خبرروز ۱۳۹۶/۰۵/۰۵

  • آیت‌الله مظاهری: تربیت زیربنایی‌ترین بعد سبک زندگی اسلامی است
  • سید حسن نصرالله: هدف از عملیات عرسال اخراج تروریست‌ها از منطقه است
  • آیت‌الله استادی: تالیفات آیت‌الله مشکینی برای طلاب جویای علم کاربردی است
  • آیت‌الله ممدوحی جبهه استکبار از نیروی انسانی  و توان داخلی کشور واهمه دارد
  • آیت‌الله موسوی اصفهانی: حوزه انقلابی مجری رهنمودهای ولی فقیه است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: رسیدن به مقامات علمی با راحت طلبی جور در نمی آید

** جام جم ۹۶/۵/۵
*  حمید بقایی آزاد شد
سایت دولت بهار که اخبار مرتبط با محمود احمدی‌نژاد و اطرافیان او را منعکس می‌کند در توضیح این خبر نوشته هواداران مردمی احمدی نژاد، وثیقه لازم را جهت آزادی حمید بقایی تامین کردند. حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد در دولت قبل بود.
*  باید روی چالش‌های ژئوپلیتیکی ایران تمرکز کنیم
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در نشستی به همراه اشتون کارتر وزیر دفاع سابق این کشور، از لزوم تمرکز واشنگتن روی چالش‌های منطقه‌ای ایران سخن گفت.
ریچارد هاس با اشاره به برجام گفت: به نظر من به نفع آمریکا نیست که یکجانبه توافق را بشکند چون وقتی ایران در حال عمل به تعهداتش است و ما این کار را بکنیم، این ما هستیم که خودمان را منزوی می‌کنیم و نه ایران را. هاس افزود: به نظر من آمریکا باید روی مدیریت آنچه که آن را «چالش‌های ژئوپلیتیکی ایران در منطقه» می‌خوانم، تمرکز کند.
** همشهری ۹۶/۵/۵
*  اتهامات هیلی علیه ایران
نیکی‌هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست ماهانه شورای امنیت بار دیگر تلاش کرد تا توجه این نشست را به موضوع ایران و حزب‌الله منحرف کند. وی در اظهارات خود گفت: شورای امنیت اغلب خاورمیانه را پیچیده‌تر از آنچه هست می‌کند و اسرائیل را مورد آزار قرار می‌دهد در حالی که باید اذعان کند یکی از اصلی‌ترین دلایل تنش و کشتار در خاورمیانه ایران و شریک‌ اش حزب‌الله لبنان است. وی در ادامه این ادعاهای خود گفت که حزب‌الله به همراه حامی‌اش ایران تلاش می‌کنند تا در منطقه تنش و اختلاف ایجاد کنند.
** کیهان ۹۶/۵/۵
* اقدام مجلس‌نمایندگان‌آمریکا غیرقانونی و توهین‌آمیز بود!
بهرام قاسمی لایحه تحریم‌های مجلس نمایندگان آمریکا علیه کشورمان را غیرقانونی و توهین خواند و گفت که مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب این تحریم‌های غیرهسته‌ای و در صورت نهایی و اجرایی شدن آن‌، اجرای موفقیت آمیز برجام را نادیده انگاشته و آن را به خطر می‌اندازد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سابقه دیرینه اقدامات ضد‌ایرانی کنگره آمریکا علیه ملت ایران خاطر‌نشان کرد: آمریکا براساس برجام تعهداتی دارد که باید انجام دهد و مصوبات و مقررات داخلی کشورها نمی‌تواند مستمسکی برای فرار از اصل مسئولیت بین‌المللی دولتها قرار گیرد.
*  آزادسازی ۹۲ درصد ارتفاعات عرسال در عملیات مشترک حزب‌الله و سوریه
نیروهای مقاومت حزب‌الله و ارتش سوریه در ششمین روز عملیات خود در دو منطقه مرزی عرسال و قلمون اعلام کردند، در این مدت ۹۲ درصد این مناطق را آزاد کرده‌اند. پیشروی نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه در عرسال و قلمون ادامه دارد و این نیروها در آستانه «محو کامل» عناصر تروریستی جبهه النصره و داعش هستند.
** شرق ۹۶/۵/۵
*  پایان بررسی قرارداد نفتی ایران و توتال در کمیته ویژه مجلس
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پایان بررسی شکلی و محتوایی قرارداد نفتی ایران و توتال در کمیته ویژه با قوانین و منویات ١۵گانه خبر داد.
اسدالله قره‌خانی تصریح کرد: کمیته ویژه، جمع‌بندی نهایی خود را به همراه پیشنهادها در اسرع وقت به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند.
*  شرط محمود عباس برای از سرگیری همکاری با اسرائیل
«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان، اعلام کرد: در صورتی که اسرائیل اقدامات امنیتی در مسجدالاقصی را متوقف و شرایط به وضع سابق باز گردد، به همکاری‌های امنیتی با اسرائیل ادامه می‌دهد.
** ایران ۹۶/۵/۵
*  حتماً به حرکت «کنگره» پاسخ لازم را می دهیم
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اشاره به تحریم‌های جدید و تأکید بر این نکته که مردم ایران طی ۴۰ سال گذشته، همواره و هر روز با تحریم‌ها و فشارهای متنوع و اتهام‌های ناروا از سوی دستگاه‌های‌ تبلیغاتی و سیاسیون امریکا مواجه بوده‌اند، گفت: اگر دشمن بخشی از عهد را زیر پا گذاشت، ما هم بخشی را زیر پا می‌گذاریم و اگر همه عهد را زیر پا گذاشتند، ما هم عهد را زیر پا خواهیم گذاشت. رئیس جمهوری اظهار داشت: ما اعمال تحمیل و فشار را نمی‌پذیریم و در برابر فشار و تحریم مقاومت کرده و عمل متقابل انجام خواهیم داد.
*  نقض حاکمیت عراق پذیرفتنی نیست
حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مراسمی که روز گذشته به مناسبت آزادی موصل در سفارت عراق در تهران برگزار شد با بیان اینکه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، گفت: ما امنیت و ثبات عراق را امنیت و ثبات خود می‌دانیم و اعتقاد داریم که عراق متحد، مقتدر و مردم سالار بهترین گزینه برای منطقه و دنیاست.
** جمهوری اسلامی ۹۶/۵/۵
*  دیدار فرماندهان سپاه با رئیس‌جمهور با اقبال عمومی مواجه شد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره دیدار اخیر فرماندهان سپاه با دکتر روحانی گفت:جلسه با رئیس جمهور در یک جو صمیمی و برادرانه برگزار شد،این همگرایی‌ها و انسجام‌ها خیلی مهم است و تا آنجایی که من رصد کردم این ملاقات با اقبال عمومی همه مردم و همه جناح‌ها مواجه شده است.
سردار پاسدار غیب پرور بابیان اینکه این نشست یک جلسه اعتراضی نبود، اظهار کرد: ما حتما باید به دولت کمک کنیم، کما اینکه رئیس جمهور محترم نیز سپاه و بسیج را بعنوان یکی از مولفه‌های قدرت ملی باور داشته باشند که الحمد‌الله این باور بود.
*  تبدیل واحد پول ملی به تومان پس از تصویب نهایی در مجلس عملیاتی می‌شود
سیف رئیس کل بانک مرکزی درباره مصوبه دولت برای تبدیل واحد پول ملی به تومان توضیح داد: این مصوبه جزئی از لایحه افزایش موادی بر قانون پولی و بانکی کشور است که پس از تصویب نهایی در مجلس، عملیاتی می‌شود.
** وطن امروز ۹۶/۵/۵
*  استفاده داعش از تلگرام برای هماهنگی‌ حمله تروریستی به مجلس
معاون دادستان کل کشور می‌گوید داعش تمام هماهنگی‌های خود برای حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام داده است.
خرم‌آبادی گفت: برای هیچ ایرانی‌ای قابل قبول نیست که داعش فیلم عملیات تروریستی خود در مجلس شورای اسلامی را در حین عملیات به‌صورت آنلاین از طریق تلگرام برای همه دنیا پخش کند و کسی نتواند از نظر فنی جلوی این اقدام را بگیرد.
*  هشدار ستاد کل نیروهای مسلح به دولت ترامپ
سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پی مصوبه کنگره آمریکا درباره قانون جدید آمریکا علیه کشورمان به دولت ترامپ هشدار داد من‌بعد بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه سپاه و ارتش دو بال قدرتمند نظام هستند و بازی در هر میدان انقلاب اسلامی را برای آمریکایی‌ها تغییر خواهند داد، افزود: عواقب هرگونه بداخلاقی جدید در منطقه به‌عهده آمریکای شرور و تروریست‌پرور خواهد بود.
** جوان ۹۶/۵/۵
*  ملت ایران نگران اقدامات خصمانه امریکا نیست
آیت‌الله جنتی با اشاره به تحریم‌های اخیر دولتمردان امریکا علیه جمهوری اسلامی آن را محکوم کرده و گفت: وضع تحریم‌های جدید امریکای جنایتکار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی یک هشدار و دست رد به سینه کسانی است که همچنان تصور می‌کنند عادی‌سازی روابط با امریکا و برجام و غیربرجام می‌تواند مشکلات کشور را رفع نماید.
وی تأکید کرد: همچنین با این تحریم‌ها غیرقابل اعتماد بودن دولت امریکا که از ابتدای انقلاب اسلامی و در فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده بر همگان روشن گردید. رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم نمودن این اقدام نابخردانه گفت: ما اعلام می‌کنیم ملت مقاوم ایران اسلامی هیچ واهمه و نگرانی از این نوع اقدامات خصمانه امریکا ندارد و ۳۸ سال است که با مقاومت نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.
*  امروز لباس رهبری تنها بر قامت آیت‌الله خامنه‌ای زیبنده است
عضو هیأت رییسه خبرگان عنوان کرد که بنده به عنوان عضو و سخنگوی کمیسیون تحقیق و همچنین عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان این شهادت را می دهم که لباس رهبری تنها بر قامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زیبنده است. آیت الله سید احمد خاتمی کارنامه مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های گوناگون را درخشان توصیف کرد و به تبیین مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد انقلابی پرداخت. عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از خروجی‌های نهاد خبرگان این است که رهبر نظام اسلامی که در رأس قرار دارد با واسطه از سوی مردم انتخاب می شود، اظهار داشت: یک خدمت کلیدی مجلس خبرگان انتخاب رهبر شایسته پس از امام راحل عظیم الشأن است. مجلس خبرگان، رهبر بزرگی را برگزیدند که هر روز درخشش خورشید وجودشان بیشتر می شود.
** آفتاب یزد ۹۶/۵/۵
*  باید کاری کرد که ایران برجام را به هم بزند
«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مورد احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت: اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست و باید تلاش کرد تا ایران خود وادار به خروج از برجام شود.
وی افزود: «هدف این است که برهم زدن توافق، کار ایران باشد، نه ایالات متحده، چون ما می‌خواهیم متحدانمان با ما باشند».
** رسالت ۹۶/۵/۵
*  متناسب با رفتار آمریکایی‌ها عمل می‌کنیم
علی لاریجانی در حاشیه مراسم همایش هیئت امناهای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات اخیر آمریکایی‌ها بحث تازه‌ای نیست و از وقتی که سنا وارد چنین فضایی شد آنها با چالش‌هایی در داخل مواجه بودند و تحریم‌های اخیر نیز برای ایران و روسیه رصد می‌شود، متناسب با آن تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود.
وی افزود: ما از پتانسیل خوب هسته‌ای برخورداریم و به سرعت می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم و اگر آمریکایی‌ها تصور می‌کنند سطح بازرسی‌های آژانس برای آنها خوب نیست می‌توانیم کاهش دهیم و راه های مختلفی پیش روی ماست. ما متناسب با رفتار آنان تصمیم می گیریم.
*  برای پنج استاندار به اتهام جرائم انتخاباتی کیفرخواست صادرشده است
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در نشست شورای معاونین دادستانی تهران در خصوص آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی اظهارداشت: دستگاه قضائی مصمم است پرونده‌های انتخاباتی را به نتیجه برساند. برای پنج استاندار دیگر کیفرخواست صادرشده است که تا کنون هفت استاندارتحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
** مردم سالاری ۹۶/۵/۵
*  امضای قرارداد خرید ۱۲ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰
ایران قرارداد خرید ۱۲ فروند هواپیمای پیشرفته مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ را با روسیه امضا کرده است. الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور خبر امضای این قرارداد را در حاشیه برگزاری نمایشگاه هوافضای مکس -۲۰۱۷ اعلام کرد.
روسیه و ایران احتمال دارد که در آینده نیز قراردادی برای فروش ۳۰ هواپیمای دیگر امضا کنند.
*  شکست کامل سیاست‌های منطقه‌ای استکبار و صهیونیسم گریز ناپذیر است
سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به یادواره سرداران و ۲۶۵ شهید اطلاعات قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه با اشاره به تحولات منطقه و دستاوردهای مقاومت‌اسلامی در نبرد با تروریسم تکفیری تأکید کرد: شکست کامل راهبردها و سیاست‌های منطقه‌ای استکبار و صهیونیسم گریز ناپذیر است.
** آرمان ۹۶/۵/۵
*  دیدار معاون ظریف با مراجع در نجف
جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، پس از زیارت آستان مقدس علوی در نجف اشرف، با سه تن از مراجع عظام دیدار و ضمن ارائه گزارشی از برنامه سفر خود به عراق و تحولات جاری منطقه و سیاست‌های ایران، به راهنمایی‌ها و دیدگاه‌های ایشان گوش فراداد. وی همچنین از پروژه بازسازی و توسعه حرم امام علی(ع) نیز دیدن و از نزدیک در جریان سیر کار و پیشرفت طرح‌های در دست اجرا قرار گرفت.
*  دستگیری شبکه وسیع منحرفان مذهبی
شبکه وسیع منحرفان مذهبی در یک سلسله اقدامات پیچیده اطلاعاتی با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه تهران در شهرهای تهران، ری و پردیس شناسایی و متلاشی شد.
این شبکه وسیع به بهانه تبلیغ و ترویج مسیحیت تبشیری و کلیساهای خانگی اقدام به تخریب ادیان ابراهیمی و تشویش اذهان عمومی و انحراف اذهان در فضای عمومی و مجازی می‌کرد.
** فرهیختگان ۹۶/۵/۵
*  کابینه دوازدهم بدون تفکیک وزارتخانه‌ها بسته می‌شود
امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره تفکیک وزارتخانه‌ها تصریح کرد: «طرح تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس ارائه شد و لایحه‌اش با قید یک فوریت رای آورد. این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل تعطیلات تابستانی مجلس تا روز تحلیف، به نظر می‌رسد رئیس جمهور وزرای پیشنهادی را بر اساس ساختار موجود ارائه دهد.
*  تشکیل ۲۱ تیپ هجومی در نیروی زمینی ارتش
امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بر اساس اوامر فرماندهی معظم کل قوا که در حکم بنده بر دو قید تهاجم و تحرک در رابطه با فعالیت‌های نیروی زمینی تاکید فرمودند، در نیروی زمینی تعداد ۲۱ تیپ متحرک هجومی ایجاد شده و دیگر تیپ پیاده به معنا و مفهوم قدیم آن وجود ندارد بلکه تمامی تیپ‌ها هجومی و متحرک شده‌اند.
** آفرینش ۹۶/۵/۵
*  تحریم های آمریکا علیه ایران مغایر با قوانین بین المللی است
پاریس در نخستین واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی، این تحریم ها را مغایر با قوانین بین المللی توصیف کرد. فرانسه اعلام کرد تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، روسیه وکره شمالی به دلیل دامنه فراسرزمینی مغایر با حقوق بین الملل است.
*  اقدام خصمانه کنگره با واکنش قطعی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد
سید عباس عراقچی معاون حقوقی وزارت امور خارجه، اقدام اخیر کنگره آمریکا را خلاف تعهدات آن کشور ارزیابی کرد و گفت: این اقدام واکنش قطعی جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت. ما با توجه به اقدامات آنها، تصمیم می گیریم و در صحنه عمل پاسخ خواهیم داد.
** قدس ۹۶/۵/۵
*  تالیفات آیت‌الله مشکینی برای طلاب جویای علم کاربردی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آیین گرامیداشت آیت‌الله مشکینی گفت: ایشان با اینکه در مسئل سیاسی دخالت داشت و همواره در تبعید به سر می‌برد، اما هرگز دست از تدریس و تبلیغ برنداشت و ۶۰ جلد کتاب ارزشمند تالیف کرد.
آیت‌الله رضا استادی گفت:‌آیت‌الله مشکینی به این فکر بود که تفسیر خلاصه‌ای بنویسد و در اختیار مردم قرار دهد، به همین دلیل نام «تفسیر روان برای جوان» برای این کتاب تفسیر انتخاب کرد. کتاب‌های ایشان برای طلاب جویای علم بسیار مفید و کاربردی است، اما برای مردم ترجمه ایشان توصیه می‌شود.
*  علمای اهل تسنن به متواتر بودن روایات مهدویت اعتراف کرده‌اند
پیرو سخنان لغو و ساده لوحانه بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در خصوص ایران و مهدویت، آیت‌الله نجم‌الدین مروجی طبسی از استادان حوزه علمیه قم و عضو هیئت امنای مرکز تخصصی مهدویت با انتشار یادداشتی به این سخنان پاسخ داد.
در این یادداشت آمده است در پی سخنان سخیف و جاهلانه ولیعهد عربستان «محمد بن سلمان» درباره حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و منحصر کردن اعتقاد و باور به مهدویت در ایرانیان و ممانعت این باور از گفت‌گو با ایرانیان معروض می‌دارم که اعتقاد به خروج و قیام حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و انتظار چنین شخصیتی، اختصاص به ایران و ایرانیان ندارد، بلکه از مسلمات اعتقادات همه مسلمین و عدالت خواهان جهان است. احادیث و روایات مربوط به مهدویت توسط بسیاری از علما و محدثان بزرگ و نامی اهل سنت نقل شده و برخی از علمای اهل سنت نیز به متواتر بودن اخبار و روایات مهدویت اذعان داشته و اعتراف کرده‌اند.
** خراسان ۹۶/۵/۵
*  ساخت ۲۸۰۰ واحد مسکن روستایی توسط سپاه در ۷ استان محروم
ابراهیم بازیان مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به مشارکت کمیته امداد و سپاه برای ساخت ۵۵۰۰  واحد مسکونی در روستاهای هفت استان کشور، افزود: تاکنون حدود دو هزار و ۷۹۱  واحد مسکونی به مرحله تحویل کامل رسیده است که این رقم حدود ۶۰ درصد از کل واحدهای  مورد نظر در این طرح است.
*  هماهنگی ایران و روسیه برای تولید ایزوتوپ های پایدار
در جریان سفر کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی به روسیه، درباره نقشه راه همکاری تهران و مسکو در تولید مشترک سوخت هسته‌ای و تبیین اقدامات عملی آینده رایزنی شد. براساس این گزارش در این سفر بین دو طرف درباره همکار‌ی‌های بین‌المللی در قالب برجام موضوع تولید ایزوتوپ‌های پایدار طرح و هماهنگی لازم صورت گرفت.
** اعتماد ۹۶/۵/۵
*  دستگیری سرشبکه و ۸ عضو عرفان حلقه در تبریز
در ادامه برخورد قاطع با عرفان کذایی حلقه و سرشبکه‌های این جریان منحرف در سطح استان آذربایجان‌شرقی، یکی از سرشبکه‌ها و لیدرهای اصلی عرفان حلقه به همراه ٨ نفر از اعضای این گروه در تبریز دستگیر شدند. طی عملیات صورت گرفته اسناد انبوه و حایز اهمیتی از عناصر این فرقه در استان کشف و ضبط شد.
*  حماس در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا ماند
دیوان دادگستری اروپا با خارج کردن جنبش مقاومت حماس از فهرست گروه‌های تروریستی مخالفت کرد و تصمیم گرفت نام حماس در این فهرست باقی بماند.
جنبش مقاومت حماس اتهاماتی که به این گروه وارد می‌شود و آن را گروهی تروریستی می‌داند، رد کرده و تروریستی خواندن حماس به معنای جانبداری از اسراییل است.
** شهروند ۹۶/۵/۵
*  رژیم صهیونیستی هیچ‌وقت به دنبال صلح نبوده است
اسحاق آل‌حبیب سفیر و معاون نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک روز سه‌شنبه سوم مرداد در بحث عمومی شورای امنیت با عنوان «وضعیت خاورمیانه و موضوع  فلسطین» شرکت و سخنرانی کرد.
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک گفت: رویه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم هیچگاه در پی صلح نبوده و مشارکت در مذاکرات را صرفا با هدف خرید زمان و ادامه سیاست تجاوز و توسعه‌طلبی دنبال کرده است.
** وقایع اتفاقیه ۹۶/۵/۵
*  راه حل بحران‌های منطقه نظامی نیست
مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در دیدار با گوردان باکوتا، دستیار وزیر امور خارجه کرواسی ضمن تشریح ریشه‌های شکل‌گیری تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راه حل بحران‌های منطقه نظامی نبوده و تنها از طریق گفت‌گو و مذاکره می‌توان به یک راه حل اساسی و بادوام دست یافت.
** بهار ۹۶/۵/۵
*  پاسخ ترقه‌بازی را با موشک می‌دهیم
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به اقتدار دفاعی ایران که برای جهانیان محرز شده است، گفت: پاسخ ترقه‌بازی‌های دشمنان را با موشک خواهیم داد. امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی به آن درجه از اقتدار و توان رسیده که هر نوع تهدید دشمن را با کوبنده‌ترین حملات پاسخ می‌دهد.
*  ادعای جدیدی نتانیاهو علیه ایران
نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که ایران به دنبال ایجاد یک جایگزین پس از داعش در ارتفاعات جولان علیه اسرائیل است.
بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید از ارتفاعات جولان همراه با لیبرمن، وزیر دفاع خود گفت: شرایط با سرعت در حال تغییر است؛ داعش عقب نشینی کرده است، اما ایران تلاش می‌کند تا خلا ایجاد شده را پر کند. وی افزود: ما با تهدیدهای جدید علیه اسرائیل روبه‌رو هستیم و به دقت به آنها توجه می‌کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تربیت؛ زیربنایی ترین بعد سبک زندگی اسلامی
حوزه/ آیت‌الله مظاهری، در پیامی به مراسم رونمایی از مجموعه کتب و نرم افزارهای سبک زندگی که به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان تولید شده است، تصریح کردند: تربیت از بنیادی‌ترین مفاهیم فرهنگی و از زیربنایی ترین موضوعات علمی است که با بسیاری از شاخه‌ها و رشته‌های دانش مرتبط است و از این رو باید کاملا براساس یک مسیر تعیین شده و پیچیده علمی، بنا نهاده شود تا به نتیجه و دستاورد قابل قبول دست یابد. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: تربیت انسان یک برنامه دراز مدت و بسیار با اهمیت است که پیاده کردن آن هم نیاز به مهارت و دانش و آگاهی لازم دارد.
جبهه استکبار از نیروی انسانی و توان داخلی کشور واهمه دارد
رسا/ آیت‌الله ممدوحی، با بیان این که اسلام در مبانی سیاسی خود بیش از هر چیز به ارتباط مسلمین با اجانب توجه داشته و به شدت نفوذ اجانب را نهی می‌کند، گفت: به همین دلیل است که امروز جبهه استکبار از نیروی انسانی و توان داخلی کشور واهمه دارد. عضو جامعه مدرسین در ادامه گفت: امروز برجام، قدرت‌های علمی و موشک‌های نظامی، بهانه دشمن است و آنان با اصل دین مشکل دارند والا چرا به تبعیض‌نژادی و نظام خلاف حقوق بشر و پرستش گوساله در برخی کشورها کاری ندارند در حالی که آنها موسک‌هایی با کلاهک هسته‌ای دارند.
حوزه انقلابی مجری رهنمودهای ولی فقیه است
حوزه/ آیت‌الله موسوی اصفهانی، در نشست سراسری مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان این که صیانت از مبانی انقلاب و ولایت فقیه و همچنین اجرای کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری، در حوزه امری ضروری است، گفت: روحانیت باید اولین گروهی باشد که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را تبیین و به جامعه منتقل کند. عضو جامعه مدرسین، روحانیت را سفیران دین، مورد اعتماد مردم و مدافع ارزش‌ها خواند و تصریح کرد: حوزه انقلابی مجری رهنمودهای ولایت فقیه و مسئول حراست از انقلاب اسلامی است.
رسیدن به مقامات علمی با راحت طلبی جور در نمی آید
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی با تأکید بر این که تن پروری، آسایش طلبی و رفاه برای اهل علم مذموم است، گفت: هیچ فردی در هیچ شرایطی با روحیه تن پرورانه و راحت طلبانه نمی‌تواند به قله‌های پیشرفت دست پیدا کند. عضو جامعه مدرسین در ادامه تصریح کرد: همواره افرادی که به استقبال مشکلات رفته‌اند و از مشکلات نهراسیده‌اند توانسته‌اند به قله‌های رفیع پیشرفت از نظر علمی، اخلاقی، مدیریتی، سیاسی و شخصیتی دست پیدا کنند، این گونه افراد به دنبال آسایش و خواب راحت نبوده‌اند بلکه سختی را به جان دل خریده‌اند.
هدف از عملیات عرسال اخراج تروریست‌ها از منطقه است
باشگاه خبرنگاران/ دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت پیروزی بر تروریست‌های النصره در عرسال اظهار کرد: ایران و سوریه هیچ دخالتی در جنگ عرسال نداشتند. سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: هدف از جنگ رزمندگان حزب‌الله در منطقه مرزی عرسال که امروزها بحث‌های زیادی درباره آن مطرح می‌شود خارج کردن تروریست‌های جبهه النصره از این منطقه بود که خطرات زیادی برای لبنان و منطقه می‌توانند به همراه داشته باشند. وی تاکید کرد: تصمیم برای جنگ در عرسال یک تصمیم ایرانی، سوری یا روسی نبود بلکه یک تصمیم کاملا داخلی و برنامه‌ریزی شده برای حفاظت از لبنان بود.
کاخ سفید: واشنگتن از تحمیل تحریم‌های تازه علیه ایران با قدرت پشتیبانی می‌کند
خبرنگاران جوان/ سخنگوی کاخ سفید از تحمیل تحریم‌های تازه علیه ایران، روسیه وکره شمالی خبر داد. سارا سندرز لایحه‌ی تحریم کشورهای روسیه، ایران و کره شمالی را بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت: مجموعه دولت آمریکا از تحمیل تحریم‌های تازه ضد کشورهای یاد شده با قدرت پشتیبانی می‌کند.
تردد زائران اربعین حسینی از ۴ نقطه مرزی
باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه ۱۰۰ روز تا آغاز اربعین باقی مانده است، گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم اربعین در ستاد مرکزی اربعین حسینی انجام شده و امسال نیز همانند سال‌های گذشته خدمت رسانی به زوار را خواهیم داشت. جعفر پور اظهار داشت: امسال ۴ مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه برای عبور زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است.
ادعای فاکس نیوز: ایران آماده پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ است
باشگاه‌خبرنگاران/ دو تن از مقامات ارشد نظامی مدعی شدند: دو دشمن آمریکا – ایران و کره شمالی- قصد دارند به زودی آزمایش‌های موشکی انجام دهند. این دو مقام آمریکایی مدعی شدند: پیش‌بینی می‌شود کره شمالی چهارشنبه شب یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر را آزمایش کند. ایران نیز با پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ برای دومین بار در طول یک‌سال گذشته، تلاش می‌کند یک ماهواره عملیاتی را در مدار زمین قرار دهد.
بودجه یک تریلیون دلاری امنیت ملی آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی آنتی‌وار در گزارشی تاکید کرد: ادعاهای مقامات آمریکا درباره مشکلات ارتش به علت کمبود بودجه چیزی جز گزافه‌گویی نیست. در این گزارش باتایید اینکه بودجه امنیت ملی آمریکا که شامل جنگ‌های این کشورهم می‌شود حدود یک تریلیون دلار است تصریح شده است:جای تردید است که بتوانیم رقمی را در ارتباط با هزینه‌های کلی امنیت ملی بیابیم. در این گزارش همچنین آمده است: ارتش آمریکا با این بودجه در تبدیل کردن بخش‌های قابل توجهی از منطقه به ویرانه نقشی موفقیت آمیز ایفا کرده است و هم اکنون که بودجه برخی از بخش‌های داخلی از جمله بخش درمانی و محیط زیست کاهش یافته است، پول‌های مردم آمریکا در اصل به سیاه چاله جنگ و تدارکات برای جنگ‌های بیشتر ریخته می‌شود.
غربی‌‌ها احترام به حقوق اقلیت‌ها را از مقام معظم رهبری بیاموزند
تسنیم/ نماینده مسیحیان آشوری در مجلس گفت: مدعیانی غربی که دم از دموکراسی می‌زنند باید احترام به حقوق‌ اقلیت‌های دینی را از مقام معظم رهبری بیاموزند که به تدبیر ایشان، هیچ کس حق تعرض به ارزش‌ها و حقوق اقلیت‌های دینی را ندارد. یوناتن بت‌کلیا با بیان اینکه، آزادی اقلیت‌های دینی در ایران مرهون امام راحل و مقام معظم رهبری است، گفت: ما امروز به افتخار اعلام‌ می‌کنیم که مسیحیان در ایران هیچ محدودیتی ندارند و مسیحیت به عنوان یک اقلیت دینی در ایران محترم شمرده شده است.
حمایت کشورهای‌عربی از فلسطین درحد «صِفر» است
مهر/ ابوشریف رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران با انتقاد از سکوت کشورهای عربی ـ اسلامی در قبال جنایتهای تل آویو علیه فلسطینیان، گفت: حمایت این کشورها از مسأله فلسطین در حد صفر است.
نمایندگان کنگره آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را خواستار شدند
مهر/ مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنج شنبه با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد. این در حالی است که کاخ سفید روز جمعه گذشته نیز در ادامه ادعاهای پوچ و تهدید آمیز خود مدعی شد که در صورت عدم آزادی و بازگرداندن شهروندان آمریکایی محبوس در ایران به کشورشان، تهران با «تبعات جدی و جدیدی» روبرو خواهد شد.
۲۹ غیرنظامی در حمله ائتلاف آمریکا در سوریه کشته شدند
فارس/ منابع خبری می‌گویند دست‌کم ۲۹ غیرنظامی دیگر در یک حمله هوایی اخیرجنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شهر رقه سوریه کشته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *