خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۰۷

شهادت حضرت باقرالعلوم امام محمد‌بن‌علی(علیه‌السلام) را تسلیت می‌گوییم

  • رهبر معظم انقلاب: برای تداوم و حفظ انقلاب باید مبارزه کرد
  • سید حسن‌ نصرالله: جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است
  • رئیس قوه قضائیه: گزارش‌گر ویژه حقوق بشر ادعاهای منافقین علیه ملت ایران را تکرار می‌کند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد
  • آیت‌الله اعرافی: امام باقر(علیه‌السلام) در مقابل تفکرهای دیگر ادیان تسلیم نشد

** جام جم ۹۶/۶/۷
*  دولت واردات ۸۰۰ کالای غیرضروری را ممنوع کند
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تصویب ممنوعیت واردات حدود ۸۰۰ کالای غیرضروری به کشور توسط دولت تأکید کرد. علی لاریجانی با بیان این‌که باید در حوزه واردات و صادرات کار انقلابی صورت گیرد، یادآور شد: چرا باید اجازه داده شود کالاهایی که در داخل تولید می‌شود از خارج کشور وارد شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران کشوری نیست که سیستم آن باز باشد و تولید آن مرحله به مرحله در حال حرکت رو به جلو است.
*  تسلیت رئیس جمهور به مناسبت درگذشت ابراهیم یزدی
ابراهیم یزدی، وزیر امورخارجه دولت موقت شامگاه یکشنبه در ۸۶ سالگی پس از دوره‌ای بیماری در شهر ازمیر ترکیه درگذشت. در همین ارتباط حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور پیام تسلیتی صادر کرد.
** همشهری ۹۶/۶/۷
*  درخواست بررسی دوباره پرونده انفجار نخست وزیری
احمد سالک، عضو فراکسیون روحانیون مجلس در نطق میان دستور خود در مجلس، خواستار بررسی مجدد پرونده انفجار دفتر نخست وزیری در قوه قضائیه شد.
وی گفت:‌از دادگاه انقلاب اسلامی می‌خواهم پرونده ۸ شهریور را که هنوز مختومه نیست در دفاع از شهدا و ملت ایران بررسی کند.
*  ایران! امن‌ترین آسمان منطقه
امیرفزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌‌الانبیاء با بیان اینکه ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی از آسمان ایران دفاع می‌کنیم، گفت:‌از سال ۹۳ ایکائو لقب امن‌ترین آسمان منطقه را به ایران داده و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. وی پس از مراسم رونمایی از ۴ سامانه جدید این قرارگاه به عنوان «سمیع»، «بصیر»، «سما» و «صامت یک» گفت: هر کشوری به ایران حمله کند اگر آمدنش دست خودش باشد که نیست، رفتنش قطعا با خودش نخواهد بود و در اینجا مدفون می‌شود.
** کیهان ۹۶/۶/۷
*  برای تداوم و حفظ انقلاب باید مبارزه کرد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه تهران:
– امروز بشریت به ویژه نسل‌های جوان به شدت نیازمند حرف‌های نو هستند و اسلام حرف‌های نو و جذابی در زمینه انسان،‌ جامعه و سیاست دارد که اگر به گوش جهانیان رسانده شود، قطعا پذیرنده بسیاری خواهد داشت.
– اگر دشمنان اسلام از قاطعیت و حرکت ما خشمگین نباشند باید در مفید بودن خود شک کنیم.
– روحانیت باید خود را برای کار و تلاش پر زحمت و بلند مدت و در عین حال تاثیرگذار، ماندگار و نتیجه بخش، آماده کند.
– در سطح جهانی یک خلا فکری ناشی از سرخوردگی از بی‌نتیجه بودن تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی وجود دارد که زمینه را برای ارائه حرف‌های نوی تفکر اسلامی فراهم کرده است.
– شرط تاثیرگذاری در جامعه، افزایش سواد و ارتقاء نصاب علمی است، همچنان که امام بزرگوار که در نصاب کامل علمی قرار داشت، توانست مبارزه و حرکت عظیم انقلاب را به ثمر برساند.
– دست‌هایی که با اصل انقلاب مخالفت و کارشکنی می‌کردند، در مقابل تداوم هنجارهای انقلابی نیز همین گونه عمل می‌کنند اما همچنان که پیروزی انقلاب نیازمند مبارزه بود، تثبیت هنجارهای انقلاب و ایجاد جامعه اسلامی همچنان نیازمند مبارزه است.
– بر اساس حرکت انقلابی، نظام اسلامی به وجود آمد و این توفیقات بسیار مهم حاصل شد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب و تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی فاصله زیادی وجود دارد و ما بدون شک در این راه در حال حرکت و پیشرفت هستیم.
*  پیکر شهید حججی به ایران باز‌می‌گردد
توافق جرود که میان حزب‌الله و گروه تروریستی داعش منعقد شد شامل تسلیم پیکر شهید محسن حججی نیز می‌شود و بر اساس این توافق پیکر این شهید جلیل‌القدر به آغوش وطن باز‌ می‌گردد.
** شرق ۹۶/۶/۷
*  مذاکرات جدی برای امضای ۱۰ قرارداد نفتی آغاز شده است
وزیر نفت گفت: پیش بینی می‌شود بر اساس مذاکرات با طرفین، ۱۰ قرارداد جدید نفتی تا پایان سال ۹۶ امضاء شود. بیژن زنگنه با اشاره به اینکه امضای قراردادهای جدید نفتی اولویت بندی شده است، افزود: همه مذاکرات به خوبی پیش می‌روند و هیچ مذاکره‌ای مانع مذاکرات دیگر نیست.
*  استغفای جمعی مشاوران دونالد ترامپ
هفت نفر از مشاوران امنیت سایبری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به دلیل بی‌توجهی او به مسائل امنیت ملی از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند.
این هفت نفر در نامه‌ای به «شورای مشورتی زیر ساخت ملی» (NIAC) از استعفای دسته جمعی خود خبر داده و از بی‌توجهی دولت به مسائل امنیت ملی که مرتبط با امنیت سایبر هستند، انتقاد کرده‌اند.
** ایران ۹۶/۶/۷
*  پنتاگون در فکر مقابله با پهپادهای ایران
پی.بی.‌اس گزارش داد: مقابله با تهدیدهای ایران علیه کشتی‌های جنگی امریکا در خلیج فارس در دستور کار کارشناسان وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، قرار گرفته است. شبکه تلویزیونی ملی امریکا ضمن پخش گزارشی از خبرنگار خود از عرشه ناو هواپیمابر نیمیتس می‌گوید کارشناسان در جست‌و‌جوی راه‌های جدیدی برای بازداری، از بین بردن یا از کار انداختن پهپادها هستند.
*  ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید و اشتغال اختصاص یافت
ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد برای سال ۹۶ مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد تا نظام بانکی با هدف خاص رونق واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال پرداخت کند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۷
*  سند درمان کشور ابلاغ شد
دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم معارفه دکتر محمد آقاجانی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سند درمان کشور ابلاغ شد و اکنون می‌دانیم که تا آخر قرن اخیر و آغاز قرن آینده به چه تعداد تخت بیمارستانی در اقصی نقاط کشور نیاز داریم.
*  درگیری‌های شدید ارتش عراق و داعشی‌ها در شمال شرق تلعفر
نیروهای عراقی توانستند به ورودی‌های شهر العیاضیه در همجواری شهر تلعفر برسند و چندین روستا را در این محور آزاد کنند. مرکز رسانه جنگ عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی بعد از باز کردن مسیر الکسک به سمت تلعفر به ورودی‌های شهر العیاضیه رسیده و شش روستا و سه میدان گازی و یک کارگاه را در شرق العیاضیه آزاد کردند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۷
*  دور ششم مذاکرات آستانه اواخر شهریور برگزار می‌شود
حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه پس از دیدار با استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، با اشاره به اینکه نشست آستانه-۶ اواخر شهریورماه برگزار می‌شود، گفت: ملت‌های منطقه صاحب زمین‌های خود هستند و ما به دنبال گرفتن جای کسی نیستیم و هیچ کشوری نمی‌تواند برای ملت سوریه تعیین تکلیف کند.
*  آژانس انرژی اتمی عاری از جهت‌گیری و سمت‌پذیری نیست
رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که وضعیت ما در تعامل با آژانس انرژی اتمی به چه شکل است؟ گفت: تعامل ما با آژانس در وضعیت خوبی قرار دارد. خب! همانطور که می‌دانیم آژانس شرایط خاص خود را دارد و باید مجموعه‌ای باشد که عاری از جهت‌گیری و سمت‌پذیری باشد. اما باید توجه داشت که کدام مجموعه بین‌المللی وجود دارد که برخوردار از این ویژگی‌ها باشد؟ آیا سازمان ملل بدین‌گونه است؟
طبیعی است که آژانس انرژی اتمی نیز از اینگونه موارد در امان نیست.
** جوان ۹۶/۶/۷
*  کل آمریکا را غرق می‌کنیم
روزنامه رودانگ سین‌مون متعلق به حزب حاکم کره شمالی در سرمقاله دوشنبه خود به مناسبت شصت‌و‌هشتمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی این کشور تهدید کرد در صورت حمله آمریکا، نیروی دریایی کره شمالی تمام خاک آمریکا را زیر آب دفن خواهد کرد.
*  سومین اجلاس خبرگان ۲۸ و ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری سومین اجلاس خبرگان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ شهریورماه در تهران خبر داد. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این اجلاسیه به ریاست آیت‌الله جنتی و در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اعضای خبرگان پس از اجلاس با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۷
*  آستان قدس رضوی بانک قرض‌الحسنه تاسیس می‌کند
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی روزگذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص سرمایه گذاری در این استان گفت: نسبت به عدم پرداخت وام به واسطه مردم نیاز به اقدامات متفاوت است و به دنبال تاسیس بانک قرض الحسنه بدون ربا از سوی آستان قدس رضوی هستیم.
** رسالت ۹۶/۶/۷
*  گزارشگرویژه حقوق بشر ادعاهای منافقین علیه ملت ایران را تکرارمی کند
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران، گزارشی علیه جمهوری اسلامی و بویژه دستگاه قضائی است، این گزارش را تلخیص شده و چکیده ادعاهای منافقین ومعاندان نظام دانست وگفت: چنین اقداماتی، عزم قوه قضائیه را برای حرکت درمسیر قانونی خود برای مقابله با نفوذ، راسخ ترمی کند وبه ما نشان می دهد که راه خود را درست پیموده ایم.
آیت‌الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشرایران به مجمع عمومی سازمان ملل، این گزارش۱۲۰ بندی را گزارشی علیه جمهوری اسلامی بویژه دستگاه قضائی خواند واظهارکرد: هرآنچه را تمام معاندین ومخالفین نظام، گروه‌های ضد انقلاب ومنافقین طی سالهای پس ازانقلاب به زبان آورده اند، به شکل تلخیص شده می‌توان دراین گزارش مشاهده کرد.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۷
*  افتتاح ۴ هزارمیلیارد تومان پروژه عمرانی درهفته دولت
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های عمرانی در حوزه این وزارتخانه به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد.
*  ازسرگیری گفت وگوهای حقوق بشری ایران و استرالیا پس از۱۵ سال وقفه
نخستین دور جدید گفت‌وگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران با استرالیا بعد از ۱۵ سال وقفه در راستای گسترش همکاری‌ها و تعاملات حقوق بشری با کشورهای مختلف در کانبرا پایتخت این کشور برگزار شد. سفارت ایران در استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد «زهرا پیشگاهی فرد» مشاور وزیر و مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امورخارجه و «لاچلان استراهان» مدیر کل بخش سیاست چندجانبه وزارت امورخارجه و تجارت استرالیا ریاست هیات‌های دو کشور را در این رایزنی‌ها بر عهده داشتند.
** آرمان ۹۶/۶/۷
*  رایزنی سفیر ایران با نوری مالکی
سفیر ایران در عراق، با معاون رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این ملاقات ایرج مسجدی و نوری مالکی در ارتباط با مسائل دوجانبه رایزنی و گفت‌وگو کرده‌اند و راهکارهای گسترش روابط تهران و بغداد را در راستای تامین و پیشبرد منافع دو کشور مورد بررسی قرار داده‌اند.
*  نفت بدهید تا خط‌آهن بسازیم
یک هیات سرمایه‌گذار چینی پیشنهاد ساخت خطوط ریلی در ایران به ازای دریافت نفت را به مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور داد.
نماینده شرکت چینی نیز در این دیدار از تمایل کشورش برای همکاری در احداث زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: بعد از رفع تحریم‌ها شرایطی فراهم شد تا بتوانیم با ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۷
*  امروز فساد در برخی سطوح رسوخ کرده است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شفاف‌سازی و سلامت اقتصاد را یکی از اهداف استقرار دولت الکترونیک برشمرد و گفت: «فساد باید از نظام اقتصادی و اداری ایران برچیده شود اما متاسفانه امروز در برخی سطوح که تصور آن را نمی‌کردیم رسوخ کرده و اطلاعات مربوط به این تخلفات در اختیار ماست که در زمان لازم بازگو خواهیم کرد.»
*  تا کنون ۸ نفر از حجاج ایرانی جان باخته‌اند
دکتر پیر حسین کولیوند، رئیس عملیات پزشکی حج سال ۹۶ اظهار کرد: ۴۲ نفر از حجاج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال احمر ایران و ۱۲ نفر نیز در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند.
وی با اشاره به فوت هشت نفر از حجاج عنوان کرد: تا کنون تعداد بیماران و تعداد فوتی‌های حج امسال نسبت به سال ۹۴ خیلی کمتر است.»
** آفرینش ۹۶/۶/۷
*  رایزنی ظریف و دی میستورا در مورد حل بحران سوریه
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه، آخرین تحولات و ابتکارات سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه را بررسی کردند. در دیدار فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و ابتکارات سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه از طریق گفت وگو مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.
*  همکاری دفاعی با ایران مطابق قوانین بین‌المللی است
دیمتیری شوگائف رئیس سازمان خدمات فدرال روسیه برای همکاری نظامی، فنی در گفت‌وگو با یک روزنامه روس گفت که همکاری روسیه با ایران و لیبی در حوزه صنعت دفاعی هیچ تناقضی با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ندارد. وی تصریح کرد: ما به طور کامل و دقیق به تعهدات بین‌المللی‌مان که آنها را تقبل کرده‌ایم، پایبند هستیم، ما اسنادی داریم که به تایید سازمان ملل و تمامی احکام رهبری کشور رسیده است.
** قدس ۹۶/۶/۷
*  آیت‌الله شاه‌آبادی دار فانی را وداع گفت
آیت‌الله روح‌الله شاه‌آبادی فرزند آیت‌الله حاج شیخ محمد علی شاه‌آبادی از شاگردان خاص امام خمینی(ره) دیروز بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله شاه‌آبادی در جریان نهضت اسلامی همواره همراه امام خمینی(ره) بود و پیشینه مبارزات این استاد برجسته حوزه به پیش از سال ۴۲ منتهی می‌شد.
این استاد حوزه علمیه قم پس از اخراج از عراق توسط رژیم بعث و بازگشت به ایران در قم مستقر شد و به تربیت طلاب در حوزه علمیه قم همت گمارد.
*  امام باقر(علیه‌السلام) در مقابل تفکرهای دیگر ادیان تسلیم نشد
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ‌امام باقر(علیه‌السلام) در مقابل تفکرهای دیگر ادیان تسلیم نشد و با منطق اسلامی حقانیت اسلام را به همه حق جویان آموخت.
آیت‌الله اعرافی گفت: حوزه‌های علمیه از فعالیت‌های امام باقر و امام صادق(علیهماالسلام) بهره برداری برده است. امام باقر(علیه‌السلام) فرزند عاشورا است. حوزه‌های علمیه امروزه باید باقری و صادقی و عاشورایی عمل کند.
آیت‌الله اعرافی گفت: حوزه‌های علمیه باید در سه بعد علم آموزی، تهذیب و نفس و انقلابی‌گری فعالیت کنند.
** خراسان ۹۶/۶/۷
*  به واشنگتن اجازه دخالت در روابط مان با ایران را نمی‌دهیم
وزارت دفاع پاکستان در توییتر رسمی این وزارت‌خانه به برخی تحلیل‌ها مبنی بر هشدارهای دونالد ترامپ به پاکستان، نوشت: پاکستان به واشنگتن اجازه نمی‌دهد که برای روابط این کشور با روسیه، ایران و چین تصمیم بگیرد؛ ما به زودی و با سرعت تصمیم خواهیم گرفت.
*  رایزنی غیرمستقیم تهران با ریاض درباره ۹ صیاد ایرانی
مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور، درباره آخرین وضعیت ۹ صیاد ایرانی که در زندان عربستان هستند، گفت: تعامل غیر مستقیمی با دولت عربستان در این باره صورت گرفته و از طریق دفتر ما در سازمان ملل وضعیت آنان در حال پیگیری است.
** اعتماد ۹۶/۶/۷
*  فرمانده کل سپاه شهادت دو تن از بسیجیان در اردوهای جهادی را تسلیت گفت
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت دو تن از بسیجیان جهادگر تهرانی در جریان برگزاری اردوهای جهادی را تسلیت گفت.
*  تغییر ساختار وزارت خارجه کارشناسی شده است
ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: «در مورد لزوم ایجاد تغییرات در ساختار وزارت خارجه شش ماه در شورای معاونین این وزارتخانه بحث و گفت‌وگو شد و موافقین و مخالفین نظر خود را مطرح کردند.» ابراهیم رحیم‌پور تصریح کرد: «بر اساس تغییرات ساختاری ایجادشده در وزارت خارجه، سه معاونت منطقه‌ای این وزارتخانه حذف می‌شوند و معاونت سیاسی در این وزارتخانه ایجاد می‌شود.»
** شهروند ۹۶/۶/۷
*  دولت دوازدهم فراجناحی است و متعلق به این تفکر یا آن تفکر نیست
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان این‌که دولت دوازدهم متعلق به جناح خاصی نیست، تأکید کرد: تلاش بر این بوده که هر دو دولت آقای روحانی فراجناحی باشد و شایستگان و هر کسی که مشی اعتدالی دارد از هر تفکری در دولت حضور داشته باشد.
محمود واعظی اظهار کرد: این دولت نیامده که بگوید آن‌قدر سهم به این طرف یا آن طرف می‌دهم و تلاش بر این است که همین روش در بدنه دولت و استان‌ها هم تسری پیدا کند و همه کارگزاران باید همین روش را برای اداره کشور داشته باشند.
*  اردوغان به ‌زودی به ایران سفر می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک برای حضور در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این موضوع در دست بررسی است که در صورت قطعی شدن از جانب نهاد ریاست‌جمهوری اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی همچنین درباره برنامه سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران گفت: سرلشکر باقری در آنکارا مذاکرات بسیار خوبی با آقای اردوغان درباره مسائل دوجانبه انجام داد و سفر رئیس‌جمهوری این کشور به تهران نیز در دستور کار قرار دارد که درحال بررسی است و امیدوارم هر چه زودتر انجام شود.
** صبح نو ۹۶/۶/۷
*  محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت دوازدهم شد
اولین نشست سخنگوی دولت در دولت دوازدهم، امروز (سه شنبه) صبح با حضور آقای محمد باقر نوبخت برگزار می‌شود. این اولین نشست خبری محمد باقر نوبخت در قامت سخنگویی دولت دوازدهم است و به نظر می‌رسد نوبخت در همین سمت در دولت دوازدهم نیز ایفای نقش خواهد کرد.
*  عربستان آزادسازی «تلعفر» را تبریک گفت
عربستان سعودی، بازپس گیری شهرستان «تلعفر» واقع در غرب موصل از سیطره گروه تروریستی داعش را تبریک گفت. وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که یک منبع مسئول در این وزارتخانه پیروزی نیروهای عراقی علیه داعش در بازپس گیری تلعفر را به مردم و دولت عراق تبریک گفته است.
این منبع همچنین بر حمایت ریاض از عراق تأکید کرده است. کارشناسان معتقدند این تبریک نوعی عقب نشینی عربستان از سیاست‌های اشتباهش در منطقه است.
** بهار ۹۶/۶/۷
*  قوه قضائیه آمادگی محاکمه محصوران را دارد
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در پاسخ به ایراد مطرح از سوی برخی افراد مبنی بر علت عدم محاکمه سران فتنه افزود: اگر شرایط فراهم شود، قوه قضائیه آمادگی محاکمه دارد؛ اما تصمیم نظام در سال ۱۳۸۹ حصر بوده و این که برخی حصر را فاقد مبنا می‌دانند پذیرفته نیست؛ چرا که حصر مبنای قانونی دارد و قوه قضائیه و وزارت اطلاعات مسئول اجرای آن هستند و لذا سایر دستگاه‌ها در کاری که به آن‌ها مربوط نیست دخالت نکنند و این فضاسازی‌ها نیز موثر نیست.
*  ایران همواره به دنبال صلح و امنیت جهانی بوده است
نایب رئیس مجلس در دیدار رئیس مجلس سنای شیلی با بیان که ایران هیچگاه به دنبال سلاح اتمی نبوده است، افزود: ما همواره به دنبال صلح و امنیت جهانی بوده‌ایم.
مسعود پزشکیان در دیدار سناتور گیدو جیرارد با بیان این مطلب، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از استفاده صحیح از علوم و تکنولوژی‌های نو در راستای خدمت به بشریت حمایت کرده است.
وی در این دیدار با اشاره به سیاست‌های مداخلانه گرایانه آمریکا در منطقه گفت: ‌ایستادگی ملت‌ها در مقابل سیاست‌های ظالمانه کاخ سفید موجب شکست آمریکا شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای برگزار کننده همایش غدیر، گفت: واقعه غدیر در تاریخ تشیع مهم ترین واقعه است چون اساس و پایه ولایت از غدیر آغاز می‌شود. استاد برجسته حوزه درادامه با بیان اینکه احیای غدیر برکات بسیاری برای کشور و شیعه دارد، گفت: باید در غدیر شادی کرد و به عمق غدیر وارد شد، اسلام تنها عزاداری نیست. وی افزود: متاسفانه هنوز اهمیت لازم به واقعه غدیر داده نمی شود. وقتی نوشته علامه درباره غدیر مطالعه می‌شود می‌بینیم که قرن به قرن درباره آن شعر و آثار وجود دارد، در آیات و روایات، تاریخ و اشعار به غدیر اهمیت بسیاری داده شده است.
باید درباره احیای غدیر بیشتر تلاش کرد
رسا/ آیت‌الله سبحانی در دیدار مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر بر شادی در ایام غدیر تاکید کرد و خواستار احیای این فرهنگ در سراسر کشور شد. وی درادامه افزود: از‌میان اهل قلم و اهل شعر باید افرادی باشند که جریان غدیر را به شعر و مسائل هنری بیان کنند که پشتوانه‌ای فرهنگی است، کار هنری گاهی اوقات از سخنرانی و خطبه و نوشته اثرگذار تر است و تصویر اثر دیگری دارد از این رو در این زمینه باید فعالیت شود.
افراط و تفریط در کمیته امداد نباید وجود داشته باشد
رسا/ آیت‌الله علوی گرگانی،در دیدار جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) از برکات انقلاب اسلامی است که با خوش فکری امام خمینی(ره) ایجاد شده است. استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: مسؤولان کمیته امداد باید مراقب باشند آنچه که از کالا و موارد نقدی وارد این کمیته می‌شود به هنگام نقل و انتقال آسیب نبیند؛ وی ادامه داد: در موارد خروجی نیز باید مراقب باشند اسراف صورت نگیرد و به هر فردی به میزان شایستگی کمک شود و افراط و تفریط در کمیته امداد نباید وجود داشته باشد.
رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری، در دیدار مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر، با تاکید بر لزوم بزرگداشت شعائر الهی بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد غدیر تاکید کرد و گفت: از انواع ابزارها و راه‌ها برای بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد غدیر از جمله فعالیت‌های هنری استفاده شود، باید با استفاده از تمام امکانات غدیر را زنده نگه داشت. عضو جامعه مدرسین، ولایت فقیه را استمرار حرکت امامت دانست و گفت: رهبری و ولایت فقیه پیوند خاصی با غدیر دارد و ولایت فقیه از دل غدیر بیرون آمده است. این ارتباط باید برای جامعه تبیین شود.
جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است
رسا/ دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات آزادسازی شرق لبنان از لوث داعش اعلام کرد که معنای سیاسی و نظامی آنچه در شرق لبنان رخ داده است، تسلیم شدن داعش است. نصرالله درباره عملیات اخیر تبادل اسرا و پیکر شهدا با عناصر داعش گفت: در گفت‎وگو با داعش شرط گذاشتیم که پیکر همه شهدای اتباع مختلف را به مقاومت تحویل دهند. وی خاطرنشان کرد: هیچ اسیر سوری، ایرانی و عراقی نزد تروریست‎ها وجود ندارد. وی گفت: اسرائیلی‎ها و آمریکایی‌ها از جمله کسانی هستند که برای داعش در سوریه و جرود لبنان و عراق گریه می‌کنند.سید حسن نصرالله اعلام کرد که جنگ علیه تروریسم ادامه جنگ علیه اسرائیل است و ما در برابر دومین عملیات آزادسازی قرار گرفتیم که در تاریخ ششم شهریورماه محقق شد.
فشار کاخ سفید بر نهادهای اطلاعاتی آمریکابرای جعل سند درباره ایران
رسا/ یک رسانه انگلیسی از فشار کاخ سفید بر نهادها و شخصیت‌های اطلاعاتی آمریکا برای جعل سند در خصوص ایران و متهم کردن تهران به نقض برجام خبر داد. گاردین در گزارش خود می‌نویسد: مقامات اطلاعاتی آمریکا از سوی کاخ سفید در فشار هستند تا تائیدیه‌ای را برای نقض برجام از سوی ایران صادر کنند.به نوشته این روزنامه انگلیسی، کارشناسان و مقاماتی که در سال ۲۰۰۳ با سند سازی در خصوص عراق مقدمات حمله آمریکا به این کشور را آماده کردند، با این خواسته کاخ سفید و جعل سند درباره ایران مخالف هستند.
ایران در موضوع بازرسی از سایت‌های نظامی، به نیکی هیلی سیلی زد
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه خبری سی‌ان‌اس نیوز با اشاره به اظهارات مقامات کشورمان در مخالفت با بازرسی از سایت‌های نظامی، نوشت: ایران به نماینده آمریکا در سازمان ملل سیلی زد. این رسانه ضمن اشاره به مخالفت ایران با آمریکا در موضوع بازرسی از سایت‌های نظامی ایران، به تاریخچه‌ای از موضوع بازرسی از سایت‌های نظامی ایران اشاره کرد. سی.‌ان.‌اس نیوز در مقاله‌ای با عنوان «سیلی زدن ایران به نیکی هیلی» آورده است: فیروزآبادی، که رئیس سابق ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایران است، گفت: سفر نیکی هیلی به وین بخشی از «توطئه» واشنگتن علیه ایران است و او (نیکی هیلی) دروغ می‌گوید.
برنامه ویژه وزارت دفاع برای تقویت توان هوایی
باشگاه خبرنگاران/ وزیر دفاع گفت: توان دفاعی را آنقدر افزایش می‌دهیم که کسی جرات تعرض به ایران را نداشته باشد و بداند پاسخ ایران کوبنده و دندان شکن خواهد بود. امیر حاتمی همچنین اظهار داشت: مهمترین اصل دکترین دفاعی ایران دفاع همه جانبه با رویکرد بازدارندگی فعال است و اگر دشمنی بخواهد جرات تعرض به ایران را داشته باشد، همه مولفه‌های قدرت نظام به کمک دفاع خواهد آمد. وزیر دفاع گفت: تقویت قدرت دفاعی کشور همواره اولویت ماست و با استفاده از تمام توان در وزارت دفاع، در سراسر کشور در این راستا تلاش می‌کنیم. وی ادامه داد: توان موشکی امروز ایران توان خوبی است و یکی از مولفه‌های اصلی بازدارندگی توان موشکی کشور است.
آمریکا باید واقعیت‌های منطقه را پذیرا باشد
فارس/ سفیر سابق آمریکا در سوریه در گفت‌‌وگویی نسبت به آخرین تحولات سوریه، ایران و ترس تل آویو از وضعیت میدانی سوریه به اظهار نظر پرداخت. «رابرت فورد» اذعان کرد: «از شدت جنگ در سوریه کاسته شده و بشار اسد پیروز شده و در قدرت باقی خواهد ماند. ایران نیز در این کشور می‌ماند. این امر واقعیت جدیدی است که مجبور به پذیرش آن هستیم و کار چندانی نمی‌توان در این زمینه انجام داد.»
اعلام آمادگی سه نهاد حوزوی برای ارتقاء سطح همکاری‌ها باآموزش و پرورش
حوزه/ سه نهاد و سازمان مهم حوزوی آمادگی خود را جهت ارتقا سطح همکاری‌های حوزه و آموزش وپرورش اعلام کردند.در پی ارسال نامه حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها به رؤسای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه، این سه سازمان کلان مذهبی فرهنگی آمادگی خود را جهت هرگونه تعامل و همکاری برای حضور مؤثر حوزه و روحانیّت به منظور کمک به آموزش و پرورش و نیز استفاده حوزه از ظرفیّت‌های آموزش و پرورش جهت تعمیق باورهای دینی دانش آموزان اعلام کردند.
کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح تصویب شد
تسنیم/ نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۷ شهریور) قوه مقننه در جریان بررسی لایحه ادغام شرکت‌ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح با ۱۲۸ رای موافق، ۲۳ رای مخالف،‌ ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان کلیات این لایحه را تصویب کردند.
انگلیس مصمم به گسترش روابط با دولت روحانی در چارچوب برجام است
ایرنا/ ‘نیکلاس هاپتون’ سفیر انگلیس در تهران بابیان اینکه دولت این کشور به‌طور کامل به اجرای برجام متعهد است، تأکید کرد که لندن مصمم است رابطه‌اش را با دولت حسن روحانی در چارچوب برجام گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *