اسلام حرف‌های نو و جذابی در زمینه‌ی انسان، جامعه و سیاست دارد که اگر به گوش جهانیان رسانده شود، قطعاً پذیرنده‌ی بسیاری خواهد داشت

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه در دیداری ۳ ساعته با جمعی از فضلا و طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی استان تهران، با اشاره به امتیازات و ویژگی‌های دوران حاکمیت نظام اسلامی برای انجام رسالت و وظایف اصلی روحانیت، تأکید کردند و گفتند: امروز بشریت به‌ویژه نسل‌های جوان به‌شدت نیازمند حرف‌های نو هستند و اسلام حرف‌های نو و جذابی در زمینه‌ی انسان، جامعه و سیاست دارد که اگر به گوش جهانیان رسانده شود، قطعاً پذیرنده‌ی بسیاری خواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت را ادامه‌دهنده وظیفه و رسالت انبیاء برشمردند و خاطرنشان کردند: همان‌گونه که انبیاء به‌دنبال ایجاد زمینه‌ای برای حاکمیت جهان‌بینی توحیدی و ایجاد حیات طیبه بودند، مهم‌ترین وظیفه روحانیت نیز ایفای همین رسالت است. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای گفتند: ایجاد حیات طیبه قطعاً معارضانی خواهد داشت همان‌گونه که در مقابل انبیاء نیز معارضان وجود داشتند، بنابراین روحانیت باید خود را برای کار و تلاش پر زحمت و بلندمدت و درعین‌حال تأثیرگذار، ماندگار و نتیجه‌بخش، آماده کند.

ایشان به تشکیل نظام اسلامی در ایران و امتیازات این دوران برای انجام وظیفه روحانیت اشاره کردند و افزودند: «حاکم بودن فضای اسلامی بر جامعه» یکی از این ویژگی‌ها است، علاوه بر آن، در سطح جهانی نیز یک خلأ فکری ناشی از سرخوردگی از بی‌نتیجه بودن تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی وجود دارد که زمینه را برای ارائه حرف‌های نوی تفکر اسلامی فراهم کرده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر بتوانیم حرف‌های نو و جذاب اسلام را درخصوص انسان، جامعه و سیاست به گوش جهانیان و به‌ویژه نسل‌های جوان برسانیم، قطعاً مورد قبول قرار خواهند گرفت.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای وجود وسائل و ابزارهای ارتباطاتی و رسانه‌ای فراگیر به‌واسطه‌ی شکل‌گیری فضای مجازی را یکی دیگر از ویژگی‌های دوران کنونی برای رساندن پیام حیات‌بخش اسلام برشمردند و گفتند: یکی دیگر از امتیازات این دوران، کثرت سؤال‌ها و شبهه‌ها در ذهن‌ها است که همین زیاد بودن سؤال‌ها، ذهن‌ها را برای یافتن پاسخ‌ها فعال و زمینه را برای عبور از مرزهای علم فراهم خواهد کرد. ایشان تأکید کردند: همان‌گونه که در سؤال‌ها و شبهه‌ها نباید متوقف بمانیم، در یافتن پاسخ نیز باید به‌دنبال پاسخ‌های منطقی و صحیح برویم. ایشان، برداشت برخی افراد و نویسندگان مبنی بر تمام شدن مبارزه و انقلاب اسلامی را نادرست و «خیانت به انقلاب» خواندند و خاطرنشان کردند: انقلاب، هنجارهای گذشته را به‌هم می‌ریزد و هنجارهای جدیدی را به‌وجود می‌آورد و تداوم انقلاب به معنای حفظ هنجارهای جدید است. (خ-۱۳۳۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *