کارهای هنری برای به تصویر کشیدن غدیر باید موردتوجه قرار گیرد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر به همراه اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر در شامگاه دوشنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۶ و در آستانه هفته ولایت، در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاضر و با حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری نائب رئیس جامعه مدرسین دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا این دیدار، دکتر ظریف‌منش ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام؛ به تشریح فعالیتهای ستاد بازسازی واقعه ی غدیر پرداخت و بیان داشت امسال نیز برنامه‌های متنوعی برای هفته ولایت پیش‌بینی شده است که از جمله آنها می توان به همایش ملی غدیر، ششمین جشنواره شعر غدیر، مراسم بزرگ تجلیل از سادات شهید و شهدای سادات مدافع حرم، جشن بزرگ روز عید غدیر در مصلای تهران، گرامی داشت روز مباهله، بازسازی واقعه غدیر در نقاط مختلف کشور  اشاره کرد.

ایشان استقبال مردمی از برنامه های بزرگداشت غدیر را بسیار مطلوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد با همکاری همه نهادها بتوان هر ساله برنامه های مفیدتر و تاثیرگذارتری به جامعه ارائه نمود.

در ادامه این دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به واقعه مهم و بی‌نظیر غدیر و تقدیر از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه در بزرگداشت آن، بیان داشت: بزرگداشت شعائر الهی یک وظیفه همگانی است و غدیر یکی از آن شعاری است که باید به‌صورت مداوم به آن پرداخت و در این واقعه بی‌نظیر باید سه نکته در دستور کار باشد: در حوزه غدیر باید در مرحله نخست به تبیین و بازسازی واقعه غدیر پرداخته شود، چراکه این موضوع مهم تاریخی که توسط نبی اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و مخاطبان غدیر رقم‌زده شده است، نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تکرار حادثه عاشورا نسبت به زنده نگه‌داشتن این واقعه اهتمام جدی داریم، تصریح کرد: اگر حوادثی که رخ‌داده است در اذهان جامعه به فراموشی سپرده شود و ما آن را جدی نگیریم از حافظه جامعه محو می‌شود، جدیت عاشورا را در مورد غدیر مشاهده نکرده‌ایم به همین علت به جایگاه مورد انتظار در غدیر نرسیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در بازسازی واقعه غدیر فقط به مخاطبان شیعه نگاه نشده است، عنوان کرد: شیوه بازسازی این واقعه به صورتی است که حساسیتی را برنمی‌انگیزد به همین علت همگان از آن استقبال می‌کنند.

نائب رئیس جامعه مدرسین افزود: انجام کارهای هنری و توزیع اطعام به مناسبت روز عید غدیر را از اقدامات قابل‌تقدیر دانسته و مطرح کرد: کارهای هنری برای به تصویر کشیدن غدیر باید موردتوجه قرار گیرد، سخنرانی‌ها و همایش‌ها باید در مورد رخدادهای غدیر توسعه یابد.

وی با بیان اینکه باید از ابزار و امکانات مختلف برای زنده نگه‌داشتن غدیر استفاده شود، اظهار کرد: صاحب غدیر دارای آثار و برکات بسیاری است، افزایش معرفت افراد نسبت به امیرالمؤمنین (ع) یک موضوع مهم بوده که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

امام‌جمعه قم تبیین روحیه عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی امیرالمؤمنین (ع) را از نیازهای روز جامعه برشمرد و گفت: باید از زندگی ایشان الگوهای رفتاری و گفتاری استخراج کرده و این الگوها را در جامعه ترویج دهیم.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: ارتباط غدیر با انقلاب اسلامی باید مورد واکاوی قرار گیرد، نقش رهبری و اطاعت‌پذیری از رهبری در عید غدیر به‌خوبی قابل مشاهده است، اگر بتوانیم ولایت‌فقیه و رهبری را با غدیر پیوند دهیم به مفهوم موردنیاز در حوزه غدیر می‌رسیم، چراکه ولایت‌فقیه استمرار حرکت امامت است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: غدیر منحصر به دهه ولایت نیست، غدیر باید در طول سال و در کشورهای مختلف زنده نگه داشته شود چراکه ظرفیت غدیر، جایگاه امیرالمؤمنین(ع) و ظرفیت انقلاب اسلامی که نشأت‌گرفته از غدیر است به زمان و مکان محدود نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *