خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۰۶

  • آیت‌الله سبحانی: هجمه دشمن اعتقادات مردم به ویژه جوانان را نشانه رفته است
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: طلاب از فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی غافل نشوند
  • آیت‌الله مقتدایی: مدیران انقلابی و متدین نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند
  • آیت‌الله نمازی: عملکرد ایران با سرنوشت مسلمانان جهان گره خورده است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جدی‌تر عمل شود
  • آیت‌الله فقیهی: رفع فقر در جامعه سبب تقویت فرهنگ جامعه می‌شود

** جام جم ۹۶/۶/۶
*  دولت تا آخر سال ۳۰ هزار نفر را استخدام می‌کند
جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با توجه به برگزاری آزمون‌های استخدامی امسال، حدود ۳۰ هزار نفر تا پایان سال استخدام دولت می‌شوند.
*  ایران از توانمندی ساخت ناو هواپیمابر برخوردار است
دریادار امیر رستگاری، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران از توانمندی ساخت ناو هواپیمابر برخوردار است، به محض این‌که ناو هواپیمابر در دکترین دفاعی کشور قرار بگیرد و برای ساخت آن دستوری ابلاغ شود، آن را به شکلی کاملا بومی خواهیم ساخت.
** همشهری ۹۶/۶/۶
*  آزادسازی تلعفر یعنی «پایان داعش»
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل بازپس‌گیری شهر تلعفر از داعش را به ملت عراق تبریک گفت: حسین امیرعبداللهیان، با انتشارپیامی توییتری نوشت: آزادسازی تلعفر یعنی «پایان داعش» در عراق با ثبات و امن.
*  رئیس جمهور سه شنبه با مردم سخن می‌گوید
رئیس جمهور سه شنبه شب در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی، مهم‌ترین برنامه‌های دولت را با مردم ایران در میان می‌گذارد. این گفت‌وگو که نخستین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور بعد از انتخابات پرشور ۲۹ اردیبهشت است، حدود ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه اول سیما و همچنین رادیو سراسری پخش خواهد شد.
** کیهان ۹۶/۶/۶
*  مردم آمریکا در اعتراض به نژادپرستان حاکم بر کشورشان۱۰ روز راهپیمایی می‌کنند
مردم آمریکا در اعتراض به گسترش نژادپرستی و همچنین جریان نژادپرست حاکم بر کشورشان از امروز به مدت ۱۰ روز راهپیمایی می‌کنند. محل راهپیمایی فاصله بین شهر «شارلوتزویل» و «واشنگتن» است.
نتایج نظرسنجی ماهیانه مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه «هاروارد» حاکی است که ۴۳ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی خواستار برکناری ترامپ از قدرت هستند.
*  طلاب از فعالیت‌های تبلیغی در فضای مجازی غافل نشوند
استاد درس خارج حوزه، فضای مجازی را فرصت مناسبی برای حضور تبلیغی طلاب دانست و از مبلغان خواست از این ابزار برای پررنگ شدن جشن‌های غدیر بهره بگیرند.
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار شماری از طلاب و مبلغان اعزامی به مناسبت دهه ولایت گفت: باید از این فرصت برای معرفی اسلام ناب بهره گرفت.
وی، غدیر را سرمایه بزرگی برای همه مسلمانان دانست و اظهار داشت: باید جشن‌های غدیر بسیار پررنگ برگزار شود و عقاید خود را به دور از تفرقه افکنی و اختلاف و دشمنی به جهانیان معرفی کرد.
** شرق ۹۶/۶/۶
*  ابلاغ حکم اعدام «محمدعلی طاهری» به وکیل‌مدافعش
وکیل‌مدافع محمدعلی طاهری، سرکرده گروه عرفان حلقه، از ابلاغ حکم اعدام موکلش خبر داد.
محمود علیزاده‌طباطبایی با بیان این مطلب گفت: حکم صادره امروز به من ابلاغ شد. او افزود: به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد.
*  معرفی٢ پروژه ریلی برای استفاده از فاینانس ٨‌میلیاردی کره‌
اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دو پروژه ریلی برای اخذ فاینانس کره‌جنوبی معرفی شده‌اند، گفت: خرید واگن مسافری و باری و اجرای پروژه خط‌آهن اصفهان – اهواز برای دریافت وام خارجی (فاینانس هشت‌میلیاردیورویی کره‌جنوبی) را پیشنهاد داده‌ایم.
** ایران ۹۶/۶/۶
*  امام(ره) صندوق رای را مسیر تداوم و استحکام نظام قرار داد
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روز گذشته در مراسم تجدید بیعت هیات دولت با امام راحل با بیان اینکه «امروز در کنار مرقد مطهر امام(ره)، آمده‌ایم تا در آغاز دولت دوازدهم بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(ره) بیعت کنیم»، اظهارداشت: امام(ره) راه صندوق رأی را برای تداوم و استحکام این نظام برای مردم تبیین کرد. به گفته وی، اگر انتخابات آزاد و کلام امام که میزان رأی ملت است، نبود، امروز شاید در آستانه چهلمین سالروز انقلاب اسلامی قرار نمی‌گرفتیم.
رئیس جمهوری ادامه داد: اگر هدایت‌های رهبری در کنار ما باشد و حمایت، دلگرمی و پشتوانه مردم در این صحنه باشد، حتماً از مشکلات عبور خواهیم کرد.
*  اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه درباره نماز عید قربان
شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور در اطلاعیه‌ای پیرامون تلاقی عید سعید قربان و روز جمعه اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند با توجه به تلاقی روز جمعه و عید سعید قربان در مورخ دهم شهریور، ائمه محترم جمعه مختارند با توجه به شرایط اجتماعی محل اقامه نمازجمعه و تشخیص خود فقط نماز عید قربان را اقامه کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۶
*  رای عدم اعتماد به بیطرف را سیاسی نکنید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حاشیه‌سازی در مورد رای عدم اعتماد مجلس به بیطرف و انتشار اخباری مبنی بر تشکیل جلساتی در میدان آرژانتین با حضور جمعی از نمایندگان و وزیر پیشنهادی نیرو خواستار پرهیز از سیاسی کردن این موضوع شد و گفت که چندین جلسه با بیطرف برگزار شده تا نمایندگان به صورت اقناعی به نتیجه برسند اما نه او دروغ گفته و نه نمایندگان از منافع موکلانشان گذشته‌اند.
*  راهپیمایی صدها هزار نفر در بارسلونا به نشانه اتحاد و صلح
به دنبال دو حمله تروریستی رخ داده در منطقه کاتالونیای اسپانیا که در آن ۱۵ تن کشته شدند، صدها هزار تن از مردم به نشانه اتحاد در خیابان‌های بارسلونا دست به راهپیمایی زده و شعار “من نمی‌ترسم” سر دادند. راهپیمایی‌کنندگان همچنین بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود “بهترین پاسخ صلح است” و “نه به اسلام هراسی”.
** وطن امروز ۹۶/۶/۶
*  هیچ مقامی حق بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارد
مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هیچ مقامی نه خارجی، نه داخلی و نه حتی مقامات نیروهای مسلح غیرمرتبط، جز با اجازه رهبری حق بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارند.
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با اشاره به جوسازی‌های اخیر غربی‌ها بویژه آمریکا درباره اینکه ایران باید اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را بدهد، اظهار داشت: نیکی‌ هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مأمور فتنه جدید است و دروغ می‌گوید. برجام اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهد.
** جوان ۹۶/۶/۶
*  مسئولیت نعمتی برای خدمت صادقانه به مردم است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با صدور پیامی فرا رسیدن هفته دولت را به رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تبریک گفت.
در بخشی از پیام سردار غلامحسین غیب‌پرور به رئیس جمهور، وزیران و اعضای هیئت دولت آمده است: بی‌تردید مسئولیت‌ها در این نظام مقدس نعمتی از جانب پروردگار است تا مسئولان با خدمت صادقانه به مردم خصوصا محرومان و مستضعفان جامعه و حفاظت از نظام اسلامی و عزت آن درجهان، کمال و سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین نمایند.
*  فرماندهان ارتش با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند
سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در اولین روز پس از معارفه با حضور در مرقد امام خمینی(ره) با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کرد.
در این مراسم امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی، امیر خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی، امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر محمودی معاون اجرایی ارتش و امیر حبیبیان فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را همراهی کردند.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۶
*  امنیت با چوب و چماق تامین نمی‌شود
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در دیدار با کارکنان وزارت کشور با اشاره به اینکه در قالب توسعه پایدار، امنیت تامین می‌شود، گفت: ما بر امنیت پایدار تاکید داریم نه امنیت مبتنی بر نظامی‌گری.
امنیت پایدار بر اساس رضایتمندی مردم و با مشارکت آنان تامین می‌شود. اگر مردم مشارکت نکنند، نمی‌توانیم امنیت پایدار برقرار کنیم. امنیت با چوب و چماق تامین نمی‌شود، بلکه امنیت وقتی تامین می‌شود که در پی جذب مشارکت همه ایرانیانی باشیم که در جغرافیای ایران زندگی می‌کنند.
*  تهران از فریادها و تهدیدات نمی‌ترسد
فرانتس کلینتسویچ، معاون رئیس‌کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه درخصوص نفوذ ایران درجهان گفت: ایران در جهان از نفوذ زیادی برخوردار است و گسترش فهرست تحریم‌های آمریکا علیه برنامه موشکی ایران به افزایش تشنج در منطقه منجر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تهران از فریادها و تهدیدات نمی‌ترسد. دندان‌های آمریکا از دست ایران درحال خردشدن هستند.
** رسالت ۹۶/۶/۶
*  امروز همه منتظرند وعده های بزرگ دوره انتخابات رئیس جمهور را در عمل مشاهده کنند
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با آرمان های امام خمینی(ره) گفت: بحمدالله انتخابات بزرگی صورت پذیرفت و مردم دولتی را با عزم و جزم سر کار آوردند و مجلس محترم به کابینه دوازدهم رأی اعتماد داد و امروز همه چشم به راه توانمندی ها و قدرت دولت به ویژه شخص رئیس جمهور هستیم.
وی افزود: همت دولت در چهار سال گذشته موانع بسیاری را از سر راه برداشته و امروز همه منتظرند وعده‌های بزرگی که در دوره انتخابات داده شد و رئیس جمهور بر پایبندی خود به آنها تأکید می‌کردند را در عمل مشاهده کنند.
*  دولت تا کنون تقاضایی برای مسئله حصر نداشته است
سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری در پاسخ به این سؤال که آیا اراده‌ای در دولت برای پیگیری تقاضای مهدی کروبی در خصوص برگزاری دادگاه علنی وجود دارد، اظهار کرد: تا این لحظه نه دولت دراین باره چیزی مطرح کرده است که  من پیگیری کنم و نه قوه قضائیه.
وی ادامه داد: اگر دولت چنین تقاضایی داشته باشد که موضوع را از قوه قضائیه پیگیری کنم حتما این کار را انجام می‌دهم  چون وظیفه من پیگیری همین موضوعات و هماهنگی میان قوه قضائیه و دولت در امور قضائی است.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۶
*  دوستان بابک زنجانی در تاجیکستان، ترکیه، مالزی نمی‌خواهند او نجات یابد
مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت از آمادگی شرکت ملی نفت ایران برای استرداد اموال بابک زنجانی پس از دریافت کامل بدهی‎هایش خبر داد و گفت: دوستان بابک زنجانی در تاجیکستان، ترکیه، مالزی نمی‌خواهند او نجات یابد؛ زیرا اموال وی به نام آنها و در اختیارشان است. «سیداصغر هندی» اضافه کرد: در صورت همکاری دوستان و نزدیکان زنجانی، بخش عمده‌ای از بدهی‎های این مجرم نفتی پوشش داده می‌شود که در اینصورت کمک بزرگی به زنجانی خواهد بود. در واقع نجات زنجانی دست خود ایشان و دوستان وی است.
*  ایران از تلاش کویت برای حل مشکلات منطقه حمایت می‌کند
سفیر ایران در کویت، بحران بوجود آمده در روابط بین قطر با دیگر کشورهای عضو شورای همکاری‌ خلیج‌فارس را «مضر و ویرانگر» توصیف کرد و گفت ایران از تلاش کویت برای حل مشکلات حمایت می‌کند.
«علی‌رضا عنایتی» سفیر ایران در کویت، در گفت‌وگویی ضمن تأکید مجدد بر گفت‌وگو برای حل بحران‌های منطقه‌ای و تلاش کویت در این باره گفت که کویت همیشه سیاستی متوازن برای حل مسائل مختلف منطقه از جمله یمن، عراق و سوریه در پیش گرفته است.
** آرمان ۹۶/۶/۶
*  صادرات غیرنفتی ایران به کنیا
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا، آخرین وضعیت مناسبات جاری و اقتصادی ایران و کنیا و همچنین اقدامات این سفارتخانه در راستای تحقق دیپلماسی اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد.
هادی فرجوند صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به کنیا در شش ماهه نخست سال جاری میلادی را معادل کل یک سال قبل عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های انجام شده شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه‌های تجاری، اقتصادی، خدمات فنی و مهندسی استقبال خوبی برای حضور در کنیا با هدف دسترسی به بازار این کشور و نیز شرق آفریقا داشته‌اند.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۶
*  حجت‌الاسلام محمدیان در سمت خود ابقا شد
در پی برخی خبرها پیرامون تحولات در مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای پیرامون جایگزینی حجت‌الاسلام محمدیان، پیگیری «فرهیختگان» حکایت از عدم تغییر راس این مجموعه داشته و بنابر نظر و حکم رهبر معظم انقلاب، او مجدد برای ریاست این نهاد دانشگاهی انتخاب شده است.
*  اجازه ورود دیگران به حوزه‌های منع شده را نمی‌دهیم
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: «هیچ گونه اجازه‌ای را به دیگران برای ورود به حوزه‌های منع شده در تفاهمات برجام نمی‌دهیم و بازرسی‌های آژانس قطعا در چارچوب سیاست‌های داخلی خودمان انجام خواهد شد.» قاسمی با تاکید بر دفاع آژانس از استقلال و جایگاه این نهاد بین‌المللی در برابر خواسته‌های غیر منطقی آمریکا گفت: «مطمئن هستیم که آنان نمی‌توانند خواسته‌هایشان را تحمیل کنند.»
** آفرینش ۹۶/۶/۶
*  بازدید از مراکز نظامی در هیات نظارت بر برجام در دست بررسی است     
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ادعای آمریکایی ها برای بازدید و بازرسی از تأسیسات نظامی ایران گفت: برخی تلاش می‌کنند در برجام خدشه وارد کنند که به واسطه این موضوع، ایران را تحریک کنند تا تصمیماتی اتخاذ شود که منجر به بهانه مورد نظر برای آنها باشد.
به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، این مسئله از سوی هیأت نظارت بر برجام در حال بررسی و پیگیری است.
*  ایران می‌خواهد با اسرائیل بجنگند
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: ایران مناطق تحت کنترل داعش را اشغال می‌کند و به دنبال جنگ با اسرائیل است.
نتانیاهو ادامه داد: ایران این موضوع را مخفی نمی کند که در حال برنامه ریزی برای استقرار نظامیانش و نیروهای هوایی، دریایی و زمینی‌اش در مناطقی از سوریه است که داعش از آنجا خارج شده. یکی از اهداف این اقدام، آغاز جنگ علیه اسرائیل است. واضح است که این تغییر، ما و کشورهای منطقه و به نظرم کل جهان را تهدید می‌کند.
** قدس ۹۶/۶/۶
*  وزیر کشور حکم شهردار تهران را صادر کرد
سخنگوی وزارت کشور گفت: در اجرای تبصره ۳ ذیل بند ۱ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و پس از طی مراحل قانونی، حکم شهردار تهران توسط وزیر کشور صادر شد. سید سلمان سامانی با تشریح فرآیند قانونی صدور حکم شهردار تهران افزود: با توجه به وصول پاسخ مثبت استعلامات و تکمیل مراحل قانونی، حکم آقای نجفی برای تصدی سمت شهردار تهران توسط وزیر کشور صادر شد.
*  شادی‌های دین اسلام برای جامعه تبیین شود
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید شادی‌های دین تبیین شود، گفت: این کار باید صورت گیرد تا برخی خیال نکنند دین تنها عزاداری است و به شادی اهمیت نمی‌‌دهد. آیت‌‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علما و خطبای حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مسئله غدیر، گفت: باید به صورت دقیق و حساب شده برای احیای سنت‌های غدیر کار و برنامه‌ریزی شود تا شاهد مشکلاتی در مسیر اجرای آن نباشیم. فضلا و استادان نیز باید در این زمینه فعالیت کرده و پیام غدیر رابه جامعه برسانند.
** خراسان ۹۶/۶/۶
*  تولید سامانه منحصر به فرد شناسایی هواپیمای دوست از دشمن
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا از رونمایی سامانه پدافندی عارف دو به‌ مناسبت سالروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد. وی ادامه داد: سامانه عارف دو در واقع سامانه شنود “آی اف اف” یا همان سیستم شناسایی دوست از دشمن است.
امیر اسماعیلی در ادامه با اشاره به جزئیات این دستاورد جدید  افزود: این سیستم که پیچیدگی بسیار خاصی دارد و در دنیا منحصر به‌فرد است، به‌دست متخصصان پدافند هوایی طراحی، تولید و آزمایش شده و ان‌شاءا… به تولید انبوه نیز خواهد رسید.
*  دنبال بازنگری و ارتقای ساختار جبهه مردمی هستیم
رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: به دنبال بازنگری و ارتقای ساختار جبهه مردمی هستیم و به زودی فعالیت جبهه آشکارتر می‌شود.
حجت الاسلام رحیمیان با بیان این که ضرورت دارد تا اصلاحاتی در ساختار جبهه مردمی صورت گیرد، افزود: در دوران انتخابات، فشردگی زمان باعث عجله در تبیین ساختار شد و امروز باید با توجه به تجربیاتی که به دست آمده بازنگری‌هایی در بخش‌های مختلف فعالیت و شیوه‌ها و برنامه‌ها صورت گیرد.
** اعتماد ۹۶/۶/۶
*  جامه عمل پوشاندن به آرمان‌های امام فلسفه وجودی همه ما است
فرمانده کل ارتش اظهار کرد: جامه عمل پوشاندن به آرمان‌های امام(ره) فلسفه وجودی همه ما است.
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی خاطرنشان کرد: با حضور در حرم امام خمینی(ره) آمده‌ایم که یادآوری کنیم در کجای تاریخ قرار داشتیم و اینکه یک کشور و ارتشی وابسته بودیم و هیچ نقطه افتخاری نداشتیم اما با رهبری امام خمینی امروز کشور مردم و ارتش ما آقا، عزتمند و دارای آبرو در جهان هستند و چنانچه این راه روحانی را تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه دهیم فردای قیامت در پیشگاه خداوند روسفید خواهیم شد.
*  توقف عملیات علیه داعش در مرز با لبنان
ارتش سوریه و حزب‌الله اعلام کردند که در قالب توافقنامه‌ای جامع برای پایان دادن به حملات علیه داعش در مرزهای این کشور با لبنان، از ساعت هفت صبح دیروز آتش‌بس اعلام کرده‌اند. پیش‌تر فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای از اجرای آتش‌بس در ارتفاعات القاع و راس بعلبک خبر داده بود که با هدف ایجاد فضایی برای آغاز مرحله آخر مذاکرات درباره سرنوشت نظامیان ربوده شده توسط داعش، برقرار شده است.
** شهروند ۹۶/۶/۶
*  تهیه پیش‌نویس طرحی برای واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به شورای نگهبان
محمد محمودی‌شاه‌نشین رئیس هیأت نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراها در کشور از تشکیل تیمی در کمیسیون شوراها برای تغییر در نحوه نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد و گفت که به دنبال تهیه طرحی هستیم تا نظارت بر انتخابات شوراها به عهده شورای نگهبان باشد.
*  وزارت دفاع عراق رسما بازپس‌گیری کامل تلعفر از داعش را اعلام کرد
وزارت دفاع عراق دیروز (یکشنبه) تسلط کامل نیروهای عراقی بر شهر تلعفر را اعلام کرد، در حالی‌ که بخشی‌ از نیروها نیز عازم شهر العیاضیه در همجواری تلعفر شده‌اند تا آن‌جا را آزاد کنند.
عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات «تلعفر می‌آییم» در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مشترک ارتش و حشد شعبی دو محله «العسکری» و «الصناعه الشمالیه»، منطقه المعارض، دروازه تلعفر و روستای الرحمه در شمال شرق شهر را آزاد کردند. به این ترتیب تمامی محله‌های مرکز شهر تلعفر آزاد شدند.
** صبح نو ۹۶/۶/۶
*  ترزامی از نخست وزیری استعفا می‌دهد
ترزامی، نخست وزیر انگلیس خطاب به نمایندگان مجلس این کشور گفت که سی‌ام اوت ۲۰۱۹ از نخست وزیری کناره‌گیری خواهد کرد.
** بهار ۹۶/۶/۶
*  دی‌میستورا وارد تهران شد
نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، شب گذشته وارد تهران شد.
استفان دی میستورا که برای انجام گفت و گو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسین جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در نشست آستانه رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.
گفتنی است که رایزنی در رابطه با سوریه و حل این بحران از طریق گفت‌وگوهای سیاسی محور رایزنی‌های دی‌میستورا در تهران است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
هجمه دشمن اعتقادات مردم به ویژه جوانان را نشانه رفته است
رسا/ آیت‌الله سبحانی در دیدار مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  با اشاره به این که در این زمان که هجمه دشمن، اعتقادات مردم به ویژه جوانان را نشانه رفته است، وجود جامعه‌الزهرا‌(سلام‌الله‌علیها) را یک ضرورت دینی دانست و گفت: در قرآن برای تبلیغ دین، عبارت «من انفسکم» آمده است که می‌توان از آن اینطور برداشت کرد که اثر گفتار همجنس بر همجنس بهتر و بیشتر است، از این رو توصیه می‌کنم این بانوان طلبه را برای تبلیغ دین تربیت کنید.
مدیران انقلابی و متدین نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند
رسا/ آیت‌الله مقتدایی با تبریک هفته دولت یکی از درسهای شهیدان رجایی و باهنر را ایمان به خدا دانست و افزود: شهیدان رجایی و باهنر در کارهای خود به غیر از خدا چیز دیگری را نمی‌دیدند و به دنبال انجام وظیفه و تکلیف الهی بودند، این ویژگی دوشهید بزرگوار می‌تواند الگوی امروز دولتمردان ما باشد.
قائم مقام جامعه مدرسین با تأکید بر هماهنگی و همکاری بین مسؤولان، گفت: وزرا، باید مدیرانی انقلابی و متدین را انتخاب کنند تا روند انجام کارها در هر وزارتخانه ای با شتاب مضاعف دنبال شود.
عملکرد ایران با سرنوشت مسلمانان جهان گره خورده است
حوزه/ آیت‌الله نمازی گفت: با توجه به این که عملکرد جمهوری اسلامی ایران با سرنوشت مسلمانان جهان گره خورده و ایران تنها کشوری است که درمقابل زیاده خواهی‌های استکبار ایستاده، لذا در چنین شرایطی ملت و مسئولان نظام باید با هم همسو باشند.
عضو جامعه مدرسین درادامه به معیارهای  دولت تمدن اسلامی  که مقام معظم رهبری مکرر بیان فرمودند، اشاره کرد و گفت: دولت تمدن اسلامی باشعار و ادعاهای واهی تحقق پیدا نمی کند، بلکه با فداکاری، روحیه ایثارگری محقق می‌شود.
در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جدی‌تر عمل شود
 حوزه/ معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین خواستار توجه جدی‌تر نسبت به اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در دومین نشست هم اندیشی مسئولان ستاد امر به معروف و مسئولان دستگاه قضایی استان با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی و سازماندهی گروه‌های فعال در عرصه امر به معروف، اظهار داشت: جدیت در اجرای امر به معروف و برکات انجام این فریضه الهی در طول دوران مورد تاکید بوده است بطوری که آیات قران مجید آمران بمعروف را مصداق بارز مصلحین دانستند.
رفع فقر در جامعه سبب تقویت فرهنگ جامعه می‌شود
رسا/ آیت الله فقیهی به ارزیابی کارنامه دولت در ۴ سال اخیر پرداخت و گفت: هفته دولت برای این است که نقاط قوت مورد تأکید باشد و نقاط ضعف دولتمردان جبران شود.
وی افزود: دولت در عمل باید به مردم نشان دهد که نقاط ضعف خود را جبران کرده است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که دولت جدید در زمینه فرهنگ باید اهتمام داشته باشد، گفت: بزرگترین چیزی که فرهنگ را تقویت می‌کند رفع فقر در جامعه است، اگر بتوانیم فقر را برطرف کرده یا حداقل آن را کاهش دهیم فرهنگ تقویت خواهد شد.
اسد: تا زمانی که شعله مقاومت روشن باشد شکست دشمنان ادامه خواهد یافت
تسنیم/ رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با شرکت کنندگان در دومین گردهمایی جمعیت «جوانان عربی مقاوم» گفت: اصل نقشه‌ای که از مدت‌ها قبل علیه امت عربی ترسیم شده بود، محور آن تحکیم و ترویج مفاهیم سازش، سرسپردگی، خضوع و غلبه بر تفکر مقاومت بود. بشار اسد افزود: وجود جوانانی مانند شما، جوانان عربی مقاوم، نشان دهنده پویایی این امت و دلیل روشنی بر شکست اراده دشمنان است و تا زمانی که شعله مقاومت در دل و جان جوانان عربی که شما جزوی از آن‌ها هستید، روشن باشد، شکست دشمنان ادامه خواهد یافت.
 پاکستان سفر یک مقام آمریکایی را به تعویق انداخت
تسنیم/ پاکستان در اعتراض به اتهام‌های رئیس‌جمهوری آمریکا علیه اسلام‌آباد، سفر یکی از دستیاران وزیر خارجه آمریکا به این کشور را به تعویق انداخت.
سفر «آلیس ولس» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور آسیایی، به پاکستان که قرار بود، امروز- دوشنبه- انجام شود، نخستین سفر یک مقام آمریکایی از زمان اعلام سیاست دونالد ترامپ درقبال افغانستان در ۲۱ آگوست، به شمار می‌رود.ترامپ پاکستان را به پناه دادن به «‌عوامل هرج و مرج» و فراهم کردن پناهگاه‌های امن برای گروه‌های تندرویی، که علیه دولت مورد حمایت آمریکا در کابل می‌جنگند، متهم کرده است.
۲۰شهریور ثبت نام زائران اربعین آغاز می‌شود
رسا/ رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: زائران فقط با وجود روادید از مرز عبور خواهند کرد که هزینه آن برای هر نفر ۴۰ دلار است و از ۲۰ شهریور ثبت نام رسمی در سراسر کشور آغاز می‎شود. وی افزود: سال گذشته ۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر در راهپیمایی اربعین شرکت داشتند. وی ادامه داد: طی توافق با کشور عراق امسال همه زائران فقط با وجود روادید می‌توانند از مرز عبور کنند بنابراین کسانی که روادید نداشته باشند به‌هیچ‌عنوان اجازه عبور نخواهند داشت.
بالگرد آمریکایی، دو فرمانده داعش را از دیرالزور خارج کرد
فارس/ منابع محلی می‌گویند، در آستانه آغاز عملیات علیه دیرالزور، یک بالگرد وابسته به آمریکا دو نفر از سران داعش را از غرب این استان خارج کرده است.طبق این خبر، این دو، از فرماندهان خارجی داعش و دارای ملیت اروپایی بودند که در روستای الشمیطیه در ریف غربی دیرالزور اقامت داشته‌اند.
تیلرسون هم به صف برائت جویان از ترامپ پیوست
باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اظهارات ترامپ پیرامون حوادث شارلوتسویل گفت: ترامپ از طرف خودش صحبت می‌کند. رکس تیلرسون که با شبکه خبری فاکس نیوز گفت و گو می‌کرد، بیان داشت: گمان نمی کنم کسی درباره ارزش‌های مورد قبول مردم آمریکا شک داشته باشد.
ماجرای افسر صهیونیستی که امام جماعت داعش شد
باشگاه خبرنگاران/ نیروهای لیبیایی امام جماعت یک مسجد به نام «ابوحفص» را بازداشت کردند. بر اساس این گزارش، بعد از بازجویی‌های به عمل آمده از این فرد، مشخص شد که او صهیونیست و دارای تابعیت اسرائیلی است و قبلا در یگان عرب‌نماها وابسته به موساد برای جاسوسی علیه کشورهای عربی و اسلامی فعالیت کرده است. مقامات لیبی اعلام کردند که این جاسوس که نام واقعی او «بنیامین افرایم» است، موفق شد به گروه تروریستی داعش نفوذ کرده و همراه با تروریست‌های داعشی وارد بنغازی شود.
آمریکایی‌ها مدام در برجام بدعهدی می‌کنند
صداوسیما/ رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها مدام در برجام بدعهدی می‌کنند گفت: امریکایی‌ها درمانده‌اند که با برجام چگونه برخورد کنند. محمود واعظی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر ابراز امیدواری کرد مسئولان کشور روش این دو شهید را سر لوحه کارهای خود قرار دهند. واعظی گفت: توانایی و هماهنگی در کابینه دوازدهم بیش از دولت یازدهم است زیرا رئیس جمهور از همه اعضای دولت شناخت و با آنها ارتباط کاری داشت.
آمریکا ۱۷ جنگنده اف-۳۵ به رژیم صهیونیستی می‌دهد
مهر/ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از خرید ۱۷ فروند جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خبر داده و اعلام کرد که این تعداد جنگنده جدا از ۳۳ فروند جنگنده مافوق صوتی است که تل آویو پیشتر سفارش خرید آن را به آمریکا داده بود. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نیز ۵ فروند جنگنده جدید فوق پیشرفته از آمریکا تحویل گرفت که گرانترین جنگنده تاریخ شناخته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *