خبرروز ۱۳۹۶/۰۵/۱۲

میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) مبارکباد

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد: ضرورت تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمیه برای تقابل با تهاجم دشمنان
  • آیت‌الله خاتمی: دولت مقابله به مثل را در حد شعار باقی نگذارد
  • آیت‌الله اعرافی: انقلاب اسلامی تحولی عظیم در توسعه قرآن در ایران ایجاد کرده است
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: کلام‌ جدید بصورت تخصصی در حوزه‌ها آموزش داده شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: مظلومیت فلسطین را در مراسم حج امسال فریاد بزنیم

** جام جم ۹۶/۵/۱۲
*  محتوای فضای مجازی باید مدیریت شود
سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در رابطه با حوزه فضای مجازی اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی رویکرد ما، مدیریت این فضاست. مدیریت فضای مجازی در چند سطح است، اما یکی از اساسی‌ترین وظایف در این حوزه مدیریت محتواست؛ باید محتوای این فضا مدیریت شود تا محتوای مسموم به جامعه تزریق نشود.
*  توجه صنایع داخلی به تولید فناوری‌های دریایی
فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، گفت: نمایشگاه صنایع دریایی در بندر انزلی نشان می‌دهد صنایع داخلی کشور به سمت تولید فناوری‌های دریایی حرکت می‌کند.
ناخدا یکم احمدرضا باقری، فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی در بندر انزلی اظهار کرد: امروز در اقصی نقاط جهان حرکت به سوی دریاها مورد توجه قرار گرفته و بحث اقتصاد دریامحور نیز موضوعی است که در تمام دنیا دنبال می‌شود.
** همشهری ۹۶/۵/۱۲
*  تکذیب سفر غیر منتظره یک مقام اتحادیه اروپا به ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد هر گونه خبر و گمانه زنی در خصوص سفر غیر منتظره یک مقام اتحادیه اروپایی به کشورمان گفت: این خبر از اساس کذب است و آقای آندراس آنسیب کمیسیونر بازار واحد اروپایی در هیچ ظرفیتی (شخصی یا اداری) سفری به ایران نداشته است.
سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با تحولات جاری در ونزوئلا نیز گفت: ‌ایران از فرآیندهای دمکراتیک و برخاسته از اراده مردم ونزوئلا به منظور حل و فصل مسالمت آمیز و قانون مسائل جاری در آن کشور حمایت می‌کند.
بهرام قاسمی در عین حال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ونزوئلا را مردود دانست.
** کیهان ۹۶/۵/۱۲
*  آغاز تولید با کیفیت‌ترین گاز مایع صادراتی در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی
احمد ولی‌پور سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه بر توان داخلی باکیفیت‌ترین گاز مایع صادراتی (ال‌پی‌جی) به‌عنوان محصولی راهبردی هم‌اکنون در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود.
*  آل سعود برای سرکوب شیعیان عوامیه نیروی هوایی را هم به‌کار گرفت!
منابع خبری می‌گویند رژیم سعودی در ادامه حملات خود به شیعیان عوامیه جنگنده‌های نیروی هوایی را هم به‌کار گرفته است.
منابع محلی از شکسته شدن دیوار صوتی در العوامیه در پی پرواز گسترده جنگنده‌‌‌های سعودی در آسمان این منطقه خبر می‌دهند.
** شرق ۹۶/۵/۱۲
*  گروه مرجع مردم امروز الزاما روحانیت نیست
حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در دیدار اعضای انجمن اندیشه و قلم گفت: روحانیت شیعه در ادوار مختلف تاریخ کشور، مرجع همه طبقات جامعه بوده است، البته در سال‌های اخیر این جایگاه تغییرات فاحشی پیدا کرده و گروه مرجع مردم امروز الزاما روحانیت نیست که باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.
*  طیب‌نیا برنده جایزه بنیان‌گذار سنگاپور نوین شد
وزارت خارجه سنگاپور در نامه‌ای به سفارت ایران در این کشور اعلام کرد، علی طیب‌نیا برنده جایزه «لی کوان یو» (بنیان‌گذار سنگاپور نوین) شده است. این جایزه از سال ۱۹۹۱ و به نام «لی کوان یو» به دولتمردان و شخصیت‌های ممتاز سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان اهدا شده است.
** ایران ۹۶/۵/۱۲
*  ریل به کرمانشاه رسید
خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می‌گوید: «خدمت مردم عزیز و بخصوص هم‌میهنان در کرمانشاه می‌گویم که ریل به کرمانشاه رسید. مردم کرمانشاه سالیان سال منتظر بودند و الان آخرین کیلومتر ریل‌گذاری انجام و کرمانشاه، به شبکه ریلی کشور متصل شد.»
*  هشدار برجامی نخست وزیر پیشین سوئد به ترامپ
نخست وزیر پیشین سوئد در روزنامه واشنگتن پست، به عواقب احتمالی اقدامات ترامپ درباره برجام هشدار داد. «کارل بیلدت» با اشاره به کارشکنی احتمالی ترامپ درباره توافق هسته‌ای نوشت: «اگرچه ترامپ با وجود شواهد قوی مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به دنبال بر هم زدن این توافق بین المللی است، باید بداند که در صورت چنین کاری با اروپا نیز وارد چالش خواهد شد.»
*  کشف ۶۰ قبضه سلاح کمری در سرپل ذهاب
محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: تعداد ۶۰ قبضه اسلحه کلت کمری از چند نفر متهم توسط هنگ مرزی کرمانشاه در حوزه قضایی شهرستان سرپل ذهاب کشف و ضبط شد. او افزود: متهمان پس از تعقیب و گریز، با عبور از مرز به داخل کشور عراق متواری شدند.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۵/۱۲
*  سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان
با امضای تفاهم‌نامه‌ ۸۰۰ میلیارد تومانی برای محرومیت‌زدایی و توسعه‌ استان سیستان و بلوچستان، حجم سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در این استان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. این تفاهم‌نامه را رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استاندار سیستان و بلوچستان امضا کردند.
*  تقدیر وتشکر هیات دولت از خدمات ارزنده دکتر روحانی
هیات وزیران دیروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد.
در ابتدای جلسه با توجه به اینکه مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دوره دوازدهم روز پنج شنبه (امروز) انجام می‌شود و این جلسه آخرین حضور رئیس جمهور دوره یازدهم محسوب می‌شد، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به نمایندگی از اعضای هیات دولت از خدمات ارزنده دکتر روحانی تقدیر و تشکر کرد.
** وطن امروز ۹۶/۵/۱۲
*  مردم درباره کابینه توقعات زیادی دارند
دبیر شورای نگهبان می‌گوید مردم درباره کابینه توقعات زیادی دارند و می‌خواهند کسانی روی کار بیایند که مشکلات اقتصادی را حل کنند.
آیت‌الله جنتی سپس با اشاره به موضوع تحریم‌ها افزود: این تحریم که از آن به عنوان تحریم بی‌سابقه در تاریخ تعبیر می‌شود تحریم جامع و کاملی است که اگر به این صورت بخواهد اعمال شود و پیش برود مشکلاتی را به وجود می‌آورد، دشمنان می‌خواهند با این تحریم‌ها سپاه را محدود کنند.
*  دوستی با عربستان بدون عذرخواهی آنها اشتباه است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دست دادن محمدجواد ظریف و عادل الجبیر در حاشیه اجلاس استانبول واکنش نشان داد.
محسن رضایی در صفحه شخصی خود با اشاره به دست دادن وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه عربستان سعودی در توئیتر نوشت: دوستی با عربستان بدون عذرخواهی آنها اشتباهی استراتژیک و تکرار گذشته است.
وی ادامه داد: از صدام حمایت کردند و ما نادیده گرفتیم. امروز ده‌ها گام کج برداشته‌اند. چرا چشم‌پوشی کنیم؟
** جوان ۹۶/۵/۱۲
*  آمریکا پاسخ توهین‌هایش را دریافت خواهد کرد
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به توهین تیلرسلون، وزیر امور خارجه دولت ترامپ پیرامون حمایت ایران از محور مقاومت گفت: آمریکا پاسخ توهین‌هایش را دریافت خواهد کرد.
سردار سید مسعود جزایری، با تجلیل از حضور شاداب رزمندگان اسلام و تاکید بر تداوم مبارزه قاطع با سربازان اجاره‌ای آمریکا، خاطرنشان کرد: آمریکا راهی جز خروج از منطقه غرب آسیا در پیش رویش نیست!
*  نقش امام خامنه‌ای در مبارزه با دشمنان اسلام محوری است
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده است با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دیدار کرد.
دبیر کل حزب الله طی سخنانی در این دیدار گفت: نقش آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در شناخت و مبارزه با نقشه‌های شوم دشمنان علیه منطقه و جهان اسلام، نقش مهم و محوری است. وی افزود: مسائل مقاومت در فلسطین، سوریه و لبنان رابطه مستقیمی با امنیت و ثبات کل منطقه دارد.
** آفتاب یزد ۹۶/۵/۱۲
*  گرایش آمریکا به سمت افراطیون عربستان سعودی زیاد شده است
برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات داخلی حزب دموکرات برای انتخاب کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در توئیتی نوشت: ترقی‌خواهان باید برای حفظ توافق هسته‌ای بسیج شوند.
او در مصاحبه‌ای با سی ان ان نیز گفته بود: شیب و گرایش ما به طرف افراطیون عربستان سعودی بسیار زیاد است. خیلی نگران بروز درگیری با ایران هستم. این مسئله من را بسیار نگران کرده است.
*  آمریکا به‌دنبال خروج از برجام با هزینه ایران است
علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی در گفتگوی رسانه‌ای با اشاره به بی‌تاثیر بودن برجام در کاهش دشمنی آمریکا با ملت ایران گفت: ذات سیاست خارجی آمریکا اعمال نفوذ و فشار به منظور تسلیم‌سازی و تحقیر کشورهای مخالف خود است و در این مسیر تمامی ابزارهای نامشروع و شیطانی را نیز به خدمت می‌گیرد.
دبیر شورایعالی امنیت ملی افزود: آمریکا به‌دنبال خروج از برجام با هزینه ایران است که قطعا این فرصت از سوی ما در اختیار این کشور قرار داده نخواهد شد. البته این به مفهوم حفظ برجام با هر هزینه‌ای نیست.
** رسالت ۹۶/۵/۱۲
*  دولت مقابله به مثل را در حد شعار باقی نگذارد
آیت‌الله سید احمد خاتمی، در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: این تحریم ها چیز تازه‌ای نیست و ما از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در تحریم بودیم.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها فراز و نشیب داشته اما روزی نبود که ما بدون تحریم باشیم؛ افزود: این تحریم های جدید به تعبیر خود آمریکایی ها مادر تحریم ها است و نقض قطعی برجام است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص لزوم واکنش ایران در برابر این تحریم ها، بیان داشت: مردم از دولت و وزارت خارجه انتظار دارند واکنش عملی قطعی نشان دهند و در حد شعار باقی نگذارند.
*  دولت حتی یک درصد به تعهداتش درمتروعمل نکرد
شهردارتهران گفت: دولت قراربود۵۰ درصد ازهزینه‌های مترو را پرداخت کند، ولی تا امروزبه کمترازیک درصد ازتعهداتش هم عمل نکرده است.
محمد باقر قالیباف در بازدید از خط ۶ متروی تهران گفت: از سال۸۴ تاکنون۳۰۰ کیلومترساخته شده است ودرچهارسال گذشته۱۰۶ تا۱۰۷ کیلومترمتروساخته‌ایم که بی‌سابقه بوده است. وی افزود: این اقدامات درحالی است که قراربود۵۰ درصد اعتبارات ساخت مترو را دولت پرداخت کند، ولی تاکنون کمترازیک درصد را هم پرداخت نکرده است.
** مردم سالاری ۹۶/۵/۱۲
*  ماموریت نیروی دریایی ارتش حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی‌است
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ماموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش دفاع از مرزهای آبی و حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی ‌ایران است.
ششمین جشنواره مالک اشتر نیروی دریایی ارتش با حضور فرماندهان و مسئولان این نیرو صبح دیروز در ستاد نداجا برگزار شد.
دریادار سیاری در این جشنواره هدف مقوله اشراف را رشد فرماندهان در جهت تحقق انجام ماموریت دانست و گفت: اگر فرماندهان رشد کنند و به یگان تحت امر خود اشراف داشته باشند ماموریت خوب انجام می‌شود.
*  پایان دادن به ایران هراسی
محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که پیام حضور موگرینی در تهران چیست، اظهار کرد: «پیام این حضور این است که ایران کشوری نیست که بتوان با آن برخورد حذفی کرد. ایران بخش فعال و ارزنده‌ای از روابط بین‌الملل است».
وزیرامورخارجه درباره مهمترین اقدامات وزارت خارجه در ۴ سال گذشته گفت: «پایان دادن به ایران هراسی و تبلیغات علیه جمهوری اسلامی‌ایران توسط صهیونیستها و آمریکایی‌ها، متوازن کردن روابط خارجی و ارتباط با کشورهای ۵‌ قاره دنیا و ایجاد همبستگی بیشتر ایرانیان خارج از کشور با دولت از مهمترین دستاوردهای سیاست خارجی کشورمان بوده است».
** آرمان ۹۶/۵/۱۲
*  ابلاغ سند ملی راهبرد انرژی کشور
معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه دولت درباره سند ملی راهبرد انرژی کشور را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
بر این اساس کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به انجام تمهیدات لازم جهت تحقق مفاد سند ملی راهبرد انرژی کشور، که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، اقدام نمایند.
*  رانت‌خواری جرم‌انگاری می‌شود
دکتر محمدرضا ساکی مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه رانت‌خواری از شایع‌ترین مفاسد مالی و اقتصادی است، گفت: کمیسیون جزایی معاونت حقوقی قوه قضائیه طی جلسات متمادی تدوین لایحه جدید تعزیرات از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را در دستور کار دارد ودر فصل مربوط به جرایم اقتصادی و مالی برای اولین بار رانت‌خواری را جرم انگاری کردند.
** آفرینش ۹۶/۵/۱۲
*  یمن با سرعت به سوی پرتگاه می‌رود
سازمان ملل اعلام کرد، در سایه وخامت ادامه‌دار شرایط انسانی در یمن که به دلیل نابودی سیستم بهداشت و درمان و نیز شبکه‌های آب و فاضلاب در اثر جنگ رخ داده، علاوه بر وبا، بیماری مننژیت نیز در این کشور شیوع پیدا کرده است. اوک لوتسما، مدیر برنامه‌های توسعه‌ای سازمان ملل در یمن در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا اظهار داشت: تاکنون ۴۰۰ هزار مورد مشکوک به ابتلا به وبا و ۱۹۰۰ مورد فوت در اثر ابتلا به این بیماری در یمن به ثبت رسیده است.
*  پایبندی ایران به برجام را به چالش می‌کشیم
«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود گفت: فکر می کنم رئیس جمهور ترامپ در بیان نارضایتی خود از برجام صریح بوده است.
وی در ادامه گفت: ما به مذاکراتمان درباره سودمندبودن برجام ادامه می دهیم تا مطمئن شویم که آیا این توافق سودمند است یا خیر. به نظر من اولین چیزی که برجام باید تامین کند سودمندی برای آمریکا و تامین منافع ماست و اگر این توافق برای ما سودمند نباشد دلیلی ندارد آن را حفظ کنیم.
** قدس ۹۶/۵/۱۲
*  ایران در پیروزی‌های سوریه شریک است
ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در دیدار با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: بدون حمایت‌های برادران در جمهوری اسلامی ایران و دوستان روس، ‌دستیابی به این دستاوردها در جبهه‌های نبرد علیه تروریسم امکان پذیر نبود. وزیر خارجه سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌هایی که در جبهه‌های نبرد با تروریسم در سوریه رقم می‌خورد، شریک است.
*  درخواست مقتدی صدر از عربستان برای افتتاح کنسولگری در نجف
دفتر صدر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ‌مقتدی صدر در سفرش به عربستان با مسئولان سعودی درباره لزوم افتتاح یک کنسولگری در نجف صحبت کرده تا روند ارتباط میان دو کشور آسان شود.
** خراسان ۹۶/۵/۱۲
*  ۲ گزینه نهایی شهرداری تهران ۱۹ مرداد انتخاب می شوند
اخبار حاکی است دو گزینه نهایی برای دورجدید شهرداری تهران هفته آینده انتخاب می‌شوند.
براساس این گزارش ۵ نامزد شهرداری تهران (با انصراف بی‌طرف و شریعتمداری از جمع ۷ نامزد) هفته آینده در جلسه علنی برنامه‌هایشان را ارائه می‌کنند تا دو گزینه نهایی پنج‌شنبه ۱۹ مرداد توسط اعضای شورای شهر انتخاب ‌شوند.
*  مذاکره جدید با ایرباس، این بار برای خرید هلی کوپتر
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌‌های توسعه حمل و نقل و تبدیل ایران به یکی از محورهای مهم ترانزیتی در منطقه گفت: با ایرباس جهت خرید ۴۵ فروند هلی‌کوپتر برای عملیات امداد و نجات به ویژه عملیات امداد و نجات دریایی در حال مذاکره هستیم.
** اعتماد ۹۶/۵/۱۲
*  هیچ شخصی در تعیین ترکیب کابینه نقشی نداشته است
محمود واعظی، وزیر ارتباطات در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب کابینه دوازدهم اظهار کرد: این بد است که رییس‌جمهوری که این همه وقت گذاشته است برای کابینه، حال عده‌ای بیایند و بگویند آقای فلانی و فلانی در انتخاب کابینه نقش داشته‌اند.
شخص رییس‌جمهور با مشورت‌هایی که کرده، تصمیم گرفته و این کمپین‌هایی که به نفع این یکی و آن یکی مطرح شده است، درست نیست و نه من و نه هیچ شخص دیگری در این زمینه نقشی نداشته است.
*  مذاکره با هندی‌ها بر سر فرزاد  B ادامه دارد
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت از ادامه مذاکره با هندی‌ها در میدان گازی فرزاد B خبر داد و گفت: اگر مذاکرات ما به نتیجه نرسد میدان به روش EPCF  توسط یک شرکت داخلی توسعه پیدا می‌کند. غلامرضا منوچهری، با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات صورت گرفته برای توسعه میدان گازی فرزادB، گفت: در حال حاضر مذاکرات جدی با شرکت‌های هندی داریم و البته یک تفاهمنامه مطالعاتی نیز با شرکت روسی منعقد کرده‌ایم.
** شهروند ۹۶/۵/۱۲
*  خداحافظی دو عضو دیگر دولت
روز گذشته مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری درجمع خبرنگاران از عدم حضورشان در کابینه بعدی خبر دادند.
مجید انصاری در پاسخ به این پرسش که آیا در دولت بعدی حضور دارید یا خیر؟ گفت: خیر، در دولت بعدی نیستم.
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری نیز با بیان این‌که در دولت دوازدهم نیستم، گفت: جایگزین من یکی از قضات سابقه‌دار دستگاه قضائی است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۵/۱۲
*  پیروزی موصل حاصل وحدت دولت و ملت ایران و عراق است
نوری المالکی در دیدار با هیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک پیروزی‌های محور مقاومت با دولت و ملت ایران، این پیروزی‌ها را حاصل وحدت بین دولت و ملت ایران و عراق دانست.
المالکی با بیان اینکه این کشورها در پی انزوای ایران و ایجاد ایران هراسی هستند، گفت: در حال حاضر ما توافقاتی را با برخی از کشورها داریم، مثلا هم با آمریکا و هم با ایران توافقاتی داریم اما در توافق با آمریکا برای خرید سلاح معادلات پیچیده‌ و همراه با سنگ‌اندازی را طی می کنیم ولی ایران، ‌دوستانه به ما کمک می‌کند.
** بهار ۹۶/۵/۱۲
*  طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی به جریان افتاد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را امضاء کرد. لازم به ذکر است، پنج شنبه گذشته مجلس سنای آمریکا مصوبه تحریم روسیه، ایران و کره شمالی را تصویب کرد. این بسته تحریمی، بیشتر به تصویب مجلس نمایندگان نیز رسیده بود.
*  عدم مغایرت لایحه جدید انتخاباب با نظارت شورای نگهبان
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه قانون جامع انتخابات مغایرتی با نظارت شورای نگهبان ندارد. نوآوری‌های خیلی زیادی در این لایحه وجود دارد اما اینکه بگویند هیاتی درست شده که بر کار شورای نگهبان نظارت کند به هیچ وجه چنین موضوعی صحت ندارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
دیدار آیات عظام مکارم و صافی در مشهد مقدس
حوزه/ آیات عظام صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی، دو تن از مراجع عظام تقلید، عصر روز سه شنبه، ۱۰ مردادماه، در جواربارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار مراجع عظام تقلید پیرامون مسائل جهان اسلام و حوزه‌های علمیه تبادل نظر کردند.
ضرورت تشکیل اتاق فکر در حوزه‌های علمیه برای تقابل با تهاجم دشمنان
رسا/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی، در دیدار اعضای کمیسیون اخلاق و فرهنگ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت تشکیل اتاق فکر، مشاوره و مباحثه در حوزه‌های علمیه برای مقابله با تهاجم دشمنان خاطرنشان کرد: امروز در سوریه، یمن و عراق علما نباید سکوت کنند؛ از شما نیز انتظار می‌رود تا مطالب خودتان را در شرایط امروز که آمریکا و صهیونیست برای کوبیدن اسلام لحظه‌ای دریغ نمی‌کنند، منتشر کنید که اثر آن در داخل کشور از جهت امر به معروف و نهی از منکر و در خارج کشور از جهت مقابله با این تهاجم دشمنان است.
انقلاب اسلامی تحولی عظیم در توسعه قرآن در ایران ایجاد کرده است
حوزه/ آیت‎الله اعرافی در مراسم آغاز به کار مرکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم، با اشاره به توفیقات جمهوری اسلامی ایران در زمینه قرآنی گفت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی، گامهای بلندی در عرصه‎های مختلف برداشته شد و یکی از گام‎های افتخار آمیز، افزایش حجم توجه ملت ایران به سمت قرآن کریم بوده است.
عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: خوشبختانه انقلاب ما در عرصه قرآنی کارنامه درخشانی دارد، در عرصه توجه به قرآن در رتبه اول جهان اسلام هستیم و این در حالی است که خود را با کشورهای عرب زبان مقایسه می‌کنیم.
کلام‌جدید بصورت تخصصی در حوزه‌ها آموزش داده شود
حوزه/ آیت‌الله موسوی‌اصفهانی گفت: گرایش جوانان مسلمان به وهابیت و به مسیحیت در ایران مسئولیت سنگینی را بر دوش روحانیت می‌گذارد. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: طلاب و روحانیان باید تبلیغ را از قشر جوان و مراکز آموزشی همچون دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها شروع کنند و به شبهات جدید پاسخ دهند.
مدیر حوزه علمیه همدان گفت: در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان و مدیران حوزه‌های علمیه از آیت‌الله اعرافی در خواست کردم که به جای برخی دروس، کلام جدید به صورت تخصصی به طلاب آموزش داده شود تا بتوانند پاسخ گوی نیاز‌های جامعه باشند.
مظلومیت فلسطین را در مراسم حج امسال فریاد بزنیم
حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجبی ضمن اشاره به فرازهایی از بیانات چندی پیش رهبرمعظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج ابراز داشت: بی شک یکی از اهداف مهم برگزاری حج آن است که مسلمانان نقاط مختلف جهان دور هم جمع شده و مشکلات مختلف جهان اسلام را مورد بررسی قرار داده و درباره آن‌‌‌ها به تبادل نظر بپردازند. عضو جامعه مدرسین گفت: در حج امسال باید مظلومیت فلسطین به طور خاص مورد توجه قرار گرفته و با دیگر مسلمین در این باره رایزنی صورت گیرد.
ادعای رئیس مجلس آمریکا درپی امضای تحریم‌های کنگره
مهر/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امضای مصوبه تحریمی این مجلس علیه روسیه، ایران و کره شمالی را پیامی قاطع از سوی واشنگتن برای دشمنان خواند. پل رایان در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز ایالات متحده پیامی قاطع برای دشمنانش فرستاد مبنی بر اینکه آنها باید پاسخگوی رفتارشان باشند. وی مدعی شد: این تحریم‌ها، مستقیما فعالیت‌های مخرب و ثبات‌زدای ایران، روسیه و کره شمالی را هدف قرار می‌دهند.
 واکنش روسیه به فضاسازی جدید آمریکا علیه ایران
فارس/ نماینده دائم روسیه در واکنش به فضاسازی آمریکا و متحدان غربی این کشور بر سر پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ توسط ایران تأکید کرد که اقدام ایران نقض توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ (برجام) به شمار نمی‌رود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را «تهدیدآمیز و تحریک‌کننده»‌ و مغایر با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ این شورا دانستند.
آمریکا برجام را نقض کرد
صداوسیما/ معاون وزیر امور خارجه ایران طرح تحریم‌های جدید آمریکا را نقض برجام خواند و اعلام کرد: برای مقابله با این طرح قوه قضائیه را وارد میدان کردیم. عراقچی با اشاره به اینکه امضای این تحریم‌ها توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا کاملاً مورد انتظار بود، افزود: طبیعی بود وی قانونی را که کنگره آمریکا تقریبا با اجماع تصویب کرده است امضاء می‌کند. وی همچنین با اشاره به اینکه برای تقویت نیروهای مسلح ما و نیروی قدس تدابیری در مجلس اندیشیده شده است، افزود: همان طوری که آن‌ها سپاه و نیروی قدس ما را هدف گرفته‌اند مجلس شورای اسلامی هم اقداماتی را برای تقویت این نیروها در نظر گرفته است.
تایید طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در شورای نگهبان
مهر/ کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با انتشار تصویری از نظر شورای نگهبان درباره طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تایید این طرح خبر داد.
اسامی ۷ وزیر کابینه دوازدهم اعلام شد
مهر/ جمشید انصاری معاون رئیس جمهور در صفحه شخصی خود؛ اسامی تعدادی از وزرای دولت دوازدهم را اعلام کرد. وی تاکید کرد: حضور وزیران با تجربه و موفقی همچون زنگنه، حجتی، بی‌طرف، قاضی‌زاده هاشمی، ظریف، شریعتمداری و آخوندی در کابینه نشان از کارامدی دولت دوازدهم دارد.
ورود بیش از ۸ هزار زایر ایرانی به مدینه منوره
صداوسیما/ رییس ستاد مدینه منوره از ورود بیش از ۸ هزار زایر ایرانی تا ظهر چهارشنبه به مدینه منوره خبر داد و گفت: عملیات حج و اعزام زایران ایرانی کشورمان به مدینه منوره بی وقفه و روان در حال انجام است. اکبر رضایی افزود: همه زایران کشورمان در سلامت کامل هستند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده؛‌ زایران بتدریج وارد مدینه منوره می‌شوند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.
نشست ایران، روسیه و عراق در مسکو
صداوسیما/ معاونان وزیر خارجه سه کشور ایران عراق و روسیه بر همگرایی بیشتر محور تهران- بغداد- مسکو به عنوان عامل مهم صلح و ثبات بر منطقه تاکید کردند. حسین جابری انصاری، نزار خیرالله و میخائیل بوگدانوف، مذاکرات سه جانبه خود درباره  اوضاع غرب آسیا به ویژه سوریه و عراق را آغاز کردند. محور رایزنی‌ها، تحولات عراق و سوریه و با تاکید بر مبارزه با گروه تکفیری صهیونیستی داعش وبهره گیری از تجربه موفق مبارزه با تروریسم در سوریه است.
 موشک‌های زلزال ارتش یمن قلب نیروهای ائتلاف عربی را هدف قرار داد
ایرنا/ شبکه خبری المسیره یمن گزارش کرد: شلیک موشک‌های زلزال ۲ ارتش یمن به تجمع نیروهای ائتلاف عربی در استان تعز، خسارت زیادی را به نیروهای دشمن وارد آورد.المسیره در ادامه گزارش کرد: این موشک‌ها در منطقه «یختل» از توابع شهرستان «المخا» نیروهای دشمن را هدف قرار گرفته است.
۱۴ مرداد؛ تقدیم لیست وزرای جدید به مجلس
تسنیم/ غلامرضا کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌‌جمهور در روز شنبه ۱۴ مرداد در مجلس، گفت: طبق اطلاعات کسب شده، آقای روحانی لیست وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم را به همراه رزومه کاری و برنامه‌های‌شان همزمان با مراسم تحلیف در روز ۱۴ مرداد به مجلس تقدیم می‌کند. وی با بیان اینکه رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان و برخی از مقامات نظامی و انتظامی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور دارند، اظهار داشت: علاوه بر رؤسای قوا، قرار است رؤسای مجالس کشورها نیز در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *