خبرروز ۱۳۹۶/۰۵/۱۰

  • آیت‌الله جوادی آملی: صبر و عذرخواهی می‌تواند چند میلیون پرونده قضایی را کاهش دهد
  • رئیس قوه قضائیه: باید پاسخ محکمی به اقدامات آمریکا داده شود
  • آیت‌الله امینی: برای مساله محیط زیست باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود
  • آیت‌الله ممدوحی: نداشتن رهبری الهی عامل شکست گروه‌های اسلامی منطقه است
  • آیت‌الله خاتمی: کانال‌های تلگرامی کانون القای شبهات در جامعه هستند
  • آیت‌الله علیدوست: دهه کرامت میراث عظیم  دینی و ملی برای ایرانیان است

** جام جم ۹۶/۵/۱۰
*  نامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به حزب موتلفه
سیدمحمد حسینی، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی در پایان جلسه هفتگی هیات رئیسه شورای مرکزی این جبهه اظهار کرد: امروز در خصوص ساختار جبهه مردمی در استان‌ها و شهرستان‌ها بحث و تبادل نظر شد، همچنین در این جلسه در خصوص اظهارات منسوب به آقای میرسلیم در رابطه با جبهه مردمی، برخی شخصیت‌ها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقرر شد که طی نامه‌ای به دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، نظرات جبهه مردمی منعکس شود و این حزب موضع خود را در مورد این اظهارات اعلام کند.
** همشهری ۹۶/۵/۱۰
*  حضور ظریف در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه امروز سه شنبه به استانبول می‌رود.
هدف از سفر ظریف شرکت در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی و به منظور بررسی آخرین تحولات قدس اشغالی است.
*  حذف روادید روسیه از ۲ ماه آینده
سفیر روسیه در ایران از رایزنی با مسئولان ایرانی در حوزه گردشگری برای حذف روادید در سفر ایرانی‌ها به روسیه از ۲ ماه آینده خبر داد.
لوان جاگاریان گفت:‌بر اساس توافقات به عمل آمده با مسئولان وزارت خارجه ایران در حوزه گردشگری طی ۲ تا ۳ ماه آینده دیگر نیازی به گرفتن روادید نیست.
** کیهان ۹۶/۵/۱۰
*  عربستان برای توقف جنگ در یمن به‌دنبال واسطه‌ای برای مذاکره با ایران است
مجتهد، فعال توئیتری و افشاگر معروف سعودی در توئیتی تازه نوشت: عربستان به‌دنبال آن است که افرادی را شفیع قرار دهد تا جنگ در یمن متوقف شود.
مجتهد نوشت: «هدف از تغییر سیاست عربستان در قبال عراق و دعوت ریاض از مقامات عراقی از جمله حیدرالعبادی و مقتدی صدر این است که پیش ایران شفاعت کنند تا این کشور با «حوثی‌ها» برای توقف جنگ یمن رایزنی کند».
*  بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه در تهران به بهره‌برداری رسید
صبح دیروز با حضور محمدباقر قالیباف بزرگراه شهید همدانی که در ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم به‌طول ۱۵ کیلومتر حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان تهران ــ کرج و جاده مخصوص تهران ــ کرج است به بهره‌برداری رسید. این پروژه با هزینه تقریبی ۳۱۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به بهره‌برداری رسیده است.
همچنین تونل شهدای غزه صبح دیروز به بهره‌برداری رسید. این پروژه نیز با هزینه تقریبی ۴۴۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به انجام رسیده است.
** شرق ۹۶/۵/۱۰
*  پشت پرده را برملا می‌کنم
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق با صدور اطلاعیه‌ای، ادعاهای دادستان دیوان محاسبات را تکذیب کرد.
در این اطلاعیه آمده است: این‌جانب اصرار داشته و دارم که مانند ١٢ سال گذشته به خاطر مصالح کشور در برابر این رفتارهای ضداخلاقی و ضدمردمی به سکوت خود ادامه دهم لیکن امروز احساس وظیفه می‌کنم تا پشت پرده این نقشه شوم و این اقدامات زشت را برملا نمایم.
به لطف خداوند و به‌زودی شرح کاملی از اصل ماجرا و توطئه‌های غیراخلاقی طراحی‌شده را با شما در میان خواهم گذاشت.
** ایران ۹۶/۵/۱۰
*  توهم توطئه و خیانت، فراگیر شده است
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از نگاه سیاسی به همه مسائل در کشور گفت: یک قرارداد نفتی بسته می‌شود که منافع کشور در آن است.
کلی ایرادات بی‌ربط و صرفاً سیاسی گرفته می‌شود که وزیر نفت را مجبور می‌کند بار‌ها بگوید این‌‌ همان برنامه ششم است که مجلس تصویب کرده است.
باهنر افزود: متأسفانه توهم توطئه و خیانت فراگیر شده است.
*  پایان وابستگی استان‌های شمالی به واردات گاز از ترکمنستان
افتتاح خط لوله دامغان – کیاسر- ساری علاوه بر پایداری و تاب‌آوری شبکه گاز استان‌های مازندران، گیلان و گلستان، در واقع پایان نیاز و وابستگی به واردات گاز از کشور ترکمنستان است. براساس برنامه‌ریزی شرکت گاز استان مازندران، خط انتقال ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – ساری با سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد تومان روز سه‌شنبه این هفته با حضور وزیر نفت افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۵/۱۰
*  ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی عازم مناطق محروم شدند
۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در مراسمی با حضور وزیر بهداشت در قالب طرح تحول سلامت به مناطق محروم سراسر کشور اعزام شدند.
هر یک از کلینیک‌های سیار دندانپزشکی دارای یونیت دندانپزشکی، دستگاه رادیوگرافی, اتوکلاو و ملزومات و مواد دندانی است و برای هر یک از این واحدهای سیار دندانپزشکی ۲۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در این مراسم ضمن اشاره به اعزام ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم جهت ارایه خدمات رایگان، گفت: همکارانی که در این کلینیک‌ها حضور دارند نیز فعالیت رایگان خواهند داشت.
*  تصاویر عملیات ساخت‌وساز ۲ واحد جدید نیروگاه هسته‌ای را منتشر می‌کنیم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: به‌زودی تصاویری از عملیات ساخت و ساز ۲ واحد جدید نیروگاه هسته‌ای منتشر می‌کنیم و مشخص خواهد شد که حداقل ۹ ماه از برنامه جلوتر هستیم.
بهروز کمالوندی همچنین در خصوص آخرین اخبار پیرامون ممانعت انگلیس از ورود اورانیوم به ایران اظهار داشت: این موضوع همچنان درحال پیگیری است و در حاشیه کمیسیون مشترک برجام هم در این رابطه صحبت شد.
** وطن امروز ۹۶/۵/۱۰
*  مردم خواهان کابینه کارآمد و متعهد در دولت دوازدهم هستند
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مردم انتظار دارند دولت محترم کابینه کارآمد، متعهـد و متخصص داشته باشد.
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی گفت: انتظار همگان این است که دولت محترم رفع مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و از افرادی در کابینه استفاده کند که مشکلات مردم را درک کرده و نسبت به رفع آنها دغدغه داشته باشند.
** جوان ۹۶/۵/۱۰
*  باید پاسخ محکمی به اقدامات آمریکا داده شود
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسئولان نظام باید پاسخ محکمی به تهدیدات و اقدامات اخیر امریکا بدهند، بر لزوم توجه به توان داخلی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: در جلسه سران قوا تهیه و اجرای بسته‌های حمایتی ـ تشویقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحریک اشتغال و تولید پیشنهاد شد که امیدواریم با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از قوای مختلف، این موضوع به نتیجه برسد.
*  اقتدار دریایی سپاه در خلیج‌فارس حاکم است
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: شناورهای امریکایی‌ها که هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از خلیج‌فارس حضور دارند، به سبب ترس در موضع دفاع قرار دارند.
سردار علی فدوی در بوشهر با بیان اینکه آبراه خلیج فارس همانند گذشته تحت کنترل نیروی دریایی سپاه است، اظهار داشت: اقتدار، تسلط و کنترلی که در خلیج‌فارس بوده، همچنان برقرار است و این روند روز‌افزون است.
** آفتاب یزد ۹۶/۵/۱۰
*  حضور هیئت بلندپایه قطری در مراسم تحلیف روحانی
علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست‌وزیر قطر از کشور قطر دعوت کرده است تا در مراسم تحلیف روحانی شرکت کند و او نیز این دعوت را پذیرفته است و گفته است که هیئتی بلندپایه در این مراسم شرکت خواهند کرد.
** رسالت ۹۶/۵/۱۰
*  کانال‌های تلگرامی کانون القای شبهات در جامعه هستند
آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع روحانیون تبریز اظهار داشت: در حال حاضر شبهه‌افکنی در جامعه لحظه به لحظه شده و کانال‌های تلگرام کانون القای شبهات هستند و گمان نمی‌کنم در هیچ دوره‌ای شبهه‌افکنی در اندازه این دوره باشد.
امام جمعه موقت تهران خطاب به روحانیون و کارشناسان دینی با تاکید به اینکه به جای سخنرانی بعضاً مراسم پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان برپا کنید و اگر توانایی پاسخگویی ندارید از علما بپرسید، گفت: مسئولیت شبهه‌زدایی بر عهده روحانیون است که نیاز به عنایت ویژه دارد نه اینکه خود را کنار کشید.
** مردم سالاری ۹۶/۵/۱۰
*  گزارش تخلفات نفتی دولت گذشته به رییس مجلس و صحن علنی تقدیم می‌شود
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تخلفات نفتی دولت دهم را تشریح کرد. غلامرضا تاجگردون با اشاره به تخلفات نفتی دولت نهم و دهم، گفت: براساس قانون آیین نامه داخلی مجلس اگر رییس جمهور یا وزرا تخلفی انجام می‌دهند رییس دیوان محاسبات باید گزارش آن را برای بررسی به مجلس ارائه دهد که دیوان محاسبات براین مبنا در سه مقطع این گزارشات را به مجلس ارائه کرده است.
*  دولت‌آمریکا دستگیری ایرانیان با اتهامات‌واهی را تمام‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا باید از تعقیب قضایی و دستگیری ایرانیان به دلایل واهی و به جرم وارد کردن کالا به ایران دست بردارد.
بهرام قاسمی‌ در خصوص ایرانیانی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند اظهار داشت: تعداد این زندانیان که به صورت ناعادلانه و بی‌دلیل و به اتهامات واهی دستگیر شده‌اند زیاد است و ما با جدیت سعی کردیم که این موضوع را از کانال‌های مشخص دنبال کنیم.
قاسمی تأکید کرد: دولت آمریکا باید هر چه سریعتر نسبت به آزادی این زندانیان اقدام کند.
** آرمان ۹۶/۵/۱۰
*  صنعت هسته‌ای بهتر از گذشته در حال پیشرفت است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روند فعالیت‌های هسته‌ای کشور رو به جلو و روی ریل قرار دارد. علی‌اکبر صالحی گفت: مذاکرات هسته‌ای کل دنیا را معطوف خود کرده بود و بازتابش جهانی بود. البته مذاکرات هسته‌ای در خلأ اتفاق نمی‌افتاد و در هر مقطع که مذاکرات انجام شد با برنامه و مدیریت بوده است.
حُسنی که در مرحله آخر مذاکرات وجود داشت این بود که راه مذاکره با آمریکا را حضرت‌آقا باز گذاشتند و دولت یازدهم از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.
*  بررسی پرونده ۲ مداح در مجلس
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر دستگیری و بازداشت چند تن از مداحان توسط قوه قضائیه و نهادهای امنیتی گفت: این موضوع در کمیسیون مطرح شد و قرار بر این است که درباره جزئیات آن صحبت نشود تا قوه‌قضائیه پیگیری‌های خود را انجام دهد.
** فرهیختگان ۹۶/۵/۱۰
*  گلایه جهانگیری از عدم اختیارات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر دیروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری با اشاره به چالش‌های مختلف اقتصادی کشور و با تاکید بر اینکه حل این چالش‌ها با تعارف و رودربایستی میسر نیست، گفت: اتخاذ تصمیمات راهگشا و قاطع، نیازمند اختیارات ویژه است اگر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از اختیارات کافی برخوردار نباشد، برنامه‌های این ستاد می‌تواند در جلسات سایر شوراها نظیر شورای اقتصاد نیز پیگیری شود.
** آفرینش ۹۶/۵/۱۰
*  ادعا درباره آماده شدن مایک پنس برای جانشینی‌ ترامپ
ماکسین واترز، یک نماینده حزب دموکرات آمریکا در کنگره این کشور در توئیتر ادعا کرد: مایک پنس در حال آماده کردن خود برای آغاز به کار به عنوان رئیس‌جمهور است.
وی با اشاره به استعفاهای اخیر چند عضو دولتی دونالد ترامپ گفت: قرار است راینس پریبس (رئیس دفتر سابق ترامپ) و شون اسپایسر (دبیر مطبوعاتی سابق کاخ سفید) رهبری دوره انتقال قدرت را به عهده داشته باشند.
*  داعش مسئولیت حمله در نزدیکی سفارت عراق در کابل را برعهده گرفت
منابع خبری از پایان حمله به یک مرکز پلیس و مقر سفارت عراق در کابل خبر دادند، این در حالی است که داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت.
وزارت کشور افغانستان افزود: در پی حمله انتحاری، کارمندان سفارت عراق در کابل به مکانی امن منتقل شدند.وزارت خارجه عراق نیز در این باره اعلام کرد، کاردار سفارت عراق به سفارت مصر منتقل شده است.
** قدس ۹۶/۵/۱۰
*  سطح حفاظت مجلس از «حساس» به «حیاتی» افزایش یافت
مراسم روز تحلیف حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روز شنبه ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور گفت: تمام پیش بینی‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی این مراسم انجام و مسئولیت‌ها مشخص شده است؛ البته در مراسم تحلیف با توجه به شمار بالای هیئت‌های شرکت کننده در این مراسم، سطح حفاظت از مجلس را از «حساس» به «حیاتی» تغییر داده‌ایم.
*  صبر و عذرخواهی می‌تواند چند میلیون پرونده قضایی را کاهش دهد
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از مردم شهرستان دماوند با بیان اینکه انسان در دنیا مورد امتحان الهی قرار می‌گیرد، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها را راهکار حل بسیاری از مشکلات بخصوص کاهش پرونده‌های قضایی در دادگاه‌ها دانست.
استاد عالی حوزه و مفسر قرآن گفت: سنت پیغمبر با مردم مدارا کردن است، کسی که مشکلی برایش پیش آمده شرایط عادی ندارد، یک حرف تندی زده، کمی تحمل و سپس عذرخواهی می‌کند و این موجب می‌شود ما چند میلیون پرونده در دستگاه قضایی نداشته باشیم.
** خراسان ۹۶/۵/۱۰
*  ۹۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق امحا شد
بر اساس اعلام سازمان اموال تملیکی، ۹۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق شامل پوشاک و لوازم آرایشی در ۳ استان به صورت جداگانه امحا شد.
** اعتماد ۹۶/۵/۱۰
*  سپاه به دنبال رجزخوانی نیست
مسئول روابط عمومی کل سپاه قدرت موشکی ایران را بازدارنده توصیف و تصریح کرد: همنوایی برای افزایش توان موشکی در کشور وجود دارد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با بیان اینکه این نهاد انقلابی به دنبال رجزخوانی نیست، تصریح کرد: در عین حال همواره با حضور توانمند خود نشان داده که با اقتدار تمام قادر به تامین امنیت مردم و کشور است و در این مسیر به هیچ‌وجه از افزایش توان و بنیه دفاعی در حوزه دریایی، زمینی و هوا و فضا غافل نیست.
*  هشدار ربیعی برای افشاگری ٣٠٠ میلیاردی
علی ربیعی وزیر تعاون، با اشاره به وجود تحریم‌های فروش محصولات پتروشیمی در سال ٩٢-٩١ گفت: فردی قرار بود با دور زدن تحریم‌ها ١٢٠ میلیون دلار از این محصولات را فروخته و پولش را برگرداند.
با پیگیری‌های صورت‌گرفته تا امروز مقداری از این پول را گرفته‌ایم اما هنوز ٣٠٠ میلیارد باقی مانده است. دو شب پیش شنیدم این آقا ملاقات‌هایی با برخی دارد، جلساتی می‌گذارد و روابط پیچیده‌ای را شاهدیم. امروز اعلام می‌کنم که حواس‌شان باشد، افشاگری می‌کنم.
** شهروند ۹۶/۵/۱۰
*  تعطیلی شهر تهران در روز تحلیف ریاست‌جمهوری
محسن حاجی‌میرزایی، دبیر هیأت دولت اعلام کرد: با توجه به شرکت گسترده هیأت‌های خارجی در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و به‌منظور برگزاری مناسب و شایسته مراسم مذکور و ایجاد تسهیلات لازم در رفت‌وآمد هیأت‌های خارجی و رفاه حال شهروندان تهرانی، کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی (غیر از اورژانس و نهادهای امدادی) در روز شنبه چهاردهم مرداد ١٣٩۶ در شهر تهران تعطیل است.
*  تشکر سخنگوی شورای نگهبان از جواد ظریف
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود با انتشار فیلمی از گفت‌وگوی چارلی رز یکی از مجری‌های شناخته شده آمریکایی با محمدجواد ظریف از اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر رعایت دموکراسی در انتخابات ایران و حضور پرشور مردم در انتخابات تشکر کرد و نوشت: تشکر از وزیر محترم امور خارجه بابت دفاع از انتخابات در ایران.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۵/۱۰
*  دشمنان از اقتدار ایران به هراس افتادند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه یاران و دلسوزان انقلاب اسلامی و آنهایی که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بر چشم قرار دادند، در سواحل مدیترانه با استکبار و صهیونیسم در حال مبارزه‌اند، گفت: برای ایران، حزب‌الله و حماس یکی است و به هر دو کمک می‌کند.
سرلشکر محمد باقری گفت:‌در حال حاضر، بدون اینکه جمهوری اسلامی ایران چشمداشتی به یک وجب از خاک کشوری داشته باشد، دشمنان از اقتدار آن به هراس افتاده‌اند و حکومت جعلی خود را در حال انحطاط می‌دانند.
*  روسیه در اولویت همکاری‌های اقتصادی قرار دارد
عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در مراسم امضای قرارداد مشارکت تولید واگن بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت تونس مش هولدینگ روسیه با تاکید بر اینکه ایران کشورهای دوست خود در زمان تحریم را فراموش نخواهد کرد و در پروژه‌های آینده، آنان را در اولویت قرار خواهد داد، خاطر نشان کرد: ایران با روسیه، همکاری متداومی خواهد داشت و ما گسترش همکاری با دوستان قدیمی خود را به عنوان یک اولویت مدنظر قرار داده‌ایم.
** بهار ۹۶/۵/۱۰
*  هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی برگزار شد
هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی صبح دیروز در شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.
صادقی قهاره وکیل شرکت HK پس از کسب اجازه از دادگاه به نحوه همکاری متهمان ردیف دوم و سوم با بابک زنجانی پرداخت و گفت: ۱۲ تریلیون تومان در این پرونده غارت صورت گرفته است!
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پیروزی اخیر در عراق برخاسته از فرهنگ شهادت است
رسا/‌ آیت‌الله العظمی نوری همدانی، دردیدار حجت‌الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت حرم مطهر امام حسین(ع) فتوای به موقع آیت‌الله العظمی سیستانی را بسیار راهگشا و کارساز دانست و تأکید کرد که این فتوای مهم و تاریخی دشمنان اسلام را متوجه قدرت و تأثیرگذاری مرجعیت کرده است. استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: پیروزی اخیر در عراق برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت است که به برکت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در آن سرزمین وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مسائل حوزه‌های علمیه جهان تشیع، خواستار ارتباط بیشتر بین حوزه علمیه قم و نجف اشرف شد.
برای مساله محیط زیست باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود
حوزه/ آیت‎الله امینی در دیدار معصومه ابتکار، با ذکر این مطلب که معضل گردو غبار امروز، یکی از اصلی ترین مشکلات کشور است گفت: امروزه مسئله محیط‌زیست به‌عنوان یک چالش و تهدید برای کشور مطرح‌شده که باید برای آن برنامه‌ریزی مناسبی انجام بگیرد. عضو جامعه مدرسین بر لزوم پیگیری طرح کمربند سبز تاکید کرد و افزود: کمربند سبز دور شهرها به خصوص قم تاثیر خوبی بر آب و هوای این شهر خواهد داشت و بر زیبایی و طراوت شهر نیز خواهد افزود که در این زمینه مسئولان باید طرح‎هایی را که قابلیت عملیاتی شدن است را اجرا کنند.
نداشتن رهبری الهی؛ عامل شکست گروه‌های اسلامی منطقه است
حوزه/ آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه وجود رهبر یکی از شروط حفظ دین است، اظهار کرد: عامل شکست و رکود گروه‌های جهان اسلام نبود یک رهبر الهی برای هدایت آن‌هاست. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه بقای جامعه وابسته به رهبر و هدایت‌های اوست، خاطرنشان کرد: تجمع و گرد هم جمع شدن مردم، وحدت، وجود رهبر و اطاعت از او جزو موضوعات مهمی است که درآیات وروایات بر آن تأکید شده است.
دهه کرامت میراث عظیم دینی و ملی برای ایرانیان است
حوزه/ آیت‌الله علیدوست با بیان این که مناسبت‌های مذهبی همچون دهه کرامت، فرصتی بسیار ارزشمند دینی و ملی برای مردم ما به شمار می‌رود، گفت: این مناسبت‌ها به خصوص دهه کرامت یک میراث عظیم دینی و بلکه ملی برای ما ایرانیان است.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: در شرایط مختلف زمانی، همین دلبستگی‌های مذهبی و این میراث عظیم معنوی بوده که باعث حفظ این کشور از گزند مشکلات و حوادث و تفرقه افکنی‌های دشمنان شده و از این به بعد نیز بی شک همین مساله مایه وحدت و اقتدار آن خواهد بود.
ایران نخستین کشوری بود که به بغداد کمک کرد
ایسنا/ نخست‌وزیر عراق با بیان این که ایران نخستین کشوری بود که در درگیری‌های اخیر به بغداد کمک کرد، اعلام کرد: از همین رو ما وظیفه اخلاقی و شرعی داریم که جلوی هرگونه تعدی به ایران از منشاء عراق را بگیریم. حیدر العبادی به فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی و نقش آن در پیروزهای به دست آمده اشاره و تصریح کرد: حضور اعتقادی مردم در امر دفاع بود که به لطف فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی امکان یافت. این مسأله موجب شد که ارتش، حشد شعبی و نیروهای خودجوش مردمی با هم همدست شده و ضد داعش و تروریسم وارد عمل شده و شر داعش کنده شود.
 ادعاهای تازه عربستان؛ ایران باج خواهی کرد!
العالم/ یک مقام وزارت خارجه عربستان مدعی شد: ایران تحقیق درباره حادثه سفارت را به درازا کشاند و از تکمیل آن خودداری کرد. ایران در این زمینه به سیاست باج گیری روی آورد تا امتیازهای دیپلماتیک از عربستان بگیرد. این مقام وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای گفت: ایران از پذیرفتن تیم (تحقیقاتی) سعودی برای بازدید از سفارت امتناع کرد. ایران با رفتارهای خود به تفاهم نامه‌های بین المللی احترام نمی گذارد. ما از سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم حافظ حقوق دیپلماتیک ما در برابر رفتارهای ایران باشند.
اتخاذ تصمیماتی در ۱۶ بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا
صداوسیما/ “هیئت نظارت بر اجرای برجام ” عصر دوشنبه با حضور تمامی اعضا به ریاست دکتر روحانی رییس جمهور تشکیل جلسه داد. در این جلسه هیئت نظارت، ضمن استقبال و حمایت از پیش نویس طرح قانون “مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه” که در مجلس محترم شورای اسلامی در دست بررسی است، تصمیماتی را در ۱۶ بند برای واکنش متناسب به تحریکات آمریکا اتخاذ نمود که متعاقبا توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ خواهد گردید.
ترامپ مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید را هم برکنار کرد
صداوسیما/ در ادامه برکناری‌های جنجالی رئیس جمهور آمریکا؛ ترامپ به درخواست رئیس کارکنان کاخ سفید، آنتونی اسکاراموچی، مدیر ارتباطات دولتش را از کار برکنار کرد. برکناری ناگهانی اسکاراموچی تنها ۱۰ روز پس از برگزیدن این سرمایه گذار ثروتمند نیویورکی به مدیریت ارتباطات در وست وینگ (بخش غربی) کاخ سفید اتفاق افتاد.
ارتقاء سطح ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر
صداوسیما/ در پی ارزیابی انجمن جهانی بهره برداران نیروگاه‌های هسته‌ای (WANO) و ارتقاء نیروگاه اتمی بوشهر از درجه C به B، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به دکتر محمد احمدیان، معاون سازمان و مدیر عامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران لوح تقدیر اهداء کرد. دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه جلسه شورای معاونین سازمان، ضمن تشکر ویژه از مدیران و کارکنان این نیروگاه، به دکتر محمد احمدیان، معاون سازمان و مدیر عامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران لوح تقدیر اهداء کرد.
برای کاخ سفید فقط امنیت تل آویو مهم است
باشگاه خبرنگاران/ دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به تحولات سوریه، بر حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه تأکید کرد و تجزیه منطقه را خطرناک خواند. امیر عبداللهیان دردیدار با رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه تهران به حمایت‌های مؤثر خود از محور مقاومت در مبارزه با تجاوزات رژیم صهیونیستی و مقابله با تروریسم ادامه می‌دهد، یادآور شد: نقش آمریکا در منطقه غیرسازنده و مداخله گرانه است و برای کاخ سفید فقط امنیت تل آویو اولویت دارد.
صف کشیدن جامعه جهانی پشت سر آمریکا برای مجازات ایران بعید به‌نظر می‌رسد
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی نشریه آسیا تایمز در گزارشی به بررسی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: صف کشیدن جامعه جهانی پشت سر آمریکا برای مجازات ایران بعید به‌نظر می‌رسددرادامه این گزارش با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان آمده است تحریم‌های آمریکا برای ایران مسئله‌ای جدید نیست و معلوم نیست تا چه حد مؤثر باشد، زیرا اقتصاد ایران متکی به تجارت با آمریکا یا سرمایه‌گذاری‌های این کشور در ایران نیست. از اینرو، تنها امید قانونگذاران آمریکایی این است که این تحریم‌ها را با کمک جامعه بین‌المللی بر ایران تحمیل کنند.
آمریکا:‌ توان موشکی ایران ما را تهدید می‌کند
فارس/«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفر خود به اروپا پرتاب موشک ماهوار‌بر سیمرغ توسط ایران را «اقدامی تحریک‌آمیز» خواند و مدعی شد توانمندی‌های موشکی این کشور آمریکا را تهدید می‌کند. وی که در استونی سخنرانی می‌کرد گفت: «هفته گذشته ائتلاف ما (ائتلاف دو سوی آتلانتیک) و تمام دنیا تهدیدات روزافزون و جدی ناشی از توانمندی‌های رژیم‌های خطرناک کره شمالی و ایران را مشاهده کردند.»
 سندرز: توافق هسته‌ای با ایران را باید حفظ کنیم
ایرنا/ «برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی با انتشار یک فایل ویدویی در حمایت از توافق هسته‌ای ایران، نوشت: افراد پیشرو باید بسیج شوند تا همچنان که از قانون خدمات درمانی اوباماکر دفاع کردیم، از توافق هسته‌ای نیز حفاظت کنیم. سندرز که از مدافعان پایبندی به توافق هسته‌ای است، پیشتر در پیام دیگری علیرغم اعلام حمایت از تحریم علیه روسیه و کره شمالی، نسبت به رویکرد ترامپ به ایران ابراز نگرانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *