طلیعه ۱۳۳۳-۹۶۰۶۰۹

هفته دولت هر ساله فرصت مغتنمی است تا دولتمردان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر به تبیین برنامه‌ها و دستاوردهای خود برای مردم و همچنین شنیدن نظرات و انتقادات این صاحبان اصلی نظام اسلامی بپردازند. امسال نیز در روزهای آغازین هفته دولت همچون سالهای گذشته اعضای دولت دوازدهم که در نخستین روزهای آغاز به کار خود قرار داشتند با حضور در محضر رهبر معظم انقلاب به توصیه‌های ایشان گوش فرا دادند.

رهبرمعظم انقلاب در این دیدار۱۲ توصیه کلیدی و مهم به دولت دوازدهم داشتند که چکیده محورهای آن به شرح زیر است:

۱- داشتن نیت الهی برای خدمت به مردم به عنوان بندگان خدا و حل مشکلات آنها

۲- داشتن روحیه جهادی وتلاش مضاعف و خستگی ناپذیر و بدون چشمداشت

۳- همکاری اعضای دولت و فعالیت تیمی

۴-  تحمل شنیدن صدای مخالف و استقبال از نقادی

۵- ارتباط نزدیک با مردم به‌منظور درک بهتر واقعیات زندگی مردم وانجام «سفرهای استانی»

۶- لزوم حفظ و تقویت روحیه مردمی و پرهیز از اشرافی گری

۷- کمک به حرکتهای مردمی خودجوش فرهنگی، اقتصادی و خدماتی همچون گروههای جهادی یا فرهنگی

۸- در نظر گرفتن کارآمدی، تدین، انقلابی بودن، پرکاری و جهادی عمل کردن در انتخاب همکاران و مدیران زیر مجموعه

۹- پیگیری و نظارت بر زیرمجموعه

۱۰- داشتن برنامه دقیق و مدون و علمی

۱۱-  توجه به اسناد بالادستی و سند چشم انداز و روحیه خطرپذیری

۱۲- تمرکز بر اولویت‌های اصلی

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، «اقتصاد» را اولویت واقعی کشور خواندند و با تأکید بر تلاش بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم از جمله بیکاری جوانان گفتند: اقتصاد باید اولویت همه اعضا و بخشهای دولت باشد.

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان، «حفظ جهت گیری و روحیه انقلابی و دینی در دیپلماسی» را مهم خواندند و تأکید کردند: باید در مسائل دیپلماسی به انقلاب خود افتخار کنیم و از عمل کردن به هنجارهای ملی یعنی هنجارهای برآمده از انقلاب، نظیر ایستادگی در مقابل استکبار، ظلم ستیزی و مخالفت با نظام سلطه، احساس عزت کنیم.

به امید آن که دولت دوازدهم بتواند با تلاشی مضاعف تمام توان خود را در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در واقع تبلور خواسته‌های ملت است به کار گیرد . مهمترین این خواسته‌ها همانطور که بیان شد، «اقتصاد و مسائل معیشتی مردم» است. بنابراین ضرورت دارد که اقتصاد اولویت اصلی دولت و همه مسئولان کشور باشد. همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند اگرچه وزارتخانه‌هایی مانند اقتصاد، صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی مستقیماً در مسائل مهمی نظیر تولید و اشتغال مسئولیت دارند اما دیگر بخش‌های دولت از جمله وزارت امور خارجه، آموزش و پرورش، علوم و ارشاد نیز می‌توانند در حل مشکلات اقتصادی، زمینه‌سازی و کمک کنند. انشاءالله دولت محترم با جدیت تمام و استفاده از ظرفیت‌های کشور، هرچه بیشتر در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش کند. (خ-۱۳۳۳)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *