طلیعه ۱۳۳۲ – ۹۶۰۵۱۲

ماه گذشته سه جوان فلسطینی با انجام عملیات استشهادی در صحن‌های مسجدالاقصی و به هلاکت رساندن دو سرباز صهیونیست، بار دیگر توجه‌ها را به مسجدالاقصی بازگرداندند. صهیونیست‌ها در واکنش به این عملیات، اقدام به نصب گیت‌های الکترونیکی در مسجدالاقصی کردند و با اتخاذ تدابیری امنیتی به محاصره مسجد الاقصی و تشدید فشار بر نمازگزاران پرداختند.

این اقدام نظامیان صهیونیست و ممانعت از حضور جوانان در نماز جمعه، موجی از اعتراضات مردم فلسطین و سایر مسلمانان جهان را بر انگیخت و با افزایش فشارهای امنیتی، موج جدیدی از انتفاضه در قدس شریف آغاز و درگیری‌ها و خشونت‌ها منجر به شهادت و اسارت برخی از جوانان فلسطینی شد.

در این میان برگزاری نماز در خیابان‌ها و پیاده‌روها و مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی و گسترش اعتراضات و حمایت‌های مسلمانان منطقه، صهیونیست‌ها را به عقب نشینی وادار کرد که در نتیجه آن محاصره مسجد الاقصی رفع و صهیونیست‌ها مجبور به جمع آوری گیت‌های الکترونیکی شدند.

حوادث اخیر البته با سکوت خفت بار کشورهای عربی و مدعیان حمایت از مردم فلسطین همراه بود. کشورهایی که اخبار روابط پنهانی آنها با تل آویو، این روزها در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و مردم فلسطین و مسلمانان منطقه هم عمیقا به خیانت آنها به آرمان فلسطین پی برده‌اند. این حادثه همچنین ضعف و ناتوانی صهیونیست‌ها را در کنترل قدس اشغالی در صورت تحقق طرح دو دولت آشکار کرد.

البته ذکر این نکته ضروری است که اگرچه با پایان محاصره مسجد الاقصی، انتفاضه موفقیتی نسبی به دست آورده اما تهدیدها علیه مسجد الاقصی همچنان باقیست و صهیونیست‌ها نیز با هدف اشغال گام به گام شهر قدس و گسترش یهودی سازی آن در پی اجرای برنامه‌های امنیتی و نصب دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های کنترلی هستند. با توجه به این موضوع لازم است ملت‌های مسلمان به خصوص جمهوری اسلامی ایران با حساسیت بیشتری پیگیر تحولات فلسطین باشند و جامعه انقلابی و نهادهای حاکمیتی هوشیارانه برای حمایت از آرمان فلسطین در صحنه حضور داشته باشند. براین اساس زنده ماندن مقاومت و مبارزه و تلاش برای فراموش نشدن آرمان فلسطین باید از مهم ترین اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی سیاست خارجی کشور باشد.

امروز با شکست‌های پی در پی تکفیری‌ها در سوریه و عراق که در سال‌های اخیر، مساله فلسطین را به حاشیه برده بودند، حلقه محاصره دشمنان آرمان فلسطین تنگ‌تر شده است. جریان سازش نیز نتوانسته مردم فلسطین و ملت‌های اسلامی را با خود همراه کند و همان طور که شاهد بودیم شعله‌های انتفاضه دوباره روشن شده است. همه این‌ها نوید پیروزی و نصرت الهی را به مبارزان و رزمندگان مقاومت می‌دهد و امیدواریم مسئله فلسطین با مجاهدت و مقاومت فلسطینیان به صحنه عزت و اقتدار مسلمین تبدیل و نماز وحدت و همبستگی امت اسلامی در مسجدالاقصی اقامه گردد. (خ-۱۳۳۲)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *