خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۰۸

  • آیت‌الله علوی گرگانی: غدیر مدال افتخار شیعه است
  • رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی با مردم: در برابر نقض برجام دست روی دست نمی‌گذاریم
  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت‌الله شاه‌آبادی
  • آیت‌الله خاتمی: توفیقات روز افزون حوزه در گرو عمل به منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام است
  • آیت‌الله علیدوست: طلاب با الگوگیری از علما فرصت‌ها را مغتنم بشمارند
  • آیت‌الله فقیهی: لازمه دفاع حوزویان از انقلاب تقویت روحیه انقلابی است

** جام جم ۹۶/۶/۸
*  تقدیر ۲۰۷ نماینده مجلس از اقدامات قالیباف
۲۰۷ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای، از زحمات محمد باقر قالیباف در طول ۱۲ سال مدیریت شهر تهران و مدیریت دبیرخانه کلانشهرهای ایران، تقدیر و تشکر کردند.
*  تعیین وقت برای پرونده استانداران متخلف
غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری تهران در پاسخ به پرسش خبرگزاری میزان مبنی بر این که آیا رسیدگی به پرونده ١٢ نفر از استانداران که کیفرخواستشان هم صادر شده بود، تعیین وقت شده است یا خیر عنوان کرد: زمان دقیق را نمی‌دانم، ولی پرونده‌ها آمده، دستورهای لازم صادر و تعیین وقت نیز شده است ولی زمانش را نمی‌دانم. شعبه ویژه انتخابات دادسرای کارکنان دولت به این موضوع رسیدگی می‌کند.
** همشهری ۹۶/۶/۸
*  حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک شد
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در حکمی حسام‌الدین آشنا را به عنوان «مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک» منصوب کرد.
در این حکم آمده است: «انتظار دارد با بهره‌گیری از آرا و نظرات اندیشمندان نسبت به ارائه طرح‌ها و پیشنهادات جامع با رعایت سیاست‌های کلی نظام اقدام نمایید.»
*  تحویل زیر دریایی فاتح به نیروی دریایی
رضا طلایی نیک، معاون پارلمانی وزارت دفاع از تحویل زیر دریایی فاتح به نیروی دریایی خبر داد.
وی که در مجلس در دفاع از کلیات لایحه «تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح» سخن می‌گفت یادآوری کرد: ایران در تعمیر شناورهای نظامی به خود کفایی رسیده و به دلیل مسائل امنیتی هیچ کدام از شناورها به خارج از کشور ارسال نمی‌شود.
طلایی نیک گفت: سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح ۱۷۶ شناور را طراحی کرده است.
** کیهان ۹۶/۶/۸
*  بهبود معیشت مردم و ‌اشتغال جوانان مسئله اول کشور است
تولیت آستان قدس رضوی(ع) معتقد است که معیشت و ‌اشتغال جوانان مهم‌ترین مسئله کشور است و در همین رابطه تلاش مسئولان را در جهت رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی خواستار شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام باقر(ع)  گفت: تمام تلاش مسئولان با کمک دیگر آحاد مردم باید در جهت رونق کسب و کار و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد چون فقر و مشکلات معیشتی مردم  به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی ما نیست.
*  درخواست همزمان ۵۷ سازمان حقوق بشری برای تحقیقات درباره جنایات آل‌سعود در یمن
۵۷ سازمان حقوق بشری با ارائه درخواستی به شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیق مستقل درباره جنایات آل‌سعود و نقض قوانین بین‌المللی در یمن شده‌اند.
این سازمان‌ها تاکید کرده‌اند که «نقض خطرناک قوانین حقوق بشر بین‌المللی و قوانین بشردوستانه بین‌المللی در یمن صورت می‌گیرد.»
** شرق ۹۶/۶/۸
*  قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره اجرای برجام
گزارش شش‌ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد روند اجرای برجام در صحن علنی قرائت شد.
متن کامل این گزارش دارای هشت بخش مشتمل بر مبانی و منابع گزارش، اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران، فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های رفع‌شده، تحریم‌های باقی‌مانده، موارد نقض عهد و پیمان‌شکنی آمریکا، اقدامات متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران است.
*  توافق انصارالله  با حزب کنگره مردمی یمن
«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن از توافق این جنبش و کنگره مردمی برای پایان‌دادن به تنش‌هایی که در پی اتفاقات پنجشنبه گذشته رخ داده بود، خبر داد.
این توافق در دیداری که با حضور «صالح الصماد» رئیس شورای ‌عالی سیاسی یمن و نمایندگان کنگره مردمی به ریاست «عارف الزوکا» دبیر کل این حزب و نیز با حضور «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله یمن برگزار شد، صورت گرفت.
** ایران ۹۶/۶/۸
*  مسأله حصر در جلسه شورای عالی امنیت ملی بررسی شد
محمد باقر نوبخت دیروز این مطلب را در نخستین نشست خبری خود در دولت دوازدهم عنوان کرد.
– در ستاد اقتصادی جلب رضایت مردم را دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم هم زندگی مردم را بهبود ببخشیم و هم در پایان فرصت خدمت، نام نیکی از خود به جای بگذاریم.
– اینکه دادگاهی درباره حصر تشکیل شود، در حوزه اختیارات قوه قضائیه است اما من در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم که مباحث خوب و دقیقی آنجا مطرح شد که البته جمع بندی آن را دبیر شورا گزارش خواهد کرد. با خروج نیروهای امنیتی ان‌شاءالله گام‌های بعدی هم بداشته خواهد شد.
– ما هیچ چیزی که خارج از چارچوب برجام باشد را نمی‌پذیریم، به ویژه بازدید از اماکن نظامی که اطلاعات آن کاملا طبقه بندی و سری است.
– همچون کابینه، طبیعی است که در سطح استانداران هم ترمیم صورت بگیرد.
*  واکنش وزارت نفت به شرط شرکای بابک زنجانی
مشاور وزیر نفت و مسئول کمیته وصول مطالبات این وزارتخانه در واکنش به شرط شرکای زنجانی مبنی بر پرداخت عین بدهی شریکشان در صورت بازگرداندن اموال واگذارشده گفت: شرکای زنجانی اگر می‌خواهند کمک کنند، اموال تاجیکستان، ترکیه و مالزی را پس بدهند.
اصغر هندی افزود: شرکت نفت از روز نخست به‌دنبال مطالبات خود بوده و این اموال را از روی ناچاری و بنابر تصمیم مسئولان رده‌ بالای اجرایی و قضایی گرفته است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۸
*  وجود تجارت آزاد از جمله مصادیق روابط بهتر بین ایران و شیلی است
وزیر امور خارجه در دیدار نایب رئیس مجلس سنای شیلی خواستار توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری شد و گفت: وجود تجارت آزاد بین دو کشور از جمله مصادیق روابط بهتر میان تهران- سانتیاگو است.
دکتر محمد جواد ظریف در دیدار گیدو جیراردی با اشاره به وجود زمینه‌های متنوع همکاری میان دو کشور، حضور یک هیات پارلمانی از کشور شیلی را در ایران، یک شروع بسیار خوب عنوان کرد.
** وطن امروز ۹۶/۶/۸
*  انتصاب آیت‌الله شاهرودی تدبیر شایسته رهبر معظم انقلاب بود
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی با اشاره به انتصاب آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقام معظم رهبری با انتصاب آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدبیر شایسته‌ای کردند.
وی گفت: با حضور آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار می‌رود این مجمع با قدرت و توان بیشتری کارهای خود را دنبال کند و بیش از پیش کارآمد باشد.
*  نگرانی ایران از تداوم خشونت‌ها و تضییع حقوق مسلمانان در میانمار
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تداوم اقدامات غیرانسانی و خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در میانمار اظهار داشت: در چارچوب احترام به حقوق اولیه و کرامت انسانی به‌عنوان یک هنجار شناخته ‌شده بین‌المللی، دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به ادامه تضییع حقوق مسلمانان در میانمار که منجر به کشته شدن و همچنین مهاجرت اجباری تعداد بسیاری از آنان شده است، قویاً ابراز نگرانی کرده و ناخرسندی خود را از ادامه این وضعیت اسفبار و کشتار و آوارگی مسلمانان میانمار اعلام می‌دارد.
** جوان ۹۶/۶/۸
*  آمریکا آرزوی بازرسی از مناطق حساس و نظامی ما را به گور می‌برد
رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: این آرزو را آمریکایی‌ها باید به گور ببرند که به بهانه برجام یا هر بهانه دیگری بخواهند از تاسیسات نظامی ما بازدید کنند، به هیچ وجه اجازه داده نخواهد شد.
علی‌اکبر ولایتی در خصوص اظهارات مسئولان آمریکایی درباره بازدید از مناطق نظامی ایران گفت:‌ این آرزو را آمریکایی‌ها باید به گور ببرند که به بهانه برجام یا هر بهانه‌‌ دیگری بخواهد از تاسیسات نظامی ما بازدید کنند به هیچ وجه اجازه داده نخواهد شد.
*  اشتباه در تصمیم‌گیری مسئولان مهم‌ترین هدف نفوذ است
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله سید جواد مدرسی با بیان اینکه توطئه‌های شوم دشمنان دین و نظام اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و تا کنون به شیوه‌های مختلف در حال اجراست، افزود: مستکبران سعی دارند سیاه نمایی‌های مختلف مسئولان نظام انقلاب اسلامی ایران را به اشتباه در تصمیم‌گیری وادار کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۸
*  حُکم مدیران کانال‌های تلگرامی صادر شد
وکیل‌مدافع دو نفر از متهمان پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی از صدور حکم موکلینش توسط دادگاه انقلاب خبر داد.
سیدعلی مجتهدزاده گفت: امروز برای ابلاغ حکم به دادگاه انقلاب مراجعه می‌کنم، البته دادستان محترم تهران روزدوشنبه از صدور این احکام خبر داده بود.
*  تشکیل کمیته‌ پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در کمیسیون امنیت ملی مجلس
خانواده و اعضای موسسه امام موسی صدر، با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌دیدار کردند.
در این دیدار پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون با حضور نماینده خانواده امام موسی صدر مطرح شد تا با کمیته پیگیری رسمی‌در لبنان همکاری و تبادل اطلاعات داشته باشد.
** رسالت ۹۶/۶/۸
*  از دانشگاه آزاد استعفا دادم
محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا از مسئولیت خود در دانشگاه آزاد استعفا داده‌اید؟» گفت: از مسئولیتم در دانشگاه‌ آزاد استعفا دادم، اما هنوز با استعفای من موافقت نشده است. وی درباره علت استعفای از معاونت عمرانی دانشگاه آزاد گفت: به دلیل ریاست شورای شهر تهران و مشغله‌های بسیاری که دارم نمی‌توانم برای هر دو پست مدیریتی وقت بگذارم.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۸
*  هیات نظارت بر اجرای برجام تحولات را رصد می‌کند
نایب رییس مجلس شورای اسلامی‌گفت: در مورد گزارش مربوط به روند اجرای برجام ، هیات نظارت با حضور همه مسئولان بلندپایه نظام ایجاد شده که موضوع را رصد می‌‌کند و هرجا نیاز باشد عکس‌العمل نشان می‌‌دهد.
علی مطهری افزود: هیات نظارت بر اجرای برجام کار رصد را انجام می‌‌دهند و ما به این هیات اعتماد داریم.
*  دومین جلسه مشترک روسای کمیته‌های هفت‌گانه مستقر در کربلا برگزار شد
دومین جلسه مشترک روسای کمیته‌های هفت گانه ستاد اربعین مستقر در کربلا با روسای ادارات و دوایر دولتی کربلا برگزار شد.
در این جلسه وضعیت کربلا و محدودیت‌های موجود به ویژه در زمان حضور میلیونی زائران سیدالشهدا بررسی و در خصوص ارایه خدمات شایسته اعم از تامین امنیت و برقراری انتظامات، فرهنگی و رسانه ای، ترابری، اسکان، بهداشت و درمان و تغذیه تبادل نظر شد.
** آرمان ۹۶/۶/۸
*  حذف سمت نمایندگی ویژه آمریکا در امور برجام
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا طی نامه‌ای به رئیس کمیته روابط خارجی سنا خواستار حذف سمت نمایندگی ویژه آمریکا در توافق هسته‌ای شد.
*  شکایت قوه قضائیه از یک نماینده
محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهارداشت: شکایتی از قوه‌قضائیه درباره یکی از نمایندگان مربوط به دوران تبلیغات ریاست جمهوری رسیده است مبنی بر اینکه آن نماینده از امکانات دولتی استفاده کرده که هیات نظارت بررسی این شکایت را در دستور کار قرار داده است.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۸
*  انفجار ۸ شهریور کار سازمان منافقین بود
ابراهیم خدابنده از اعضای جداشده سازمان مجاهدین خلق با بیان اینکه مسعود رجوی رسما خودش گفته و صدها شاهد هم هست که سازمان مسئول ترورهای هفتم تیر و هشتم شهریور است، اظهار کرد: «رجوی در یک نشست مسعود کشمیری را به همه نشان داد و گفت او دفتر نخست وزیری را منفجر کرده است؛ در یک نشست که همه اعضای سازمان حضور داشتند. رسمی اعلام نشد ولی در جلسه‌های خصوصی اعلام می شد و به آن هم افتخار می‌کرد.
*  کربلا میزبان ۴۵ هزار زائر ایرانی در روز عرفه
میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا گفت: «پیش بینی می‌شود بین ۴۰ تا ۴۵ هزار زائر ایرانی در روز عرفه در کربلا حضور داشته باشند.
امسال با توجه به اختلاف زمان آغاز ماه قمری در ایران و عراق زمان برگزاری این برنامه‌ها متفاوت خواهد بود.»
** آفرینش ۹۶/۶/۸
*  هیچ جایگزینی برای توافق هسته ای با ایران وجود ندارد
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جمع سفرای این کشور با تبیین اولویت های سیاست خارجی و ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران گفت: پاریس از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند، چرا که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.
*  اسد قوی‌تر شده است
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری تابستانی خود گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه قوی‌تر از آن چیزی است که ما تمایل داشتیم.
مرکل در عین حال تاکید کرد که قدرتمند شدن بشار اسد باعث از بین رفتن ضرورت تحقق انتقال سیاسی در سوریه نمی‌شود.
** قدس ۹۶/۶/۸
*  دستگاه قضایی با کمبودهای بسیاری رو به روست
دادستان کل کشور از دولت و مجلس خواست بیش از گذشته به فکر رفع مشکل کمبود بودجه، اعتبار و نیروی انسانی قوه قضائیه باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری گفت: متاسفانه در دستگاه قضایی با مشکلات و کمبودهای عدیده‌ای از جمله کمبود نیروی انسانی و کمبود امکانات مواجه هستیم که تبعات و آثار منفی آن متاسفانه دامن مردم عزیز و مراجعان به دستگاه قضایی را می‌گیرد.
*  فعال شدن سرویس‌های جاسوسی در حوزه علمیه قم و نجف
آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در برنامه جهان‌آراء گفت: یکی از خطرهایی که امروز حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، ایجاد جریان‌های بدیل در متن حوزه‌هاست.
دشمنان قصد دارند از این طریق مرجعیت و تشیع را به سمت دیگری بکشانند. اطلاع دارم که امروز سرویس‌های جاسوسی روی حوزه نجف و قم کار می‌کنند تا از طریق پشتیبانی‌های مالی و رسانه‌ای زمینه اجتماعی فراهم کنند و آنان را به عنوان مرجعیت آینده تشیع کاندیدا کنند.
** خراسان ۹۶/۶/۸
*  وضعیت سرباز میرجاوه را شخصا پیگیری می‌کنم
«رضا ربانی» رئیس سنای پاکستان در باره سرباز گروگان‌گرفته شده در میرجاوه، گفت: تمامی تلاش پاکستان برای بازگرداندن این سرباز به ایران در جریان است. شخصاً این قول را می‌دهم که دوباره پیگیر بازگرداندن این سرباز خواهم شد.
*  افغانستان مشتری گاز ایران شد
پس از مذاکرات ایران و بخش خصوصی افغانستان، این کشور خریدار گاز ایران شد و با وجود زیر ساخت‌های موجود، گاز ایران می‌تواند به هرات ارسال شود.
** اعتماد ۹۶/۶/۸
*  جنگ‌های آینده دانش‌بنیان هستند
جانشین فرمانده ارتش با بیان اینکه جنگ‌های امروز و آینده جنگ‌های دانش‌بنیان هستند، گفت: در این نبردها سرباز، افسر و فرماندهی موفق است که در زمینه‌های علمی و آگاهی به دانش روز در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان گفت: زمانی که شیپور جنگ نواخته شد تمام دنیا دیدند که جوانان برومند و انقلابی چگونه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
*  تشکیل کمیته بازنگری در قوانین نظارت بر انتخابات شوراها با دستور لاریجانی
محمد محمودی‌شاه‌نشین، اظهار کرد: کمیته بازنگری در قوانین نظارت بر انتخابات شوراها به دستور لاریجانی تشکیل شده است.
نمایندگان وزارت کشور، مرکز پژوهش‌ها، شورای نگهبان و ٣ نفر از کمیسیون شوراها عضو این کمیته هستند تا نقاط ضعف و قوت نظارت بر انتخابات شوراها بررسی شود.
** شهروند ۹۶/۶/۸
*  نظام قادر به تحقق عدالت قابل قبولی است
وزیر دادگستری تأکید کرد که مهمترین دغدغه‌اش سازمان تعزیرات حکومتی است. سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری اظهار کرد: در جامعه، نیروهای انقلاب هم حتی از محقق‌شدن عدالت، مأیوسند.
برداشت من این است که نظام قادر به تحقق عدالت قابل قبولی است؛ اگر این توقع مردم برآورده نشود، با آسیب مواجه می‌شویم، ابزار و امکانات آن وجود دارد، مطالبه جدی رهبری و مردم است. وزیر دادگستری ادامه داد: تحقق عدالت و مبارزه با فساد به جز با شفافیت در نظام اداری، انجام نمی‌شود.
*  خروج از برجام یک اشتباه بزرگ است
یک مقام پیشین آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری اوباما تأکید کرد: خروج از توافق هسته‌ای یک اشتباه بزرگ است و این کار به انزوای ما از متحدان‌مان منجر خواهد شد.
رابرت هورفانس، معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی، محیط ‌زیست و رشد اقتصادی با بیان این‌که خروج از توافق هسته‌ای اشتباهی بسیار بزرگ است، گفت: هیچ شواهدی دال بر نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران وجود ندارد. اگر واشنگتن در شرایطی که هیچ سندی از تخلف ایران وجود ندارد، از توافق کنار برود، موجب انزوای ما از متحدان‌مان خواهد شد، شرکت‌های آمریکایی آسیب خواهند خورد و نفوذ آمریکا در منطقه تضعیف می‌شود.
** صبح نو ۹۶/۶/۸
*  دریافت وام از کره جنوبی بدون مصوبه مجلس
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در جلسه علنی روز گذشته مجلس با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۸۰ قانون اساسی مبنی بر اینکه گرفتن یا دادن هر گونه وام یا کمک‌های بلاعوض باید با مصوبه مجلس باشد، اظهار داشت: گزارش‌هایی درباره دریافت وام از برخی کشورهای خارجی مانند کره جنوبی مطرح می‌شود که مصوبه مجلس را ندارد و ضروری است که هیئت رئیسه در این رابطه توضیح دهد.
*  قواعد فقهی در خدمت نظام‌سازی
آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های سراسر کشور در دوره آموزشی مفتاح گفت: مقصود نظام سازی این است که از درون احکام فقهی به قواعد بنیادی برسیم؛ مانند چیزی که شهید صدر در گام اول اقتصادنا بیان کرده است.
** بهار ۹۶/۶/۸
*  ادامه تلاش‌ها برای متقاعد کردن آمریکا
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو در حال حاضر روی متقاعد کردن رهبری آمریکا برای ادامه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کار می‌کند.
ما روی این تلاش‌هایمان برای متقاعد کردن متحدان ما در دولت آمریکا مبنی بر اینکه آنها لازم است به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای با ایران عمل کنند، متمرکز هستیم. این مقام روس با تاکید بر اینکه برجام با محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران تاثیر خود را ثابت کرده است، گفت: اگر آمریکا تحت هر شرایطی از توافق هسته‌ای خارج شود، هر یک از طرف‌ها (که توافق خارج شود) یک ضربه جبران ناپذیر به امنیت منطقه و بین‌الملل خواهد زد.
*  عارف رئیس فراکسیون امید باقی ماند
انتخاب اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید برای سال دوم برگزار شد.
انتخاب هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برای اجلاسیه دوم برگزار شد و پس از انتخاب مجدد محمد رضا عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید که به اتفاقا آرا در ریاست این فراکسیون برای یک سال دیگر ابقاء شد، ۸ عضو دیگر هیات رئیسه نیز برگزیده شدند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت‌الله شاه آبادی
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله روح الله شاه آبادی تصریح کرد:آن عالم ربانی عمر پربرکت خود را در ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) و خدمت به حوزه‌های علمیه گذراند، و سالهای متمادی از محضر شریف مراجع معظم تقلید همانند حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و سایر آیات عظام بهره علمی گرفت و حدود بیست سال از بحثهای علمی حضرت امام(قدس‌الله‌نفسه) استفاده کرد. در بخش دیگری از این پیام آمده است: مرحوم آیت‌الله شاه آبادی در صفای نفس و کمالات اخلاقی در بین خواص مشاربالبنان بود و به مراحل بالائی از زهد، تواضع و عبودیت نائل گردید.
غدیر مدال افتخار شیعه است
رسا/ آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار مسؤولان ستاد بازسازی واقعه غدیر تأکید کرد: برپایی واقعه غدیر به صورت نمایشی بسیار مؤثر است تا این که بخواهیم در مورد آن سخن بگوییم و مردم بشنوند، اما سعی کنید در بازسازی واقعه غدیر دو مسأله‌ای که فراموش شده است را نیز احیا کنید و آن دو خطبه غدیر و زیارت غدیریه است؛ وی افزود: اهمیت روز غدیر به دلیل سه مدال افتخاری است که در این روز به شیعیان داده شده و قرآن در سوره مائده به آن اشاره کرده و آن سه مدال نخست اکمال دین، دوم اتمام نعمت و سوم رضایت خداوند به دین اسلام با ولایت امیرمؤمنان است.
جاذبه های کاذب دنیا خطر بزرگی برای مسؤولان است
رسا/ آیت‌الله نمازی با تبریک هفته دولت وگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ابراز کرد: گره گشایی از کار مردم و رفع مشکلات مردم به گونه‌ای است که هر لحظه از فعالیت مسؤولان در محیط کار و بیرون از محیط کار عبادت محسوب می‌شود. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه مقام و منصب عُجب آور و حجاب است و جاذبه های دنیا نیز حجاب است، افزود: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که جذب جاذبه های کاذب دنیا می‌شویم و این خطر بزرگی برای همه به ویژه برای مسؤولان و مدیران در نظام اسلامی است. ما همه باید مراقب باشیم که دنیا مانند رستوران بین راهی برای استراحت کوتاه است و موقت است.
توفیقات روز افزون حوزه در گرو عمل به منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام است
حوزه/ آیت‌الله خاتمی گفت: زعمای حوزه‌های علمیه مراجع عظام تقلید هستند و مقام معظم رهبری به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید هم در گذشته و هم در حال حاضر رهنمودهایی را همیشه برای توفیق بیشتر حوزه‌های علمیه بیان می کنند.عضو جامعه مدرسین افزود: رهبر انقلاب در دیدار با طلاب حوزه علمیه تهران نیز به سان سخنان گذشته خود مباحث بسیار ارزشمند و کلیدی را مطرح کردند که تحقق این رهنمودها، عزت و عظمت بیشتر حوزه ها را در پی خواهد داشت.
لازمه دفاع حوزویان از انقلاب، تقویت روحیه انقلابی است
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران با ایشان اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند حفظ و تقویت روحیه انقلابی در سطح جامعه و به خصوص در حوزه‌های علمیه یک امر ضروری برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.وی افزود: یکی از مهم ترین شاخصه‌های یک طلبه و روحانی انقلابی این است که دارای روحیه شجاعت و شهامت و بصیرت دینی و انقلابی است و از هر فرصتی برای خدمت به مردم و نشر آموزه‌های اسلامی استفاده می کند.
طلاب با الگوگیری از علما فرصت ها را مغتنم بشمارند
رسا/ آیت‌الله علیدوست با اشاره به اهمیت وقت و توجه و حساسیت علما به اوقات عمر خود، گفت: طلاب باید با توجه به گفتمان ارزش محوری وقت، از اوقات عمر خود بهترین و بیشترین بهره را ببرند.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه در سیره علمای ما انفاق بسیار داریم اما اتلاف وقت و عمر را ندیده ایم، ادامه داد: گفتمان و فرهنگ بهره گیری از اوقات زندگانی در میان علما بسیار پر اهمیت بود، برای رشد لازم است از ظرفیت‌های موجود بهره مند شویم و موانع بهره گیری از ظرفیت‌ها و اوقات را کنار بزنیم.
ادامه اعتراض شیعیان بحرین علیه آل خلیفه
حوزه/ گروهی از جوانان انقلابی بحرین دراعتراض به رژیم آل خلیفه در شهرهای کرزکان و دمستان واقع در غرب این کشور در عملیاتی میدانی به مراکز نیروهای امنیتی آل خلیفه حمله کردند و درگیری‌های شدیدی میان انقلابیون و نیروهای آل خلیفه رخ داد.جوانان انقلابی مناطق مختلف بحرین مانند بنی جمره، ابوصیبع و شاخوره، شب گذشته خیابان‌های اصلی این مناطق را با آتش زدن لاستیک خودرو مسدود کردند و در حال آماده شدن برای برپایی تظاهرات برائت از استکبار هستند. این راهپیمایی بنا به فراخوان نیروهای انقلابی در روزهای هشتم و نهم ذی الحجه برگزار می شود.
بیکاری از معضلات بزرگ کشور است
رسا/ وزیر صنعت، با اشاره به درخواست‌های مردم برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری، گفت: این مشکلات مردم نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب بدون دلیل بزرگترین مشکل کشور را مسأله اشتغال ذکر نمی‌کنند. محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: باید با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به همراه ایجاد ثبات و آرامش و هم‌دلی در جامعه در راستای اشتغال‌زایی اقدام کنیم.
رایزنی مقامات نظامی ایران و روسیه پیرامون همکاری‌های دفاعی
مهر/ معاونان وزرای دفاع ایران و روسیه در دیدار با یکدیگر پیرامون همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های دفاعی به بحث و تبادل نظر پرداختند. در همین راستا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات دو طرف در فضایی دوستانه برگزار شد و طی آن دورنمای همکاری در زمینه‌های دفاعی، فناوری و تحولات اوضاع خاورمیانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بنا بر این بیانیه دو طرف بر اهمیت گسترش روابط نظامی بین تهران و مسکو تاکید کردند.
در برابر نقض برجام دست روی دست نمی‌گذاریم
فارس/ رئیس‌جمهور کشورمان شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی با مردم ضمن تبریک هفته دولت اظهار امیدواری کرد که دولت دوازدهم بتواند خدمتگزار خوبی برای ملت عزیز ایران باشد. حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به مسائل داخلی کشور وانتخاب هیات وزیران گفت: اگر بخواهیم به اهدافمان برسیم، راهی جز وحدت، اتحاد و تعامل با یکدیگر نداریم. روحانی همچنین با اشاره به برجام، گفت: تعهد ما در برابر دنیا کاملاً مشخص است، تعهد ما برجام است و تعهد دیگری نداریم، وی تأکید کرد: ما هیچ وقت آغازگر نقض برجام نخواهیم بود و در برابر تخلفات دیگران هم دست روی دست نخواهیم گذاشت.
توان حزب‌الله به مراتب بیشتر از گذشته شده است
فارس/ مشاور سابق پنتاگون در امور کشورهای عرب گفت: موشک‌ها و راکت‌های پرشمار حزب‌الله می‌توانند هر جای اسرائیل را هدف گیرند. «دیوید شنکر» درباره امکان درگیری جدید بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل و قیاس آن با نبرد سال ۲۰۰۶ گفت توان حزب‌الله در حال حاضر به مراتب بیشتر شده است.
 ایران اسلامی برای پیشرفت و امنیت کشور با دشمن مصالحه نمی‌کند
ایسنا/ وزیر اطلاعات با اشاره به پیشرفت‌ کشور در حوزه‌های امنیت گفت: در عرصه امنیتی به ۱۲۰ تیم ضربه وارد کردیم و سر سوزنی بر سر پیشرفت و امنیت کشور با دشمن مصالحه نخواهیم کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه اشراف خوبی بر حرکت‌های جریان‌های تروریستی در منطقه داریم تاکید کرد: جمهوری اسلامی وظیفه دارد تا امنیت، اشتغال و آرامش را برای شهروندان خود فراهم کند.
 آمریکا ۲ بمب هسته‌ای آزمایش کرد
تسنیم/ اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا با همکاری نیروهای هوایی ارتش این کشور، تست پرتاب دو بمب هسته‌ای بدون پیشران از نوع B61-12 را با موفقیت انجام داده‌اند. این بمب‌ها در میدان آزمایش تونوپاه در صحرای نوادا پرتاب شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *