خبرروز ۱۳۹۶/۰۶/۰۱

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: بصیرت افزایی امت اسلام رسالت ائمه جمعه است
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امکان از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی طی ۵ روز فراهم است
  • آیت‌الله ممدوحی: روحانیون برای مقابله با جنگ نرم برنامه داشته باشند
  • آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: ضرورت ورود مساجد برای مقابله با جریان‌های انحرافی مدرن و سنتی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: راه حل رهایی از چالش‌های فرهنگی بازگشت به مسجد است
  • آیت‌الله اعرافی: امروز هجمه‌ها علیه روحانیت با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست

** جام جم ۹۶/۶/۱
*  عطر شهدای گمنام دفاع مقدس و مدافعان حرم در ۱۲ استان
در سالروز شهادت امام جواد(علیه‌السلام)، بار دیگر، شمیم عطر شهدای گمنام دفاع مقدس و مدافعان حرم، در ۱۲ استان کشور پیچید.
پیکرهای مطهر شهدا دیروز، پس از بدرقه پرشور و باشکوه مردم عزادار، در ۱۷ شهر کشور، ازجمله پایتخت، به خاک سپرده شدند. خراسان‌رضوی، خوزستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان و تهران از جمله استان‌هایی بودند که شهدای گمنام را میزبانی کردند. از جمله نکات مراسم تشییع دیروز، تشییع همزمان شهدای مدافع حرم و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بود.
*  پورمحمدی مشاور رئیس قوه قضاییه شد
آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در حکمی حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی را به عنوان مشاور رئیس قوه قضاییه منصوب کرد. پورمحمدی در دولت یازدهم وزیر دادگستری بود.
** همشهری ۹۶/۶/۱
*  عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پ.ک.ک در خارج مرزهای کشور تکذیب شد
در پی برخی اخبار منتشره مبنی بر اقدام عملیات مشترک ایران و ترکیه علیه پ.ک.ک قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه ضمن رد هرگونه برنامه عملیاتی خارج از مرزهای ایران اعلام کرد: ما هیچ عملیاتی در خارج از مرزهای ایران برنامه‌ریزی نکرده‌ایم.
*  جزئیات اصلاح ساختار وزارت خارجه
جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در ساختار جدید اداری وزارت امور خارجه ۸ اداره کل مورد پیش بینی قرار گرفته که کل مسائل مربوط به هر یک از کشورها و مناطق در حیطه وظایف رسیدگی‌های آن اداره کل‌ها قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در این ساختار معاونت مالی – اداری، معاونت حقوقی – بین‌المللی و معاونت کنسولی باقی مانده و دو معاونت جدید سیاسی و اقتصادی ایجاد می‌شود.
** کیهان ۹۶/۶/۱
*  اقتصاد مناطق محروم کشور با اجرای طرح‌های اجتماع‌محور رونق می‌گیرد
مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: با اجرای طرح‌های «آفتاب» و «آسمان» فقر و محرومیت از مناطق محروم کشور برطرف و اقتصاد مردم رونق می‌گیرد.
عارف نوروزی درباره جزئیات طرح‌های اجتماعی‌محور این بنیاد در مناطق محروم کشور گفت: طرح‌های آفتاب (آئین‌نامه فقرزدایی و توان‌افزایی برکت با مشارکت جوامع محلی) و آسمان (آئین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) پس از یک سال کار تحقیقاتی کمیته تحقیق و توسعه بنیاد با هدف فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور وارد مرحله اجرایی شد.
*  محمود عباس به رژیم صهیونیستی وعده داد کمک‌ها به مردم غزه را ۱۰۰ درصد قطع کند!
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اینکه خوش‌خدمتی خود را به صهیونیست‌ها کامل کند، به آنها وعده داد که کمک‌ها به نوار غزه را ۱۰۰ درصد قطع خواهد کرد.
«محمود عباس» طی استقبال از یک هیئت رژیم صهیونیستی در «رام‌الله»، به آنها وعده داد که کمک‌های انساندوستانه به مردم نوار غزه را ۱۰۰ درصد قطع کند.
** شرق ۹۶/۶/۱
*  کسی حق ندارد برای حفظ نظام ظلم کند
سیدعلیرضا آوایی، روز گذشته در مراسم معارفه خود به‌عنوان وزیر دادگستری با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: بنابراین باید تلاش کنیم ظلمی اتفاق نیفتد. ظلم عمر حکومت‌ها را کوتاه می‌کند و برکت را از بین می‌برد. هیچ‌کس نباید فکر کند که برای حفظ نظام جمهوری اسلامی حق دارد ظلم کند. نظام جمهوری اسلامی برای برچیدن ظلم آمده است و با تضییع حق مردم، کار پیش نمی‌رود».
*  بیانیه تند کره‌شمالی در واکنش به مانور آمریکا و کره‌جنوبی
ارتش کره‌شمالی با تهدیدهای تند متعارف خود به استقبال آغاز مانورهای نظامی سالانه آمریکا – کره‌جنوبی رفت و متعهد انجام اقدام تلافی‌جویانه بی‌رحمانه علیه مانورهایی شد که معتقد است تمرینی برای حمله به پیونگ‌یانگ است.
کره‌شمالی به صورت متعارف در واکنش به مانورهای آمریکا – کره‌جنوبی لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ای را مطرح می‌کند یا آزمایشات تسلیحاتی انجام می‌دهد.
** ایران ۹۶/۶/۱
*  آرای آخوندی در جلسه رأی اعتماد اصلاح شد
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز اظهار داشت: در روز رأی اعتماد هنگام شمارش آرای رأی اعتماد عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفته شد که میزان آرای اخذ شده ۲۸۸، آرای موافق ۱۸۸، آرای مخالف ۷۵ و آرای ممتنع ۱۴ بوده است که در جمع آرا اشتباهی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بر این اساس آرای موافق آخوندی ۱۹۸، مخالف ۷۵، آرای ممتنع ۱۴ و یک رأی باطله است.
*  طرف‌های برجام انزوای ایران را مفید نمی‌دانند
پایگاه خبری بلومبرگ امریکا در گزارشی لیستی از توافق‌های مهم خارجی با ایران بعد از برجام را منتشر کرده و با اشاره به آنها نوشته است: شاید این سرمایه‌گذاری‌ها چیزی نباشد که ایران انتظارش را داشته اما میلیاردها دلاری که بواسطه توافق هسته‌ای آزاد شده، می‌تواند بر هر اقدامی که امریکا قرار است در آینده علیه ایران انجام دهد، تأثیر جدی بگذارد.
در این گزارش به نقل از یک تحلیلگر سیاسی خاورمیانه گفته شده که بیشتر دولت‌های طرف توافق هسته‌ای به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که انزوای ایران به نفع آنها نیست.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۶/۱
*  حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی عمل کنیم
آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی عمل کنیم. قارون می‌گفت من درس اقتصاد بلد بودم و ثروت کسب کردم، من چه کاری به غیر دارم.
ایشان در جمع دانش پژوهان بیست و دومین دوره طرح ولایت با توصیه به جوانان خاطرنشان کردند: شما جوانان اول راه هستید و خود را آماده کنید.
پیمان توحیدی ببندید. این کشور از همین راه رشد می‌کند. در اطراف ما خطرها زیاد است و به لطف خون شهدا مستحکم ایستاده‌ایم. شما جوانان قلم و کاغذ را بر زمین نگذارید، استعدادهای خود را شکوفا کنید و این کشور را حفظ کنید.
*  سردار دهقان از رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد
سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع طی پیامی از مقام معظم رهبری، به دلیل انتخابش به عنوان مشاور فرماندهی معظم کل قوا تقدیر کرد.
** وطن امروز ۹۶/۶/۱
*  دولت از وزارت دفاع حمایت کند
سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اولویت‌های دفاعی وزارت دفاع را در دوره جدید اعلام کرد. براساس آنچه او گفته است، وزارت دفاع همچون سابق سیاست‌های سردار دهقان را ادامه خواهد داد و از محور مقاومت و بویژه سرلشکر قاسم سلیمانی حمایت خواهد کرد.
*  تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه شد
رئیس تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از ارائه گزارش تفحص از این صندوق به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد.
جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به روند بررسی این صندوق اظهار داشت: بخشی از گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان دیروز به هیات‌رئیسه مجلس ارائه شد.
** جوان ۹۶/۶/۱
*  صنعت دفاعی پرچمدار بازدارندگی و نماد اقتدار ایران
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز صنعت دفاعی تاکید کرد: صنعت دفاعی کشور پرچمدار بازدارندگی و نماد اقتدار ایران اسلامی است.
در بخش از این بیانیه آمده است: دستاوردها و پیشرفت‌های فرزندان ملت در حوزه‌های مختلف موشکی، تسلیحاتی، فضایی، طراحی و تولید انواع جنگ‌افزارها و ادوات نظامی متناسب با نیاز دفاع کشور مطابق با آخرین فناوری‌ها و استانداردهای روز جهانی، کشور را به خود کفایی ارزشمندی رسانده که قادر است تحت هر شرایطی بر اقتدار نیروهای مسلح بیفزاید.
** آفتاب یزد ۹۶/۶/۱
*  امیدواری سعد حریری نسبت به تحکیم روابط با ایران
سعد حریری نخست وزیر لبنان در دیدار حسین جابری انصاری معاون وزیر خارجه ایران نسبت به تحکیم و تقویت روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.
سعد حریری گفتگو، همکاری و مشارکت بین جهات مختلف سیاسی لبنان را دلیل اصلی دستاوردهای اخیر دولت لبنان برشمرد و افزود: ما مصمم هستیم این رویکرد را ادامه دهیم. حریری همچنین تاکید کرد: دو خطر رژیم صهیونیستی و تروریسم، لبنان و منطقه را تهدید می‌کند.
*  پول‌های آزاد شده ایران می‌تواند در مقابله با حمله ترامپ به برجام موثر باشد
خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که پول‌های آزاد شده ایران در اثر برجام می‌تواند به مقابله این کشور با هرگونه تلاش ترامپ در حمله به برجام در آینده موثر واقع شود.
این خبرگزاری در گزارشی نوشت: برجام آن میزان از سرمایه‌گذاری خارجی را که ایران انتظار داشت برای این کشور ایجاد نکرد، اما میلیون‌ها دلار پول‌های آزاد شده ایران در اثر توافق هسته‌ای می‌تواند به مقابله با تلاش‌های ترامپ در جهت از بین بردن برجام در آینده موثر باشد.
** رسالت ۹۶/۶/۱
*  امید دولت به برجام یک خطای استراتژیک است
محمد رضا باهنر گفت: امید دولت به برجام یک خطای استراتژیک است.
وی افزود: روحانی می خواهد مسیر خود را اصلاح کند. وی با اشاره به اینکه مسائل را صفر و صدی نمی‌بینیم گفت: ما نباید خود را سفید و رقیب را سیاه ببینیم.
*  مستشاران ایران و حزب‌الله در عملیات آزادسازی تلعفر حضور ندارند
«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و رئیس شورای حشد شعبی اعلام کرد: مستشاران ایران و حزب‌الله در عملیات آزادسازی «تلعفر» حضور ندارند.
وی در واکنش به اظهارات سخنگوی رسمی حشد شعبی درخصوص نقش آفرینی مستشاران در عملیات آزادسازی تلعفر گفت: اظهار نظر سخنگوی حشد شعبی درباره این موضوع دقیق نبوده است.
** مردم سالاری ۹۶/۶/۱
*  ناتوانی واحدهای زرهی ارتش اسرائیل
روزنامه «هاآرتص» در گزارشی از وجود مشکلات عمده در واحدهای زرهی ارتش اسرائیل خبر داد و نوشت، ادوات زرهی ارتش به دلیل مشکلات زیر ساختی آماده نبرد نیستند.
روزنامه «هاآرتص» اسرائیل در گزارش خود دلیل عدم آمادگی یگان‌های زرهی ارتش را وجود مشکلات مربوط به زیرساخت‌های نظامی در لشکرهای زرهی و نیز شرایط خدمت نظامیان می‌داند.
*  شرکت آمریکایی پرداخت غرامت بابت نقض تحریم‌های ایران را پذیرفت
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد یک شرکت کشتیرانی این کشور، با پرداخت غرامت بابت نقض تحریم‌های ایران موافقت کرده است.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت کشتیرانی «بلو اسکای بلو سی» این کشور با پرداخت بیش از نیم میلیون دلار غرامت بابت ۱۴۰ مورد نقض تحریم‌های ایران موافقت کرده است.
** آرمان ۹۶/۶/۱
*  بررسی شرایط ریاست‌جمهوری
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت: این هفته در شورای نگهبان علاوه بر مصوبات واصله از سوی مجلس، نامه‌های دیوان عدالت اداری نیز رسیدگی خواهد شد. ضمن اینکه بررسی نسبت به شرایط رئیس‌جمهور و سیاست‌های کلی انتخابات ادامه خواهد داشت.
*  درخواست برای محدودکردن عکاسان!
غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی گفت: در پی حواشی به‌وجودآمده در مورد عکس یکی از نمایندگان در جریان رأی اعتماد، جمعی از نمایندگان مجلس از هیات‌رئیسه درخواست کردند زمان حضور عکاسان مطبوعاتی در صحن علنی محدود شود و آنها بتوانند تنها دقایقی از جلسات علنی را حضور داشته باشند.
** فرهیختگان ۹۶/۶/۱
*  انحلال مرکز مطالعات مجمع تشخیص قطعی است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انحلال مرکز مطالعات مجمع قطعی است، گفت: «برای بررسی کارآمدی سیاست‌های کلی گروهی را در دبیرخانه مجمع تعیین خواهیم کرد.»
رضایی تصریح کرد: «قرار شده در مساله نظارت هیاتی از سوی مجمع تعیین شود تا گزارش‌های نظارتی را بررسی کند، چرا که قبلا این گزارش‌ها به کمیسیون نظارت رفته و سپس به صحن می‌آمد اما در حال حاضر یک رده حذف خواهد شد.»
*  ایران درسال گذشته ۵/۶ میلیارد دلار با چین مازاد تجاری داشت
آمارهای بانک جهانی نشان می‌هد ایران در سال ۲۰۱۶ دهمین کشوری است که بیشترین مازاد تجاری با چین را داشته و این رقم برابر با ۵/۶ میلیارد دلار بوده است.
کشورهایی که بیشترین مازادهای تجاری را با چین دارند، نوسانات احتمالی در اقتصاد این کشور بیشترین تاثیر را بر اقتصاد آنها خواهد گذاشت.
** آفرینش ۹۶/۶/۱
*  رایزنی با وزارت کشور برای تسریع صدور حکم نجفی
عضو شورای شهر پنجم تهران از رایزنی با وزارت کشور برای صدور حکم شهرداری محمد علی نجفی تا پایان وقت اداری امروز چهارشنبه اول شهریور خبر داد.
مجید فراهانی افزود: اگر تا پایان وقت اداری امروز حکم نجفی از سوی وزیر کشور ابلاغ نشود، جلسه اضطراری برای تعیین سرپرست گذاشته می‌شود.
*  پایان داعش نزدیک است
وزیر دفاع آمریکا در بدو ورودش به عراق که همزمان با عملیات ارتش عراق برای بازپس گیری تلعفر از تروریست‌های داعش است،گفت پایان عمر داعش نزدیک است.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به همراه مک گورک، نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش برای رایزنی با فرماندهان آمریکایی و مقامات دولت عراق وارد این کشور شد.
** قدس ۹۶/۶/۱
*  امکان از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی طی ۵ روز فراهم است
رئیس سازمان انرژی اتمی با هشدار به نقض کنندگان برجام، از توانایی جمهوری اسلامی ایران برای ازسرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی تا حداکثر پنج روز در فردو خبر داد.
علی اکبر صالحی با اشاره به هشدار اخیر رئیس جمهور به آمریکا در صحن علنی مجلس درباره نقض برجام و ازسرگیری برنامه هسته‌ای تاکید کرد: این هشداری نیست که در خلا باشد، هشدار بدون پشتوانه نیست این‌ها بر اساس داده‌هایی است که آقای رئیس جمهوری دارد.
*  ضرورت ورود مساجد برای مقابله با جریان‌های انحرافی مدرن و سنتی
آیت‌آلله خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: امروز دو بینش درباره مسجد وجود دارد که یکی فقط کارکرد مسجد را در گرو عبادت معمولی روزانه می‌داند، اما مسجد باید جایی باشد که اهل تدین در آن گردهم بیایند، جلسات مختلف رفع شبهات دینی در آن شکل بگیرد، تمام سوالات مختلف شرعی مردم در آن پاسخ داده شود و از همه مهم‌تر ازپایگاه مسجد با جریان‌های انحرافی مدرن و سنتی مقابله شود.
** خراسان ۹۶/۶/۱
*  رئیس جمهور انتصاب فرمانده جدید ارتش را تبریک گفت
حجت الاسلام دکتر روحانی در پیامی به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، انتصاب وی را از سوی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا به سمت «فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران» صمیمانه تبریک گفت و تصریح کرد: امیدوارم با حضور مدبرانه جناب عالی، بیش از پیش شاهد اقتدار نظام اسلامی، تقویت نیروی بازدارندگی و دفاعی و صلابت نیروهای مسلح و به ویژه غیورمردان و افتخارآفرینان ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم.
*  دیدار معاون وزیر امور خارجه با سید حسن نصرا…
حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهایش در بیروت با سیدحسن نصرا… دبیرکل حزب ا… لبنان گفت وگو کرد.
در این دیدار آخرین تحولات سیاسی، وضعیت منطقه، لبنان و سوریه بررسی شد. این ملاقات در شرایطی برگزار شد که به تازگی حزب ا… و ارتش لبنان موفقیت‌های چشمگیری در پاک سازی مناطق شرقی لبنان از حضور گروه های تروریستی تکفیری به ویژه جبهه النصره و داعش داشته اند.
** اعتماد ۹۶/۶/۱
*  توجه به عنصر «معنویت» ادیان موجب تفاهم و صلح بیشتر می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با شرکت‌کنندگان در پنجمین دوره آکادمیک بین‌المللی شیعه‌شناسی در خصوص ابعاد عرفانی شخصیت امام یادآور شد: امام قبل از اینکه سیاستمدار یا فقیه باشند، یک عارف بوده‌اند و در تحصیلات خود، پیش از فقه به عرفان پرداختند؛ بنابراین، بر زندگی ایشان نگاه عرفانی حاکم بود.
وی عرفان را رشته پیونددهنده همه ادیان دانست و تصریح کرد: اگر به عنصر «معنویت» ادیان توجه کنیم تفاهم و صلح بیشتری به دست می‌آید.
*  صادرات گاز ایران به روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب رسید
معاون وزیر نفت از افزایش مقاصد صادراتی گاز ایران خبر داد و گفت: میزان صادرات گاز ایران به ۴۲ میلیون مترمکعب در روز رسیده است. حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه امضای قرارداد صادرات گاز ایران به عراق از جمله برنامه‌های راهبردی دولت یازدهم با هدف افزایش صادرات بود، تصریح کرد: همسو با اجرای این قرارداد، ایران از مدت‌ها قبل بخش مربوط به خود را تکمیل و در انتظار آمادگی طرف عراقی برای باز کردن شیرهای گاز بود که این مهم نیز چندی پیش، به لطف خدا انجام شد.
** شهروند ۹۶/۶/۱
*  سومین روز عملیات تلعفر، نیروهای عراقی وارد شهر شدند
ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور در سومین روز از عملیات خود برای آزادسازی شهر تلعفر، نقاط جدیدی در اطراف این شهر را از داعش پس گرفتند و با ورود به محله الکفاح، عملیات آزادسازی را از نخستین محله‌های تلعفر آغاز کردند. دیروز سه‌شنبه و در راستای پیشروی نیروهای عراقی برخی خندق‌ها و تونل‌هایی که در خطوط دفاعی اولیه داعش از آنها استفاده می‌شد، به دست نیروهای عراقی افتاد.
** صبح نو ۹۶/۶/۱
*  برگزاری رژه بزرگ دریایی کشور در بندرعباس
امیر دریادار حسن آزاد، با اعلام این خبر که رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس سال جاری به میزبانی نیروی دریایی ارتش در استان هرمزگان برگزار می‌شود،‌ گفت: سران عالی رتبه لشکری و کشوری در رژه نیروهای مسلح در بندرعباس حضور خواهند یافت.
در این رژه دریایی انواع ناوهای جنگی، ناوشکن، شناورهای زیر سطحی شامل زیردریایی‌های طارق و غدیر و بالگردهای جنگی شرکت خواهند داشت.
*  رشد دوبرابری صادرات ایران به سوریه
فرزاد پیلتن، مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت با اشاره به رشد صادرات ایران به سوریه گفت: طی چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۵، صادرات ایران به سوریه ۲۹ میلیون دلار بود که این رقم در چهار ماهه منتهی به تیرماه سال جاری به ۵۸ میلیون دلار رسیده است.
وی افزود: از عمده‌ترین اقلامی که به سوریه صادر شده می‌توان ترکیبات آلی، مکمل‌های دارویی، شیرخشک، قطعات توربین بخار، دستگاه بیهوشی، شیرآلات، استرلیزه کننده‌های طبیعی و دستگاه های رادار را نام برد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بصیرت افزایی امت اسلام رسالت ائمه جمعه است
حوزه/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از علما و ائمه جمعه ایالت‌های مختلف هندوستان اظهار داشتند: رسالت ائمه جمعه در امت اسلامی بسیار خطیر و ارزشمند می‌باشد، چراکه نقش روشنگری، هدایتگری، بصیریت افزایی و آگاهی بخشی امت اسلام را بر عهده دارند. ایشان در ادامه اظهار داشتند: امروز انجام وظیفه بسیار مشکل است و ما باید در راستای انجام وظیفه خود با تمام وجود تلاش کنیم، وی ادامه دادند: امروز مردم باید بدانند تمام این عقب ماندگی و انحطاط ها از طرف استکبار بوده است لذا ما باید منسجم باشیم. دشمنان حکومت را از ما گرفتند درحالیکه اسلام حکومت و هدایت را به علما داده است.
روحانیون برای مقابله با جنگ نرم برنامه داشته باشند
حوزه/ آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت: مهمترین و اصلی‌ترین مکانی که برای مسلمان از صدر اسلام تاکنون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، همین مساجد و تکایا بوده‌اند. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: اگر می‌خواهیم که قشر جوان مملکت از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان در امان باشد، باید زمینه‌های جذب بیشتر این قشر را به مساجد فراهم آورد و این مهم میسر نمی شود مگر اینکه جاذبه ها را در مساجد افزایش دهیم. وی همچنین گفت: طلاب و روحانیون باید با حضور مستمر خود در ارشاد و راهنمایی مردم در جامعه امروزی نقشی کلیدی و استراتژیک داشته باشند و مسئولان مربوطه نیز باید در این باب همراه ویاورروحانیت باشند.
امروز هجمه‌ها علیه روحانیت با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: هجمه‌ها و اقدامات فکری و معرفتی که امروز علیه نهاد روحانیت و حوزه انجام می‌شود و تهدیداتی که پیش روی اسلام، انقلاب و مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) وجود دارد، قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست. آیت‌الله اعرافی با بیان این که امروز سه تئوری در مورد حوزه و روحانیت مطرح است، گفت: ما قائل هستیم، که روحانیت اصیل وجود داشته باشد و در عین حفظ سنت‌های اصیل، به نیازهای روز و امور اجتماعی توجه ویژه کند.
راه حل رهایی از چالش‌های فرهنگی بازگشت به مسجد است
حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی در همایش مسجد، قرارگاه مدیریت جامعه اسلامی در تالار همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم گفت: یکی از مسایل مهم فرهنگی در جامعه امروز ما این است که باید به مساجد به چشم قرارگاه نگاه کنیم. عضو جامعه مدرسین در ادامه بیان کرد: راه حل رهایی از چالش‌های فرهنگی بازگشت به مساجد، با محوریت امام جماعت مساجد است؛ وی همچنین گفت: قم پایگاه انقلاب است و دشمن برای شهر مقدس قم برنامه داشته و می‌خواهد این شهر را محور از بین بردن انقلاب قرار دهد.
برجام یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماتیک جهان است
مهر/ «استفان دوژاریک» سخنگوی سازمان ملل، در واکنش به اظهارات «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در خصوص برجام گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل معتقد است که برجام یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماتیک برای رسیدن به صلح و ثبات است. دوژاریک در ادامه گفت: هرکسی که در این توافق (برجام) است باید بیشترین سعی و تلاش خود را برای حفاظت از آن انجام بدهد.
تاکید بر استفاده حجاج از کارت و مچ‌بندهای شناسایی
مهر/ رئیس سازمان حج و زیارت بر استفاده حجاج از کارت و مچ بندهای شناسایی تاکید کرد و گفت: حج امسال حج سرنوشت سازی است که همه باید نهایت تلاش را برای اجرای مطلوب آن داشته باشیم.محمدی در ابتدای جلسه بیان کرد: خاص بودن وضعیت حج امسال برای همه ملموس است و حج امسال حج متفاوتی است، که داری ویژگی‌هایی هست؛ تاخیر در ورود ایران به عملیات حج ؛ افزایش سهمیه ۵۰۰ هزار نفری زائرین کل کشورها و ٣۵ درصدی زائرین ایرانی از این ویژگی‌ها است.
العبادی: اجازه نمی دهیم از عراق برای حمله به ایران استفاده شود
باشگاه خبرنگاران/ نخست وزیر عراق گفت: کشورش اجازه نمی‌دهد از عراق برای حمله به ایران یا هر کشور دیگری استفاده شود، حیدرالعبادی تاکید کرد: عراق گذرگاهی برای حمله به کشورهای دیگر نیست. اگر درگیری میان ایران و آمریکا وجود داشته باشد، ما اجازه نمی‌دهیم از عراق در این درگیری استفاده شود. عراق منافع و استقلال خود را در تصمیم گیری دارد و از همه کشورها می‌خواهیم به استقلال عراق احترام بگذارند.
ادعای نیکی هیلی: ایران کشور قابل اعتمادی نیست!
باشگاه خبرنگاران/ «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای اطلاع از اینکه آیا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برنامه‌ای برای بازدید از سایت‌های نظامی ایران دارد یا خیر، امروز چهارشنبه به وین سفر می‌کند. هیلی در مصاحبه با رویترز گفت: دیدار روز چهارشنبه او با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین یک ماموریت تفحصی است که در راستای بازنگری برجام از سوی دولت ترامپ انجام می‌شود. وی مدعی شد: ایران کشوری نیست که بشود به آن اعتماد کرد و به اعتقاد من، ترامپ حق دارد که پیش از تایید دوباره برجام از اقدامات این کشور مطلع باشد.
نامه ظریف به آمانو در مورد پیامدهای منفی سفر «هیلی»
فارس/ واشنگتن پست مدعی شد وزیر خارجه ایران طی نامه‌ای به «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، سفر «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین را دارای تبعات منفی دانست. وزیر خارجه ایران طی نامه‌ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پیامدهای منفی سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین هشدار داده بود. در این نامه ظریف تاکید کرده است برنامه ریزی، تبلیغات و پیام این سفر، پیامدهای منفی بر اجرای برجام خواهد داشت.
هاشمی رئیس شورا ونجفی شهردار پایتخت شدند
فارس/ شورای پنجمی‌ها امروز درتهران در نخستین نشست رسمی خود، محسن هاشمی را به عنوان رئیس شورا معرفی کردند. هاشمی در جلسه رسمی امروز با ۲۰ رای موافق رئیس پنجمین دوره اسلامی شهر تهران شد. امینی با ۲۱ رای نائب رئیس شورای شهر و بهاره آروین با ۱۹ رای و نژاد بهرام با ۲۱ رای به عنوان منشی‌های پنجمین دوره شورا انتخاب شدند. محسن هاشمی در نخستین جلسه شورای شهر تهران پس از رای گیری برای انتخاب شهردار تهران اظهار داشت: محمدعلی نجفی با کسب ۲۱ رای به عنوان شهردار انتخاب شد.
واکنش مسکو به ادعاهای آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه
فارس/ وزارت خارجه روسیه به ادعاهای آمریکا درباره آماده شدن دولت سوریه برای انجام حمله شیمیایی، واکنش نشان داد. روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ادعاهای اخیر کاخ سفید درباره استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی با هدف احتمالی تشدید مداخله در امور داخلی سوریه مطرح می‌شوند. کاخ سفید روز دوشنبه ضمن طرح این ادعا که دولت سوریه سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارد گفت که دمشق در تدارک حمله شیمیایی به غیرنظامیان است.
جلسه هیات رئیسه خبرگان رهبری فردا برگزار می‌شود
رسا/ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که دوازدهمین جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، صبح فردا در دفتر تهران دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود. براساس این گزارش، در این جلسه آیت‌الله احمد جنتی رییس، آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی و آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نواب رییس مجلس خبرگان رهبری حضور خواهند داشت.
هشتم شهریور آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌‌های علمیه
رسا/ مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۶- ۹۷ حوزه‌های علمیه، چهارشنبه هشتم شهریور در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار خواهد شد.
در این مراسم آیت‌الله العظمی نوری همدانی و همچنین آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به سخنرانی خواهند پرداخت. سخنران دیگر این مراسم آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *