خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۰۴

  • آیت‌الله جوادی آملی: بزرگ‌ترین سرمایه اطمینان به خداست
  • دبیر کل حزب‌الله لبنان: پیروزی بسیار بزرگی در راه است
  • آیت‌الله نمازی: قرآن منهای ولایت خروجی ندارد
  • آیت‌الله خاتمی خبر داد: اجلاس رسمی مجلس خبرگان ۲۸ تا ۳۰ شهریور
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: مدیریت جهادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشور است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: تشکیل انجمن‌های علمی از نقاط تحول حوزه علمیه است

** جام جم ۹۶/۶/۴
*  آخرین آمار از شهدای حمله به مسجد کابل
برخی از رسانه‌ها آمارهای اولیه از حمله به مسجد امام‌زمان(علیه‌السلام) را ۳۰ شهید و زخمی اعلام کرده‌اند.
چهار نفر از تروریست‌های داعشی، هنگام ادای نماز جمعه به مسجد امام زمان‌(علیه‌السلام) در شهر کابل حمله کردند. مهاجمان داعشی پس از ورود به صحن مسجد نمازگزاران را به گروگان گرفتند و با نیروهای امنیتی افغان وارد درگیری شدند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تماس با رسانه‌ها ضمن محکومیت حمله به مساجد گفته است که طالبان با این حملات هیچ ارتباطی ندارد و این حملات به منظور ایجاد نفاق صورت می‌گیرد.
*  هشدار ایران نسبت به عواقب فشار غیرقانونی آمریکا به آژانس
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس، نسبت به عواقب مخرب هرگونه فشار غیرقانونی آمریکا به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدار داد و گفت: اجازه ‌نمی‌دهیم کشوری خاص از برجام سوءاستفاده کند.
در بیانیه‌ای که از سوی نمایندگی کشورمان در وین منتشر شده، تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران کاملا به وظایف و مسئولیت‌های خود در ان‌پی‌تی، موافقت‌نامه پادمان، برجام و پروتکل الحاقی آشناست و به این مسئولیت‌ها پایبند بوده و خواهد بود، اما هرگز اجازه سوءاستفاده از این قوانین را برای اغراض سیاسی بیمارگونه یک کشور خاص نخواهد داد.
** همشهری ۹۶/۶/۴
*  عربستان برای وزیر خارجه جدید آماده می‌شود
سایت تحلیلی خبری استرتفور آمریکا خبر داده، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان قصد دارد خالد بن سلمان برادر کوچک‌ترش را جایگزین عادل الجبیر وزیر خارجه کنونی کند.
خالد ۲۸ ساله به تازگی به عنوان سفیر عربستان در آمریکا منصوب شده است. گفته می‌شود دلیل این جابه‌جایی، تغییر در سیاست خارجی عربستان است.
*  عبور ۵۰ میلیون مسافر خارجی از آسمان ایران
امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۴۰۰ فروند هواپیمای مسافربری و خارجی مجاز از آسمان کشور ترانزیت می‌شود از عبور ۵۰ میلیون مسافر خارجی از آسمان ایران در سال ۹۵ خبر داد و گفت: امنیت اقتصادی و حقوق بشر ایرانی، اسلامی با مشارکت سپاه، ارتش و سازمان هواپیمایی کشور رقم خورد.
** کیهان ۹۶/۶/۴
*  مدیریت جهادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشور است
امام جمعه قم با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم و مقارن با هفته دولت،‌ گفت: راه حل مشکلات کشور مدیریت جهادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: برنامه ششم ریل‌گذاری متناسب با وضعیت کشور است و دولتمردان باید در اجرای این برنامه همه همت و تلاش خود را به کار گیرند. عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از بلایای جامعه و نظام‌های سیاسی را ریخت و پاش و اسراف و تبذیر دانست و اظهار داشت: همه به‌خصوص دولتمردان باید مانع اسراف و ریخت و پاش شوند و با سرلوحه قرار دادن مقابله با این سنت ناهنجار، فرهنگ قناعت را در جامعه ترویج دهند زیرا مردم از فرهنگ دولتمردان متاثر می‌شوند.
*  پیروزی بسیار بزرگی در راه است
سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی تلویزیونی خود در پنجشنبه شب تصریح کرد: «شما در آستانه پیروزی بسیار بزرگی قرار دارید که باید به آن افتخار کنید و این دستاورد که اکنون درحال محقق شدن است و در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد از نتایج طلایی معادله ارتش، ملت و مقاومت است.»
دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: «مرزهای لبنان از آخرین نقطه با فلسطین‌اشغالی گرفته تا مرزهای سوریه و مرزهای دریایی در امنیت از تهدید تروریست‌ها قرار خواهد گرفت که دستاوردی بزرگ به شمار می‌آید.»
** شرق ۹۶/۶/۴
*  رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند
امیر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در همایش روز قشر بسیج اصناف که در سالن همایش مجتمع اداری اصناف برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که نباید با ایران درگیری نظامی پیدا کرد، چون آنها از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی ایرانیان می‌ترسند و این را همه باید بدانند که ممکن است کشوری جنگی علیه ایران آغاز کند، اما پایان جنگ با آنها نخواهد بود و این ایران است که نتیجه جنگ را رقم خواهد زد.
او افزود: رژیم صهیونیستی به همت مجاهدانی مانند شهید حججی ٢۵ سال آینده را نخواهد دید.
*  توهین دوباره «شارلی‌ابدو» به اسلام
هفته‌نامه فرانسوی‌زبان «شارلی‌ابدو» حمله تروریستی را که یک هفته پیش در شهر «بارسلون»اسپانیا رخ داد، دستاویزی برای توهین دوباره به اسلام قرار داد.
بر جلد تازه‌ترین نسخه از این هفته‌نامه کاریکاتوری درج شده که تصویر خونین دو مرد را که با اصابت خودرو به زمین افتاده‌اند، نشان می‌دهد. در بالای این تصویر عبارت «اسلام دین صلح» و در پایین این تصویر هم عبارت «برای همیشه» به چشم می‌خورد.
** ایران ۹۶/۶/۴
*  تکذیب آیت‌الله العظمی مکارم درباره سخنان یارانه‌ای
دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با ارسال نامه‌ای در مورد خبری با تیتر «آیت‌الله مکارم: یارانه‌ها باید قطع شود» اعلام کرد آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی چنین موضعی اتخاذ نکرده‌اند.
*  جریمه یک شرکت سنگاپوری به دلیل نقض تحریم‌ها
وزارت خزانه‌داری امریکا شرکت COSL سنگاپور را به دلیل نقض تحریم‌های مربوط به ایران جریمه کرد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (OFAC) اعلام کرد که با شرکت COSL بر سر موضوع پرداخت جریمه ۴۱۵ هزار و ۳۵۰ دلاری به دلیل ۵۵ مورد نقض تحریم‌های مربوط به ایران توافق کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۴
*  آغاز بهره‌برداری از هزاران طرح عمرانی، اقتصادی و صنعتی در سراسر کشور
همزمان با هفته دولت بهره‌برداری از هزاران طرح عمرانی، اقتصادی و صنعتی در سراسر کشور آغاز می‌شود به گونه‌ای که طی دو روز گذشته نیز حدود ۲ هزار طرح عمرانی، اقتصادی، ورزشی و صنعتی با حضور معاونان رئیس جمهوری، وزیران و دولتمردان در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
در دو روز گذشته ازهفته دولت، جای جای ایران اسلامی میزبان اعضای کابینه جدید دولت دوازدهم برای افتتاح طرح‌های عمرانی، اقتصادی، بهداشتی،فرهنگی، ورزشی،کشاورزی و خدماتی بود.
*  قطعنامه‌های شورای امنیت نه همه‌چیز است نه کاغذپاره
وزیر امورخارجه گفت: تصوری که ما از شرایط بین‌المللی داریم باید تغییر کند و باید بدانیم قطعنامه‌های شورای امنیت نه همه چیز هستند و نه کاغذپاره.
دکتر محمد جواد ظریف در ششمین کارگاه آموزشی شبیه‌سازی شورای امنیت با محوریت کره شمالی در موزه صلح برگزار شد افزود: کسانی که نمایندگی کشورهای غیرعضو شورای امنیت را در شبیه‌سازی بر عهده می‌گیرند با ابزارهایی از جمله فکر، اندیشه و یا گفتمان‌سازی تمرین کنند.
** وطن امروز ۹۶/۶/۴
*   دولت بداند دغدغه مردم مسائل سیاسی نیست
آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری به دولتمردان توصیه کرد: «دولت محترم فارغ از مسائل سیاسی و حزبی به کار و تلاش بپردازد و بداند دغدغه مردم مسائل سیاسی نیست. گرفتاری و مشکلات مردم، مسائل اقتصادی، اشتغال و رفع معضل بیکاری است. مردم اگر شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشند پشتیبان دولت خواهند بود و امیدواریم دولت از همین ابتدای کار سعی کند ظرف مدت کوتاهی تحولی در رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم ایجاد کند».
*  ریاست‌جمهوری به رفاه، تجملات و رضایت بیگانگان نیست
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به آغاز هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: اعمال شهید رجایی، ریاست‌جمهوری را در نظام اسلامی معنا کرد که ریاست‌جمهوری به پز دادن، به رفاه، تجملات و رضایت بیگانگان نیست. وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی جز با مدیرانی در تراز شهید رجایی و شهید باهنر امکان ندارد عملی شود، مشکل بیکاری که آقای رئیس‌جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی قول دادند در سال ۹۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند و تولید را ۸ درصد در سال بالا ببرند، امروز وقت عملی شدن این وعده‌های انتخاباتی است و این نمی‌شود مگر با یک روحیه تلاش جهادگرانه.
** جوان ۹۶/۶/۴
*  پاتک پهپادی سپاه به تروریسم تکفیری
بر اساس اخبار دریافت شده، عصر پنج‌شنبه ۲‌ شهریور ۹۶ حمله کاروانی از خودروهای تجهیز شده تروریست‌های داعش به خطوط مقاومت در جبهه دیرالزور در مرز عراق و سوریه با واکنش سریع و کوبنده پهپادهای جبهه مقاومت مواجه شد و ناکام ماند. بر اساس گزارش‌های ارسال شده، تقریباً تمام نیروهای مهاجم کشته شدند و تروریست‌ها با تلفات سنگینی مواجه شدند.
در این خصوص گفته می‌شود که عملیات شناسایی و رهگیری یگان پهپادی سپاه نقش مهمی در شکست سنگین تروریست‌های تکفیری داشت.
*  رونمایی از دستاورد جدید وزارت دفاع در حوزه تجهیزات دریایی
به ‌مناسبت روز صنعت دفاعی و در اولین روز از هفته دولت با حضور امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان آذربایجان‌شرقی، گیربکس دوسرعته دریایی در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد.
*  سومین گزارش مجلس درباره برجام تدوین می‌شود
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از آغاز مراحل تدوین سومین گزارش این کمیسیون درباره عملکرد شش ماهه سوم برجام خبر داد و گفت: ‌برای تدوین سومین گزارش این کمیسیون درباره برجام، از مسئولان دستگاه دیپلماسی و نیز تیم مذاکره کننده هسته‌ای دعوت کرده‌ایم تا در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یابند.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۴
*  سفرم به عربستان با ایران هماهنگ نشده بود
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با شیخ عبداللطیف الحرز، عالم شیعی سعودی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار شیخ عبداللطیف پرسید: آیا در رابطه با سفرتان به عربستان، با ایران هماهنگ کردید و این سفر، ایران و حزب‌الله لبنان را ناراحت کرده است؟
مقتدی صدر پاسخ داد: با ایران هماهنگ نکردم و با آنها مشورت نکردم. دشمنی ایران و عربستان بر این سفر تاثیر گذاشت و گویا با این سفر، من دشمن ایران شدم، اما حقیقت امر اینگونه نیست و من به جز با رژیم صهیونیستی خواهان دشمنی با هیچ‌کس نیستم و در عین حال از هیچ‌کس پیروی نخواهم کرد.
*  واکنش الحشد الشعبی به اظهارات نتانیاهو درباره نفوذ ایران
معین الکاظمی‌معاون نایب رئیس الحشد الشعبی عراق در واکنش به اظهارات نتانیاهو در دیدار با ولادیمیر پوتین، که مدعی شده بود ایران می‌خواهد بر عراق سیطره یابد گفت: دخالت‌ها و اظهارات نتانیاهو آشکار و غیر قابل قبول است. وی افزود: کسی که به سرزمین‌های آزاد شده دست می‌یابد، نیروهای عراقی هستند و نه جمهوری اسلامی‌ایران و نه قدرت خارجی دیگری بر سرزمین عراق سیطره ندارد.
** رسالت ۹۶/۶/۴
*  رتبه ۱۲۰ ایران در فضای کسب و کار فاجعه‌آمیز است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در میان کشورهای جهان در حوزه کسب و کار دارای رتبه ۱۲۰ هستیم که فاجعه‌آمیز است. محمد شریعتمداری افزود: در سیاست خارجی اگر تلاش دولت برای جبران مشکلات در دوره تحریم را نداشته باشیم و در موضوع سیاست خارجی و صیانت ازبرجام برنامه نداشته باشیم و این صیانت وجود نداشته باشد فعالیت‌های اقتصادی با ثبات محقق نمی‌شود.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۴
*  بررسی ۷۶ پرونده تقسیمات کشوری در دولت
وزیر کشور تاکید کرد: ۷۶ پرونده تقسیمات کشوری در کمیسیون دولت در حال بررسی است و حدود ۲۰۰ مورد نیز در وزارت کشور و استانداری‌ها رسیدگی می‌شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در خصوص تقسیمات کشوری گفت: مدتی به این دلیل که باید قانون جدید برای تقسیمات کشوری ارائه می‌کردیم، تقسیمات کشوری متوقف شده بود و بعد از اینکه قانون را تهیه کردیم و به دولت دادیم، مباحث کارشناسی هنوز ادامه دارد.
*  درخواست داعش از حزب الله
بعد از پیروزی‌های پی‌درپی ارتش لبنان در عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی با سوریه از یک سو و پیروزی‌های حزب‌الله و ارتش سوریه از سوی دیگر، نیروهای تروریستی داعش پیشنهاد سازش را به مسئولان حزب‌الله لبنان ارائه داد.
** آرمان ۹۶/۶/۴
*  واکنش امارات به تصمیم قطر درباره ایران
امارات متحده عربی به تصمیم قطر برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران واکنش نشان داد. انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات نوشت: «عاقلانه این است که قطر با مسائل پیرامون خودش و حل بحران خود با جدیت تعامل کند، ولی دوحه با اعلان برنامه‌هایش در یمن یا ایران مشکلات خودش را تشدید کرده است.» وی همچنین نوشت: «(این) مدیریت بحران باعث سوختن پل‌ها، از دست رفتن حاکمیت ملی و تشدید بحران قطر شد و باعث شد فرصت‌های میانجیگری تضعیف شود. از حکمتی که ما امیدوار بودیم وجود داشته باشد، خبری نبود.»
** فرهیختگان ۹۶/۶/۴
*  بخشی از مشکلات حقوق بشری با دنیا قابل حل است
سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا وزارت دادگستری برنامه‌ای برای ورود به مذاکرات حقوق بشری دارد، گفت: «وزارت دادگستری مسئولیت‌هایی را در خصوص حقوق بشر بر عهده دارد. ما امیدواریم با ایجاد تعامل میان وزارت دادگستری و ستاد ملی حقوق بشر تلاش‌هایمان را مقداری افزایش دهیم، بخشی از مشکلات حقوق بشر با دنیا قابل حل است.»
*  دستگیری عوامل اقدام تروریستی ۲۸ مرداد شهرستان سرباز
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری عوامل به شهادت رساندن دو نفر از نیروهای وظیفه و یک بسیجی بخش پیشین شهرستان سرباز خبر داد.
** آفرینش ۹۶/۶/۴
*  بحرین تلاش برای منحرف کردن اعتراضات مردمی را کنار بگذارد
بهرام قاسمی با رد ادعای جدید بحرین علیه کشورمان به دولتمردان آن کشور توصیه کرد فرافکنی و تلاش برای به انحراف کشاندن اعتراضات مردمی را کنار بگذارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعای جدید وزارت کشور بحرین در مورد مداخله و ارتباط نهادهای کشورمان در مشکلات داخلی آن کشور، تمامی این اظهارات را بی‌اساس و مضحک دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه مروج خشونت و اقدامات بی‌ثبات کننده در کشورهای همسایه از جمله بحرین نبوده است.
*  وارد فاز دوم بازطراحی راکتور آب سنگین اراک شده‌ایم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به همکاری های ایران و روسیه در بازطراحی راکتور اراک گفت: وارد فاز دوم بازطراحی راکتور آب سنگین اراک شده‌ایم.
«بهروز کمالوندی» در گفت و گویی همکاری های ایران و روسیه در بازطراحی راکتور را تشریح کرد و در خصوص بازطراحی قلب راکتور اراک، اظهار داشت: در موضوع باز طراحی راکتور که اسم جدید آن «راکتور آب سنگین خنداب» است، کارهای زیادی انجام شده است.
** قدس ۹۶/۶/۴
*  دستور ویژه آیت الله لاریجانی برای حل مشکلات کاسپین
مسعود پزشکیان گفت: حدود ۱۰ روز قبل و پیش از رای اعتماد، نشستی اختصاصی توسط آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برای پیگیریم نشکلات سپرده گذاران کاسپین و شناسایی اموال موسسه برگزار شد. نایب رئیس اول مجلس خاطر نشان کرد: به دستور آیت‌الله آملی لاریجانی یک کارگروه ویژه در قوه قضائیه برای پیگیری اموال و دارایی‌ها تشکیل شد تا دارایی‌های موجود شناسایی و مطالبات مردم به صورت کامل پرداخت شود، البته گزارشات پیگیری‌ها به رئیس مجلس نیز ارائه می‌شود.
*  بزرگ‌ترین سرمایه اطمینان به خداست
آیت‌الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود در مسجد احمدآباد شهرستان دماوند گفت: اطمینان به خدا بزرگ‌ترین سرمایه است، مگر همه کارها به دست او نیست، مگر او ما را نخوانده، فرمود مگر عالم شدن، متقی شدن، وارسته شدن، حکیم شدن، متاله شدن، دانشمند شدن، مگر گران نیست؟ سرمایه آن اطمینان به خداست، چون او گفت این کار را بکن و ما را ترغیب کرد، اگر شدنی نبود، اگر سرمایه به ما نمی‌‌داد که نمی‌گفت تجارت کنید‌! فرمود به خدا مطمئن باشید به اصطلاح روی خدا حساب بکنید.
** خراسان ۹۶/۶/۴
*  اجلاس رسمی مجلس خبرگان ۲۸ تا ۳۰ شهریور
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری اجلاس رسمی این مجلس از ۲۸ تا ۳۰ شهریور در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی خبر داد.
آیت‌ا… خاتمی افزود: در این اجلاس به علت طرح‌هایی که از کمیسیون آیین نامه مجلس خبرگان ارائه شده است فقط یک مهمان ویژه داریم.
*  بازدید نماینده آیت‌‌الله العظمی سیستانی از خطوط مقدم جنگ در تلعفر
نماینده آیت‌ا…العظمی سیستانی در بازدید از خطوط مقدم جنگ در شهرستان تلعفر، با نیروهای الحشد الشعبی دیدار کرد.
در بازدید از جبهه‌های جنگ در تلعفر از “پیروزی‌های مبارزان و جان‌فشانی‌های” آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.
** اعتماد ۹۶/۶/۴
*  نرخ تورم در مردادماه
نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ٩۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ٧/٧ درصد است. به گزارش مرکز آمار ایران شاخص کل (بر مبنای١٠٠-١٣٩٠) در مرداد ماه سال ١٣٩۶ عدد ۶/٢۶٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۶/٠ درصد افزایش داشته است.
*  ۳۴ کشته و زخمی در حمله روز جمعه عربستان به صنعا
در جنایت تازه ائتلاف عربی حمله‌کننده به یمن، یک محله مسکونی در صنعا هدف قرار گرفت که تاکنون در این حمله ١۴ نفر کشته و حدود ٢٠ تن دیگر زخمی شده‌اند. پیش از این حمله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده‌بود که در حملات هوایی یک هفته اخیر ائتلاف تحت فرماندهی عربستان به یمن ۴٢ غیرنظامی از جمله شماری کودک قربانی شدند.
** شهروند ۹۶/۶/۴
*  تحریم‌های اقتصادی ترامپ سپاه را نشانه رفته است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی آقای ترامپ، سپاه را نشانه رفته، دشمنان ما بسیج شده‌اند که سپاه و بسیج و پاسداری از انقلاب را تضعیف کنند تا صدای حمایت از مظلوم خاموش شود.  
محسن رضایی  همچنین با اشاره به موج تبلیغات رئیس‌جمهوری آمریکا علیه صنایع موشکی ما و ضرورت پاسخ قاطع به او گفت: اگر آمریکایی‌ها امکان حمله به ایران را داشتند، چند ‌سال پیش حمله می‌کردند، اما ما اکنون در نبرد اقتصادی با آنها به سر می‌بریم.
** صبح نو ۹۶/۶/۴
*  دولت ترامپ آماده «عدم تأیید» پایبندی ایران به برجام می‌شود
وبگاه شبکه خبری «سی.‌ان.‌بی.‌سی» در گزارشی به قلم «جف دانیلز» مدعی شد «نشانه‌هایی قوی» مبنی بر این وجود دارند که دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا به‌دنبال «عدم تأیید» پایبندی ایران به توافق هسته‌ای است. سی‌ان‌بی‌سی این مطلب را به نقل از یک کارشناس بیان کرده است. بنابراین گزارش، اگر چنین اتفاقی رخ دهد، به باور برخی تحلیل‌گران، خطر جدا‌شدن برخی از متحدان آمریکا از واشنگتن وجود خواهد داشت.
** بهار ۹۶/۶/۴
*  هشدار مقام آمریکایی درباره پهپادهای ایرانی
یک دریابان نیروی دریایی آمریکا با اشاره به نزدیک شدن یک پهپاد ایرانی به ناو «نیمیتز» آمریکا در هفته‌های اخیر اعلام کرد که این موضوع باعث ایجاد نگرانی‌های بسیاری برای آمریکا شده است.
بیل بایرن، گفت: بزرگ‌ترین نگرانی آن‌ است که این پهپادهایی که وظیفه آن مشاهده و دریافت اطلاعات است، یک تهدید مستقیم نسبت به کشتی‌های آمریکایی است که در یکی از مهم‌ترین آب راه‌های جهان از نظر اقتصادی و سیاسی رفت و آمد دارند، احتمال بروز چنین حادثه‌ای در آینده وجود دارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قرآن منهای ولایت خروجی ندارد
حوزه/ آیت‌الله نمازی با تاکید بر این که قرآن منهای ولایت خروجی مناسبی ندارد بر لزوم انسجام و جلوگیری از موازی کاری نهادهای فرهنگی و قرآنی تاکید کرد. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه احیا و ترویج فراگیر ارزش‌های اسلامی مهمترین هدف جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: با توجه به اینکه تنها راه احیای ارزش‌های اسلامی از طریق قرآن میسر می‌شود باید در عرصه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
تشکیل انجمن‌های علمی از نقاط تحول حوزه علمیه است
حوزه/ آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه‌های علمیه اظهارداشت: تشکیل انجمن‌های علمی که در قم شکل گرفته است، یکی از نقاط تحول حوزه است، حوزه در قبل انقلاب به معنای امروزی از ساماندهی منسجمی برخوردار نبود، البته نظم اجمالی وجود داشت، ولی بعد از انقلاب مسئولینی پیدا کرد که قدم‌های بزرگی برداشتند. عضو جامعه مدرسین  درادامه با تاکید بر آشنایی گسترده و وسیع طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با فضای مجازی تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه باید برنامه‌ای دقیق، منظم و متوالی برای آشنایی و ورود طلاب به فضای مجازی داشته باشند.
ایران باید اجازه دسترسی به اماکن نظامی را بدهد
تسنیم/نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست در چارچوب بازرسی‌های تحت «برجام» از اماکن نظامی ایران بازرسی به عمل آورد. هیلی که بعد از رایزنی با مقام‌های آژانس در وین، در جمع خبرنگاران در نیویورک صحبت می‌کرد گفت: «من اعتماد بالایی به آژانس دارم، اما طرف آنها کشوری با سابقه آشکار فریبکاری و دنبال کردن برنامه‌های هسته‌ای مخفیانه است.»«نیکی هیلی» در ادامه ادعاهای خود گفت: «برجام، تمایزی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی قائل نمی‌شود. اماکن اعلام‌نشده متعددی هستند که بازرسی نشده‌اند. مشکل اینجا است.»
بهره برداری ۲۰۴ پروژه در هفته دولت درقم
رسا/استاندار قم گفت: در برنامه‌های هدف دولت ۲۰۴ پروژه با میزان اعتباری بیش از ۴۵۱ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف به بهره برداری خواهد رسید.سید مهدی صادقی با بیان این که خوشبختانه با وفاق و همدلی مسؤولان سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجرایی قم مسیر تعالی و رشد استانی به صورت جدی دنبال خواهد شد، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده به عنوان یک الگوی پایدار برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی کشور بنا گذاشته شده است.
سقوط یک بالگرد آمریکایی در یمن
باشگاه خبرنگاران/ یک فروند بالگرد بلک هاوک آمریکا با شش سرنشین در سواحل یمن سقوط کرد که ۵ نفر از سرنشینانش نجات یافتند و از سرنوشت نفر ششم اطلاعی در دست نیست. این حادثه در ۳۲ کیلومتری سواحل جنوبی یمن و در ساعت ۷ عصر به وقت محلی روی داد. ارتش آمریکا به دلیل سقوط این بالگرد اشاره‌ای ‌‌نکرد، اما اذعان کرد بالگرد سقوط کرده در یک ماموریت تمرینی و در حال گشت‌زنی نزدیک سواحل یمن بوده است.
 دستیار ویژه ترامپ نیز کنار رفت
ایرنا/ ‘سباستین گورکا’ دستیار ویژه رئیس جمهوری آمریکا و مشاور ضد تروریسم ترامپ در تازه ترین نشانه تداوم اختلاف‌ها در کاخ سفید، ‏روز جمعه از سمت خود استعفا داد.‏ این چهره افراطی با ارسال نامه‌ای شکایت آمیز به دونالد ترامپ درباره اختلاف ‏ها در کاخ سفید گفت از مقام خود کنار می‌رود.‏
تهاجم به ایران باعث شکست خفت‌بار می‌شود
مهر/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درمراسم معارفه امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به‌عنوان فرمانده کل ارتش گفت: دشمن به نتیجه قطعی رسیده که تهاجم به ایران باعث شکست خفت‌بار می‌شود. سرلشکرباقری با بیان اینکه امروز کشور دوره حساس و خطیری در منطقه دارد، اظهار داشت: ارتش نقش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان و استکبار جهانی داشته و ارتقای توان و آمادگی رزمی، مطالبه‌ای است که سالهاست رهبری آن را بیان می‌دارند.
تهدید ایران در مورد غنی سازی، هشدار به ترامپ است
مهر/ روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: تهدید ایران مبنی بر آغاز غنی سازی ظرف پنج روز، هشداری جدی به رئیس جمهور آمریکا است. بر این اساس این سخنان در شرایطی که آمریکا به دنبال لغو توافق هسته‌ای با ایران است، هشداری جدی به دونالد ترامپ به شمار می‌رود. در واقع ایران این پیام را به کاخ سفید داده است که اگر دولت ترامپ بخواهد برجام را نقض کند، با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد.واشنگتن تایمز اذعان کرده است تهدید به افزایش غنی سازی از سوی ایران، ممکن است به اختلافات ترامپ با هم حزبی‌ها و همکارانش در دولت دامن بزند.
۱۶ منطقه از مجموع ۲۸ منطقه تلعفر آزاد شده است
فارس/ فرماندهی عملیات قادمون یا تلعفر اعلام کرد که با آزادسازی ۱۶ محله از مجموع ۲۸ محله تلعفر بیش از ۵۰ درصد این شهر آزاد شده است. سپهبد عبدالامیر رشید یار الله، فرمانده این عملیات گفت که در ۶ روز عملیات گذشته ۱۶ منطقه از مجموع ۲۸ منطقه تلعفر آزاد شده و تنها ۱۲ منطقه در اشغال داعش است. وی مساحت مناطق آزاد شده را بیش از ۵۰ درصد شهر تلعفر دانست.
آخرین اخبار از عوامیه عربستان
حوزه/ پس از حمله نیروهای امنیتی عربستان به منطقه عوامیه و تخریب کامل محله المسوره و کشتار و آواره کردن مردم آن به بهانه بازسازی این منطقه، اکنون پس از پایان یافتن تخریب کامل منطقه و اتمام درگیری‌ها باز هم نیروهای امنیتی به شهروندان آواره این منطقه اجازه بازگشت به خانه‌های خود را نمی‌دهند به گونه‌ای که برای مردم روشن شده رژیم عربستان به دنبال این است که این شهر خالی از شیعیان باقی بماند.
بنا به اظهارات ساکنان محلی نیروهای امنیتی موجود در شهر نیروهای تربیت شده بر اساس اندیشه سیاه وهابی هستند و دست آنها برای هرگونه جنایتی در این منطقه باز گذاشته شده است و از این رو از هیچ جنایتی در برخورد با شیعیان و دارایی‌های آنها فروگذار نمی کنند.
راه اندازی ۲ بیمارستان جدید تا چند ماه آینده در قم
فارس/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به توسعه زیرساخت‌های درمانی در قم گفت: تا چند ماه آینده دو بیمارستان در استان قم راه اندازی می‌شود.
ایرانی خواه اظهار کرد: وجود پزشکان متخصص و با سابقه در استان قم موجب شده که در بسیاری از موارد تشخیصی درمانی و همچنین بهداشتی موفق بوده و نه تنها نیاز به اعزام بیمار به تهران بسیار کاهش یافته بلکه بسیاری از بیماران از شهرهای دور و نزدیک و حتی مسلمانان دیگر کشورها همچون عراق و آذربایجان نیز به منظور مداوا به قم مراجعه می‌کنند.
 فوت ۵ زائر ایرانی تاکنون در عربستان
فارس/ معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به عملکرد مرکز پزشکی حج تصریح کرد: خوشبختانه شرایط سلامت زائران ایرانی کاملا مناسب است و هیچ بیماری حادی آنان را تهدید نمی‌کند. کولیوند اظهار کرد: تعداد افرادی که تا کنون به رحمت خدا رفته‌اند، ۵ نفر هستند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه در سالهای گذشته اصلا قابل قیاس نیست.
روسیه ۳ پهپاد رژیم صهیونیستی را در سوریه منهدم کرد
مهر/ ژنرال «الکساندر نوویکوف» مسئول ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد سامانه دفاعی که روسیه در سوریه ایجاد کرده است، تجهیزات مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین را نیز شامل می‌شود.
روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی این کشور در سوریه دارای تجهیزات ضد هواپیماهای بدون سرنشین بوده و تا کنون ۳ پهپاد رژیم صهیونیستی را در سوریه منهدم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *