خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۰۲

  • رهبر معظم انقلاب: شهید لاجوردی، از اول انقلاب تا شهادت‌شان ذره‌ای از خط صحیح انحراف پیدا نکرد
  • آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی: مراکز بزرگ علمی دنیا و دانشگاه‌های جهان از پیام واقعی غدیر استفاده نمایند
  • رئیس جمهور: پاسخگویی به مطالبات مردم در صدر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: همه نظام امکانات خود را برای احیای امر به معروف بسیج کند
  • دکتر ظریف: حضور توانمند ایران در منطقه با اقدامات نمایشی برخی کشورها خدشه‌دار نمی‌شود
  • نخست وزیر سوریه: حمایت ایران سوریه را از چالش‌ها عبور داد

**  جام جم ۹۶/۶/۲
*  حتما تغییراتی در سطح استانداران و فرمانداران خواهیم داشت
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور اظهار کرد: در سطح استانداران و فرمانداران کشور حتما تغییراتی خواهیم داشت.
همچنین وزیر کشور مساله تامین امنیت از جانب کشور عراق را علت لغو نشدن روادید اربعین برای زائرین ایرانی عنوان کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی در خصوص علت لغو نشدن روادید اربعین برای زائران ایرانی گفت: مسئولان عراقی عنوان می‌کنند شرایط امنیتی به گونه‌ای نیست که بتوانند حجم انبوه جمعیت را بدون روادید پذیرا باشند.
*  حمایت ایران، سوریه را از چالش‌ها عبور داد
عماد خمیس، نخست وزیر سوریه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در کنار ملت سوریه ایستاد و پشتیبانی اقتصادی تهران نقش مهمی در کاهش چالش‌های تحمیلی به شهروندان سوری داشت.
عماد خمیس در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» افزود: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران ریشه‌دار است و به روابط اقتصادی بلند مدت با این کشور می‌اندیشیم.
وی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه تقدیر کرد.
**  همشهری ۹۶/۶/۲
*  نتیجه بازشماری رای بیطرف
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بازشماری آرای بیطرف و جهرمی به درخواست فراکسیون امید مجلس خبر داد و گفت که در نتیجه رای این افراد تغییری ایجاد نشده است. اکبر رنجبرزاده گفت: در بازشماری آرا، ۲ مورد به آرای مخدوش اضافه شد.
*  پاسخ به نامه مطهری درباره حصر
رئیس دادگاه انقلاب تهران درباره طرح مسئله محاکمه میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام مهدی کروبی از سوی برخی سیاستمداران، گفته «محاکمه برای خیلی از این افراد به خصوص خودسران فتنه پیشیمانی دارد، چرا که دادگاه و نظام با کسی تعارف ندارد و وظیفه قانونی خود را با قاطعیت، قدرت و دقت انجام می‌دهد.»
علی مطهری نایب رئیس مجلس اخیرا در نامه‌ای به سخنگوی قوه قضائیه خواستار علت مخالفت با درخواست محاکمه علنی محصوران شده بود.
موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب تهران اما گفته: «شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته که این افراد در حصر باشند و اگر بنا به محاکمه باشد دادگاه انقلاب یا هر دادگاه دیگری که صلاحیت رسیدگی داشته باشند با قاطعیت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.»
 **  کیهان ۹۶/۶/۲
*  شهید لاجوردی، از اول انقلاب تا شهادت‌شان ذره‌ای از خط صحیح انحراف پیدا نکرد
رهبر معظم انقلاب: شهید لاجوردی یک عنصر مومن، کارآمد صادق و ریشه‌دار در این زمینه انقلابی و مبارزات؛ امثال ایشان واقعا عنصر بسیار کمیاب و مغتنمی هستند و از دست دادنشان سخت است.
– از دهه ۴۰ ایشان را می‌شناختم و در جمع دوستان ما گفته می‌شد این مرد، مرد پولادین است؛ این مرد، آدم خسته نشو است؛ تصویری که از آقای لاجوردی در ذهن ما بود، همین تصویر یک انسان خسته‌نشوی صادق با استقامت بود.
– ایشان از اول انقلاب تا همین شهادت‌شان همیشه در راه مستقیم، در صراط مستقیم حرکت کردند و ذره‌ای انحراف پیدا نکردند از طریق مستقیم و خط صحیح، کار را ایشان برای خدا می‌کرد، اهل تظاهر، اهل نشان دادن نبود.
یک عده‌ای مدام سعی می‌کنند انقلاب را از نسل جوان بترسانند، در حالی که خود این نسل جوان ان‌شاءالله پشتوانه‌های انقلابند، اینها لشکرهای انقلابند، اینها کسانی هستند که بایستی پایه‌های انقلاب را مستحکم کنند و این خون‌های پاک – امثال خون شهید لاجوردی – عمق می‌بخشد و صدق این راه را نشان می‌دهد.
*  تا برکناری ترامپ ایستاده‌ایم
هزاران نفر در ایالت آریزونای آمریکا با برگزاری تظاهرات، علیه بی‌عدالتی و نژادپرستی در این کشور شعار دادند. تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، اعلام کردند که مقابل «دونالد ترامپ» خواهند ایستاد و تا برکناری او، به اعتراضات ادامه می‌دهند.
**  شرق ۹۶/۶/۲
*  جامعه روحانیت هیچ حمایتی از برجام نکرده است
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره شائبه حمایت جامعه روحانیت مبارز از توافق‌نامه برجام اظهار کرد: بنده به‌عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان می‌کنم که هیچ‌گونه حمایتی از سوی این جامعه در بحث برجام انجام نشده است.
*  کشته‌شدن ۳۰ یمنی در حمله عربستان
بر اثر حمله جنگنده‌های سعودی به هتلی در شهر صنعا، دست‌کم ۳۰ یمنی کشته شدند. به نقل از رویترز، دست‌کم ٣٠ شهروند یمنی بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به هتلی در شهر صنعا، پایتخت این کشور جان باختند. تلویزیون الجزیره نیز گزارش داد بر اثر حمله به منطقه ارحاب در صنعا ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.
**  ایران ۹۶/۶/۲
*  انتصاب مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه
سرلشکر جعفری در حکمی، سردار مجید خراسانی را به سمت مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه منصوب کرد.
سردار خراسانی پیش از این رئیس سازمان بسیج سازندگی و جانشین مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه بود.
*  پاسخگویی به مطالبات مردم در صدر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد
رئیس جمهوری روز گذشته در جلسه هیأت دولت، هفته دولت را فرصتی بزرگ برای گزارش خدمات دستگاه‌های اجرایی به مردم و افزایش سرمایه‌ اجتماعی دانست.
حجت‌الاسلام حسن روحانی تأکید کرد: اجرای برنامه‌های کلان کشور و همچنین پاسخگویی به مطالبات بحق مردم و خواسته‌های آنان که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت متجلی شد، باید در صدر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد و گزارش آن در مناسبت‌هایی نظیر هفته دولت به مردم ارائه شود.
**  جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۲
*  توجه به مسئله فلسطین درحال بازگشت به مسیر اصلی است
حسین جابری انصاری که به لبنان سفر کرده است دیروز با رهبران و نمایندگان ائتلاف گروه‌های هشت گانه مقاومت فلسطین و گروه‌های شش گانه عضو سازمان آزادیبخش فلسطین مستقر در لبنان دیدار و گفتگو کرد.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید به اینکه توجه به مسئله محوری فلسطین در حال بازگشت به مسیر اصلی است، گفت که متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد کمرنگ شدن توجه به فلسطین بودیم.
*  تجارت ۹.۹ میلیارد یورویی ایران و اروپا در ۶ ماه
پایگاه خبری کمیسیون اروپا از رشد ۹۴ درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در شش ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۵.۱ میلیارد یورو اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به ۹.۹ میلیارد یورو افزایش یافته است.
**  وطن امروز ۹۶/۶/۲
*  آقای رئیس‌جمهور! لیست اموال خود و خانواده را منتشر کنید
رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از وی خواست برای شفافیت بیشتر، فهرست اموال و دارایی‌های خود و فرزندانش را در اختیار عموم قرار دهد.
در بخشی از نامه احمد توکلی  آمده است: اولین گام در پیشگیری مؤثر از فساد، شفافیت و ایجاد امکان نظارت عمومی است. لذا بنا بر تجربه بیش از ۶۰ کشور جهان، فهرست دقیقی از اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندانتان را برای اطلاع عموم مردم در اختیار رسانه‌ها قرار دهید و آن را به صورت متناوب به روز نمایید.
*  عزم مادورو برای ارتباط با ایران و ترکیه
رئیس‌جمهور ونزوئلا خواستار برقراری ارتباط کشورش با قدرت‌های نوظهور مانند ایران و ترکیه شد. نیکولاس مادورو گفت: «من قصد دارم بزودی به روسیه سفر کنم. هدف از این سفر تقویت روابط دوجانبه، بویژه در زمینه نظامی- فنی است». او در اظهارات سه‌شنبه خود همچنین اعلام کرد: «ما می‌خواهیم با قدرت‌های نوظهور دنیا مانند ترکیه و ایران و کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم».
**  جوان ۹۶/۶/۲
*  تعیین مصادیق رجل سیاسی تا ۲ هفته آینده
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جلسه شورای نگهبان، موضوع تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برای کاندیداهای انتخابات طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به گستردگی مباحث پیرامون تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی، رسیدگی به این موضوع همچنان در دستور کار جلسات شورای نگهبان قرار دارد و پیش بینی می‌کنم که تا دو جلسه آینده نیز مباحث درباره مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان ادامه داشته باشد.
*  صربستان با لغو روادید اتباع ایرانی موافقت کرد
دولت صربستان اعلام کرد که در جریان نشست دولت این کشور، با لغو روادید برای اتباع ایران و هند موافقت شده است. این اقدام در این راستا صورت می‌گیرد که ورود گردشگر از کشورهای یاد شده به صربستان را تسهیل و امکان سرمایه‌گذاری به منظور بهتر شدن فضای بازرگانی را بیشتر کند. همچنین گسترش روابط دوجانبه از دیگر مواردی است که طرف صربستانی به آن توجه داشته است.
**  رسالت ۹۶/۶/۲
*  برای مقابله با جنگ نرم دشمن، سواد فضای مجازی خود را بالا ببرید
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمن سواد فضای مجازی خود را بالا ببرید.
سردار غلامحسین غیب‌پرور در بیست و دومین طرح ولایت خواهران دانشگاه‌های کشور با طلایی خواندن دوره طرح ولایت، عنوان کرد: این دوره واقعاً یک فرصت طلایی است برای قشر جوان ما که در کوران حوادث قرار دارد، شما عزیزان در زمانی زندگی می‌کنید که دوره حساس و ویژه‌ای است، در این دوره و در این زمانه می‌توان چند مدل زندگی کرد، می‌شود محسن حججی شد، می‌شود خدای ناکرده یک جوان باطل شد یا یک جوان خنثی و خدای نکرده یک جوان دور از دین و متمایل به آموزه‌های غیردینی شد.
*  آزاد سازی منطقه راهبردی حمیمه سوریه
با پاکسازی منطقه حمیمه؛ مسیر تک های احتمالی داعش علیه ارتش و نیروهای مقاومت سوریه بسته شد.
در نبرد سنگین ارتش و نیروهای مقاومت سوریه با تروریست های تکفیری داعش که نزدیک به یک هفته به طول انجامید مسیر استراتژیک تی ۳ به تی ۲  آزاد شد.  
**  مردم سالاری ۹۶/۶/۲
*  دستگاه قضایی تسلیم اقداماتی مانند اعتصاب غذا نمی‌شود
عباس جعفری دادستان تهران در همایش علمی کاربردی زندان و کاهش جمعیت کیفری اظهار داشت: به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می‌آورند اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمی‌شود.
جعفری دولت آبادی افزود: مجازات زندانیان باید به طور کامل اجرا شود و قرار نیست ما تحت تاثیر برخی اقدامات زندانیان از جمله اعتصاب غذا قرار گیریم.
*  هند به پروژه چابهار سرعت می‌بخشد
مقامات دولتی هند اعلام کردند این کشور به روند احداث راه آهن چابهار – زاهدان با سرمایه گذاری ۱.۶ میلیارد دلاری سرعت می‌بخشد. ایران و هند در سفر سال گذشته «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به ایران ۱۲ توافقنامه از جمله احداث راه آهن ۵۰۰ کیلومتری چابهار- زاهدان امضا کردند. هند قصد دارد با توسعه بندر چابهار از طریق بنادر غربی خود به بازار کشورهای افغانستان و آسیای میانه دسترسی پیدا کند.
**  آرمان ۹۶/۶/۲
*  تکذیب شرط گذاری برای ایران
حاکم مکه و رئیس کمیته مرکزی حج با اشاره به این‌که تعداد زائران امسال افزایش ۱۱ درصدی دارد، گفت: برای حجاج ایرانی شروط خاصی نگذاشتیم.
خالد الفیصل افزود: شروط ما برای برگزاری به طور عمومی و کلی برای تمام حجاج بوده است و مکه از تمام حجاج استقبال می‌کند و هیچ تفاوتی میان آنان قائل نیست. خالد الفیصل در ادامه گفت: ۴۴۳ زائر قطری از طریق گذرگاه سلوی وارد مرزهای عربستان شدند و از خدمات خوبی برخوردار شدند.
*  ایران مخالفت خود با عوامل تروریستی را ثابت کرده است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به سفر عالی‌ترین مقام نظامی کشورمان به ترکیه اظهار داشت: ایران تاکنون ثابت کرده است که به‌شدت با عوامل تروریسم و حامیان آنها در منطقه مخالف است و با آنها مقابله می‌کند، که این سفر نیز در همین راستا صورت گرفت.
سردار سرتیپ سیدمسعود جزایری در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی تغییر رویکرد ترکیه نسبت به مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه و فاصله گرفتن از مواضع گذشته، گفت: بدون تردید موفقیت‌هایی که دولت سوریه و عراق در مقابله با تروریسم داشتند و پیروزی‌هایی که این دو کشور در جنگ‌های نیابتی به دست آوردند، در شنیده شدن بهتر پیام‌های صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شده است.
**  فرهیختگان ۹۶/۶/۲
*  ۳۰۹ هزار میلیارد از بودجه امسال محقق می‌شود
محمدرضا نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه دولت گفت: «از ۳۴۶ هزار میلیارد بودجه سال جاری تنها ۳۰۹ هزار میلیارد تومان آن با توجه به کاهش قیمت نفت تحقق می‌یابد.» نوبخت ادامه داد: در جلسه هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه راهکاری مورد نظر برای صرفه جویی در هزینه‌های جاری و عمرانی را به اعضای دولت ارائه کرد تا تراز بودجه تامین شود و بتوان امسال را بدون کسری سپری کرد.
*  اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم
سردار محمد اسماعیل کوثری با اشاره به مذاکره نمایندگان آمریکا با آمانو مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران گفت: «آمریکایی‌ها خیلی غلط‌ها دلشان می‌خواهد انجام دهند ولی ما که نباید تابع آنها باشیم.»
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تاکید کرد: البته نیروهای مسلح به هیچ وجه زیر نظر دولت نیستند بلکه تحت امر فرماندهی کل قوا هستند.
نیروهای مسلح به هیچ وجه نمی‌گذارد آمریکایی‌ها و کشورهای عربی حتی از کوچک‌ترین پایگاه نظامی ما بازدید کنند چه برسد به بازرسی آن.
**  آفرینش ۹۶/۶/۲
*  حضور ایران در سوریه خطری برای دنیا است!
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از حضور ایران در سوریه انتقاد کرد و آن را خطری برای جهان دانست. نتانیاهو در جریان این دیدار بار دیگر به تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران پرداخت. وی با اشاره به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سوریه مدعی شد: گسترش نفوذ ایران در سوریه تهدیدی برای اسرائیل، منطقه و تمام جهان محسوب می شود. وی همچنین ضمن نادیده گرفتن حمایتهای لجستیکی رژیم صهیونیستی از تروریستهای داعش مدعی شد: ایران از گروهک داعش حمایت می کند! نتانیاهو همچنین در اظهاراتی تعجب برانگیز مدعی شد: ایران، خلأ داعش را پُر می کند!
*  فعالیت ۳۹ هزار و ۲۴۵ شورای شهر و روستا در کشور آغاز شد
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فعالیت رسمی ۳۸ هزار شورای روستایی و یک هزار و ۲۴۵ شورای شهری از روز چهارشنبه در کشور آغاز شد. علی اصغر احمدی در آئین آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: با آغاز به کار این دوره شوراها، افزون بر ۱۵۰ هزار نفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل به پیکره مدیریت کشور در حوزه شهری و روستایی اضافه می شود.
**  قدس ۹۶/۶/۲
*  امام راحل همواره از تضعیف فقه جواهری نگران بودند
رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام راحل همواره بر تقویت و استمرار فقه جواهری تاکید داشتند و از تضعیف شدن فقه جواهری در حوزه‌های علمیه نگران بودند، تصریح کرد: امام راحل همواره می‌فرمودند اگر فقه جواهری ضربه بخورد به روحانیت ضربه غیر قابل ترمیمی وارد می‌شود. آیت‌آلله مظاهری افزود: اصل کار طلبگی باید بر امر فقه جواهری باشد، گرچه روی متفرقات هم کار کند، طلبگی‌ کار مشکلی است، اما مفید بوده، چرا که پروردگار عالم او را با پیامبران محشور می‌کند.
*  وظیفه حاکمان فقر زدایی است نه کمک به فقیر
آیت‌الله جوادی آملی در پیام خود به دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه بیان داشت: امیرمؤمنان می‌فرمود: «من کمک عاطفی ندارم که فقیر را کمک کنم، من کمک عقلانی دارم که فقر را ریشه کن می‌کنم، من اگر فقر را ببینم، فقر برای من به صورت یک انسان متوسل شود، او را از پای در می‌آورم؛ یعنی وظیفه یک حاکم آن است که فقرزدایی کند، نه فقیر را کمک کند، این کار عاطفی است، از غیر رهبران الهی هم ممکن است ساخته باشد؛ اما آنچه که متوقع است رهبران الهی آن را انجام بدهند، فقرزدایی است، نه کمک کردن به فقیر.
**  خراسان ۹۶/۶/۲
*  انتقاد عارف از ایجاد محدودیت برای اصحاب رسانه
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در توئیتی نوشت: اصحاب رسانه باید از فضایی امن برای فعالیت خود برخوردار باشند. ایجاد محدودیت برای این عزیزان، جریان آزاد اطلاعات را با مخاطره رو به رو می‌کند.
*  اتهام استقرار حزب‌الله در مرز مکزیک و آمریکا بی‌اساس است
سفیر ایران در مکزیک درباره ادعای استقرار حزب‌ا… لبنان در مرز مکزیک و آمریکا گفت: این اتهامات کاملا بی‌اساس است و فقط کاربرد تبلیغاتی دارد. محمد تقی حسینی با اشاره به این که سفر وزیر خارجه مکزیک دردستورکار است، تاکید کرد: بعد از توافق برجام، رابطه ایران و مکزیک تحولات مثبت زیادی پذیرفته است و این تحول تنها در افزایش دیدارها و سفر هیئت‌های عالی‌رتبه خلاصه نمی‌شود بلکه در زمینه‌های دیگر از جمله در افزایش همکاری‌های بین‌المللی، همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی نیز قابل ملاحظه است.
**  اعتماد ۹۶/۶/۲
*  آغاز تحقیقات قضایی از خبرنگاران بازداشت شده
غلامحسین اسماعیلی رییس دادگستری استان تهران از آغاز تحقیقات قضایی از خبرنگاران بازداشت شده خبرداد و گفت: گزارشاتی درباره اقدامات آنها واصل شده است اما بنا نیست تا زمانی که رسیدگی کامل نشده باشد و جرمی به اثبات نرسیده راجع به اتهامات آنها صحبتی شود.
*  حضور توانمند ایران در منطقه با اقدامات نمایشی برخی کشورها خدشه‌دار نمی‌شود
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا این تحلیل را قبول دارید که عربستانی‌ها با نزدیکی به دولت عراق و جریان تشیع به این کشور تلاش دارند آنها را از ایران دور کنند؟ گفت: نمی‌توانیم نیت‌‌خوانی کنیم. تاکنون تلاش‌ها برای ایجاد فاصله بین ایران و کشورهای منطقه به نتیجه‌ای نرسیده و با شکست روبه‌رو شده است. ایران به دلیل واقعیت‌های ساختاری‌اش و همچنین سیاست‌های راهبردی‌ای که دنبال کرده حضوری مستحکم در منطقه دارد و با انجام اقدامات نمایشی از سوی برخی کشورها این موضوع دچار خدشه نمی‌شود.
**  شهروند ۹۶/۶/۲
*  آسیب شناسی جریان اصولگرایی را آغاز کرده‌ایم
کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری یک سری بحث‌هایی شروع شده است که آسیب‌شناسی آینده جریان اصولگرایی، راهبردها و راهکارها را بررسی می‌کنیم.
او گفت: بزرگان اصولگرایی دو جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین هستند که با هر دو گروه توسط دبیر کل جبهه پیروان، آقای باهنر در حال گفت و گو هستیم و این رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت.
*  سیطره نیروهای عراقی بر مرکز شهر تلعفر
نیروهای عراقی در ادامه عملیاتشان برای آزادسازی شهر تلعفر پس از سلطه بر منطقه الکفاح در عرب این شهر و محله النور از طرف شرقی موفق شدند به محل السرای در مرکز شهر سلطه پیدا کنند. آزادسازی این محله ساعاتی پس از اعلام سلطه بر محله‌های الکفاح و النور و بدون مقامت شدید داعشی‌ها صورت گرفت. تصاویر منتشر شده از سوی برخی خبرگزاری‌ها نشان دهنده تمرکز نیروهای عراقی و حشدشعبی در مرکز شهر تلعفر است.
**  بهار ۹۶/۶/۲
*  خصوصی‌سازی راه قطعی درمان اقتصاد ایران است
معاون اول رئیس جمهور خصوصی‌سازی را راه قطعی درمان اقتصادی ایران دانست. اسحاق جهانگیری گفت: یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است. من می‌دانم چه فشارهایی در مقابل خصوصی سازی به دوستان در وزارت اقتصاد وارد می‌شود ولی خصوصی سازی راه قطعی درمان اقتصاد ما است که باید برای آن قانونمند جلو برویم  و از هو و جنجال نهراسیم.
**  اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مراکز بزرگ علمی دنیا و دانشگاه‌های جهان از پیام واقعی غدیر استفاده نمایند
حوزه/ آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی در پیامی به نشست آموزشی غدیر گفتند: امروز حوزه‌های شیعی وظیفه دارند که از فضای مجازی حداکثر استفاده را نموده و آن را وسیله‌ای قرار دهند که مراکز بزرگ علمی دنیا و دانشگاه‌های جهان از پیام واقعی غدیر استفاده نمایند. ایشان دربخش دیگری ازاین پیام تصریح کردند: شناخت غدیر بر همگان لازم است چون فقط از این برکه مبارک می‌شود انسان‌های تشنه معنویت و حقیقت را سیراب نمود.
همه نظام امکانات خود را برای احیای امر به معروف بسیج کند
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری در بازدید از پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای امر به معروف در جامعه ضروری است و با تمام ظرفیت باید کار شود تا شاهد احیای این فریضه الهی در جامعه و کشور باشیم. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: برخی کم کاری و شرایطی که دیگران در فضای جامعه ایجاد کردند بر آنچه که ما بنا داشتیم به عنوان احکام دین به جامعه منتقل کنیم غلبه پیدا کرده است، همه نظام به دلیل چتر پوششی امر به معروف و نهی از منکر باید امکانات خود را برای به ثمر رسیدن کارهای پژوهشی و علمی در این زمینه بسیج کند.
نظامیان جدید آمریکا وارد افغانستان می‌شوند
مهر/ یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفت: نظامیان این کشور می‌توانند تنها ظرف چند روز وارد افغانستان شوند.این مقام آمریکایی که به تازگی از افغانستان بازگشته است پیش بینی کرد ظرف هفته‌های آینده تغییرات محسوسی در شمار نظامیان این کشور در افغانستان ایجاد شود.
قطر سفیرش را به تهران بازمی گرداند
مهر/ وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوحه سفیر خود در ایران را به منظور انجام ماموریت‌های دیپلماتیکش به تهران باز خواهد گرداند.
در همین راستا، وب سایت وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد سفیر این کشور در ایران که ژانویه سال گذشته میلادی فرا خوانده شده بود به تهران باز می‌گردد. وزارت خارجه قطر در عین حال نسبت به تقویت روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف تاکید کرده است.
دونامه سوریه برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان توسط آمریکا
مهر/ وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت توقف حملات هوایی و جنایات ائتلاف بین‌المللی تحت سرکردگی آمریکا در حق غیرنظامیان را خواستار شد. وزارت خارجه سوریه در این دو نامه آورده است: ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا به ارتکاب کشتارهای جدید در حق غیرنظامیان ادامه می‌دهد تا آن را به کارنامه جنایت‌های خود که مملو از هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های سوریه است، اضافه کند.
مشاور ترامپ در امور علمی کناره گیری کرد
مهر/ «دانیل کامن» مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور علمی روز چهارشنبه به خاطر واکنش وی به تظاهرات در شارلوتسویل علنا استعفا کرد. این تازه‌ترین مورد استعفا به خاطر واکنش ترامپ به تظاهرات نژادپرستان در شارلوتسویل ویرجینیا به شمار می‌آید.
نیازمند کمک ایران در مسیر تحکیم وحدت لبنان هستیم
مهر/ جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه با پاتریاک بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفتگو کرد. رهبر مسیحیان مارونی لبنان با بیان اینکه به کمک تهران درمسیر تحکیم وحدت لبنان نیازمندیم، از ایران وکشورهایی که برای رویارویی با تروریسم و پایان دادن به جنگ در سوریه تلاش می‌کنند، قدردانی کرد. بشاره الراعی در این دیدار اهتمام و اولویت اصلی لبنان را تقویت وحدت داخلی دانست و افزود: مواجهه با بحرانهای اقتصادی و بازگشت آوارگان موجود در لبنان به کشورهایشان از دیگر اولویت‌های ما است.
آلمان در جنگ احتمالی آمریکا و کره شمالی لزوما حامی واشنگتن نیست
مهر/ آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اظهار داشت: در صورت بروز اختلاف بین آمریکا و کره شمالی لزوما از آمریکا حمایت نخواهد کرد. مرکل تاکید کرد که حل کردن بحران کره شمالی با اقدامات نظامی درست نیست و چنین اقدامی را کاملا غلط می‌داند. بحران کره شمالی پس از جنجال‌های لفظی خصمانه بین واشنگتن و پیونگ یانگ تشدید شده است.
ترامپ صلاحیت ریاست‌جمهوری ندارد
 فارس/ رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا روز چهارشنبه صلاحیت «دونالد ترامپ» برای ریاست‌جمهوری را زیر سوال برد و از جمهوری‌خواهان خواست او را از این سمت برکنار کنند. «جیمز کلپر» با بی‌صلاحیت خواندن ترامپ، گفت: دسترسی مستقیم ترامپ به کدهای اتمی «امری وحشتناک» است. او با ابراز نگرانی از ریاست جمهوری ترامپ، گفت: ریاست‌جمهوری ترامپ، «کابوسی» برای آمریکا است.
شکست نتانیاهو در مسکو
ایرنا/ پس از طرح ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران در دیدار با رییس جمهوری روسیه، این کشور مواضع تکراری و ضدایرانی نتانیاهو را رد کرد. نتانیاهو در دیدار با پوتین در شهر سوچی روسیه نارضایتی خود را از همکاری ایران و سوریه برای مبارزه علیه تروریسم در این کشور اعلام کرد.چند ساعت پس از طرح این ادعای نتانیاهو، مسکو اعلام کرد که نقش تهران در حل و فصل مشکل سوریه سازنده است و همکاری نزدیکی با مسکو در این زمینه دارد.
 وحدت شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است
ایرنا/ نماینده ولی فقیه درسازمان حج با حضور در محل اقامت خانواده شهیدان احمدجامی و قدیری از شهدای اهل سنت حادثه منا گفت : ما همچنان داغدار این عزیزان هستیم .حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به وحدت و همبستگی شیعیان و اهل سنت در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران منادی و پرچمدار وحدت است و بدون شک وحدت شیعه و سنی در ایران مثال زدنی است .
افزایش واردات نفت چین از ایران
ایرنا/ خبرگزاری رویترز اعلام کرد، واردات نفت خام چین از ایران در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) نسبت به پارسال افزایش یافته و به روزانه ۵۶۸ هزار و ۷۲۰ بشکه رسیده است. چین که در دوران تحریم با خرید حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز، بزرگترین خریدار نفت ایران بود، پس از رفع تحریم ها میزان واردات نفت را از کشورمان افزایش داد.
بزرگترین قرارداد وام خارجی پسابرجام امضا شد
مهر/ قرارداد بزرگترین وام خارجی پسابرجام صبح امروز به ارزش تقریبی بیش از ۸ میلیارد یورو در سئول به امضا رسید. هیات ایرانی که با مسئولیت محمد خزاعی، رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی و نمایندگانی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از بانکهای تجاری کشورمان جهت امضا قرارداد مبادله وام به ارزش بیش از ۸ میلیارد یورو به سئول سفر کرده بود، صبح امروز طی مراسمی رسمی موفق به امضای بزرگترین قرارداد وام خارجی پس از برجام شد.
العامری: داعش در شهر «تلعفر» درحال فروپاشی است
مهر/ «هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق به آخرین وضعیت میدانی در شهر تلعفر واقع در استان نینوا پرداخت. وی در این خصوص تصریح کرد: تروریست‌های داعش در شهر تلعفر در حال فروپاشی هستند. عملیات آزادسازی شهر تلعفر در استان نینوا روز یکشنبه هفته جاری با دستور مستقیم حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق کلید خورد.
ایران جزء ۱۰ کشور برتر نانوتکنولوژی است
فارس/ رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: ایران جزء ۱۰ کشور برتر نانوتکنولوژی است. محمد‌جواد آروین گفت: آمارها نشان می‌دهد ایران جزء ۱۰ کشور برتر این فناوری قوی است و در سال ۲۰۱۵ بیش از ۶ هزار مقاله از ایران ارائه شده و از نظر تولید مقاله جزء هفت کشور برتر دنیا هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *