طلاب باشد.
چند انتصاب جدید در مرکز مدیریت حوزه های علمیه
حوزه/ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در احکامی جداگانه، حجت الاسلام عباس رفعتی را به سمت مشاور عالی، دستیار در امور رسانه ای و سخنگوی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام فرهاد عباسی را به عنوان مسئول دفتر هماهنگی امور مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزه علمیه، حجت الاسلام سید محمد واحدی را به عنوان مسئول دفتر هماهنگی امور مدارس قم به مدت دوسال منصوب کرد.وی همچنین حجت الاسلام بهاری را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حقانی، حجت الاسلام سید جوادی مدیر مدرسه عالی فقه و اصول، حجت الاسلام اثنی عشری را به عنوان مشاورمدیر حوزه در امور فقه معاصر و همچنین حجت الاسلام مهدی کشوری را به عنوان مسئول مرکز آموزش های کاربردی حوزه های علمیه به مدت دوسال معرفی و منصوب نمود.
 ۲ میلیون انگلیسی علیه ترامپ تظاهرات خواهند کرد
باشگاه خبرنگاران/نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سال آینده میلادی به انگلیس سفر کند، حدود دو میلیون نفر از شهروندان انگلیسی در تظاهرات علیه او شرکت خواهند کرد.
مخالفت اردن با بازگشت کادر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به امان
باشگاه خبرنگاران /یک روزنامه صهیونیستی از مخالفت مقامات اردنی با بازگشت کادر دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به امان پیش از محاکمه افسر قاتل این رژیم خبر داد.به گزارش روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت”، طرف اردنی بازگشت کادر سفارت رژیم صهیونیستی به امان را مشروط به محاکمه افسر قاتلی کرده که دو شهروند اردنی را در ساختمان وابسته به سفارت این رژیم به قتل رساند.
هشدار مقام سابق آمریکایی به استفاده مفرط از تحریم‌ها
فارس/یک مقام سابق آمریکا در یادداشتی تأکید کرده استفاده مفرط آمریکا از تحریم‌ها موجب کاهش نفوذ این کشور در نظام مالی دنیا می‌شود.جارت بلنک مسئول سابق امور هماهنگی برجام در وزارت خارجه آمریکا در تحلیلی نوشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و کنگره این کشور با استفاده نامناسب از تحریم‌ها سودمندی این تدابیر تنبیهی را تضعیف خواهند کرد.
 غیرممکن است بتوان جلوی ایران را گرفت
فارس/«جمال قاشقچی» نویسنده معروف عربستانی در گفت‌و‌گو با رادیو «مونت کارلو» گفت که اوضاع هر روز بدتر می‌شود و کشورهایی که باید جلوی ایران را بگیرند با یکدیگر به اختلاف خورده‌اند.او افزود: اکنون ایران در تمامی جبهه‌ها پیروز میدان است و هر سعودی که فکر کند که تغییر مسیر ایران ممکن است؛ در توهم به سر می‌برد.
 تماس تلفنی ترامپ و شاه عربستان درباره ایران
العالم/ ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی بر ضرورت مقابله با تروریسم و توقف حمایت مالی از آن تاکید کردند. ترامپ و ملک سلمان در گفتگو تلفنی خود درباره ضرورت شکست تروریسم، قطع تامین مالی تروریسم و مبارزه با ایدئولوژی افراط گرا ،بحث و تبادل نظر کردند. در این گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان همچنین به موضوع تهدیداتی که ایران متوجه منطقه می‌کند، پرداختند.
شلیک موشک یمنی به پایگاه نظامی در ابوظبی
العالم/ یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک موشک بالستیک به طرف ابوظبی پایتخت امارات شلیک کرد. مقام های امارات تاکنون درباره میزان خسارات و تلفات ناشی از شلیک این موشک به سمت پایتخت آن کشور موضع گیری نکرده اند.همچنین خبر دیگر حاکی است تلاش مزدوران سودانی وسایر مزدوران دشمن برای نفوذ و عملیات در صحرای میدی با عکس العمل به موقع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شکست انجامید و ده‌ها نفر از مزدوران به هلاکت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *