خبرروز ۱۳۹۶/۰۵/۱۴

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حل مشکلات اقتصادی کشور بدون اصلاح نظام بانکی امکان پذیر نیست
  • توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور در مراسم تنفیذ: معیشت مردم، تعامل با جهان و ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان
  • آیت‌الله نمازی: دشمن در پی انزوای جمهوری اسلامی ایران است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: توصیه‌های رهبری سرلوحه کار رئیس جمهور باشد
  • آیت‌الله کعبی: دولت مبارزه با تبعیض و فساد را به صورت جدی دنبال کند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی: آمریکایی‌ها در مسأله برجام نیز مثل دیگر مسائل محکوم  به شکست هستند

** جام جم ۹۶/۵/۱۴
*  بیش از ۱۳۰ شخصیت خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور
با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورمان و هیات‌هایی از بیش از ۹۰ کشور خارجی، مراسم تحلیف حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دوازدهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشور ریاست جمهوری درباره هیأت‌های شرکت‌کننده در مراسم تحلیف عنوان کرد: ۱۳۱ شخصیت از ۸۵‌ کشور و هشت سازمان بین‌المللی در تهران حضور خواهند یافت و۳۰ شخصیت از ۲۳ کشور اروپایی در این مراسم شرکت می‌کنند که بی‌سابقه است.
*  سفر ظریف به عربستان صحت ندارد
بدنبال حاشیه هایی که پس از مصافحه وزیران خارجه ایران و عربستان ایجاد شد، برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند محمدجواد ظریف در ایام حج امسال در سفری چند روزه به عربستان، اعمال حج را انجام می‌دهد اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این شایعه را تکذیب کرد.
** کیهان ۹۶/۵/۱۴
*  معیشت مردم، تعامل با جهان و ایستادگی مقابل سلطه‌طلبان
مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوازدهم صبح روز پنجشنبه هفته گذشته(۱۲ مرداد) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور مسئولان نظام و شخصیت‌های لشکری و کشوری و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تنفیذ رأی ملت، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند و گفتند:
امید می‌رود رئیس‌جمهور محترم و مسئولان همراه ایشان در دوره جدید، با ابتکار‌ها و توانمندی‌هایِ بیش از گذشته، مطالبات مردم را برآورده و آنان را خرسند کنند.
جمهوری اسلامی هیچ هراسی از ترفندهای بدخواهان ندارد و بواسطه ظرفیت‌های فراوان کشور، راه‌های مقابله باآن را می‌داند.
«پرداختن به مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی و اقتصادی» به عنوان اولویت اصلی، «تعامل گسترده با دنیا و ارتباطات وسیع با ملت‌ها و دولت‌ها» و «ایستادگی همراه با صلابت و قدرت در مقابل سلطه طلبان»، سه جهت‌گیری اصلی است که باید به طور همزمان در دستور کار دولت باشد.
چهار دهه فعالیت بین‌المللی نشان داده است که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آنها است.
از نظرات مخالف آشفته نشوید، زیرا در کارها و وظایف سنگین، نقض وجود دارد و باید با پذیرش و تحمل انتقاد، اجازه دهید منتقدین، دیدگاه‌های خود را بیان کنند.
قدر نیروهای مومن، انقلابی و پرانگیزه را بدانید زیرا همین نیروهای انقلابی هستند که در مشکلات، کشور را حفظ و سینه سپر می‌کنند.
همواره در تصمیم‌گیری‌ها و تعامل‌های بین‌المللی به یاد داشته باشید که دشمن همه توان خود را برای نابودی شما به کار گرفته است و از هر بهانه‌ای هم استفاده می‌کند.
هیچ گاه نباید فراموش کنیم که دشمن مشغول طراحی و دشمنی است اما در چهار دهه گذشته به فضل الهی، ملت و مسئولان، آبدیده‌تر شدند.
*  بازگشت بسیاری از مبالغ حقوق‌های نجومی در کشور
دادستان کل کشور با اشاره به برخورد قاطع با مجرمان و متخلفان گفت: بسیاری از مبالغ حقوق‌های نجومی به بیت‌المال بازگردانده شده است.
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری افزود: قوه قضائیه با مجرمان برخورد قاطع خواهد داشت و بررسی برخی پرونده‌های حقوق‌های نجومی و پایش آن نشان می‌دهد که طبق قانون، جرم محسوب نمی‌شود.
** شرق ۹۶/۵/۱۴
*  نتانیاهو در گرداب فساد مالی
بنیامین نتانیاهو به‌خاطر اتهاماتی مبنی بر رشوه‌خواری و فساد مالی زیر فشار است. دادگستری اسرائیل تحقیقاتی را از نزدیکان نخست‌وزیر شروع کرده و رسانه‌های جمعی به افشاگری درباره او دست زده‌اند.
روز پنجشنبه دادگاهی در اسرائیل اعلام کرد که از چند ماه پیش دو تحقیق جداگانه درباره اقدامات مالی نخست‌وزیر در جریان است که احتمال می‌رود به اعلام جرم علیه او منجر شود.
** ایران ۹۶/۵/۱۴
*  مشروعیت سیاسی بدون مشروعیت دینی طاغوت است
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مشروعیت سیاسی منهای مشروعیت دینی طاغوت است، گفت: تنها چیزی که یک حاکم را در جامعه دینی حاکم مشروع قرار می‌دهد نصب ولی امر است.
حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به مراسم ‌تنفیذ ریاست جمهوری گفت: مقام معظم ‌رهبری حکمی که به رئیس جمهوری دادند فرمودند من شما را به ریاست جمهوری «منصوب» می‌کنم و نصب ولی امر و امامت، حاکمیت را از طاغوت بودن خارج می‌کند.
*  نامه ۱۵۷ نماینده به رئیس جمهوری درباره لزوم معرفی وزیر زن
فاطمه سعیدی عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت: نامه ١۵٧ نماینده به رئیس جمهوری درباره لزوم معرفی وزیر زن را شخصاً به ایشان تقدیم کردم.
این موضوع را به آقایان خاتمی و جهانگیری نیز منتقل کردم. بهتر است رئیس جمهوری به این مطالبات توجه کند.
*  دستگیری ۱۱ نفر از اعضای گروه عرفان حلقه
سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ادامه برخورد قاطع اطلاعات سپاه پاسداران با عرفان‌های دروغین و جریان‌های منحرف در سطح استان اصفهان، یکی از لیدرهای اصلی عرفان کاذب حلقه به همراه ۱۱ نفر از اعضای این گروه را در کلانشهر اصفهان دستگیر کرد.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۵/۱۴
*  از همه کسانی که به عظمت ایران می‌اندیشند، برای ساختن آینده‌ای درخشان کمک می‌طلبم
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه و پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ملت به زیبایی کار خود را به پایان رساند، خواست خود را به زبان آورد و اکنون باز مسئولیت را بر دوش ما نهاده است.
وی افزود: دستانم را به سوی همه کسانی که به عظمت ایران می‌اندیشد، دراز می‌کنم و از آنان برای ساختن آینده‌ای درخشان در مسیر پیشرفت کشور، کمک می‌طلبم و از خداوند بزرگ عزت و عظمت روز افزون برای این ملت غیور و صبور مسالت می‌نمایم.
** وطن امروز ۹۶/۵/۱۴
*  مخالف تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی هستیم
وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی مخالف است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور ترجیح می‌دهد اختلاف میان کشورها از طریق احترام متقابل و مذاکرات حل شود. در این بیانیه آمده است: طرف چینی همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه است.
*  ایران در مقابل نقض‌ برجام سکوت نمی‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن امضای لایحه تحریم‌ها توسط ترامپ گفت: در مقابل نقض برجام توسط آمریکا سکوت اختیار نخواهیم کرد و بزودی سلسله اقدامات مقابله‌ای کشور توسط مجلس و دولت اعلام خواهد شد.
بهرام قاسمی امضای تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی را واپسگرایانه، نامشروع، غیرمنطقی و مغایر تمام اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و آن را یکی از آخرین نمونه های اقدامات ضدایرانی در آمریکا و خصومتی دیگر علیه مردم با فرهنگ و تمدن ایران و توهین به تمام مردم آزاده جهان دانست.
*  آزادی اسرای حزب‌الله
مقاومت اسلامی لبنان، پنجشنبه پایان حضور تروریست‌های جبهه‌النصره در ارتفاعات مرزی عرسال لبنان را اعلام کرد.
در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: در این عملیات منطقه عرسال و فلیطه آزاد شد و از این رو مقاومت اعلام می‌دارد که گروه‌های تروریستی دیگر در تمام مرزهای لبنان حضور ندارند و پاکسازی منطقه از تکفیری‌های القاعده اعلام می‌شود.
طبق این گزارش، با پایان عملیات مقاومت اسلامی لبنان در شرق این کشور، اسرای مقاومت که به اسارت گروه تروریستی جبهه‌النصره درآمده بودند، نیز آزاد شدند.
** جوان ۹۶/۵/۱۴
*  مسئولان تسلیم خواسته‌های دشمن نشوند
امام‌جمعه موقت تهران از مسئولان و دولتمردان خواست که در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم همت کنند و تسلیم خواسته‌های دشمن نشوند.
آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه مقام و ریاست‌جمهوری در کشور افتخار است، افزود: این فخر به این جهت است که کشور جمهوری اسلامی است و مردمی فداکار، بیدار، ایثارگر و شجاع دارد؛ ایران مردم با بصیرتی دارد که فضا را نگاه می‌کنند و با حماسه پای صندوق‌های رأی می‌آیند، در چنین کشوری کار کردن ثواب و ارزش دارد.
*  اروپا قائل به نقض برجام نیست
کاترین ری، سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار است امروز در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور نیز شرکت کند در اولین واکنش به تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران گفته است: «تاکنون همه طرف‌ها به اجرای تعهداتشان بر اساس توافق (هسته‌ای) پایبند مانده‌اند.»
او با ابراز اینکه همه طرف‌ها به تعهدات خود در قبال برجام پایبند مانده‌اند، نشان داد که با دیدگاه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در خصوص اینکه امریکا مرتکب نقض برجام شده، موافق نیست.
** آفتاب یزد ۹۶/۵/۱۴
*  واکنش مولاوردی به نگرانی اصلاح طلبان در مورد کابینه
شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان از نوع چینش کابینه دولت دوازدهم اظهار نگرانی می‌کنند اگر انتظارات آنها برآورده نشود چه واکنشی نشان خواهند داد آیا همراهی خواهند کرد یا خیر؟ گفت: این طور نیست که نگاه آنها کلا نادیده گرفته شود. تا آنجا که مطلع هستم تعاملات و رایزنی‌ها‌ ادامه دارد، یعنی ان‌شاءالله تا لحظه آخر هم ادامه خواهد داشت بنابراین ناامید نیستیم.
** رسالت ۹۶/۵/۱۴
*  وحدت برای جامعه ما از نان شب واجب‌تر است
آیت‌الله سیداحمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم جیرفت گفت: به ‌برکت انقلاب انتخابات برپا شده و اگر کشمکش باشد فرصتی برای پیشرفت باقی نمی‌گذارد، وحدت، محور می‌خواهد که آن ولایت است و پرچم وحدت مقام معظم رهبری هستند و همه ما با زیر پرچم قرار گرفتن ولایت می‌توانیم وحدت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه کنایه و اهانت به یکدیگر دشمنی‌زا است، عنوان کرد: وحدت برای جامعه ما از نان شب واجب‌تر است و همه ایرانی‌ها بدانند ما دشمنانی داریم که با اساس نظام ما مشکل دارند که نه اصولگرا می‌شناسند نه اصلاح‌طلب؛ اینها هیچ‌کس برایشان مهم نیست.
*  زائران ایرانی در آرامش کامل هستند
سرپرست حجاج ایرانی گفت: حجاج در آرامش کامل هستند و این اطمینان را به مردم می دهیم که روز به روز شرایط بهتری برای ارائه خدمات فراهم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با بیان این مطلب که در حج هرگز به دنبال طرح مسائل فرقه‌ای و طائفه ای نبوده و نیستیم خاطر نشان کرد: همواره مسئله وحدت امت اسلامی و تقریب مذاهب مورد توجه جدی و اهتمام ما بوده است.
** مردم سالاری ۹۶/۵/۱۴
*  امنیت پایدار در ایران زمینه توسعه روابط تجاری را فراهم می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «ژان ماکس راکوتومانجی» رئیس مجلس ملی ماداگاسکار با اشاره به روابط دو کشور ایران و ماداگاسکار، گفت: در شرایط کنونی بحران‌های امنیتی و تروریستی زیادی در منطقه وجود دارد، ولی خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از امنیت پایدار برخوردار است که این مسئله زمینه را برای توسعه روابط تجاری فراهم می‌کند.
وی بر لزوم تشکیل و فعالیت گروه دوستی پارلمانی ایران و ماداگاسکار تأکید کرد و گفت: ایجاد این تشکل‌ها می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک بسزایی داشته باشد.
*  جابری انصاری با قائم مقام وزارت خارجه ترکیه دیدار کرد
حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند آستانه که در چارچوب سفر به مسکو و آنکارا شرکای جمهوری اسلامی‌ایران در کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه، درحال حاضر در ترکیه به‌سر می‌برد، با امید یالچین قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
طرفین در این دیدار پیرامون آخرین روندهای منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام دو کشور، به ویژه شرایط سوریه و فلسطین گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.
** آرمان ۹۶/۵/۱۴
*  نبرد ما در عرسال با پشتیبانی ایران بود
دبیرکل حزب‌ا… لبنان با اشاره به پیروزی‌های اخیر در عرسال گفت: در برابر شرایط و مأموریت‌های جدید قرار داریم و باید از این تجربه در سایر پرونده‌ها استفاده کنیم.
سید حسن نصرا… با اشاره به نقش ایران تصریح کرد: نبرد ما در عرسال و تمام نبردهای ما با پشتیبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران بود.
*  ادعای جدید درباره اقدام موشکی ایران
نماینده آمریکا در سازمان ملل، در بیانیه‌ای مدعی شد باید با اقدامات مخرب و تهدیدآمیز ایران مقابله کرد. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در بیانیه‌ای گفت:‌ دوستان و متحدان در محکوم کردن اقدامات تهدیدآمیز و مخرب ایران با ما همراه باشید.
جهان نباید به ایران اجازه دهد تا برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عمل کند. نیکی هیلی در این بیانیه به سازمان ملل هشدار داده است که ایران برخلاف قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت عمل کرده است.
در این بیانیه آمده است که شورای امنیت باید بر اجرای کامل قطعنامه۲۲۳۱ تاکید داشته باشد و از گوترش دبیر کل سازمان ملل می‌خواهد در مورد برنامه‌های موشکی و فضایی ایران گزارش کاملی ارائه دهد.
*  تکذیب خبر حمله به سفارت ایران
شنیده شد که یک کارشناس امنیتی کویتی اخبار منتشره مبنی بر حمله به سفارت ایران برای بازداشت متهمان باند العبدلی را تکذیب کرد.
این کارشناس امنیتی کویتی گفت‌: اعتقاد قریب به یقین وجود دارد که برخی از متهمان باند العبدلی در یکی از سفارتخانه‌ها پنهان شده‌اند و خبر حمله به سفارت ایران برای بازداشت این متهمان امری دور از ذهن و شایعه است و این اقدام خلاف عرف دیپلماتیک است. وی افزود:‌ وزارت کشور کویت مانعی برای ایجاد دیوار امنیتی در اطراف سفارت ایران ندارد و این یک مساله داخلی است.
** قدس ۹۶/۵/۱۴
*  لندن جایگاه ایران را برجسته می‌داند
معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: لندن جایگاه ایران را برجسته می‌داند؛ بنابراین با همکاری یکدیگر بر موانع احتمالی پیش روی دو کشور فائق آییم. آلیستر برت که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری به تهران آمده افزود: این موقعیت زمان مناسبی برای معین شدن جایگاه ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی و مشخص شدن مواضع تهران در قبال تحولات منطقه به شمار می‌آید.
*  مطالبه امروز اسلام از روحانیت اشاعه فقه شیعه به سراسر دنیاست
آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد بیان کرد: تفقه در دین به معنای فهم عمیق همه جوانب دینی است و طلاب باید خود را برای فقیه شدن آماده کنند.
وی با بیان اینکه مطالبه امروز اسلام از طلاب و روحانیت ترویج و اشاعه فقه شیعه به سراسر دنیاست ابراز کرد: فقه جواهری پاسخگوی مشکلات در همه زمان‌ها و همه مکان‌هاست و در راهی پا گذاشته‌ایم که باید تلاشمان مبتنی بر پاسخگویی به نیازهای روز جوامع اسلامی و رفع شبهات باشد.
*  نامه سرگشاده به رئیس جمهوری
آیت‌الله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای سرگشاده به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، از وی خواست با حضور در مناطق محروم موجب دلگرمی مردم شود و راهی را برگزیند تا نام نیک از خودش در تاریخ بر جا بگذارد.
** اعتماد ۹۶/۵/۱۴
*  امروز ایران در منطقه و جهان با اقتدار در برابر همه دشمنی‌ها ایستاده است
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان با اقتدار در برابر همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی کرده و مسیر رشد و توسعه را با استقلال کامل به پیش می‌برد و بر این اقتدار و عزت دوستان معترف و دشمنان نیز تسلیم هستند.
*  اختلاف بر سر انتقال نفت کرکوک به ایران
مقامات اقلیم کردستان عراق برای انتقال نفت کرکوک به ایران با دولت مرکزی همکاری نمی‌کنند.
مقامات استان کرکوک عراق گفتند، این استان از همکاری در هرگونه برنامه‌ای برای انتقال نفت این استان به ایران خودداری می‌کند، چرا که دولت مرکزی عراق در رابطه با این موضوع مشورتی با این استان نکرده است.
** شهروند ۹۶/۵/۱۴
*  دیدار کارشناسان نظامی ایران ترکیه و روسیه به‌زودی
بنابر اعلام سخنگوی سفارت روسیه در ایران علاوه بر دیدار کارشناسان نظامی ایران، ترکیه و روسیه قرار است معاون نخست‌وزیر روسیه و وزیر دفاع ایران نیز با یکدیگر دیدار کنند.
یک سخنگوی سفارت روسیه در ایران گفت: کارشناسان نظامی ایران، روسیه و ترکیه احتمالا مذاکراتی را در یک دیدار سه‌جانبه در هشتم و نهم آگوست انجام خواهند داد که هم اکنون طرف‌ها منتظر دریافت موافقت از سوی آنکارا هستند.
*  دیدار عادل‌الجبیر با ریاض حجاب و تأکید بر حمایت از مخالفان سوری
عادل‌الجبیر، وزیر خارجه عربستان روز پنجشنبه با ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده کل هیأت عالی مخالفان در مذاکرات سوریه در ریاض دیدار کرد.
الجبیر در این دیدار بر موضع کشورش در حمایت از مخالفان سوریه تأکید کرد و به بررسی آخرین تحولات سوریه و نتایج نشست‌های ژنو پرداخت.
** صبح نو ۹۶/۵/۱۴
*  حذف ترامپ از قدرت
«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه در واکنش تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد: «تحریم‌های ضدروسی آمریکا به مثابه اعلام «جنگ تمام عیار» علیه مسکوست.»
وی ادامه داد: «جدیدترین تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، ناتوانی کامل رییس‌جمهور آمریکا را نشان داد و کنگره وی را تحقیر کرد.» او همچنین هشدار داد که گام‌های جدیدی با هدف حذف ترامپ از قدرت صورت خواهد گرفت و ترامپ را به عنوان یک «بازیگر غیرسیستمیک» توصیف کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حل مشکلات اقتصادی کشور بدون اصلاح نظام بانکی امکان پذیر نیست
رسا/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بهبود وضعیت حسابرسی در کشور را لازمه پیشرفت اقتصادی، تحکیم اتحاد و انسجام ملی و افزایش صمیمیت میان آحاد مردم دانست و افزود: محاسبات ما تا به امروز ضعیف بوده و امیدواریم دولتمردان دقت کنند که این مسأله تقویت شود. امروز و در شرایطی که همه از بیکاری و مشکلات بر سر راه تولید داد می‌زنند، ضرورت این مسأله بیش از گذشته مطرح است.
ایشان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها، تصریح کرد: وقتی بانک‌ها سود ۳۰ درصد می‌گیرند، وضعیت تولید سامان پیدا نخواهد کرد. پس تا مشکل بانک‌ها حل نشود، مشکل اقتصاد حل نخواهد شد و مسأله تولید ملی که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید دارند نیز آسیب می‌بیند.
دشمن در پی انزوای جمهوری اسلامی ایران است
رسا/ آیت‌الله نمازی، با اشاره به فرازهایی از فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، ابراز امیدواری کرد مردم و دولت و کابینه آینده گوش شنوا و قلب تسلیم در برابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تعامل گسترده با دنیا، گفت: فرمایش رهبری مبنی بر تعامل گسترده با همه دنیا، دقیقا نقطه مقابل آن چیزی است که دشمن می‌خواهد، چرا که دشمن به دنبال این است که جمهوری اسلامی ایران در دنیا منزوی باشد و با هیچ دولت و ملتی در ارتباط نباشد.
توصیه‌های رهبری سرلوحه کار رئیس جمهور باشد
رسا/ آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جلسه تنفیذ ریاست جمهوری در محضر رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب سه جهت گیری مهم را بیان کردند و باید سرلوحه کار رییس جمهور باشد که شامل پرداختن به مشکلات و معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی در برابر سلطه طلبان به ویژه در برابر آمریکا می‌شود.
وی اضافه کرد: چیزی که در جای جای سخنان و موضع گیری‌های رهبری مهم است گره گشایی از کار مردم به شمار می‌رود؛ دشمنان می‌خواهند جمهوری اسلامی در انزوا باشد که بر خلاف نظر آن‌ها باید در همه عرصه‌ها حضور پیدا کنیم، کسی که مسؤولیت می‌گیرد نباید تسلیم شود بلکه باید در برابر دشمنی و توطئه‌ها ایستادگی کند.
دولت مبارزه با تبعیض و فساد را به صورت جدی دنبال کند
رسا/ آیت‌الله کعبی بااشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: ولی فقیه با تمام توان در برابر استبداد ایستاده است و از جمهوریت نظام اسلامی پاسداری کرده است.
عضوجامعه مدرسین درادامه با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در جهت گیری دولت، از دولت جدید خواست غافل نشدن از دشمن و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و همچنین داشتن روحیه انقلابی و حرکت به سمت پیشرفت و عدالت و توجه ویژه به محرومین را در اولویت کار خود قرار دهد.
آمریکایی‌ها در مسأله برجام نیز مثل دیگر مسائل
محکوم به شکست هستند
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، گفت: آمریکایی‌ها با تصویب تحریم‌های جدید همان طوری که از ابتدا تا به امروز راه و روششان این بوده برجام را نقض کرده و این نشان داد که نباید به هیچ وجه به آنها اعتماد کرده و فریب خنده‌های تلخ آن‌ها را خورد. عضو جامعه مدرسین در ادامه تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که در مسأله برجام نیز مثل دیگر مسائل محکوم به شکست هستند و خیلی زود ما آن فرمایش بلند امام که فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را در این مسأله به نظاره خواهیم نشست.
برکناری عضو هیئت مذاکره‌کننده معارضان سوری
باشگاه خبرنگاران/ گروه موسوم به ائتلاف معارضان سوری، عضو ارشد هیئت مذاکره‌کننده مخالفان را در پی اظهارات او درباره لزوم پایان جنگ در این کشور، برکنار کرد. خالد المحامید که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث، از توقف جنگ بین نیروهای دولتی و گروه‌های مخالف سوری سخن گفته بود، برکنار شد. ائتلاف مخالفان سوری با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد برکناری المحامید پس از سخنان مکرر رسانه‌ای او که با خط مشی ائتلاف تناقض دارد، صورت گرفت.
همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق ایده خوبی نیست
صداوسیما/ فرستاده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف باصطلاح ضد داعش گفت: همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق ایده خوبی نیست و می‌تواند نتایج فاجعه باری به همراه داشته باشد. برت مک ‌گورک همچنین گفت: حدود دو هزار عضو داعش در شهر رقه سوریه باقی مانده‌اند. وی همچنین مدعی شد: تروریست‌های داعش برای حمله به ایالات متحده آمریکا از رقه سوریه برنامه‌ریزی کرده بود.
افزایش همکاری آمریکا و فرانسه برای مقابله با ایران
مهر/ رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود خواستار «مقابله با نفوذ ایران» درمنطقه شد. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» در یک تماس تلفنی پیرامون راههای افزایش همکاری برای حل بحران‌های عراق و سوریه و همچنین «مقابله با نفوذ ایران» با یکدیگر گفتگو کردند.
مذاکره مقامات ایران، قطر و ترکیه در مورد مسیرتجاری مشترک
مهر/ وزیر اقتصاد ترکیه از رایزنی مقامات تهران، آنکارا و دوحه برای ایجاد مسیر تجاری مشترک خبر داد. وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد: ما و مقامات دوحه به فکر یک مسیر تجاری جایگزین بودیم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین مسیر، از طریق ایران خواهد بود.
موفقیت عمل جراحی چشم آیت‌ الله‌ العظمی سیستانی
حوزه/ عمل جراحی چشم حضرت‌آیت‌الله العظمی سیستانی در یکی از بیمارستان‌های نجف با موفقیت انجام شد. بر این اساس وضع عمومی ایشان رضایت بخش است.
 نخستین گروه زائران ایرانی خانه خدا وارد مکه شدند
مهر/ نخستین گروه از زائران ایرانی خانه خدا شامل گروهی از خادمان پزشکی، از مدینه منوره عازم مکه مکرمه شدند. به گفته سرپرست حجاج ایرانی، زائران مدینه قبل ایرانی، حدود ۶ روز در مدینه هستند که کمتر از دوره قبل است و بیشتر در مکه حضور خواهند داشت. اعزام زائران ایرانی از مدینه به مکه بطور رسمی از امروز شنبه آغاز می‌شود.
آمریکا چاره‌ای جز پذیرش برجام ندارد
مهر/ یک سایت تحلیلی امریکایی با اشاره به اینکه برجام بهترین گزینه برای ایران و جهان است گفت: آمریکا چاره‌ای جز تداوم برجام ندارد. سایت تحلیلی نشنال اینترست با اشاره به موضع گیری‌های ترامپ درمورد برجام می‌نویسد:گواهی پایبندی ایران به برجام واقعیتی است که برای ترامپ غیرقابل باور بوده لذا با گذشت چند ماه از آغاز ریاست جمهوری اش هنوز بر عقاید خود در مورد این توافق بین المللی تاکید می‌کند.
آمریکا مقصر عدم سرمایه‌گذاری در ایران است
فارس/ شبکه «سی.‌ان‌.ان» در گزارشی ضمن اشاره به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای نوشت: دولت آمریکا مقصر عدم سرمایه‌گذاری در ایران پس از توافق است. این شبکه افزود: رئیس‌جمهور آمریکا با هراساندن سرمایه‌گذاران از ورود آنها به ایران جلوگیری می‌کند.
تهران و ایروان ضامن امنیت قفقاز هستند
ایرنا/ سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان پیش از سفر به تهران برای شرکت در آئین تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، گفت: ایروان و تهران تضمین کننده امنیت در منطقه قفقاز هستند. وی گفت: ارمنستان و ایران نه تنها عامل ناامنی نیستند، بلکه تضمین کننده آن هستند و همکاری‌ها بین دو کشور همسو با تأمین ثبات و امنیت در منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *